rattaga talvises linnas
rattaga talvises linnas
Oodatud kõik tähelepanekud, nipid, soovitused neilt, kes talvises linnas varemgi sõitnud.
Omalt poolt- olin täna hommikul sinisilmselt üllatunud , kui avastasin, et rattasõiduriba Pärnu maanteel on (alt jäätunud ja pealt vedelat) paksu plöga täis lükatud täies ulatuses Vabaka otsast Kosmoosa kinoni. St moraalselt tuleb valmis olla talvel kõnnittedel sõitmiseks.
PS varjamatu reklaam: Nokian naastudega on hea pidamine küll
Omalt poolt- olin täna hommikul sinisilmselt üllatunud , kui avastasin, et rattasõiduriba Pärnu maanteel on (alt jäätunud ja pealt vedelat) paksu plöga täis lükatud täies ulatuses Vabaka otsast Kosmoosa kinoni. St moraalselt tuleb valmis olla talvel kõnnittedel sõitmiseks.
PS varjamatu reklaam: Nokian naastudega on hea pidamine küll
kui elu kallis siis liiklusega tänavatel on naelkumm ikka väga abiks.
kõrvu ei maksa kinni katta sest külgedel ja selja taga sul silmi pole. lisaks neelab ja summutab lumi heli. kinnas olgu normaalne mitte villane käpik (selliseidki nähtud) sest lingid-heeblid libedad. oma õigust ei maksa taga ajada, võib valus olla.
korralikud plekkporikad väga abiks.
kõrvu ei maksa kinni katta sest külgedel ja selja taga sul silmi pole. lisaks neelab ja summutab lumi heli. kinnas olgu normaalne mitte villane käpik (selliseidki nähtud) sest lingid-heeblid libedad. oma õigust ei maksa taga ajada, võib valus olla.
korralikud plekkporikad väga abiks.
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Mis sa ikka linnas soga sees sõidad. Proovi ikka linnast välja tüürida. Hetkel kruusateed kõik külmunud ja mõnusad sõita. Aga kui just pead linnas sõitma siis varu kindlasti ka vahendeid enda nähtavaks tegemisel ning ära esipidurit hoogsalt vajuta. Kõnniteed võivad ka ohtlikud olla kuna hoovidest väljuvad autod ei pruugi arvestada kiireid rattureid kõnniteel, vähemalt Tartus on mitu sellelaadset kogemust.
Tagakäikar minul pole küll kunagi jäätunud. KAsutan Sram 7.0 ja eelmisel aastal toimis 5.0 samuti hästi ka -15 juures.
Tagakäikar minul pole küll kunagi jäätunud. KAsutan Sram 7.0 ja eelmisel aastal toimis 5.0 samuti hästi ka -15 juures.
BRAINDEAD AND HAPPY
Oleneb ilmastikust, mul on nii XT tagakäikar kui ka mõlemad piduriderikr kirjutas:olen 3 talve sõitnud ja LX, XT, XTR puhul pole siiani ette tulnud.nerd04 kirjutas:kas tagakäikari jäätumine on teatud temp kõikumistega vältimatu (õlita palju tahad)?
praktiliselt olematud olnud umbes paar korda talve jooksul. Kuid praeguse
ilmaga küll sellist asja juhtuda ei tohiks, kui just seda enne küsiti.
Pühapäeval,kui läksin Kõrvesse sõitma,siis kohalejõudes ja liikuma hakkasime oli üllatus suur,vaheta käikke palju tahad,ikka ratas edasi ei liikunud,lõpuks sain ikka aru et Käikkar,täpsemini trossid olid ära jäätunud,kuidagimoodi sain ikka lõpuks jääst lahti,aga selleks ajaks olid teised juba eitea kus.
Talvel ja muidu külmaga ikka ratast autokatusele panna ei tasu.
See on probleem Shimano Alivio-ga.
Talvel ja muidu külmaga ikka ratast autokatusele panna ei tasu.
See on probleem Shimano Alivio-ga.
Olen aastaid olnud aastaringne sõitja iga ilmaga ja iga temperatuuriga ( ka -30 kraadiga). Kui piduris on õige õli (ei tohi sisaldada vett) siis toimib iga ilmaga normaalselt (endal Magura pidurid ja Magura õli). Kuigi väga krõbeda ilmaga õli siiski veits tahkub ja pidur toimib uimasemalt aga V piduriga võrrelda ei anna.matts kirjutas:Kuidas muide hüdraulised pidurid väga krõbeda külmaga käituvad? On kellegil kogemusi?
Sadulasse ja tuld!!!
Sõidan kah hüdraulise kettaga. Noh, nüüd juba lumi maas ja varsti saab ka talvist trenni teha. Kahjuks praegu haige.
Ma olen seni talvel V-piduriga sõitnud (eelmise rattaga). No kui paksus lumes V-ga lasta, ei saagi sa üldse pidama. Mul juhtus nii, et kogu tagahark (kaasaarvatud pidurid siis loomulikult) oli lumega kaetud. No ei saa pidama. Kettaga on jah õnneks natuke teine lugu.
Ma olen seni talvel V-piduriga sõitnud (eelmise rattaga). No kui paksus lumes V-ga lasta, ei saagi sa üldse pidama. Mul juhtus nii, et kogu tagahark (kaasaarvatud pidurid siis loomulikult) oli lumega kaetud. No ei saa pidama. Kettaga on jah õnneks natuke teine lugu.
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Nahast peo poole ja riidest käeselja poolega suht suvalised ehituskindad. Tsipa vooderdatud, aga näevad ikka tsiviilkinda moodi välja võrreldes keskmise betoneerijakindaga. Vähemalt hetkel veel täiesti soojad, ja pehmet sorti riidega hea laupa ja muid vajalikke elundeid pühkida. Samuti kannatab nahkkindaga mingi piirini rattalt soppa käega maha kaapida. Kindad muudavad küll värvi, aga hullu pole.
Pikemaid lahtise välja peal maanteeotsi küll veel teinud ei ole.
Pikemaid lahtise välja peal maanteeotsi küll veel teinud ei ole.
...
Osta soojad rattakindad. kui poole sõidu aeg käest ära ei võta, hauduvad näpud seal sees ilusti!Gunnar kirjutas:Küsimus, et mida krdit te kätte panete, et näpud külmetama ei hakkaks, pole veel õiget nippi leidnud. Mingi -4 kraadi juba käib valusalt näppude pihta, mudu pole nagu häda midagi. Kasutan sooje nahkkindaid.
aga kui vahepeal ära võtta siis on küll pärast näppudel külm.
Raske Õppustel, Kerge Lahingus!
Twisted Mind Bikers
Twisted Mind Bikers
Kevadel paraja miinuskraadiga olid Salomoni mäesuusa/lumelauakindad vägagi asjaette. Soovitannerd04 kirjutas:äkki suusakindad? pakase saabudes plaanin ise osta- arvan et on OKGunnar kirjutas:Küsimus, et mida krdit te kätte panete, et näpud külmetama ei hakkaks, pole veel õiget nippi leidnud. Mingi -4 kraadi juba käib valusalt näppude pihta, mudu pole nagu häda midagi. Kasutan sooje nahkkindaid.
aif
eat more, fat needed for workout
Talvisest linnasõidust siis nii palju, et
* sõidutee servad on jääkonarusi täis - liiga servas ei tasu sõita
* saab ka naastrehvideta sõita, aga naastudega on ohutum
* autojuhid ei julge eriti manööverdada ja seetõttu mööduvad lähedamalt kui suvel või viisakamad juhid ei trügi mööda
* vahel võib olla mõistlik korraks sõiduteelt ära põigata, et muud liiklust mööda lasta
* osadel autodel on veel suverehvid all
* sõidutee/rattatee ristumistel õuealadega on suvega võrreldes suurem oht mootorsõidukitega kohtumiseks
* õhtud on hämarad
* valgustamata ratturite ja võrride osakaal on suur
* viimasel kolmel õhtul on hakanud silma isegi valgustamata autosid
* rattalampide patareid ei pruugi külmaga toimida - tasub aeg-ajalt kontrollida ja varupatareisid soojas taskus kanda.
* kindlasti tasub taha ja ette helkur panna - see on lähedal autotulede mõjul rohkem näha kui vilkuv tuluke, mis on aga jällegi kaugemalt näha
* kodarahelkuritest on praktikas kasu vast ainult ülekäiguraja juures oodates
* tegelikult oli väga hea sõiduilm üleeile
Sõidutehnika? Ettevaatlik
* sõidutee servad on jääkonarusi täis - liiga servas ei tasu sõita
* saab ka naastrehvideta sõita, aga naastudega on ohutum
* autojuhid ei julge eriti manööverdada ja seetõttu mööduvad lähedamalt kui suvel või viisakamad juhid ei trügi mööda
* vahel võib olla mõistlik korraks sõiduteelt ära põigata, et muud liiklust mööda lasta
* osadel autodel on veel suverehvid all
* sõidutee/rattatee ristumistel õuealadega on suvega võrreldes suurem oht mootorsõidukitega kohtumiseks
* õhtud on hämarad
* valgustamata ratturite ja võrride osakaal on suur
* viimasel kolmel õhtul on hakanud silma isegi valgustamata autosid
* rattalampide patareid ei pruugi külmaga toimida - tasub aeg-ajalt kontrollida ja varupatareisid soojas taskus kanda.
* kindlasti tasub taha ja ette helkur panna - see on lähedal autotulede mõjul rohkem näha kui vilkuv tuluke, mis on aga jällegi kaugemalt näha
* kodarahelkuritest on praktikas kasu vast ainult ülekäiguraja juures oodates
* tegelikult oli väga hea sõiduilm üleeile
Sõidutehnika? Ettevaatlik
Mina näiteks kasutan talvel täitsa tavalisi suusakindaid, selliseid pakse ja kobakaid, aga vähemalt külm ei hakka. Linnavahel niisama cruisides ma soovitan ka juba teatud miinusest panna mingi riidest ollus näo alumise osa ette, õhem sall on ka täitsa abiks. Niimoodi ei hinga sisse otse külma õhku ja põsed ei jäätu kah tuulega ära.
Üks probleem mida teised mainind pole ja ju siis neil seda pole juhtund aga minu weldtite liitium laargimääre hakkab kuskil -15 kandis väga tahkeks minema muidu hea valge määre, kohe näha kui vahetust vajab.
A üldiselt, soojalt riide ikka, higistada ju võib aga külmetamine on hullem.
Üks probleem mida teised mainind pole ja ju siis neil seda pole juhtund aga minu weldtite liitium laargimääre hakkab kuskil -15 kandis väga tahkeks minema muidu hea valge määre, kohe näha kui vahetust vajab.
A üldiselt, soojalt riide ikka, higistada ju võib aga külmetamine on hullem.
Kuna kõik panid teemast mööda, siis lähen ka ise seda teed pidi. Tahaks tähelepanu juhtida sellele, et jalgrattur ei lähe sõitma kui on üle miinus 5 kraadi. See on piir kust sporditegemine muutub juba kahjulikuks - kopsud ja hingamisteed, selg, kube, nimetasin ohtlikumad variandid. Kui sõita -5ga 25km tunnis, siis kehale mõjuv temperatuur on ligikaudu -15 ja arvestage ka sellega, mitu korda kiiremini tea peate külma õhku sisse hingama kui rahulikus olekus. Suusatage parem.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Võibolla on see õige, kuid kõik ei sõida rattaga ainult spordi tegemise pärast.wylde kirjutas:Kuna kõik panid teemast mööda, siis lähen ka ise seda teed pidi. Tahaks tähelepanu juhtida sellele, et jalgrattur ei lähe sõitma kui on üle miinus 5 kraadi. See on piir kust sporditegemine muutub juba kahjulikuks - kopsud ja hingamisteed, selg, kube, nimetasin ohtlikumad variandid. Kui sõita -5ga 25km tunnis, siis kehale mõjuv temperatuur on ligikaudu -15 ja arvestage ka sellega, mitu korda kiiremini tea peate külma õhku sisse hingama kui rahulikus olekus. Suusatage parem.
liivakummid
lükka rehv liimist läbi ja topi liiva,vot siis on juba midagi
http://www.iceloll.com kes otsib see
'nerd04 kirjutas:kas tagakäikari jäätumine on teatud temp kõikumistega vältimatu (õlita palju tahad)?
õli, õli ja veelkord õli!
õlitada tuleb ka kõrid ja trossid,
kasuta nt WD-40 või ketiõli (Pedros, FinishLine)
endal oli ka jama trossidega, aga enam pole olnud peale õlitamist
Kes pärast naerab, naerab pärast
Jah. Üle -5 = soojem kui -5wylde kirjutas:Tahaks tähelepanu juhtida sellele, et jalgrattur ei lähe sõitma kui on üle miinus 5 kraadi. See on piir kust sporditegemine muutub juba kahjulikuks - kopsud ja hingamisteed, selg, kube, nimetasin ohtlikumad variandid. Kui sõita -5ga 25km tunnis, siis kehale mõjuv temperatuur on ligikaudu -15 ja arvestage ka sellega, mitu korda kiiremini tea peate külma õhku sisse hingama kui rahulikus olekus. Suusatage parem.
Alla -5 = külmem kui -5
Selle asja tegime siis selgeks.
Minu riietus kuni -10 kraadini koosneb:
Soe aluspesu: Brynje
Suvine hingav rattasärk
ISC treening suusakombe
Jäise tuulega ISC treeningvest
Brynje mask (silmad, nina katmata)
Suusamüts
Scott lumelauasõrmikud, millelt randmekaitsmed välja roogitud
Lorpen Outlast sokid
Poolkõrged Goretex matkasaapad
Ketaspiduriga veel probleemi pole olnud. Vilistab küll pidurdades aga mitte häirivalt. Pedaalid on platvormikad.
Aga kas suusatades siis pole võimalik 25 kph uisuga saada? Ja mina pealegi talvel rattaga ei kiirusta. 18-25 vahemikus olenevalt pinnase pehmusest. Naeltega.
Keep momentum
OT See kiirus vastab maailmatipu võistluskiirusele!matukas kirjutas:...Aga kas suusatades siis pole võimalik 25 kph uisuga saada?...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Talvises linnas lõhkumiseks tuleks ikka teha eraldi ratas, millest pole kahju. Nimelt ei saa alumiinium ja libedusetõrjeläga kuidagi omavahel läbi. Mina näiteks kaotasin ühe talvega ühe topeltvelje. Esmalt lendas üks kodar. Sõitsin nii veel paar nädalat ja siis avastasin, et veel üks kodar läks. Ja uue velje järel käies lendas neid veel mitu tükki. Kõige huvitavam, et see juhtus mitu kuud peale talve lõppu!
Veel hetk ja...
Nipsti!
Velg on JetSet, ostetud HawaiiExpressist.
Veel hetk ja...
Nipsti!
Velg on JetSet, ostetud HawaiiExpressist.
mustal taustal helendab must vari
Ratta puhastamine peale sõitu teeb imesid. Ise sõidan viimased aastad iga talv sama rattaga millega suvel ja midagi sellist ei ole täheldanud.Soobel kirjutas:Talvises linnas lõhkumiseks tuleks ikka teha eraldi ratas, millest pole kahju. Nimelt ei saa alumiinium ja libedusetõrjeläga kuidagi omavahel läbi. Mina näiteks kaotasin ühe talvega ühe topeltvelje. Esmalt lendas üks kodar. Sõitsin nii veel paar nädalat ja siis avastasin, et veel üks kodar läks. Ja uue velje järel käies lendas neid veel mitu tükki. Kõige huvitavam, et see juhtus mitu kuud peale talve lõppu!
Veel hetk ja...
Nipsti!
Velg on JetSet, ostetud HawaiiExpressist.
ratta puhastamine peale pasast sõitu on elementaarne, aga imedesse ma ei usu. Pigem kosmeetiline efekt + hingerahu. Igasugune soolakahjustus s.h. alumiiniumi oksüdeerumine on pöördumatu protsess.riho kirjutas:Ratta puhastamine peale sõitu teeb imesid. Ise sõidan viimased aastad iga talv sama rattaga millega suvel ja midagi sellist ei ole täheldanud.
Mul on paar talvejookse olnud, mille rihtimine osutus võimatuks - alumiiniumkodarad katkesid üksteise järel nipli juurest (loogiline, et keermestatud osa on nõrgim koht). Ei aidanud eripugejateõlidega leotamine ega meelitamine ega ilmutatud ülim kannatlikkus. Läks uuesti ladumisele r/v peale.
Gravity is a Bitch
No ega niisama puhastamisest alati aita - kui ikka toimub mingi keemiline reaktsioon, siis on see vaja kuidagi neutraliseerida.
Veel tulid meelde tsingitud teraskodarad, mis peale talve on hallid ja karedad ja järgmise talvega roostes.
Roostevaba on imematerjal: mäletan, kui leidsin kuskilt prügimäelt 1920-date Husqvarna tagaratta. Velg oli läbi roostetanud, rummust polnud ka asja, ent kodarad lasid end kenasti keerata. Ja kõik kodarad olid peale palja lapiga ülekäimist nagu poest ostetud. Otstest jämedamad ja keskelt peeneks valtsitud.
Veel tulid meelde tsingitud teraskodarad, mis peale talve on hallid ja karedad ja järgmise talvega roostes.
Roostevaba on imematerjal: mäletan, kui leidsin kuskilt prügimäelt 1920-date Husqvarna tagaratta. Velg oli läbi roostetanud, rummust polnud ka asja, ent kodarad lasid end kenasti keerata. Ja kõik kodarad olid peale palja lapiga ülekäimist nagu poest ostetud. Otstest jämedamad ja keskelt peeneks valtsitud.
mustal taustal helendab must vari