Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Võib-olla rumal küsimus või lihtsalt halb õnn aga igaks juhuks küsin ära.
Minu hübriidrattal on 700x32 mõõduga kummid. Ritchey Speedmax Cross väljas, suvaline sobivat mõõtu sisekumm sees. Pöiaks on RST Aero OCR. Pärast poest kaasa tulnud sisekummi katkiminekut olen olnud hädas sellega, et ükski ise allapandud sisekumm ei kesta. Ostsin korraga varuks Nokiani, CST ja Specialized'i sisekummi, kõik mõõdule 700x25/32. Kõigiga on juhtunud sama lugu - olen kummi hoolikalt sisetingimustes alla pannud ja peale nappi paarikümmend kilomeetrit sõitu tühja kummiga teele jäänud.
Esimene, Nokiani vahetuskumm läks vblla kruvikeerajaga pealepaneku nahka aga viimase kahe kummi pealepanekuks olen kasutanud kummiheebleid, pöia ja väliskummi tervise olen iga kord maniakaalse tähelepanuga üle käinud, veendunud ka, et neis mingit saasta poleks, rõhku olen pannud 4.5at, mis peaks asfaldisõiduks OK olema.
Mida ma valesti teen? Kas peaksin vaatama sisekummi suuremale mõõdule? Äkki see, mis on mõeldud 700x25 ja 700x32 sobib justkui esimesele näidatud mõõdule, aga mitte teisele? Mida valida, kas 700x35? Või on need 700x25 mõõdu kummid mingid maanteerataste omad ja seega eriti õhukesed või õrnad või ei sobi kruusale/metsateedele?
See ei tohiks justkui raketiteadus olla, ometi pean peale tänast 200 viimase sõidukilomeetri kohta viienda sisekummi alla keerama.
Minu hübriidrattal on 700x32 mõõduga kummid. Ritchey Speedmax Cross väljas, suvaline sobivat mõõtu sisekumm sees. Pöiaks on RST Aero OCR. Pärast poest kaasa tulnud sisekummi katkiminekut olen olnud hädas sellega, et ükski ise allapandud sisekumm ei kesta. Ostsin korraga varuks Nokiani, CST ja Specialized'i sisekummi, kõik mõõdule 700x25/32. Kõigiga on juhtunud sama lugu - olen kummi hoolikalt sisetingimustes alla pannud ja peale nappi paarikümmend kilomeetrit sõitu tühja kummiga teele jäänud.
Esimene, Nokiani vahetuskumm läks vblla kruvikeerajaga pealepaneku nahka aga viimase kahe kummi pealepanekuks olen kasutanud kummiheebleid, pöia ja väliskummi tervise olen iga kord maniakaalse tähelepanuga üle käinud, veendunud ka, et neis mingit saasta poleks, rõhku olen pannud 4.5at, mis peaks asfaldisõiduks OK olema.
Mida ma valesti teen? Kas peaksin vaatama sisekummi suuremale mõõdule? Äkki see, mis on mõeldud 700x25 ja 700x32 sobib justkui esimesele näidatud mõõdule, aga mitte teisele? Mida valida, kas 700x35? Või on need 700x25 mõõdu kummid mingid maanteerataste omad ja seega eriti õhukesed või õrnad või ei sobi kruusale/metsateedele?
See ei tohiks justkui raketiteadus olla, ometi pean peale tänast 200 viimase sõidukilomeetri kohta viienda sisekummi alla keerama.
Viimati muutis Rings, 22. 09. 2006. 21:09, muudetud 1 kord.
Tühjenevad aeglaselt. S.t. pärast kummi tühjaksminekut võib selle veel paaril korral tugevalt täis pumbata ja mõne kilomeetri sõitagi.
Tegelikult tuhningi just prügikastis, et vana kummi üles leida - kui mõlemad on ühe koha pealt katki, on selge, et miski hõõrub või torgib. Samas imelik, et veljest ja väliskummist silma/käega üle libistades pole aru saanud.
Tegelikult tuhningi just prügikastis, et vana kummi üles leida - kui mõlemad on ühe koha pealt katki, on selge, et miski hõõrub või torgib. Samas imelik, et veljest ja väliskummist silma/käega üle libistades pole aru saanud.
No prügikastist väljatuhnitud kummist sa abi ei leia. Velje suhtes saad sa küll augu asukoha teada, aga väliskumm, milles probleem peitub, võib peale kummivahetust täiesti suvalises asendis olla.
Pakun, et sõitsid lihtsalt üle klaasikillu, selle tipp jäi väliskummi sisse ja see kratsib paarikümne kilomeetri jooksul sul iga sisekummi katki, mis alla paned. Vaata lihtsalt väliskummi sisepind hoolikalt üle. Klaasikahjustuse leiab kergesti üles, sest reeglina on augukoha peal väljaspool päris suur haav.
Endal on mitu korda esinenud kummiparandamise ülesandeid edasijõudnutele - kui kummi on katki torganud 0.1mm jämedune 5mm pikk terastraadi või harja tükk. Kust küll need tänavale tekkivad?
Pakun, et sõitsid lihtsalt üle klaasikillu, selle tipp jäi väliskummi sisse ja see kratsib paarikümne kilomeetri jooksul sul iga sisekummi katki, mis alla paned. Vaata lihtsalt väliskummi sisepind hoolikalt üle. Klaasikahjustuse leiab kergesti üles, sest reeglina on augukoha peal väljaspool päris suur haav.
Endal on mitu korda esinenud kummiparandamise ülesandeid edasijõudnutele - kui kummi on katki torganud 0.1mm jämedune 5mm pikk terastraadi või harja tükk. Kust küll need tänavale tekkivad?
mustal taustal helendab must vari
Soovitan ka kontrollida pöiapaela. Siin juba ammu läbikäidud teema.
Sageli uutel ratastel tehase pael plastikust ja selle servad "saevad" vaikselt sisekummi. Augud imepisikesed ja seetõttu sageli kestab tühjenemisprotsess (keeruline sõna ) pikemalt. Ühe augu lapid ja kõrval juba teine ootel!
Sageli uutel ratastel tehase pael plastikust ja selle servad "saevad" vaikselt sisekummi. Augud imepisikesed ja seetõttu sageli kestab tühjenemisprotsess (keeruline sõna ) pikemalt. Ühe augu lapid ja kõrval juba teine ootel!
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
just seda viimast asjaolu tuleb kummi mahavõtmisel jälgida.Soobel kirjutas:No prügikastist väljatuhnitud kummist sa abi ei leia. Velje suhtes saad sa küll augu asukoha teada, aga väliskumm, milles probleem peitub, võib peale kummivahetust täiesti suvalises asendis olla.
tuleb lahti võtta ainult üks väliskummi serv - seega jääb väliskumm velje suhtes ju paigale.
või no kui muidu ei saa siis tee kas või kriidiga veljele-kummile jutt peale et pärast kokku viia asend.
ma pakuks ka, et tõenäoline on peenike klaasikild.
kui oled veekausi meetodil sisekummi augu tuvastanud, siis saad paarisentimeetrise täpsusega teada ka vastava kohta veljel ning väliskummil. hoolikalt uurides või sõrmega kombates ehk õnnestub pahatekitaja leida.
tsimpa kirjutas:just seda viimast asjaolu tuleb kummi mahavõtmisel jälgida.Soobel kirjutas:No prügikastist väljatuhnitud kummist sa abi ei leia. Velje suhtes saad sa küll augu asukoha teada, aga väliskumm, milles probleem peitub, võib peale kummivahetust täiesti suvalises asendis olla.
tuleb lahti võtta ainult üks väliskummi serv - seega jääb väliskumm velje suhtes ju paigale.
või no kui muidu ei saa siis tee kas või kriidiga veljele-kummile jutt peale et pärast kokku viia asend
Soovitus interneti avarustelt - kui teed endale (välis)kummi ühes asendis pealepaneku reegliks, siis ei tohiks väliskummi katkise koha leidmine raske olla. Minul on alati firmatähise esimene täht ventiiliga kohakuti.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Täiendaks seda soovitust sellega, et ventiili kohale sättida hoopis see koht, kus on psi'd ja/või bar'id. On topelt kasulik. Ei pea pumpamisel spikrit otsima.mart2 kirjutas:Soovitus interneti avarustelt - kui teed endale (välis)kummi ühes asendis pealepaneku reegliks, siis ei tohiks väliskummi katkise koha leidmine raske olla. Minul on alati firmatähise esimene täht ventiiliga kohakuti.
Viimati muutis Külaline, 28. 09. 2006. 08:27, muudetud 1 kord.
tallan OT-t edasi -erikr kirjutas:kisub vägisi offtopicuks kuid ei saa mainimata jätta, et
professionaalse suhtumisega tegija tunneb ära sellest, et peamine värviline kiri paikneb sümmeetriliselt ventiili vastaskaarel.
eksisteerib ka teine koolkond asjaarmastajaid, kes panevad kirjud jutud just ventiili kohale, mitte vastasküljele. Kunagi lähiminevikus, kui kummid kirevamaks läksid, oli sellel isegi ratsionaalne iva - et uut sisekummi toppides kiirelt (näiteks võistlusolukorras) ventiiliaugu pöias üles leiaks. Noh et nagu tead et ta seal peab olema, kui väliskummi ei keeruta.
Tänapäeval olen ma tõsistes raskustes, näituseks Maxxis Crossmark on kirju nagu mustlase seelik.
pidurdan OT.
Gravity is a Bitch
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Kui sa sisekummi vahetad ja pärast väliskummi peale paned, kontrolli ega sisekumm väliskummi vahele ei jäänud!Rings kirjutas:Võib-olla rumal küsimus või lihtsalt halb õnn aga igaks juhuks küsin ära.
Minu hübriidrattal on 700x32 mõõduga kummid. Ritchey Speedmax Cross väljas, suvaline sobivat mõõtu sisekumm sees. Pöiaks on RST Aero OCR. Pärast poest kaasa tulnud sisekummi katkiminekut olen olnud hädas sellega, et ükski ise allapandud sisekumm ei kesta. Ostsin korraga varuks Nokiani, CST ja Specialized'i sisekummi, kõik mõõdule 700x25/32. Kõigiga on juhtunud sama lugu - olen kummi hoolikalt sisetingimustes alla pannud ja peale nappi paarikümmend kilomeetrit sõitu tühja kummiga teele jäänud.
Esimene, Nokiani vahetuskumm läks vblla kruvikeerajaga pealepaneku nahka aga viimase kahe kummi pealepanekuks olen kasutanud kummiheebleid, pöia ja väliskummi tervise olen iga kord maniakaalse tähelepanuga üle käinud, veendunud ka, et neis mingit saasta poleks, rõhku olen pannud 4.5at, mis peaks asfaldisõiduks OK olema.
Mida ma valesti teen? Kas peaksin vaatama sisekummi suuremale mõõdule? Äkki see, mis on mõeldud 700x25 ja 700x32 sobib justkui esimesele näidatud mõõdule, aga mitte teisele? Mida valida, kas 700x35? Või on need 700x25 mõõdu kummid mingid maanteerataste omad ja seega eriti õhukesed või õrnad või ei sobi kruusale/metsateedele?
See ei tohiks justkui raketiteadus olla, ometi pean peale tänast 200 viimase sõidukilomeetri kohta viienda sisekummi alla keerama.
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Meenus, et kunagi sai proovitud kummi lappida SuperAttakiga. Lappida oli küll hea, vaata et aitas, kui augukesele tilk peale lasta ja valmis. Või siis panna sõrmeküüne suurune täkike StartSosse sisekummi peale.
Aga peale mõndasadat kilomeetrit hakkas kumm vussu kaotama, kuna SuperAtaki kiht oli kale ja pragunes ja hakkas õhku läbi laskma.
Nüüd aga reklaamitakse miskit SuperAtaki PowerGeeli, mis reklaami järgi olla elastne. Huvitav, kuda see liim kummiparandusse sobib?
Aga peale mõndasadat kilomeetrit hakkas kumm vussu kaotama, kuna SuperAtaki kiht oli kale ja pragunes ja hakkas õhku läbi laskma.
Nüüd aga reklaamitakse miskit SuperAtaki PowerGeeli, mis reklaami järgi olla elastne. Huvitav, kuda see liim kummiparandusse sobib?
mustal taustal helendab must vari
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Schwalbe Marathon Plus rehvid abiks sulle, torkekindlad,sõidad ja kilomeetrid kogunevad muretult.
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Kas äärekivikindlad ka?surfdude kirjutas:Schwalbe Marathon Plus rehvid abiks sulle, torkekindlad,sõidad ja kilomeetrid kogunevad muretult.
Torkeaugud ja klaasikillud kummi sees kadusid, kui panin alla Continentali võidusõidukummid, Nüüd olen pidanud kumme lappima vaid liiga uljaste äärekiviületuste pärast, meil teadupärast asfalditasaseid äärekivisid ei tunnistata, erinevalt muust maailmast.
mustal taustal helendab must vari
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Äärekivi-snakebite vastu on bunnyhop. Umbes selline asi:
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm
mustal taustal helendab must vari
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Tehtud. Ja ega need äärekivid NII kõrged ka pole.Soobel kirjutas:Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
OT aga : millisel rattal üldse nii meeletu teljevahe olla saab ? vana meestekas ? mõõtsin hetkel huvi pärast oma 59cm raamiga maantekat ja ei saanud isegi meetrit täis.Soobel kirjutas:Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
DH rattal.kaarelk kirjutas:OT aga : millisel rattal üldse nii meeletu teljevahe olla saab ? vana meestekas ? mõõtsin hetkel huvi pärast oma 59cm raamiga maantekat ja ei saanud isegi meetrit täis.Soobel kirjutas:Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Jah, meestekas 30-date keskpaigast. Käigud, topeltveljed ja 22mm Continentalid on tal rohkem selline tuuninguvärk.kaarelk kirjutas:millisel rattal üldse nii meeletu teljevahe olla saab ? vana meestekasSoobel kirjutas:Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm
Üldiselt: ega see kumm nii pidevalt katki ka pole, kui pealkirjas kirjas, lihtsalt ei hakanud uut teemat tegema. Ja katki on seni ta läinud ikka rohkem isiklikust hooletusest äärekividel. Uue SuperAtaki proovin ka millaski ära, kui näppu sattub.
mustal taustal helendab must vari
Re: kummis imepisike traaditükk?
Mul on sama mure. Üsna uskumatu on, et mitu korda järjest sama tüüpi asi kummi katki teeb. Mõte liigub ikka pigem sinnakanti, et ehk ei pea väliskumm valule vastu ja ajab kiudu? Ma ise 105kg, laps istmes 14kg, ehk selline koormus panebki kummi traati ajama? Väliskumm on miski noname, millele on rattatootja nimi peale joonistatud, st. ilmselt odav.Soobel kirjutas:Endal on mitu korda esinenud kummiparandamise ülesandeid edasijõudnutele - kui kummi on katki torganud 0.1mm jämedune 5mm pikk terastraadi või harja tükk. Kust küll need tänavale tekkivad?
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Ma olen ka seda peenikest traati kummi püüdnud mitmel korral. Täpselt ei tea kust see pärit on, aga üks teooria oli, et see on tänavapuhastusauto küljest, teine teooria, et autokummi seest. Enda rattal pole kummide sees üldse mingeid traate, seega ta ei saanud ka sealt pärit olla.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen
Mingid rullnokad on oma BMW kummidel traadid välja sõitnud ja ei jõua uusi osta...
Ärge näkku lööge! [/OT]