Keraamiline vs tavapöid

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Miki-Hiir
Rattur
Postitusi: 264
Liitunud: 12. 04. 2005. 09:41

Keraamiline vs tavapöid

Postitus Postitas Miki-Hiir » 03. 10. 2006. 09:05

Hetkel rattal all tavalised Mavic alupöiad ja rattal V-pidurid. Soov oleks aga muretseda teised jooksud maanteel sõitmiseks. Silma on jäänud keraamilised pöiad.
Nüüd siis küsikski, et kuna keraamilise pöia jaoks on eraldi piduriklotsid siis kas iga kord jookse vahetades oleks mõistlik vahetada ka piduriklotsid või toimib keraamilise pöia klots ka tavalise alupöia peal kenasti?

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 03. 10. 2006. 09:09

Põhimõttelisem küsimus on see, miks on sulle vaja maanteel sõitmiseks keraamilist pöida? Nii võib su jutust aru saada. Pigem kasuta keraamilist maastikul ja maanteel kasvõi mingit täiesti suvalist (peaasi, et veereks ja sirge seisaks).

Keraamilise klotsi ja sellega seonduva kohta peaks otsingu abil leidama foorumist mõtteid küllaga.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: Keraamiline vs tavapöid

Postitus Postitas KristjanS » 03. 10. 2006. 09:09

Miki-Hiir kirjutas:Hetkel rattal all tavalised Mavic alupöiad ja rattal V-pidurid. Soov oleks aga muretseda teised jooksud maanteel sõitmiseks. Silma on jäänud keraamilised pöiad.
Nüüd siis küsikski, et kuna keraamilise pöia jaoks on eraldi piduriklotsid siis kas iga kord jookse vahetades oleks mõistlik vahetada ka piduriklotsid või toimib keraamilise pöia klots ka tavalise alupöia peal kenasti?
Minu soovitus oleks, et maanteel tavalinee pöid ja metsas keraamiline, keraamiline pind kestab oluliselt kauem ja metsas rohkem pidurdamist. Tavaline klots kulub keraamilisel pinnal kiiremini ja keraamiline klots sööb alumiiniumit kohe isuga :) .
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 03. 10. 2006. 10:31

Nalja teete või??? Edevamaga ikka maanteele - esiteks peab kallis jooks nii kauem vastu ja teiseks kes seal metsas vaatab.

Miki-Hiir
Rattur
Postitusi: 264
Liitunud: 12. 04. 2005. 09:41

Re: Keraamiline vs tavapöid

Postitus Postitas Miki-Hiir » 03. 10. 2006. 10:39

Minu soovitus oleks, et maanteel tavalinee pöid ja metsas keraamiline, keraamiline pind kestab oluliselt kauem ja metsas rohkem pidurdamist. Tavaline klots kulub keraamilisel pinnal kiiremini ja keraamiline klots sööb alumiiniumit kohe isuga :)
Tänan, sain oma vastused kätte :)

Miki-Hiir
Rattur
Postitusi: 264
Liitunud: 12. 04. 2005. 09:41

Postitus Postitas Miki-Hiir » 03. 10. 2006. 10:53

Mati kirjutas:Põhimõttelisem küsimus on see, miks on sulle vaja maanteel sõitmiseks keraamilist pöida? Nii võib su jutust aru saada. Pigem kasuta keraamilist maastikul ja maanteel kasvõi mingit täiesti suvalist (peaasi, et veereks ja sirge seisaks)
Küsimus ei olnud üldse selles kumb jooks metsas või kumb maanteel vaid see, kas tuleb ka piduriklotse koos jooksudega vahetada.
Aga tänud soovituse eest ... tõstan kassetid ümber ning madistan keraamilisega maastikul ning jätan alupöia maantee jaoks.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 03. 10. 2006. 11:41

Miki-Hiir kirjutas: Küsimus ei olnud üldse selles kumb jooks metsas või kumb maanteel vaid see, kas tuleb ka piduriklotse koos jooksudega vahetada.
Aga tänud soovituse eest ... tõstan kassetid ümber ning madistan keraamilisega maastikul ning jätan alupöia maantee jaoks.
Keraamilist klotsi "EI TOHI" mingil juhul kasutada koos alupöiaga. Paari meetriga võid pöidadest lahti olla. Pidurdades metallilaaste lendab.
Seevastu tavaklots koos keraamilise pöiaga töötab väga hästi.

Aga keraamilise pöia poole tasub püüelda just porisel ja raskel maastikul sõites... Keraamilise pinnaga jooks kombinatsioonis väga hea tavaklots, väga hea pidur, väga hea link on ainukene variant v-pidurimaailmas mida võib pidada ühesõrmepiduriks - isegi kuskil tahkos. Näiteks 106km pikkusel H100-l toimis ülalnimetatud kombinatsioon kogu sõidu suurepäraselt ja mingit kulumist polnud kummalgi pool isegi finishis märgata. Tänu sellele jääb ka pidurilinkide juurdekruttimise vaev ära.
Viimati muutis Kirsa, 03. 10. 2006. 12:27, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 03. 10. 2006. 11:53

Kirsa kirjutas:Keraamilise pinnaga crossmax sl kombinatsioonis väga hea tavaklots, väga hea pidur, väga hea link on ainukene variant v-pidurimaailmas mida võib pidada ühesõrmepiduriks - isegi kuskil tahkos.
ei maksa absolutiseerida. mul endal on olnud ka väga kontrollitav ja töökindel ühesõrme v-pidurite/pöia kooslus, kusjuures kõik selle komponendid on olnud Sinu omadest erinevad.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 03. 10. 2006. 12:30

erikr kirjutas:
Kirsa kirjutas:Keraamilise pinnaga crossmax sl kombinatsioonis väga hea tavaklots, väga hea pidur, väga hea link on ainukene variant v-pidurimaailmas mida võib pidada ühesõrmepiduriks - isegi kuskil tahkos.
ei maksa absolutiseerida. mul endal on olnud ka väga kontrollitav ja töökindel ühesõrme v-pidurite/pöia kooslus, kusjuures kõik selle komponendid on olnud Sinu omadest erinevad.
Sl oli näide, ei pea loomulikult sl olema. Või sa tahad öelda et sul oli "halb" pidur ja halb klots.

Moraal on siin tegelikult selles, et tavapöia ja keraamilise pöia vahe on suur, eriti pikemal sõidul ja raskemates oludes. Ning mingi xtr tavaklots(koolstop jne) + keraamiline pöid ei vaja üldse suurt jõudu et kõvasti pidurdada.

Vasta

Mine “Jupid”