tööriistad sõitu minnes
tööriistad sõitu minnes
Eile Hiiu metsas selline lugu. Poisike oli enda MTB-l esiratta kartulikõpsuks sõitnud. Edasi ei saa - ratas ei mahu kahvli vahele. Kurdab, et kodus kah mutrivõtmeid pole, ei saagi esiratast kätte. Võtsin siis oma riistad lagedale. Esiratas 15 mm võtmega maha. Puu najale ja pauguga sirgeks. Lõdvemad kodarad sai kah üle käidud kodaravõtmega. Laagriloks sai kah kahe 14 mm võtmega ärakeeratud. poiss sõitis minema suu kõrvuni .
Miks räägin - too pole mitte esimene kord, kus kellegi ratast elustatud. Ja ikka ainult oma riistadega. Aru ma ei saa, miks isegi elementaarseid tööriistu kaasas ei kanta, pumbast rääkimata. Kolisevad? Pole raha osta? Pole, kus hoida? Teevad ratta raskeks? Pole pop, sõbrad naeravad? Kodu on lähedal, lohistan laiba käeotsas tagasi? Nagunii ei oska kasutada?
Miks räägin - too pole mitte esimene kord, kus kellegi ratast elustatud. Ja ikka ainult oma riistadega. Aru ma ei saa, miks isegi elementaarseid tööriistu kaasas ei kanta, pumbast rääkimata. Kolisevad? Pole raha osta? Pole, kus hoida? Teevad ratta raskeks? Pole pop, sõbrad naeravad? Kodu on lähedal, lohistan laiba käeotsas tagasi? Nagunii ei oska kasutada?
ega tööriistu/multitool'i ei kanna ka ise kaasas. pump ja tagavarakumm aga küll. samas pole ka kunagi tööriistu vaja läinud. eks me vigadest üldjuhul õpi.
Viimati muutis Mati, 03. 07. 2003. 15:17, kokku muudetud 2 korda .
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
olen plaaninud multitooli ostmist küll. Rattamatkal oleks sigaabiks. Samas matkal käin niiiii harva, nii et on siiani ostmata . Pump ja varukumm ikka kaasas. ja seda ka alles peale seda, kui laip tuli kaugelt ära tuua. Samas olen laibaga ka hääletanud ja kena spordipoiss võetakse peale ikka
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
mõtlesin ennist siis treeninguid. võistlustel võtan multitool'i ikka vahest kaasa kah .
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Sõites kaasas
sõites kannan kaasas Ritchey 13 funktsiooniga multitooli (ca 47g vist), kummieeblit, kummi, pumpa või ballooni. Tooli on ikka vaja läinud korduvalt - põhiliselt kyll teistele laenamiseks - nii kodu-, kui välismaal. Vaja on olnud kuuskanti stemi lahtikeeramiseks, ketivõtit purunenud ketilyli vahelt väljavõtmiseks, kruvikat pidurite regullimiseks jne.
Asjad on kompaktselt sadulakotis või tagataskus.
Meie kliimas ei teeks paha pikematel sõitudel kaasas kanda ka kilekat ootamatute vihmahoogude puhuks. Ning kindlasti kannan kaasas ka telefoni - saab kodust hädaabi autoga järgi kutsuda, kui vaja. Ratturitele sobivad mudelid on muideks Nokia 5210 ja 5100.
Asjad on kompaktselt sadulakotis või tagataskus.
Meie kliimas ei teeks paha pikematel sõitudel kaasas kanda ka kilekat ootamatute vihmahoogude puhuks. Ning kindlasti kannan kaasas ka telefoni - saab kodust hädaabi autoga järgi kutsuda, kui vaja. Ratturitele sobivad mudelid on muideks Nokia 5210 ja 5100.
ise tassin kaasas tagataskus varukummi ja telefoni, rattakotis on rattalukk (mida pole kunagi vaja läind, arvatavasti ei töötagi enam.. mõnusalt roostes juba), kuuskantvõtmed, leatherman tangid, kummieebel ja ratta küljes on veel pump. asju on vähe vaja läinud aga vean kaasa kahel mõttel; ''ei tea kunagi mis juhtuda võib'' ja ''raske treeningul, kerge lahingus'' ehk siis treenin võimalikult raske rattaga ja võistlustel on jalge all nagu hoopis teine ratas, kiire ja kerge
Ma ei kanna trenni minnes midagi kaasas. Põhjused:
1. Maastikutrenni teen põhiliselt Harku metsas. Kui ka seal midagi juhtuma peaks, siis väike jalutuskäik (max 5km) ei ole nüüd küll mingi probleem.
2. Maanteel sõites hoolitsen enne, et vajaduse korral oleks keegi, kes saaks autoga järgi tulla. Tagavarakumm ja pump on kaasas rohkem nö talismani eest - IMHO maanterehvi ei ole teeääres nüüd küll eriti mõnus vahetada, rääkimata veel sellest, et sinna suht väikse käsipumbaga piisavalt rõhku sisse panna. Või on mul kehvad sisekummid ja vilets pump?
Ratta tsekkan enne sõitmist üle, seega laguneda nagu midagi ei tohiks. See, et kokku on teepeal otsad andnud 1 Sossi rehv (91'a mingi tundmatu tehase toodang) ja 2 tavalist odavat sisekummi. Rattamatkale minnes kuhugi Eestist välja võtaks muidugi kõike, mida annab, varuga kaasa.
1. Maastikutrenni teen põhiliselt Harku metsas. Kui ka seal midagi juhtuma peaks, siis väike jalutuskäik (max 5km) ei ole nüüd küll mingi probleem.
2. Maanteel sõites hoolitsen enne, et vajaduse korral oleks keegi, kes saaks autoga järgi tulla. Tagavarakumm ja pump on kaasas rohkem nö talismani eest - IMHO maanterehvi ei ole teeääres nüüd küll eriti mõnus vahetada, rääkimata veel sellest, et sinna suht väikse käsipumbaga piisavalt rõhku sisse panna. Või on mul kehvad sisekummid ja vilets pump?
Ratta tsekkan enne sõitmist üle, seega laguneda nagu midagi ei tohiks. See, et kokku on teepeal otsad andnud 1 Sossi rehv (91'a mingi tundmatu tehase toodang) ja 2 tavalist odavat sisekummi. Rattamatkale minnes kuhugi Eestist välja võtaks muidugi kõike, mida annab, varuga kaasa.
ma siin ka loen ja imestan...meestel terve töökoda kaasas. Ise ei kanna lühikestel sõitudel peale tel. midagi kaasas. Pikematel siis palloon, heeblid ja lohv ja kõik. Mingile multitoolile ei näe küll mõttet. Mul on küll ratas piisavalt korras, et seal midagi lahti tulema või katki minema ei hakka Tegelt tahaks teada, mida te nende võtmetega teete. Mis teil seal lahti tuleb koguaeg
kui tihti, kuidas ja kus te siis üldse kumme ära lõhute?? ise olen elu (lühikene küll teine) jooksul ühe kaks korda kummi ära lõhkunud (knopka, klaasikild). mõtlen siin just ~nädalase rattamatka peale (tsivilisatsioonis), et mida peaks kaasa tirima, kummid/tööriistad. logiseva mutri keeran kinni, miskit remontima nagunii ei hakka.
ega seda asfaldil eriti juhtugi. proovi leida omale ntx mõni korralik singletrack juurikate, kivide jne. kui sa nüüd seal hooga paned, siis võid kumme ka tihedamini vahetada .taavid kirjutas:kui tihti, kuidas ja kus te siis üldse kumme ära lõhute?? ise olen elu (lühikene küll teine) jooksul ühe kaks korda kummi ära lõhkunud (knopka, klaasikild). mõtlen siin just ~nädalase rattamatka peale (tsivilisatsioonis), et mida peaks kaasa tirima, kummid/tööriistad. logiseva mutri keeran kinni, miskit remontima nagunii ei hakka.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Ratas võib ju korras olla aga mida sa teed kui keti katki astud või mingi koba läbi ratas kaheksasse läheb? Mul on mõlemat juhtunud ja mõlemal juhul on Multitooli abiga asi lahendatud. Lisaks lugematud korrad mil on vaja olnud asja teistele laenata. Seega alati kaasas kumm/kummiparanduskomplekt, heebel, pump ja multitool. Telefon ka loomulikult.indrek kirjutas: Mul on küll ratas piisavalt korras, et seal midagi lahti tulema või katki minema ei hakka Tegelt tahaks teada, mida te nende võtmetega teete. Mis teil seal lahti tuleb koguaeg
Ok ketist saan aru, et seal võtit vaja läheb. Kuigi ise pole suutnud kunagi ühtegi ketti katki astuda ega vist suudagi kunagi (ma nii kerge poiss ). Aga kui ratas kaheksasse läheb, siis keeran piduritrossi niipalju lahti, kui annab. Kui jääb väheks, siis teen piduri üldse lahti. Ja kui juba asi nii hull on, et ratas raami sisse ära ei mahu, siis pole ka multitoolist abi, vaid vaja haamrit või tugevat jalgaUrmasL kirjutas:...keti katki astud või mingi koba läbi ratas kaheksasse läheb...
teistele laenata?...ega ma kade inimene pole, aga sellepärast ma küll midagi kaasa vedama ei hakka, et äkki kellelgi teisel läheb vaja
Juhtub ka kergetel poistel. Saad ntx chainsucki ja astud ka oma "kerge" jalaga keset mäge ilusti keti pooleks. Oota, ootaindrek kirjutas: Kuigi ise pole suutnud kunagi ühtegi ketti katki astuda ega vist suudagi kunagi (ma nii kerge poiss )...
Ehk siis kaalub sul multitool'i "raskus" tervise üle. Mõtlen siis seda, et lased edasi vaat, et ilma piduriteta. Julge poissindrek kirjutas: ... Aga kui ratas kaheksasse läheb, siis keeran piduritrossi niipalju lahti, kui annab. Kui jääb väheks, siis teen piduri üldse lahti...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
...ootanMati kirjutas:Juhtub ka kergetel poistel. Saad ntx chainsucki ja astud ka oma "kerge" jalaga keset mäge ilusti keti pooleks. Oota, oota
no kahte ratast korraga ikka nii kaheksasse ei sõida, et kumbagi pidurit pole. Ja ühe piduriga saab mõistuse piires väga hästi hakkamaMati kirjutas:...Mõtlen siis seda, et lased edasi vaat, et ilma piduriteta. Julge poiss
jo ma siis niipalju kesisem vennike, aga ntx paljalt esipiduriga nagu sõita ei riskiks. juba lihtsalt instinktiivselt võid äkkolukorras vajutada nii nagu poleks tohtinud.indrek kirjutas:no kahte ratast korraga ikka nii kaheksasse ei sõida, et kumbagi pidurit pole. Ja ühe piduriga saab mõistuse piires väga hästi hakkama
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Varasemal ajal oli mul Turist u. 6 aastat sõitsin teisega aktiivselt ja ei läinud kordagi kumm puru. Sõitsin igal pool. Praegune velo on üle aasta vana. Kuni juuni lõpuni ei läinud kumm kordagi puru. Siis läks 2 nädala jooksul 3 korda järjest. Tõsi 3-s kord juhtus seepärast, et pumpasin kummile rõhku juurde ja ventiili juurets läks kumm puru. Peale teist korda ostsin endale varukummi ja pumba. Varem ajasin üleminekuga autopumbalt läbi. Ilma lohvi ja pumbata enam välja ei lähe. Ühekorra tegin rattakingadega 6 km jalgsimatka. Aitab.taavid kirjutas:kui tihti, kuidas ja kus te siis üldse kumme ära lõhute?? ise olen elu (lühikene küll teine) jooksul ühe kaks korda kummi ära lõhkunud (knopka, klaasikild). mõtlen siin just ~nädalase rattamatka peale (tsivilisatsioonis), et mida peaks kaasa tirima, kummid/tööriistad. logiseva mutri keeran kinni, miskit remontima nagunii ei hakka.
Mina ilma multitool'ita välja ei lähe (linna piires). Kaasas on veel lapp õliste kätte ja igasugu asjade puhastamiseks ning kõik mahub ilusti sadulakotti (ka mobla, rahakott ja võtmekimp). Multitooli on kolme nädala jooksul (peale ratta hankimist) mitu korda vaja läinud - kord tuli kett nii õnnetult maha, et tõmbas esivahetaja viltu ja vahest on porilaud lahti logisenud. Linnast välja minnes võtan seljakotiga rohkem asju kaasa.
Võib-olla peaks ka eile ostetud kummiparandus komplekti standardvarustusse võtma, sest üleeile lõhkusin kummi ära, aga õnneks 200m enne koju jõudmist. Pumpa on mõtetu kaasas tassida kuna linnas on iga nurga peal paar bensujaama.
Võib-olla peaks ka eile ostetud kummiparandus komplekti standardvarustusse võtma, sest üleeile lõhkusin kummi ära, aga õnneks 200m enne koju jõudmist. Pumpa on mõtetu kaasas tassida kuna linnas on iga nurga peal paar bensujaama.
Viimati muutis karzum, 01. 08. 2003. 10:53, muudetud 1 kord.
Rattasõit on ajavõit
Oi, see oleks eriti tore variant , sest sealt on mingi pool kilti koju (Pärnu mnt viaduktini). Kesklinnas elades on see eelis, et kuskilt pole liiga kauge koju tulla.Andrus K kirjutas:Kui kumm läheb nt. vabadus väljakul, kas jalutad linnahalli juurde või kuhu ? Neid tanklaid polegi nii tihedalt, kui sa arvad.
Rattasõit on ajavõit
...kusagilt pole liiga kauge ... aga kui kumm läheb Rohuneemes? Lähim Statoil Viimsis ja kesklinna 20 kmkarzum kirjutas:Oi, see oleks eriti tore variant , sest sealt on mingi pool kilti koju (Pärnu mnt viaduktini). Kesklinnas elades on see eelis, et kuskilt pole liiga kauge koju tulla.Andrus K kirjutas:Kui kumm läheb nt. vabadus väljakul, kas jalutad linnahalli juurde või kuhu ? Neid tanklaid polegi nii tihedalt, kui sa arvad.
Jah, ma ka ei soovita bensukate peale lootma jääda. Juhtus kord nii, et hakkasin Lasnast pooltühja kummiga Mustakale sõitma, kuna asi eriti hull polnud. Mõtlesin, et paar km bensukani veab ikka välja. No ja tänu katkisele pumbaotsikule õnnestus kogu olemasolnud õhust ka lahti saada . Ja mõtle kui palju mõtled, teepeale ei mõelnudki ühtegi bensukat välja, kus pumbata saaks. Tuli siis niikaua jalutada, kuni saabus abimees pumbaga. Ja tulemuseks oli see, et 5 km jalutades sai sooja ilmaga päris higiseks ja kui siis poole tee peal kummi täis sain ja sõitma hakkasin, siis tõmbas tuul märkamatult läbi ja järgmine päev oli kõva nohu ja kurk valus. Võistlusperioodil eriti ei soovita
Mida varem ma maha jään, seda rohkem aega on mul järele jõuda
Mul oleks seni sel aastal sõidus kuuskanti vaja läinud - esikäikar, sadula kõrgus, sarv.
Teisipäeval läks aga tagumine sisekumm katki ja märkasin seda alles kolmapäeval välja minnes, et täitsa tühi oli. Nimelt lapitud koht hakkas läbi laskma. Ei teagi, kas süüdi oli paar tunnikest päikese käes praadimist või millestki hooga üle sõitmine. Igatahes kaalun pikema sõidu jaoks varukummi ja heeblite kaasavedamist, ilmselt ka mingit võtmevarianti.
Seni on kaasas olnud presta üleminek, kuna rattapumpa ei ole.
Teisipäeval läks aga tagumine sisekumm katki ja märkasin seda alles kolmapäeval välja minnes, et täitsa tühi oli. Nimelt lapitud koht hakkas läbi laskma. Ei teagi, kas süüdi oli paar tunnikest päikese käes praadimist või millestki hooga üle sõitmine. Igatahes kaalun pikema sõidu jaoks varukummi ja heeblite kaasavedamist, ilmselt ka mingit võtmevarianti.
Seni on kaasas olnud presta üleminek, kuna rattapumpa ei ole.
varu
Kui v@lja s6itma l@hen, siis alati kaasas: jook, varukumm, kummiheeblid, pump, multitool (rist- ja tavaline kruvikeeraja, kuuskantv6tmed), natuke raha. Teel j@@nud ainult yks kord, kui Tartu-Pangodi-Elva-Tartu ringil kaks MNT 6hukummi auklikuks sain. Nyyd vahel pikemal otsal paigakomplekt kah kotis. Kott Camelbak Mule.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Kaasas alati - heebel, varukumm, paranduskomplekt, multitool, pump ja ketivõti. Teele jäänd 2 korda, ükskord, kui mingil x põhjusel jäi varukumm maha ja ventiil lendas olemasoleval minema (4 km kõndmist) ning teine kord, kuna lihtsalt varuesiratast kaasas ei kanna (samuti u 4 km)
Nii varukummi kui multitooli ihti vaja läinud nii trennis ku lihtsalt linnapeal cruiisitades
Nii varukummi kui multitooli ihti vaja läinud nii trennis ku lihtsalt linnapeal cruiisitades
Õnnestus näppida Sigma PT 16 multitool-i. Igati kobe riistapuu. Eriti meeldis 15 mm võti, mida teistel sarnastel pole kohanud. Samas on puudu 10 ja 12 kuuskant, millest on kahju.
http://www.sigmasport.com/media/produkt ... t_tool.pdf
http://www.sigmasport.com/media/produkt ... t_tool.pdf
krt jah see remondivärk on suht naljakas teema minu jaoks...arvestades seda, et ise töötan rattamehaanikuna. No vahel ikka mõni klient paneb küll imestama, et kuidas lihtsalt saab inimene nii jobu olla ja siis veel end õigustada. Näiteks 1tyyp oli oma ratta lausa 9-sasse sõitnud ja siis veel protestis, et ise läx ja muidugi sellest tyybist ei tasu rääkida, kes 3 korda tirri vahetas, sest oli ketti korduvalt mootoriõliga määrinud Krt seetõttu ma ei saagi aru inimestest, kes oma ratta eest kohe üldse mitte hoolt ei kanna loogish, et tööriistad peaksid tegelikult kaasas olema(mitte et mul endal alati oleks)
kurvis kalluta ja kumm hoia alati kaasas:P
Eks ma olen ka täielik jobu rattaremondi alal ja seetõttu hoolitseb ratta eest HE. Aga jah, ka mu elukaaslase issi tormas pühaba juba garaazi poole, et mu ketile õli tuua ... õnneks suutsin ta maha rahustada ja oma õlikest määrimiseks kasutada.moonraker kirjutas:ja muidugi sellest tyybist ei tasu rääkida, kes 3 korda tirri vahetas, sest oli ketti korduvalt mootoriõliga määrinud
Mis ei tapa, teeb tugevamaks!
ise kannan kaasas pumpa, heebleid, varukummi ja nüüdsest treki multitooli mis on selline http://www.treklolls.com/accessories_in ... ory_id=278
seni olen aaint 1 korra 4a jooksul pidanud ratta käekõrval koju tooma seegi aint 4-5km. Põhjuseks oli kummi purunemine ja tööriistade puudumine.
seni olen aaint 1 korra 4a jooksul pidanud ratta käekõrval koju tooma seegi aint 4-5km. Põhjuseks oli kummi purunemine ja tööriistade puudumine.