Küsimusi ratta hooldamisest
Küsimusi ratta hooldamisest
Tõin ratta maalt talveunest ära ja mis näen : Amordid täiesti jäigad( liiguvad 5 mm üles alla aint) Kui varem liikus ikka üle 1 cm.Rattaks Raliegh Stratos.HLi vedruhargiga. Kuidas viga parandada?
Re: Amordid
Kas tegu selle isendiga?Hents kirjutas:Rattaks Raliegh Stratos.HLi vedruhargiga. Kuidas viga parandada?
http://www.hobbyhall.lt/netshop/sport-a ... 2_136.html#
Kui jah, siis õlita ohtralt nt silikoonõliga ja looda, et sõites ärkab amort taas ellu. Arvatavasti on sisemuses olevad vedrud kinni roostetanud.
Ja veel - muuda pealkiri konkreetsemaks. "Amordid" on sinu küsimise puhul laialivalguv ja mittemidagi ütlev pealkiri. Pakun, et "Kõvastunud odav esivedru "- tekitaks elevust ja paneks muljetama just samalaadsete esiamortide omanikke.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Raleigh Stratos MTB 26''Hents kirjutas:Parem vaadata eesti hobbyhalli kodulehelt.Sealt neti aadressi kopeerida ei saa.
Pildil naiste mudel
Kuna ma ei saanud aru kuidas teema pealkirja muuta ja ei hakka uut teemat ka tegema siis ma küsin kõik oma küsimused siin teemas.
1)Kui mu rattal on all 26x1.95 rehvid/velg ka sinna alla mahub 26x2.2(2.1) topeltvelg?Pean ma selleks midagi veel peale uue velje/kummi ostma?
1.2) Mis oleks selle hind?
1.3 ) Kust ma selle saaks?
2) Kas rattale millel ei ole ketaspidurite kinnitusi saab panna ketaspidureid?Kas selleks peab teistsugune velg olema?
3) Kust saada Sigma ratta kompuutri seda magnetit mis käib esivelje küljes?Mul kukkus see ära ja hetkel asendab teda silikoon teibiga kinnitatud kapi magnet
4) Pärast pidurdamist jäävad pidurid nagu natuke peale ( hõõruvad vastu) ja pidurideks V pidurid.Kogu see piduri süsteem jääb vasakule natuke viltu.Milliseid kurve või asju reguleerima peaks?
1)Kui mu rattal on all 26x1.95 rehvid/velg ka sinna alla mahub 26x2.2(2.1) topeltvelg?Pean ma selleks midagi veel peale uue velje/kummi ostma?
1.2) Mis oleks selle hind?
1.3 ) Kust ma selle saaks?
2) Kas rattale millel ei ole ketaspidurite kinnitusi saab panna ketaspidureid?Kas selleks peab teistsugune velg olema?
3) Kust saada Sigma ratta kompuutri seda magnetit mis käib esivelje küljes?Mul kukkus see ära ja hetkel asendab teda silikoon teibiga kinnitatud kapi magnet
4) Pärast pidurdamist jäävad pidurid nagu natuke peale ( hõõruvad vastu) ja pidurideks V pidurid.Kogu see piduri süsteem jääb vasakule natuke viltu.Milliseid kurve või asju reguleerima peaks?
Pealkirja saad muuta võttes ette oma esimese postituse, vajutades sellel nuppu muuda ja siis saad pealkirja või teksti muuta. Tegin seekord sinu eest ära.
1. velg->pöid. üheseinaline või topeltseinaline - vahet pole. võid panna suvalise laiusega pöia, küsimus on rohkem kummis, käib ta veel tagahargi vahel ringi või mitte. 2,2" võiks käia.
saad näiteks http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id/716 või siis http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... ductCat134
2. ketaspidureid on panna keeruline kuid võimalik. nimelt pead hankima kas mehaaniliselt kinnitatavad kronsteinid või laskma raamiga samast materjalist valmistada kronsteinid ja keevitada need raami külge.
pöid ei pea tingimata ketaspiduri pöid olema, küll aga rumm mille külge peab olema võimalik kinnitada kettad.
üldiselt ei soovita selle ratta tuunimisse nii võimsalt panustada.
3. kui kõlbab kapimagnet, kõlbab suvaline kodaramagnet. saad rattapoest. sigma stuffi müüb rademar.
1. velg->pöid. üheseinaline või topeltseinaline - vahet pole. võid panna suvalise laiusega pöia, küsimus on rohkem kummis, käib ta veel tagahargi vahel ringi või mitte. 2,2" võiks käia.
saad näiteks http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id/716 või siis http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... ductCat134
2. ketaspidureid on panna keeruline kuid võimalik. nimelt pead hankima kas mehaaniliselt kinnitatavad kronsteinid või laskma raamiga samast materjalist valmistada kronsteinid ja keevitada need raami külge.
pöid ei pea tingimata ketaspiduri pöid olema, küll aga rumm mille külge peab olema võimalik kinnitada kettad.
üldiselt ei soovita selle ratta tuunimisse nii võimsalt panustada.
3. kui kõlbab kapimagnet, kõlbab suvaline kodaramagnet. saad rattapoest. sigma stuffi müüb rademar.
Ma arvan et siis peaks juba uued rummud ka ostma kuna kõik võiks juba musta värvi olla.Vanu rumme nii lihtsalt vist ei värvi.MIs need rummud poed umbes maksavad?Neti poes 160 esi ja 315 tagumine.On see odav rummude kohta?
Ja siis küsimus kummides : Palju maksavad kummid 26x 2.0(1) (2)? Netipoes 400 krooni tükk mis tundub ikka üsna kallis.
Ja siis küsimus kummides : Palju maksavad kummid 26x 2.0(1) (2)? Netipoes 400 krooni tükk mis tundub ikka üsna kallis.
Point selles, et sinu plaanitud investeering kipub olemasolevat toorikut arvestades kõvasti proportsioonist välja minema. Seega löö enne ostude sooritamist kõik oma plaanitud investeeringud rahaliselt kokku ja vaata kas äkki on mõtekam osta uus ratas kus see kõik juba olemas onHents kirjutas:Kas sa võiksid oma vastust põhjendada , olen üsnagi dumbjuuser niiet tahaks teada. Kui sellisele veljele nii lai kumm peale ei mahu siis kui lai mahub?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Et nagu paneks Lada'le Mersu iluvõre? Kah mõte.Hents kirjutas:Niisama ilu pärast ma neid asju ka ei taha , esirartas on kaheksas ja tagumisel on rumm katki.Siis ma mõtlesin et ostaks juba uued ja kvaliteetsemad varuosad.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
- smilersforever
- Rattur
- Postitusi: 20
- Liitunud: 22. 11. 2006. 23:12
Muideks, tavaliselt on kodanike rahakotile kergem olemasolevat raibet tonnhaaval tuunida.
Ja kas 5000-ga saab enam korralikku ratast?
Mul vanamehe 1978.aasta "Sputnik" sai topeltveljed, uue tagarummu, uued vändad ja Acera käigud miski... Vist 2000 läks maksma?
Igatahes olid sedatüüpi rataste valupunktideks just veljed ja käigud. Ent nüüd on tegija liikur!
Nii et sitast saab saia teha küll, kui pole just miski varisemisohtlik värdmõõdus keermetega hiina raam.
Ja kas 5000-ga saab enam korralikku ratast?
Mul vanamehe 1978.aasta "Sputnik" sai topeltveljed, uue tagarummu, uued vändad ja Acera käigud miski... Vist 2000 läks maksma?
Igatahes olid sedatüüpi rataste valupunktideks just veljed ja käigud. Ent nüüd on tegija liikur!
Nii et sitast saab saia teha küll, kui pole just miski varisemisohtlik värdmõõdus keermetega hiina raam.
mustal taustal helendab must vari
Pöidade osas küsiks pigem seda, et esimene kaheksas -- et kui palju sa oled teda ise õigeks reguleerinud kodarate abil või seda teha lasknud? Pöid peab sellesk korralikult "peksa"/peksa saama, et teda enam kodaratega õigeks ei ole võimalik ajada.
Kui tagumise jooksu (kooslus pöid, kodarad, rumm) lased uuesti laduda ja mitte tirri vaid kassetti peale siis vaata kindlasti 7 käiku rummu poole, sest 8-9 käiguliste rummudega tekib probleeme ja mitte ainult kassetti (hammasrataste) ära mahutamisega -- nimelt on 7 käiku rumm lühem oma pikuselt. Kui lased panna endale jooksu kokku 8-9 käigulise rummuga ja koos "vahe seibiga" 7 käigulise kassetti, siis võib sul tekkida ilmselt probleem, et tänu raamile mitte täpse vahele mahtumisega, hakkavad sul raami kõrvad suruma a tolmukaitsete vastu ja tulemus on mitte nii hea pöörlemine rattal kui sa seda sooviks..
Tegelt vana ratta upgrade on väga valuline protsess, eriti kui jõuad sinnani välja, et nüüd tuleks raam vahetada välja -- seeg kaalu hetkel oma finatsi olemasolusi ja hetke kulutusi (vihje vaata jooksude kokkuladumisel, et rummul oleks elementaarne tolmukaitse olemas) -- võimalik, et on kasulikum osta siiski natukene kehvem uus ratas,või siis ka kasutatud -- ja peale merida on veel rattavalikut eestis olemas
Kui tagumise jooksu (kooslus pöid, kodarad, rumm) lased uuesti laduda ja mitte tirri vaid kassetti peale siis vaata kindlasti 7 käiku rummu poole, sest 8-9 käiguliste rummudega tekib probleeme ja mitte ainult kassetti (hammasrataste) ära mahutamisega -- nimelt on 7 käiku rumm lühem oma pikuselt. Kui lased panna endale jooksu kokku 8-9 käigulise rummuga ja koos "vahe seibiga" 7 käigulise kassetti, siis võib sul tekkida ilmselt probleem, et tänu raamile mitte täpse vahele mahtumisega, hakkavad sul raami kõrvad suruma a tolmukaitsete vastu ja tulemus on mitte nii hea pöörlemine rattal kui sa seda sooviks..
Tegelt vana ratta upgrade on väga valuline protsess, eriti kui jõuad sinnani välja, et nüüd tuleks raam vahetada välja -- seeg kaalu hetkel oma finatsi olemasolusi ja hetke kulutusi (vihje vaata jooksude kokkuladumisel, et rummul oleks elementaarne tolmukaitse olemas) -- võimalik, et on kasulikum osta siiski natukene kehvem uus ratas,või siis ka kasutatud -- ja peale merida on veel rattavalikut eestis olemas
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?