Rummusisene käiguvahetaja.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Rummusisene käiguvahetaja.
Oskab keegi äkki kommenteerida? Millised on head ja vead? Kas üldse tasub mõelda selle peale?
Kes Sul mõelda keelab, aga, mõtle ka hinna peale - Saksast tellides ca. 800 euri
http://www.bike-components.de/catalog/p ... ts_id=5881
Iseenesest on see vägagi vinge. Loogika kohaselt peaks kettide kulumine minimaalne olema. Aga ei kujuta ette, kuidas see süsteem ise mägiratta sõidustiilile vastu peab ?
http://www.bike-components.de/catalog/p ... ts_id=5881
Iseenesest on see vägagi vinge. Loogika kohaselt peaks kettide kulumine minimaalne olema. Aga ei kujuta ette, kuidas see süsteem ise mägiratta sõidustiilile vastu peab ?
Pidasin silmas just linnaratast, millega kannataks rattakuller tööd teha, millest oleks pidanud vist alustamagi sry. Arvestades seda, et ratta keskmine läbisõit päevas on ca 100 km, siis kuluvad ketid, jooksud jne ülikiiresti. Sealt ka rummusisese vahetaja idee. Miskipärast ma kahtlen selle töökindluses ainult
Vot selle parandamise jutuga müüjad potensiaalseid ostjaid eemale peletavadki . Tegelikult on rummusisene käiguvahetus (eriti Sachs/Sram) nii lolli- ja töökindel, et on praktiliselt hooldusvaba. Vajadusel tuleb vaid ketti ja tagumist hammasratast vahetada.Bambu kirjutas:mõelda võid küll aga ka selle peale kuidas seda parandada kui midagi peaks juhtuma, millisele rattale tahad seda panna mtb, mnt või hoopis mõnele linna rattale, kui linnarattale siis vast võib isegi panna sest see ei saa nii palju tampi kui mtb.
Rummusisene käiguvahetus EI ole mõeldud võistlusratastele. Tema planetaarülekanne ei talu räpakat/ülikiiret/jõuga käigu vahetamist, mis võistlustingimustes on paratamatu.
Eelnev ei kehti Rohlhoffi 14 käigulise kohta: The Rohloff SPEEDHUB 500/14 ... weight and efficiency are ideal even for pro racing. The sealed gearbox ensures reliability and durability even under the toughest conditions. The even increments of 13.6% from gear to gear make it possible to always ride at the performance peak. The overall 526% range makes sure that you have the right gear in every situation.
Aga Eesti inimesele on säärane tagarumm veel väääga kauge unistus - Saksas on tollega komplekteeritud linna- ja matkaratta hind 2000 ja enam eurot. Eestlane on nõus säärase rattatüübi eest heal juhul ca 4000 krooni välja-käima. Eriti pärast ETV sarja, kus tavaMTB-ga Himaalajas rännati ja kiideti, et saadi hakkama.
Selleks puhuks peaks vägagi sobima ratas, mille esirumm on trummelpiduriga Sachs VT 5000 ja tagarumm trummelpiduriga Sram Spectro S7. Viimase ülekanne on 303% st vastab umbes tagakassettile 11-33. Soovitan trummelpidurit, mis on pori-, jää- ja veekindel ning tööpinnad kuluvad ca 50 korda aeglasemalt kui ntx V-piduri klotsid.wildakas kirjutas:Pidasin silmas just linnaratast, millega kannataks rattakuller tööd teha
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Oleksid nad (matkajad) need rattad ise ostnud, oleks ka kommentaarid sarjas märksa teravamad olnud sest asjad kulusid ratastel eriti kiiresti.Eestlane on nõus säärase rattatüübi eest heal juhul ca 4000 krooni välja-käima. Eriti pärast ETV sarja, kus tavarattaga Himaalajas sõideti.
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
Shimano pakub 2004 a. kaht uut rummusisest käiguvahetajat, mis mõeldud linna- ja matkaratastele nn comfort line.
Nexave C530 intego
Rummusisene + väline; 3X8 käiku, peaks hakkama konkureerima Sram Dualdrive-ga (3X8 või 3X9 käiku):
Nexave C530 intego
Nexus Inter-8, 8 käiku rummusisest, hakkab konkureerima Sram Spectro S7-ga (Gear Ratio: 303%)
The new Inter-8 hub has increased its gear ratio to 307%, compared to 244% of the current Inter- 7 hub
Nexus Inter-8
Nexave C530 intego
Rummusisene + väline; 3X8 käiku, peaks hakkama konkureerima Sram Dualdrive-ga (3X8 või 3X9 käiku):
Nexave C530 intego
Nexus Inter-8, 8 käiku rummusisest, hakkab konkureerima Sram Spectro S7-ga (Gear Ratio: 303%)
The new Inter-8 hub has increased its gear ratio to 307%, compared to 244% of the current Inter- 7 hub
Nexus Inter-8
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
shimano 8-käigulisel vabakäik kadumas
vaba käiguga ehk tirri lastes on tunda jõuline vibratsioon (läbi raami kuni lenksuni) hõõrdumisest..
olen proovinud koonuseid lõdvemaks lasta, siis jääb justkui vähemaks, ehkki mitte päriselt, kõrvalnahtudena hakkab tagaratas muidugi loksuma. tihedamaks timmides, kuni loks kaob, tuleb ka jõuline vibra tagasi.
võtsin ka kugu kupatuse rummust välja et laagreid määrida- paraku on võimalik määrida vaid ühe otsa laagreid, teise, hammaka poolsete laagrite ligi (sealt kus hõõrdumine pärineb) niisama ei pääse
läbisõit umbes 4000, suvel kui talvel sõidetud pidevalt (linnas)
milles küsimus? mida teha?
olen proovinud koonuseid lõdvemaks lasta, siis jääb justkui vähemaks, ehkki mitte päriselt, kõrvalnahtudena hakkab tagaratas muidugi loksuma. tihedamaks timmides, kuni loks kaob, tuleb ka jõuline vibra tagasi.
võtsin ka kugu kupatuse rummust välja et laagreid määrida- paraku on võimalik määrida vaid ühe otsa laagreid, teise, hammaka poolsete laagrite ligi (sealt kus hõõrdumine pärineb) niisama ei pääse
läbisõit umbes 4000, suvel kui talvel sõidetud pidevalt (linnas)
milles küsimus? mida teha?
see tähendab et ootasingi konakona sugust asjatundjat kogemusi jagama. häid pühi kõigile.konakona kirjutas:Mis tähendab hammaka poolt NIISAMA sisse ei pääse? Pakuks, et ise hooldusse minna on lihtsam kui oodata et Muhamed siit foorumist Mäge hakkab otsima. Alternatiiv on pehmemad gripid + sadul ja head kõrvaklapid.
häid pühi sullegi. kui sa avaldaksid oma tagarummu margi ja mudeli, tuleks ehk abigi rohkem. ja kui keegi seda oma elus varem lahti pole võtnud siis oskab ta äkki veebist sulle lahenduse otsida ja koos kommikotiga sussi sisse sokutada. jõulud ju ikkagi....nerd04 kirjutas:see tähendab et ootasingi konakona sugust asjatundjat kogemusi jagama. häid pühi kõigile.konakona kirjutas:Mis tähendab hammaka poolt NIISAMA sisse ei pääse? Pakuks, et ise hooldusse minna on lihtsam kui oodata et Muhamed siit foorumist Mäge hakkab otsima. Alternatiiv on pehmemad gripid + sadul ja head kõrvaklapid.
forget it, paistab et papa Sheldon on kodukat täiendanud http://www.sheldonbrown.com/nexus8
ja paremapoole laagrite juurde aitab cone removal tool tl-8s10
suss on valmis
ja paremapoole laagrite juurde aitab cone removal tool tl-8s10
suss on valmis
nexus8 vajab kolme spets tööriista nr 39,40 ja 41. Seda juhul, kui kavatsed kogu planetaarsisu laiali laotada.nerd04 kirjutas:forget it, paistab et papa Sheldon on kodukat täiendanud http://www.sheldonbrown.com/nexus8
Lisaks sellele, et shimano "käigukast" on oluliselt keerulisem sram-ist (sram on suht lihtne avada/puhastada), soovitab shima oma käigukastile miskit spetsiaalõli. Mida erilist too sisaldab ja millega asendada - ei oska öelda.
Srami käigukastides olen kasutanud rohloff-i käigukastiõli.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
ja head aastavahetust
rademaris võeti juppideks- nii kaugele kui ilma spets tööriistadeta saab ja leiti, et suur laager ja vastav kauss on täitsa roostes. tuleb välja et ka hooldusvaba rummusisest käikarit tuleks regulaarselt, vähemalt kord kvartalis hooldada tore kui seda rummusisese käikariga ratta ostjale kohe öeldaks, mitte aasta hiljem krt see on lausa tarbijakaitse teema
kusjuures ainus võimalus asja parandada on uus käikar panna 2500 eest (poe jutt).. nagu selgus, saab tegelt tellida et-bikest ka detailide kaupa -driver unit ja laager kokku 500 eek
isiklikud kogemused so far- teeb ratta tarbetult raskeks, eriti koos trummelpiduriga, samuti tuntav hõõrdetakistus isegi uue rummu puhul, ennetava hoolduse vajalikkus, eriti niisketes oludes liikumisel, vaatamata hooldusvaba süsteemi immitsale, see on tavarummuga võrreldes keerulisem ja nõuab ümberõpet kui ise mehaanikut mängida. mõnes poes tuleks aga ise mehaanikuid õpetada.. käiguvahetusega tuli korda kaks eraldi hoolduses käia, ei võtnud vajalikke käike peale, venitas jne ja see polnud trossi vms viga, kusjuures 1x vahetati rumm välja. plussiks pean selle komplekti juures (trek 7400-l) kliimast sõltumatut trummelpidurit ja käiguvahetuse mugavust (punase tule taga seistes vahetada kergema peale), kui see parasjagu funktsioneeris..
kokkuvõtteks palju kisa vähe villa
ökonooomsem on aastas korda paar kassette vahetada kui sellise musta kasti hingeellu süüvida olukorras, kus maaletooja poeski pole vastavaid tööriistugi jubina täielikuks lahtivõtmiseks ja hoolduseks ja kus mehaaniku oletus on sama hea kui minu oma
rademaris võeti juppideks- nii kaugele kui ilma spets tööriistadeta saab ja leiti, et suur laager ja vastav kauss on täitsa roostes. tuleb välja et ka hooldusvaba rummusisest käikarit tuleks regulaarselt, vähemalt kord kvartalis hooldada tore kui seda rummusisese käikariga ratta ostjale kohe öeldaks, mitte aasta hiljem krt see on lausa tarbijakaitse teema
kusjuures ainus võimalus asja parandada on uus käikar panna 2500 eest (poe jutt).. nagu selgus, saab tegelt tellida et-bikest ka detailide kaupa -driver unit ja laager kokku 500 eek
isiklikud kogemused so far- teeb ratta tarbetult raskeks, eriti koos trummelpiduriga, samuti tuntav hõõrdetakistus isegi uue rummu puhul, ennetava hoolduse vajalikkus, eriti niisketes oludes liikumisel, vaatamata hooldusvaba süsteemi immitsale, see on tavarummuga võrreldes keerulisem ja nõuab ümberõpet kui ise mehaanikut mängida. mõnes poes tuleks aga ise mehaanikuid õpetada.. käiguvahetusega tuli korda kaks eraldi hoolduses käia, ei võtnud vajalikke käike peale, venitas jne ja see polnud trossi vms viga, kusjuures 1x vahetati rumm välja. plussiks pean selle komplekti juures (trek 7400-l) kliimast sõltumatut trummelpidurit ja käiguvahetuse mugavust (punase tule taga seistes vahetada kergema peale), kui see parasjagu funktsioneeris..
kokkuvõtteks palju kisa vähe villa
ökonooomsem on aastas korda paar kassette vahetada kui sellise musta kasti hingeellu süüvida olukorras, kus maaletooja poeski pole vastavaid tööriistugi jubina täielikuks lahtivõtmiseks ja hoolduseks ja kus mehaaniku oletus on sama hea kui minu oma
Viimati muutis nerd04, 06. 01. 2007. 10:44, kokku muudetud 2 korda .
Aga kuidas oleks automaatkäikariga
http://thegoat.backcountry.com/blog/200 ... oasting-2/
http://thegoat.backcountry.com/blog/200 ... oasting-2/
- ÖinePatrull
- Rattur
- Postitusi: 59
- Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32
Srami 3ne tagarumm on sisult nii lihtne, et saad ise hakkama. Spets tööriistu ei vaja.ÖinePatrull kirjutas:Kas srami 3-käigulise rummusisese käikariga cruiserile oleks mõistlik lasta teha täishooldus, kui läbitud on 2500 km?
Laagritele laagrimääre ja soolikatesse miski vedelam nt õmblusmasinaõli või ideaalis rummusiseste spetsõli - Rohloff speedhub.
http://www.puresports.co.nz/Oil%20Change%20Kit.htm
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Meister Tartus
Tere!
Soovitage palun head meistrit Tartus, kes oskaks rummusisest käiguvahetajat remontida. Käigud ei vahetu hästi ja viga paistab olevat rummu sees. Siiani on parandused toiminud lühikest aega, samas on remontijad imestusega otsa vaadanud, et kas tõesti ei tööta? See masin ju töötab igavesti.
Ratas on mul üks 90tel valmistatud Herculese linnaratas.
Soovitage palun head meistrit Tartus, kes oskaks rummusisest käiguvahetajat remontida. Käigud ei vahetu hästi ja viga paistab olevat rummu sees. Siiani on parandused toiminud lühikest aega, samas on remontijad imestusega otsa vaadanud, et kas tõesti ei tööta? See masin ju töötab igavesti.
Ratas on mul üks 90tel valmistatud Herculese linnaratas.