Spidoka täpsus ?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
-
- Rattur
- Postitusi: 2
- Liitunud: 28. 04. 2007. 21:29
Spidoka täpsus ?
Et siis sooviks teada millise mõõdu järgi näitab spido kõige täpsemini ?
1.Kas selle tabeli järgi mis õpetuses ?
2. Või mõõdad kummi kõrguse ära ja siis korrutad 3,14 ?
3. Või hoopis see et teed ühe esimese rattaga 360 kraadise ringi ja selle paned mm-triteks ja paned selle spidokasse?
Tänan!
1.Kas selle tabeli järgi mis õpetuses ?
2. Või mõõdad kummi kõrguse ära ja siis korrutad 3,14 ?
3. Või hoopis see et teed ühe esimese rattaga 360 kraadise ringi ja selle paned mm-triteks ja paned selle spidokasse?
Tänan!
otsing ja vanade teemade lugemine on abiks.
viewtopic.php?t=11896&postdays=0&postorder=asc&start=0
palun
viewtopic.php?t=11896&postdays=0&postorder=asc&start=0
palun
Re: Spidoka täpsus ?
Sinupoolt pakutud 3. variant on järgiproovitult kõige täpsem.Meelis1986 kirjutas:Et siis sooviks teada millise mõõdu järgi näitab spido kõige täpsemini ?
1.Kas selle tabeli järgi mis õpetuses ?
2. Või mõõdad kummi kõrguse ära ja siis korrutad 3,14 ?
3. Või hoopis see et teed ühe esimese rattaga 360 kraadise ringi ja selle paned mm-triteks ja paned selle spidokasse?
Tänan!
Kõige täpsem oleks jah kolmas variant. Kui täitsa peensusteni minna siis kolmas variant nii, et ise rattaseljas oled, sest raskuse all kumm natukene vajub ja ring muutub veidi lühemaks:P Aga noh, see pea olematu vahe:P Sent sinna tänna ümbermõõdus, ei muuda sisuliselt yldse kiirus, pika trenni peale distantsis mõnedsajad meetrid vast.
Arvutame koos:
trenn on 100 km see teeb 100 000m, kui võtame ratta ümbermõõdeuks arvutamise lihtsuseks 2000 mm ehk 2 m, siis 100 km peale teeb ratas 50 000 tiiru.
ehk siis kui nüüd oleks ümbermõõt samal distantsil üks sentimeeter pikem
siis spidokas näitaks meile distantsiks
2,01 m * 50 000 pööret, see teeb 100 500 ehk 100,5km
saja kilomeetrise trenni puhul pool kilomeetrit eksimust.
Vaatame kiirust.
oletame et sõitsime 3 tunniga
siis esimese variandi puhul oleks keskmiseks kiiruseks 100km/3h= 33,33 km/h
ja teise variandi puhul 100,5km/ 3 h= 33,5km/h
Arvutame koos:
trenn on 100 km see teeb 100 000m, kui võtame ratta ümbermõõdeuks arvutamise lihtsuseks 2000 mm ehk 2 m, siis 100 km peale teeb ratas 50 000 tiiru.
ehk siis kui nüüd oleks ümbermõõt samal distantsil üks sentimeeter pikem
siis spidokas näitaks meile distantsiks
2,01 m * 50 000 pööret, see teeb 100 500 ehk 100,5km
saja kilomeetrise trenni puhul pool kilomeetrit eksimust.
Vaatame kiirust.
oletame et sõitsime 3 tunniga
siis esimese variandi puhul oleks keskmiseks kiiruseks 100km/3h= 33,33 km/h
ja teise variandi puhul 100,5km/ 3 h= 33,5km/h
küsiks siinkohal veel, et kas spidoka magneti asukoht määrab "palju" kilometraasi ja kiiruse lugemisel. Et siis kui see magnet asub näiteks kodara keskel või kodara velje poolses otsa.
Kuna mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?
Kuna mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?
spidokate kahvi külge kinnitatavatel anduritel on tavaliselt peal märge, millega peaks olema magnet kohakuti. võib-olla oli sul hoopis selles asi ja puhut juhuse läbi sattus peale liigutamist asi õigele kohale.sixty kirjutas:... mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Kule mõtle kas magnet teeb sõites rohkem ringe kui ta rummule lähemal on või vähem või samapalju?sixty kirjutas:küsiks siinkohal veel, et kas spidoka magneti asukoht määrab "palju" kilometraasi ja kiiruse lugemisel. Et siis kui see magnet asub näiteks kodara keskel või kodara velje poolses otsa.
Kuna mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?
Enamus autospidomeetreid näitab +5...10km/h rohkem. Testitud nii erinevate GPS-idega kui maantee ääres olevate automaatkiirusmõõtmise postidega.sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.
Põhjus on selles, et suurema rehvimõõdu kasutamisel väheneb ka spido näit ja autotootjad jätavad endale varu. Keegi ei taha võtta endale vastutust, kui mõni tegelane keerab endale suuremad rehvid alla, kulgeb spido järgi lubatud kiirusel, kuid reaalselt ületab lubatud kiirust ning vahelejäämise korral süüdistab autotootjat.
5-10 on minu arust ilmselge liialdus, testitud GPSiga kahte autot:vtl kirjutas:Enamus autospidomeetreid näitab +5...10km/h rohkem. Testitud nii erinevate GPS-idega kui maantee ääres olevate automaatkiirusmõõtmise postidega.sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.
Põhjus on selles, et suurema rehvimõõdu kasutamisel väheneb ka spido näit ja autotootjad jätavad endale varu. Keegi ei taha võtta endale vastutust, kui mõni tegelane keerab endale suuremad rehvid alla, kulgeb spido järgi lubatud kiirusel, kuid reaalselt ületab lubatud kiirust ning vahelejäämise korral süüdistab autotootjat.
mazda 626 originaalvelgedega/kummidega
spidokas: 100 gps: 96
honda accord orginaalvelgede/kummidega:
spidokas: 100 gps: 98
samuti tehnikamaailmas olnud ajast ammusest auto-testide küljes ka reaalse kiiruse ja spidoka näidu võrdlused ja enamusel autodel on see 3-4 km/h, korra olen ka -5 näinud
ja nüüd teemasse:
aga tõsi, et auto spidokas näitavad nata üle, nii et seda kasutada ratta spidoka testimiseks/kalibreerimiseks on suht mõttetu
kui tahad teada, et kas ratta spidokas näitab täpselt, mine mõnele staadionile ja sõida seal ntx 5 ringi ja vaata kas spidokas näitab 2km.
samas enneviidatud vanas teemas on juba kirjas kus asub see tegelik 400m joon staadionil, igalt poolt ei ole se ring 400m: viewtopic.php?t=19042&start=0&postdays= ... highlight=
lisaks mina küll oma noore elu ja tervisega ei riskiks ja rattaga kuskile staadionikattele kimama ei läheks
lisaks mina küll oma noore elu ja tervisega ei riskiks ja rattaga kuskile staadionikattele kimama ei läheks
Mul on oma 20a juhistaazi jooksul kümneid masinaid läbi käinud ja igasuguseid spidosid näinud.RvN kirjutas:5-10 on minu arust ilmselge liialdus, testitud GPSiga kahte autot: [...]
Spido viga võib avalduda kahel moel - näidule liidetava numbrina (nagu oleks numbrilaua skaala osuti suhtes nihkes) või protsendina näidust (suuremal kiirusel on viga suurem - 50km/h juures nt. +2.5km/h, 100km/h +5km/h jne). Vale mõõduga rehv tekitab alati vea protsendina näidust. Samuti on seega võimalik nende kahe kombinatsioon.RvN kirjutas:samuti tehnikamaailmas olnud ajast ammusest auto-testide küljes ka reaalse kiiruse ja spidoka näidu võrdlused ja enamusel autodel on see 3-4 km/h, korra olen ka -5 näinud