Tubeless pöia väsimine.

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Tubeless pöia väsimine.

Postitus Postitas Gunnar » 13. 08. 2007. 15:46

Ma kohe sõiduvees, igasugu küsimusi tekib :)

Seekord hakkasin arutama, et pöiapiduri korral on pöid õhtal siis, kui küljed õhukeseks pidurdad, aga milles seisneb ketaspiduri kasutamisel pöia kulumine ja kaua siis jooksud kestavad sihipärasel kasutamisel maastikul.
Ratas on minu hobi, mitte elu

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 13. 08. 2007. 18:02

Väga palju võimalusi pole peale kivide otsas kokkuvoltimisse? Kodarad võivad end kunagi pesadest läbi närida, rehvi monteerides väga ei kuluta..

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 13. 08. 2007. 19:51

ega tavamõistes ei kulugi.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Postitus Postitas Gunnar » 14. 08. 2007. 07:15

erikr kirjutas:ega tavamõistes ei kulugi.
Seega nende vahetamise taga on pigem psühholoogilised põhjused? Nt. moraalselt vananend, klepsud maha koorunud, uus on 10g kergem...
Ratas on minu hobi, mitte elu

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7994
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 14. 08. 2007. 07:24

Gunnar kirjutas:Seega nende vahetamise taga on pigem psühholoogilised põhjused?
Mina nii ei ütleks. Nimelt olen omal pöia suutnud päris kõvasti mõlki sõita ja seepärast kaalun uueks hooajaks kas uut pöida või päris uut tagumist jooksu. Mõlkide põhjused peituvad vist liiga madala rõhuga sõitmises üle juurikate ja kivide. Muus osa pöid küll ei kulu.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 14. 08. 2007. 08:58

Natuke jooksudest ja nende vastupidavusest üldse.

Ma sõitsin 3 hooaega Crossmax XL (v-pidur) ja nüüd sellel aastal Crossmax ST (disc) jooksudega. Võiks öelda et praktiliselt hooldevabad ja ülimalt töökindlad. Tean, et minu vanad XL'id kimavad ka neljandat hooaega väga edukalt uue omaniku all. Kui ma õieti mäletan siis olen ma nende aastate jooksul ainult korra lasknud esijooksu rihtida, kui kukkumise tulemusel mulle sellele jooksule peale kukuti. Korra sai ka rummud üle määritud "valge määrdega". Kui nüüd teemasse natuke tagasi tulla, siis ma ei näe kohta kus mu uued disc jooksud võiks normaalse ekspluateerimise korral 3-4-5a jooksul kusagilt järele anda. Ainus hooldus mida planeerida on laagrite määrimine ntx hooaegade vahel. Tahaks siinkohal veel kinda visata, et crossmaxid on pikema ekspluatasiooni (2-3a) korral madalaimate jooksvate kuludega jooksud. Arvestades veel nende kõrget järelturu hinda ei näe ma nendele tõsist alternatiivi. Ehk siis minu poolt 100% "best bang for buck"

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 14. 08. 2007. 09:32

UrmasL kirjutas:Kui nüüd teemasse natuke tagasi tulla, siis ma ei näe kohta kus mu uued disc jooksud võiks normaalse ekspluateerimise korral 3-4-5a jooksul kusagilt järele anda. Ainus hooldus mida planeerida on laagrite määrimine ntx hooaegade vahel.
Ei puutu muidugi pöidadesse, aga (MBUK) testides on erinevate Mavicu jooksude puhul juttu olnud FTS tirridest (või nende osadest?) mida üsna regulaarselt peaks hooldama (vahetama?). Sel jutul tõepõhi puudub?
Sihin siin poole silmaga järgmiseks ratast millel Crossmax ST-d all, sellest huvi.

Edit -> ledsin tsitaadi: Pawls are reinforced, but the FTS freehubs need new giblets fairly regularly. Lühike otsing andis ainult kulinaarseid vasteid ja tundub et viidatakse kogu "sisikonnale"?
Viimati muutis Villem T, 14. 08. 2007. 12:24, kokku muudetud 2 korda .

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 14. 08. 2007. 10:08

Põhimõtteliselt pöid niisama ei väsi tõepoolest.
Aga näiteks väga kerged V piduri crossmax SL-d lähevad suure läbisõidu korral pehmeks küll. Ma ei tea täpselt mis seal siis pehmeks läheb, kas pöid või kodarad.

Rummudest rääkida siis laagriga rumme võtan mina 2x aastas lahti ja puhastan ning löön uut määret täis. Ning paari aasta tagant lähen lihtsalt ostan uued laagrid ja vahetan nad välja.

Vasta

Mine “Jupid”