Kiivriga ja kiivrita 2005
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
elion otepääl 2006
endal tarvis samuti uus kiiver osta, sest otepääl sai senine laskumisel korraliku kukkumise tagajärjel ära lõhutud. Purunesid ka prillid ja pea sai vaid paar kriimu. Korraks lõi pildi ees kõikuma. Ilma kiivrita oleks lugu teine olnud kindlasti. Sel korral sai siiski lõpuni sõidetud. Asi, mille pealt ei maksaks kokku hoida on KIIVER.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
http://www.cyclingnews.com/road/2006/au ... PROcrit063vigurivänt kirjutas:Päris valus lend.Paistab,et kiiver saabki kõige suurema laksu.Keegi rohkem ka teab,mis sõit,kes kukkus?
Kukkuja on Tina Pic
Tõstan vana teema üles mainimaks lihtsalt üht - kiiver päästab kõige hullemast.
2 päeva tagasi käisin sõitmas, õnnestus kogemata (loe: oma süül) jääs ja rööpas teele ronides külili käia selliselt, et ei jõudnud käsi ega jalgu ratta küljest lahti võtta. Tulemuseks see, et enamiku hoobist sai vasak õlg ja pea - kiiver on meelekohalt mõrasid täis, aga pea on terve (diagnoosisin peapõrutuse).
Ma ei taha teada, mis võiks juhtuda kui samamoodi peaks palja peaga vastu jääd kukkuma, mul oli niigi vaja 2 minutit istuda enne kui sain sadulasse tagasi ronida.
2 päeva tagasi käisin sõitmas, õnnestus kogemata (loe: oma süül) jääs ja rööpas teele ronides külili käia selliselt, et ei jõudnud käsi ega jalgu ratta küljest lahti võtta. Tulemuseks see, et enamiku hoobist sai vasak õlg ja pea - kiiver on meelekohalt mõrasid täis, aga pea on terve (diagnoosisin peapõrutuse).
Ma ei taha teada, mis võiks juhtuda kui samamoodi peaks palja peaga vastu jääd kukkuma, mul oli niigi vaja 2 minutit istuda enne kui sain sadulasse tagasi ronida.
Sai siis eile neljandat korda tõsiselt kiivri vajalikkust testitud. Puhtalt oma lollusest, tähelepanematusest ja maastikutrenni puudumisest see aasta lõppes reedene trenn kiirabiga Mustamäe Traumapunktis.
Nõmme mäest ülesse sõites, üle ristmiku minnes ja nõmme tuletõrjedepoo eest läbi sõites läbin ma tavaliselt seal platsil olevat saarekese, millel olev tee lõpeb trepiga. Nii ka seekord, aga mõtsin, et võtaks trepi laskumise nati suurema hooga, kuna kummides väike rõhk ... mõningad mälupildid on, aga alates traumapunkti ootesaalist ma juba mäletan peaaegu kõike. Kiivri kannan maha ja vasak näopool paraneb pulmadeks ära :)
Nõmme mäest ülesse sõites, üle ristmiku minnes ja nõmme tuletõrjedepoo eest läbi sõites läbin ma tavaliselt seal platsil olevat saarekese, millel olev tee lõpeb trepiga. Nii ka seekord, aga mõtsin, et võtaks trepi laskumise nati suurema hooga, kuna kummides väike rõhk ... mõningad mälupildid on, aga alates traumapunkti ootesaalist ma juba mäletan peaaegu kõike. Kiivri kannan maha ja vasak näopool paraneb pulmadeks ära :)
Ratas on minu hobi, mitte elu
- smilersforever
- Rattur
- Postitusi: 20
- Liitunud: 22. 11. 2006. 23:12
KIIVER IGAL JUHUL!
Harva juhtub olukordi kus seda vaja läheb aga kui juhtub, siis kiivri puudumine võib ka elu lõpetada.
Ka mina sain sellel nädalal oma kogemuse kiivri vajalikkusest. Käisin koos sõpradega sõitmas kruusateid (valmistudes Elva maratoniks) ja järsku ärkan kiirabiautos ja aru ei saa kuidas kruusatee mind kiirabiautosse viis. Kolm-neli tundi hiljem hakkas meenuma, et mingid freesasfaldi hunnikud kutsusid lauge kruusatee vahelduseks lennuoskust proovima. Nagu sõbrad pärast rääkisid oli lend olnud ilus aga lõppenud järgmise kivistunud asfaldihunniku nõlva alaosas kuhu ma siis pea ees sööstsin. Nägu on mõnest kohast õmmeldud luud ilmselt terved. Nüüd tuleb lihtsalt nädal treeningpausi pidada. Ninaluu (rääkimata koljust) jäi terveks ilmselt tänu kiivri paksusele, sest arvestades suupiirkonna vigastusi haukasin ikka päris isukalt näoga maad. Kiivri jäätmeid ei ole veel näinud aga kindlasti lähen poodi uue järele enne kui rattaselga istun. Miks mu mõistus mind ohust eemale ei hoidnud ei oskagi seletada, ilmselt liigne üleoleku tunne ratta suhtes ja kerglane suhtumine ohtu. Ja seda võib juhtuda kõigiga kui ise silmnähtavalt oma rattavalitsemises arengut näed.
Ka mina sain sellel nädalal oma kogemuse kiivri vajalikkusest. Käisin koos sõpradega sõitmas kruusateid (valmistudes Elva maratoniks) ja järsku ärkan kiirabiautos ja aru ei saa kuidas kruusatee mind kiirabiautosse viis. Kolm-neli tundi hiljem hakkas meenuma, et mingid freesasfaldi hunnikud kutsusid lauge kruusatee vahelduseks lennuoskust proovima. Nagu sõbrad pärast rääkisid oli lend olnud ilus aga lõppenud järgmise kivistunud asfaldihunniku nõlva alaosas kuhu ma siis pea ees sööstsin. Nägu on mõnest kohast õmmeldud luud ilmselt terved. Nüüd tuleb lihtsalt nädal treeningpausi pidada. Ninaluu (rääkimata koljust) jäi terveks ilmselt tänu kiivri paksusele, sest arvestades suupiirkonna vigastusi haukasin ikka päris isukalt näoga maad. Kiivri jäätmeid ei ole veel näinud aga kindlasti lähen poodi uue järele enne kui rattaselga istun. Miks mu mõistus mind ohust eemale ei hoidnud ei oskagi seletada, ilmselt liigne üleoleku tunne ratta suhtes ja kerglane suhtumine ohtu. Ja seda võib juhtuda kõigiga kui ise silmnähtavalt oma rattavalitsemises arengut näed.
"Hea" eeskuju . Eesti Ekspressi väitel oli kiirus 75 km/h. "Tule taevas appi"
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Minu järgnev jutt pole kiitlemiseks.
Enda lennu tõsisusest hakkasin aru saama alles siis, kui tädid mind usinalt õmblema asusid. Samas ...reede kukkusin ja pühapäeval tegin väga hea Mulgi maratoni esinemise, pool nägu sidemes, nädal hiljem elu esimene Tartu jooksumaraton.
Tagantjärele tarkusena, konsulteerides arstiga ja lugedes väärt kirjandust, oli suur õnn, et traumajärgsetest trennidest ja võistlustest mingit püsivat ajukahjustust ei saanud. Perearst rääkis hiljem, et väheamalt 3 nädalat ei oleks tohtind mingit pingutust teha, kuna oli tõsine mäluhäire. Niiet võta asja võimalikult rahulikult.
Mäluauk ongi sellest kukkumisest see kõige vastikum asi. Algul tundus mõnus meenutada, mis mu nimi on ja mis AASTAAEG parajasti on, kus ma hetkel töötan ja nii ringi vaikselt koomamale tõmmates jõuda selleni, et mille kuramuse pärast ma ikkagi lõhkise peaga haiglas olen. Paugust endast on aga ikkagi auk.
Enda lennu tõsisusest hakkasin aru saama alles siis, kui tädid mind usinalt õmblema asusid. Samas ...reede kukkusin ja pühapäeval tegin väga hea Mulgi maratoni esinemise, pool nägu sidemes, nädal hiljem elu esimene Tartu jooksumaraton.
Tagantjärele tarkusena, konsulteerides arstiga ja lugedes väärt kirjandust, oli suur õnn, et traumajärgsetest trennidest ja võistlustest mingit püsivat ajukahjustust ei saanud. Perearst rääkis hiljem, et väheamalt 3 nädalat ei oleks tohtind mingit pingutust teha, kuna oli tõsine mäluhäire. Niiet võta asja võimalikult rahulikult.
Mäluauk ongi sellest kukkumisest see kõige vastikum asi. Algul tundus mõnus meenutada, mis mu nimi on ja mis AASTAAEG parajasti on, kus ma hetkel töötan ja nii ringi vaikselt koomamale tõmmates jõuda selleni, et mille kuramuse pärast ma ikkagi lõhkise peaga haiglas olen. Paugust endast on aga ikkagi auk.
Ratas on minu hobi, mitte elu
vaadates sõiduasendit (tagumik kenasti sadulale toetumas), siis on selline kiirus väga ebatõenäoline, kuid kiivri kandmisest see ei vabasta. Auto tuules või mitte, ma ei usu, et isegi ANSIP on võimeline sellist kiirust nii lohvkalt sisse võtma, et isegi sadulast ei pea püsti tõusma.Mati kirjutas:"Hea" eeskuju . Eesti Ekspressi väitel oli kiirus 75 km/h. "Tule taevas appi"
If everything's under control, you're going too slow!
vabalt saab. olen ise ka bussi taga 80 km/h lasknud. erilist pingutust ei nõudnud.KaupoR kirjutas:vaadates sõiduasendit (tagumik kenasti sadulale toetumas), siis on selline kiirus väga ebatõenäoline, kuid kiivri kandmisest see ei vabasta. Auto tuules või mitte, ma ei usu, et isegi ANSIP on võimeline sellist kiirust nii lohvkalt sisse võtma, et isegi sadulast ei pea püsti tõusma.Mati kirjutas:"Hea" eeskuju . Eesti Ekspressi väitel oli kiirus 75 km/h. "Tule taevas appi"
Tausta järgi on tegemist euroteega peale Põlva risti suunaga Võru poole, ehk siis Reola. RR sõideti seal tagurpidi. Niipidi sõites on see tõusumoodi asi. Seal ei ole raske isegi ilma erilise abita 35-40 km/h sõita.KaupoR kirjutas:vaadates sõiduasendit (tagumik kenasti sadulale toetumas), siis on selline kiirus väga ebatõenäoline, kuid kiivri kandmisest see ei vabasta. Auto tuules või mitte, ma ei usu, et isegi ANSIP on võimeline sellist kiirust nii lohvkalt sisse võtma, et isegi sadulast ei pea püsti tõusma.Mati kirjutas:"Hea" eeskuju . Eesti Ekspressi väitel oli kiirus 75 km/h. "Tule taevas appi"
Parandan ennast - tegelikult on see teisipidi - laskumine enne Reolat Tartu poole ja seal ongi tavaline kiirus 40 ja enam km/h.
Aga see, et ta kiivrit ei kanna, se on ju "andestatav" - ta ju siiski PEAminister või PEA Minister
Eespool oli juttu jalgrattakiivriga päev läbi mängivast lapsest. Rattakiiver, nagu ka kleepekad kiivri sees hoiatavad, ei ole muuks kui rattasõiduks. Muidu võib juhtuda, et liumäel turnides jääb laps kiivritpidi kinni ning rippuma, takerdub kiivriga jooksul vms. Surve kõrile võib olla märkimisväärne.
Poomisel ei ole oluline ainult surve kõrile, kui veab siis ei sure lämbumisse vaid keharaskus murrab kaela.M_K kirjutas:Eespool oli juttu jalgrattakiivriga päev läbi mängivast lapsest. Rattakiiver, nagu ka kleepekad kiivri sees hoiatavad, ei ole muuks kui rattasõiduks. Muidu võib juhtuda, et liumäel turnides jääb laps kiivritpidi kinni ning rippuma, takerdub kiivriga jooksul vms. Surve kõrile võib olla märkimisväärne.
Motorolleri ja ratta kiirused ju suht võrdsed, selles mõttes ei tohiks vahet olla? S.t kas jalgrattaga sõites 50 km/h kukkudes jääb pea see osa, mis on kiivriga kaetud, terveks?KaupoR kirjutas: nimelt EI OLE rattakiiver mõldud motorolleril ega muul sellisel sõiduvahendil kasutamiseks!
Motorolleri valmistaja tehase max lubatud kiirus ju samuti 50 km/h.
Sinu loogika järgi sõites näiteks rattaga mäest alla 100 km/h on rattakiiver igati OK turvavarustus, samas rolleriga 30 km/h sõites on asi kasutu.
Las olla kasvõi rattakiiver, kui üldse mitte midagi. Ise eeskujuliku liiklejana siiski eelistaks normaalset kiivrit.
Mingi jama puhul ei oleks Ansipit ka kiiver vist päästnud (kui turvaauto oleks ootamatult pidurdanud vms)? Näiteks see Kuusalu RRi liiklusmärgiga seotud õnnetus - mis seal kiirus võis olla?
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Minu pisike pea vaatab asja sedapidi: rattaga liigud sa valgete inimeste mõtlemise kohaselt metsas, pargis, rattateel, kus kukkudes kohtud emakese maaga. Noh, võisteldes on maanteel kiirused suuremad aga põhiline kontakt on ikkagi maapinnaga.
Roller on siiski mõeldud sõiduteele, kuigi mõned asjapulgad arvavad, et rattatee on see õige koht. Sõiduteel autoga "põkkumine" pole aga enam see mis metsas võssa hüpata ...
Roller on siiski mõeldud sõiduteele, kuigi mõned asjapulgad arvavad, et rattatee on see õige koht. Sõiduteel autoga "põkkumine" pole aga enam see mis metsas võssa hüpata ...
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
LE kohaselt peab mopoga olema motokiiver, jutt suht lühike (mida iganes see "motokiiver" ka ei tähenda). Ilmselt erinevad standardid, kunagi oli aegajalt lugeda et see või teine DH tiim hakkas motokrossi kiivreid kasutama - kaaluvad küll rohkem, aga kui kiirused ja hüpatavad distantsid on samad siis valikut pole - tänapäeval teevad nad seda ilmselt kõik. Vähemalt need kellel kiiver midagi enamat kui soengut kaitsmas on, seljaajumeestel vahet pole.
Küsin vastu et kui suure osa ajast on rattaga sõites kiiruseks 50 km/h ja kui suure osa rolleriga sõites?S.t kas jalgrattaga sõites 50 km/h kukkudes jääb pea see osa, mis on kiivriga kaetud, terveks?
Teine asi on aktiivne ohutus - kujuta ennast ette rattaga ringi sõitmas, suur, raske ja kohmakas rollerikiiver peas. Rolleri seljas sellist võimlemist pole, seega võib ohutuse nimel ebamugavamat kiivrit kanda.
Populaarsus kasvab.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Ansipi sõnad EJL-i lehel ilmunud artiklist
Huvitav küll millised ilmastikuolud need olla võivad, et kiivrit kasutama EI peaks ?Üleeilse kiivrita rulluisutamise kohta teatab peaminister: «Kannan jalgrattaga sõites ja rulluisutades kiivrit alati, kui võistlusmäärused seda nõuavad. Muudel juhtudel otsustan kaitsevahendite kasutamise lähtuvalt ilmastikuoludest ning kavandatava treeningu iseloomust.
Kiiver......
ja muu turvavarustus on "jama!" Juhinduge kirjadest
"siin autos turvavööd ei kinnitata, vaid surrakse nagu mees" ja tõmmake paraleele......
"siin autos turvavööd ei kinnitata, vaid surrakse nagu mees" ja tõmmake paraleele......
Taaskord juttu kiivritest - et kandjaid vähe:
http://www.postimees.ee/280807/esileht/ ... 279260.php
üks kommijatest on arvatavasti vana-tuntud ööhulkur, kes esineb lapsevanema nime all:
lapsevanem 28.08.2007 07:59
…Minu põlvkond kasvas üles ilma kiivriteta ja pole me välja surnud midagi. Praegune põlvkond, kes kiivreid himustab, tahab vist välja surra küll, sest lastetegemisele eelistatakse hedonismi kuni omasooiharuseni välja.
…
Mõttetud lollakad määgivad väikekodanlased, teie karjainstinkt ajab südame pahaks, kõik peab teie ettekujutuse järele olema, teistel ei saagi olla õigus, oma arvamus on saatanast, erisusi ei tohi sallida.
Tore oleks, kui eksiks persooniga, kuid sõnastus/käekiri vägagi sarnane sellega:
http://hulkur.pri.ee/oopused4.php?subac ... rom=&ucat=&
http://www.postimees.ee/280807/esileht/ ... 279260.php
üks kommijatest on arvatavasti vana-tuntud ööhulkur, kes esineb lapsevanema nime all:
lapsevanem 28.08.2007 07:59
…Minu põlvkond kasvas üles ilma kiivriteta ja pole me välja surnud midagi. Praegune põlvkond, kes kiivreid himustab, tahab vist välja surra küll, sest lastetegemisele eelistatakse hedonismi kuni omasooiharuseni välja.
…
Mõttetud lollakad määgivad väikekodanlased, teie karjainstinkt ajab südame pahaks, kõik peab teie ettekujutuse järele olema, teistel ei saagi olla õigus, oma arvamus on saatanast, erisusi ei tohi sallida.
Tore oleks, kui eksiks persooniga, kuid sõnastus/käekiri vägagi sarnane sellega:
http://hulkur.pri.ee/oopused4.php?subac ... rom=&ucat=&
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
No tule taivas appi, küll see issanda loomaaed on ikka kirju !!!Tore oleks, kui eksiks persooniga, kuid sõnastus/käekiri vägagi sarnane sellega:
http://hulkur.pri.ee/oopused4.php?subac ... rom=&ucat=&
Tegelikult päris kahju sellistest kes omaenese vihaga iseend mürgitavad...
Roheline rattur veel aga seeest väga tubli
Vaevalt Vabadussõda oleks võidetud ning Sinimägedes punaarmeelasi tagasi hoitud, kui tol ajal oleks olnud suhtumine:
1. Kuulikindla vesti annad?
2. Pommitajatega enne vaenlase tagalas segadust külvad?
3. Meil on ju ikka arvuline ülekaal?
4. Joogiks saab kaasa ikka Eviani vett?
Ah et kõigile neljale küsimusele on vastus eitav - noh, f*** ***, ma ei lähe kuhugi rindele, seal võib ju surma saada.
Mõni siin nimetas kiivrita sõitjaid seljaajuga mõtlejateks - kas siit võib järeldada, et ta pidas ka Curiede suguvõsa silmas ning ka teisi vanakooli Nobeli preemia laureaate, kes ilma kiivrita sõitsid, jõid kraanivett ning normaalset piima, oma lapsi sõidutasid ilma turvatoolide ja airbag'ta autos jne.
Rattakiivreid toodetakse IMHO siiski majandusliku kasu saamise eesmärgil, mitte sellepärast, et tootjatel ratturitest kahju oleks ning tädi Maalisid selle eest hurjutada on ka nagu imelik. Kui nad juba sõja üle elasid, siis saavad vast ilma kiivrita hakkama.
1. Kuulikindla vesti annad?
2. Pommitajatega enne vaenlase tagalas segadust külvad?
3. Meil on ju ikka arvuline ülekaal?
4. Joogiks saab kaasa ikka Eviani vett?
Ah et kõigile neljale küsimusele on vastus eitav - noh, f*** ***, ma ei lähe kuhugi rindele, seal võib ju surma saada.
Mõni siin nimetas kiivrita sõitjaid seljaajuga mõtlejateks - kas siit võib järeldada, et ta pidas ka Curiede suguvõsa silmas ning ka teisi vanakooli Nobeli preemia laureaate, kes ilma kiivrita sõitsid, jõid kraanivett ning normaalset piima, oma lapsi sõidutasid ilma turvatoolide ja airbag'ta autos jne.
Rattakiivreid toodetakse IMHO siiski majandusliku kasu saamise eesmärgil, mitte sellepärast, et tootjatel ratturitest kahju oleks ning tädi Maalisid selle eest hurjutada on ka nagu imelik. Kui nad juba sõja üle elasid, siis saavad vast ilma kiivrita hakkama.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Eksid, ja kuidas veel.mart kirjutas: Tore oleks, kui eksiks persooniga, kuid sõnastus/käekiri vägagi sarnane sellega:
http://hulkur.pri.ee/oopused4.php?subac ... rom=&ucat=&
Jalgratas on transpordivahend, mitte spordivahend!
Rattakiivrite tootja on samamoodi äriettevõte nagu leivakombinaat või õlletehas. Tulu ei oleks, küpsetaks sa leiba ka kodus ja pruuliks vaikselt koduõlut.LauriA kirjutas:Rattakiivreid toodetakse IMHO siiski majandusliku kasu saamise eesmärgil, mitte sellepärast, et tootjatel ratturitest kahju oleks ning tädi Maalisid selle eest hurjutada on ka nagu imelik. Kui nad juba sõja üle elasid, siis saavad vast ilma kiivrita hakkama.
Kiivri kandmise kohustuslikuks muutmise juures võiks mõelda sellele, et riigi jaoks on iga inimene mingil määral investeering, mida tuleks kaitsta. Jah, kindlasti oleks muid riske mida maandada, kuid see on teema teistele kohtadele.
Otse välja öeldes on riigil tegelikult ju savi kui mõni külajoodik või vanamutt otsa saab, kuid vanamutid enamasti autode alla ei jää ja joodikute üle valvab see va taevane vägi. Oluline on kaitsta genofondi väärtuslikumat osa, kuid ei saa ju kehtestada mingit kohustust, mis välistaks sõja üle elanud tädid ja napsuvennad.
Näha kiivrikandmise võimaliku kohustuslikuks muutmise taga kiivritootjate lobi on hundi nägemine seal, kus teda pole. Samamoodi võiks ju süüdistada autode turvavööde tootjat Normat. OTsse langedes, võiks lobist rääkida pigem alkoholi puhul ...
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
100% põhimõtteliselt nõus, v.a see, et normaalseid tädi Maalisid on ka , kes küll kiivrit ei ole kandnud, aga on muidu on igat pidi OK. Vähemalt Saaremaal, kus suvitan. Pakuks, et ka sinu vanavanemad sõitsid nooruses ilma kiivrita... pigem oli mu point selles, et tänapäeva ühiskond kipub järjest äpumaks minema; OK, ma saan aru, et keerukas on panna videomakk ettenähtud ajal telesaadet salvestama, aga kõik see üleüldine põdemine... samas ma ise olen ka ikka "parem karta kui kahetseda" suhtumisega. Kui paljud kiivripooldajad hoiavad talvel kahtlastel teeoludel oma auto sõidukiiruse vastavalt eeskirjadele? Kui hommikul võistlusele minna, siis reeglite piires ei sõida vist keegi... ning palju on ka neid, kes ületavad rohkem kui 20km/h lubatud kiirust.Antti kirjutas:Kiivri kandmise kohustuslikuks muutmise juures võiks mõelda sellele, et riigi jaoks on iga inimene mingil määral investeering, mida tuleks kaitsta. Jah, kindlasti oleks muid riske mida maandada, kuid see on teema teistele kohtadele.
Otse välja öeldes on riigil tegelikult ju savi kui mõni külajoodik või vanamutt otsa saab, kuid vanamutid enamasti autode alla ei jää ja joodikute üle valvab see va taevane vägi. Oluline on kaitsta genofondi väärtuslikumat osa, kuid ei saa ju kehtestada mingit kohustust, mis välistaks sõja üle elanud tädid ja napsuvennad.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Ma väike olin, siis sisustasime tihti aega Tartus Annelinnas ringtee peale sõitvate autode lugemise ja hääle järgi nende margi ära arvamisega. Läks ikka aega enne kui 10 žigulli, mosset või sapakat kokku saime. Mul isal oli külgkorviga mootorratas - see läks maantee peal isegi 90km/h välja. Põhiline mängukoht oli majaesine autoparkla, kus oli 110 korteri kohta kümmekond autot ja selline tühjus, et sai rahus rahvastepalli mängida.LauriA kirjutas:Pakuks, et ka sinu vanavanemad sõitsid nooruses ilma kiivrita...
Öelda tahan seda, et liiklustihedused ei ole võrreldavad - vanavanemate lapsepõlveaegadel oli suurem oht jääda hobuse kui auto alla.
Saksamaal olid juba enne sõda kiirteed olemas ning oluliselt suurem liiklustihedus kui praegu Eestis.Miki-Hiir kirjutas: Öelda tahan seda, et liiklustihedused ei ole võrreldavad - vanavanemate lapsepõlveaegadel oli suurem oht jääda hobuse kui auto alla.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Saksamaal on olemas ka õllekultuur, liikluskultuur jms kultuuridLauriA kirjutas:Saksamaal olid juba enne sõda kiirteed olemas ning oluliselt suurem liiklustihedus kui praegu Eestis.Miki-Hiir kirjutas: Öelda tahan seda, et liiklustihedused ei ole võrreldavad - vanavanemate lapsepõlveaegadel oli suurem oht jääda hobuse kui auto alla.
Yeah right,Miki-Hiir kirjutas:Saksamaal on olemas ka õllekultuur, liikluskultuur jms kultuurid
Autobahnil nüüd küll mingit kultuuri ei ole, minu ees ühe stau ajal rahuldas üks juht oma vajadused otse sõiduteele, rääkimata sellest, et esimese lume ja paduvihmaga on bahnil nende sõiduoskus ja riskitaju küll küsitav, arvestades seda matsude hulka, mis nähtud sai.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Ma ei saa kodanik LauriA mõttest aru. Sa tahad öelda, et kiivrita on parem? Ja et kiivreid müüakse (ja promotakse) vaid selle pärast, et tootja kasumit suurendada? Võibolla jah, aga samal põhjusel müüakse ka kondoome, autode turvavöösid, õhkpatju. Muide ka kirste toodetakse ikka kasumi saamise eesmärgil -> seega tootajad-kapitalistid sõna otses ootavad millal me kõik lusika nurka viskame. Minu jaoks on rattaga sõites kiivri kandmine sama loomulik kui autoga turvavöö kinnitamine, ma lihtsalt tunnen ennast väga ebamugavalt kui kiivrit pole / turvavöö on lahti. Alles eelmisel nädalal keerasin silmapilkselt koju tagasi kui trenni minnes avastasin, et kiiver kodus. Eks see ole igaühe vaba voli, kes kannab kiivrit ja kes mitte. Tsiteerin veel klassikuid: "on paratamatu tõsiasi, et tänapäeval liiguvad inimesed suurtel kiirustel ja hulgakesi".
If everything's under control, you're going too slow!
Enda meelest olen ma mitu korda rõhutanud, et mida rohkem turvalisust, seda parem. Ise kannan loomulikult kiivrit v.a siis kui teen 50 meetrist testsõitu hoovis. Aga ei ole mõtet minna PAANIKASSE ja plakatitega vehkima, kui näed mõnda vanapapit või -prouat ilma kiivrita oma aastast 85 rattaga rahulikult veeremas. Eriline mõte on neid spämmida a la osta kiiver ära, see kaitseb. Nemad suutsid sõja üle elada ja sa põed, kui peaksid ... mis iganes olude sunnil 100km ilma kiivrita sõitma. Kas sinu meelest on Eestis praegu suurem tõenäosus kiivrita sõites liikluses viga saada, kui 1944-dal aastal kuuli, miini, granaadi jne läbi?KaupoR kirjutas:Ma ei saa kodanik LauriA mõttest aru. Sa tahad öelda, et kiivrita on parem? Ja et kiivreid müüakse (ja promotakse) vaid selle pärast, et tootja kasumit suurendada? Võibolla jah, aga samal põhjusel müüakse ka kondoome, autode turvavöösid, õhkpatju. Muide ka kirste toodetakse ikka kasumi saamise eesmärgil -> seega tootajad-kapitalistid sõna otses ootavad millal me kõik lusika nurka viskame. Minu jaoks on rattaga sõites kiivri kandmine sama loomulik kui autoga turvavöö kinnitamine, ma lihtsalt tunnen ennast väga ebamugavalt kui kiivrit pole / turvavöö on lahti. Alles eelmisel nädalal keerasin silmapilkselt koju tagasi kui trenni minnes avastasin, et kiiver kodus. Eks see ole igaühe vaba voli, kes kannab kiivrit ja kes mitte. Tsiteerin veel klassikuid: "on paratamatu tõsiasi, et tänapäeval liiguvad inimesed suurtel kiirustel ja hulgakesi".
Turvavööd autos ma loomulikult kasutan ja eeldan ka kaassõitjatelt, kuna tean, mis tunne on üle katuse käia ja see võib juhtuda ka Tallinna kesklinnas ise reegleid järgides. Porilompi võib ka ära uppuda; ega ma sellepärast ei käi ujulas või rannas kalipso ning päästevest seljas. Kui ei hüppa tundmatus kohas vette ning ei hinda oma võimeid valesti, siis ei juhtu üldjuhul midagi. Südamerikke, juhusliku ora (mis sind võib varitseda kusagi singli kõrval) jne vastu ei aita tavalist ükski MÕISTLIK kaitsevahend. IMHO, turvavarustusel ja turvavarustusel on vahe. Et mis situatsioonis on 100% vajalik ja millal 10%.
Sinu loogika järgi peaks ainult pudelivett jooma, sest äkki kraaniveest saab mingid bakterid... ning maal olles peaks saatma naabri pikalt, kui ta värsket sealiha pakub. Kuna siga ei tapetud ELi nõuetele vastavates tingimustes...
Kas TdF-l on näiteks seoses kiivri kandmise kohustusega vähenenud vigastuste arv võrreldes näiteks selle ajaga, kui keegi kiivrit ei kandnud?
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Veristatud küünarnukkide ja kodarate vahele jäänud näppude osas aitab see kiiver nüüd kuidas? Seda statistikat, mitu TdF'i sõitjat kiivrit kandes juurviljaks on jäänud ei tea. Point ju polegi sõitja kuulikindlaks muuta, vaid justnimelt PEAvigastuste eest kaitsta!LauriA kirjutas:Kas TdF-l on näiteks seoses kiivri kandmise kohustusega vähenenud vigastuste arv võrreldes näiteks selle ajaga, kui keegi kiivrit ei kandnud?
Mida me üldse plõksime siin ja vahutame? Kõik oleme ju sama asja eest väljas ja ühtemoodi nõus, et kiiver on hää ja vajalik asi. Poleemitseda teemal sõjaaegsed juhtumised ja muu selline võime näiteks pääle H100t "taastusjooke" manustades.
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
TfF-l hakati kiivrit nõudma peale seda, kui üks kodanik potsatas peaga vastu äärekivi vms. Selle potsatuse tagajärjel sai see mees siledamatele asfalditele. Kiiver oleks tolles olukorras selle mehe jätnud auklikule asfaldile (kui seda sealkandis üldse leidub). Õigem oleks Sinupuhul küsida, kas peale seda on keegi TdF-l surma saanud?LauriA kirjutas:Kas TdF-l on näiteks seoses kiivri kandmise kohustusega vähenenud vigastuste arv võrreldes näiteks selle ajaga, kui keegi kiivrit ei kandnud?
ps! Kivi ei muutu pehmemaks, kui ratas ja rattur on vanad ning kiirus väike.
see mees oli andrei kivilevveiko kirjutas:TfF-l hakati kiivrit nõudma peale seda, kui üks kodanik potsatas peaga vastu äärekivi vms. Selle potsatuse tagajärjel sai see mees siledamatele asfalditele. Kiiver oleks tolles olukorras selle mehe jätnud auklikule asfaldile (kui seda sealkandis üldse leidub). Õigem oleks Sinupuhul küsida, kas peale seda on keegi TdF-l surma saanud?
ps! Kivi ei muutu pehmemaks, kui ratas ja rattur on vanad ning kiirus väike.
Üldjuhul ei juhtu,aga kui juhtub, on pilt selline:LauriA kirjutas: Aga ei ole mõtet minna PAANIKASSE ja plakatitega vehkima, kui näed mõnda vanapapit või -prouat ilma kiivrita oma aastast 85 rattaga rahulikult veeremas.... Kui ei hüppa tundmatus kohas vette ning ei hinda oma võimeid valesti, siis ei juhtu üldjuhul midagi.
http://www.scheurijzer.nl/images/Web%20aac1.jpg
http://www.scheurijzer.nl/images/Web%20aaa2.jpg
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Selle laksu puhul tundub küll, et poleks ka kiiver aidanud (naturaalselt üle sõidetud vist), aga sellegipoolest - kiiver pähemart kirjutas:Üldjuhul ei juhtu,aga kui juhtub, on pilt selline:LauriA kirjutas: Aga ei ole mõtet minna PAANIKASSE ja plakatitega vehkima, kui näed mõnda vanapapit või -prouat ilma kiivrita oma aastast 85 rattaga rahulikult veeremas.... Kui ei hüppa tundmatus kohas vette ning ei hinda oma võimeid valesti, siis ei juhtu üldjuhul midagi.
http://www.scheurijzer.nl/images/Web%20aac1.jpg
http://www.scheurijzer.nl/images/Web%20aaa2.jpg
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
LauriA-le: Olen juba sama teema all korra rääkinud kuidas täis lagedal mulle eelnevalt ristmikul peatunud auto küljepealt sisse sõitis (mina peateel). Pärast juht vabandas politseile et arvas/lootis eest läbi lipsavat ... Päev oli selge ja tee kuiv jne.jne. Lihtsalt arvas et läheb õnneks. Selgita palun milles mina süüdi olin?LauriA kirjutas:... Kui ei hüppa tundmatus kohas vette ning ei hinda oma võimeid valesti, siis ei juhtu üldjuhul midagi. Südamerikke, juhusliku ora (mis sind võib varitseda kusagi singli kõrval) jne vastu ei aita tavalist ükski MÕISTLIK kaitsevahend. IMHO, turvavarustusel ja turvavarustusel on vahe. Et mis situatsioonis on 100% vajalik ja millal 10%.
...
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Kus kohas ma siin kedagi süüdistanud olen, eriti sind veel?? Loomulikult oli autojuht süüdi. Mis moodi su tekst kiivriga seotud on?mart2 kirjutas:LauriA-le: Olen juba sama teema all korra rääkinud
kuidas täis lagedal mulle eelnevalt ristmikul peatunud auto küljepealt sisse sõitis (mina peateel). Pärast juht vabandas politseile et arvas/lootis eest läbi lipsavat ... Päev oli selge ja tee kuiv jne.jne. Lihtsalt arvas et läheb õnneks. Selgita palun milles mina süüdi olin?
Minu point on olnud see, et tänapäeva ühiskond on abitum oluliselt võrreldes kasvõi 20. saj. algusega. A la kui keegi sõidab ilma kiivrita, siis on kohe mingis riskigrupis ja surmale määratud. Vaevalt shotlased näiteks oma F1 foorumites Jim Clarki kohta kirjutavad "oli vast imelik mees, sõitis autoga, millel ei olnud mingit turvavarustust, üle 200km/h".
Või et itaallased Casartellit mingiks ebanormaalseks meheks peavad...
Luuavarrest tuleva paugu eest ei ole keegi kaitstud...
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Väike offtopic... vai siis mitte.
Siin kuskil (vast esiki samas teemas siin? ep viitsi vana jama uurima hakata, muudki teha) keski rääkis midagist rollerite ja velokiivrite kohta... (vist)
http://hulkur.pri.ee/galerii3/index.php ... 160214.JPG
Suured Eeskujud?
Vai om tan asi jupiterides ja härgades?
Siin kuskil (vast esiki samas teemas siin? ep viitsi vana jama uurima hakata, muudki teha) keski rääkis midagist rollerite ja velokiivrite kohta... (vist)
http://hulkur.pri.ee/galerii3/index.php ... 160214.JPG
Suured Eeskujud?
Vai om tan asi jupiterides ja härgades?
Jalgratas on transpordivahend, mitte spordivahend!