Bontrager Race X Lite vs Mavic Crossmax SL disc ja non-disc
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Bontrager Race X Lite vs Mavic Crossmax SL disc ja non-disc
Oeh, läheb vist jälle kellegi peenrasse pissimiseks, aga:
Andmed Aug 2007 MBUK testist:
Bontrager Race X Lite Disc (1.59 kg):
Speed: 9 / 10
Stiffness: 6 / 10
Life: 8 / 10
Value: 7 / 10
Mavic CrossMax SL (1.53 kg):
Speed: 10 / 10
Stiffness: 9 / 10
Life: 8 / 10
Value: 7 / 10
Andmed siit foorumist ühe Merida müügikuulutusest:
Jooksud: Bontrager Race X Lite UST (Väga head jooksud, ületavad Crossmax SL-e nii jäikuselt/tugevuselt kui ka veerevuses).
Kas ma pean kõik oma rattajakirjad ära viskama sest jutt neis on jumala mööda? Testi jutuosas märgiti veel ära, et Bontragerid on küll väga kerged, aga kui korralikult vajutada siis märgatavalt "nuudlised". Samas tehti CrossMaxi jäikusest ja täpsusest eraldi juttu.
Ma väga vabandan selle peenra pärast, aga kuulutust lugedes tuli test silme ette ja lugemisnurgast (loe kempsust) leidsin ajakirja kerge vaevaga.
Andmed Aug 2007 MBUK testist:
Bontrager Race X Lite Disc (1.59 kg):
Speed: 9 / 10
Stiffness: 6 / 10
Life: 8 / 10
Value: 7 / 10
Mavic CrossMax SL (1.53 kg):
Speed: 10 / 10
Stiffness: 9 / 10
Life: 8 / 10
Value: 7 / 10
Andmed siit foorumist ühe Merida müügikuulutusest:
Jooksud: Bontrager Race X Lite UST (Väga head jooksud, ületavad Crossmax SL-e nii jäikuselt/tugevuselt kui ka veerevuses).
Kas ma pean kõik oma rattajakirjad ära viskama sest jutt neis on jumala mööda? Testi jutuosas märgiti veel ära, et Bontragerid on küll väga kerged, aga kui korralikult vajutada siis märgatavalt "nuudlised". Samas tehti CrossMaxi jäikusest ja täpsusest eraldi juttu.
Ma väga vabandan selle peenra pärast, aga kuulutust lugedes tuli test silme ette ja lugemisnurgast (loe kempsust) leidsin ajakirja kerge vaevaga.
Sa võrdled disc jookse, mina võrdlesin V piduri jookse.
Ketta SL on hoopis teine maailm, lisaks on disc SL-st uus mudel väljas, aga V-piduri SL on tootmisest maas.
V piduri SL-d on see-eest jälle maru kerged. 1440gr paar, see on ikka hoopis teine maailm kui 1530gr. Disci korral on esijooks ju laotud diagonaalis ja kodaraid ning materjali on palju rohkem, tänu sellele ei ole disc SL pooltki nii õrn kui V-SL.
Samuti käis kogu minu jutt V piduri bontide kohta, millel on ees 24 radiaalselt laotud kodarat. Iga kodara pinge on selle meetodi puhul päris suur, sellest ka jäikus. 28 diagonaalis laotud kodaraga bontide kohta ma ei arva midagi.
Sõitsin just sarnaste dt swiss 240s disc rummudel ja 28 diagonaalis kodaraga ning mavicu pöiaga jooksudega - yhesõnaga nende race x lite discide analoogid - ning nad jätsidki mulle üpris pehme mulje, ise annaks samamoodi hinde 6/10-st.
Ühesõnaga seda ajakirja võib täitsa rahulikult uskuda, aga edaspidi paneme ikka rohkem tähele, millest täpsemalt jutt käib - eksole!
Ketta SL on hoopis teine maailm, lisaks on disc SL-st uus mudel väljas, aga V-piduri SL on tootmisest maas.
V piduri SL-d on see-eest jälle maru kerged. 1440gr paar, see on ikka hoopis teine maailm kui 1530gr. Disci korral on esijooks ju laotud diagonaalis ja kodaraid ning materjali on palju rohkem, tänu sellele ei ole disc SL pooltki nii õrn kui V-SL.
Samuti käis kogu minu jutt V piduri bontide kohta, millel on ees 24 radiaalselt laotud kodarat. Iga kodara pinge on selle meetodi puhul päris suur, sellest ka jäikus. 28 diagonaalis laotud kodaraga bontide kohta ma ei arva midagi.
Sõitsin just sarnaste dt swiss 240s disc rummudel ja 28 diagonaalis kodaraga ning mavicu pöiaga jooksudega - yhesõnaga nende race x lite discide analoogid - ning nad jätsidki mulle üpris pehme mulje, ise annaks samamoodi hinde 6/10-st.
Ühesõnaga seda ajakirja võib täitsa rahulikult uskuda, aga edaspidi paneme ikka rohkem tähele, millest täpsemalt jutt käib - eksole!
Mul on elus kaks unistust:
1. Kuldari talveratas,
2. Kirsa "must märkmik".
Nendega oleks elu täiuslik .
1. Kuldari talveratas,
2. Kirsa "must märkmik".
Nendega oleks elu täiuslik .
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Nali naljaks aga Antsla mustlased on oma sõrmkübaratrikkidega selle superoperatiivse selgituse kõrval poisikesed... Ise oletaks alati et jutt käib päevakohastest mudelitest (kui ei ole teisiti märgitud).
Ma olen märganud et rohkem kodaraid pannakse enamasti neile jooksudele millel rohkem tugevust (vaja), kuidas sellega lood tegelikult on?
Ma olen märganud et rohkem kodaraid pannakse enamasti neile jooksudele millel rohkem tugevust (vaja), kuidas sellega lood tegelikult on?
Villem T kirjutas: Ise oletaks alati et jutt käib päevakohastest mudelitest (kui ei ole teisiti märgitud).
Ma olen märganud et rohkem kodaraid pannakse enamasti neile jooksudele millel rohkem tugevust (vaja), kuidas sellega lood tegelikult on?
Aga oli ju teisiti märgitud! Sõna disc ei olnud ees ei taga, lisaks ma müüngi ju v-piduritega ratast, kuhu disc ei lähe. Ise olen sõitnud SL-de terve aasta ja Bontidega 2a, et nagu kogemust peaks olema. Võib-olla on mulle sattunud mingid pehmed SL-d, aga sama seisukohta SL v-de kohta evivad ka velo+ mehannid, võid minna ja küsida.
Muideks ma ise plaanin ka võib-olla osta SL disce ja täitsa heas usus loodangi et nad on jäigad jooksud.
Kodarad on rohkem tootja nägemus asjast, on ju olemas väheste kodaratega jookse mis on rasked - näiteks odavamad maanteejooksud, ning on olemas kergeid jookse millel palju palju kodaraid.
See on sama hea vaidlus, et kas sedaan või universaalkerega auto on õige. Kui tootja saavutab oma eesmärgiks seatud kaalu/jäikuse, siis on kõik korras.
Mulle isiklikult meeldivad väga radiaalselt laotud jooksud, aga discidele ei pakuta seda varianti niiehknaa, seega ma pigem võtaks disci puhul võimalikult väheste ja erimaterjalist kodaratega mavicud.
Palju tavalisi teraskodaraid annab jah kindlasti tugevust, sellist igapäevast. Selline jooks peab paremini vastu kukkumistele, hüppamistele, rattamatkal kasti õlle või naabrimehe pakiraamil vedamisele jne. Jäikusega ei ole kodarate arvul mingit seost, pigem mida vähem seda jäigem, lihtsalt kuni üks hetk krõks käib.
Tavalised viskama hakkamise probleemid kimbutavad ikka odavamaid jookse. Sõitsin kunagi aasta aega jooksudega mis kaalusid päris palju ja omasid 32 jämedat kodarat, kuid isegi tavalise sõidumaneeri korral tuli neid iga nädal sirgestada - tegemist oli deoru rummu, noname kodarate ja alesa zac19 pöidadel jooksudega. Süüdlane oli selles komplektis odav ja pehme pöid (mitte üldse kerge).
Needsamad ülalnimetatud bontrager race x lite-d omavad 24 1.8/1.5mm kodarat ja mul ei ole 3 aasta jooksul kordagi!!! vaja olnud neid isegi timmida. Kuigi on käidud näiteks Poolas.
Tegelikult on see teema surnult sündinud, sest me arutleme jooksude üle, mida enam ei toodeta, see info siin ei oma uute asjade ostjatele mingit väärtust.
Kõik minu esitatud seisukohad on minu tagasihoidlik arvamus ja ei peegelda tööandja/eesti riigi/euroopa liidu/absoluutse tõe seisukohti. Ma lihtsalt arutlen antud teemal, mitte ei vaidle, või ei ürita kellelegi midagi pähe määrida.
Viimati muutis Kirsa, 11. 09. 2007. 21:28, muudetud 1 kord.
Olen alati tahtnud Kirsa käest küsida, et mis haridus tal on. Nüüd küsingi (mitte paha pärast, tahaks lihtsalt teada).
Vaata ka seda: http://www.sheldonbrown.com/rinard/wheel/index.htm
Vaata ka seda: http://www.sheldonbrown.com/rinard/wheel/index.htm
mnt teemat sisse pookides
on Mavicul väike tiigrihüpe vormistamisel:
http://www.mavic.com/r-sys/
Ksyrium ES-ga võrreldes 130g kaaluvõitu ja 30% enam külgjäikust.
küll selle nipiga ka baigimeestelt raha ära korjatakse:)
on Mavicul väike tiigrihüpe vormistamisel:
http://www.mavic.com/r-sys/
Ksyrium ES-ga võrreldes 130g kaaluvõitu ja 30% enam külgjäikust.
küll selle nipiga ka baigimeestelt raha ära korjatakse:)
Gravity is a Bitch
Mavicu kutid jagasid neid karbontorukodaraid eurobaigil parematele sõpradele, ma olin kahevahel kas on tegemist seljasügajaga või mootorrattakodaraga.
Teema pole sugugi surnult sündinud - siit õppisin, et tasub osta aastakäigu Bontragerit ja uut Mavicut. Nagu ka Kuldari info ütleb siis ilmselt Mavic teeb edusamme ja Keith (Kaliforniast, 52-aastane) hakkab vaikselt grippi kaotama.
Teema pole sugugi surnult sündinud - siit õppisin, et tasub osta aastakäigu Bontragerit ja uut Mavicut. Nagu ka Kuldari info ütleb siis ilmselt Mavic teeb edusamme ja Keith (Kaliforniast, 52-aastane) hakkab vaikselt grippi kaotama.
1. Nagu ma aru saan, on messikülastus tekitanud sulle kerge ajukahjustuse. Too on suht kerge tekkima, kui vaim/teadmised pole eelnevalt piisavalt ettevalmistunud.Villem T kirjutas:1. Mavicu kutid jagasid neid karbontorukodaraid eurobaigil parematele sõpradele, ma olin kahevahel kas on tegemist seljasügajaga või mootorrattakodaraga.
2.Teema pole sugugi surnult sündinud - siit õppisin, et tasub osta aastakäigu Bontragerit ja uut Mavicut. .
2. vastava aastakäigu pakendis bontragerit (või misiganes juppi) pole just lihtne osta, sest teadjamehed on neile ammu käpa peale pannud.
3. Tegelt oled oma soovides/võrdlustes suht igav - (UST) + disc jooksud arenevad iga nädalaga ja mu meelest sama hinnaga nagu on Mavic CrossMax SL , saaks tunduvalt omanäolisemat/põnevamat varianti lubada.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Et siis 90gr on teine maailm Või peitud suurem iva ikkagi tehnoloogilistes erinevustes?Kirsa kirjutas:V piduri SL-d on see-eest jälle maru kerged. 1440gr paar, see on ikka hoopis teine maailm kui 1530gr.
Kui saaks kuidagi mõningate jooksude pime-testi korraldada, siis tahaks kohe ise näha kuidas seda "teist maailma" tuvastatakse (ma ei pea silmas erinevusi ketta ja V vahel) vaid lihtsalt kiirem/jäigem/kergem testi samalaadsetele jooksudele
Tervitades,
Tarzic
Tarzic
Kallis Mart,
1. Miks plõksime, vitamiini- või muu puudus? Mina nägin seda kolmanda põlvkonna kodarat kontekstiväliselt, ilma rummude/pöidadeta ja suht keeruline oli värviliste alukorkidega triibulisele süsinikkiudpulgale rakendust välja mõelda.
2. Vanade pulkade uutena hankimise keerukust ma umbes kujutan ette, proovisin huumoriga sundimatut õhkkonda luua.
3. Sinu jaoks võivad need valikud banaalsetena tunduda, kuid ma eristaks vähemalt enda jaoks ratta filateeliast - huvitav ja omanäoline ei ole määravad väärtused kui nendega kasutamisel tohutut eelist ei kaasne. Mina kasutan ratast sõitmiseks ja selleks sobib suurte tehaste levinud toodang hästi, haruldaste juppide otsimist ja ratas jupiootel nurgas passimist ma nautida ei oska. Sama käib ilmselt messikülastuseks ettevalmistumise kohta - kogu mess peale paari kliendi boksi on minu jaoks meelelahutus, nappide entsüklopeediliste teadmiste pärast ma ei punasta.
1. Miks plõksime, vitamiini- või muu puudus? Mina nägin seda kolmanda põlvkonna kodarat kontekstiväliselt, ilma rummude/pöidadeta ja suht keeruline oli värviliste alukorkidega triibulisele süsinikkiudpulgale rakendust välja mõelda.
2. Vanade pulkade uutena hankimise keerukust ma umbes kujutan ette, proovisin huumoriga sundimatut õhkkonda luua.
3. Sinu jaoks võivad need valikud banaalsetena tunduda, kuid ma eristaks vähemalt enda jaoks ratta filateeliast - huvitav ja omanäoline ei ole määravad väärtused kui nendega kasutamisel tohutut eelist ei kaasne. Mina kasutan ratast sõitmiseks ja selleks sobib suurte tehaste levinud toodang hästi, haruldaste juppide otsimist ja ratas jupiootel nurgas passimist ma nautida ei oska. Sama käib ilmselt messikülastuseks ettevalmistumise kohta - kogu mess peale paari kliendi boksi on minu jaoks meelelahutus, nappide entsüklopeediliste teadmiste pärast ma ei punasta.
Noh, kogu see 90gr(enamik) tuleb ju esijooksust, sest tagajooks on ka V puhul diagonaalis. Ning inimene oskab subjektiivselt hinnata just esijooksu.tarzic kirjutas:Et siis 90gr on teine maailm Või peitud suurem iva ikkagi tehnoloogilistes erinevustes?Kirsa kirjutas:V piduri SL-d on see-eest jälle maru kerged. 1440gr paar, see on ikka hoopis teine maailm kui 1530gr.
Kasvõi see, et kas püsti sõitmise korral käib vastu piduriklotse või ei.
Ma nüüd ei saa aru, kas tahetakse väita et kogu see foorum siin ostab ainult vingema/kallima jupi sellepärast et edevam või kallim on!? Keegi ei tee vahet, lihtsalt värvilisem on ja kallim kiri on peal?tarzic kirjutas:
Kui saaks kuidagi mõningate jooksude pime-testi korraldada, siis tahaks kohe ise näha kuidas seda "teist maailma" tuvastatakse (ma ei pea silmas erinevusi ketta ja V vahel) vaid lihtsalt kiirem/jäigem/kergem testi samalaadsetele jooksudele
Ma olen seda ennem öelnud ja ütlen veel, minu pärast võiks XTR crangile kasvõi "cräpp" peale olla kirjutatud ja crank ise tont teab mis välimusega, ma ikka ostaks teda. Sest tean et kaalub vähe, kestab meeletult ja on jäik. Minu jaoks loevad omadused - mitte imidz, ei ole nii rikas et imidzi pärast juppe osta.
Edit: Ütleme siis natuke teistmoodi.
Ma arvan et igaüks saaks vahest aru, kui vahetada ära tema oma rattal, millega inimene on sõitnud näiteks 10000km, mingi üks konkreetne jupp.
Tõsta ntx Deore ja xtr cranki edasi tagasi - jättes muud jupid täpselt samaks ning sõites sama trassi. Lihtsalt paljud pole seda teinud või pole võimalust olnud. Mul on kahjuks/õnneks erinevaid juppe olnud väga palju võimalik proovida.
On küllalt inimesi kellel on taoline kogemus suuremgi ja kui juhtub see inimene midagi proovitud jupi kohta arvama, siis mina igatahes austan seda arvamust ja panen kõrva taha. Ise ei jõua ju maailma kõigi asjadega kursis olla. Internetis asuvat ameeriklase(või boti poolt genereeritud) kirjutatud arvamust kipun vähem usaldama - tingimused on teised, sõidustiil on teine, lisaks mul pole aimugi mis mehega tegu on, naljamees või tõsine mees.
Ühesõnaga mina vägagi kuulaks kui keegi teine arvaks isikliku kogemuse põhjal mingi asja kohta midagi. Kahjuks on kommentaarid tihti napisõnalised ja ikka tuleb ise järele proovida.
Viimati muutis Kirsa, 12. 09. 2007. 13:59, kokku muudetud 4 korda .
Kiirem on lihtne, samale rattale ja sõitjale sama rehviga teine jooks alla ja sõida sama lõiku ning võta aega.tarzic kirjutas: Kui saaks kuidagi mõningate jooksude pime-testi korraldada, siis tahaks kohe ise näha kuidas seda "teist maailma" tuvastatakse (ma ei pea silmas erinevusi ketta ja V vahel) vaid lihtsalt kiirem/jäigem/kergem testi samalaadsetele jooksudele
Jäigem on suht subjektiivne, aga kui seitsmele matsile kümnest "tundub" ühtemoodi siis võib juba õhkõrnu järeldusi teha.
Kergem on ju kõige lihtsam, kaalud on selleks.
Iseasi kas pead seda "kohe ise nägema" või usud kui lehes kirjas on.
Selle "90 gr teise maailma" osas on mul nagu sulgi omad reservatsioonid. Pöid käiks vastu klotse ainult sellepärast siis kui need 90 g pöia küljele on määritud, vahe on selles kaudselt.
Viimati muutis Villem T, 12. 09. 2007. 13:33, muudetud 1 kord.
Seal ju kirjas et hea painduvusega? Kisub uueks teemaks, aga Kirsa mis su must märkmik ja isiklikud kogemused Middleburniväntade kohta ütlevad? Neil eluaegne garantii olenemata kasutusest (DH, FR, trial või mis iganes). Peale on kirjutatud M********N..Mati kirjutas:Siin üks hea hinnaga variant. Üks tuttav rääkis jah kunagi, et pidi meeletult-meeletult jäik olema ja kestab päris rahuldavalt. Jama on ainult see, et rõngad tuleb juurde osta.Kirsa kirjutas:...Ma olen seda ennem öelnud ja ütlen veel, minu pärast võiks XTR crangile kasvõi "m**n" peale olla kirjutatud ja crank ise roosat värvi, ma ikka ostaks teda. Sest tean et kaalub vähe, kestab meeletult ja on krdi jäik...
Jah, see on ainult 1 külg asjast, 90gr ise ei näita midagi. Teine maailm käis selle kohta, et SL-d on lihtsalt väga kerged jooksud ja mõeldud ka kergele sõitjale. Kaalupiirang 82/85kg, pole mõeldud hüppamiseks jne. Selliste kergete jooksude kohta kasutatakse tihti väljendit "30 stardi jooksud". See on küll proffide väljend, et nende jala all kestavad taolised asjad 30 starti ja kogu moos.Villem T kirjutas: Selle "90 gr teise maailma" osas on mul nagu sulgi omad reservatsioonid. Pöid käiks vastu klotse ainult sellepärast siis kui need 90 g pöia küljele on määritud, vahe on selles kaudselt.
See sõltub palju ka amordist. SID jalad püsti kangutades annavad külgepidi täitsa "hästi" liikuma. Siis võibki tekkida tunne, et jooks on vedel aga tegelikult on hoopis amort.Kirsa kirjutas:Kasvõi see, et kas püsti sõitmise korral käib vastu piduriklotse või ei.
Mul ongi jäänud mulje, et mavic MTB jooksud on hästi jäigad radiaalses suunas, kuid "tavalised" külgsuunas.
Maanteel, eriti "sprintimise" jooksud, peavad omama head jäikust mõlemas suunas.
1. Jep, sõltub laagritest ja tihenditest ning tirri tööpõhimõttest.Villem T kirjutas: 1. Kiirem on lihtne, samale rattale ja sõitjale sama rehviga teine jooks alla ja sõida sama lõiku ning võta aega.
2. Jäigem on suht subjektiivne, aga kui seitsmele matsile kümnest "tundub" ühtemoodi siis võib juba õhkõrnu järeldusi teha.
3. Kergem on ju kõige lihtsam, kaalud on selleks.
Iseasi kas pead seda "kohe ise nägema" või usud kui lehes kirjas on.
4. Mina nägin seda kolmanda põlvkonna kodarat kontekstiväliselt, ilma rummude/pöidadeta ja suht keeruline oli värviliste alukorkidega triibulisele süsinikkiudpulgale rakendust välja mõelda.
2. jäikust mõõdetakse vastavate rakiste ja mõõduriistadega. Selleks on spets laborid olemas > vt uuesti AndreK näidatud stiffness linki.
3. Täpsustan, kergust saab avaldada kaheti: 1.staatiline ja 2. dünaamiline. staatilist mõõdame grammides, aga dünaamiline on tunduvalt keerulisem avalduma - lihtsustatult, kui on valida kaks sama kaaluga jooksu, siis eelis on tollel, mille mass on koondunud keskpunktile st võllile lähemale.
4. Vott-vott- kui sul oleks kodutöö tehtud (samad teemad siit foorumist loetud), siis poleks need mavicu sirgkodarad sinus kummastust tekitanud - on ju hulk teisigi tegijaid, kes sarnast lahendust pakuva k. a. carbon variant. Nimesid ei nimeta - sulle nad nagunii huvi ei paku.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
2. Mul oleks väga hea meel, kui Kirsa ka lõpuks sellest aru saaks. Sa ei saa oma "tagumikuga" tunda jooksu jäikust ei radiaal suunalist ega külgsuunalist, veel vähem sa ei saa väita, et üks tipp jooks on jäigem kui teine, sest sa ei suuda seda eristada. Samuti sa saa sa väita, et su Merida raam on sama jäik kui 1 aasta tagasi jne.mart kirjutas: 2. jäikust mõõdetakse vastavate rakiste ja mõõduriistadega. Selleks on spets laborid olemas > vt uuesti AndreK näidatud stiffness linki.
3. Täpsustan, kergust saab avaldada kaheti: 1.staatiline ja 2. dünaamiline. staatilist mõõdame grammides, aga dünaamiline on tunduvalt keerulisem avalduma - lihtsustatult, kui on valida kaks sama kaaluga jooksu, siis eelis on tollel, mille mass on koondunud keskpunktile st võllile lähemale.
3. Siin ka sulle Ailar veidi mõtlemise ainet, eriti mis puudutab jookusede masse ja teisi paralleelseid dimensioone millest sa siin meile pajatad.
Sa ei saa üheselt öelda, et jooks mis on teisest 90 grammi raskem/kergem on tänu tema kaalu vahele täiesti erinev.
No tehke või tina, tunnen. Ju ma olen siis eksiteel ja see kõik mulle ainult tundub. Teeme siis nii et kodanik Andrek(võivad ka teised) edaspidi ignoreerib minu avaldatud arvamusi!AndreK kirjutas:
2. Mul oleks väga hea meel, kui Kirsa ka lõpuks sellest aru saaks. Sa ei saa oma "tagumikuga" tunda jooksu jäikust ei radiaal suunalist ega külgsuunalist, veel vähem sa ei saa väita, et üks tipp jooks on jäigem kui teine, sest sa ei suuda seda eristada. Samuti sa saa sa väita, et su Merida raam on sama jäik kui 1 aasta tagasi jne.
Aga mina neid hetkel ise muuta ei kavatse, minu jaoks on vahe sedavõrd käegakatsutav ja mustvalge.
Jub, seda minagi kribasin, et sõidu ajal "tunduvad" mulle bontid way paremad, see 100gr ees või taga. 60kg sõitjale tunduvad jälle sl-d paremad.AndreK kirjutas: 3. Siin ka sulle Ailar veidi mõtlemise ainet, eriti mis puudutab jookusede masse ja teisi paralleelseid dimensioone millest sa siin meile pajatad.
Sa ei saa üheselt öelda, et jooks mis on teisest 90 grammi raskem/kergem on tänu tema kaalu vahele täiesti erinev.
Jätaks nüüd selle teema rahule. See on ju maitseasi, mis jooksud kellelegi meeldivad, kerged või rasked, oleneb sõidustiilist, sõitja kaalust ja tont teab mis teguritest veel.
Minu pime-testi idee seisneski selles, et ma tahaks näha meest, kes oma "tagumikutundega" sarnase klassi jooksude kaalul (90gr)/jäikusel/ja kiirusel vahet teeks.AndreK kirjutas: 2. Mul oleks väga hea meel, kui Kirsa ka lõpuks sellest aru saaks. Sa ei saa oma "tagumikuga" tunda jooksu jäikust ei radiaal suunalist ega külgsuunalist, veel vähem sa ei saa väita, et üks tipp jooks on jäigem kui teine, sest sa ei suuda seda eristada. Samuti sa saa sa väita, et su Merida raam on sama jäik kui 1 aasta tagasi jne.
3. Siin ka sulle Ailar veidi mõtlemise ainet, eriti mis puudutab jookusede masse ja teisi paralleelseid dimensioone millest sa siin meile pajatad.
Sa ei saa üheselt öelda, et jooks mis on teisest 90 grammi raskem/kergem on tänu tema kaalu vahele täiesti erinev.
Aga eelpool mainitud vasta piduriklotse käimise teema on minu kogemuse põhjal samuti pigem amordist tulenev. Kasutan 04 Skareb Super amorti ning jooks käib kangutades ikka vasta klotse olenematta sellest kas tegu on Deore rummul Alexrim Adventureriga või Bontrager Race'ga
Tervitades,
Tarzic
Tarzic
Oot-oot, mul veel küsimusi mavic-u kohta. Mis sa sellest arvata, kas hakkame kohe õlitama ja varuosi soetama?:Kirsa kirjutas: Jätaks nüüd selle teema rahule. See on ju maitseasi, mis jooksud kellelegi meeldivad
January 10, 2007
Caution!!! Frozen (Mavic) Nipples!
May 25, 2006
How does a Mavic Freehub Body wear out?
http://roguemechanic.typepad.com/roguemechanic/
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Muideks, ma olen pimetestis nõus osalema. Niiet too aga siia oma jooksud.tarzic kirjutas: Minu pime-testi idee seisneski selles, et ma tahaks näha meest, kes oma "tagumikutundega" sarnase klassi jooksude kaalul (90gr)/jäikusel/ja kiirusel vahet teeks.
Aga eelpool mainitud vasta piduriklotse käimise teema on minu kogemuse põhjal samuti pigem amordist tulenev. Kasutan 04 Skareb Super amorti ning jooks käib kangutades ikka vasta klotse olenematta sellest kas tegu on Deore rummul Alexrim Adventureriga või Bontrager Race'ga
Jah see vastu käimine ongi enamasti amordist. Ma lihtsalt mõtlesin olukorda, kus amort on sama (antud juhul ongi tegemist sidiga), aga ühed jooksud käivad vastu, teised ei käi. Ma ei teagi mida see tegelikult tähendab, peale selle et vahe on sees. Aga noh see on asi mis on lihtsalt igamehele näha ja mõõta.
Ma ootaks samuti kasutajate kommentaare, olen proovinud sõita ainult 200m, aga rohkem ma ei tea neist midagi, kuid nad on mul üks kettajooksude variante.makita kirjutas:Lehva!
Ma ei saa vait olla ja tekkis sportlikust huvist küsimus aga mis arvate SLR jooksudest
kui juba arvustamiseks läks ?? Andestust, et teemast väljas aga point on lähedal!
Tänud!
Mul oleks kogu selle jäikuse ja pikkuse jutu juures üks konkreetne küsimus.
Kui palju te REAALSELT võidate ajaliselt (nt keskmiselt km kohta) kohalikel maratonidel nende nüansside kallal pusides? Vastust palun väga konkreetselt numbrites ja mitte "ma arvan" formaadis.
Kui palju te REAALSELT võidate ajaliselt (nt keskmiselt km kohta) kohalikel maratonidel nende nüansside kallal pusides? Vastust palun väga konkreetselt numbrites ja mitte "ma arvan" formaadis.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Mati kirjutas:Mul oleks kogu selle jäikuse ja pikkuse jutu juures üks konkreetne küsimus.
Kui palju te REAALSELT võidate ajaliselt (nt keskmiselt km kohta) kohalikel maratonidel nende nüansside kallal pusides? Vastust palun väga konkreetselt numbrites ja mitte "ma arvan" formaadis.
Muffigi ise arvan! aga ok ma nüüd suu kinni panen
Tiguliikur
Tagasi teemasse. Poolkeraamilised laagrid odavnevad silmnähtavalt ja ei imesta üldse, kui 08 hooajal nii mõnigi siinkirjutaja on nood omale külge pookinud.
http://wheelandsprocket.com/itemdetails.cfm?id=8231
http://www.enduroforkseals.com/id149.html
Siis peab juba jooksude puhul küsima, et mis laagreid kasutatakse
http://wheelandsprocket.com/itemdetails.cfm?id=8231
http://www.enduroforkseals.com/id149.html
Siis peab juba jooksude puhul küsima, et mis laagreid kasutatakse
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Üks tubli sportlane oli öelnud (jutt sarjast "naised" saunatänaval rääkisid), et eelmise põlvkonna XTR jooksudega polnud võimalik kiirelt tehnilisi kurve võtta, kuna need olid liiga jäigad. Crossmax SL-idega oli läbinud sama kurvi veatult. Uus XTR pidi olema selles osas palju parem.
Nüüd edasi minu arusaam sellest - Liigne jäikus külgepidi võib jahh olla hea siledal asfaldil, kuid ebatasasel ja tehnilisel rajal võib su lihtsalt põõsasse visata. Natuke paindumist küljele annab mõned sõidu vead andeks (võib võrralda ka FS'iga aga ristipidi). Maanteerattal Ksyrium jooksudega mööda Viljandis asuvat munakivi sillutisega Pikk tänavat sõites (see jupp on Viljandi linnaringi sõidul vahetult peale starti paremale keerates) oli näha, kuidas need jooksud lasid mööda "vuugivahesi". Samas lenks püsis enamvähem otse. "Ideaalselt" jäigad jooksud oleks mu ristipidi päris läbi raputanud. Samas asfaldil sõites ja pressides ma ei saa üldse aru, et nad kuhugipoole painduksid. No mul nõrgad jalad ka ja ei jaksa seda rasket rauda painutada. MTB jooksudel, minnes üle "mingitelt" XT rummuga (palju kodaraid oli) ja Richey ??? pöiaga jooksudelt üle XT edevatele hõredate kodaratega jooksudele ei täheldanud küll erilist vahet, et midagi peale ratta välimuse ja enesetunde oleks kardinaalselt muutunud. Ma pole veel nii tugev sõitja ja ei veed ma ka regulaarselt 6h päevas rattaseljas, et neid vahesi selgelt tunnetada. Ma ei saa vahest isegi seda aru, kas kumm on täis või tühi. Vahin ikka saba alla nõutu näoga ja küsin kõrvalsõitjate arvamust (siiani on ikka Ok olnud). Aga finantsilist, emotsionaalset ja visuaalset aspekti oskan jooksudejuures hinnata ja tunnetada küll. Ratas peab ikka ilus olema ja kui jupile on m**** peale kirjutatud, olgu too nii hea kui tahes, jääb see minust ostmata. Selles osas võin ka pimetestil osaleda, ning AndreK võib mulle kolmnurga pähe joonistada.
Nüüd edasi minu arusaam sellest - Liigne jäikus külgepidi võib jahh olla hea siledal asfaldil, kuid ebatasasel ja tehnilisel rajal võib su lihtsalt põõsasse visata. Natuke paindumist küljele annab mõned sõidu vead andeks (võib võrralda ka FS'iga aga ristipidi). Maanteerattal Ksyrium jooksudega mööda Viljandis asuvat munakivi sillutisega Pikk tänavat sõites (see jupp on Viljandi linnaringi sõidul vahetult peale starti paremale keerates) oli näha, kuidas need jooksud lasid mööda "vuugivahesi". Samas lenks püsis enamvähem otse. "Ideaalselt" jäigad jooksud oleks mu ristipidi päris läbi raputanud. Samas asfaldil sõites ja pressides ma ei saa üldse aru, et nad kuhugipoole painduksid. No mul nõrgad jalad ka ja ei jaksa seda rasket rauda painutada. MTB jooksudel, minnes üle "mingitelt" XT rummuga (palju kodaraid oli) ja Richey ??? pöiaga jooksudelt üle XT edevatele hõredate kodaratega jooksudele ei täheldanud küll erilist vahet, et midagi peale ratta välimuse ja enesetunde oleks kardinaalselt muutunud. Ma pole veel nii tugev sõitja ja ei veed ma ka regulaarselt 6h päevas rattaseljas, et neid vahesi selgelt tunnetada. Ma ei saa vahest isegi seda aru, kas kumm on täis või tühi. Vahin ikka saba alla nõutu näoga ja küsin kõrvalsõitjate arvamust (siiani on ikka Ok olnud). Aga finantsilist, emotsionaalset ja visuaalset aspekti oskan jooksudejuures hinnata ja tunnetada küll. Ratas peab ikka ilus olema ja kui jupile on m**** peale kirjutatud, olgu too nii hea kui tahes, jääb see minust ostmata. Selles osas võin ka pimetestil osaleda, ning AndreK võib mulle kolmnurga pähe joonistada.
Pagana odav. Ma võin valesti mäletada,aga pool aastat tagasi oli samas kohas palju kõrgem hind. Vahetasin enda jooksudel 4 laagrit ära, ostsin skf laagrid, läks 650 eek. Oleks varem teadnud...mart kirjutas:Tagasi teemasse. Poolkeraamilised laagrid odavnevad silmnähtavalt ja ei imesta üldse, kui 08 hooajal nii mõnigi siinkirjutaja on nood omale külge pookinud.
http://wheelandsprocket.com/itemdetails.cfm?id=8231
http://www.enduroforkseals.com/id149.html
Siis peab juba jooksude puhul küsima, et mis laagreid kasutatakse
Halleluuja Veiko
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
test
eks teste ikest tehakse ka ...
Mul laual sakslaste Bike septembrinumber, kus laboritestide tulemused kolmes kategoorias - cross country, all mountain ja enduro - kokku 20 jooksu.
Mõõdeti/hinnati masinatega lagerqualität, steifigkeit, rundlauf/wittigkeit ja speichenspannung skaalal 1 kuni 6.
Eks keelemehed selgitavad (mina ainult oletan/arvan tähendust).
kokkuvõtteks XC parimad: M.Crossmax SLR (hinded 5; 3; 5; 6) ja S.XTR (koonuslaager; 3; 4; 6) - mõlemad tubeless, Tune King & Kong (6;3;4;3)
all mountain: Hope Pro 3 Straight Pull (4; 4; 5; 4) ; M.Cross Trail (6;3;5;6); Industry Nine (2;4;5;5) ja Spinergy Xyclone Enduro (4,5,4,6)
Enduro: Easton AM Havoc Wheels (5,5,6,6)
Tavaliselt jõuab paberkandjalt test kodulehele 2-3 kuuga, eks siis ise loete ja tõlgite ehk mullegi ...
Mul laual sakslaste Bike septembrinumber, kus laboritestide tulemused kolmes kategoorias - cross country, all mountain ja enduro - kokku 20 jooksu.
Mõõdeti/hinnati masinatega lagerqualität, steifigkeit, rundlauf/wittigkeit ja speichenspannung skaalal 1 kuni 6.
Eks keelemehed selgitavad (mina ainult oletan/arvan tähendust).
kokkuvõtteks XC parimad: M.Crossmax SLR (hinded 5; 3; 5; 6) ja S.XTR (koonuslaager; 3; 4; 6) - mõlemad tubeless, Tune King & Kong (6;3;4;3)
all mountain: Hope Pro 3 Straight Pull (4; 4; 5; 4) ; M.Cross Trail (6;3;5;6); Industry Nine (2;4;5;5) ja Spinergy Xyclone Enduro (4,5,4,6)
Enduro: Easton AM Havoc Wheels (5,5,6,6)
Tavaliselt jõuab paberkandjalt test kodulehele 2-3 kuuga, eks siis ise loete ja tõlgite ehk mullegi ...
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: test
siia aitab sind:mart2 kirjutas:Tavaliselt jõuab paberkandjalt test kodulehele 2-3 kuuga, eks siis ise loete ja tõlgite ehk mullegi ...
http://babelfish.altavista.com/
Re: test
AndreK kirjutas:siia aitab sind:mart2 kirjutas:Tavaliselt jõuab paberkandjalt test kodulehele 2-3 kuuga, eks siis ise loete ja tõlgite ehk mullegi ...
http://babelfish.altavista.com/
Tänan pakkumast.
Et töötan igapäevaselt võõrkeelses keskkonnas, siis tean, kuidas sõnade tähendus võib muutuda kasutusvaldkonnast ja kontekstist sõltuvalt.
Näiteks sõnal Schwerpunkt on sakslastel ainuüksi ühel erialal üle kümne selgituse ...
Konkreetselt maastikurataste alal olen saksa keeles algaja ja ei taha teistele oma oletusi peale suruda.
Tänud siiski veel kord!
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Punkt 1 ei sisalda mu jaoks kogu tõde (välja arvatud ehk juhul kui testlõik on horisontaalne ja lendstardist). Võib-olla teadlased näevad asja teisiti aga mu jaoks sisaldab jooksu "kiirus" kiirendust ja muud sellist, ehk siis kiirema jooksuga saab mitte vaakumis horisontaalis suuremat kiirust hoida, aga paremaid ringiaegu teha. See aga ei sõltu ainult rummusisesest hõõrdumisest.mart kirjutas: 1. Jep, sõltub laagritest ja tihenditest ning tirri tööpõhimõttest.
3. Täpsustan, kergust saab avaldada kaheti: 1.staatiline ja 2. dünaamiline. staatilist mõõdame grammides, aga dünaamiline on tunduvalt keerulisem avalduma - lihtsustatult, kui on valida kaks sama kaaluga jooksu, siis eelis on tollel, mille mass on koondunud keskpunktile st võllile lähemale.
Ostsin nädal tagasi need esimeses postituses kirjeldatud Crossmax SL disc '07-d. Põhimõtteliselt peaks olema samad mis SLR-d.
Olen nendega nüüd paari tiiru teinud, aga kirjutan pikema jutu siis kui olen veel mõned võistlused ära sõitnud.
Päris head tunduvad, aga kiiruseks 10/10 ma küll ei annaks, see jääb reserveerituks ikka radiaallaotusega v-piduri dt swiss/bontidele.
Olen nendega nüüd paari tiiru teinud, aga kirjutan pikema jutu siis kui olen veel mõned võistlused ära sõitnud.
Päris head tunduvad, aga kiiruseks 10/10 ma küll ei annaks, see jääb reserveerituks ikka radiaallaotusega v-piduri dt swiss/bontidele.