Algaja küsib nõu kummivalikul
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
-
- Rattur
- Postitusi: 1
- Liitunud: 26. 04. 2006. 19:09
Algaja küsib nõu kummivalikul
Tere,
Küsimus on, kuidas valida kumme "maastikusõiduks". Et olen dumbjuuser, siis panen kirja oma mõttekäigu - vahest on siin mõni loogikaviga.
Ratas on Author Reflex. Midagi sellist, aga ca 4 aastat vanem mudel. Mõnda aega peale (käest) ostmist, sain ühest kummist jagu. Seda täiesti tavalisel maanteel. Enam täpselt ei tea, kas see juhtus teepeenralt asfaldile sõites või teepeenral mingi kivi vahelt läbi sõites. Kumm sai vigastada külje pealt. Asja vaadates jäi mul mulje, et need originaalkummid ongi külje pealt jube õhukesed, ning kindlam oleks nende asemele panna midagi muud.
Tol ajal tegin lõviosa sõitudest teedel ning uuteks kummideks sai ostetud Schwalbe Marathon Plus.
Maanteel tunduvad igati ok, aga vähegi pehmemal pinnasel vajuvad nad hästi sisse. Viimasel ajal olen hakanud rohkem ka "offroadi" sõitma ja on tekkinud suur tahtmine hankida metsavahesõitudeks midagi muud.
Metsavahesõiduks tunduks mägiratas üldse parem olevat, sest:
1) 28" rattad on kohati liiga suured, vahel võib juhtuda, et esiratas läheb vastu pedaalil olevat jalga
2) hübriidrattal on horisontaalne pulk kõrgemal ning kui künkast üles ronides sadulast maha hüpata, on suurem võimalus "sokku saada".
Samas ei tahaks esialgu ratast vahetada, sest maanteesõidul ja rattamatkal meeldib mulle hübriid rohkem.
Seega oli järgmine valik, kas osta uued kummid või rattad koos velgedega. Täiskomplekti eelised:
- kui üks päev sõita metsa vahel, teine päev maanteel, siis rataste vahetamine on kiire
- tõenäoliselt elavad kummid kauem, kui neid pideva mahavõtmise ja pealepanekuga mitte väntsutada
- võimalik, et maanteel ja metsa vahel võiks kasutada lisaks erinevatele kummidele ka erinevat käiguvahetuskassetti.
Ainult kummide eelised:
- tunduvalt odavam on juurde osta ainult väliskummid, kui väliskummid + sisekummid + veljed + käiguvahetuskassett
- ainult kummid võtavad korteris vähem ruumi.
Seega emotsionaalselt eelistaksin viimast varianti. Seda foorumit lapates nägin, et päris paljud teist kasutavad mitut kummikomplekti.
Tegelikult on variant kasutada ka originaalkumme (millest üks on külje pealt katki) või osta katkise asemele uus samasugune. Mulle tundus, et see läks katki väga lihtsalt, seega ei julgeks hästi nendega mingit pikemat sõitu ette võtta.
Kui siiani mõttekäik väga vale polnud, siis jõuan lõpuks algse küsimuseni: mille järgi sobivaid "maastikukumme" valida?
Olen pühapäevasõitja ning osalen rahvaüritustel, nagu XDream (toimub juba sel nädalal) ja orienteerumisteisipäevakud. Võib-olla tulevikus ka mõnel Elion cup etapil ja/või Tartu rattamaratonil.
Seega: kas lähen lihtsalt poodi ja ostan midagi müüja soovituse järgi ära või on midagi, mida ma valides teadma peaksin?
Tänud vastuste eest ette,
Marko
Küsimus on, kuidas valida kumme "maastikusõiduks". Et olen dumbjuuser, siis panen kirja oma mõttekäigu - vahest on siin mõni loogikaviga.
Ratas on Author Reflex. Midagi sellist, aga ca 4 aastat vanem mudel. Mõnda aega peale (käest) ostmist, sain ühest kummist jagu. Seda täiesti tavalisel maanteel. Enam täpselt ei tea, kas see juhtus teepeenralt asfaldile sõites või teepeenral mingi kivi vahelt läbi sõites. Kumm sai vigastada külje pealt. Asja vaadates jäi mul mulje, et need originaalkummid ongi külje pealt jube õhukesed, ning kindlam oleks nende asemele panna midagi muud.
Tol ajal tegin lõviosa sõitudest teedel ning uuteks kummideks sai ostetud Schwalbe Marathon Plus.
Maanteel tunduvad igati ok, aga vähegi pehmemal pinnasel vajuvad nad hästi sisse. Viimasel ajal olen hakanud rohkem ka "offroadi" sõitma ja on tekkinud suur tahtmine hankida metsavahesõitudeks midagi muud.
Metsavahesõiduks tunduks mägiratas üldse parem olevat, sest:
1) 28" rattad on kohati liiga suured, vahel võib juhtuda, et esiratas läheb vastu pedaalil olevat jalga
2) hübriidrattal on horisontaalne pulk kõrgemal ning kui künkast üles ronides sadulast maha hüpata, on suurem võimalus "sokku saada".
Samas ei tahaks esialgu ratast vahetada, sest maanteesõidul ja rattamatkal meeldib mulle hübriid rohkem.
Seega oli järgmine valik, kas osta uued kummid või rattad koos velgedega. Täiskomplekti eelised:
- kui üks päev sõita metsa vahel, teine päev maanteel, siis rataste vahetamine on kiire
- tõenäoliselt elavad kummid kauem, kui neid pideva mahavõtmise ja pealepanekuga mitte väntsutada
- võimalik, et maanteel ja metsa vahel võiks kasutada lisaks erinevatele kummidele ka erinevat käiguvahetuskassetti.
Ainult kummide eelised:
- tunduvalt odavam on juurde osta ainult väliskummid, kui väliskummid + sisekummid + veljed + käiguvahetuskassett
- ainult kummid võtavad korteris vähem ruumi.
Seega emotsionaalselt eelistaksin viimast varianti. Seda foorumit lapates nägin, et päris paljud teist kasutavad mitut kummikomplekti.
Tegelikult on variant kasutada ka originaalkumme (millest üks on külje pealt katki) või osta katkise asemele uus samasugune. Mulle tundus, et see läks katki väga lihtsalt, seega ei julgeks hästi nendega mingit pikemat sõitu ette võtta.
Kui siiani mõttekäik väga vale polnud, siis jõuan lõpuks algse küsimuseni: mille järgi sobivaid "maastikukumme" valida?
Olen pühapäevasõitja ning osalen rahvaüritustel, nagu XDream (toimub juba sel nädalal) ja orienteerumisteisipäevakud. Võib-olla tulevikus ka mõnel Elion cup etapil ja/või Tartu rattamaratonil.
Seega: kas lähen lihtsalt poodi ja ostan midagi müüja soovituse järgi ära või on midagi, mida ma valides teadma peaksin?
Tänud vastuste eest ette,
Marko
Sellele rattale ei lähe laiem kumm kui 42mm allagi, seega õigest maastikukummist pole mõtet rääkidagi.
Samuti ei aita teiste jooksude ostmine, sest asi on raami ja esihargi laiuses kinni.
Osta mingi endale meeldiva mustriga 42mm kummid ära ja sõida nendega igal pool - 42mm on ka linnas piisavalt kiire. Ning kõik kummid on külje pealt õhukesed - kui nad seda ei oleks, siis nad kaaluksid palju rohkem ning ei saaks vedrutamisega hakkama - ühesõnaga 2 kivi vahelt läbi sõites läheb iga kumm katki (tubeless muidugi oluliselt vähemtõenäoliselt).
Kui plaanid ka võistelda ja sõidad rohkem maastikul selle rattaga, siis osta lihtsalt kallimad kummid - kaaluvad vähem ja peavad paremini - lisaks on väntsutamisele vastupidavamad.
Samuti ei aita teiste jooksude ostmine, sest asi on raami ja esihargi laiuses kinni.
Osta mingi endale meeldiva mustriga 42mm kummid ära ja sõida nendega igal pool - 42mm on ka linnas piisavalt kiire. Ning kõik kummid on külje pealt õhukesed - kui nad seda ei oleks, siis nad kaaluksid palju rohkem ning ei saaks vedrutamisega hakkama - ühesõnaga 2 kivi vahelt läbi sõites läheb iga kumm katki (tubeless muidugi oluliselt vähemtõenäoliselt).
Kui plaanid ka võistelda ja sõidad rohkem maastikul selle rattaga, siis osta lihtsalt kallimad kummid - kaaluvad vähem ja peavad paremini - lisaks on väntsutamisele vastupidavamad.
Kummi valik on suuresti kinni pinnases ja soovitud sõidukiiruses. Mida suuremad nublud, seda suurem haakumine ja ka veeretakistus. Kõige universaalsemad peaks olema sellised kummid, kus kummi keskosas on madal ja külgedel suur muster - nii saab nendega ka kõval teel sõita ja samas haagivad külgmised nublud kui oled mingi jama sisse sattunud.
Ära katkist kummi küll alla pane, see on eemalt karjuv õnnetus.
Mis mind ennast huvitaks: kas 26" jooksud 28" järgi paigaldatud pöiapidurid üles leiavad?
Ära katkist kummi küll alla pane, see on eemalt karjuv õnnetus.
Mis mind ennast huvitaks: kas 26" jooksud 28" järgi paigaldatud pöiapidurid üles leiavad?
Olen ise sõitnud kahe Authori hübriidi - algul Stratose ja nüüd Airline'iga ja mõlemal olid Ritchey Speedmax Cross kummid (tõsi küll, erineva mõõduga 700x35 versus 700x30). Need olid tõenäoselt ka Reflexil originaalis peal.
Kommentaariks niipalju, et asfaldil, kruusasel-mullasel metsavaheteel ja muul kuival ja enam-vähem kõval pinnasel veerevad Speedmax Cross kummid võrreldes MTB paksude kummidga igati hästi ja ka pidamine on kummide kitsust arvestades enam-vähem. Isegi kinnitambitud lumel sain päris eduliselt sõitmisega hakkama.
Samas vähegi märjemal/pehmemal pinnal ja eriti mööda nõlvasid ronimisel jääb madal muster ja võrdlemisi kitsas kumm ikkagi viletsaks.
Karta on, et lõppkokkuvõttes on lahenduseks siiski MTB ja kaks komplekti jookse.
Kommentaariks niipalju, et asfaldil, kruusasel-mullasel metsavaheteel ja muul kuival ja enam-vähem kõval pinnasel veerevad Speedmax Cross kummid võrreldes MTB paksude kummidga igati hästi ja ka pidamine on kummide kitsust arvestades enam-vähem. Isegi kinnitambitud lumel sain päris eduliselt sõitmisega hakkama.
Samas vähegi märjemal/pehmemal pinnal ja eriti mööda nõlvasid ronimisel jääb madal muster ja võrdlemisi kitsas kumm ikkagi viletsaks.
Karta on, et lõppkokkuvõttes on lahenduseks siiski MTB ja kaks komplekti jookse.
Arvatavasti pead seda silmas:Kirsa kirjutas:Sellele rattale ei lähe laiem kumm kui 42mm allagi,
Kui plaanid ka võistelda ja sõidad rohkem maastikul selle rattaga, siis osta lihtsalt kallimad kummid - kaaluvad vähem ja peavad paremini - lisaks on väntsutamisele vastupidavamad.
Shwalbe Racing Ralf 622mm x 35mm ca 360g.
Kui jah, siis suht kindla peale minek. Miinuseks on silmnähtav kulumine asfaldil, aga selleks pole ta ka mõeldud.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Kui tahad hübriidiga sõita nii maanteel, linnas kui ka metsavahel, siis osta nii laiad slikid kui alla mahuvad ning sõida nendega metsas ainult sellistes oludes, kus pole tarvis nikerdada. Tõusude jaoks võiks tagarattal ka mõõdukalt mustrit olla. Kui tahad rehve enamasti metsasõiduks, siis võiksid mustriga võtta. Kui tahad tehnilisemat rada või pehmemal pinnasel sõita, siis on mõttekas ratast vahetada. Hybriid ei ole nikerdamiseks mõeldud.
Erinevate jooksudega pole mõtet jamada, pigem ikka kaks jalgratast.
Ka amordiga 28" kahvel ei ole minuarvates hea lahendus.
Võid proovida ette 26" amorti koos 26" jooksuga
Vaata, et sa liiga raskeid rehve ei osta. Mulle tundub, et 900g rehvidel ja 600g rehvidel on sõites oluline vahe kergemate kasuks.
Erinevate jooksudega pole mõtet jamada, pigem ikka kaks jalgratast.
Ka amordiga 28" kahvel ei ole minuarvates hea lahendus.
Võid proovida ette 26" amorti koos 26" jooksuga
Vaata, et sa liiga raskeid rehve ei osta. Mulle tundub, et 900g rehvidel ja 600g rehvidel on sõites oluline vahe kergemate kasuks.
Googelda > MTB 29" tire:umax kirjutas:kas 28" maastikurehve üldse ongi?
http://www.phattire.com/29mobiti.html
http://www.biketiresdirect.com/search_r ... at=29&tn=0
http://www.universalcycles.com/shopping ... tegory=196
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Kas toll siia-sinna pole eriline vahe või on pöid sama mõõduga? Mõlemal juhul peaks midagi karvasemat ikka leiduma, kuigi 28" ilmselt mitte eriti laia. Äkki Schwalbe Smart Sam?mart kirjutas:Googelda > MTB 29" tireumax kirjutas:kas 28" maastikurehve üldse ongi?
700c, 622, 28, "29er" - need numrid tähendavad rehvide puhul täpselt sama asja.umax kirjutas:linkidel klõpsides selgub, et seal räägitakse 29" rehvidest. Mina olen kogu aeg arvanud, et mu rattal on 28" veljed/rehvid. Kas ma olen millestki valesti aru saanud või ongi nii 28" kui ka 29"?
Ratas on minu hobi, mitte elu
Vaatasin rehvitabeleid ja saan nüüd ise oma küsimusele vastata: rehvi ETRTO mm mõõdu teine pool peab olema 622 - see on ilmselt sobiva pöia ehk siis rehvi siseserva läbimõõt. Nüüd peaks puhkama. Enne hooga 29" rehvide ostmist peaks kindlasti vaatama et need ka raami vahelt läbi käivad.Gunnar kirjutas: 700c, 622, 28, "29er" - need numrid tähendavad rehvide puhul täpselt sama asja.