Amordi hoidmine
Amordi hoidmine
Selline küsimus, et hoian ratast seinal vertikaalses asendis ehk esiamort jääb horisontaalsesse asendisse. Juba kaks amorti on sellises asendis hakanud õli lekkima. Kas on kellelgi veel kogemusi sellise hoiustamisega? Juhendist ühtegi keelavat viidet ei leia. Ehk kas peaksin viga otsima amordist või endast...
(amortideks Manitou Mars ja RS SID)
(amortideks Manitou Mars ja RS SID)
Oot-oot, kuhu sa nüüd tüürid? Teema alguses muretsesid õli lekkimise pärast, nüüd arutled hoopis poodides kauba hoiustamisest. Kui palju sa näed RS Sid-e poodides ripp-asendis?margo kirjutas:Nujahh, aga sel juhul hoiavad enamus rattapoode rattaid valesti. Mulle tundub, et ma pole kaugeltki ainus, kes ratast püstisena seinal või lakke riputatuna hoiab...
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Loe seda rahulikult:margo kirjutas:Kui te nüüd rahulikult mu esimese postituse korra veel läbi loete, siis näete, et jutt käib ikka ratta hoidmisest. Kui aga ratast hoida seinal püstiselt, siis jääb amort horisontaalasendisse. Ega ju iga kord sõidust tulles ei hakka amorti alt ära kruvima.
Kui sa ratast kuidagi hoiad ja (nagu sa ütled) amorti alt ära ei kruvi, siis hoiad sa ühtlasi amorti? Vaevalt et keegi hakkab sind KEELAMA midagi tegemast su oma rattaga, nii et kas pühi õli või leia mingi muu asend ratta hoidmiseks. Õliga toimiva löögi ja/või tagasilöögi summutusega (vastavalt siis compression ja/või rebound damping) amortidel peab töötamiseks õli olema mingi kindel kogus, kui osa sellest su kuuri põrandal on, pole päris see.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Tihendil peab ikka mingi kulumine olema toimunud, kui õli välja jookseb. Kui ma amordi hooldusesse viin, siis panen ta pikali pakiruumi ja õli ei jookse välja. Kui amort saabub poodi, ka siis on ta ju suvalises asendis, karbis.Rääkimata netipoest ostmisel, kui kuller toob suvalises asendis, vbla lausa tagurpidi.
Tark ei torma!
Tänud, seda oligi tarvis tõestada!vigurivänt kirjutas:Tihendil peab ikka mingi kulumine olema toimunud, kui õli välja jookseb. Kui ma amordi hooldusesse viin, siis panen ta pikali pakiruumi ja õli ei jookse välja. Kui amort saabub poodi, ka siis on ta ju suvalises asendis, karbis.Rääkimata netipoest ostmisel, kui kuller toob suvalises asendis, vbla lausa tagurpidi.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Mul saksast tellides tuli küll rõhuga.erikr kirjutas:kas teel tehasest poodi on amordis rõhk sees?
Kunagine kohalik mehann Ivo hoiatas ka ratta peapeale keeramise eest, sest mõned isendid olid mahlad välja ajanud, aga käies oma R7 Veloplus-s hoolduses ütles Kana, et ei tohiks midagi juhtuda. Iseenese loogika ütleb, et korralik tihend ei tohiks leket lubada.
Tark ei torma!
Kui tagaamorte vaadata, siis täpselt samu amorte on igas asendis (pea üles, alla ja horisontaalselt), rõhk sees ja puha. Ilmselt siis võib hoida ja kasutada mispidi vaja.
Aga kui amort lekib ainult mingites olukordades märkimisväärselt, siis ma isiklikult pigem väldiks neid olukordi.
See pool tihendit kuiv pool märg jutt väga usutav ei tundu - kapillaartõusu või pindpinevuse vms-ga (eks haritud inimesed parandavad) peaks tihendivahe ühtlaselt õli täis tõmbama ja tihendid on õlikindlast kummist.
Aga kui amort lekib ainult mingites olukordades märkimisväärselt, siis ma isiklikult pigem väldiks neid olukordi.
See pool tihendit kuiv pool märg jutt väga usutav ei tundu - kapillaartõusu või pindpinevuse vms-ga (eks haritud inimesed parandavad) peaks tihendivahe ühtlaselt õli täis tõmbama ja tihendid on õlikindlast kummist.
1.Niipalju, kui mina tagaamorte lahti olen näppinud ( X-fusion õhk/lämmastik, fox õhk/lämmastik, magura õhk/õli, dt õhk/lämmastik)), siis erinevalt esiamordist, ei loksunud õli lahtiselt mitte üheski neist st tihend hoiab vaid õhku kinni.Villem T kirjutas:1. Kui tagaamorte vaadata, siis täpselt samu amorte on igas asendis (pea üles, alla ja horisontaalselt), rõhk sees ja puha. Ilmselt siis võib hoida ja kasutada mispidi vaja.
2. Aga kui amort lekib ainult mingites olukordades märkimisväärselt, siis ma isiklikult pigem väldiks neid olukordi.
2. margo rippasendis hoidistatud amort ongi nn "mingi" olukord. kui 10+ kilone ratas riputada lae alla, siis raskus kandub poolviltuse esiamordi toru ja pükste vahele. Kui tihend on kulunud/kõvastunud, siis ei suuda ta tsentrist nihkunud tööpindu piisavalt ümbritseda - õli mahubki välja nirisema. Püst- /normaalasendis sellist leket ei ole praktiliselt märgata. Kui margo riputaks/hoidistaks ratast tagaratastpidi konksu otsas, poleks lekke teemat tekkinudki.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Ma siiski julgeks vastu vaielda. Paljudes rattapoodides ju hoitakse ratast samamoodi ja ka paljud ratturid hoiavad selliselt. Ruumipuuduses vaevlejatele on see siiski üks parimaid mooduseid.mart kirjutas:...Kui margo riputaks/hoidistaks ratast tagaratastpidi konksu otsas, poleks lekke teemat tekkinudki.
Teiseks, kui vaadata minu Marsi ehitust (SID-i ei ole lahti võtnud), siis see Mardi kirjeldatud stsenaarium ei saa siiski rakenduda. Amordi jalad on päris tihedalt ca 15 cm ulatuses pükste sees. Vt kasutusjuhendi lk 9 olevat pilti. Aga nagu sa ka ise ütlesid, siis kulunud tihendi/puksi korral võib see kõne alla tulla ehk jõuamegi sinna, et viga on siiski kulunud tihendis
Tee väike test:margo kirjutas:Ma siiski julgeks vastu vaielda. ... Amordi jalad on päris tihedalt ca 15 cm ulatuses pükste sees. ...Aga nagu sa ka ise ütlesid, siis kulunud tihendi/puksi korral võib see kõne alla tulla ehk jõuamegi sinna, et viga on siiski kulunud tihendismart kirjutas:...Kui margo riputaks/hoidistaks ratast tagaratastpidi konksu otsas, poleks lekke teemat tekkinudki.
1. Keera ratas tagurpidi st rattad üleval ja sadul, lenks all vastu põrandat.
Jäta sedamoodi ööks seisma.
Vaata hommikul, kas torud on õlised.
2. Keera ratas tagurpidi st ratta üleval ja sadul, lenks all.
Õõtsuta esiratast üles-alla (vajadusel lase rõhku vähemaks, et oleks kergem õõtsutada ).
Vaata , kas torud lähevad õliseks
3. Keera ratas tagurpidi st ratta üleval ja sadul, lenks all.
Astu/toetu lenksule ja väänuta esiratast vasakule ja paremale.
Vaata, kas torud lähevad õliseks.
Ootan huviga vastust/tulemust.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Sirvisin siin just põhjanaabrite literatuuri nimega polkupyöräilyn erikoislehti Fillari ja seal lugu ratta talvekorda seadmisest.
Tsiteerin:
... Jos et käytä pyörää vähään aikaan, säilytä se ylösalaisin, jolloin haarukan yläpään tiivisteet pysyvät voideltuina eivätkä kuivahda. ...
Tõlgin:
... Kui sa ei kasuta ratast mõnda aega, hoia seda tagurpidi, mil kahvli ülemise osa tihendid püsivad määrituna ja ei kuiva ära. ...
Eriarvamused saata otse toimitus@fillari-lehti.fi
Tsiteerin:
... Jos et käytä pyörää vähään aikaan, säilytä se ylösalaisin, jolloin haarukan yläpään tiivisteet pysyvät voideltuina eivätkä kuivahda. ...
Tõlgin:
... Kui sa ei kasuta ratast mõnda aega, hoia seda tagurpidi, mil kahvli ülemise osa tihendid püsivad määrituna ja ei kuiva ära. ...
Eriarvamused saata otse toimitus@fillari-lehti.fi
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"