varbad soojaks

Mida pähe-selga-jalga panna.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

varbad soojaks

Postitus Postitas Andrus K » 26. 11. 2007. 15:57

Kuidas saavutada olukord, et trennis ei hakkaks varbad külmetama?

*eile tegin 2h, temp +2C - kõige paksem crafti murdmaa/matka sokk, tavaline rattaking ja Craft Nemo bahillad. 1h möödudes hakkas ikkagi varvastel külm.

* täna tegin 2h hommikul. Temp +1C. Eilsele komplektile tõmbasin peale veel vanad Keido neopreenist bahillad. Ikka sama - 1h möödudes varastel külm. Mitte nii et ei saaks trenni jatkata, olen sage külaline ka u. -5C ühistrennides talvel, kuid siiski - mida veel saaks teha? Ajaleht kahe bahilla vahele? Samas tuult polnud ... :( Mingid ultra-mega tehnoloogiaga soojad sokid?

Kas selliste ja külmemate ilmadega on üldse võimalik saavutada olukorda, kus 2-3h trenni lõppedes on varbad ikka sama soojad, kui trenni algul? Lapik Strohhiga trenni kaasa? :)
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas mart » 26. 11. 2007. 16:29

Andrus K kirjutas:Mingid ultra-mega tehnoloogiaga soojad sokid?
Üks variant on akudel töötav sisetald:
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... tec_mail_e
http://www.raddiscount.de/P02442.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4511
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Postitus Postitas riho » 26. 11. 2007. 16:39

Mina kasutan talvel number suuremaid sõidukingi et paksemat sokki jalga pannes säiliks jalalabal ka normaalne verevarustus. Lisaks on sõidukinga sees sisetald mille üks pool on vildist ja teine mingist fooliumi sarnasest materjalist. Kinga sisse klotsi kohale olen lõiganud samast materjalist veel ühe tüki. Klots ongi see koht kus tekib külmasild.

Bahillad on mul Treki omad - kummitallaga. Avatud on ainult klotsi osa. Ülejäänud kinni - külm õhk ei pääse sõidukinga talda jahutama. Kui kisub -10 kanti olen pannud jalga ka 2 paari bahillasid jalga. Tuulise ilmaga ajalehed 2 paari vahele.

Aga eks ka sellisel juhul on pärast trenni jalad jahedamad kui kodus kamina ees istudes.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 26. 11. 2007. 16:49

Ma pole eriline talvesõidumees, kuid nt kopsaka suusakogemuse (sh -27*) põhjal mainiks siin ära ühe põhimõttelise (talvise) kihilise riietumise reegli. Kihid ei tohi olla väga tihedalt üksteise vastas, kuna nende märgumisel tekib kergelt külmasild ja ongi korras. Ehk ka väga pakse sokke-värke pole mõtet toppida. Sooja hoiab pigem see õhuke õhuvahe kihtide vahel.

Riho mainitud foolimiga vahetallad on ka head asjad. Ja rattasõidus kindlasti tuulekindel kate lisaks (kasvõi õhuke).
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas tarmo » 26. 11. 2007. 16:56

Andrus K kirjutas:
Kas selliste ja külmemate ilmadega on üldse võimalik saavutada olukorda, kus 2-3h trenni lõppedes on varbad ikka sama soojad, kui trenni algul? Lapik Strohhiga trenni kaasa? :)
Külmataluvus on väga erinev, ei oska öelda millega see seotud on, pole uurinud. võib-olla tõesti verevarustusega seotud mingit pidi. ise sõitsin laupäeval maanteel 3h, jalas crafti pro warm sokk, tavaline maanteeking ja peal adidas rain bootied (ilma voodrita, lihtsalt kummeeritud veekindel riie) ja ei täheldanud ühtegi momenti mil külm oleks hakanud.

Kasutaja avatar
vigurivänt
Rattur
Postitusi: 798
Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49

Postitus Postitas vigurivänt » 26. 11. 2007. 18:42

Ega see neopreen alati hea ei olegi, see ju tihedalt ligi ja umbne. Kuna jalg hakkab higistama, siis üsna pea on külm platsis, sest jalad on märjad.Viimastel päevadel olen seda just täheldanud, et muu riietus on kuiv, aga kui bahhilla ära võtan, siis all on kõik niiske. Ise olen küll suht algaja külmaga sõitja, pealegi ka sõrmed-varbad suht hellad, aga käte-jalaringid on kõvasti abiks. Väike peatus ja jälle korras. Riho mainitud sisetallad on olnud pikalt plaanis soetada, aga pole seni veel jõudnud.Kindlasti ei tohi kingad kitsad olla, siis ei saa veri liikuda.Pigem õhuke sokk sisse ja mingi suur villane veel kinga peale.
Tark ei torma!

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 26. 11. 2007. 20:22

Mati kirjutas:Kihid ei tohi olla väga tihedalt üksteise vastas, kuna nende märgumisel tekib kergelt külmasild ja ongi korras. Ehk ka väga pakse sokke-värke pole mõtet toppida. Sooja hoiab pigem see õhuke õhuvahe kihtide vahel.
Pole minagi mingi suuremasi talvel rattaga sõitja. Aga Mati jutus on iva sees, sest kui talvel suuska mööda kristalliseerunud vett enda all kaasa vean on mul olenemata temperatuurist seljas ainult üks komplekt - all poo pikad Scotti ilma pehmenduseta windstopperiga rattapüksid, seal all õhuke Brynje või Craft, üleval pool Crafti õhuke pikk pesu ja peal Castelli kilekas (suht kottis) ja külm ei ole kunagi hakanud, isegi -27 kraadiga oli ok. Ainuke asi mida suurema külmaga kasutan on kaks riidest rätti - üks ümber kaela, teine respiraatorina ingamisteede ees.

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 27. 11. 2007. 09:37

ok, proovin neid fooliumiga sisetaldu.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Postitus Postitas tarts » 27. 11. 2007. 13:57

Talveks on hea tõmmata jalga nats pehmema tallaga king, mis väntamisel ka nõksu kaasa mängib. Sellest mängimisest eraldub just niipalju sooja kui jalatallale vaja. Edasi jääb vaid tuulekaitse peale tõmmata ja üks paar sooje sokke jalga ajada ning paar miinuskraadi talub ilma komplikatsioonideta ära.

japs
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 26. 10. 2004. 15:09

Postitus Postitas japs » 27. 11. 2007. 20:27

Kordan juba ülal räägitut.Mul õhukesed Biemme windstopper bahillad praeguste ilmaolude juures.Ninasse kinga ja bahilla vahele ajaleht ning soe sokk(kasutan muide talvel Suva hõbeniidiga sokke ning täiesti piisavalt hoiavad sooja u.2 tunnisel sõidul.Väga oluline on vaba ruum kinga sees.

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Postitus Postitas SK » 28. 11. 2007. 22:38

Kaks olulist asja, fikseeritud jalapöia asend ja tugevalt ümber jala hoidvad sõidukingad, ei luba jalal soojaks jääda ükskõik mis varustusega. Pigem ongi tegu külmaaistingu edasi lükkamisega.

Ma räägiksin ka ilmselt Riho jutu ümber, kui mu käest küsitaks jalgade soojendamise kohta, kuigi nii palju pole eksperimenteerinud, aga vastuabinõud on tuttavad.

Mu sõber on arst ja vurab oma kaherattalisega talvel ka -18 kraadiga hommikul kl 7 tööle. Ta pole jalgade külmetamist kurtnud, aga ilmselt on põhjus selles, et ta ei kasuta ka lukkpedaale ega kingi. Paneb crafti suusasoki alla ja talvesaapa peale ja pole häda miskit. Ise käin külmal ajal vähe sõitmas, aga hoian siis metsa vahele, maantee kõleda tuule käes ronib külm nii või teisiti varvaste vahele. Suusatamise kogemused mida siin jagati väga ei aita - murdmaad sõites (eriti klassikat, kus varbad töötavad) on üks paar crafti sokke ja suusasaabas -20 kraadiga täiesti piisav, kui saabas ei pigista.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 28. 11. 2007. 23:05

SK kirjutas:...Suusatamise kogemused mida siin jagati väga ei aita - murdmaad sõites (eriti klassikat, kus varbad töötavad) on üks paar crafti sokke ja suusasaabas -20 kraadiga täiesti piisav, kui saabas ei pigista.
Asjasse segatune rõhutaksin just SK nelja viimast sõna! Rattaking on oluliselt rohkem ümber kui suusasaabas. Sealt ka minu "õhuvahe" teooria juured. Ja kuna tava rattakingal puudub lisaks isolatsioon, siis on külmasilla teema topelttõenäoline.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

rajko
Rattur
Postitusi: 131
Liitunud: 23. 10. 2006. 06:51

Postitus Postitas rajko » 29. 11. 2007. 10:00

Suusasaabast ja rattakinga pole mõtet üldse võrreldagi. Korraliku suusasaapaga pannakse jalga suva niidisokk ja pole ühegi ilmaga probleeme. Isegi minul kellel varbad ja sõrmed külmetavad kogu aeg.
Max: 203, Avg:190

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 29. 11. 2007. 10:56

rajko kirjutas:... Korraliku suusasaapaga pannakse jalga suva niidisokk ja pole ühegi ilmaga probleeme...
Ok, lähme soki teemasse. Vaidlen vastu ja korralikult. Nagu igal funktsionaalsel riidel on ka sokil ja sokil vahe sees. Spets soki omadused niiskust juhtida ja sooja hoida on midagi muud kui (S)suva niidisokk. Et siis spordisokke toodetakse ainult lollidele? SK oskab seda asja kõige paremini kommida.
Viimati muutis Mati, 29. 11. 2007. 15:40, muudetud 1 kord.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

japs
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 26. 10. 2004. 15:09

soki jututuba

Postitus Postitas japs » 29. 11. 2007. 11:19

ok, sokkidel ja sokkidel on vahe muidugi.Nüüd sügisel olen käinud sõitmas peamiselt kuivade või niiskete ilmadega.niikaua kui sokk on kuiv jalas, ei ole mul külm hakanud.Tahan öelda siis pigem seda et Suva sokk hoiab talla soojas,ninasse pean ikka ajalehe panema.Spets sokid lihtsalt hakkavad niiskemates ja külmemates oludes paremini tööle, pealegi on praegugi veel üsna soojad ilmad sõitmiseks ju,sellegipoolest pean peale 2h. sõitu koju pöörduma sest hakkab külm.
Nii et au sokkidele! :wink:

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4511
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Postitus Postitas riho » 29. 11. 2007. 12:38

Unustasin ennist ühe olulise asja kirjutamata. Kui ikka varvas külmetab siis lisaks NASA tehnoloogial valmistatud sokkidele, õhuvahele, sisetallale, kingale, ajalehele ja mitmele paarile bahilladele aitab sooja sinna viia ikka omaenda veri. Kõik muu ainult takistab jahtumist.

Lühidalt - kui külm hakkab võta ratas käekõrvale ja 3-5 min kerget sörki parandab jalalabade verevarustust ja toob sooja tükiks ajaks jälle soki sisse.

rajko
Rattur
Postitusi: 131
Liitunud: 23. 10. 2006. 06:51

Postitus Postitas rajko » 29. 11. 2007. 13:25

andke andeks, ma väljendan siis ennast õieti, ... mina panen jalga suva niidisoki ...

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Postitus Postitas tarts » 30. 11. 2007. 12:45

Nigu Riho juba mainis on peamine jalalaba soojendaja omaenese ringlev veri. Rattaga jahedal ajal sõites kipub veri sääres mahajahtuma ja alla jõuab sooja väga napis koguses. Eriti külmadel aegadel olen kasutanud lihtsalt täiendavat pükste kihti (nt dresse) mis hoiavad soojakanalis korralikku temperatuuri ning siis pole vahet kas sõidad kaks või neli tundi korraga. Isegi kingi jalast võttes on need korralikult soojad.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 30. 11. 2007. 14:01

Kiidaks ka takka - sooja varvastes ei tehta veres olevatest molekulidest ega sarnasest vaid viiakse vere enda soojusega. Sellest oli kuskil juttu, et see tunne kuidas soojus kehas levib ei ole midagi muud kui tunnetatud soojema vere vool. Ehk siis võib kingade asemel fooliumisse ja tuuletõkkesse mässitud Isoveri pakke kanda, kui püksid on õhuksed ei aita miski. Kannatab krõbedama ilmaga pikad alukad alla panna, punktide peale ei sõida ju.

veixxx
Rattur
Postitusi: 63
Liitunud: 27. 09. 2007. 19:11

Postitus Postitas veixxx » 01. 12. 2007. 13:49

see ju üks mis kindel, et talvel sõites varbad veits külmetama hakkavad, vahet pole mis sokk seal on. juhul kui sa kuskilt mingeid kosmonaudi sokke ei sebi omale. või siis üks võimalus on veel, saab tee ääres joosta vahepeal kui tunned et varvastel külm hakkab või siis hüpelda varvaste peal. see töötab alati

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 03. 12. 2007. 19:54

Eks kõik eelpool kirjutajad on juba tarkused ära öelnud. Lisaks veel Villemi jutule, et kehal on refleks külmetumisel vähendada vere liikumist perifeeriasse s.o jäsemetesse. Sellega loodab ära hoida üldist keha alajahtumist. Kogu soe veri suunatakse südame/kopsude ja närvisüsteemi/aju soojas hoidmisele. Jäsemed jahtuvad veelgi ja seetõttu keratakse "kraane" veelgi rohkem kinni ... jne.

Soe riietus tähendab nii jalgade kui käte soojas hoidmist.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

seen
Rattur
Postitusi: 155
Liitunud: 21. 11. 2006. 17:15

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas seen » 03. 01. 2008. 18:59

Talveks rattale nagadega platvormpedaalid ja jalga matkajalatsid - ja ei mingeid külmaprobleeme. Ega kevadeks cliplessidega sõitmine meelest ära lähe.
seen

tiku
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 11. 01. 2009. 20:26

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas tiku » 11. 01. 2009. 20:56


talukas
Rattur
Postitusi: 152
Liitunud: 12. 01. 2004. 16:59

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas talukas » 11. 01. 2009. 21:18

Peske oma varbavahesid enne sõitu, pidi väga aitama, väidavad külamehed. Eriti palav tuleb ligi, kui ka varbaotstele seepi tutvustada.

Kasutaja avatar
RasmusS
Rattur
Postitusi: 175
Liitunud: 24. 01. 2008. 19:07

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas RasmusS » 11. 01. 2009. 21:42

Ma alles käisin nädala algul -7c s6itmas, tavaline Time s6iduking, villane sokk ja Crafti varbakatted (u 150 eeku). Pärast koju j6udes haudusid ikka korralikult. Samas kätel ilma windstopperita oi-oi kui kylm.

Rain
Rattur
Postitusi: 222
Liitunud: 12. 02. 2008. 15:23

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas Rain » 11. 01. 2009. 22:22

tiku kirjutas:on keegi oma varbad soojemaks saanud nendega
http://www.actionsports.de/Clothing/Sho ... 17008.html

või sellistega
http://www.hobisport.ee/index.php?page= ... &Itemid=53
Eelmisel aastal sai soetatud need hobisport.ee poes müüdavad Shimano talvesaapad. Täitsa uskumatult mõnusad jalanõud- jalg püsib iga ilmaga soe ja kuiv.

Need sai soetatud ühe talvise seiklusvõistluse jaoks kus tuli mitukümmend tundi rattasadulas veeta. Kui varasematel aastatel olime pidevalt hädas märgade ja külmetavate jalgadega, siis sel korral olid need mured murtud.

Hea on see, et erinevalt Sidi talvekingast on see märksa avaram ja jalgadel on rohkem ruumi.

Julgen kindlasti soovitada!

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4511
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas riho » 11. 01. 2009. 23:23

tiku kirjutas:on keegi oma varbad soojemaks saanud nendega
http://www.actionsports.de/Clothing/Sho ... 17008.html

või sellistega
http://www.hobisport.ee/index.php?page= ... &Itemid=53
Sry segaduse pärast, Hobispordis on sama mudel - MW80. Parandame kohe ke lehel vea ära.

Ostsin ka ise tänavu endale need kingad. See oli üks viimase aja parimaid rattateemalisi oste. Soovitan sõna otseses mõttes soojalt kõigile kes talvel ratast sõidavad.

Mu jala nr on 44. Samas nr on ka minu Shima MTB kingad. MW80 mulle 44 jalg aei läinud. Pidin võtma 45 suuruse. Nii et kui siit või sealt ostma hakkate siis võtke number suurem.

arno110
Rattur
Postitusi: 93
Liitunud: 21. 07. 2008. 16:43

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas arno110 » 11. 01. 2009. 23:39

Pange kilekotid bahillide alla ja pole kunagi külm, aitab alati ja iga temperatuuriga. Ostate poest kaks pätsi leiba, sööte ennem trenni leiva ära ja kasutate kileotid kah ära.

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1251
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas Alvaro » 12. 01. 2009. 07:53

arno110 kirjutas:Pange kilekotid bahillide alla ja pole kunagi külm, aitab alati ja iga temperatuuriga. Ostate poest kaks pätsi leiba, sööte ennem trenni leiva ära ja kasutate kileotid kah ära.
Ei tasu üldistada. Cavendishi max võimsus on ca 1500W, õlleuimas külamees Jaan Tatikal 300W? Kui üks sööb Powerbari, siis ega teisel mehel selle söömisest veel 1200W juurde ei tule.
Ehk siis kõik need nõksud aitavad natuke, aga kui on ikka kehv verevarustus, ei aita miski muu, kui http://www.mematec.com/ ja mõni sarnane toode (Boot Heater). Pane ükskõik kui head jalanõud koos kahtede bahilladega ning eelpestud varvastega 8), ikka külmuvad kringliks mingi aja pärast, kui pidevat soojendust peale ei tule.
On kellelgi paremaid tooteid pakkuda, kui need Memateci omad?
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4511
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas riho » 12. 01. 2009. 08:31

Alvaro kirjutas:
arno110 kirjutas:Pange kilekotid bahillide alla ja pole kunagi külm, aitab alati ja iga temperatuuriga. Ostate poest kaks pätsi leiba, sööte ennem trenni leiva ära ja kasutate kileotid kah ära.
Ei tasu üldistada. Cavendishi max võimsus on ca 1500W, õlleuimas külamees Jaan Tatikal 300W? Kui üks sööb Powerbari, siis ega teisel mehel selle söömisest veel 1200W juurde ei tule.
Ehk siis kõik need nõksud aitavad natuke, aga kui on ikka kehv verevarustus, ei aita miski muu, kui http://www.mematec.com/ ja mõni sarnane toode (Boot Heater). Pane ükskõik kui head jalanõud koos kahtede bahilladega ning eelpestud varvastega 8), ikka külmuvad kringliks mingi aja pärast, kui pidevat soojendust peale ei tule.
On kellelgi paremaid tooteid pakkuda, kui need Memateci omad?
Mäesuusatajad on jah neid sisetaldu kõige kõrgemate mäe tippudeni kiitnud. Ise ei ole proovinud.

Kilekott on olnud abiks siis kui teedel laiutab lund meenutav tatt. kuiva ilmaga ei lase kile jalgadel hingata ja niiskus teadagi jahutab. Alternatiiv kilekotile on vihmakindlad bahillad.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas Kuldar » 12. 01. 2009. 08:58

riho kirjutas: Kilekott on olnud abiks siis kui teedel laiutab lund meenutav tatt. kuiva ilmaga ei lase kile jalgadel hingata ja niiskus teadagi jahutab. Alternatiiv kilekotile on vihmakindlad bahillad.
omakorda alternatiiv kilekotile on maailma odavaim winstopper - ajaleht. Imab üleliigse jalgade niiskuse ja jõudumööda juhib seda ära. Ükskord olen leheputkast vana ajalehte küsinud ja AlMare Hawaiist mõnele ilusale plakatile rakendust leidnud.
Hoolikas jalgade pesemine + korralik kuivatamine = toimib. Kontrollitud. Jalga tasub panna eelsoojendatud kingad ja bahillad, abiks põrandaküte või radikas.
Aga nagu võsarattur Alvaro ütles, inimeste verevarustus on erinev. Vähe tolku teadmisest et näed aga mina sõidan -7ga ja vanaema sokiga.
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas Mati » 12. 01. 2009. 09:23

Sidi king, fooliumpõhjaga sisetald, villase tallaga Craft'i sokk, Craft "varbad" kingadel, tuulekindlad bahhillad + vajadusel veekindlad. 2h -5* juures no probleemo! Pmst võib ju lisaks jalalaba ka mingi soojendava möginaga kokku teha.

PS! Inimese külmatunne sõltub suuresti kapillaarsest verevarustusest eenduvatel kehaosadel. On teaduslikult tõestatud, et kehvem kapillaarne verevarustus on suitsetajatel ja naistel (paljudel siis :)). Kipub olema vist ka kõhnemat sorti meestel.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas AndreK » 12. 01. 2009. 09:24

100 g sisse ja trassile.

rai66
Rattur
Postitusi: 859
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas rai66 » 12. 01. 2009. 10:25

AndreK kirjutas:100 g sisse ja trassile.
Sellepärast siis üks meie ühine sõber laupäeval Pirita suusarajal Nykäneni tegigi. :D Mulle aga räägivad, et pole 25 aastat sõitnud. :lol:

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4511
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas riho » 12. 01. 2009. 20:31

rai66 kirjutas:
AndreK kirjutas:100 g sisse ja trassile.
Sellepärast siis üks meie ühine sõber laupäeval Pirita suusarajal Nykäneni tegigi. :D Mulle aga räägivad, et pole 25 aastat sõitnud. :lol:
See mida mina tegin oli pigem Eddy the Eagle Edwards.

Teemast veelkord. Tuule vastu aitavad jah ajalehed (kui ei ole eriti tuulekindlad bahillad) bahilla alla, alt või ülevalt tuleva vee vastu aitab kilekott.

Kunagi proovisin -22 kraadiga trenni teha. Misoli seljas - jalas saab lugeda siit. Siis olid küll jalad trenni lõppedes suht külmad. Usun, et talviste kingadega seda probleemi ei oleks olnud.

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1251
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas Alvaro » 07. 02. 2010. 11:51

Sai siis lõppude lõpuks ära proovitud need Memateci Bootheater Allaround XLsoojendusega sisetallad. Hind oli mõned dollarid alla 100 euro ja tulid postiga kohale Saksast, kuna Soome edasimüüjatega on mingi kamm.
Akud. Alati võiks paremat tahta - eriti just kergemat. Võimalik kasutada kolmes võimsusrezhiimis ja nagu ikka, on kuldne kesktee kõige mõistlikum. Selle juures lubatakse akude kestvust 3-4h. Reaalset vastupidavust ei saanud testida, kuna laadimisega oli mingi kamm juhtunud. Akud kinnituvad bahilla külge vedruklambriga. Kui bahilla on vedel lönta-lönta, siis kindlasti hakkab segama. Trimmis bahilladega polnud muret. Kastike kaalus 183gr. On veel eraldi mudel, kus juhtmed on pikad ja akud saab vöökotti toppida.
Töörezhiim Lokaalne soojendus. Mingit ahju kinga sisse ei teki, aga kui varbad vastu talda toetada, siis on sooja tunda küll. Kütteelement on vaid varvaste all. Aitab seni, kuni varbad veel läbi külmanud pole. Tuleb sisse lülitada u pool tundi peale välistemperatuuridega kohtumist, sest muidu kukub alguses higistama. Sõit ise oli vahemikus -8 ja -6,5 C kraadi.
Lõppsõna Neile, kel külmetavad jalad muret teevad, on sellest lisaks muudele teemas kirjeldatud abinõudele igal juhul kasu. Mina hindaks efekti jaotust umbes nii:
Bahillad, ajalehed 40%
Talvesõidukingad 20%
Jalgade pesemine, kuivatamine 15%
Mematec 15%
Muud nipid 10%
AndreK 100g sisse ja trassile Täiesti korvamatu

Pika sõidu puhul Memateci osakaal oluliselt tõuseb!
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee

assar
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 13. 06. 2006. 12:05

Re: varbad soojaks

Postitus Postitas assar » 08. 02. 2010. 00:25

Kasutan tiba odavamaid TCM-i (Realiseerimiskeskus) soojendustaldu. Praeguse olematu, s.t. 5-6 külmakraadi juures kestavad akud "lõpmata" kaua, sest jalad püsivad soojad ka nõrgima reziimi juures (I aste manuaali järgi ca 8 tundi). Soovitan kõigile. Kinnitan akud saapale, kaabli sorin pükste sääre alla. Kannal säravad tuled annavad kena elektrijänese mulje. Siin ka viide, kuis edasijõudnud kasutavad: http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=597495
Assar

Vasta

Mine “Riietus ja jalanõud”