Üllatavalt naljakas ollus, vedel nagu vesi (vedelam õmblusmasina õlist) - võtsin kasutusele süstla+nõela, et igat tihvti kontrollitult tilgutada. Haiseb, kui liisunud õlu ja määndunud kala. kontrollsõit 30km Harku metsas - puuoksi/käbisid külge ei jäänud, küll aga liiv ja turvas. Liiv krõbises ca 3min tööpindadel, siis isepuhastusid kett/hambad/litrid taas hääletuks.mart, 22. 06. 2006. 14:05 kirjutas:Kui ET-bike saab tellimuse kätte, hakkan katsetama sellist ketimääret:
Progold ProLink, et kas on tegemist hästipromotud subjektiga ...
Siin tootja kodukülg:
http://www.progoldmfr.com/products/prolink.html
Ketiõlitus
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Weldlite TF2???
Pani vanduma.
Olla isegi märja ilma õli, aga - kohe peale õlitamist 12km läbi sombuse Tallinna, ratas seisis öö läbi varjus, kus ta ära kuivas... Ära kuivas ka kett, tagasitee möödus tankiroomiku vigisemise heli saatel.
Peab ikka vist auto hüpoidülekande õli peale tagasi minema, seni on see praeguste ilmade juures kõige kauem peal püsinud.
(Peaks proovima ära moodsama auruveduri õli - see on vedel peaaegu nagu hüdroõli, aga seda ei pese maha ka tuline aur, veest rääkimata)
Pani vanduma.
Olla isegi märja ilma õli, aga - kohe peale õlitamist 12km läbi sombuse Tallinna, ratas seisis öö läbi varjus, kus ta ära kuivas... Ära kuivas ka kett, tagasitee möödus tankiroomiku vigisemise heli saatel.
Peab ikka vist auto hüpoidülekande õli peale tagasi minema, seni on see praeguste ilmade juures kõige kauem peal püsinud.
(Peaks proovima ära moodsama auruveduri õli - see on vedel peaaegu nagu hüdroõli, aga seda ei pese maha ka tuline aur, veest rääkimata)
mustal taustal helendab must vari
...
Mina kasutan Delphi õli. Mõeldud mootoritele, kuid määrib väga hästi (täissünt).
Näiteks olen ühte vene ketti määrinud ainult selle õliga ja sõitnud on ta üle 3000 km, kuid kulumisest pole jälgegi.
Ainuke jama on see, et seda õli saab osta ainult viie liitri kaupa ja üksikutest kohtadest.
Näiteks olen ühte vene ketti määrinud ainult selle õliga ja sõitnud on ta üle 3000 km, kuid kulumisest pole jälgegi.
Ainuke jama on see, et seda õli saab osta ainult viie liitri kaupa ja üksikutest kohtadest.
Viimati muutis ktmxcx, 02. 02. 2008. 20:11, muudetud 1 kord.
Miks?seen kirjutas:Koos selle ketiga tuleb sul kunagi ka kõik hammakad vahetada.
Praegu pole midagi kulunud.
Tegu vene "krossi" Desnaga.
Läbisõit on kilomeetriloenduri järgi 5024 km.
3000 km peal on pandud uus kett, ülejäänud 2024 km on ühe ketiga sõitnud.
Mitme km tagant oleks siis soovitatav ketti vahetada? Kas jälle 3000 km tagant nagu sellel rattal ka enne on tehtud?
Viimati muutis ktmxcx, 14. 12. 2007. 00:22, muudetud 1 kord.
Mida rohkem käike seda peenem kett, mida peenem kett, seda kiiremini ta välja venib.ktmxcx kirjutas: Mitme km tagant oleks siis soovitatav ketti vahetada?
Siin foorumis on enamasti juttu 9 käigulistest ning kui sõita maastikul, siis tuleb teda üsna tihti vahetada.
Kui sul on jäme 1 käiguline kett, siis normaalselt hooldades peab teda ikka ysna harva vahetama. Muidugi oleneb ka keti kvaliteedist, kallimad kestavad kauem.
Rääkimata veel sellest kus ja kuidas sa sõidad ja kui jäme jalg sul on.
...
No selle "krossi" Desna`ga sõidan ikka põhiliselt metsas, saab ka väheke hüpatud, mudas/vees teist uputatud.
Läbisõit on hetkel vist midagi 5000 km lähedal aga jube hästi on vastu pidanud kogu ratas, mis sellest et vene värk . Ainult rattad tõmbab kõvema maandumisega "kaheksasse"(vene alumiiniumpöiad) aga selleks puhuks on mul kodaravõti alati kaasas ja ajan ratta kasvõi metsas sirgeks.
Oman ka Classic Marathon X-7 nimelist ratast, mis on sõitnud võib-olla umbes nii 2000 km. Maksis ta vist midagi 11 tuhande kanti, Desna aga "vanal heal vene ajal" 87 rubla ja 80 kopikat (1990.aastal). Vastu peab Desna mul igatahes paremini kui Classic, sest Classic`ul hakkas vahepeal streikima keskjooks, laagritesse tekkisid lõtkud jne. Ketti olen tal vahetanud juba 2 korda, viimasel korral koos kassetiga. Ka rattad on "kaheksasse" läinud, need lasin Hawaiis sirgeks ajada.
P.S. Desna keti määrimiseks kasutan Delphi tavalist automootori õli, Classic`u keti määrimiseks aga kasutan/kasutasin Finishline Wet Lube ketiõli. Seega ei näe ma vahet, kas määrida ketti spetsiaalse ketiõliga või tavalise õliga. Mustust ei korja see Finish Line Wet Lube küll niipalju, kuid määrimisomadused on Delphi õlil paremad. Ainuke miinus on see, et seda Delphi õli kulub rohkem, sest ta ei püsi nii hästi peal kui eespool nimetatud ketiõli(5l maksab 600kr) . Kui üldse raha pole, siis sobib vana hea Žiguli õli ka (M5z/10Gi, SAE10W30). Selle liitrihind on 27 krooni. Mitte mingil juhul ei tohi kasutada vana automootori õli, mis on juba mootorist läbi käinud, sest see kulutab keti väga ruttu ära.
Läbisõit on hetkel vist midagi 5000 km lähedal aga jube hästi on vastu pidanud kogu ratas, mis sellest et vene värk . Ainult rattad tõmbab kõvema maandumisega "kaheksasse"(vene alumiiniumpöiad) aga selleks puhuks on mul kodaravõti alati kaasas ja ajan ratta kasvõi metsas sirgeks.
Oman ka Classic Marathon X-7 nimelist ratast, mis on sõitnud võib-olla umbes nii 2000 km. Maksis ta vist midagi 11 tuhande kanti, Desna aga "vanal heal vene ajal" 87 rubla ja 80 kopikat (1990.aastal). Vastu peab Desna mul igatahes paremini kui Classic, sest Classic`ul hakkas vahepeal streikima keskjooks, laagritesse tekkisid lõtkud jne. Ketti olen tal vahetanud juba 2 korda, viimasel korral koos kassetiga. Ka rattad on "kaheksasse" läinud, need lasin Hawaiis sirgeks ajada.
P.S. Desna keti määrimiseks kasutan Delphi tavalist automootori õli, Classic`u keti määrimiseks aga kasutan/kasutasin Finishline Wet Lube ketiõli. Seega ei näe ma vahet, kas määrida ketti spetsiaalse ketiõliga või tavalise õliga. Mustust ei korja see Finish Line Wet Lube küll niipalju, kuid määrimisomadused on Delphi õlil paremad. Ainuke miinus on see, et seda Delphi õli kulub rohkem, sest ta ei püsi nii hästi peal kui eespool nimetatud ketiõli(5l maksab 600kr) . Kui üldse raha pole, siis sobib vana hea Žiguli õli ka (M5z/10Gi, SAE10W30). Selle liitrihind on 27 krooni. Mitte mingil juhul ei tohi kasutada vana automootori õli, mis on juba mootorist läbi käinud, sest see kulutab keti väga ruttu ära.
Viimati muutis ktmxcx, 02. 02. 2008. 20:17, muudetud 1 kord.
Re: ...
aga oliiviõli ?Käru kirjutas:ktmxcx kirjutas: Mingil juhul ärge kasutage juba automootorist läbikäinud õli
Lisaksin mittesoovitavate õlide nimekirja päevalilleõli, kalamaksaõli, rapsiõli, kiviõli, massaaziõli, viiliõli ja lauluõli.
...Suu kinni, süda jahtub ära!
Re: Ketiõlitus
Kui sa väga s..a sees sõidad, siis pese peale igat sõitu kett puhtaks ja kanna pintsliga jälle õli peale.
Re: ...
ka see ei sobiLauri89j kirjutas:aga oliiviõli ?Käru kirjutas:ktmxcx kirjutas: Mingil juhul ärge kasutage juba automootorist läbikäinud õli
Lisaksin mittesoovitavate õlide nimekirja päevalilleõli, kalamaksaõli, rapsiõli, kiviõli, massaaziõli, viiliõli ja lauluõli.
Re: Ketiõlitus
Ise kasutan ka tavalist automootoriõli. Suvel kasutan tavalist Erimelli Žiguli õli ja talvel täissünteetilist õli, sest see Žiguli õli kipub talvel külmaga väga paksuks minema ja ei määri siis eriti hästi. Täissünteetiline tungib aga igalepoole vahele ja määrib iga ilmaga väga hästi. Ise kasutan ka juhuslikult Delphi Prestige Plus 5W-40 täissünteetilist õli ja jube hästi määrib muide. Soovitan ka teile.
Re: Ketiõlitus
Vanaisa retsept - pidi jube väga hästi määrima - keedad ketti naftas ja litoolis.lipton kirjutas: ...tavalist automootoriõli....jube hästi määrib muide. Soovitan ka teile.
http://minskmoto.info/forum/showthread.php?t=3207
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Ketiõlitus
Assaraisk, see oli vägev!mart kirjutas: ... Vanaisa retsept - pidi jube väga hästi määrima - keedad ketti naftas ja litoolis.
http://minskmoto.info/forum/showthread.php?t=3207
Re: Ketiõlitus
Kui sõidad igasuguse pasa sees ja on vaja head määrimist, kasuta täissünteetilist õli viskoossusega 5w40, 0w40 on liiga vedel. Ketti määrib see 5w40 väga hästi. Ka tagarummu sisse olen seda enne kokkupanemist määrdele hulka tilgutanud, veereb kohe märgatavalt paremini.
Re: Ketiõlitus
Peedist pesumasinale trumli tegemine on muidugi ahvatlev..
Ketiõlitamise kogused on väikesed, aga kui žigulliõli purk on tühjaks saanud ja/või üldse muretsed looduse pärast, siis Pedros Chainj näitab kuidas rapsiõliga saab muudki kui pannkooke teha. Praadida aitavad rattad.ee ja "hästivarustatud kauplused". Flower Power.
Ketiõlitamise kogused on väikesed, aga kui žigulliõli purk on tühjaks saanud ja/või üldse muretsed looduse pärast, siis Pedros Chainj näitab kuidas rapsiõliga saab muudki kui pannkooke teha. Praadida aitavad rattad.ee ja "hästivarustatud kauplused". Flower Power.
Re: Ketiõlitus
See täissünt õli lugulaul hakkab ära tüütama. Eriti, kui kasutad käskivat kõneviisi. Mis tähendab igasugune pask? Kas CaCl segatud lumelögaga? Kevad käes ja suurim pask saab olema kruusatolm, kärjääriliiv, lõunaeesti savimuld. Nonde vastu on õlid/vahad, mis praktiliselt ei korja paska keti külge . Tähtis on, et nad määrivad ketti vaid sealt, kus on pöörlevad tööpinnad. Kett ei vaja igaltpoolt määrimist. Isegi kui väliselt miski roosterebane paistab, hoiab õige määre keti sisemuses rullid/needid määrituna. Üldjuhul saab ketti väljast nii puhas hoida, et kiri on lülidelt loetav.lipton kirjutas:igasuguse pasa sees.. kasuta täissünteetilist õli viskoossusega 5w40
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Ketiõlitus
Ma kasutan keti määrimiseks 80W90 õli (transmissiooniõli TAD-17i). See on hea, püsib kaua peal ja ei määri ka kui ilusti keti lülide vahele panna toda kraami. Laagritele läheb LITOL-24, enne laagri kokkupanemist läheb veel paar tilka TAD-17i hulka, et libedab oleks.Alguses kasutasin ka seda 5W40 täissünti aga ei näinud asjal enam mõtet ja kallis oli ka raibe. Väärt kraam see TAD-17i ja LITOL-24 vene jalgratta juures. Varsti juba 5000 km veeretud selle rattaga, kulunud pole si**agi. Rattaks siis Desna, enne oli Saljut ka aga andsin üheks suveks sõbrale kasutada. Lugesin siis sõnad peale, et määri varsti laagrid ära ja õlita regulaarselt ketti (olin just rattale kapitaalremondi teinud aga määret laagrites eriti ei olnud, tahtsin sissesõitu teha vähese määrdega, saab kiiremini sissesõidu ära tehtud). Ütles, et jajah, määrib laagrid ära ja hoiab keti koguaeg õlitatud. Suve lõpus tõi sõber ratta tagasi, laagrid kuivad ja kulunud, kett oli ka kuiv, kulunud ja ragises. Sõber tegi ettepaneku, et ostab ratta ära ja teeb korda, hea tal poes õlle järel käia. Ma olin nõus, mis ma ikka mitme rattaga teen, pealegi üks veel pe*se kah keeratud, hakka seda siis jälle remontima ja sinna raha matma. Minu üllatuseks tegigi sõber ratta korda ja nüüd määrib koguaeg laagreid ning ketti. Siit moraal: LIIKUVAID OSASID PEAB MÄÄRIMA/ÕLITAMA. Soovitan kasutada õlidest TAD-17i 80W90 transmissiooniõli ja määrdena LITOL-24 plastset määret. Ise ostsin toda õli viie liitri jagu varuks, LITOLit ka kolm purki. Vene ajal sai ikka sovhoosi töökojast seda kraami näpatud aga otsa sai, seepärast pidingi juurde ostma. Vene aeg oli ikka hea aeg, kõik varastasid kõigi tagant.
Re: Ketiõlitus
Õlita sa ketti millega tahad - metsaradadel sõites ta üle 1000 km vastu ei pea, ilma et hammakaid sööma ei hakkaks.
Tundub, et tõeliste ratturite seas hakkab ketiõlitus juba religioosseks rituaaliks kujunema.
Tundub, et tõeliste ratturite seas hakkab ketiõlitus juba religioosseks rituaaliks kujunema.
seen
Re: Ketiõlitus
Muide, see sõber, kes Saljut`i pekki keeras, olin mina. Mis seal ikka, ma ise kasutan ka seda vene ratastel (TAD-17i ja LITOL-24). Uuemal rattal kasutan vastavalt ilmale kuiva/märja ilma ketiõli. Finish Line toodang oli vist. Kui Desna`ga saab ikka mudas puuritud, kasutame ikka TAD-17i ja LITOL-24. Seda selleks, et peale iga vees ja mudas uputamist osandame jalgratta täielikult, peseme kõik laagrid ja keti bensiini sees puhtaks ning vahetame määrde. Nagu OFF-ROADi mehed. Kui kasutada mingit uuema aja õli ja määret, läheks see määrde vahetamine peale igat sõitu üpris kalliks. Tavaliselt sõidame "krossi" Desna`dega viiekesi metsas igasugustel huvitavatel ja mudastel radadel. Viie klemmi peale on meil liitrine TAD-17i õli raja lähedal olemas, et sõidu vahepeal ketti määrida.lipton kirjutas:Ma kasutan keti määrimiseks 80W90 õli (transmissiooniõli TAD-17i). See on hea, püsib kaua peal ja ei määri ka kui ilusti keti lülide vahele panna toda kraami. Laagritele läheb LITOL-24, enne laagri kokkupanemist läheb veel paar tilka TAD-17i hulka, et libedab oleks.Alguses kasutasin ka seda 5W40 täissünti aga ei näinud asjal enam mõtet ja kallis oli ka raibe. Väärt kraam see TAD-17i ja LITOL-24 vene jalgratta juures. Varsti juba 5000 km veeretud selle rattaga, kulunud pole si**agi. Rattaks siis Desna, enne oli Saljut ka aga andsin üheks suveks sõbrale kasutada. Lugesin siis sõnad peale, et määri varsti laagrid ära ja õlita regulaarselt ketti (olin just rattale kapitaalremondi teinud aga määret laagrites eriti ei olnud, tahtsin sissesõitu teha vähese määrdega, saab kiiremini sissesõidu ära tehtud). Ütles, et jajah, määrib laagrid ära ja hoiab keti koguaeg õlitatud. Suve lõpus tõi sõber ratta tagasi, laagrid kuivad ja kulunud, kett oli ka kuiv, kulunud ja ragises. Sõber tegi ettepaneku, et ostab ratta ära ja teeb korda, hea tal poes õlle järel käia. Ma olin nõus, mis ma ikka mitme rattaga teen, pealegi üks veel pe*se kah keeratud, hakka seda siis jälle remontima ja sinna raha matma. Minu üllatuseks tegigi sõber ratta korda ja nüüd määrib koguaeg laagreid ning ketti. Siit moraal: LIIKUVAID OSASID PEAB MÄÄRIMA/ÕLITAMA. Soovitan kasutada õlidest TAD-17i 80W90 transmissiooniõli ja määrdena LITOL-24 plastset määret. Ise ostsin toda õli viie liitri jagu varuks, LITOLit ka kolm purki. Vene ajal sai ikka sovhoosi töökojast seda kraami näpatud aga otsa sai, seepärast pidingi juurde ostma. Vene aeg oli ikka hea aeg, kõik varastasid kõigi tagant.
Re: Ketiõlitus
Kas see kõik on päriselt?
Re: Ketiõlitus
päris päriselt. kui vaadata teksti, siis võiks neid kahte pidada samaks isikuks. kui vaatan IP-sid ja postituste aegasid, siis see arvamus süveneb olulisel määral. provokaatoreid on siin ennegi olnud.
muide, teatud oludes on ka spordijook või ratturi kusi ketile paremad kui mitte midagi.
muide, teatud oludes on ka spordijook või ratturi kusi ketile paremad kui mitte midagi.
Re: Ketiõlitus
Kõik on päriselt küll aga lipton ja ktmxcx pole samad isikud. Lipton on lihtsalt mu juures netis käinud. Ta elab mul vastaskorteris ja on niisama hea klemm.
Re: Ketiõlitus
Olen viimasel ajal suusatajatele öelnud, et kui te enne iga rattasõitu ketti õlitate, siis oleks mõistlik ka enne igat suusasõitu oma suuski parafiinitada.seen kirjutas:Tundub, et tõeliste ratturite seas hakkab ketiõlitus juba religioosseks rituaaliks kujunema.
Ja peamiselt ratast sõitvale harrastussuusatajale see mõjub, ta saab aru, et ju see on siis sama tähtis kui ketiõlitus.
Seega pole ketiõlitus ratturile mitte religioosne rituaal, vaid elav vajadus.
Re: Ketiõlitus
Ja jaa, tõsine teema. Ega siin nalja ei mõistetaholden kirjutas:...Seega pole ketiõlitus ratturile mitte religioosne rituaal, vaid elav vajadus.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Ketiõlitus
selle teisena mainitud vedeliku keemiliste omaduste tõttu eelistaksin mina ketimäärdena igas olukorras spordijooki.erikr kirjutas: ... muide, teatud oludes on ka spordijook või ratturi kusi ketile paremad kui mitte midagi.
Re: Ketiõlitus
Aga mida sa siis jood?Albert kirjutas:selle teisena mainitud vedeliku keemiliste omaduste tõttu eelistaksin mina ketimäärdena igas olukorras spordijooki.
Re: Ketiõlitus
See on nagu "hunt, kits ja kapsad"-ülesanne.veiko kirjutas:Aga mida sa siis jood?Albert kirjutas:selle teisena mainitud vedeliku keemiliste omaduste tõttu eelistaksin mina ketimäärdena igas olukorras spordijooki.
Re: Ketiõlitus
Üldiselt on nii, et tänapäeval käib asi automaatselt - SCOTTOILER
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Ketiõlitus
Ketile: TAD-17i
Laagritele: LITOL-24 ja enne laagri kinni keeramist paar tilka Erimelli Žiguli õli (SAE 15W30) ka hulka, et libedam oleks.
Laagritele: LITOL-24 ja enne laagri kinni keeramist paar tilka Erimelli Žiguli õli (SAE 15W30) ka hulka, et libedam oleks.
Re: Ketiõlitus
ktmxcx - mine selle TAD-17i-ga kuhugi porisesse, mudasesse, liivasesse kohta, ja muljeta seejärel, kuis too ketti määris ja kaitses.ktmxcx kirjutas:Ketile: TAD-17i
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Ketiõlitus
mart kirjutas:ktmxcx - mine selle TAD-17i-ga kuhugi porisesse, mudasesse, liivasesse kohta, ja muljeta seejärel, kuis too ketti määris ja kaitses.ktmxcx kirjutas:Ketile: TAD-17i
Siin ongi point - ma sõitsin ca 4-aastasest kuni 18-aastaseni erinevate ratastega ehk siis paksude punaste kummidega pätaka rattast "šossini", aga ma ei mäleta, et oleks kunagi ketile mingit õli pannud. Vbla kunagi keegi pani mingit a la žiguli õli jääku, aga ausõna ei mäleta. Ja sõitsin, viimati oma šossiga aastas ca 4-5K, aga keti õlitamist ei mäleta.ktmxcx kirjutas:Kui kasutada mingit uuema aja õli ja määret, läheks see määrde vahetamine peale igat sõitu üpris kalliks. Tavaliselt sõidame "krossi" Desna`dega viiekesi metsas igasugustel huvitavatel ja mudastel radadel. Viie klemmi peale on meil liitrine TAD-17i õli raja lähedal olemas, et sõidu vahepeal ketti määrida.
Krt, kas siis tõesti tänapäevane hundijaht neile, kes ketti ei õlita, on tõesti õlitootjate julm pealetung????
Samas muidugi, kui viie tegija peale on aind liiter märjukest, siis kisub jamaks. Tegijad teavad!
Meil läks viimases laagris Matiga ca 3 liitrit/per naze õhtu peale.....
Re: Ketiõlitus
Meeste moraalse palge huvides peaks vist täpsustama, et tõsised ratturid õlitavad oma sisemisi kettülekandeid ikka kesvamärjukesega?!?holden kirjutas:... Meil läks viimases laagris Matiga ca 3 liitrit/per naze õhtu peale.....
Re: Ketiõlitus
Ma arvan, et noored kuked teavad seda niigi, millega "tõsised ratturid" ülekandeid õlitavad, vanad peerud lihtsalt peavad enda jaoks üle kordama, et aru saada millest tegelt jutt käib!Albert kirjutas:Meeste moraalse palge huvides peaks vist täpsustama, et tõsised ratturid õlitavad oma sisemisi kettülekandeid ikka kesvamärjukesega?!?holden kirjutas:... Meil läks viimases laagris Matiga ca 3 liitrit/per naze õhtu peale.....
Aga see on ju tõsine hoolduse teema mudugi, pigem kõlbaks see "hülge möla" toitumise ja eluviiside alla, aga see juba roobitseja otsustada.
Re: Ketiõlitus
Siin üks venekeelne analüüs/lahtiseletus, miks "vene" ketid võrreldes tänapäevastega kordi kauem kestsid. Asi pole mitte õlis või selle puudumises, vaid hammakate tööpind oli suurem, mistõttu kulum väiksem.holden kirjutas: Ja sõitsin, viimati oma šossiga aastas ca 4-5K, aga keti õlitamist ei mäleta.
http://agbike.spb.ru/technics/chain_bad.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Ketiõlitus
Teksti ei lugenud, väga vabandan - ma oska kuigi hästi tekstist peas pilti teha.mart kirjutas:hammakate tööpind oli suurem, mistõttu kulum väiksem.
Kuidas hammakate tööpind aitab? Kett ju kulub seestpoolt - "venib" tifti-rulliku lõtku suurenemise arvelt? See peaks toimuma hammakate vahel pinge all olles ja/või keti liikudes ümber hammakate. Kus ma eksin?
Re: Ketiõlitus
Alati jääb võimalus, et kette polnud saada, õli polnud saada ja sõita oli vaja. Mina mäletan küll, et turriga sõites oli kett juba sellises olukorras, et osad rullid olid keti pealt ära tulnud ja esimese hammaka pealt kett veel üle ei visanud a suht lähedal juba oli. Sellise pisiasja pärast ei jäänud mul küll mitte ükski sõit tegemata.
Re: Ketiõlitus
Miks siis üldse kassetti ja esimesi hammakaid vahetada? Kett kulub küll jah seest poolt, aga see edasi mõjub hammasratastele ju.Villem T kirjutas:Teksti ei lugenud, väga vabandan - ma oska kuigi hästi tekstist peas pilti teha.mart kirjutas:hammakate tööpind oli suurem, mistõttu kulum väiksem.
Kuidas hammakate tööpind aitab? Kett ju kulub seestpoolt - "venib" tifti-rulliku lõtku suurenemise arvelt? See peaks toimuma hammakate vahel pinge all olles ja/või keti liikudes ümber hammakate. Kus ma eksin?
Kuna hammakate tööpind on suurem, siis peab ka kett laiem olema ja kulub vähem.
Ahjaa, ja materjali vahe on ka. Ma küll ei ole süvenenud, mis materjalist tänapäeva jalgrataste hammasrattad/kett on. Küll olen aga kuulnud Dakari tsiklimeeste juttu, et üks "tuuningu" element on tagumise hammaratta vahetus vene terasest hammaka vastu. Põhjus olevat, et kui liiva sisse kinni jääd või kummuli paned korra ja kõik keti/hammakas liivaseks teed, siis lääne hammakas pidi ikka vääga kiiresti ära kuluma, aga vene omale ei pidavat liiv midagi tegema. Omal kodus paar Husqvarna ja Ktm-i tagahammakat ja need on küll mingist kergest metallist tehtud, esimesed tähikud on ikka terasest aga tagumine mingi suht pehme värk. Niiet vene värk oli omalajal ikka kõva küll. Sama teema on mutrivõtmetega. Tänapäeva mutrivõtmeid keeratakse küll igatpidi puruks ja sõlme, aga vene omad kestavad suht hästi ju (ei ole vaja heietada mingi üüber kvaliteetfirmade võtmetest nüüd, aga pm nii on). Vene raud on ikka päris kõva värk.
velo.clubbers.ee
Re: Ketiõlitus
Siis ei saa öelda et kett oleks vähem kulunud - pigem et sai kulunuma ketiga sõita? Ja kogu resurssi oli rohkem, mitte ainult et ketid kõvemad? Kassetid ka laiemad?Lauri kirjutas:Miks siis üldse kassetti ja esimesi hammakaid vahetada? Kett kulub küll jah seest poolt, aga see edasi mõjub hammasratastele ju.
Kuna hammakate tööpind on suurem, siis peab ka kett laiem olema ja kulub vähem.
See tööriistavõrdlus on veits nagu õunad ja apelsinid - korralikud tööriistad kestavad ka tänapäeval, vene ajal lihtsalt selliseid juustust võtmeid nagu tanklas müüakse ei tehtud.
Re: Ketiõlitus
Sama siin, ei õlitanud neid kette keegi, samas aga olid ketid suhteliselt vait - ei olnud 100m kauguselt kuulda, et õlitamata ketiga ratas tuleb Müstika.holden kirjutas:Siin ongi point - ma sõitsin ca 4-aastasest kuni 18-aastaseni erinevate ratastega ehk siis paksude punaste kummidega pätaka rattast "šossini", aga ma ei mäleta, et oleks kunagi ketile mingit õli pannud.
Re: Ketiõlitus
No ja mis se lõpp tõde siis on? kas ketile natuke õli (muidugi mitte Rissot) ennem igat sõitu? ja peale igat sõitu jälle kett lapiga puhtaks? Kui tihti seda ketti siis ikka vannitama ja küpsetama peab?
Hetkel käin peale sõitu lappiga ketti puhtaks, ja vahel ka mingi puhastus speriga puhtaks ja ennem sõitu tilgutan tiba õli ja lasen kõik käigud läbi? kett umbes 300 sõitnud ja peaks nagu vahetama aga ei tea kah
Hetkel käin peale sõitu lappiga ketti puhtaks, ja vahel ka mingi puhastus speriga puhtaks ja ennem sõitu tilgutan tiba õli ja lasen kõik käigud läbi? kett umbes 300 sõitnud ja peaks nagu vahetama aga ei tea kah
Re: Ketiõlitus
Oleks ketiõlitus koolis õppeaine, saaks sina viie plussi! Mina saaks nelja, kuna peale sõitu ei viitsi tihti märga ketti kuivaks tõmmata. MTB kett saab kerge lapiga puhastuse ja õli enne igat sõitu/trenni. MNT kett saab puhastust ja õli üle kahe-kolme trenni. Vihma/märja puhul muidugi uhub kohe õli maha.roll kirjutas:Hetkel käin peale sõitu lappiga ketti puhtaks, ja vahel ka mingi puhastus speriga puhtaks ja ennem sõitu tilgutan tiba õli ja lasen kõik käigud läbi? kett umbes 300 sõitnud ja peaks nagu vahetama aga ei tea kah
Need ajad on möödas, kus ketti mootoripesu vedelikus sai loputatud ja pärast vatipulgaga kõik vahed puhtaks. Siis lihtsalt näpud sügelesid
Re: Ketiõlitus
No ega ikka 300 pealt vahetama ei pea, kuigi ketifriigid vahetavat ca 400 pealt ketti ja 1500 pealt kassetti!roll kirjutas:No ja mis se lõpp tõde siis on? kas ketile natuke õli (muidugi mitte Rissot) enne igat sõitu? ja peale igat sõitu jälle kett lapiga puhtaks? Kui tihti seda ketti siis ikka vannitama ja küpsetama peab?
Hetkel käin peale sõitu lapiga keti puhtaks, ja vahel ka mingi puhastus-spray'ga puhtaks ja enne sõitu tilgutan tiba õli ja lasen kõik käigud läbi? kett umbes 300 sõitnud ja peaks nagu vahetama aga ei tea kah
Niipalju on see õlitootjate pressure mulle külge jäänd, et tilgutan enne igat sõitu ikka nats õli ketile (kord läeb märja ilmaga dry lube ja teine kord kuiva ilmaga wet lube, ehk siis see, mis parajasti käepärast on), et nagu süda oleks sõidu ajal rahulikum ja kuuleks ka muid linde laulmas peale oma keti.
Aga nagu tänane sõit Rõuge Elioni radadel näitas, et pean varsti hakkama nii ketti kui kassetti vahetama, viskas teine üsna mitu korda üle, isegi Silver häälitses teatud tooniga selle peale.
Loodan väga, et teatud foorumlane ei hakka peale seda postitust kohe peenise pikkust võrdlema, et siis kellel on suurem kui mul?
Re: Ketiõlitus
Olen ka siin kõike proovinud, ka tefloniõlisid. Aga nende sunnikute purgid na pisikesed, et nad riiuleil seistes on alati tühjad, mitte täis. Ja mida võib kokkuvõtvalt öelda? Õiged ketiõlid tundusid liiga kiirelt märjaga maha minevat. Parim senikogetud õli oli diiselrongi hüdroülekande õli TP22 - viskoossuselt võrdeline ketiõlidega, mitte nii vedel kui õmblusmasinaõli, aga palju vedelam kui mootoriõli. Sellele järgnevad automootorite õlid. Vagunite liuglaagrites kasutatav määrdemasuut ja auto tagasilla hüpoidülekandeõli ei tulnud vihmas maha ja imbusid igale poole ja oleks olnud parimad valikud, kui nad poleks nii kleepjad olnud ja igasugu sitta ketile ja hammakate vahele korjanud.
See et vene ajal ühekäiguliste kette ei õlitatud, oli tavaline, kuna õlitamatajätmisega ei kaasnenud tagajärgi: ketil polnud vedrupingutajat vahel ja ta ei hüpanud hammastest enne üle, kui hammasrattaid päris saeks polnud aetud. Ja kui ka hakkas hüppama, siis veeti kett pingumale ja põrutati edasi.
Ainult Turistid ja Sputnikud olid minu jaoks müstika - neid hoorati ka igat pidi ja sõideti õlitamata ketiga julmalt, aga neil ka sellest midagi ei juhtunud. Vaid siis, kui uus kett osteti, ei saanud sõita, siis tuli tirri hammasrattad tagurpifdi pöörata ja asi oli jälle korras.
See et vene ajal ühekäiguliste kette ei õlitatud, oli tavaline, kuna õlitamatajätmisega ei kaasnenud tagajärgi: ketil polnud vedrupingutajat vahel ja ta ei hüpanud hammastest enne üle, kui hammasrattaid päris saeks polnud aetud. Ja kui ka hakkas hüppama, siis veeti kett pingumale ja põrutati edasi.
Ainult Turistid ja Sputnikud olid minu jaoks müstika - neid hoorati ka igat pidi ja sõideti õlitamata ketiga julmalt, aga neil ka sellest midagi ei juhtunud. Vaid siis, kui uus kett osteti, ei saanud sõita, siis tuli tirri hammasrattad tagurpifdi pöörata ja asi oli jälle korras.
mustal taustal helendab must vari
Re: Ketiõlitus
Soobel, et mitte tekitada valesti mõistmist,riputa omale joone alla kus ja millega sõidad. Muidu tulevad sulle depoosse külla kurjad maastikuvennad, kes sinu retsepti järgi on hea/loll uskselt diiselrongi õli kasutanud ja seetõttu omal ülekande perse keeranud.Soobel kirjutas:Olen ka siin kõike proovinud, ka tefloniõlisid.
Joonealune tekst võiks sul olla jägmine:
------------------------------------------
ratas mul töölkäimise transpordiks 12 kuud aastas
meestekas 30-date keskpaigast.
Papsi 1978.aasta Sputnik
30-date võidukas ja 30-date naistekas
ukraina raami peale robustne liikur, hüüdnimega "Peletis."
Rattaga pole eriti rallitand
kogemus pärineb mul XB3 tehnika kasutamise ajastust.
Seni on käest läbi käinud Shimani SIS, Altus, Acera,
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.