Carbon või Alu ?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Carbon või Alu ?
Olen siin valiku ees, et kas Carbon või Aluraamiga.
Ilmselt iga teine ütleks, et võta carbon.
Kui aga asi puudutab seiklussporti ning seal saavad rattad hoopis teist laadi vatti kui miskil maratonil.
Tegelikult traandub küsimus sellele, et kui palju ma peaksin kartma selle raami pärast, et mingi laksud ja kolksud raamile haiget teevad ?
Näiteks ühtses hunnikus köiega kinniseotult viibivad rattad (kui vaja kuskil neli ratast miski parvega üle järve sõidutada) ning minu ratas kõige alumiseks satub või kuskil köiel rippudes käib ratas kolks-kolks vastu kaljut ?
NB! tahan madala kaaluga tugevat ratast
Mida soovitate ?
Ilmselt iga teine ütleks, et võta carbon.
Kui aga asi puudutab seiklussporti ning seal saavad rattad hoopis teist laadi vatti kui miskil maratonil.
Tegelikult traandub küsimus sellele, et kui palju ma peaksin kartma selle raami pärast, et mingi laksud ja kolksud raamile haiget teevad ?
Näiteks ühtses hunnikus köiega kinniseotult viibivad rattad (kui vaja kuskil neli ratast miski parvega üle järve sõidutada) ning minu ratas kõige alumiseks satub või kuskil köiel rippudes käib ratas kolks-kolks vastu kaljut ?
NB! tahan madala kaaluga tugevat ratast
Mida soovitate ?
Re: Carbon või Alu ?
Süsinik on teravate löökide suhtes väga tundlik (kui kaal on mõistlik ja või jaksad Scott Ransomiga vändata). Terasraam oleks kõige keevitatavam - kindlalt nende valik kes on rohkem seiklejad ja vähem sportlased. Aga sul vist NII seikluseks ei lähe.
Re: Carbon või Alu ?
Otstarbekuse kontekstis antud juhul kindlalt ALU Aluraamid on tänapäeval juba väga kerged ja kaalujälgimiseks on rattal veel hulga komponente.
Samas võiks muidugi küsida, et mis on sinu jaoks madal kaal?
Samas võiks muidugi küsida, et mis on sinu jaoks madal kaal?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Carbon või Alu ?
Poodi minekul oli eesmärk saada 10kg kaaluv isend. Carbon-raamiga see isegi õnnestuks.Mati kirjutas:Samas võiks muidugi küsida, et mis on sinu jaoks madal kaal?
Aga alu-raamiga jääks sinna 10-11 kg vahele.
Kas oleks mõni konkreetne isend soovitada ?
Nõmmel pakuti ka seda veidra raamikujuga Corrateci ratast. Mul mingi kõhutunne ütleb, et parem kui oleks traditsioonilise raamiga.
Re: Carbon või Alu ?
Saab ka alu raamiga alla 10 kilo ratta kui kergemad jupid külge laduda. Näiteks oli mu HFS 2000v merida 11kg suhtkoht originaalis!SEpp kirjutas:Poodi minekul oli eesmärk saada 10kg kaaluv isend. Carbon-raamiga see isegi õnnestuks.Mati kirjutas:Samas võiks muidugi küsida, et mis on sinu jaoks madal kaal?
Aga alu-raamiga jääks sinna 10-11 kg vahele.
Kas oleks mõni konkreetne isend soovitada ?
Nõmmel pakuti ka seda veidra raamikujuga Corrateci ratast. Mul mingi kõhutunne ütleb, et parem kui oleks traditsioonilise raamiga.
Rahakest on saab kõike!
Tiguliikur
Re: Carbon või Alu ?
Letikonfis ei oska soovitada. Ise ehitades saaks kindlasti.SEpp kirjutas:...Kas oleks mõni konkreetne isend soovitada ?...
Samas kui on oluline vastupidavus, siis ei ole mõtet kaalujälgimisega lolliks ka minna.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Carbon või Alu ?
carbon või alu vastuseks sinu püstitatud ülesande puhul on titaan. 1,5 kg raami külge teeb 10 kg ratta ära. kui aga see vastus ei sobi, siis alu.
samas pead mõtlema ka sellele, et sead justkui raamile kõrged kukkumis- ja loopimiskindluse nõuded, samas peaks see kehtima ka teatavatele muudele osadele (lenks, jooksud...)
samas pead mõtlema ka sellele, et sead justkui raamile kõrged kukkumis- ja loopimiskindluse nõuded, samas peaks see kehtima ka teatavatele muudele osadele (lenks, jooksud...)
Re: Carbon või Alu ?
Carbon
+ kerge
+ jäikuse ja flexi combo
- hind
- ei kannata isegi väiksemaid teravaid "kõkse"
Alu
+ hind
+ kaal (suht väike vahe carboniga)
+ kannatab ilusti ära pisemad "loopimised"
- sinu vaatevinklist pole siia nagu miskit kirjutada
Titaan
+ jäik, samas ka flexi
+ eluaegne
+ väga tugev
- hind
Teras
+ ülimalt jäik
+ vägagi tugev
- kaal
+ kerge
+ jäikuse ja flexi combo
- hind
- ei kannata isegi väiksemaid teravaid "kõkse"
Alu
+ hind
+ kaal (suht väike vahe carboniga)
+ kannatab ilusti ära pisemad "loopimised"
- sinu vaatevinklist pole siia nagu miskit kirjutada
Titaan
+ jäik, samas ka flexi
+ eluaegne
+ väga tugev
- hind
Teras
+ ülimalt jäik
+ vägagi tugev
- kaal
Re: Carbon või Alu ?
Siit threadist saab hea vastuse kokku erinevate raamide suhtes.
Titaan on õigeim vastus, kuid jah, minu rahakoti jaoks sobimatu.
Titaan on õigeim vastus, kuid jah, minu rahakoti jaoks sobimatu.
Re: Carbon või Alu ?
peaaegu nagu alu, aga vist päris mitte, on skandiumraamid. Näiteks selle aasta kona kula deluxe ja supreme (sama raam mõlemal). raami kaal eelmiste aastate alusel peaks olema kuskil 1,3 - 1,4 kg kanti.
Re: Carbon või Alu ?
Nn ratta-skandiumist loe nt siitsiim_s kirjutas:peaaegu nagu alu, aga vist päris mitte, on skandiumraamid...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Carbon või Alu ?
Never say "never". Ega titaan ei pea olema tingimata Litespeed või Merlin. Ja kasutatud titaan on Sinu puhul parem kui uus alu.SEpp kirjutas:Titaan on õigeim vastus, kuid jah, minu rahakoti jaoks sobimatu.
Re: Carbon või Alu ?
Ei pea jah nimega, aga ei pea olema ka kasutatud. Nt see isend tuleks Eestisse ca 8700.- eest! Kallim kui alu, kuid odavam kui karbon.erikr kirjutas:Never say "never". Ega titaan ei pea olema tingimata Litespeed või Merlin. Ja kasutatud titaan on Sinu puhul parem kui uus alu.SEpp kirjutas:Titaan on õigeim vastus, kuid jah, minu rahakoti jaoks sobimatu.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Carbon või Alu ?
1,4 on tõene. Leivole ka väike vihje allpool ...siim_s kirjutas:Näiteks selle aasta kona kula deluxe ja supreme (sama raam mõlemal). raami kaal eelmiste aastate alusel peaks olema kuskil 1,3 - 1,4 kg kanti.
Ma ise vaataks ka terasraame pikemalt, haaratava jämedusega ülemine toru (top tube) ja voolikusse aetud trossid teevad ratta tassimise palju mugavamaks.
Re: Carbon või Alu ?
08 Kula Supreme (skandium) raam on 620 euri, Explosif (Dedacciai Com 12.5 Cromoly) on 580 euri.
Kui pead pikalt sadulas olema võiksid mõelda äkki tagamordi peale, kaaluvahed pole enam suured ja mugavama rattaga kestad oluliselt kauem / kiiremini. Amorditehnoloogia on ka pikki samme teinud.
Tehaseandmed Kona näitel: Kula Deluxe 11.32 kg, Hei Hei 12.08 kg, Four Supreme 12.51 kg.
Kellelegi teisele ratta ostmine on ikka lahe!
Kui pead pikalt sadulas olema võiksid mõelda äkki tagamordi peale, kaaluvahed pole enam suured ja mugavama rattaga kestad oluliselt kauem / kiiremini. Amorditehnoloogia on ka pikki samme teinud.
Tehaseandmed Kona näitel: Kula Deluxe 11.32 kg, Hei Hei 12.08 kg, Four Supreme 12.51 kg.
Kellelegi teisele ratta ostmine on ikka lahe!
Re: Carbon või Alu ?
Tänan kõiki heade soovide eest
Küll ma siis märku annan mis lõplikult välja tuli.
Küll ma siis märku annan mis lõplikult välja tuli.