Rumal küsimus ))
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
- YellowDragon
- Rattur
- Postitusi: 31
- Liitunud: 03. 03. 2008. 14:41
Rumal küsimus ))
Eile leidsin oma Rock Shox Dart 2 amordi all mingi lülitit seal on kirjas Rebound ja kaks looma pilti jänes ja part Lüliti on keeratud jänese peale
Olen algaja nendes asjades, kas saaks keegi seletada mida se lüliti teeb ja mis juhtub kui seda pöörata pardi peale???
Olen algaja nendes asjades, kas saaks keegi seletada mida se lüliti teeb ja mis juhtub kui seda pöörata pardi peale???
Re: Rumal küsimus ))
Sellest nupust saab regullida tagasilöögi kiirust. Jänku kiirem ja piilu aeglasem.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Rumal küsimus ))
See on tagasilöögi kiiruse timmimiseks. Mingi juhend on, et peale amordi kokkuvajutamist (seistes) pead jõudma ratta maast lahti tõsta ennem, kui amort algasendisse jõuab.
Otsi endale mugav piisavalt kiire asend arvestades rada. Nt "Pardi asendis" mitu lööki järjest saades (trepil või pikal juurikalõigul) ei jõua amort ennast löökide vahepeal välja sirutada ja pakib ennast kokku. Samas üksiku suure matsu järel (hüppel) oleks jälle aeglasem parem, muidu viskab rattalt.
Otsi endale mugav piisavalt kiire asend arvestades rada. Nt "Pardi asendis" mitu lööki järjest saades (trepil või pikal juurikalõigul) ei jõua amort ennast löökide vahepeal välja sirutada ja pakib ennast kokku. Samas üksiku suure matsu järel (hüppel) oleks jälle aeglasem parem, muidu viskab rattalt.
- YellowDragon
- Rattur
- Postitusi: 31
- Liitunud: 03. 03. 2008. 14:41
Re: Rumal küsimus ))
Aga millist siis valida et sõita kogu aeg sama seadistusega?
Re: Rumal küsimus ))
Sel juhul milleks sulle üldse see nupp? Keera täpselt keskele ja unusta.
- YellowDragon
- Rattur
- Postitusi: 31
- Liitunud: 03. 03. 2008. 14:41
Re: Rumal küsimus ))
Praegu on jänese peal. Kas mõtled et on parem keerata jänese ja pardi keskele et oleks mugav sõita igal pool??? Või hoopis on mõistlikum jätta lüliti jänese peal?Villem T kirjutas:Sel juhul milleks sulle üldse see nupp? Keera täpselt keskele ja unusta.
Kas se seadistamine keskele veel midagi mõjutab? Näiteks teeb amordi pehmemaks või jäigemaks?
Re: Rumal küsimus ))
Keskele sellpärast et kui sa mängida ei taha/oska siis oled sobivaimast asendist kõige vähem eemal.
Teoreetiliselt ei tohiks tagasilöök muid omadusi mõjutada, praktikas - ratas on sinu käes, proovi!
Teoreetiliselt ei tohiks tagasilöök muid omadusi mõjutada, praktikas - ratas on sinu käes, proovi!
- YellowDragon
- Rattur
- Postitusi: 31
- Liitunud: 03. 03. 2008. 14:41
Re: Rumal küsimus ))
Suur tänu selgitamise eestVillem T kirjutas:Keskele sellpärast et kui sa mängida ei taha/oska siis oled sobivaimast asendist kõige vähem eemal.
Teoreetiliselt ei tohiks tagasilöök muid omadusi mõjutada, praktikas - ratas on sinu käes, proovi!
Re: Rumal küsimus ))
Tegelt pole tegu pardiga, vaid kilpkonnaga.YellowDragon kirjutas: Rebound ja kaks looma pilti jänes ja part
Manualis on ju kenasti kirjas, mida teevad jänes ja kilpkonn
External Rebound Adjustment
Rebound damping controls the speed at which a fork returns to its full extension following compression. Located at the bottom of ... fork leg is the rebound adjuster knob.
Turning the adjuster in the direction indicated by the "rabbit" on the rebound speed decal decreases rebound damping, causing the fork to return to full extension faster.
Turning the adjuster in the direction indicated by the "turtle" increases rebound damping, slowing the return of the fork to full extension. Excessive rebound damping will cause the fork to "pack up" over successive bumps, reducing travel and causing the fork to bottom out.
Set your fork to rebound as fast as possible without "topping out" or kicking back. This allows your fork to follow the contours of the trail, maximizing stability, traction and control.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Rumal küsimus ))
Ega me ju ei tea, kui kiire sõitja sa oled ? Nobedamad keeravad kiiremaks (jänese poole) rahulikmad tegelased aeglasemaks (piilu poole) Aga jah, keera keskele ja "asi ants". Ratta ostsid ju selleks, et sõita, mitte pidevalt seadistadaYellowDragon kirjutas:Aga millist siis valida et sõita kogu aeg sama seadistusega?
Re: Rumal küsimus ))
Mina olen kuulnud pigem sellist rusikareeglit et kiirel rajal kiire tagasilöök ja aeglasel rajal aeglane tagasilöök.
Aga hiljuti lugesin kuskilt foorumist natuke paremat õpetust kuidas konkreetselt enda jaoks asi paika saada.
Ühesõnaga sõidad maastikul edasi tagasi, kui ratas püsib hästi teel ja kurvides aga peksab nagu vastu randmeid, et veidi valus on sõita, siis on tagasilöök liiga aeglane, pead veidi kiiremaks keerama.
Kui aga sõita on pehme samas ratas ei pysi teel ning kraavisõitmise tunne on, siis on tagasilöök liiga kiire, peab keerama tiiru aeglasemaks.
Aga hiljuti lugesin kuskilt foorumist natuke paremat õpetust kuidas konkreetselt enda jaoks asi paika saada.
Ühesõnaga sõidad maastikul edasi tagasi, kui ratas püsib hästi teel ja kurvides aga peksab nagu vastu randmeid, et veidi valus on sõita, siis on tagasilöök liiga aeglane, pead veidi kiiremaks keerama.
Kui aga sõita on pehme samas ratas ei pysi teel ning kraavisõitmise tunne on, siis on tagasilöök liiga kiire, peab keerama tiiru aeglasemaks.
Re: Rumal küsimus ))
Kõik ajakirjad (+ 1 pro mehhaanik) õpetavad kooris seda "liiguta käsi kiiremini kui tagasilöök"-reeglit, ehk siis pead saama esiratta maast lahti tõsta kiiremini kui amort teda maha vajutab.
Mis kiiresse/aeglasesse ratta puutub siis ka Mardi viidatud juhend ütleb, et kui tuleb sari lööke ei jõua amort suure tagasilöögileevenduse puhul (kilpkonna asend) end vahepeal sirutada ja tulemus on põhjas amort. See peaks pigem aeglaseks rajaks kvalifitseeruma? Trepid ja juurikad?
Mis kurvides randmete peksmisse puutub siis oleneb mis seal kurvis on. Kui on krobeline kurv siis on sul aeglase reboundiga kurvi lõpuks amort põhjas ja kõik löögid tulevad otse randmesse. Kui seal on 1 aste siis saad suurema kiiruse ja kiirema tagasilöögi puhul stemmiga vastu hambaid (ok tegelt mitte aga point jääb samaks).
Mina kardaks kiiret tagasilöögi pigem kiirel rajal.
Mis kiiresse/aeglasesse ratta puutub siis ka Mardi viidatud juhend ütleb, et kui tuleb sari lööke ei jõua amort suure tagasilöögileevenduse puhul (kilpkonna asend) end vahepeal sirutada ja tulemus on põhjas amort. See peaks pigem aeglaseks rajaks kvalifitseeruma? Trepid ja juurikad?
Mis kurvides randmete peksmisse puutub siis oleneb mis seal kurvis on. Kui on krobeline kurv siis on sul aeglase reboundiga kurvi lõpuks amort põhjas ja kõik löögid tulevad otse randmesse. Kui seal on 1 aste siis saad suurema kiiruse ja kiirema tagasilöögi puhul stemmiga vastu hambaid (ok tegelt mitte aga point jääb samaks).
Mina kardaks kiiret tagasilöögi pigem kiirel rajal.