Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Rattapoed Eestis ja planeedil Maa. Kust osta, kuidas osta. Ja mida neist üldse arvata.
Vasta
Levitron
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 26. 06. 2008. 04:00

Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas Levitron » 26. 06. 2008. 04:19

Tere!

Ehk keegi oksab nõustada, et millise online poe poole tasub pöörduda, et saada selline komplekt nagu "P250 - Bionx 250 watt & NiMH battery" (el.mootor+patarei komplekt)
http://www.greenspeed.us/bionx_motor_bike_kit.htm

G.Pilvre on teinud antud tootest väga hea ülevaate:
http://www.tehnikamaailm.ee/est/other/2 ... aderID=955

electriccyclery.com'ist ostes läheb asi ikka jube kirveks. Soov on kaks sellist komplekti osta ja seal tahetakse juba transpordi eest 840$ Ning kuna kaup tuleb ookeani tagant, siis oletan, et siin peab veel deklareerima ja käibe- ning tollimaksu maksma.

Palun abi!

zolki
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 16. 04. 2008. 19:47

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas zolki » 26. 06. 2008. 13:40

Akud on küll sellel nõrgavõitu. Praegu pakutakse e-Bays juba LiFePo4 akupakke, mis on 24 V, 20 Ah ja kaaluvad veidi üle 4 kilo. Hind kuskil 5000-6000 krooni koos kohaletoimetamisega. See Bionxi komplektis olev on sama massiga ja rohkem kui kaks korda väiksema mahutavusega. Seega võib-olla saad päevas seda mitu korda laadida, kui palju sõitmist on.

Endal on praegu pliiakud 22 Ah, mida laadin kuskil igal kolmandal päeval. Kui rohkem sõitmist, siis ka tihedamini. Aga see on sõitmine Tartus, st. kui ma sõidaks Tallinna ühest otsast teise, siis laadiks küll iga päev. 8 Ah-ga ma oleks selgelt õnnetu.

Ise maksin Heinzmanni kit'i (ILMA akudeta) eest midagi 11200 krooni. (Koos kohaletoimetamise ja pangaülekande tasuga. Aga see tuli Saksamaalt, mitte Ameerikast.) Võib-olla on hinnavõrdluses abiks. Pilte ka: viewtopic.php?f=6&t=21121

Levitron
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 26. 06. 2008. 04:00

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas Levitron » 27. 06. 2008. 16:03

Suured tänud info eest!
Kindlasti hangin vähemasti LiFePo4 akud :mrgreen:
Vaatan, et Heinzmann mootorite valik on seal http://estelle.de/e/motoren.asp lehel ikka väga suur.
Mille järgi Sa mootori valisid, miks 250W? Saan aru, et seal tuleb teha kompromiss võimsuse ja kiiruse vahel.
Ja kui mootor on 36V, kas siis patareid peavad ka kindlasti 36V olema? Ning patareidel, mida suurem mahtuvus Ah, seda parem? :D

zolki
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 16. 04. 2008. 19:47

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas zolki » 27. 06. 2008. 23:06

Levitron kirjutas: Mille järgi Sa mootori valisid, miks 250W? Saan aru, et seal tuleb teha kompromiss võimsuse ja kiiruse vahel.
Valisin mootori selle järgi, et oleks ülimalt 250W, kuna see on juriidiline piirang, et sõiduk oleks veel jalgratas. Üldiselt EL normides on vist sees (või tahetakse kohe vastu võtta), et ratas peab olema pedelec-tüüpi (st. mootor töötab ainult siis, kui pedaalitakse), aga meil seda lisanõuet ei ole vist. Igal juhul tõenäoliselt politsei ei oska vahet teha, seega ei usu, et tekib probleeme. Küll aga tekib probleeme, kui mootor on näiteks 500W ja seega viib täisvõimsusel töötades mingit massi 20 km/h asemel edasi 40 km/h kiirusel. (Ja seda jalakäijate vahel sõeludes näiteks.) Seega ma olen päris õnnelik, et pole kiusatust kiiremini sõita -- mootor lihtsalt üle ~23 km/h ei võta niikuinii. (Kui ise juurde muidugi ei vänta.)

Valemis P = U * I või A = U * I * t on võimsus, pinge ja voolutugevus seotud (P = võimsus, A = energia, U = pinge, I = voolutugevus, t = aeg). Seega kui mootorit lasta töötada 250 W juures või 500 W juures, siis viimasel juhul kulub samas ajas kaks korda rohkem energiat. (Kui pinge on sama.) Ja seega sama mahutavusega aku saab kaks korda kiiremini tühjaks. Nii et selliseid efekte tuleb arvestada, kui planeerida akusid ja mootori võimsust. Muide, arvutuseks veel üks asi, tavaline jalgrattur rahulikult sõites tasasel kaldeta teel peaks töötama umbes 100W võimsuse juures. (Mäest üles sõites lühiajaliselt annab ta muidugi mitu korda rohkem.) Seega tavalise väntamise asendamiseks on 250W mootor piisav.

Muidu valisin lihtsalt, et oleks 24V, sest selle jaoks pingeallikat on kahest 12V pliiakust lihtne ehitada (raskuskese jääb keskele). 36V jaoks oleks vaja 12V akusid kolm tükki jadamisi, kolmandat on tülikas paigutada. (Ma siis veel ei teadnud, et LiFePO4 juba nii odav ja kättesaadav on.) Valisin veel, et oleks 26 tolline ja mõeldud jalgrattale. (Seal on mitmeid "for vehicle", need on võib-olla invakärudele või golfiautodele ja võib-olla kodardused ja kinnitused on teistsugused. Kui on tahtmist mingit mitte-"for bicycle" mootorit kasutada, tuleks Heinzmannist või nt. Pedelec foorumist küsida.) Kuigi mul on ratas 28 tolline, sellest pole suurt vahet, kas 26 või 28. (Kodarad tuleb ainult õiged tellida.) Mootor on öeldud "for pedelec", aga tegelikult mootoril on ükskõik, kes talle pinget annab, seega võib ka e-bike kontrolleri võtta, ma tegingi nii. (E-bike'ga ei pea ise väntama.)
Levitron kirjutas: Ja kui mootor on 36V, kas siis patareid peavad ka kindlasti 36V olema?
Kui mootor on 36V, siis peab akupakk välja andma 36 voldist pinget. Ükskõik, kas see on saavutatud ühe 36V akuga, kolme 12V akuga või minupärast 24 1,5V akuga. (Kui pingeallikaid ühendada jadamisi, eelmise pluss järgmise miinusesse, siis välimistel otstel on pingete summa.)
Minul ongi 24V mootor, kaks 12V akut, mis mootori töö ajal on jadamisi. Laadija on mul 12V-ne, rahast hakkas kahju kahte osta ja seega tegin lüliti, millega lülitatakse laadimise ajaks akud paralleeli e. plussid omavahel kokku ja miinused kokku. (Aga mitte pluss miinusega, muidu käib pauk. :D) (Siis on otstel 12 volti ja saab laadida. Laadija jaoks paistavad siis need kaks akut ühe suure 12V akuna.)
Levitron kirjutas: Ning patareidel, mida suurem mahtuvus Ah, seda parem? :D
See väide ei ole täpne. Reeglina toob suurem mahutavus sama tehnoloogia juures kaasa vastav arv kordi suurema massi. Kuna ratast ei saa teha kuitahes suure massiga, siis eksisteerib optimum. Minul on näiteks lisandunud rattale kokkuvõttes vast 18 kilo, sellest taguotsa 15 kilo. See on päris raske, kui on vaja isegi pool korrust trepist tassida. (Ratas oli ise ka ju enne ~15-20 kg.)

Levitron
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 26. 06. 2008. 04:00

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas Levitron » 27. 06. 2008. 23:55

Nii, hulga targem jälle :D ja muidugi suured tänud nii põhjaliku abi eest!!!

Leidsin ebayst huvitava pakkumise:
http://cgi.ebay.co.uk/Electric-Bike-con ... dZViewItem
Vaatan, et sarnaseid komplekte on talt juba mitmeid ostetud ja ostjate poolt antud feedback on 100% Positive. Saatsin juba küsimuse kah teele, et palju shipping Eestisse maksma läheb jne.
Tundub väga hea pakkumine ja kui sinna veel selle LiFePo4 aku külge pookida, siis võib ratas päris hästi lippama hakata.
Selle mootoriga peaks vist LiFePo4 36V 20Ah akud sobima?
Mida ei tea küll on see, et mis firma toodanguga tegemist on :roll:

Igatahes veelkord tänud aitamast!
Edu!

zolki
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 16. 04. 2008. 19:47

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas zolki » 28. 06. 2008. 23:24

Üldiselt ebay.co.uk ei postita väljapoole Suurbritanniat, ei vaadanut, kuhu see konkreetne pakkuja saadab. Puht talupojaloogika ütleb, et kodardamata kujul (st. mootor+kodarad) peaks olema odavam saata, kuna paki mõõtmed ja mass on väiksemad. (Ja kodardamine maksab ise ka.) Kodarad on spets. pikkusega, need tuleb tootjalt tellida, pöiaks sobib aga suvaline standardne pöid (36 kodaraga).

Firma (=kvaliteet) on mootori juures üks kõige olulisemaid asju. See on sellises mahus investeering, et tasub enne lugeda ülevaateid, kuidas kasutajad konkreetse firma toodetega rahul on. Näiteks mõnel pool kirjutati Hiina päritolu 300$ maksvate mootorite kohta, et olla sõidetud paar nädalat ja siis on harjad läbi või midagi muud nässus. Uisapäisa hea hinna või hea võimsuse peale minna siin ei soovita, tuleb enne teha selgeks, kui kaua mingi firma toode on kasutajate käes vastu pidanud ja üldse, millised on kasutajakogemused.

Levitron
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 26. 06. 2008. 04:00

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas Levitron » 29. 06. 2008. 05:14

Saadavad Eestisse ja mootor on brushless, aga tõesti, eks ta selline tundmatus kohas vette hüppamine ole, et suhteliselt odav asi võib osutuda hoopis väga kalliks asjaks. Nende vastus küsimusele, et mis firma toodanguga on tegemist:"Its our own brand made in China we are http://www.xipi.co.uk"
Samas kui komplekt on võimalik saada ~2x odavamalt (6k+akud) kui näiteks heinzmanni kit, siis tuleb tahtmine riskida ja olla ise teerajajaks järgmistele. Plaanis kaks el.mootoriga ratast komplekteerida, seega saab päris korralikult testida :twisted: Eks ma veidi kaalun ja mõtlen ning ootan, et mis nad e-mailidele vastavad. Üritan veel võimalikult palju infot leida, alternatiivid üle vaadata, kõik plussid ning miinused kokku lüüa, et siis ikkagi mingi otsus langetada.
LiFePO4 akud telliks Hiinast, leidsin veel ühe müüja ja pommitan teda juba e-mailidega http://cgi.ebay.co.uk/24V-20AH-LiFePO4- ... dZViewItem
Õnneks antud akude kohta leidsin ühest foorumist ka mõningase kasutajate poolse tagasiside ja vähemasti kinnitati, et esmamulje järgi on tegemist ausa kaubaga. Samas mingeid vähegi adekvaatsemaid teste pole vist küll tehtud. Aga jällegi, alternatiiviks on lasta endale kohe kirves selga lüüa :D, seega pigem juba riskin Hiina akudega.

Levitron
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 26. 06. 2008. 04:00

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas Levitron » 08. 08. 2008. 21:54

Nüüdseks on jupid käes ja tegin ka väikese testisõidu.
Ratas näeb välja üsna sarnane sellega:
http://www.xipi.co.uk/bike.html

Akusi ei taibanud kohe väga pikaks ajaks laadima jätta, aga loodan, et pole hullu. Esmamulje on hea, minek on väga hea, kruusa peal tõmbab isegi natuke ratast ringi. Kiirust ei tea, aga pakun, et tasasel maal võib olla ~30km/h. Ülesse viimsi poole (mööda randvere teed) ronis mäkke ~15km/h.. pole paha :)
Spidomeetrit mul pole, seega numbrites võin eksida.
edit: panin spidomeetri külge ja tasasel maal läheb mootoriga 36km/h
ja ühe laadimisega saab sõita kuskil ~35-50km

Sõidetud sai veidi üle 20km ja seda ainult el.mootori jõul, hektel näitab indikaator, et akud on veel üsna täis. Vahepeal laadima ei hakka, vist ongi vaja, et algul mingit vahepealseid laadimisi eriti poleks.

Veidi infot juppida hankimisest:
Mootor(500W) ja kõik muu vajalik (v.a.aku) sai tellitud Inglismaalt (nemad omakorda tellivad Hiinast)
01.07.2008 võitsin ebay oksjoni ja kaup käes 08.07.2008
Maksma läks: 7,855.57 EEK
---------------------------
Aku tellisin Hiinast; Seal asi venis veidi, sest müüja üllatas mind lausega:"by the way ,and i will develop BMS on battery ,so it will take around one week, when it will be made"
Ja kui nädal hiljem küsisin, et kaugel asi on, siis tuli vastus: "because i ask technician to make the battery carefully ,so your battery will be made today"
01.07.2008 maksin ebays akud+laadija eest 7,656.89 EEK ja saadetise sain kätte khmm ...... 07.august
maksta tuli lisaks: 1680eek
(kommertssaadetis 100eek; importmaksud 1580eek)
---------------------------
Seega ratas kokku:
7,855.57
7,656.89
1680
--------
17192eek

Jalgratas millele komplekt läks on ise üks vana ront ja kaalus juba varem terve tonni.
Nüüd kaalub ratas ligemale 30kg, ise kaalun 92kg, seega 122kg tuleb mäkke vedada :)

jaank
Rattur
Postitusi: 25
Liitunud: 15. 11. 2008. 17:25

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas jaank » 15. 11. 2008. 17:55

Oleks ka elektriratast vaja.
Tahaks kevadel koolisõita.15km ots.Kiirus võiks olla nii 35km/h
250W moootori piirang ei ole probleem
Raha oleks ka üks kümmetuhat.
Oskab keegi midagi soovitada?Ratas on olemas.

zolki
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 16. 04. 2008. 19:47

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas zolki » 20. 12. 2008. 15:57

Küsimus Levitron'ile: nüüd oled pool aastat vast sõitnud juba, kuidas on LiFePO4 akude vastupidavus külmas? Ja muidu kasutusomadused?

jaank: tuleks otsida 40 km/hr või 50 km/hr või 30 mph top speed E bike märksõnade alt. Mootori võimsus peaks olema vast 500 W ning 30-40 (15+15, varuga) km ots nõuab sel juhul päris korralikke akusid. Pliiakudega natuke kahtlen, kas saab ära teha (liigsuure massi tõttu). Mina sõidan ligi 500 Wh akupakiga (24V*22 Ah) suvel 20-25 km/h juures ära kuskil 30 km ühe laadimisega. (Talvel muidugi vähem, sest pliiaku mahutavus väheneb külmas.) Selline pakk kaalub 15 kg. Aga kui kiirus on suurem, suureneb õhutakistus (ja võrdeliselt kiiruse ruuduga).

Levitron
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 26. 06. 2008. 04:00

Re: Kust osta kõige valutumalt Bionx kits

Postitus Postitas Levitron » 17. 01. 2009. 04:20

zolki kirjutas:Küsimus Levitron'ile: nüüd oled pool aastat vast sõitnud juba, kuidas on LiFePO4 akude vastupidavus külmas? Ja muidu kasutusomadused?
Kuskil 2000km olen sõitnud ja teine ratas kuskil 1200km, akud peavad väga hästi, mingeid probleeme pole olnud. Kirjas oli, et akud taluvad ka -20C, kuskil -2ga sai sõidetud, külmemaga vist välja ei kipu ka eriti, aga kes teab. Samas on väga niiskete ilmadega sõidetud ja ka vihmaga, el.mootor ja kogu installatsioon on õnneks kenasti vastu pidanud. Nii, et ise olen ostuga väga rahul!

Vasta

Mine “Rattapoed”