Kes kukub, seda sõimatakse ja sõidetakse üle halvemal juhul. Suures stardisaginas hoian ise ka klippi lahti alguses Sisse panemine võtab vähem aega kui kukkumine ja püsti ukerdamine, paar olukorda on olnud küll, kus klipi lahtihoidmine on püsti jääda aidanud.Rivo kirjutas:Kes ei riski, see shampust ei joo...
Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Zero the Hero
Täielikult iseõppijana tuleb tõdeda et lihtsam on 2päevaga asi selgeks saada kui siin 4päeva arutada.Rivo kirjutas:Hirm selle asja juures suurem, kui asi üldse väärt. Esialgu tuleb jah, hoogu maha võttes endale teada anda, et jalg tuleb tiba varem lahti keerata. Kuid kõige sellega harjumine tasub kuhjaga ära. Paljud on öelnud, et tavalistelt pedaalidelt üleminek clipidele on parim "upgrade" ja sellel on tõepõhi all.
"Rivo" jutt tundub mulle 100% õigena........
mul on esimest päeva spd M520-nete omanikuna sootuks üllatav probleem.
nimelt ei õnnestu kuidagimoodi neid ketsiga sõitmiseks mõeldud plastplatvorme pedaali küljest kätte saada (enda arust olen reguleerimiskruvid võimalikult lõdvaks keeranud). ettepanekuid ?
edit: peavad need üldse sama meetodiga lahti tulema nagu kingad ? ja kui metsikut jõudu selleks vaja peaks minema ?
nimelt ei õnnestu kuidagimoodi neid ketsiga sõitmiseks mõeldud plastplatvorme pedaali küljest kätte saada (enda arust olen reguleerimiskruvid võimalikult lõdvaks keeranud). ettepanekuid ?
edit: peavad need üldse sama meetodiga lahti tulema nagu kingad ? ja kui metsikut jõudu selleks vaja peaks minema ?
Võta lapik kruvikeeraja,ja proovi sellega,küll ta järgi annab.kaarelk kirjutas:mul on esimest päeva spd M520-nete omanikuna sootuks üllatav probleem.
nimelt ei õnnestu kuidagimoodi neid ketsiga sõitmiseks mõeldud plastplatvorme pedaali küljest kätte saada (enda arust olen reguleerimiskruvid võimalikult lõdvaks keeranud). ettepanekuid ?
edit: peavad need üldse sama meetodiga lahti tulema nagu kingad ? ja kui metsikut jõudu selleks vaja peaks minema ?
edit: probleem lahendatud > lapik kruvikeeraja plastiku ja pedaaliklambri vahele > üheaegselt suruda pedaaliklambrit kruvikeerajaga tagasi ja tõmmata platvormi üles.
tänud abi pakkumast
tänud abi pakkumast
Viimati muutis kaarelk, 22. 04. 2007. 08:39, muudetud 1 kord.
Mul juba kaks aastat clippidega sõidetud, aga täna õnnestus ikka põllul sügavasse mutta kukkuda, kui sõber ees seisatas ja ma vale jala lahti tegin . Vähemalt koduteel jätsin naabritele mulje nagu oleksin täna eriti tõsise trenni teinud
Kruvige aga ruttu kõik endale clipid alla
Kruvige aga ruttu kõik endale clipid alla
...Suu kinni, süda jahtub ära!
Just hooplesin, et pole suutnud kukkuda pärast ostmist.
Aga vot täna suutsin ja väga kohatul moel, tulin Pirita poolt ja ootasin sebra ületamist Kadriorukeskuse poole. Üks jalg oli lahti ja teine kinni ja nii kui roheliseks läks hakkasin liikuma ja yhel hetkel kaotasin tasakaalu ja suure ähinas ei saand teist jalga lahti ja nii ma vajusin rahvamassis ühele poole maha ära. Kukkudes tuli jalg lahti ja tõmbasin ennast püsti ja ruttu üle ning teisel pool kontrollisin üle, midagi katki õnneks ei läinud.
Aga vot täna suutsin ja väga kohatul moel, tulin Pirita poolt ja ootasin sebra ületamist Kadriorukeskuse poole. Üks jalg oli lahti ja teine kinni ja nii kui roheliseks läks hakkasin liikuma ja yhel hetkel kaotasin tasakaalu ja suure ähinas ei saand teist jalga lahti ja nii ma vajusin rahvamassis ühele poole maha ära. Kukkudes tuli jalg lahti ja tõmbasin ennast püsti ja ruttu üle ning teisel pool kontrollisin üle, midagi katki õnneks ei läinud.
Pole sellist päeva, mis ei sobiks rattasõiduks.
sain ka paar päeva tagasi endale clipid
väga hea on nendega sõita eriti metsas juurikate otsas, ei ole probleemi et juurikate otsas sõites jalg pedaalipealt maha libiseb.
kukkunud olen ka kaks korda aga õnneks pole viga saanud.
esimese kukkumise põhjus oli vist see et vedru pinge oli liga suur ning ei saanud jalga lahti. õppisin sellest veast ning keerasin vedrud väga lõdvaks, nüüd on palju parem saab jala lihtsamalt lahti.
võibolla tulevikus keeran vedrule pinget juurde.
väga hea on nendega sõita eriti metsas juurikate otsas, ei ole probleemi et juurikate otsas sõites jalg pedaalipealt maha libiseb.
kukkunud olen ka kaks korda aga õnneks pole viga saanud.
esimese kukkumise põhjus oli vist see et vedru pinge oli liga suur ning ei saanud jalga lahti. õppisin sellest veast ning keerasin vedrud väga lõdvaks, nüüd on palju parem saab jala lihtsamalt lahti.
võibolla tulevikus keeran vedrule pinget juurde.
Ka minul on täna õhtul esimene clippidega sõit ees Eks siis pärast muljetab pikemalt
EDIT: Käidud ja esimene kogemus käes. Pikali kukkumisest oli asi väga kaugel. Nii ilusti ja kergelt tulevad lahti. Pigem oli raske algul mõlemad kingad pedaali külge saada.
EDIT: Käidud ja esimene kogemus käes. Pikali kukkumisest oli asi väga kaugel. Nii ilusti ja kergelt tulevad lahti. Pigem oli raske algul mõlemad kingad pedaali külge saada.
Viimati muutis hannesp, 14. 05. 2007. 22:08, muudetud 1 kord.
Olles olnud nädal Time pedaalide/kingadega sõitja, sai läbitud Rõuge EEC ilma ühegi kukkumiseta. Vahe tavalise kaunaga ja õige varustusega sõitmise vahel on tohutu, üles mäkke kerimisel antakse kuskilt nagu kotiga jõudu juurde Päris alguses, tõsi küll, õnnestus liikluses paar korda autode vahele pikali kukkuda (õnneks ohutumas kohas), kuna klipid salapärasel moel mulle teadmata kinni olid läinud.
-
- Rattur
- Postitusi: 2
- Liitunud: 11. 06. 2007. 21:09
Kaks kuud olen sõitnud ja pole veel kordagi kukkunud. Kaks-kolm korda küll on tekkinud see valele küljele vajumise moment, aga siis olen saanud ikka viimasel hetkel jala kuidagi lahti rebida
Mul oli pigem jama selle jala kinnitamisega - lahti tuli kergelt. Väike soovitus: õlita klambreid! Nii seda talla küljes olevat osa kui ka pedaali. Lihtsalt lase kokkupuutepindadele näiteks ketiõli. Väga palju lihtsamaks läks pärast seda.
Mul oli pigem jama selle jala kinnitamisega - lahti tuli kergelt. Väike soovitus: õlita klambreid! Nii seda talla küljes olevat osa kui ka pedaali. Lihtsalt lase kokkupuutepindadele näiteks ketiõli. Väga palju lihtsamaks läks pärast seda.
Ma olen õige mitu käna käinud. Klipid sain nädal enne Rõuge maratoni. Rõuge õnnestus kukkumata läbida, aga Kõrves seevastu panin 2 korda külje maha. Ja niisama treenides ka juhtunud mõned korrad, aga haiget pole õnneks saanud Time Alium klipid armastavad kuidagi salapäraselt kinni minna ja nii need känad tulevad.
Lemmikteemal siis edasi ! Olen nüüd kasutanud Time pedaale 2 aastat (odavaid alium-e), head pedaalid, probleemivabad, kuid lugesin öösel igavusest mtbreview.com kasutajate komme ja olen nendega 100% nõus ..töötavad mudas, liivas, vihm jne, kuid raske clipsist jalga kätte saada. /Mafia pedals ...easy to get into but nearly impossible to get out of///If you buy these pedals, get elbow pads and wrist guards too because it's a long way to the ground./
Samas siiski julgen ka väita, et peale kuuajalist kasutamist (oleneb muidugi kasutamissagedusest) cleat-id kuluvad veidi ja asi nagu toimib paremini ...kuid mitte iialgi nii nägu peaks ilmselt, nägin jupp aega tagasi ehk "eurospordist" MTB-d Olümpial, üks vana mägedes ronides suht aeglasel kiirusel libastus rattaga ..ja kuna kaamera just võttis suht lähedalt, nägin selgelt kuidas mees jala vabastas nagu muuseas, korraks jalg maha ja kohe edasi. Olen ise muidugi 100% harrastaja (isegi ei võistle) mitte maailmas top 50-nes kuid julgen siiski väita, et mittereguleeritavate Time pedaalide puhul ikka nii kergelt jalga kätte saada alati küll ei õnnestu !
Loetu põhjal:
Time ATAC
+ pea, et kõik ...absoluutselt pommikindlad, kallimatel mudelitel ka reguleerimisvõimalus, hooldusvabad
- raske vabastada jalga
Shimano SPD
+ Shimano kvaliteet, reguleerimisvõimalus, kallimad suht lahtise mehhanismiga (samuti pommikindlad, töötavad mudas jne ..oli vist 9 seeria)
- odavamatel mudelitel raske kinni klikkida, lahti saada samuti kui sodi täis, mehhanism keerulisem vajab õlitamist, hooldust (puhastamist)
Niisiis kokkuvõtteks väidaks (SPD-d proovimata), et kallimad Shimanod peaksid olema ju paremad (uuemad ja kallimad mudelid ei pidavat kartma ei liiva, muda, ega vett) kui jala saab kätte siis kui vaja, mitte pool sekundit hiljem.
Ja veel.. loodan, et nüüd läheb tõeliseks tulistamiseks (oodatud kommentaarid vanadelt kel kogemus mõlemaga... ja mitte väike) !!!
Samas siiski julgen ka väita, et peale kuuajalist kasutamist (oleneb muidugi kasutamissagedusest) cleat-id kuluvad veidi ja asi nagu toimib paremini ...kuid mitte iialgi nii nägu peaks ilmselt, nägin jupp aega tagasi ehk "eurospordist" MTB-d Olümpial, üks vana mägedes ronides suht aeglasel kiirusel libastus rattaga ..ja kuna kaamera just võttis suht lähedalt, nägin selgelt kuidas mees jala vabastas nagu muuseas, korraks jalg maha ja kohe edasi. Olen ise muidugi 100% harrastaja (isegi ei võistle) mitte maailmas top 50-nes kuid julgen siiski väita, et mittereguleeritavate Time pedaalide puhul ikka nii kergelt jalga kätte saada alati küll ei õnnestu !
Loetu põhjal:
Time ATAC
+ pea, et kõik ...absoluutselt pommikindlad, kallimatel mudelitel ka reguleerimisvõimalus, hooldusvabad
- raske vabastada jalga
Shimano SPD
+ Shimano kvaliteet, reguleerimisvõimalus, kallimad suht lahtise mehhanismiga (samuti pommikindlad, töötavad mudas jne ..oli vist 9 seeria)
- odavamatel mudelitel raske kinni klikkida, lahti saada samuti kui sodi täis, mehhanism keerulisem vajab õlitamist, hooldust (puhastamist)
Niisiis kokkuvõtteks väidaks (SPD-d proovimata), et kallimad Shimanod peaksid olema ju paremad (uuemad ja kallimad mudelid ei pidavat kartma ei liiva, muda, ega vett) kui jala saab kätte siis kui vaja, mitte pool sekundit hiljem.
Ja veel.. loodan, et nüüd läheb tõeliseks tulistamiseks (oodatud kommentaarid vanadelt kel kogemus mõlemaga... ja mitte väike) !!!
Ma olen sellest küll vist juba mitu korda siin foorumis kirjutanud, aga kirjutame siis jälle.
Shimano 520/540/970 jne ehk see uus õhuline shimano, mis on tegelikult juba vähemalt 3 aastat vana, on pommikindel.
Mudas töötab, jala saab lahti nagu muuseas, pooleks ei lähe. Ainult et minu 540-tel tuleb mingi aastaga loks sisse ning ma vahetan nad igaks juhuks uute 540-te vastu alati välja. Võib-olla 959/970-tel seda häda pole, aga kuna 540-d jagatakse nii odavalt siis ei ole suurt probleemi teinud.
Lisaks on nendel ehk algajale kõige tähtsam featuur, nimelt saab vedrutugevust reguleerida, alguses keerad nõrgemaks ja hiljem vaikselt juurde.
PS! Sõja vältimiseks kirjutan juurde, et visplid toimivad mudas kindlasti veel paremini ja on ka kergemad, aga kuna siiamaani spd-ga olen ka mudas hakkama saanud, siis ei plaani vahetada, vähemalt pooleks murdumise ohu eest olen kaitstud.
Shimano 520/540/970 jne ehk see uus õhuline shimano, mis on tegelikult juba vähemalt 3 aastat vana, on pommikindel.
Mudas töötab, jala saab lahti nagu muuseas, pooleks ei lähe. Ainult et minu 540-tel tuleb mingi aastaga loks sisse ning ma vahetan nad igaks juhuks uute 540-te vastu alati välja. Võib-olla 959/970-tel seda häda pole, aga kuna 540-d jagatakse nii odavalt siis ei ole suurt probleemi teinud.
Lisaks on nendel ehk algajale kõige tähtsam featuur, nimelt saab vedrutugevust reguleerida, alguses keerad nõrgemaks ja hiljem vaikselt juurde.
PS! Sõja vältimiseks kirjutan juurde, et visplid toimivad mudas kindlasti veel paremini ja on ka kergemad, aga kuna siiamaani spd-ga olen ka mudas hakkama saanud, siis ei plaani vahetada, vähemalt pooleks murdumise ohu eest olen kaitstud.
"Invasportlaste" jaoks peaks olema päris oluline klotsi ujuvus, mida SPD ei paku - peale Time'i ja platvormi peal olekut väänas SPD päris korralikult põlvi, enam ei taha. Kellel jamad põlvi kummitavad neile peaks see olema olulisem argument kui kujuteldav haakumisprobleem ja sellest peaks SPD-le korraliku miinuse kirja panema.
Mul on vanadel ja odavatel mittereguleeritavatel Time'idel juba traadid kandiliseks kulunud aga toimivad endiselt. Ausalt öeldes ei tahaks reguleerida ega muuta midagi isegi kui saaks - ne meshai agregatu rabotatj. Ja ilusad värvilised (kollased) on nad ka muidugi. Kusjuures ainus asi mida neil hooldanud olen, on aeg-ajalt kriuksuma hakkav vändapoolne kummitihend..
Teema kisub kangesti "juppideks" juba.
Mul on vanadel ja odavatel mittereguleeritavatel Time'idel juba traadid kandiliseks kulunud aga toimivad endiselt. Ausalt öeldes ei tahaks reguleerida ega muuta midagi isegi kui saaks - ne meshai agregatu rabotatj. Ja ilusad värvilised (kollased) on nad ka muidugi. Kusjuures ainus asi mida neil hooldanud olen, on aeg-ajalt kriuksuma hakkav vändapoolne kummitihend..
Teema kisub kangesti "juppideks" juba.
Äkki saaks natuke detailsema seletuse selle SPD ja põlve väänamise kohta? Endal mingid no-name SPD pedaalid (aastast 2002).Villem T kirjutas:"Invasportlaste" jaoks peaks olema päris oluline klotsi ujuvus, mida SPD ei paku - peale Time'i ja platvormi peal olekut väänas SPD päris korralikult põlvi, enam ei taha. Kellel jamad põlvi kummitavad neile peaks see olema olulisem argument kui kujuteldav haakumisprobleem ja sellest peaks SPD-le korraliku miinuse kirja panema.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Jutt siis pedal float-ist. spd 51 klotsil on see ca 4-5 kraadi, spd 56-l ca 8 kraadi, bebop-il 20 kraadi, cranckbrotheril 6 kraadi. time atacul ?kraadi. Tegelt võib põlvevalu põhjustajaks olla hoopis miski mu vale seadistus, mitte konkreetne pedal float:LauriA kirjutas:Villem T kirjutas:"Invasportlaste" jaoks peaks olema päris oluline klotsi ujuvus, mida SPD ei paku - peale Time'i ja platvormi peal olekut väänas SPD päris korralikult põlvi, enam ei taha. Kellel jamad põlvi kummitavad neile peaks see olema olulisem argument kui kujuteldav haakumisprobleem ja sellest peaks SPD-le korraliku miinuse kirja panema.LauriA kirjutas: Äkki saaks natuke detailsema seletuse selle SPD ja põlve väänamise kohta? Endal mingid no-name SPD pedaalid (aastast 2002).
http://www.jacksbikes.com/fit%20kit.html
Üks tuttav sai põlvevalust lahti pärast krängi uuendamist - vana oli pehmeks vändatud ja vandad *paindusid* läbi.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Vabastamisnurk on Time'idel 15 kraadi tuuri, lisaks kraadidele on asukoht paar milli ujuv. Ma ei oskagi öelda milline osa sellest minu elu paremaks muudab: jalg on kindlalt pedaali peal samas ei takista miski väikest nihelemist.
SPD klotsi ja klambri kujust on juba näha et jalga suunatakse suht täpselt mingisse kindlasse asendise, väga hea kui see ideaalselt sobib. Minul tekitas see tunde, et keegi väänab õrnalt jalga "leningradi haigla patsientide keeramise stiilis" ja põlvele ei meeldinud.
Võib vabalt olla ka, et olen lihtsalt laisk klotsi ideaalset asendit kinga küljes otsima aga Time'i puhul pole see oluline. Samas maastikurattal sõit peaks olema midagi muud kui kindlas asendis kerimine ja mulle meeldib kui kasvõi lühikeseks ajaks sätitud uuest asendist kuhugi ei sikutata.
SPD klotsi ja klambri kujust on juba näha et jalga suunatakse suht täpselt mingisse kindlasse asendise, väga hea kui see ideaalselt sobib. Minul tekitas see tunde, et keegi väänab õrnalt jalga "leningradi haigla patsientide keeramise stiilis" ja põlvele ei meeldinud.
Võib vabalt olla ka, et olen lihtsalt laisk klotsi ideaalset asendit kinga küljes otsima aga Time'i puhul pole see oluline. Samas maastikurattal sõit peaks olema midagi muud kui kindlas asendis kerimine ja mulle meeldib kui kasvõi lühikeseks ajaks sätitud uuest asendist kuhugi ei sikutata.
Ütleme nii, et väga hea info, päästsid mind SPD ostustVillem T kirjutas:"Invasportlaste" jaoks peaks olema päris oluline klotsi ujuvus, mida SPD ei paku - peale Time'i ja platvormi peal olekut väänas SPD päris korralikult põlvi, enam ei taha. Kellel jamad põlvi kummitavad neile peaks see olema olulisem argument kui kujuteldav haakumisprobleem ja sellest peaks SPD-le korraliku miinuse kirja panema.
Põlveteema on suht tundlik teema...
Uurisin siis veidi teemat jälle ..ja tõepoolest Villem T-lt hea vihje, vabaliikumine on kogunisti 10 kraadi Time ATAC Alium pedaalidel, samas enamus teistel on see 5 kraadi (kaasaarvatud Time kallimad mudelid).
Üks pluss on veel Time pedaalidel... lai toetuspind kingale (CrankBrothersitel näiteks ainult nn "võll" mis ilmselt hakkab kingatalda sööma)
..ja kuna muidu olen antud pedaalidega vägagi rahul siis jätan juba väljavalitud XTR M970, 1290.- ostmata !
PAREM JUBA MÕNI KÄGAR KUI TUKSIS PÕLVED
Ja kuna eriti ei võistle siis see õigeaegne lahtikeeramine pole ka eriline probleem (kergelt vastuoluline väide kuna uute sissetöötamata cleat-idega sain 2 a. tagasi ribist jagu)
Ütleme nii, et väga hea info, päästsid mind SPD ostust
Põlveteema on suht tundlik teema...
napilt läks jah sul ..huh. Esimest korda kuulen sellist juttu, et SPD põhjustab põlvehäda.
Endal on olnud kolmed cliplessid:
1. Specialized kirjaga odavad SPD`d. Need ei töötanud tõesti ekstreemsetes oludes eriti hästi. Täna müüdavad SPD`d on ok. Ka odavad.
2. kõige odavamad (ja vaieldamatult kõige koledamad ja massiivsemad cliplessid, mis kunagi toodetud) Time Atac Aliumid. Nendest ühe võrra veel vanem ja koledam variant. Töötasid hindele 5-
3. teist aasta sõidan aga praegu SPD tipp pedaaliga 959. 0 probleemi ja töötab 5+. Ilusad ka
SPD peamine pluss kõigi teiste süsteemide eest on aga minu meelest see, et kõigis spinningusaalides, mida olen külastanud on ratastel SPD pedaalid. Time või mõne muu tootja austajana on sul iga kord klotside peale ja maha keeramise vaev kohe juures.
Põlveteema on suht tundlik teema...
napilt läks jah sul ..huh. Esimest korda kuulen sellist juttu, et SPD põhjustab põlvehäda.
Endal on olnud kolmed cliplessid:
1. Specialized kirjaga odavad SPD`d. Need ei töötanud tõesti ekstreemsetes oludes eriti hästi. Täna müüdavad SPD`d on ok. Ka odavad.
2. kõige odavamad (ja vaieldamatult kõige koledamad ja massiivsemad cliplessid, mis kunagi toodetud) Time Atac Aliumid. Nendest ühe võrra veel vanem ja koledam variant. Töötasid hindele 5-
3. teist aasta sõidan aga praegu SPD tipp pedaaliga 959. 0 probleemi ja töötab 5+. Ilusad ka
SPD peamine pluss kõigi teiste süsteemide eest on aga minu meelest see, et kõigis spinningusaalides, mida olen külastanud on ratastel SPD pedaalid. Time või mõne muu tootja austajana on sul iga kord klotside peale ja maha keeramise vaev kohe juures.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Mainiks siis veel seda, et sai täna katsetatud ketiõli mida lisasin tilga jagu pedaali "visplitele" ...ja kui nõiaväel, lahtikeeramine käkitegu ! Lähtusin ilmselt pedandina nii müüja soovitusest kui ka kastusjuhendis olevast infost.. "Other than keeping the pedals clean, no maintenance is necessary" ...müüja vististi veel mainis, et õlitada pole tarvis, kogub veel sodi nii. Seega siiski soovitan, kel plaanis soetada Time pedaale, siis esimestel kordadel kindlasti lisada visplitele (traatidele) tilk õli... hiljem cleat-id kuluvad sisse ja siis otsustagu juba igaüks ise ...lähtuvalt vajadusest !
Lisan veel seda, et kadus igasugune soov isegi SPD-d proovida, kinga vabaliikumise kraad (nurk) pedaalil on siiski üks olulisemaid asju...vähemalt minujaoks. Võib ju muidugi seda cleat-i kingaalla võimalikult hästi sobitada, et oleks mugavam sõita.. kuid ronides näiteks püstiasendis suurel koormusel mäkke on ilmne, et jalg pedaalil tahaks olla nagu veidi teises asendis ..ja kui ta väga nagu ei saa, siis hakkab kindlasti põlvedele ja mitte ainult....
Lisan veel seda, et kadus igasugune soov isegi SPD-d proovida, kinga vabaliikumise kraad (nurk) pedaalil on siiski üks olulisemaid asju...vähemalt minujaoks. Võib ju muidugi seda cleat-i kingaalla võimalikult hästi sobitada, et oleks mugavam sõita.. kuid ronides näiteks püstiasendis suurel koormusel mäkke on ilmne, et jalg pedaalil tahaks olla nagu veidi teises asendis ..ja kui ta väga nagu ei saa, siis hakkab kindlasti põlvedele ja mitte ainult....
Ostsin ka siis cliplessid. Tahtsin sügisesest hinnaalandusest kasu lõigata ja proovisin alguses mingeid Nike kingi (ale üle 50%!) aga need olid jalas nii võimatult ebamugavad proovisin siis Time kingi ja need olid kohe "omad" ja pedaalid võtsin ka Time Alium Atacid.
Ei kartnud keda kuraditki - koju ja kohe sadulasse. Posti najal jalad kinni ja minema. On ikka hulga etem küll, kui niisama sõtkuda. Kukkumist ette ei tulnud aga üllatas see, et päris palju jõudu peab rakendama, et jalga kätte saada. Samuti tekkis selline tunne, et sadul on tiba madal. Panin clitid nii ette kui võimalik. Kas kellelgi on veel sellist kogemust?
Tavapärase ringi lõpus avastasin, et jalgadel on mingid uued lihased väsinud - need millega saab ülespoole sikutada
Ja nagu siin juba juttu on olnud - Time laseb jalal ikka päris palju niheleda
Ei kartnud keda kuraditki - koju ja kohe sadulasse. Posti najal jalad kinni ja minema. On ikka hulga etem küll, kui niisama sõtkuda. Kukkumist ette ei tulnud aga üllatas see, et päris palju jõudu peab rakendama, et jalga kätte saada. Samuti tekkis selline tunne, et sadul on tiba madal. Panin clitid nii ette kui võimalik. Kas kellelgi on veel sellist kogemust?
Tavapärase ringi lõpus avastasin, et jalgadel on mingid uued lihased väsinud - need millega saab ülespoole sikutada
Ja nagu siin juba juttu on olnud - Time laseb jalal ikka päris palju niheleda
ise kasutan time ATACeid juba 5 aastat. jala kättesaamine ei nõua absoluutselt jõudu. aga eks see jala väljakeeramise liigutus tuleb harjutamisega ja muutub automaatseks.umax kirjutas: Kukkumist ette ei tulnud aga üllatas see, et päris palju jõudu peab rakendama, et jalga kätte saada. Samuti tekkis selline tunne, et sadul on tiba madal. Panin clitid nii ette kui võimalik. Kas kellelgi on veel sellist kogemust?
cleati asukoht peab olema nii, et pedaali võll on pöia kõige laiema koha all.
-
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 28. 06. 2008. 18:27
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Olen foorumis uus ja hetkel asjaarmastaja rattur, ent kirg kasvab päevadega:)
Lugesin neid postitusi ja mõte clip-pedaalidest hakkas meeldima. Proovisin täna sõites tavaliste pedaalidega kerimise tunnet kätte saada, proovides üles tuleva jalaga pisut kaasa tõmmata - mulje oli võimas. Sõidan peamiselt MTB-ga linnatänavatel, parkides, üle äärekivide jne. Üks asi paneb mind muretsema natuke: mulle meeldib tihti tagurattasse võtta ja nii sadu meetreid kruiisida. Võib-olla on see mingi haigus, kuid mulle on see paras adrekas siiski:) Mure on selles, et aegajalt ei saa esiratast maha tagasi ja siis läheb kiireks.. Kas clip-pedaalidega on selle "hobi" harrastamine mõistlik või on väga suur tõenäosus koos veloga lihtsalt küljel üks korralik liug lasta?
Lugesin neid postitusi ja mõte clip-pedaalidest hakkas meeldima. Proovisin täna sõites tavaliste pedaalidega kerimise tunnet kätte saada, proovides üles tuleva jalaga pisut kaasa tõmmata - mulje oli võimas. Sõidan peamiselt MTB-ga linnatänavatel, parkides, üle äärekivide jne. Üks asi paneb mind muretsema natuke: mulle meeldib tihti tagurattasse võtta ja nii sadu meetreid kruiisida. Võib-olla on see mingi haigus, kuid mulle on see paras adrekas siiski:) Mure on selles, et aegajalt ei saa esiratast maha tagasi ja siis läheb kiireks.. Kas clip-pedaalidega on selle "hobi" harrastamine mõistlik või on väga suur tõenäosus koos veloga lihtsalt küljel üks korralik liug lasta?
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
eks oma ala spetsialistid saavad parem kommenteerida, aga niikaua kui ma olen näinud trikkimiseks clipless ei sobiUnFinished kirjutas:Olen foorumis uus ja hetkel asjaarmastaja rattur, ent kirg kasvab päevadega:)
Lugesin neid postitusi ja mõte clip-pedaalidest hakkas meeldima. Proovisin täna sõites tavaliste pedaalidega kerimise tunnet kätte saada, proovides üles tuleva jalaga pisut kaasa tõmmata - mulje oli võimas. Sõidan peamiselt MTB-ga linnatänavatel, parkides, üle äärekivide jne. Üks asi paneb mind muretsema natuke: mulle meeldib tihti tagurattasse võtta ja nii sadu meetreid kruiisida. Võib-olla on see mingi haigus, kuid mulle on see paras adrekas siiski:) Mure on selles, et aegajalt ei saa esiratast maha tagasi ja siis läheb kiireks.. Kas clip-pedaalidega on selle "hobi" harrastamine mõistlik või on väga suur tõenäosus koos veloga lihtsalt küljel üks korralik liug lasta?
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Kuna siin teema uuenema hakkas viskan ka oma sõna sekka.
Enne Värska sõitu sain endale uue ratta ( Cannondale F4 ) ja ka clipid ja saapad ( clipid time attack vms ja saapad Sidi). Sai siis kohe proovitud ,et kuidas on. Alguses oli väga hea( 2km asfalt) kuid siis tuli maastiku moodi asi ja kippus vahel rattas vibelema. Saigi esirattaga liiva sõidetud ja külg ette ja pauhhh maha, õnneks väga midagi ei juhtunud mõned sõitsid vaikselt otsa aga elab üle. Kuid jah kukkumisi tuli kokku 12 neist 1 lausa enne sõitu parkmisplatsil( oli muru/heina) peal. Kõige rohkem rõõmu aga valmistas see kui keegi küsis ,et kas ma teen kuiva trenni =D.
Nüüd kui clipiga 500~ sõidetud on tunne väga hea ja ei vahetaks kunagi tavalise pedaali vastu.
Enne Värska sõitu sain endale uue ratta ( Cannondale F4 ) ja ka clipid ja saapad ( clipid time attack vms ja saapad Sidi). Sai siis kohe proovitud ,et kuidas on. Alguses oli väga hea( 2km asfalt) kuid siis tuli maastiku moodi asi ja kippus vahel rattas vibelema. Saigi esirattaga liiva sõidetud ja külg ette ja pauhhh maha, õnneks väga midagi ei juhtunud mõned sõitsid vaikselt otsa aga elab üle. Kuid jah kukkumisi tuli kokku 12 neist 1 lausa enne sõitu parkmisplatsil( oli muru/heina) peal. Kõige rohkem rõõmu aga valmistas see kui keegi küsis ,et kas ma teen kuiva trenni =D.
Nüüd kui clipiga 500~ sõidetud on tunne väga hea ja ei vahetaks kunagi tavalise pedaali vastu.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Tagurattasse võtta tähendab tagarattal sõitu?UnFinished kirjutas:Olen foorumis uus ja hetkel asjaarmastaja rattur, ent kirg kasvab päevadega:)
Üks asi paneb mind muretsema natuke: mulle meeldib tihti tagurattasse võtta ja nii sadu meetreid kruiisida. Võib-olla on see mingi haigus, kuid mulle on see paras adrekas siiski:) Mure on selles, et aegajalt ei saa esiratast maha tagasi ja siis läheb kiireks.
Ei saa esiratast maha tagasi. Ilma piduriteta ratas või mismoodi ei saa maha?
-
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 28. 06. 2008. 18:27
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Hit the point, see on tagarattal sõit..mulkago kirjutas:Tagurattasse võtta tähendab tagarattal sõitu?UnFinished kirjutas:Olen foorumis uus ja hetkel asjaarmastaja rattur, ent kirg kasvab päevadega:)
Üks asi paneb mind muretsema natuke: mulle meeldib tihti tagurattasse võtta ja nii sadu meetreid kruiisida. Võib-olla on see mingi haigus, kuid mulle on see paras adrekas siiski:) Mure on selles, et aegajalt ei saa esiratast maha tagasi ja siis läheb kiireks.
Ei saa esiratast maha tagasi. Ilma piduriteta ratas või mismoodi ei saa maha?
Vbl sa oled tõesti nii cool mees, et suudad tagapidurit kasutades alati esiratta maa peale tagasi tuua, eks ma pean seda vaikselt harjutama hakkama. Ent sa ei saanud küsimusest eriti aru, see puudutas nimelt clippe mitte piduri kasutamist.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Ma arvan ,et mulkago mõtles seda ,et kui sul on clipid kinni et vajutad pidurit ja ei juhtu miskit. Ise ka proovisin täna ja väga edukalt saab sõita tagurattal ja siis ilma mingi probleemita maale tagasi.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Ahoi noored kuked - UnFinished ja GT-Freak, üks sõibab ennastunustavalt tagarattal ja teine on pärast Värska GP-d läbinud 9.päevaga lausa 500km, võibolla oleks mõistlik, kui jätkaksite oma dialoogi privaatsõnumites. Teie sõnum pole nii kandev, et pidevalt siia foorumisse miskit sisse toksida.GT-Freak kirjutas:Ma arvan ,et mulkago mõtles seda ,et kui sul on clipid kinni et vajutad pidurit ja ei juhtu miskit. Ise ka proovisin täna ja väga edukalt saab sõita tagurattal ja siis ilma mingi probleemita maale tagasi.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Tehtud! Ütleks mõni meie kuulus poliitik. Shimano PD-M520 pedaalid ja Louis Garneau kingad esimene 33 km ring seljataga ja tunne on positiivne! Homme lähen proovin Rakvere Rattamaratoni rajal, mis ja kuidas. Tänu foorumist loetule tuli nii mõnigi liigutus kergemalt ja kiiremalt!
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
rakveres on see hüppetorni tõus (vist kutsuti nii). Kui sellest üles ronid (või tegelt ükstapuha, mis raskemast tõusus) aga päris üles vändata ei jõua ja seisma jääd mäe peal, siis on oht, et sa ei saa jalga kätte ja kukud külili. Ole siis hoolas ja kui silmad punnis mäest üles pressid, ära unusta, et jalad on natuke tugevamalt kinni varem Omal on kogemus paari aasta tagant Mulgist, kus tekkis väike pudelikael, ees pandi jalg maha, ma tagant lennuga tulles, pressisin pidurit, sain kenasti hoo maha, kuid kohe sain ka külje maha, sest ei tulnud meelde jalga pedaalist välja võtta. Ikka juhtub ...PudruKuul kirjutas: Homme lähen proovin Rakvere Rattamaratoni rajal, mis ja kuidas.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Metsas käidud! Avastatud palju puudujääke eneselt, aga seda saab lihvida. Sain korra laskumisel ikka külili käidud - ei saanud jalga kätte. Kuid ka küsimus kuidas saada klipid kiiresti alt puhtaks nii palju, et saaks kinni.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Mina isiklikult taon kingatalda vastu lähimat veidi kõvemat objekti- puud, kivi.. Nende puudumisel ka vastu pedaali, kuigi ma ei tea, kuidas see pedaalile mõjub. Kuna seda väga tihti ette ei tule, siis siiani pole ka midagi juhtunud.PudruKuul kirjutas:Kuid ka küsimus kuidas saada klipid kiiresti alt puhtaks nii palju, et saaks kinni.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Laskumisel peaks ikka klipid kinni hoidma mitte lahti. Siis ei käi külili Mis puutub odavama otsa SPD pedaali mudas kinni saamist, siis ega siin lahendust polegi. Toksid niikaua kui kinni saad. Seda probleemi oleks saanud vältida kui oleksid ostnud "mudakindlamad" pedaalid. Visplid (eggbeater, look 4x4) või Timed. Kallid Shima pedaalid (959) pidid ka head olema.PudruKuul kirjutas:Metsas käidud! Avastatud palju puudujääke eneselt, aga seda saab lihvida. Sain korra laskumisel ikka külili käidud - ei saanud jalga kätte. Kuid ka küsimus kuidas saada klipid kiiresti alt puhtaks nii palju, et saaks kinni.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Sain pedaalid eelmiselt omanikult kingituseks kaasa! Nüüd tean, et kui need surnud siis vaatan kallimate poole.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
ka odavama otsa crankbrothersid (smarty) toimivad mudas suurepäraselt. ei ole vaja mingit tagumist vms, lihtsalt vajuta king pedaalile ja oledki kinni.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
Minu viga Mõtlesin, et küsimuse autor peab silmas olukorda, kui muda on kogunenud kingatalla ja klotsi vahele, mida mul on aegajalt ette tulnud. Mul endal nt kõige odavamad Time-d (Atack Alium S vist) ning nendega on olnud probleeme vaid siis, kui muda on kingatalla ja klotsi vahel, sel puhul kasutangi kingatalla tagumist millegi vastu.siim_s kirjutas:ka odavama otsa crankbrothersid (smarty) toimivad mudas suurepäraselt. ei ole vaja mingit tagumist vms, lihtsalt vajuta king pedaalile ja oledki kinni.
Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.
kaks võimalust, mida ise see suvi praktiseerisin clippidega sõitmaõppimiseks "the hard way": kolmapäevakud ja ratta-o. muljed? kiiruse vähenemisel ootamatult nullini (näiteks liiga suur käik tõusul, punkti märkamine silmanurgast, mis eeldab 90+ kraadi pööret) executis protsessor automaatselt tarkvara vanema versiooni, mis ei sisaldanud jalapööret murdosa sekundi jooksul. tulemus: palju naljakaid "potsti" küljelekukkumisi multifilmistiilis (see on siis see stiil, kus tegelinski jookseb üle kaljuserva ja alles 1.5 sek pärast kukub alla). tegelikult ise arvan, et tänu sellele oli kohanemine pigem kiire kui aeglane.