Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Tegemist on vene maanteerattaga, kuid käiguvahetid on toodud lenksule!? Start Sosse ja Turistil on nad raamil. Millega on tegu? Teab keegi? Õhtul lähen vaatama, aga uudishimu tahab juba tappa.
Viimati muutis PudruKuul, 05. 06. 2008. 18:29, muudetud 1 kord.
Re: Infot ratta kohta kui on olemas suu sõnaline kirjeldus?
Pakun, et kasutab miskit liughõõrdumisega kangikest, nagu primitiivsetel (laste) ratastel. Neil asendeid/klõpsumist pole, niipalju kui kangi liigutad, niipalju ka tross tõmbab.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Infot ratta kohta kui on olemas suu sõnaline kirjeldus?
Uuemal Turistil olidki need lenksul.Ise käisin poes kiibitsemas. Maksis tol hetkel 104 rubla.
Re: Infot ratta kohta kui on olemas suu sõnaline kirjeldus?
Sain veel nii palju teada, et puudu on üks käiguvahetaja, kummid ja keskmine jooks. Kui asi käes vaatame, mis teha annab äkki saab kunagi sõitma selle isendi.
E: Isend on väga õnnetus seisus. Tegemist on Tsempion raamiga, millel toimub käigu vahetus leistangi pealt kaare lõpust. Puudu on üks käigu vahetaja heebel, tross ja vahetaja ise, jooksud ja rehvid, kett ja tagumine dirr. Tõenäoliselt asja temast enne ei saa kui on leitud samasugune doonor/id. Raam on üllatavalt kerge. Sõitmiseks vast temast enam asja ei saa, aga hobikorras võib ju taastada. Kui kellelgil on juppe pakkuda võib teab, kellel on siis ootan pakkumisi huviga!
E: Isend on väga õnnetus seisus. Tegemist on Tsempion raamiga, millel toimub käigu vahetus leistangi pealt kaare lõpust. Puudu on üks käigu vahetaja heebel, tross ja vahetaja ise, jooksud ja rehvid, kett ja tagumine dirr. Tõenäoliselt asja temast enne ei saa kui on leitud samasugune doonor/id. Raam on üllatavalt kerge. Sõitmiseks vast temast enam asja ei saa, aga hobikorras võib ju taastada. Kui kellelgil on juppe pakkuda võib teab, kellel on siis ootan pakkumisi huviga!
Re: Infot ratta kohta kui on olemas suu sõnaline kirjeldus?
Tsempion oli vene ajal kohalik tippraam. Puuduvad jupid võid leida mõne spordikooli mehanni varuosade kasti põhjast. Lenksule aretati käikari heeblid siis kui rattaga sõideti krossi.PudruKuul kirjutas:Sain veel nii palju teada, et puudu on üks käiguvahetaja, kummid ja keskmine jooks. Kui asi käes vaatame, mis teha annab äkki saab kunagi sõitma selle isendi.
E: Isend on väga õnnetus seisus. Tegemist on Tsempion raamiga, millel toimub käigu vahetus leistangi pealt kaare lõpust. Puudu on üks käigu vahetaja heebel, tross ja vahetaja ise, jooksud ja rehvid, kett ja tagumine dirr. Tõenäoliselt asja temast enne ei saa kui on leitud samasugune doonor/id. Raam on üllatavalt kerge. Sõitmiseks vast temast enam asja ei saa, aga hobikorras võib ju taastada. Kui kellelgil on juppe pakkuda võib teab, kellel on siis ootan pakkumisi huviga!
Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Kas kellelgil on kogemusi vanale alumiinium jooksule uute rehide peale panemisega? Milline oli tulemus? Alumiinium ajajooksul oksüdeerub ja jooksud ei näed just kõige paremad välja. Kas on võimalik neid kuidagi puhastada sellest oksüdeerunud kihist? Või äkki on kellegil kogemus minimaalse ümber ehitusega (rumm, kassett jääb vana)!
P.S. Kuidas saaks teema pealkirja ära muuta!?
P.S. Kuidas saaks teema pealkirja ära muuta!?
Re: Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
avad oma selle teema esimese postituse ja tallad nupust Muuda.PudruKuul kirjutas:Kas kellelgil on kogemusi vanale alumiinium jooksule uute rehide peale panemisega? Milline oli tulemus? Alumiinium ajajooksul oksüdeerub ja jooksud ei näed just kõige paremad välja. Kas on võimalik neid kuidagi puhastada sellest oksüdeerunud kihist? Või äkki on kellegil kogemus minimaalse ümber ehitusega (rumm, kassett jääb vana)!
P.S. Kuidas saaks teema pealkirja ära muuta!?
oksiidi saad maha liivapaberiga. tolleaegseid pöidu minu meelest ei anodeeritud, seega peene liivapaberiga pöid puhtaks.
Re: Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Kui aparaadi originaalsust taga ei aja, soovitan üldse uued rattad talle teha tänapäevaste rummude ja tirridega. Mõne aasta eest tegin isa "Sputnikule" taastusremondi, sellele sai isegi kassettkeskjooks sisse keeratud. Muidugi ka Shimano käigud jne. Pidurid jätsin originaalid, need Turisti tüüpi pidurid on kaunis töökindlad ja efektiivsed. Igatahes päris mõnus, kerge ja kiire liikur tuli sellest.
mustal taustal helendab must vari
Re: Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Palju sul kulus rahaliselt ja millised detaile kasutasid?Soobel kirjutas:Kui aparaadi originaalsust taga ei aja, soovitan üldse uued rattad talle teha tänapäevaste rummude ja tirridega. Mõne aasta eest tegin isa "Sputnikule" taastusremondi, sellele sai isegi kassettkeskjooks sisse keeratud. Muidugi ka Shimano käigud jne. Pidurid jätsin originaalid, need Turisti tüüpi pidurid on kaunis töökindlad ja efektiivsed. Igatahes päris mõnus, kerge ja kiire liikur tuli sellest.
Re: Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Veljed olid topeltpõhjaga ja anodeerimata - miskid tavalised odavad, vist veidi kitsamad, kui hübriidratastel. Ei mäleta, vist olid miski 280kr/tükk. Esirumm jäi vana XB3, taha sai miski suvaline laiatarbe kassettrumm. Käiguvärk sai vist SIS, kõige trossi ja heebliga (Olne ühte SIS-i juba kulutand ligi 10 aastat, ei kavatsegi laiali pudeneda!) Vändad vist andis keegi sõpradest, kes kruvis need oma läbiaetud maastikuratta alt maha enne, kui ülejäänd kupatuse prügimäele viis. Ma siis poleerisin alumiiniumi läikima nagu kroomi ja panin need Sputnikule alla. Ette käiguvahetust ei teinudki, sellel rattal ei olnud ka seda varem küljes. Ja kassettkeskjooks istus Sputniku vintidesse probleemideta.
Üldiselt ei mäleta, palju maksis, aga kahte tuhandet ei läinud, jupid olid ka odavast klassist.
Odavaid velgesid muidu ei soovita: mul lõpetasid miskid HE-st ostetud JetSet veljed niimoodi kohe, kui tänavasoola tunda said:

Teine probleem võiduka puhul on esihammasratas: laiaks tarbeks tehakse neid vaid kuni 48-hambalistena, suuremad maksid aga juba tuhandeid kroone. Mina olen seni seda probleemi lahendanud lukksepaoskustega, käianud kitsamaks ennesõjaaegseid 56 hambaga hammasrattaid, käianud ühtede väntade küljest neid liitmikusõlmi ära ja keevitanud teiste külge. Üks kavalaim nipp oleks muretseda kuskilt rauast nelikant-vändad, sealt see kokkukeevitatud 48hambane jura välja lammutada ja turisti/sosse/sputniku vändalt see kolmharu asemele keevitada - harkovi hammasrattad suhteliselt lolli- ja kulumiskindlad.
Üldiselt ei mäleta, palju maksis, aga kahte tuhandet ei läinud, jupid olid ka odavast klassist.
Odavaid velgesid muidu ei soovita: mul lõpetasid miskid HE-st ostetud JetSet veljed niimoodi kohe, kui tänavasoola tunda said:

Teine probleem võiduka puhul on esihammasratas: laiaks tarbeks tehakse neid vaid kuni 48-hambalistena, suuremad maksid aga juba tuhandeid kroone. Mina olen seni seda probleemi lahendanud lukksepaoskustega, käianud kitsamaks ennesõjaaegseid 56 hambaga hammasrattaid, käianud ühtede väntade küljest neid liitmikusõlmi ära ja keevitanud teiste külge. Üks kavalaim nipp oleks muretseda kuskilt rauast nelikant-vändad, sealt see kokkukeevitatud 48hambane jura välja lammutada ja turisti/sosse/sputniku vändalt see kolmharu asemele keevitada - harkovi hammasrattad suhteliselt lolli- ja kulumiskindlad.
mustal taustal helendab must vari