Panther või Helkama

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Niru
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 04. 08. 2008. 09:02

Panther või Helkama

Postitus Postitas Niru » 04. 08. 2008. 12:58

Et kõigepealt mis asi tootja see Panther on ja mida väärt tema rattad?
Helkama on juba tuntud soomlane, mõlemal on pakkuda sellised linnasõidurattad, rummusisene värk ja muud pulgad...Helkama on muidugi 1000.- kallim ka ja pole esiamorti ning üsna rasked on nad 17-18kg, Pantheri kaalu ei tea aga see polegi sellise ratta puhul vist peamine.
Katsun lingid ka üles panna millistega umbes tegu:
Panther umbes selline , aint lenks on teistsugune-keeratud üles-sihuke omapärane mida teistel polegi näinud, pildil on tavaline lenks:
millegipärast ei ava enam aga panen siiski miski aadressi sinnakanti, peaks olema alajaotuses Trikes ja Panther Orion, maksab umbes 6600.-
http://pantherbike.de/en/products/
Helkama võiks olla midagi sellist: maksab umbes 7600.-
http://www.helkamavelox.fi/index.phtml? ... licProduct&
või , hind umbes 7900.-
http://www.helkamavelox.fi/index.phtml? ... licProduct&
Tänud kommentaaride eest.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas mart » 04. 08. 2008. 13:11

Niru kirjutas:Et kõigepealt mis asi tootja see Panther on ja mida väärt tema rattad?
Helkama on juba tuntud soomlane, mõlemal on pakkuda sellised linnasõidurattad, rummusisene värk Panther Orion
Tänud kommentaaride eest.
Pilt
Panther on Leedu "Baltic Vairas" toode, mis nt saksas on populaarne odavama otsa linnaratas. Raamid tehakse olenevalt mudelist - terasest kohapeal ja alumiiniumist taivanis/vietnamis/indias.
Helkama pole enam mitu aastat soomlane, vaid taivanlane, kust on pärit tema raamid.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Niru
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 04. 08. 2008. 09:02

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas Niru » 04. 08. 2008. 17:54

Tegelt on selline Scwinn Hawaiist ka päris lahe:
http://www.schwinnbike.com/products/bik ... hp?id=1027
nahkiste ja käepidemed, kruiseri lenksu asend pisut võõras ja aint 3 käiku. Linnakaks piisav arvatavasti ja kõige odavam 5970.-, tõsi ,kõiksugu mudinaid-tulesid-dünamoid-amorte tal ka pole....

Niru
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 04. 08. 2008. 09:02

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas Niru » 06. 08. 2008. 20:25

nojah, paistab et ega selliste rataste ja rummusiseste käiguvahetajatega siin suurt kogemust pole, suur on see võistlusrataste ja muidu maastikuratastega.eestis on üldse maastikuratste mood kõva, sõidavad nendega nii noored kui vanad. välismaal näiteks,sõltub muidugi riigist, üldiselt annab ikka astuda enne kui linnasõidurataste seast ka meile tüüpiline maastikuratas vastu vaatab.....tea sõltub see inimestest või on nõuka aeg oma jälje jätt.

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 790
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas LauriA » 06. 08. 2008. 21:08

Niru kirjutas:nojah, paistab et ega selliste rataste ja rummusiseste käiguvahetajatega siin suurt kogemust pole, suur on see võistlusrataste ja muidu maastikuratastega.eestis on üldse maastikuratste mood kõva, sõidavad nendega nii noored kui vanad. välismaal näiteks,sõltub muidugi riigist, üldiselt annab ikka astuda enne kui linnasõidurataste seast ka meile tüüpiline maastikuratas vastu vaatab.....tea sõltub see inimestest või on nõuka aeg oma jälje jätt.
Ma pakuks, et asi on pigem selles, et Tallinna kesklinnast on lähimad maastikurattale sobivad sõidukohad ... 5 km kaugusel, aga Pariisi, LA, Berliini, Tokyo, Shanghai, Kairo jm suurlinnade puhul tuleb ... 20-100km maha sõita, et sobiv maastik leida. Kui Eestis oleks maa sihipärasemalt kasutusel nagu näiteks Austrias ja Saksamaal (seal ei ehitata põllule või karjamaale elamurajooni) ning juba viimased 100-200 aastat erakätes, siis oleks ka meil võimalused piiratumad.

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas marion » 06. 08. 2008. 21:09

Niru kirjutas:eestis on üldse maastikuratste mood kõva, sõidavad nendega nii noored kui vanad. välismaal näiteks,sõltub muidugi riigist, üldiselt annab ikka astuda enne kui linnasõidurataste seast ka meile tüüpiline maastikuratas vastu vaatab.....tea sõltub see inimestest või on nõuka aeg oma jälje jätt.
minul sõltub maastikuratta eelistus küll pigem Tallinna linna nn "rattateedest" ja nende äärekividest

Niru
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 04. 08. 2008. 09:02

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas Niru » 07. 08. 2008. 00:20

maitseasi muidugi, nende ratastega mida suurem publik ostab vist maastikusporti ju eriti ei tee, võibolla tõesti üle äärekivide ja kohalike asfaldilainetuste jaoks.....

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas marion » 07. 08. 2008. 08:44

Niru kirjutas:maitseasi muidugi, nende ratastega mida suurem publik ostab vist maastikusporti ju eriti ei tee, võibolla tõesti üle äärekivide ja kohalike asfaldilainetuste jaoks.....
neil sinu väljapakutud linnaratastel ei näe ma küll mingit eelist minu maastikuvokiga võrreldes, kui siis võibolla ainult see, et tuul ei jõua neid nii kergesti ära viia ja nende trepist tassimine on hea ka üldfüüsisele 8)

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas Soobel » 07. 08. 2008. 09:51

Maastikurataste mood paistab üle minevat, viimasel ajal on kaunis palju hübriide (sisuliselt 28-tolliste ja 32-37mm jämedate kummidega maastikurattad) liikvel. Ja maastikuratastel ja linnaratastel on küll vahe vahel. Ja veel milline!
Paar aastat tagasi ostis õe tuttav käest kätte kelleltki suvaliselt miski uhke Merida maastikuratta. Ise elas Tartus, ratas aga osteti Tallinnas. Ja mina olin see mees, kes pidi ratta Tartusse toimetama. Lihtne - võta ta vaid sobival päeval tööle kaasa.
Maastikuratta isu kadus kaunis ruttu: ehkki ma timmisin ta oma pikkusele välja ja lõin kummid korralikult täis, tallasin ma seda 12 kilomeetrit kolmveerand tundi ja olin kohale jõudes täiesti läbi. Peale 20km/h läks miski vastutakistus meeletuks, pealegi loopis see vaatamata amordile oma lühikese raami pärast nagu eesel.
Võrdluseks: selle vahemaa läbimiseks kulus seni mul kolmveerand tundi vaid sellel rattal läbi lumehangede ja soolalöga. Praegugi on see mul põhiratas, kuna võidukas ootab suuremat rahasüsti. 32mm Schwalbe kummidel sõidan sellega tööle umbes pool tundi, vihjeks veel niipalju - sellel ei ole ei nõukogude madalakvaliteedilist rauda ega ka hiina pinnaltkarastatud pasteeti, laagrid on täisterasest.
mustal taustal helendab must vari

Niru
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 04. 08. 2008. 09:02

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas Niru » 07. 08. 2008. 10:49

Ei ega ma ei vaidle, kellele meeldib maastiku oma lase aga sõidab, linnakad on rasked küll aga korteris pidamisega ja tassimisega õnneks tegu ei tule ka.
Selline rotikas ratas nagu pildil on juba stiilne, Stockholmis olid sarnased lukuga silla küljes ja näha oli et seisnud olid nad juba aastaid......

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas marion » 07. 08. 2008. 11:20

Niru kirjutas:Ei ega ma ei vaidle, kellele meeldib maastiku oma lase aga sõidab, linnakad on rasked küll aga korteris pidamisega ja tassimisega õnneks tegu ei tule ka.
Selline rotikas ratas nagu pildil on juba stiilne, Stockholmis olid sarnased lukuga silla küljes ja näha oli et seisnud olid nad juba aastaid......
ma ei pidanud silmas meeldimist, vaid pigem edasiliikumise kiirust (mnt rattaga saab jah kiiremini, aga õhtuks põrutavad äärekivid mul randmed valusaks), mis minujaoks ongi võrdne mugavusega. Kui oleks võimalik vaid ühte ratast omada, oleks see mul väga suure tõenäosusega kergelt karvase kummiga hübriid - asfaldil kiirem kui mtb ja kannatab ka kruusa.
Mõnda aega tagasi olen natuke sõitnud ka mingi Helkama rummusisese 3-käigulise naisterattaga, kiirendamine oli hulga raskem ja ka kiirus jäi oluliselt madalamaks võrreldes toona teise rattana kasutuses olnud mingi 5keeguse 1,5" kummidega maastikurattaga, kaaluvahet enam ei mainigi, jalgpiduriga sai ka hulka nalja. Mul on rattad ka rohkem tarbevahendid, mitte hängimiseks, ei pea eriti stiilne välja nägema, aga otstarbeks peab optimaalne olema ja oma tööd tegema.
Samas selle Helkama kasuks pean ütlema, et selle paari aasta jooksul, mil mina temaga kokku puutusin, ei näinud ta kordagi õli ja sõiduomadused sellest ei muutunud kah. Kunagi, kui ma 70-aastaseks hakkan ja kiirusest ning rattahooldusest enam lugu ei pea, siis võtan jälle Helkama ratta.

Niru
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 04. 08. 2008. 09:02

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas Niru » 07. 08. 2008. 16:01

mulle meeldib linnusõidurattal sõiduasend, maastiku omal on see selgelt sportlikusele ja kiirusele panustatud aga kui tahad lihtsalt rahulikult aerutada ja ringi ka vahtida siis ehk ikka linnaratas kuigi pole spetsialist....maastiku omal on küllalt palju kehast käte toel jne.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas Soobel » 07. 08. 2008. 16:48

Kui mugavusest rääkida, siis ennesõjaaegsetele pika raamiga kolakatele alternatiivi pole. Eriti, kui rääkida põrutamisest ja loopimisest (edasi-tagasi suunas kõikumisest). Lõivu tuleb muidugi maksta kaalu ja manööverdamisomaduste pealt. Kusjuures kaalu pealt mitte kole palju - tuunitud "Pofabor" kaalub kõigest 17 kilo. Ehkki arvasin seni, et koos selle punnvõrri hargiga on ta pikalt üle 20 kilo...
mustal taustal helendab must vari

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Re: Panther või Helkama

Postitus Postitas mart2 » 07. 08. 2008. 21:13

Üheks oluliseks kaalutluseks linnaratta ostmiseks Hollandis on hoolduskulud ja mugavus.

Uuel rattal on enamuses kõik kinnine - käiguvahetus, kett, dünamo jne. Kodus nokitsejaid on vähe ja teeninduse raha on piisav selleks, et kaaluda "hooldusvaba" varianti. Pea kõigil on küljes raamilukk mis abistab lisaketti/trossi. Lisaks kaitstud ka porisel ajal pritsmete eest. Olen nädalavahetusel näinud peresid ratastega lausvihmas kirikusse sõitmas.

No ja kes ise nendega sõitnud, teavad kui hästi selline ratas tänu massile kiirust hoiab !
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Vasta

Mine “Jalgrattad”