Maanteeratas ja linnasõit
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Maanteeratas ja linnasõit
Mul on Mavic Aksium jooksudel Continental Ultrasport 700x23C kummid ja pea iga viies sõit lõpeb kummipurunemisega. Kas on mingi moodus teha see kombinatsioon läbilöögikindlamaks või pean ostma hübriididel all olevad, laiemad kummid? Ratast kasutan ca pool aega tööle ja koju sõitmiseks, seega pole veerevus esmatähtis.
Re: Maanteeratas ja linnasõit
1. Löö kummid korralikult täis.m6mm kirjutas:Mul on Mavic Aksium jooksudel Continental Ultrasport 700x23C kummid ja pea iga viies sõit lõpeb kummipurunemisega. Kas on mingi moodus teha see kombinatsioon läbilöögikindlamaks või pean ostma hübriididel all olevad, laiemad kummid? Ratast kasutan ca pool aega tööle ja koju sõitmiseks, seega pole veerevus esmatähtis.
2. Väldi teravaid auke, tõsta vajadusel esiratast ja tagaratast.
3. Väldi teeservasid kus on mingit sodi või puru maas. Sinna lendavad ka klaasikillud, metallitükid jms.
Minul muutusid kummipurunemised oluliselt harvemaks kui hakkasin hoidma pea max rõhku kummides.
Anna teada kuidas mõjus.
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Ma löön 100-110 PSI sisse, 120 on lubatud, kas peaks maksimumi lööma?
Re: Maanteeratas ja linnasõit
khm, siis peab ikka väga toorelt läbi ja üle teravate servade lajatama. kuigi olen ise kõrval sõitnud kui mees siledal maanteel üle ainukese asfaldil oleva kivi sõitis ja mõlemad kummid lõhkus.
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Osta oma maanteekale tsiklokrossi või matkaratta kummid. Juba autopeded teavad, et "kuupsentimeetritele ei ole aseainet" ja see kehtib silindrimahu kõrval ka rattakummide puhul Tallinna perverssete äärekividega linnamaastikul. Kasvõi midagi sellist. Kuni 35mm peaks maantee pöiale veel ilusti istuma. Väidetavalt peaks ka lateks sisekumm kergemaid läbilööke paremini taluma kui tavaline.
Võid oma 23mm maantee kummid purunemise vastu küll pilgeni täis lüüa, aga linnasõidul on nad siis lisaks ebameeldivale vibratsioonile sügisesel ligedal asfaldil ka ülilibedad, tagapidurit ei soovita hoo pealt üldse puudutada, viskab kohe saba ette.
Võid oma 23mm maantee kummid purunemise vastu küll pilgeni täis lüüa, aga linnasõidul on nad siis lisaks ebameeldivale vibratsioonile sügisesel ligedal asfaldil ka ülilibedad, tagapidurit ei soovita hoo pealt üldse puudutada, viskab kohe saba ette.
Re: Maanteeratas ja linnasõit
23 on vähe jah, osta vähemalt 25 või 28. Laiem kui 28 kumm ei lähe minuarust maanteekale alla.m6mm kirjutas:Mul on Mavic Aksium jooksudel Continental Ultrasport 700x23C kummid ja pea iga viies sõit lõpeb kummipurunemisega. Kas on mingi moodus teha see kombinatsioon läbilöögikindlamaks või pean ostma hübriididel all olevad, laiemad kummid? Ratast kasutan ca pool aega tööle ja koju sõitmiseks, seega pole veerevus esmatähtis.
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Osta 28mmm Continentali kummid! Jah, õigus teil, 25mm kuskil on kriitiline piir, 23mm kumm läheb puruks nii et ei saa arugi, löö sisse, palju tahad. 28mm kumme olen lappinud seni vaid klaasikildude pärast.
mustal taustal helendab must vari
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: Maanteeratas ja linnasõit
ei tea milles sul asi, aga ise pole selle aasta jooksul kordagi maantee rattal kummi paigand/vahetanud. (täna kindlasti on see päev ) (23x700cc Schwalbe Ultremod),
1. Õhku löön sisse korra nädalas maximumi peale (8 ATM'i), mis nädalaga kahaneb kuskile 6 peale.
2. Kui kumm kulunud siis loomulikult purunemisi tihemini, aga just torgete pärast.
3. Läbilöögi vastu aitab ainult tee valik ja rõhk ning kui see on maksimumi lähedal, siis läbilöök praktiliselt võimatu.
4. üks võimalus ka see, et mingi kumme purustav asi on kummi sees või pöia küljes. Ka pöiapaela võib purunemist põhjustada.
Anna ka ülevaade, mismoodi sul kumm katki läheb?
Kas läbilöök? torge väljastpoolt? torge seestpoolt/külje pealt? kumm rebeneb liitekohalt?
1. Õhku löön sisse korra nädalas maximumi peale (8 ATM'i), mis nädalaga kahaneb kuskile 6 peale.
2. Kui kumm kulunud siis loomulikult purunemisi tihemini, aga just torgete pärast.
3. Läbilöögi vastu aitab ainult tee valik ja rõhk ning kui see on maksimumi lähedal, siis läbilöök praktiliselt võimatu.
4. üks võimalus ka see, et mingi kumme purustav asi on kummi sees või pöia küljes. Ka pöiapaela võib purunemist põhjustada.
Anna ka ülevaade, mismoodi sul kumm katki läheb?
Kas läbilöök? torge väljastpoolt? torge seestpoolt/külje pealt? kumm rebeneb liitekohalt?
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Nii, ühest kummist leidsin sissekaevunud klaasikillu aga see ei seleta kõiki purunemisi. Valisin suuremate kummide tee, hetkel panin taha 38 laiuse (reaalselt 40) aga ette pean vaatama midagi väiksemat. Kõrguse poolest läheb 38 alla aga 35 käiks ringi ka... Ratas on segavereline Kona Phd, seega pole suurem kumm seal väga loomuvastane lahendus.
Tänud kõigile kaasamõtlejatele!
Tänud kõigile kaasamõtlejatele!
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Endal 23x700 Vittoria Rubinio pro.( et-bikest hind miski 360 eeku) eelmise hooaja sain ilma yhegi kummi lõhkumiseta. Sellel hooajal yks purunemine oma lollusest (kurv läks tiba pikaks ja sõitsin miski kiviklibu sisse).
Rõhku löön sisse max lubatud :10bar
Rõhku löön sisse max lubatud :10bar
Selleks et paigal püsida tuleb joosta kõigest väest....Kui tahad jõuda edasi , pead jooksma vähemalt 2x kiiremini...
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Noh jah, kummid. Ja sõidustiil. Maanteekas on ikkagi asfaltteedele mõeldud. Tallinna tänavakatted ei ole päris SEE asfalt Isegi rattateede ääred on kõrgemad, st peab hoo maha võtma, et kummi ei lõhuks. Seepärast muutub maanteerattaga läbi linna sõit rohkem auguta kohtade otsimiseks ja teeäärte silumiseks.
Max rõhk ja laiem kumm aitab ka kummipurunemise vastu, nagu siin ennemalt juba üteldud. Vähemalt ma sõitsin kunagi alailma kumme katki ja pärast õige rõhu sisse pumpamis on asi stabiilsem olnud. Mis ei tähenda muidugi, et aeg-ajalt suvalisel hetkel suvalises kumm ootamatult lössi ei vajuks sellegipoolest.
Kui vaja, eks siis saab mnt rattaga linnas sõita küll. Aga maastiku- või linnarattaga on seda kogu asfaldi seisukorda ja kõrgeid teeääri arvestades oluliselt mugavam teha. Mööda linna ringi liduda ma näiteks ei tahaks, säästaks närvirakke ja rattakumme ja üldse. Aga kui näiteks teispoole linna tahan sõitma minna ja linn paratamatult ette jääb, siis selle linna sisse jääva osa arvestaks paratamatult maha tüütuks kulgemiseks. Või kui tüütu see ikka on, põnevust ka ju omajagu - sõidab auto üle või ei sõida, saad mõne vanainimese käest sõimata või ei saa.. elu on seiklus.
Max rõhk ja laiem kumm aitab ka kummipurunemise vastu, nagu siin ennemalt juba üteldud. Vähemalt ma sõitsin kunagi alailma kumme katki ja pärast õige rõhu sisse pumpamis on asi stabiilsem olnud. Mis ei tähenda muidugi, et aeg-ajalt suvalisel hetkel suvalises kumm ootamatult lössi ei vajuks sellegipoolest.
Kui vaja, eks siis saab mnt rattaga linnas sõita küll. Aga maastiku- või linnarattaga on seda kogu asfaldi seisukorda ja kõrgeid teeääri arvestades oluliselt mugavam teha. Mööda linna ringi liduda ma näiteks ei tahaks, säästaks närvirakke ja rattakumme ja üldse. Aga kui näiteks teispoole linna tahan sõitma minna ja linn paratamatult ette jääb, siis selle linna sisse jääva osa arvestaks paratamatult maha tüütuks kulgemiseks. Või kui tüütu see ikka on, põnevust ka ju omajagu - sõidab auto üle või ei sõida, saad mõne vanainimese käest sõimata või ei saa.. elu on seiklus.
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Investeerige tubeless-süsteemi Sel suvel omal kaks torget ja mõlemal korral on süsteem (tubelss kumm+rugin) asja lennult parandanud. No worries
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Ei puutu küll otseselt algsesse teemasse aga sõidan suve jooksu kümmekond korda Pääsküla-Merivälja edasi-tagasi otsi. See on 20km ots. Enamasti läbi järvevana-ülemiste-kadrioru. Maanteerattaga saab seda marsuuti pidi küll veidi kiiremini, kuna sees mitu pikka lõiku kus saab rahulikult sõita. Samas MTB rattaga on oluliselt mugavam kui on palju pidurdamist-kiiraendamist (foorid, teeületused, äärekivid). Võid sõita "lohakamalt". Maanteratta eelis tuleb välja ikkagi ainult suurematel (30+ kmh) kiirustel. Linnas, eriti kesklinnas on keeruline pidevalt nii kiire olla.
Algsele küsijale. Kui siiski maantee rattaga pidevalt linnas, siis hangi endale mõned "heavy-duty" kummid 25mm laiusega ja peaks korras olema.
Algsele küsijale. Kui siiski maantee rattaga pidevalt linnas, siis hangi endale mõned "heavy-duty" kummid 25mm laiusega ja peaks korras olema.
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Ja täpselt nii läkskiraamimurdja kirjutas:ei tea milles sul asi, aga ise pole selle aasta jooksul kordagi maantee rattal kummi paigand/vahetanud. (täna kindlasti on see päev )
Kummipurunemine oli põhjustatud suurest lõikest kummis.
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Värskem kogemus Lasnamäe rattateedelt: Sai käidud Koselt Lauluväljaku taha, andsin 30-ga mööda rattateid minna. Tundmatu tee, kohati oli päris kõrgeid äärekive. Olin täie persega sadulas, mürtsus kohati päris mehiselt. Aga tagajärgi ei kaasnenud. Ennustan, et kui olnuks mul taga endiselt 23mm kumm, poleks ma kaugele jõudnud.
mustal taustal helendab must vari
Re: Maanteeratas ja linnasõit
Värskem kogemus Tabasalu-Muraste rattateedelt 23 kummiga: andsin 35-ga mööda rattateid minna. Kohati oli päris kõrgeid äärekive. Ei olnud täie persega sadulas, ei mürtsunud üldse ja tagajärgi ei kaasnenud.