karbon raamide parandus
karbon raamide parandus
karbon raamide parandus 55675363 Vahur
vahur.valvas@mail.ee
Tehnoloogija ja materjalid on täpselt samad mis uute raamide valmistamisel.parandatud kohta on võimalik eristada vaid karbon riide erineva koe järgi. Käega katsudes üldjuhul parandatud kohta eristada pole võimalik. parandatud raami kaal ja omadused ei muutu.
vahur.valvas@mail.ee
Tehnoloogija ja materjalid on täpselt samad mis uute raamide valmistamisel.parandatud kohta on võimalik eristada vaid karbon riide erineva koe järgi. Käega katsudes üldjuhul parandatud kohta eristada pole võimalik. parandatud raami kaal ja omadused ei muutu.
Viimati muutis ultra, 20. 10. 2009. 18:53, kokku muudetud 2 korda .
Re: karbon raamide parandus
Äkki räägid veidi lähemalt? Kus, mis, kuidas?
Re: karbon raamide parandus
ja tehtud töödest mõned enne ning pärast pildid ka paluks
Re: karbon raamide parandus
Ma olen ühte näinud.marion kirjutas:ja tehtud töödest mõned enne ning pärast pildid ka paluks
Ennem oli suur ja kole auk, pärast ei saanud esmapilgul arugi.
Re: karbon raamide parandus
Ei usu. Oma silm on kuningas.arno110 kirjutas:Ma olen ühte näinud.marion kirjutas:ja tehtud töödest mõned enne ning pärast pildid ka paluks
Ennem oli suur ja kole auk, pärast ei saanud esmapilgul arugi.
Selline teenus vajaks rohkem nii sisu kui tegija tutvustust. Praegune "kuulutus" on rohkem rubriigist "küttepuude müük".
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: karbon raamide parandus
Pahtlil on imeline jõud.arno110 kirjutas:Ma olen ühte näinud.marion kirjutas:ja tehtud töödest mõned enne ning pärast pildid ka paluks
Ennem oli suur ja kole auk, pärast ei saanud esmapilgul arugi.
Viimati muutis Olts, 30. 09. 2008. 10:57, muudetud 1 kord.
see rattasõit on viinud kõik mu finantsid ja .....
Re: karbon raamide parandus
Mõned täpsustavad küsimused veel.ultra kirjutas:...Tehnoloogija ja materjalid on täpselt samad mis uute raamide valmistamisel. Parandatud kohta on võimalik eristada vaid karbon riide erineva koe järgi. Käega katsudes üldjuhul parandatud kohta eristada pole võimalik...
1. Kui suurt kahjustust on võimalik parandada?
2. Kas parandustööl on garantii?
3. Kui on tegu nt värvitud raamiga, kas siis saab ka värvi+laki töö?
4. Kui kaua võtab aega parandamine (arusaadavalt mõjutab ka kahjustuse ulatus)?
5. Kus teenus asub?
6. Ja kõige olulisem, mis on teenuse hinnaklass (üldistatult, a la tehtud tööde keskmine)?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: karbon raamide parandus
Kahjustuse suurus ei ole määrav, lihtsalt ühest hetkest on uus raam odavam.Kui esimese kolme kuuga raam uuesti puruneb siis maksan raha tagasi või parandan uuesti.Värvitööd mina ei teosta, parandatud koht jääb nagu naturaalne karbon.Töö teostamiseks võtan endale aega kaks nädalat ja pärast katkise koha parandamist ei tohi rattaga sõita 7 päeva, kuna vaik peab kuivama.Teenuse osutamise koht asub Tartus. Teenuse hinnaklass sõltub kahjustuse ulatusest ja on väga varieeruv. Näiteks kui on lenks kukkudes teinud raami ülemise toru sisse augu(läbimõõduga 2cm), siis on töötasu 500 EEK, +- 200EEK.Täpsema hinna teada saamiskes võib saata kahjustatud kohast pildi.
Mati kirjutas:Mõned täpsustavad küsimused veel.ultra kirjutas:...Tehnoloogija ja materjalid on täpselt samad mis uute raamide valmistamisel. Parandatud kohta on võimalik eristada vaid karbon riide erineva koe järgi. Käega katsudes üldjuhul parandatud kohta eristada pole võimalik...
1. Kui suurt kahjustust on võimalik parandada?
2. Kas parandustööl on garantii?
3. Kui on tegu nt värvitud raamiga, kas siis saab ka värvi+laki töö?
4. Kui kaua võtab aega parandamine (arusaadavalt mõjutab ka kahjustuse ulatus)?
5. Kus teenus asub?
6. Ja kõige olulisem, mis on teenuse hinnaklass (üldistatult, a la tehtud tööde keskmine)?
Re: karbon raamide parandus
Ehh, spetsialistid skeptikud, kuulutaja on piisavalt väärikas isik Eesti rattaringkondades, et endale jama ajamist mitte lubada.
Telefoninumber on olemas, saab ju järgi küsida kus, kui suuri ja kuidas.
A piltide nõudmine enne ja pärast, on küll valdkonnast "oi kui põnevaid asju tehakse".
Helistage, kirjutage ja uurige järgi, kui vajadus on.
Telefoninumber on olemas, saab ju järgi küsida kus, kui suuri ja kuidas.
A piltide nõudmine enne ja pärast, on küll valdkonnast "oi kui põnevaid asju tehakse".
Helistage, kirjutage ja uurige järgi, kui vajadus on.
Re: karbon raamide parandus
Tänud ultrale ammendava vastuse eest. Baasinf on nüüdseks olemas ja jäävad ära korduvad sarnased küsimised. Karbonraami omanikuna hakkas suts kergem küll, teades, et asi polegi saatusliku käna puhul lootusetu.
Sina tunned, mina ei tunne. Ei tunne => lambist ei usalda, loomulik.Albert kirjutas:Ehh, spetsialistid skeptikud, kuulutaja on piisavalt väärikas isik Eesti rattaringkondades, et endale jama ajamist mitte lubada...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: karbon raamide parandus
Iseenesest loomulik muidugi. Pealtnäha. Aga tegelikult on eriti Sinu puhul hää sõber, loomulik eeldada, et teostad enne kirjutamist pisikese otsingu - kasvõi näiteks liikudes kursoriga e-posti klahvile postituse all. Kui siis ka tuttav ette ei tule, siis:Mati kirjutas:... Sina tunned, mina ei tunne. Ei tunne => lambist ei usalda, loomulik.
a) ei tohiks Sa enam rattavõistlusspordi teemal sõna võtta ;
b) aitab (Su enda poolt)tihtisoovitatud googeldus või vähemalt sportinfo sobramine. A kuna Sa hää sõber oled, siis tulen abiks: http://www.sportinfo.ee/statistics/task/person/id/2490/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis tundmisse puutub, siis nägupidi tean, a isiklikult ei tunne.
Re: karbon raamide parandus
Jah, isikut tean (kes ei teaks), aga antud juhul ei anna ainult nime teadmine mingit infot raamide parandamise kontekstis. Teenuse pakkuja enda esitatud täiendav info juba näitas mulle, et võib asja teha küll kui vaja. Suhtlemine on vist müügitöö üks oluline osa, või kuda sõber ?Albert kirjutas:Iseenesest loomulik muidugi. Pealtnäha. Aga tegelikult on eriti Sinu puhul hää sõber, loomulik eeldada, et teostad enne kirjutamist pisikese otsingu...Mati kirjutas:... Sina tunned, mina ei tunne. Ei tunne => lambist ei usalda, loomulik.
PS! Kuuldavasti on sellist teenust pakutud ka teis(t)e isiku(te) poolt ja tulem polnud just kõige rahuldavam. Seega on skeptitsismiks põhjust.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: karbon raamide parandus
mu karbonraamiga ratas ei ole veel kokkugi pandud, katkikukkumisest rääkimata, aga minujaoks uue ja tundmatu asja puhul on hea teada, et kui midagi juhtuma peaks, on kusagilt ravi võtta ja kas see lappimine ka kriitikat kannatab või käkerdaksin ise paremini.Albert kirjutas:A piltide nõudmine enne ja pärast, on küll valdkonnast "oi kui põnevaid asju tehakse".
Aga teemaalgatajat seevastu tänan juurdetulnud info eest
Re: karbon raamide parandus
Julgen soovitada, olen näinud tehtud töid ja kvaliteet on tõesti väga hea.
Viimati muutis Kaur, 30. 07. 2009. 13:48, muudetud 1 kord.
Re: karbon raamide parandus
Rakvere rattamaraton tagajärg tõi mulle koju lõhutud carbon raami. Kiire laskumine, libe kurv, juurikad ja muu stuff, lenks risti ja põõsasse. Lenksu ots/käikari lingid lajatasid vastu top-tube ning katki see raam oligi. Välja nägi see peale pauku siis selline...
Enne 1
Enne 2
Enne 3
Vigastatud kohalt oli raam pehme.
Võtsin pikalt hoogu, et viia see kuhugi piritale, kus sellele oleks korralik paise ümber keritud. Raami oleks saanud korda aga esteetiline välimus... sellest ma ei räägiks. Maail oli hukas kuni selle päevani, mil siin ilmus see kuulutus . Samal päeval leppisime hinnas kokku ja mõne päeva möödudes toimetasin raami Tartu. Täna jõudis raam tagasi minuni. Välja näeb see nüüd selline...
Pärast 1
Pärast 2
Pärast 3
Kui veidi nokitseda ja värvida, poleks vigastatud kohta nähagi. Kui on haljas värvimata raam on lõpptulemus esteetiliselt 5+.
Mina olen rahul. Lõpptulemus on hea ja hind on ka väga mõistlik. Mõned päevad peab veel raam taastuma ja puhkama (loe kuivama) ning siis paiskub taas rajale. Kel huvi, saab seda tööd sügiskrossidel vaadata. Enne talve ma parandatud kohta värvima ei hakka.
Kuidas parandatud kohta vastu peab? Seda näitab aeg. Kuniks ma siin sel teemal sõna pole võtnud on kõik väga hästi .
Tänud tegijale.
Enne 1
Enne 2
Enne 3
Vigastatud kohalt oli raam pehme.
Võtsin pikalt hoogu, et viia see kuhugi piritale, kus sellele oleks korralik paise ümber keritud. Raami oleks saanud korda aga esteetiline välimus... sellest ma ei räägiks. Maail oli hukas kuni selle päevani, mil siin ilmus see kuulutus . Samal päeval leppisime hinnas kokku ja mõne päeva möödudes toimetasin raami Tartu. Täna jõudis raam tagasi minuni. Välja näeb see nüüd selline...
Pärast 1
Pärast 2
Pärast 3
Kui veidi nokitseda ja värvida, poleks vigastatud kohta nähagi. Kui on haljas värvimata raam on lõpptulemus esteetiliselt 5+.
Mina olen rahul. Lõpptulemus on hea ja hind on ka väga mõistlik. Mõned päevad peab veel raam taastuma ja puhkama (loe kuivama) ning siis paiskub taas rajale. Kel huvi, saab seda tööd sügiskrossidel vaadata. Enne talve ma parandatud kohta värvima ei hakka.
Kuidas parandatud kohta vastu peab? Seda näitab aeg. Kuniks ma siin sel teemal sõna pole võtnud on kõik väga hästi .
Tänud tegijale.
Re: karbon raamide parandus
visuaalselt väga tibens!
nagu eestimaine CarbonFibre Home Kitchen by Samu Ilonen http://www.signature.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
nagu eestimaine CarbonFibre Home Kitchen by Samu Ilonen http://www.signature.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gravity is a Bitch
Re: karbon raamide parandus
Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõnaKuldar kirjutas:visuaalselt väga tibens!...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: karbon raamide parandus
Palju maksis?veiko kirjutas:Samal päeval leppisime hinnas kokku ja .
Re: karbon raamide parandus
Nagu aru saan, sõltub hind tööde mahust ja see kokkuleppe küsimus. Ma ei hõikaks seda avalikult välja, eks tegija ütleb ise. Aga suurusjärk oli alla 1k. Vähemalt poole odavam, kui pirtal.Nongrata kirjutas:Palju maksis?
Re: karbon raamide parandus
Mina olen seal juba mitu (puutun oma töö tõttu katkiste raamidega päris palju kokku) raami lasknud parandada ja oskan öelda ainult kiidusõnu. Pilte kahjuks ei ole märkand teha aga kuna tegemist oli värvimata carboniga, siis pildi pealt nagunii midagi aru ei oleks saada Põhitööna teevad need vennikesed carbonist mudellennukeid ja on sellel alal väga suure kogemustepagasiga.
Re: karbon raamide parandus
Auk
Ei ole auku
Ei ole auku
Re: karbon raamide parandus
Kuida üldse katki läks? Kukkumine? Sry haiglase huvi pärast...erkki kirjutas:Enne
Re: karbon raamide parandus
Kalev vaata ka teemat raami kaitse keti eest - nii ta katki läheb. Minu raam käis ka samal operatsioonil ja palju olen näinud MTB raame samast kohast narmendamas, täpselt selle kumeruse jätavad paljud raamitootjad kaitseta ja tagajärjed käes.Kuida üldse katki läks? Kukkumine? Sry haiglase huvi pärast...
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: karbon raamide parandus
Vaata ise ka viimast pilti. Kahtlane, et see ketiga puruks on saadud... muud asjad on arusaadavad.. st muude kohta ma küsimust polegi esitanud. Lihtsalt huvitas konkreetne juhtum.wylde kirjutas:Kalev vaata ka teemat raami kaitse keti eest - nii ta katki läheb. Minu raam käis ka samal operatsioonil ja palju olen näinud MTB raame samast kohast narmendamas, täpselt selle kumeruse jätavad paljud raamitootjad kaitseta ja tagajärjed käes.Kuida üldse katki läks? Kukkumine? Sry haiglase huvi pärast...
Re: karbon raamide parandus
Trennis käisin peaaegu külili, teine rattur vajus peale ja ilmselt käis hark paraja matsuga vastu maad. Täpselt ei tea
Re: karbon raamide parandus
Mis seal ikka vaadata. Korduv chainsuck on selle asja nimi.kalev kirjutas:Vaata ise ka viimast pilti. Kahtlane, et see ketiga puruks on saadud... muud asjad on arusaadavad.. st muude kohta ma küsimust polegi esitanud. Lihtsalt huvitas konkreetne juhtum.
Re: karbon raamide parandus
Oh jah.. rääkis Erkki midagi chainsuckist? Minu meelest ei.. lisaks see ei asu sellise koha pealgi, et chainsuck midagi teha saaks... aga ok.. kui te nii omas maailmas kinni olete siis savi sellega.. minul vastus saadud ja teema lõpp (vähemalt selles osas).AndreK kirjutas:Mis seal ikka vaadata. Korduv chainsuck on selle asja nimi.kalev kirjutas:Vaata ise ka viimast pilti. Kahtlane, et see ketiga puruks on saadud... muud asjad on arusaadavad.. st muude kohta ma küsimust polegi esitanud. Lihtsalt huvitas konkreetne juhtum.
Re: karbon raamide parandus
Ei, Kalev küsis LOOK raami purustatud seatstay kohtaAndreK kirjutas:Mis seal ikka vaadata. Korduv chainsuck on selle asja nimi.
Re: karbon raamide parandus
seatstay keskele ei tohiks ikka chainsucki mõjud jõuda...
Re: karbon raamide parandus
My bad. Mina kribasin Romi raamist, räägiti aga millestki muust.siim_s kirjutas:seatstay keskele ei tohiks ikka chainsucki mõjud jõuda...
Re: karbon raamide parandus
Mul see teema tiba kripeldab süsinikraamide parandamisega, et kas see kosmeetilist laadi tegevus ei ole? Et muidu on nagu pikad kiud ja kõik on jube ilus, aga kui auku lappida, peaks need uued kiud päris pikalt kattuma vanadega, et endisele lähedased omadused saavutada? Teevad nad seda seespool või kuidas?
Re: karbon raamide parandus
Süsinikust komposiidi heade omaduste saavutamiseks pole vaja, et kiud täies pikkuses jookseks. See üksik kiud koosneb tegelikult paljudest kiukestest ja mõnel tootjal on need suhteliselt lühikesed. Kuiva kiudu otstest sikutades katkeb see nagu villane lõng.
Heaks ja tugevaks läheb asi siis kui ta epovaigust maatriksisse panna, mis kõik kiukesed seob. Tugevus sõltub (lisaks kiu ja vaigu mehhaanilistele omadustele) sellest, kui hästi on kiud vaiguga läbi on immutatud (ei tohi olla kuivi kohti ja ei tohi vaiguga lödistada), kui hästi kiud on kokku surutud (tühimikud on pahad) ja paranduste korral ka sellest kui hästi vana vaik ja uus vaik nakkuvad.
Ma ei usu, et nad sellise lõike korral midagi sissepoole paneks. Selleks, et see paik toimiks, tuleks sisemine pind kõigepealt puhtaks lihvida ja teiseks paik sinna kõvasti vastu suruda. Vaadates neid paikade asukohti, suhteliselt võimatu ülesanne. Sellise lühikese ristisuunalise lõike korral on mõistlik olemasolevat materjali minimaalselt puutuda. Lihtsalt puhtaks lihvida, et hästi nakkuks, paik peale panna ja mõõduka surve all (et toru ei deformeeruks) õiges asendis kuivada lasta.
Arne
Heaks ja tugevaks läheb asi siis kui ta epovaigust maatriksisse panna, mis kõik kiukesed seob. Tugevus sõltub (lisaks kiu ja vaigu mehhaanilistele omadustele) sellest, kui hästi on kiud vaiguga läbi on immutatud (ei tohi olla kuivi kohti ja ei tohi vaiguga lödistada), kui hästi kiud on kokku surutud (tühimikud on pahad) ja paranduste korral ka sellest kui hästi vana vaik ja uus vaik nakkuvad.
Ma ei usu, et nad sellise lõike korral midagi sissepoole paneks. Selleks, et see paik toimiks, tuleks sisemine pind kõigepealt puhtaks lihvida ja teiseks paik sinna kõvasti vastu suruda. Vaadates neid paikade asukohti, suhteliselt võimatu ülesanne. Sellise lühikese ristisuunalise lõike korral on mõistlik olemasolevat materjali minimaalselt puutuda. Lihtsalt puhtaks lihvida, et hästi nakkuks, paik peale panna ja mõõduka surve all (et toru ei deformeeruks) õiges asendis kuivada lasta.
Arne
Re: karbon raamide parandus
Nagum Villem küsis oli ka minu jaoks esialgu müstika, mismoodi saab komplektset jäika tervikut mingi osa haaval parandada ( a`la parandan betoonist laternaposti keskelt savi krohvi seguga ja jään ootama, mis järgmine tuuleiil teeb) aga mu kartused on puht võhiklikud, sest tõepoolest see asi seal vaigu ja rist kihiti laotavate kangaste näol funkab. Vaadake youtube`ist mismoodi ehitatakse carbon raame, Trekil on põhjalik tutvustus ( eriti koomiline on Pinarello tehase boss, kes muud ei oska öelda kui 10 minuti jooksul 1000 korda “all is handmade, all is handmade..”) raami erinevad osad liimitakse kokku nagu oleks tegu lapse mänguasjaga. Lahendamata müstika on vaid miks see hind neil raamidel nii kõrge peab olema? – siin jäängi abi lootma Velonia leviku osas.
Arnea vastus on tehnilises osas üsna kokkuvõtlik.
Arnea vastus on tehnilises osas üsna kokkuvõtlik.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: karbon raamide parandus
Veidi teemast välja. Kunagi 80date keskel toodeti Tallinnas Koplis mingis katse eksperimentaaltehases VERF purjepaate ja võistluspurjekaid. Enamus paate mis sealt välja tulid, olid kvaliteedelt väga kehvad ja paadi kere "pehme". Vahemärkusena, et paadi kere tehti klaasriidest/klaasfiibrist ja vaigust kihtide kaupa. Seeriatootmises ilmselt laoti klaasiriie ja vaik suvaliselt kokku natuke rulliti ja kõik. Aga nagu vene ajal ikka, kui oli käpps "sees", siis sai kaubale veidi parema eksemplari tootmiseks. Selleks tuli iga vaigu ja klaasriide kihti oluliselt korralikumalt ja kauem rullida. Samuti tuli täpselt jälgida kui kaua iga kiht kuivama peab enne kui uus kiht peale rullida. Tulemuseks oli oluliselt jäigema kerega paat, mis oli merel oluliselt parema käitumisega.arnea kirjutas:Tugevus sõltub (lisaks kiu ja vaigu mehhaanilistele omadustele) sellest, kui hästi on kiud vaiguga läbi on immutatud (ei tohi olla kuivi kohti ja ei tohi vaiguga lödistada), kui hästi kiud on kokku surutud (tühimikud on pahad)
Teemasse tagasi tulles, siis raamide ja muude ratta detailide süsinikiust tootmine peaks olema tehnoloogialt suht sama. Süsinikkiud ja vaik rullitakse omavahel tihedalt kokku. Lisaks jälgitakse kiudude suunda ja pikkust ning kihtide arvu, et anda kas maksimaalne jäikus või siis kerge flex. Olenevalt kuidas tehnoloogiast kinni peetakse võid saada suhteliselt tuima raami (noname odav tootja) või täpselt balansis hästi kuuletuva raami.
Re: karbon raamide parandus
ma viimaseid arenguid ei tea, aga rullimise asemel on vaakum see, mis tihendab ja õhumullid eemaldab. Kas ja kuidas vaakumit raamide parandamise juures kasutatakse, seda ma küll ei tea.UrmasL kirjutas: Teemasse tagasi tulles, siis raamide ja muude ratta detailide süsinikiust tootmine peaks olema tehnoloogialt suht sama. Süsinikkiud ja vaik rullitakse omavahel tihedalt kokku.
Gravity is a Bitch
Re: karbon raamide parandus
Erinevate vee peal sõitmise laudade juures ikka pressitakse päris jõhkrate tonnidega vorme - ilmselt ongi olulisem mitte see et kindlasti vaakum oleks, vaid rõhkude erinevus kihtide vahel ja väljas, et mullid tahaksid lahkuda.
Eriti kõige selle taustal, et kui olulised kihtide suunad jms on, jääb mulle küsimärgiks kuidas saab toru endised omadused taastada auke ja pragusid täites. Need katkenud kihid peaks ju üsna kasutud olema. Mulle tundub see nööri otste kokku liimimisena. Kui (Pirital või kus) mingi muhv ümber katkenud toru ehitatakse siis see on kuidagi usutavam.
Vaevalt et seda keegi testinud on, aga raamiväänutuspingis tahaks neid parandatud kohti näha.
Eriti kõige selle taustal, et kui olulised kihtide suunad jms on, jääb mulle küsimärgiks kuidas saab toru endised omadused taastada auke ja pragusid täites. Need katkenud kihid peaks ju üsna kasutud olema. Mulle tundub see nööri otste kokku liimimisena. Kui (Pirital või kus) mingi muhv ümber katkenud toru ehitatakse siis see on kuidagi usutavam.
Vaevalt et seda keegi testinud on, aga raamiväänutuspingis tahaks neid parandatud kohti näha.
Re: karbon raamide parandus
Villem, sa võid lasta muhvi ümber kerida, kui sul kunagi peaks raam katki minema, minu jaoks oli antud variant parem.
Ma ei ole ekspert, seega ei hakka tehnoloogiat arvustama. Nii palju tean, et Vahur lihvis katkise osa ära, pani uue kihi peale (ma ei tea kuidas), kogu kraam oli surve all ööpäeva (või rohkem) ja seejärel lihvis koha ilusti siledaks.
Lasin raamil (igaks juhuks) pea 2 nädalat kuivada ja nüüd ei ole küll sõites tunda, et midagi teistmoodi oleks. Kindlasti ei ole raam 100% sama tugev kui tehasest tulnud, aga minu jaoks sobib ka see 99%. Kui sa tahad mingit stress-testi teha, osta kelleltki katkine raam, lase ära parandada ja viska pinki - tulemustest on kindlasti kõik huvitatud.
Kokkuvõtteks - neid raame on ta parandanud üsna mitmeid(kümneid), ükski ei ole siiani katki läinud, ka mitte MTB.
Ma ei ole ekspert, seega ei hakka tehnoloogiat arvustama. Nii palju tean, et Vahur lihvis katkise osa ära, pani uue kihi peale (ma ei tea kuidas), kogu kraam oli surve all ööpäeva (või rohkem) ja seejärel lihvis koha ilusti siledaks.
Lasin raamil (igaks juhuks) pea 2 nädalat kuivada ja nüüd ei ole küll sõites tunda, et midagi teistmoodi oleks. Kindlasti ei ole raam 100% sama tugev kui tehasest tulnud, aga minu jaoks sobib ka see 99%. Kui sa tahad mingit stress-testi teha, osta kelleltki katkine raam, lase ära parandada ja viska pinki - tulemustest on kindlasti kõik huvitatud.
Kokkuvõtteks - neid raame on ta parandanud üsna mitmeid(kümneid), ükski ei ole siiani katki läinud, ka mitte MTB.
Re: karbon raamide parandus
Mind üsna akadeemiliselt huvitab kuidas see käib, äkki on midagi jube kavalat. Soendab torus fööniga vahtpolüstürooli, et oleks mille vastu suruda vms. Mõned ju ehitavad pudelisse purjepaadi.
Re: karbon raamide parandus
Iga väiksemagi kriimu teevad nad nii suureks jah, et raami õõnsuseni pääseda ja siis lasevad selle koha mingit möga täis ja sinna peale lehekesed..Mind üsna akadeemiliselt huvitab kuidas see käib, äkki on midagi jube kavalat
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: karbon raamide parandus
siin on ühe Looki seat-stay paranemise lugu pildis:
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... k1_143.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 37_616.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 45_532.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 57_161.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 61_120.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 70_777.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 76_774.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... k1_143.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 37_616.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 45_532.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 57_161.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 61_120.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 70_777.jpg
http://julmtb.com/forum/images/uploads/ ... 76_774.jpg
Gravity is a Bitch
Re: karbon raamide parandus
Kas see on seesama vaht, mis raami jäigemaks ja kergemaks teeb?wylde kirjutas:Iga väiksemagi kriimu teevad nad nii suureks jah, et raami õõnsuseni pääseda ja siis lasevad selle koha mingit möga täis ...Mind üsna akadeemiliselt huvitab kuidas see käib, äkki on midagi jube kavalat
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: karbon raamide parandus
Õnnestus pidurilingige raamile arvestatav jutt sisse vedada. Läbivat kahjustust ei ole ja raam pehme ei ole aga käega katsutav vagu on sees.
Kas ja kes sellist asja Tallinnas parandaks?
http://www.hot.ee/t991488/IMAG0017.jpg
http://www.hot.ee/t991488/IMAG0018.jpg
Kas ja kes sellist asja Tallinnas parandaks?
http://www.hot.ee/t991488/IMAG0017.jpg
http://www.hot.ee/t991488/IMAG0018.jpg
Re: karbon raamide parandus
see on lakidefekt (kui sa ütled, et raam ise on terve). Lakkimisteenust pakuvad kõik autovärvitöökojad. Või paned mingi suvalise kleepeka peale.
If everything's under control, you're going too slow!