Millist maanteratast?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Millist maanteratast?
Tere. Tekkis soov mägiratta kõrvale maantekas osta, aastane läbisõit jääks ilmselt 1000-1500km kanti. Võistelda ei kavatse. Milliste juppidega oleks mõistlik osta- tiagra, sora, 105...? Mis vahe neil tasemetel on? Ainult kaal? Või vahetab kallim jupp käiku paremini, veereb kiiremini jne? Või oleks mõtekas osta kasutatud ratas?
Tänud ette.
Tänud ette.
Viimati muutis Nongrata, 16. 08. 2006. 15:01, muudetud 1 kord.
Re: Millist maanteratast?
Mine poodi ja osta see mis meeldib. Kui sa ei võistle ja läbisõit 1500 siis ei ole erilist vahet.Nongrata kirjutas:Tere. Tekkis soov mägiratta kõrvale maantekas osta, aastane läbisõit jääks ilmselt 1000-1500km kanti. Võistelda ei kavatse. Milliste juppidega oleks mõistlik osta- tiagra, sora, 105...? Mis vahe neil tasemetel on? Ainult kaal? Või vahetab kallim jupp käiku paremini, veerem kiiremini jne? Või oleks mõtekas osta kasutad ratas?
Tänud ette.
Seal olen ma nagunii igal aastal, see on ka üks maanteka ostu põhjuseid, teisest küljest ei tahaks eriti palju raha likku panna, läbisõit suur ei saa olema, sestap uuringi, et kas on mõtet osta odavat (5-6-7k kuidas sellise hinnaklassi ratta sõlmed toimivad?) või peaks kohe ostma 10k+ kanti ratta.
Viimati muutis Nongrata, 16. 08. 2006. 16:00, muudetud 1 kord.
Re: Millist maanteratast?
Nongrata kirjutas:Võistelda ei kavatse.
Kütad baigiga?Nongrata kirjutas:TRR: Seal olen ma nagunii igal aastal.
Siis ära peta ennast. Nagunii lähed maantekaga starti.
Alla 105 ära vaata.
Kiika ka siia http://www.et-bike.ee
Alla 105 ära vaata.
Kiika ka siia http://www.et-bike.ee
Viimati muutis AndreK, 16. 08. 2006. 16:17, muudetud 1 kord.
Selline isend täitsa soovitatav. Kevadest saadik mul kasutuses.AndreK kirjutas:...Alla 105 ära vaata...Kiika ka siia http://www.et-bike.ee
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Mina julgen soovitada seda varianti. Oman ise antud isendit ja läbisõit tänaseks 2100 km ning muljed on . Tunnistan - see on mu esimene maanteekas ja pole teisi üldse proovinud, seega võrdlusmoment puudub.
If everything's under control, you're going too slow!
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
Ei saa ma hästi sellest "tingimata 105, muidu pole üldse mõtet" jutust aru. Ise sain kunagi edukalt ka Soraga sõidetud, veidi ragises aga käigud sai justkui vahetatud. Kui kohe Mallorca mägedesse serpentiine vallutama ei roni ja komponentide kaal ei ole esmatähtis, aga välja käidav raha on, siis on see ikkagi oluliselt mõistlikum variant kui baigi seljas edasi rügada.
Soovitaks ka omalt poolt valida lihtsalt meeldiv ratas jõukohase hinnaga, siis ei pea pärast kahetsema, et raha oli, aga sai liiga odav ostetud. Juppe jõuad alati vahetada, sest need on tänu et-bike poele väga hea hinnaga kättesaadavad. Rõhku paneks pigem jooksude kvaliteedile.
- Väntan visaduse levialas -
Lisaks sqber'i pildile ja kiitusele ka veidi omapoolset juttu:
Ostsin kevadel endale Ridley Pegasuse Campagnolo Veloce juppidega (vastab umbes Shima 105-le). Praegu ongi vist sama ratas 105 juppidega saadaval.
Ostu eesmärgiks oli kevaditi maanteel mahtu teha, sõita läbi TRR ja veel mõni maanteesõit. Kehva ratast ei tahtnud osta, kuna kavatsen ratast kasutada vähemalt 10 aastat
Praeguseks hetkeks olen ostuga ülirahul, ratas vastab täpselt minu tasemele (TRR koht 300 alguses, aeg 3:40)
Maksis see ratas 15900, kauba peale anti ka veel Ridley särk ja püksid kaasa.
Antud ratast müüakse Tallinnas Kohila 3, Kalevi (nüüd vist Politsei) kõrval.
Ostsin kevadel endale Ridley Pegasuse Campagnolo Veloce juppidega (vastab umbes Shima 105-le). Praegu ongi vist sama ratas 105 juppidega saadaval.
Ostu eesmärgiks oli kevaditi maanteel mahtu teha, sõita läbi TRR ja veel mõni maanteesõit. Kehva ratast ei tahtnud osta, kuna kavatsen ratast kasutada vähemalt 10 aastat
Praeguseks hetkeks olen ostuga ülirahul, ratas vastab täpselt minu tasemele (TRR koht 300 alguses, aeg 3:40)
Maksis see ratas 15900, kauba peale anti ka veel Ridley särk ja püksid kaasa.
Antud ratast müüakse Tallinnas Kohila 3, Kalevi (nüüd vist Politsei) kõrval.
Valgusta mind. Seda, et süües kasvab isu, tean ma hästi, aga pidasid sa äkki midagi vähememotsionaalsemat ja rohkem konstruktiivsemat silmas?AndreK kirjutas:Ma pakun, et kokkuvõttes on odavam osta 105, kui Sora või Tiagra.matts kirjutas:Ei saa ma hästi sellest "tingimata 105, muidu pole üldse mõtet" jutust aru
Paraku ei midagi rohkemat. Lihtsalt tean seda omast käest (võibolla iseloomu eripära), et kui sa mingi asja koha pealt kokku hoiad, makasb see sulle ikka varem või hiljem uue ja parema toote ostmise näol rahaliselt kätte.matts kirjutas:Valgusta mind. Seda, et süües kasvab isu, tean ma hästi, aga pidasid sa äkki midagi vähememotsionaalsemat ja rohkem konstruktiivsemat silmas?
Pigem osta juba selline millega sa ise rahu oled ja midagi kripeldama ei jää. Seda, et Sora ja Tiagraga sõita ei saa ei ole ma väitnud aga siiski - kui sa juba Tartu Rattaralli starti lähed, lähed, lähed sa ka mõne muu maantee võistluse starti. Ja paraku kaldun siiski arvama, et kui sa juba võistled võiks see komponent su raami küljes väheamlt 105 olla.
Sa ei soovita ju ise ka kellelgi, kes kavatseb näiteks Elioni/Prükkeli starti minna, Accera/Alivio kombinatsiooni? Või arvan ma valesti?
raami ja muude juttude suurus
http://www.strawberrybicycle.com/frames-custom.htmNongrata kirjutas:Kui suur peaks raam olema, kui olen 177 pikk??
A'Lleaaa!!!
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
Ilmselt üks pädevamaid raamisuuruse ja passatka kalkulaatoreid
Ilmselt üks pädevamaid raamisuuruse ja passatka kalkulaatoreid
maanteeratas
No ma ei tea, kas 1500 km/a jaoks peab just millist ratast ostma, võib ka odavam olla.
Oma kogemus on selline, et tiirutasin poes maanteerataste ümber mitu aastat. Kuna maanteesõidu väljund minu jaoks on TRR ja kilometraazi aastas üle 1000 km ei tule, siis väga kallist ei tahtnud osta aga SORA komponetidega kah päris ei tahtnud.
Lõpuks juhtus nii, et sain odavalt ühe avariilise maanteka campa veloce juppidega. Sai need odava merida raami peale tõstetud ja siiani olen rahul. Mõte siis selline, et 1500 km sõidab mõnusasti ära ka odavamate lahendustega.
Oma kogemus on selline, et tiirutasin poes maanteerataste ümber mitu aastat. Kuna maanteesõidu väljund minu jaoks on TRR ja kilometraazi aastas üle 1000 km ei tule, siis väga kallist ei tahtnud osta aga SORA komponetidega kah päris ei tahtnud.
Lõpuks juhtus nii, et sain odavalt ühe avariilise maanteka campa veloce juppidega. Sai need odava merida raami peale tõstetud ja siiani olen rahul. Mõte siis selline, et 1500 km sõidab mõnusasti ära ka odavamate lahendustega.
Kui väntan, siis jõuan.
Re: Millist maanteratast?
Nongrata kirjutas:Tekkis soov mägiratta kõrvale maantekas osta, aastane läbisõit jääks ilmselt 1000-1500km kanti.
Nongrata kirjutas:TRR: Seal olen ma nagunii igal aastal.
Arvasin ka mina kunagi, et ostan ühe juustu maanteeratta MTB kõrvale, sõidan ca 1500 km aastas, võibolla TRR ja sellega on ka kõik. Tulemuseks on aga see, et praeguseks olen sõitnud maanteerattaga ca 2/3 oma 2006. aasta kilometraa?ist (kokku umbes 2300 km) ja aasta lõpuks on ilmselt 3000+ km koos. Maanteeratatsõit lihtsalt hakkas nii väga meeldima, et pikad otsad teen kõik sellega, lisaks veel ka mõned lõigutrennid jne jne. Metsas käin vaid nikerdamas ja tõusudel lihast punni ajamas Kindlasti on maanteelembuse taga ka Tallinna vähesed head metsaringid (erinevalt Lõuna-Eestist, kus metsa ja Mägesid on jalaga segada). 'sõnaga - oman praegu Campa Veloce juppidega (ja Vento jooksudega) Ridley ratast (link ülevalpool) ja olen VÄGA RAHUL, sama rahul nagu Holden Kui su eesmärk on saada korralikuks maastikuratturiks (Eesti tasemel), siis ei ole vaja häbeneda maanteerattaga treenimist. Kuulu järgi teevad enamus Eesti MTB-ässasid nädalas enamus trenne MNT rattaga ja baigi selga istuvad vaid paariks trenniks ja võistluseks.press kirjutas:No ma ei tea, kas 1500 km/a jaoks peab just millist ratast ostma, võib ka odavam olla
Minu meelest ei maksa siin soovitatud Ridley Pegasus ja Pride Silver üldse miljonit ja olen kindel, et need saavad kiiresti su uuteks lemmikuteks Aga edu valimisel!
If everything's under control, you're going too slow!
Nongrata kirjutas:Nonii, maantekas ostetud ja esimesed 0,3k seljataga mbt pedaalidega/ kingadega. Siit küsimus vanadele kaladele, et millist pedaali valida Et bike lehel pakutavate hulgast? Hind kuni 1200-1300eek. Kas vedrupinge reguleerimise võimalus on väga oluline?
Time RXS Carbon on kindla peale minek. ja see vedrupinge regulli võimalus võiks siiski olla. Aja jooksul see vedru seal ikka kergelt annab järele ja oleks hea kui saaks vedrut peale keerata, et klots seal niisama ei loksuks.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
No kui see oluline on, siis arvestada tasuks, et TIME'l on oma klotsisüsteem. Paljud teised toimivad universaalselt LOOK' klotsisüsteemiga.
Mina julgen soovitada ka neid alla 1000.- pedaale. Ise olen kaks hooaega sõitnud mingite odavate Wellgo maanteepedaalidega ja seni kõik OK.
Mina julgen soovitada ka neid alla 1000.- pedaale. Ise olen kaks hooaega sõitnud mingite odavate Wellgo maanteepedaalidega ja seni kõik OK.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Umbes ei tasu igasugu jama ka ajada.Mati kirjutas:No kui see oluline on, siis arvestada tasuks, et TIME'l on oma klotsisüsteem. Paljud teised toimivad universaalselt LOOK' klotsisüsteemiga.
Compatability
RXS Café cleats fit all 3-hole LOOK®-system shoes. TIME has eliminated the need for adapters when using LOOK®-system shoes.
http://www.timesportusa.com/pedals/tech ... patability
Ok. Teema läheb küll rappa aga nimetagem siis mõni hea erinevate tootjate arvestatav ristkasutatav kooslus (klots - pedaal vallas.. mtb pedaalid/klotsid jätaks esialgu kõrvale), mis reaalselt ja hästi ka toimiksid? Teadmisest, et sarnase välimusega ei piisa...erikr kirjutas:ma palun juba ette vabandust oma ignorantsuse pärsat kuid kummast kompatiiblusest jutt käib? klots-king või klots-pedaal. siililegi muidugi selge, et lõpuks peab olema toimiv king-klots-pedaal komplekt
Üldiselt on isegi Lookil endal erinevaid pedaal-klots kooslusi, mis pole minu teada alati ristkasutatavad (või eksin?). Sellisel juhul peaks võibolla juba rääkima konkreetsest Looki standardist?
Protokolli võib märkida, et olin "jama" ajamisel täiesti kaine ja pidasin silmas klots-pedaal põhimõtet. Kinga osas võib ju probleemi lahendada ka SuperAttackiga .kalev kirjutas:Umbes ei tasu igasugu jama ka ajada...Mati kirjutas:No kui see oluline on, siis arvestada tasuks, et TIME'l on oma klotsisüsteem. Paljud teised toimivad universaalselt LOOK' klotsisüsteemiga.
RXS Café cleats fit all 3-hole LOOK®-system shoes. TIME has eliminated the need for adapters when using LOOK®-system shoes.
http://www.timesportusa.com/pedals/tech ... patability
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
täiesti õige. lookil on vanem delta ja uuem keo standard, mis ei ole ristkasutatavad. keo standardi eeliseks on see, et pedaali platvorm on õhem, mistõttu on kinga ja pedaali kontakt vahetum --> tekib suurem power väntamisel.kalev kirjutas:[
Üldiselt on isegi Lookil endal erinevaid pedaal-klots kooslusi, mis pole minu teada alati ristkasutatavad (või eksin?). Sellisel juhul peaks võibolla juba rääkima konkreetsest Looki standardist?
see et delta pealt keo standardile üle minnes peab rattur reguleerima ka sadula kõrgust 4mm võrra on juba teine teema...
Mis te SORA-st niipalju tõrvate? Rattakomplektis ikkagi nii ~poole odavam kui 105, käigud käivad juba esipidurilinkidest, mitte kusagilt raamilt, maanteka puhul pole käiguvaheti kvaliteet nagunii selline valupunkt nagu MTB puhul (kui selle maantekaga kuhugi võssa ei roni).
Kui ikkagi ühe Ksyrium elite või muu taolise jooksu eest saab terve SORA juppidega võiduka, siis oleks enamus inimeste jaoks, kes just tippvõistlusi ei sõida, asjalikum valik SORA.
Kui ikkagi ühe Ksyrium elite või muu taolise jooksu eest saab terve SORA juppidega võiduka, siis oleks enamus inimeste jaoks, kes just tippvõistlusi ei sõida, asjalikum valik SORA.
Hind on hea aga üks puudus on minujaoks Soral , lenksult ma ei ulata oma pöidlaraasukesega vahetama seda triggerit ,mis Sora vahetussüsteemil on.Tiagral on juba nagu normaalsed vahetajad e. lingid - saad oinakaartest kinni hoides vahetada , saad linkide pealt olevatelt käte hoidmiskohtadest vahetada või no õigemini ulatad vahetama(ja pidurit vajutama) .
See ainult ühe võistluse jaosk MNT ostmise jutt osutub tegelikult pika peale valeks. Mina ajan 90% oma igapäevaasjadest jalgrattaga. Oman mõlemat tüüpi ratast. Fakt on see, et linnas ringi liikudes on MTB veeremine nii lahja, et igapäevasõitudeks istun MTB selga ainult äärmise vajaduse korral.
Lisaks veel sellest käiguvaheti tasemest ka. Ostsin endale selle MNT miski 3600 krooni eest kasutatud peast. Tal on linkvahetid ja mingi selline iidvana shimano mudel, mille olemasolust mul pole aimugi olnud. Asi töötab suurepäraselt, käigud vahetab ilma tõrkumata ära, oma igapäevasõidud saan vabalt aetud ja olen ka paar korda TRR selle sama MNT rattaga läbi uhanud. Ainsaks puuduseks ratta juures on see, et kui TRR sõidan, siis igatseks taha väheke rohkemate ketiratastega kassetti kui see praegune seitsmene. Terasraam on ka alukaga võrreldes tiba pehme/raske võitu.
Igatahes hinna/kvaliteedi suhe on asjal väga paigas. Arvestades minu praegust ratast oleks aluraamiga tiagra või soras üsteemiga rattale üle minek kõva samm edasi. Mingi 105 tase ja parem on juba tegelikult väga hea ratas aga saab ka kehvema sarja uppidega suurepäraselt hakkama (välja arvatud juhul, kui sa muidugi selline mees ei ole).
Lisaks veel sellest käiguvaheti tasemest ka. Ostsin endale selle MNT miski 3600 krooni eest kasutatud peast. Tal on linkvahetid ja mingi selline iidvana shimano mudel, mille olemasolust mul pole aimugi olnud. Asi töötab suurepäraselt, käigud vahetab ilma tõrkumata ära, oma igapäevasõidud saan vabalt aetud ja olen ka paar korda TRR selle sama MNT rattaga läbi uhanud. Ainsaks puuduseks ratta juures on see, et kui TRR sõidan, siis igatseks taha väheke rohkemate ketiratastega kassetti kui see praegune seitsmene. Terasraam on ka alukaga võrreldes tiba pehme/raske võitu.
Igatahes hinna/kvaliteedi suhe on asjal väga paigas. Arvestades minu praegust ratast oleks aluraamiga tiagra või soras üsteemiga rattale üle minek kõva samm edasi. Mingi 105 tase ja parem on juba tegelikult väga hea ratas aga saab ka kehvema sarja uppidega suurepäraselt hakkama (välja arvatud juhul, kui sa muidugi selline mees ei ole).
Re: Millist maanteratast?
Tõstaks siis vana teemat paari küsimusega. Algne ülesandepüstitus sarnane teemaalgataja omaga- selle erinevusega, et tahaks sõita tiba rohkem hooaja jooksul ning osa võtta ka mõnest võistlusest- Tartu Rattaralli, Vredestein.. Prooviks ära, ehk meeldib, aga peamiselt ikkagi trenni jaoks vaja maantekat. Ratta (õigemini raami) valik enam kahjuks eriti vaidlustamisele/ muutmisele ei kuulu, kuna isend on ära tellitud, aga paar küsimust oleks hoopis juppide valiku kohta. Iseenesest siis tegu sellise raami/isendiga.
Nüüd siis küsimused: mida ütlete jooksude kohta Fac Michelin RACING 28H rumm ja Ambrosio WS 23 pöid- kas on mõtet vahetada ehk Campa Khamsin vastu? On kellelgi üldse kogumusi selliste jooksudega? Ei tahaks sama reha otsa astuda kui MTB ostuga, et algul odavamate juppidega ratas osta ja siis hakata kiirelt paremate vastu vahetama.
Teiseks: Xenon grupp ilmselt mõttekas vahetada ikkagi Veloce vastu?
Kolmandaks: kuidas valida esihammakat- kas 50 või 53? Ses mõttes, et tahaks ka kiirust arendada, mitte vaid jõuga üritada kangutada. Et kas algul õppida 50 kerima ja siis 53 vastu vahetada või kohe 53 külge?
Hetkeseisuga ei tule rohkem meelde, tänan tähelepanu eest
Nüüd siis küsimused: mida ütlete jooksude kohta Fac Michelin RACING 28H rumm ja Ambrosio WS 23 pöid- kas on mõtet vahetada ehk Campa Khamsin vastu? On kellelgi üldse kogumusi selliste jooksudega? Ei tahaks sama reha otsa astuda kui MTB ostuga, et algul odavamate juppidega ratas osta ja siis hakata kiirelt paremate vastu vahetama.
Teiseks: Xenon grupp ilmselt mõttekas vahetada ikkagi Veloce vastu?
Kolmandaks: kuidas valida esihammakat- kas 50 või 53? Ses mõttes, et tahaks ka kiirust arendada, mitte vaid jõuga üritada kangutada. Et kas algul õppida 50 kerima ja siis 53 vastu vahetada või kohe 53 külge?
Hetkeseisuga ei tule rohkem meelde, tänan tähelepanu eest
Re: Millist maanteratast?
ees on tasasemal maal standardiks 53/39. ära 50 küll võta. lõplikult paned ülekande paika tagakassetiga. minul endal pole ülekande taha midagi jäänud, ees 53/42, taga 11-21. lihtsalt ise olen nõrk, et kiiremini edasi ei saa.
Re: Millist maanteratast?
Olin samal arvamusel seni, kuni sõitsin terve eelmise hooaja compact-krängiga (50/36). Võlusõna on KADENTS. Ehk jalad tööle, mis on enivei elementaarne rattaspordis ja ei jää ka 50 hammakaga midagi ülekande taha harrastaja tasemel.erikr kirjutas:ees on tasasemal maal standardiks 53/39. ära 50 küll võta...
________70 rpm___80 rpm___90 rpm___100 rpm
50/11____40,4_____46,2_____52,0______57,8
53/11____42,9_____49,0_____55,1______61,2
50/12____37,1_____42,4_____47,6______52,9
53/12____39,3_____44,9_____50,5______56,1
Seega minu vastus on JAH.Raix kirjutas:...Et kas algul õppida 50 kerima ja siis 53 vastu vahetada...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Millist maanteratast?
vaidleks vastu Erikule. 50-34 ülekanne on väga hea variant, kuna võimaldab tagakasseti oluliselt rohkem kasutada. Vaevalt eestis palju on karvajalgu (loe: harrastajaid), kes suudaksid pidevalt laksata ülekandega 53-11/12/13/14. Oluliselt asjalikum on arendada enda kerimisoskusi ja ees 50 hammakas annab tagakassetil palju rohkem mänguruumi.
Jooksude kohapealt niipalju, et üleminek Khamsinile ei ole just kõige asjalikum upgrade! Kui ei raatsi praegu korralike jooksude alla raha panna, siis sõida nendega, mis rattaga kaasa tulevad.
Treeninguks ja mõneks üksikuks võistluseks on Xenoni küll ja küll. Sellisel raamil ja jooksudel rattale ei olegi pointi kangemat kraami külge pookida.
Jooksude kohapealt niipalju, et üleminek Khamsinile ei ole just kõige asjalikum upgrade! Kui ei raatsi praegu korralike jooksude alla raha panna, siis sõida nendega, mis rattaga kaasa tulevad.
Treeninguks ja mõneks üksikuks võistluseks on Xenoni küll ja küll. Sellisel raamil ja jooksudel rattale ei olegi pointi kangemat kraami külge pookida.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Millist maanteratast?
eh:D
50 ja 53 vahe on umbes 1 hammasratas taga:D
üldjuhul on ratastel ostes peal juba 53, siis ei ole väga mõtet hakata kulutama, et soetada sinna 50, erandiks on muidugi lastele ja noortele mõeldud ülekande piirangud.
50 ja 53 vahe on umbes 1 hammasratas taga:D
üldjuhul on ratastel ostes peal juba 53, siis ei ole väga mõtet hakata kulutama, et soetada sinna 50, erandiks on muidugi lastele ja noortele mõeldud ülekande piirangud.
Re: Millist maanteratast?
Täpsemalt mitte hammasratas vaid hammas. Teatud (kuid mitte täpne) rusikareegel on, et taga 1 hammas = ees 3 hammast.Aciano kirjutas:50 ja 53 vahe on umbes 1 hammasratas taga....
Loomulikult ei ole kui konkreetset huvi pole. Samas pole mõtet ka masendusse langeda kui ostes 50-ne rõngas peal.Aciano kirjutas:... üldjuhul on ratastel ostes peal juba 53, siis ei ole väga mõtet hakata kulutama, et soetada sinna 50...
Piirangud ei puuduta ainult esirõngaid, vaid pigem kassetti. Kisub juba väga teemast välja.Aciano kirjutas:...erandiks on muidugi lastele ja noortele mõeldud ülekande piirangud.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Millist maanteratast?
Piirangute erinevus ongi just esihammasrattas
sest tagumine hammasratas on kõigil siiski 14
.
juuniorid 52-14
m-16 46- 14
m-14 40 -14
Teemast väljas küll, aga noh:D teema ise ka päris habemega juba. Lihtsalt teadmiseks Teile armsad kaasfoorumlased.
sest tagumine hammasratas on kõigil siiski 14
.
juuniorid 52-14
m-16 46- 14
m-14 40 -14
Teemast väljas küll, aga noh:D teema ise ka päris habemega juba. Lihtsalt teadmiseks Teile armsad kaasfoorumlased.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Millist maanteratast?
Tegelikult ei ole ju ära määratud millised hammasrattad olema peaksid, on vaid vahemaa, mille jooksul vänt teeb ühe täispöörde.Aciano kirjutas:Piirangute erinevus ongi just esihammasrattas
sest tagumine hammasratas on kõigil siiski 14
.
juuniorid 52-14
m-16 46- 14
m-14 40 -14
Teemast väljas küll, aga noh:D teema ise ka päris habemega juba. Lihtsalt teadmiseks Teile armsad kaasfoorumlased.
Tark ei torma!
Re: Millist maanteratast?
On.vigurivänt kirjutas:Tegelikult ei ole ju ära määratud millised hammasrattad olema peaksid, on vaid vahemaa, mille jooksul vänt teeb ühe täispöörde.
http://www.ejl.ee/public/files/voistlus ... nt2008.pdf
6. VÕISTLUSDISTANTSIDE JA ÜLEKANNETE PIIRANGUD
Re: Millist maanteratast?
tegelikult ega ikka ei ole küll,veiko kirjutas:On.vigurivänt kirjutas:Tegelikult ei ole ju ära määratud millised hammasrattad olema peaksid, on vaid vahemaa, mille jooksul vänt teeb ühe täispöörde.
http://www.ejl.ee/public/files/voistlus ... nt2008.pdf
6. VÕISTLUSDISTANTSIDE JA ÜLEKANNETE PIIRANGUD
käidud nii EM'il kui MM'il juuniorites. Ning kedagi ei huvita mis hammakad sul seal on peaasi, et vändapöörde teeks selle antud vahemaagaära.
Re: Millist maanteratast?
Võibolla. Ei oska selles osas vaielda. Pole kunagi EM'il ega MM'il käinud.Reijo kirjutas:tegelikult ega ikka ei ole küll,
käidud nii EM'il kui MM'il juuniorites. Ning kedagi ei huvita mis hammakad sul seal on peaasi, et vändapöörde teeks selle antud vahemaagaära.
Võibolla on tänapäeval nii, et loed ühtmoodi aga aru pead saama teistmoodi.
Kood: Vali kõik
6.3. Maanteesõidus peavad noorteklasside võistlejate ratastel maksimaalsed ülekanded
olema vastavuses punktis 6.1 tabeliga. Trekisõidus on need soovituslikud punktis
6.2 oleva tabeli alusel. Maastikuvõistlustel pole ülekannete piiranguid kehtestatud.
6.7. Punktides 6.1–6.6. sätestatud piirangud kehtivad kõigil Eestis läbiviidavatel EJL
võistluskalendris olevatel võistlustel.
Re: Millist maanteratast?
Enese harimise mõttes küsisin üle...
Ehk siis vigurivändal ja reijol oli õigus.
Kood: Vali kõik
Tegelikult on selles dokumendis sama rea peal ka meetrimõõt (näiteks 6,10).
Võistlustel kontrollitakse ikka jooksu ümbermõõtu ning ülekanne on antud seal kõrvale, et millele see vastab. See on maksimaalne lubatud (näiteks 40x14). Loomulikult võib sõita 39x14 jne.
Aga tänud vihje eest. Võibolla peaksime natuke selgemalt selle punkti välja kirjutama ning kirjutama täpselt, mida mõõdetakse. Tõesti, hammasrattaid üle keegi ei ole, vaid kontorllitakse meetrites pikkust.
Tervitades,
Hanno