Siit foorumist aeg-ajalt käib ka linnarataste ja töölesõidu teema läbi.
Järjest rohkem on Eestis inimesi, kes oma igapäevaseid käike teevad jalgrattaga.
Minu meelest on Tallinna kesklinnas sõitvad tüübid muutunud järjest "tavalisemateks" -- st et tänavatel ei näe ainult sportlikus stiilis kiiresti sõitvaid tüüpe, vaid kontoririietega tüüpe ja tshikke seelikute ja kontsadega.
Kõikides Eesti linnades saab rattaga rahulikult sõidetud kui oma teekonda valida ja linna tunda. Ja Eesti väikelinnades ka sõidetakse palju tööle-kooli-poodi rattaga.
Oleme pundi MTÜdega käivitamas Eesti Rattarikkaks! algatust, mis on suunatud just ratta argikasutuse soodustamiseks Eesti linnades, eelkõige lühematel vahemaadel (rattalinnade kogemus näitab, et kuni 6 km vahemaad on tööle sõitudeks väga arvestatavad vahemaad). Soovime algatusega murda Eestis üsna tugevasti juurdunud müüti nagu ratas ei sobiks tööle sõitmiseks või et rattaga tööle väntamine tähendab ekstreemsporti ja metsikut higistamist (saab ka nii, aga ei pea
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rattarikkaks algatuse koduleht valmib aprilli alguseks. Seal tuleb sellel kevadel põhirõhk rattasõbralike linnade, asutuste ja kõrgkoolidele, loodetavasti ka interaktiivse rattakaardi alge nagu nt http://www.bikely.com või http://www.mapmyride.com
Lähemalt algatusest: http://www.roheline.ee/content/view/378/73/lang,en/
Portaale ja foorumeid on palju, ja kõike dubleerima hakata pole mõtet.
Kui siinset foorumit täiendada nt "Rattaga tööle" teemaga ja ost-müügis panna selgemalt linnarattad välja, siis oleks paljudele "algajatele" linnas rattaga liiklejatele palju abi, sest siin foorumis saab muidu igasugust nõu.
Seega leiaks siit ka rohkem infot selle kohta, kus on turvalised parkimiskohad, millised on mõnusamad ja rahulikumad töölesõidu marsruudid erinevatest linnaosadest, kuidas tööandjad saavad soodustada rattaga tööl käimist, mida on selleks teinud ära kõrgkoolid. jne.
Seega mida arvate linnaratta teemade paremast eksponeerimisest selles foorumis?
Mari