150 mm FS rattaga Elionile?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
150 mm FS rattaga Elionile?
Nurgas seisab üks Specialized Pitch raam. Dilemma on järgnev: tahaks sõita elioni ja muid eesti mtb maratone (jõelähtme, h100 jne), aga samas ka aeg-ajalt mõnest kohalikust karmimast rajast oma lõbuks laskuda ja hüpata. Rahakoti paksus paneb aga üsna tugevad piirangud ja olemasoleva üsna ok HT ratta kõrvale enne suve lõppu kindlasti FS ratast normaalsel tasemel valmis ehitada ei jaksaks.
Sellest lähtuvalt tekkis idee: müüa HT maha ja ehitada kiirelt valmis FS. Taga on tal 150 mm käiku (ei saa lukustada), ette paneks näiteks reguleeritava 100 - 140 või 100 - 160 mm (Fox Talas 36 on sellise suure vahemikuga näiteks) käiguga amordi. Jooksud sellised vahepealsed, mis poleks hirmrasked, aga kannataks minu väikesed hüppamised ära. Kahtlused on just geomeetria osas ja ma ise ei ole sel teemal väga kompetentne ka (et mis number ja nurk mida mõjutab täpsemalt)
On see mõte üldse arutamist väärt? Äkki on sellise rattaga ainult vaev kohalikke maratone sõita?
Ilmselt on küll keeruline öelda, aga võite pakkuda, et kui palju minusugune tsainik (elioni kohad 500 kandis) sellise rattavahetuse pärast aega kaotaks ca 55 km rajal?
Kui kellelgi on teemaga reaalset kogemust, oleks eriti hea kui ta seda siin jagaks (ise pole rajal All Mountain/Enduro rattaid märganud).
Sellest lähtuvalt tekkis idee: müüa HT maha ja ehitada kiirelt valmis FS. Taga on tal 150 mm käiku (ei saa lukustada), ette paneks näiteks reguleeritava 100 - 140 või 100 - 160 mm (Fox Talas 36 on sellise suure vahemikuga näiteks) käiguga amordi. Jooksud sellised vahepealsed, mis poleks hirmrasked, aga kannataks minu väikesed hüppamised ära. Kahtlused on just geomeetria osas ja ma ise ei ole sel teemal väga kompetentne ka (et mis number ja nurk mida mõjutab täpsemalt)
On see mõte üldse arutamist väärt? Äkki on sellise rattaga ainult vaev kohalikke maratone sõita?
Ilmselt on küll keeruline öelda, aga võite pakkuda, et kui palju minusugune tsainik (elioni kohad 500 kandis) sellise rattavahetuse pärast aega kaotaks ca 55 km rajal?
Kui kellelgi on teemaga reaalset kogemust, oleks eriti hea kui ta seda siin jagaks (ise pole rajal All Mountain/Enduro rattaid märganud).
Re: 150 mm FS rattaga Elionile?
Eks arutada ikka võib Aga pigem jah, on seda tüüpi rataga kohlikel sõitudel vaeva rohkem. Eks meil siin mõned sutsakad ikka on, kus suunurgad ülespoole veniks. Parim variant muidugi mõlemit omada, nii HT'd kui ka FS'i, aga eks omad valikud meil kõigil. Oleneb ka eesmärkidest. Kui tahad kohalikel võistlustel kiiremaks saada, siis jätta HT alles ja koplekteeri kõrvale hoopis MNT. Kui aga just for fun, siis...anna tuld.siim_s kirjutas:On see mõte üldse arutamist väärt? Äkki on sellise rattaga ainult vaev kohalikke maratone sõita?
Re: 150 mm FS rattaga Elionile?
MNT on juba olemas. Või noh, siis on kui sadula ja mnt kingad ostan. Tõsi, et oleneb ka eesmärkidest. Kohad võistlustel mulle väga olulised ei ole kuigi tore on ju kellegagi rinda pista, aga seda saab teha ka 50 kohta tagapool
Veel arvamusi? Geomeetria kohta keegi midagi?
Veel arvamusi? Geomeetria kohta keegi midagi?
Re: 150 mm FS rattaga Elionile?
Tahkos on igal aastal vendi fullface kiivrite ja tõsiste vedruvankritega. Rääkimata freeriderite hordidest. Samas tõdegem - allamäge karmid lõigud on selgi rajal absoluutses vähemuses. Täiesti hardtailiga sõidetav-võidetav rada. enamus on ikkagi mingit sorti kulgemist kruusakal või metsarajal, või siis pikalt singleid või ülesmäge. ja sõidavad rõõmsalt. seega pole vahet kas tuled cycloka või vedruvankriga, kui endal on fun siis on eesmärk saavutatud.
Re: 150 mm FS rattaga Elionile?
Kui pikemateks sõitudeks viitsid pikema stemmi peale kruvida on juba parem. Mis amort taga on?
Re: 150 mm FS rattaga Elionile?
Taga on X-Fusion O2R
Re: 150 mm FS rattaga Elionile?
Kui see O2 õhku tähendab, siis seda võid tsimaaruke juurde pumbata maratonideks. Sag kuhugi 15% kanti. Ja ära unusta, et preload mõjutab ka reboundi (mida see R ilmselt tähendab?).siim_s kirjutas:Taga on X-Fusion O2R
Vähem sag-i hoiab ka nurgad järsemad, ehk xc-likumad.
Re: 150 mm FS rattaga Elionile?
taga 150mm ja ees 140mm sõita võib mõnus olla tõusudel võib raskeks minna aga laskumised kui kõva külg siis väntad juurde nagu dh (kui just ees blokki ei teki).enda kogemused jõulumäel laskumisel suht rahulik(ees 140mm bomer) aga on kaasvõistlejaid kellel alla sõidul on probleeme . olen näinud ka mehi elionil sõitmas kus travelit on 200mm(rakvere) Kui huvi on miks mitte.
Re: 150 mm FS rattaga Elionile?
OT. aga ikkagi:
Meil sõitis, paar-kolm aastat tagasi HRK-s üks vend, lihtsalt just for fun DH Hardy rattaga mõned Elionid läbi ja ei olnud kaugeltki kõige viimane.
Kõik sõltub sellest, kas oled orienteeritud tulemusele või sõidad lihtsalt - "et oleks lahe"!
Alates eelmisest hooajast sõidan ise Spessu Epicu FS rattaga ning meie Elionidel jäävad küll enamasti selle ratta tehnilised võimalused kasutamata. Õnneks on minu eksemplar suhteliselt kerge FS kohta: (10,4 kg)
Samas - raputavatel heinamaadel ja juurikastel singlitel on ta "tõsine skalbikoorija" , ole vaid ise mees ja anna talda!
See Sinu loodav FS ei hiilga ka eriti kaalu poolest, arvan, et Sinu HT on Elionidel oluliselt konkurentsivõimelisem, sest on loodavast rattast imselt 3-5 kg kergem.
Meil sõitis, paar-kolm aastat tagasi HRK-s üks vend, lihtsalt just for fun DH Hardy rattaga mõned Elionid läbi ja ei olnud kaugeltki kõige viimane.
Kõik sõltub sellest, kas oled orienteeritud tulemusele või sõidad lihtsalt - "et oleks lahe"!
Alates eelmisest hooajast sõidan ise Spessu Epicu FS rattaga ning meie Elionidel jäävad küll enamasti selle ratta tehnilised võimalused kasutamata. Õnneks on minu eksemplar suhteliselt kerge FS kohta: (10,4 kg)
Samas - raputavatel heinamaadel ja juurikastel singlitel on ta "tõsine skalbikoorija" , ole vaid ise mees ja anna talda!
See Sinu loodav FS ei hiilga ka eriti kaalu poolest, arvan, et Sinu HT on Elionidel oluliselt konkurentsivõimelisem, sest on loodavast rattast imselt 3-5 kg kergem.