talvine sõiduvahend
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
talvine sõiduvahend
Tervitus!
Küsin – uurin ratta kohta. Otsin sobivat ratast sügis – talviseks hooajaks.
Et põhi kasutus aeg oleks sügisest (alates porisemast ajast) kuni kevadeni (kuni jälle kuivemate-puhtamate teeoludeni).
Ja just linnas sõitmiseks. Tõenäoliselt mingi hübriidsem varjant.
Hinna poolest võiks jääda 10 000 kanti.
Olen vaadanud näiteks:
http://www.rademar.ee/index.php?lang=es ... duct_id=89
http://www.veloplus.ee/index.php?show=t ... ,9&id=1747
http://www.hawaii.ee/index.php?id=6162&product=921
http://www.author.ee/zenith08.htm
Aga kas üldse (esi-)amortidega varjanti ja kas ketaspiduriga? Kuidas nad meie sügis-talvistes oludes end tunnevad.
On kellegil mõteid, kogemusi jagada ...
Küsin – uurin ratta kohta. Otsin sobivat ratast sügis – talviseks hooajaks.
Et põhi kasutus aeg oleks sügisest (alates porisemast ajast) kuni kevadeni (kuni jälle kuivemate-puhtamate teeoludeni).
Ja just linnas sõitmiseks. Tõenäoliselt mingi hübriidsem varjant.
Hinna poolest võiks jääda 10 000 kanti.
Olen vaadanud näiteks:
http://www.rademar.ee/index.php?lang=es ... duct_id=89
http://www.veloplus.ee/index.php?show=t ... ,9&id=1747
http://www.hawaii.ee/index.php?id=6162&product=921
http://www.author.ee/zenith08.htm
Aga kas üldse (esi-)amortidega varjanti ja kas ketaspiduriga? Kuidas nad meie sügis-talvistes oludes end tunnevad.
On kellegil mõteid, kogemusi jagada ...
Re: talvine sõiduvahend
Mina vaataks oluliselt odavamaid rattaid talveks kui 10K suurusjärk ja investeeriks vabad vahendid pigem põhiratta korrasolekusse või tjuunimisse. Talvise sõidu ja soola puhul on fakt, et mida vähem osasid, mida hooldada, seda parem; mida vähem detaile, mille vahelt soola ja sodi välja leotada, seda parem (nt. kõvakahvel vs. amort). Samuti on hea, kui kuluvad osad (ja asjad sellistes tingimustes kuluvad paratamatult rohkem) on odavama otsa omad, muretum vahetada. Minu ainuke kirteerium talveratta valikul on see, et asi enam-vähem koos püsiks ja teele ei jätaks.
PS: Mida raskem ja mõtetum kolakas on talveratas, seda suurem rõõm on kevadel korraliku mnt/mtb ratta peale kolida!
PS: Mida raskem ja mõtetum kolakas on talveratas, seda suurem rõõm on kevadel korraliku mnt/mtb ratta peale kolida!
Re: talvine sõiduvahend
Just, otsi näiteks Hinnapommist... ma Hinnapommi ühekäigulise rattaga juba kolmandat aastat sõidan, aastaringi kusjuures. Uuena maksis 999 eeku ja siiani on vahetatud vaid kett, tagaratas ja paar korda väliskumme. Garantiis ei käinud kordagi, vahel tuleb vaid siit-sealt mutreid pingutada. Vändad on kiiludega ja paar korda aastas olen kiile toksinud, vahetust pole need veel vajanud. No ja vähe sellest - olen sellega ka pikemaid trippe teinud (Tartu-Viljandi jne)...
Muidugi soovitan alla panna jämedad kummid - ei pea olema maastiku jaoks, piisab ka, kui mustri servadel on vähe suuremad kumminagad, siis saad ka mitme cm paksuse lopa sees sõita. Ei pea kummidesse roppu raha taguma - ma olen ka alla 100 eek maksvatega ilusasti hakkama saanud. Vajadusel võid kummides ka alarõhku hoida - aitab samuti.
Selge on seegi, et ainult ühe piduriga talvel hakkama ei saa, ka esipidur on väga vajalik, kuid taga võiks olla jalgpidur (töökindlam).
Muidugi soovitan alla panna jämedad kummid - ei pea olema maastiku jaoks, piisab ka, kui mustri servadel on vähe suuremad kumminagad, siis saad ka mitme cm paksuse lopa sees sõita. Ei pea kummidesse roppu raha taguma - ma olen ka alla 100 eek maksvatega ilusasti hakkama saanud. Vajadusel võid kummides ka alarõhku hoida - aitab samuti.
Selge on seegi, et ainult ühe piduriga talvel hakkama ei saa, ka esipidur on väga vajalik, kuid taga võiks olla jalgpidur (töökindlam).
Re: talvine sõiduvahend
Minu talveratas on selline.
Jah põhimõte on lihtne: ei ole kahju, kui roostetab, tilulilu on nii vähe, kui võimalik. Suurimaks eripäraks on sel 2,5mm ratastooli kodarad tagarattas, aga eks kergemad mehed ajaks nendeta ka läbi. Ja tähtsad asjad on naelkummid. Ja esimene pidur pole ka üliväga oluline, ise pole sellest puudust tundnud. lagunemiste koha pealt kipuvad keskjooksu laagrid kaunis kiirest loksuma hakkama, samuti kett läheb selles porituisus kaunis kiiresti nööriks. Amortite koha pealt ajab siin vedrudega sadul asja ära. Poe taga panen ikka lukku, sest liiga kerge on selga hüpata ja minema vändata, ühest küljest jällegi ei julge ehk keegi niisama selga hüpata, teisest küljest, kui mõni hull hüppabki, siis on tagajooksu juppidest ja naelkummidest kahju.
Jah põhimõte on lihtne: ei ole kahju, kui roostetab, tilulilu on nii vähe, kui võimalik. Suurimaks eripäraks on sel 2,5mm ratastooli kodarad tagarattas, aga eks kergemad mehed ajaks nendeta ka läbi. Ja tähtsad asjad on naelkummid. Ja esimene pidur pole ka üliväga oluline, ise pole sellest puudust tundnud. lagunemiste koha pealt kipuvad keskjooksu laagrid kaunis kiirest loksuma hakkama, samuti kett läheb selles porituisus kaunis kiiresti nööriks. Amortite koha pealt ajab siin vedrudega sadul asja ära. Poe taga panen ikka lukku, sest liiga kerge on selga hüpata ja minema vändata, ühest küljest jällegi ei julge ehk keegi niisama selga hüpata, teisest küljest, kui mõni hull hüppabki, siis on tagajooksu juppidest ja naelkummidest kahju.
mustal taustal helendab must vari
Re: talvine sõiduvahend
pigem tuleks talve ratas võimalikult mugav osta. Meil nagu talve periood kestab 5 kuud, ehk peaaegu pool hooaega. Eriti meeldiv ei ole ju kui tunni ajaga selg, käed ja kes teab mis veel valutama hakkavad.
Odava raha eest tavaliselt head asja ei saa.
Odava raha eest tavaliselt head asja ei saa.
Max: 203, Avg:190
Re: talvine sõiduvahend
Ostaks lihtsalt pikad porikad oma rattale ja sõidaks aasta läbi ja ei muretseks eriti talve pärast ... Vähemalt mina teen nii ja olen viimased 10 aastat teinud.
Re: talvine sõiduvahend
Taustaks Scotti kohapealt, et too P45 on tore sell küll aga mõistlik oleks tema asemel võtta kas siis lihtsalt P4,mille puhul säästa kaalus ja rahas .Või siis juba selle hooaja mudel P3 ,kus on õlikad juba peal ja kaal ka kergem kui vanal P45.
Re: talvine sõiduvahend
Mina ei suuda küll näha suuremat seost komponendi kvaliteeditaseme ja sõiduasendi vahel. Enda 1700 eeki maksnut talveratas ei pane küll kehaosi rohkem valutama kui paarkümmend korda kallimad suverattad. Erandina võiks välja tuua sadula, mis võiks olla korralik.rajko kirjutas:pigem tuleks talve ratas võimalikult mugav osta. Meil nagu talve periood kestab 5 kuud, ehk peaaegu pool hooaega. Eriti meeldiv ei ole ju kui tunni ajaga selg, käed ja kes teab mis veel valutama hakkavad.
Odava raha eest tavaliselt head asja ei saa.
Selles osas on tuline õigus, et odavalt head asja ei saa - aga kas talvel põhja ladumiseks on vajagi?
Re: talvine sõiduvahend
Eks kõik sõltub võimalustest ! Mul isiklikult pole kunagi talveratast olnud ja kardan, et ei saagi olema.clx kirjutas:Selles osas on tuline õigus, et odavalt head asja ei saa - aga kas talvel põhja ladumiseks on vajagi?
Re: talvine sõiduvahend
kasutan aasta rigselt üht vana scott sandoad. väga hästi vastupidanud.
tagarehvi ei ole ära vahetanud. ajab asja ära väga kenasti(nii lödi kui ka lumepeal: http://img3.imagebanana.com/img/r9dneale/PC068848.JPG)
ees oli varem selline(http://img3.imagebanana.com/img/yfhc31vi/PC068847.JPG), aga kippusin kukkuma ja sai korralik kärn ette pandud. peale seda pole enam kukkunud.
ainuke jama mida olen märganud on, et lödiga kaovad aegajalt käigud ära. hammasrataste vahed lähevad täis ning see jäätub ära. selle vastu vist midagi teha ei anna?
tagarehvi ei ole ära vahetanud. ajab asja ära väga kenasti(nii lödi kui ka lumepeal: http://img3.imagebanana.com/img/r9dneale/PC068848.JPG)
ees oli varem selline(http://img3.imagebanana.com/img/yfhc31vi/PC068847.JPG), aga kippusin kukkuma ja sai korralik kärn ette pandud. peale seda pole enam kukkunud.
ainuke jama mida olen märganud on, et lödiga kaovad aegajalt käigud ära. hammasrataste vahed lähevad täis ning see jäätub ära. selle vastu vist midagi teha ei anna?