Ratas kergemaks ja paremaks?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Ratas kergemaks ja paremaks?
Hei,
Oman aluraamiga Corratec X-vert motion '07 aasta mudelit kaaluga 13.1kg. Hetkel on seal kasutusel Deore grupp. Kui palju annaks juurde selle XT vastu väljavahetamine ja kas sel üldse mõtet on?
Teine asi, kas antud ratast saab ka kergemaks kuidagi teha või on sama teema, et vahetada terves tükis millegi muu vastu välja?
Kasutusala on harrastustasemel trenn ja vast ka paar võistlust vahel.
Oman aluraamiga Corratec X-vert motion '07 aasta mudelit kaaluga 13.1kg. Hetkel on seal kasutusel Deore grupp. Kui palju annaks juurde selle XT vastu väljavahetamine ja kas sel üldse mõtet on?
Teine asi, kas antud ratast saab ka kergemaks kuidagi teha või on sama teema, et vahetada terves tükis millegi muu vastu välja?
Kasutusala on harrastustasemel trenn ja vast ka paar võistlust vahel.
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Grupi vahetamisega väga kaalu ei võida. Rasked asjad rattal on ikkagi raam, jooksud, amort ning vändad, enam-vähem ka sellises järjekorras. Olles ise Sram'i maailmas oskan Shimano seeriat ainult spekuleerida, kuid Deorelt XT peale minnes käiguvahetus muutub vast natuke täpsemaks/kiiremaks.
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Ma proovisin otsida netist aga ei leidnud, mis selle ratta 52cm raam kaaluks ka? Praegu on juba 3000.- kandis täiesti karbonraame leida - äkki oleks see kõige lihtsam viis, lihtsalt teine raam panna?
Jooksudega on see, et kui vanadele jooksudele ostja leiaks, siis võiks ju vahetada.
Samas aga, raam 3k + jooksud 3k = kokku juba 6k. Ütleme kui antud ratta saaks 5k terves täies maha müüa, siis võiks uue juba 11k eest osta? Selliselt arutledes kas ikka on mõtet midagi vanal rattal vahetama hakata?
Jooksudega on see, et kui vanadele jooksudele ostja leiaks, siis võiks ju vahetada.
Samas aga, raam 3k + jooksud 3k = kokku juba 6k. Ütleme kui antud ratta saaks 5k terves täies maha müüa, siis võiks uue juba 11k eest osta? Selliselt arutledes kas ikka on mõtet midagi vanal rattal vahetama hakata?
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Kui pappi on siis osta uus ratas ja müü pärast vana maha (või jäta talvel sõitmiseks), kui eelarve on kärbitud võid tükkhaaval rattal juppe vahetada. Lõpptulemus võib olla selline, et vanast rattast ei ole midagi järgi. Olulised komponendid mille vahetamine suurimat effekti annab on eelpool ära öeldud - raam, jooksud, amort.anryo kirjutas:Ma proovisin otsida netist aga ei leidnud, mis selle ratta 52cm raam kaaluks ka? Praegu on juba 3000.- kandis täiesti karbonraame leida - äkki oleks see kõige lihtsam viis, lihtsalt teine raam panna?
Jooksudega on see, et kui vanadele jooksudele ostja leiaks, siis võiks ju vahetada.
Samas aga, raam 3k + jooksud 3k = kokku juba 6k. Ütleme kui antud ratta saaks 5k terves täies maha müüa, siis võiks uue juba 11k eest osta? Selliselt arutledes kas ikka on mõtet midagi vanal rattal vahetama hakata?
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Spekuleerin siin teemal, et kui "uus" ratas oleks hinnaklassis 12k eek, siis (arvestades, et vana müügist saaks 5k eek), jääks upgrademiseks 7k eek. Mille eest saaks:
XT tagavahetaja + vastav kassett ja kett = 2k eek
Esiamort = 5k eek
12k eek'i eest carbon raamiga ratast vist veel ikka ei saa, seega ei usu, et Corrateci aluraami ja mõne muu (kallima) raami kaaluvahe saaks olla üle 300g? Seega vahetades vaid amordi (praegune RS Gila amort kaalub 2,05 kg. ja tagavahetaja + muu pudi ning kasutades sama raami, pidureid ja jookse võiks maksimaalselt säästa vast 1kg? Teagi, mida siis teha. Peab arvutama veel nati.
XT tagavahetaja + vastav kassett ja kett = 2k eek
Esiamort = 5k eek
12k eek'i eest carbon raamiga ratast vist veel ikka ei saa, seega ei usu, et Corrateci aluraami ja mõne muu (kallima) raami kaaluvahe saaks olla üle 300g? Seega vahetades vaid amordi (praegune RS Gila amort kaalub 2,05 kg. ja tagavahetaja + muu pudi ning kasutades sama raami, pidureid ja jookse võiks maksimaalselt säästa vast 1kg? Teagi, mida siis teha. Peab arvutama veel nati.
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Kui raami veel vahetama ei hakka, siis osta kõigepealt uus amort/kõvakahvel või jooksud. Selle arvestusega, et saad neid vajadusel tulevikus ka uuel rattal kasutada. Groupseti vahetamine annab kõige vähem. Võid veel vaadata palju su sadul ja torud (post, lenks, stemm) kaaluvad ja mis hinnaga kergemad saaks. Jällegi arvestusega, et neid saab tulevikus uuel rattal kasutada. Muide mis pedaalid sul on? Vispel tüüpi pedaal vs. SPD/time annab ka päris paraja kaaluvahe.
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Millest alates võiks amorte ja jooksusid vaatama hakata? Vahetajate vahetamise soov tuli sellest, et laupäeval sõites oli tagavahetaja küll uimane ja tahaks paremat lihtsalt.
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Vaheta hakatuseks trossid/kõrid ära. See on vägagi suure efektiga ja üks odavaimaid võimalusi käiguvahetust parandada. Kui see tulemust ei anna, siis hakka uutele shifteritele mõtlema.anryo kirjutas:Millest alates võiks amorte ja jooksusid vaatama hakata? Vahetajate vahetamise soov tuli sellest, et laupäeval sõites oli tagavahetaja küll uimane ja tahaks paremat lihtsalt.
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Põgusal googeldamisel ei õnnestunud selle raami kaalu leida. Tegelt ühe numbri leidsin ~1900+g (ma pole kindel, et see just 07 mudel oli). Selle baasil saaks kallima raamiga ca 400g võitu. Carbon raamiga juba ligi 900g.anryo kirjutas:ei usu, et Corrateci aluraami ja mõne muu (kallima) raami kaaluvahe saaks olla üle 300g?
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Siit saad soodsa hinnaga karbon raami (kui mõõdud sobivad). 850g võitu + karbon raami muud head omadused.
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Kuna Chainreactionist läheb varsti uus tellimus, siis kas äkki võiks need võtta?Tonis_T kirjutas:Vaheta hakatuseks trossid/kõrid ära. See on vägagi suure efektiga ja üks odavaimaid võimalusi käiguvahetust parandada. Kui see tulemust ei anna, siis hakka uutele shifteritele mõtlema.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=22234
Goodridge gear cable kit. Praeguse GBP kursi juures on vast 450.- eek kanti?
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Võid ju neid ka vaadata: http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... 24f0c2fc6aanryo kirjutas:Kuna Chainreactionist läheb varsti uus tellimus, siis kas äkki võiks need võtta?Tonis_T kirjutas:Vaheta hakatuseks trossid/kõrid ära. See on vägagi suure efektiga ja üks odavaimaid võimalusi käiguvahetust parandada. Kui see tulemust ei anna, siis hakka uutele shifteritele mõtlema.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=22234
Goodridge gear cable kit. Praeguse GBP kursi juures on vast 450.- eek kanti?
või siis neid: http://www.hobisport.ee/index.php?page= ... &Itemid=53
Nende trossidega oli vist see asi, et tross tuleb shimano kirjaga kõri otsast sisse lükata, kuna selles otsas on määre sees. Siis viib tross määrde kõri sisse.
Lisaks on need odavamad, kui sinu leitud, kohe laos olemas ja sellise hinna eest võid trosse kas või korra aastas vahetada.
Jälgi ainult seda, et kui sa kõrid parajaks lõikad, et siis lõigatud otsa korda teed. Et kõri otspind oleks sile ja ühtlaselt ümar. Siis käib tross vabalt. Kehva kõri lõikepinnaga võib trossivahetusest tulenev kasu väiksemaks jääda.
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Pedaalid kaaluvad 275g / paar. Nii, et ega sealt palju alla enam saada pole võimalik. Need niigi päris head juba.UrmasL kirjutas:Muide mis pedaalid sul on? Vispel tüüpi pedaal vs. SPD/time annab ka päris paraja kaaluvahe.
Exustar PM25
Teisalt olen uurinud amordi kohta. Praegune RST Gila SL kaalub erinevatel andmetel 2.1/2.26kg.
Kas 4-5k eek klassis oleks amorti, mis teda asendada võiks ja mis oleks ka KERGEM?
RS Dart 3 on sama raske ja on vist sama klassi amort. R7 äkki? Samas, seda on siin foorumis nii kiidetud kui ka laidetud. Uurin veel tausta. Või Reba?
Samuti kaalun (st. otsin odavaid variante) jooksude vahetamist kergemate tubeless jooksude vastu. Olen ma ikka aru saanud õigesti, et tubeless kumm ise on küll raskem, aga kuna sisekummi ei ole, siis kokkuvõttes on ikka kergem ja lisaks veereb ka veel paremini?
Viimati muutis anryo, 08. 04. 2009. 09:55, kokku muudetud 2 korda .
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
100g ikka saab .anryo kirjutas:Pedaalid kaaluvad 275g / paar. Nii, et ega sealt palju alla enam saada pole võimalik.
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Nojah, selle hinnaga saaks juba terved jooksud või vändad, kus võidaks kindlasti rohkem, kui 100g...veiko kirjutas:100g ikka saab .anryo kirjutas:Pedaalid kaaluvad 275g / paar. Nii, et ega sealt palju alla enam saada pole võimalik.
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
siin foorumis on tihtipeale täiesti pädevaid kasutatud kuid korralikult hooldatud amorte müüdud Sulle sobiva hinnaga.anryo kirjutas:Kas 4-5k eek klassis oleks amorti, mis teda asendada võiks ja mis oleks ka KERGEM?
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Ma olen vaadanud jah, kuid HETKEL ei leidnud midagi sobivat. Eks hoian silma lahti.
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
kui palju on normaalse maastikuratta kaal?
mul on umbes 15 kg
kas see palju või vähe?
ja kust saaks kõige rohkem võita kaalus
mul on umbes 15 kg
kas see palju või vähe?
ja kust saaks kõige rohkem võita kaalus
RRT
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
Alla 10kg on unistuste piir. 12-13kg on võistlemiseks hea küll. Kõige lihtsam ja odavam on alla võtta enda kaalus
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
seda on raske saavutada kuna olen ise juba kerge
ja ega mu ratas nii raske ka pole
ja ega mu ratas nii raske ka pole
RRT
Re: Ratas kergemaks ja paremaks?
kui nüüd maskid kõrvale heita, siis on sul tegemist sellise tubli keskmise pommiga.MArv1N kirjutas:...ja ega mu ratas nii raske ka pole
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"