abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
desna
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 16. 04. 2009. 18:59

abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas desna » 16. 04. 2009. 19:17

taust:
naisterahvas (182 cm pikk). vaja osta 99,9% linnasõiduks ratast, millest enamus toimub sõit põnniga lastetoolis.
nõuded on:
vähe või mitte üldse käike (rummusisene käiguvahetus)
raam selline, et saaks hõlpsalt rattalt maha (et jalg käib eest maha, mitte tagant kuna lapsetool on ees).
jalgpidur
korv, pakikas, tuled-viled, porilauad (ok, neid saab kõiki lisada)
ja 26" rattad kuna manööverdusvõime on minu jaoks väga oluline.

leidsin absol. sobiva http://www.hawaii.ee/index.php?id=8493&product=1082
ainult üks asi, et minu pikkuse tõttu on sadul ka kõrgemas asendis nii, et hästi nõks on põlvest kõver. samas on lapsega hea, kui jalg vajadusel maha ulatuks.
kuskilt lugesin, et jalg ei peagi täiesti sirge olema aga seni olen harjunud alati sadule maksimaalselt ülesse venitama ja täitsa sirge jalaga sõitma.

mida soovitate - kas võtta ikka suurem ratas?

Marcola
Rattur
Postitusi: 42
Liitunud: 16. 04. 2009. 18:21

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas Marcola » 16. 04. 2009. 19:30

Jalg ei tohikski pedaalimisel alumises asendis nö "lukku" minna, vaid peaks jääma umbestäpselt 10 kraadise nurga alla (see on muidugi vaieldav). Selliselt arutledes võiks see ratas siis sulle isegi täiesti sobida :)

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas Rivo » 16. 04. 2009. 19:35

desna kirjutas: ainult üks asi, et minu pikkuse tõttu on sadul ka kõrgemas asendis nii, et hästi nõks on põlvest kõver
Nii peabki olema, kui sadula kõrgus õieti. St. Pedaali madalaimas asendis jääb jalg põlvest kergel nö. kõveraks.
desna kirjutas:samas on lapsega hea, kui jalg vajadusel maha ulatuks.
Eks ohutuse mõttes (mõeldes lapsele, kes taga istetoolis) oleks vast õige, aga sel juhul jääb sadul juba liiga madalaks ja vändata ebamugav.
desna kirjutas:kuskilt lugesin, et jalg ei peagi täiesti sirge olema
Õieti lugesid !
desna kirjutas:aga seni olen harjunud alati sadule maksimaalselt ülesse venitama ja täitsa sirge jalaga sõitma.
Kui oled pikka aega vale asendiga sõitnud, siis esialgu tundubki õige asend harjumatu.
desna kirjutas:mida soovitate - kas võtta ikka suurem ratas?
Sealt HE lingilt ei loe välja, kui suur selle ratta raam üldse on.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

desna
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 16. 04. 2009. 18:59

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas desna » 16. 04. 2009. 19:41

mjah, mõtlesin järgi miks mulle sirge jalg meeldib - sirge jalaga on tekib vabakäigul selline mõnus jala puhkamise tunne. ehk minu anatoomiline eripära (ma tööjuures eelistan ka "ameeriklaste" asendit - sirged jalad laua peal).

kui suur see raam on - vot seda ma ei tea - olen võhik ja erinevad allikad räägivad raami suurusest erinevalt.

desna
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 16. 04. 2009. 18:59

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas desna » 16. 04. 2009. 20:00

mul on üks küsimus veel - seose lapsega taga.
olen sõitnud suure meestekaga ja siis on küll natuke tegemist, et ratas balansis hoida. kipub esiratast üles kiskuma (nt. tänavaäärest üles kangutades), kui ise ratta pealt maha tulen. isegi kui peal olen pean väikestest astmetest ülesminekul keharaskust rohkem ette kallutama.
kui ma nüüd ostan sellise max kõrgusel sadulaga ratta siis minu loogika kohaselt läheb raskuskese veel rohkem taha. proovida on ka jube jama kuna selle lastetooli kinnitamine erinevatele ratastele on omaette tegemine.

rai66
Rattur
Postitusi: 859
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas rai66 » 17. 04. 2009. 07:01

Enamus müügimehi peaks Sinu pikkuse järgi oskama soovitada sobivat ratta raami suurust. Kui ei oska, siis las kutsub targema müügimehe. Jala pöid peabki maha ulatuma, iseasi ,kas sadul peab päris maksimumi peal olema. Ise pakuksin, et L raam peaks sobima. Ilusat väntamist. :D

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas Gunnar » 17. 04. 2009. 07:51

desna kirjutas: selle lastetooli kinnitamine erinevatele ratastele on omaette tegemine.
Kas oled valmis vajadusel uut lastetooli ostma? Kui pole, siis vea lapsetool rattapoodi ja lase rattale külge kruvida, siis näed, kas sobib antud ratas sinu lapsetooliga. Kui väga viitsimist, võid ju ka suurema jahukoti siis sinna sisse köita ja proovisõidu teha. Mine ja ära häbene, klient on kunn!
Ratas on minu hobi, mitte elu

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3808
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas mart » 17. 04. 2009. 10:00

desna kirjutas:mul on üks küsimus veel - seose lapsega taga.
... kipub esiratast üles kiskuma (nt. tänavaäärest üles kangutades), kui ise ratta pealt maha tulen. isegi kui peal olen pean väikestest astmetest ülesminekul keharaskust rohkem ette kallutama.


...kui ma nüüd ostan sellise max kõrgusel sadulaga ratta siis minu loogika kohaselt läheb raskuskese veel rohkem taha.

...proovida on ka jube jama kuna selle lastetooli kinnitamine erinevatele ratastele on omaette tegemine.
Su rattavaliku soovid on teineteisele vastukäivad, seetõttu retsepti raske anda. eks pead ise miski kompromissiga leppima.
Et esiots kergeks ei muutuks, on suht vähe valikuid - tegu klassikalise kiige/kangi näitega, kus ühelpool kiigub miski osa ratturist ja rattast ning teises otsas laps toolis.
1. vali ratas, kus tagaratas on võimalikult taga. 26" mtb tüüpi raamil praktiliselt välistatud (lapse raskus peaaegu alati tagapool tagaratta tsentrit), 26" püstiseasendiga kulgemisrattal (sinu pakutud HE ratas) tiba parem, hübriididel (622mm piöad) veel parem, klassikalisel linnarattal peaaegu ideaalne .
2. Sadula max kõrguse probleemist aru ei saa, kuna pood peaks leidma pikema sadulaposti, kui ostja seda soovib.
Sadula tõstmine pigem suunab ratturi raskuskeset ettepoole, kuna kereraskus langeb siis rohkem lenksule/esirattale.
3. Klassikalise lapsetooli kinnitused on arvestatud klassikalisele raamile ja klassikalisele pakiraamile. Muude lahenduste omavahel sobitamine nõuab pisut nuputamist, aga on täiesti tehtav.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
tsimpa
Rattur
Postitusi: 213
Liitunud: 14. 08. 2003. 10:32

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas tsimpa » 17. 04. 2009. 23:12

desna kirjutas:mjah, mõtlesin järgi miks mulle sirge jalg meeldib - sirge jalaga on tekib vabakäigul selline mõnus jala puhkamise tunne. ehk minu anatoomiline eripära (ma tööjuures eelistan ka "ameeriklaste" asendit - sirged jalad laua peal).

kui suur see raam on - vot seda ma ei tea - olen võhik ja erinevad allikad räägivad raami suurusest erinevalt.
üks võimalus "õiget" sadulakõrgust määrata on panna kannad pedaalidele (loomulikult mitte paarisendise kontsaga kingad siis) ja vändata sirgete jalgadega. kui suudad enamvähem nii vändata et tagumik sadula peal ei liigu, siis ongi sadul õigel kõrgusel ja asendades kannad päkaga tekibki just paras nurk põlve sisse.

kui sadul on liiga kõrgel siis hakkab vändates kere tahtmatult kaasa liikuma ja see pole energiakulutamise osas eriti mõttekas.
mulle on eluaeg meisterdada meeldinud

desna
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 16. 04. 2009. 18:59

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas desna » 18. 04. 2009. 20:54

suures tänud kõigi vastuste eest.
lisan veel, et rattatool sobib kindlasti (lihtsat ei viitsi seda poes proovimisek igale rattale kinnitada, et balanssi katsetada).

olen veel ühe probleemi suutnud välja mõelda - vaadates seda raami kuju http://www.hawaii.ee/popup.php?pict=htt ... ic+Comfort, et kas pole ohtu, et raam ära laguneb kui taga istub korralik 17-kilone pomm lapse kujul ja ees korvis kolm kilo kartuleid + ca 2-3-kilone rattalukk-lehmakett).
ma pole varem sellist raami näinud - ikka on mingi tugevduspost selle hargnemise vahel. ise olen koos varustusega mingi 65 kilo.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3808
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas mart » 19. 04. 2009. 18:10

desna kirjutas:suures tänud kõigi vastuste eest.
lisan veel, et rattatool sobib kindlasti (lihtsat ei viitsi seda poes proovimisek igale rattale kinnitada, et balanssi katsetada).

olen veel ühe probleemi suutnud välja mõelda - vaadates seda raami kuju http://www.hawaii.ee/popup.php?pict=htt ... ic+Comfort, et kas pole ohtu, et raam ära laguneb kui taga istub korralik 17-kilone pomm
ma pole varem sellist raami näinud - ikka on mingi tugevduspost selle hargnemise vahel. .
Kõik sedatüüpi nn klassikalised naisteraamid on arvestatud vägagi suure koormusega. Nõrgimaks lüliks võib osutuda tagapakiraam, mis peaks kannatama ca 25kg. Sageli on see number sisse stantsitud või teab seda soovitada müügimees. Konkreetne pakiraam peaks olema lapsetooli puhul lastud nii alla, kui võimalik st praktiliselt vastu tagaporilauda. Lisaks vajavad mõned toolid , et pakiraam oleks tiba tahapoole kaldu, siis toetub laps rohkem seljatoele ja magamajäädes ei vaju ette kössi turvarihmadesse. Üks pisike nüanss - vedrusadula puhul leiab laps üllatavalt kähku, et ta näpud mahuvad keerdvedru vahele. Ise olen vedru varjamiseks kasutand lizardskins.i kaelakausi neopreenkatteid.
Lapse kiirkinnitamiseks võiks rattal olla kahe toetusega jalg, siis ei kuku ratas niilihtsalt külili. Levinum on nn mootorratta tüüpi, nagu pildil
Pilt
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

desna
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 16. 04. 2009. 18:59

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas desna » 19. 04. 2009. 21:16

Kõik sedatüüpi nn klassikalised naisteraamid on arvestatud vägagi suure koormusega.
kõlab positiivselt
Nõrgimaks lüliks võib osutuda tagapakiraam, mis peaks kannatama ca 25kg. Sageli on see number sisse stantsitud või teab seda soovitada müügimees. Konkreetne pakiraam peaks olema lapsetooli puhul lastud nii alla, kui võimalik st praktiliselt vastu tagaporilauda. Lisaks vajavad mõned toolid , et pakiraam oleks tiba tahapoole kaldu, siis toetub laps rohkem seljatoele ja magamajäädes ei vaju ette kössi turvarihmadesse.
lapseiste on raamile toetuv, mitte pakikale
Üks pisike nüanss - vedrusadula puhul leiab laps üllatavalt kähku, et ta näpud mahuvad keerdvedru vahele. Ise olen vedru varjamiseks kasutand lizardskins.i kaelakausi neopreenkatteid.
olen teadlik sellest nüansist ja sellel mudelil on vedrud ilusti mingi kummikattega kaetud.
Lapse kiirkinnitamiseks võiks rattal olla kahe toetusega jalg, siis ei kuku ratas niilihtsalt külili.
hea mõte. huvitab, kust selliseid saada võiks?

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3808
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas mart » 20. 04. 2009. 11:46

desna kirjutas: lapseiste on raamile toetuv, mitte pakikale
Distantseerun teemast, kuna kahju on ajast, mil jahusin toolist pakiraamil, samas teemaalgataja ei suvatsend kohe algul täpsustada, mis tool tal juba olemas on.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

desna
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 16. 04. 2009. 18:59

Re: abi valikul - kas jalg sirge või pisut kõver linnasõidul

Postitus Postitas desna » 20. 04. 2009. 18:09

mart kirjutas:
desna kirjutas: lapseiste on raamile toetuv, mitte pakikale
Distantseerun teemast, kuna kahju on ajast, mil jahusin toolist pakiraamil, samas teemaalgataja ei suvatsend kohe algul täpsustada, mis tool tal juba olemas on.
vabandan, et ei maininud. kuna tänapäeval on 99% müüdavatest toolidest raamile toetuvad (põrutab last vähem ja on kergemini ära käiv), siis ei osanud tähelepanu juhtida.
seetõttu olengi mures kuidas see raskus raamile mõjuda võib, sest pakikale toetuva raskus läheb peamiselt pakikale ja sealt tagarattale.

Vasta

Mine “Jalgrattad”