Sossile tänapäevane crankset

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
sigma
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 16. 04. 2005. 22:39

Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas sigma » 06. 05. 2009. 08:57

Ahoi,

kuna teatavasti on tänapäevane vändakinnitus oluliselt erinev nõuka aegsest (ebaõnnestunud) kiilu süsteemist siis kaasaegsete väntade paigaldamiseks peaks vahetama ära ka keskjooksu. Aga nagu ma aru saan, siis on ka keskjooksu disain oluliselt erinev ? Pole ühtegi tänapäevast keskjooksu näpuvahel hoidnud, aga ehk targemad oskavad kommenteerida kuidas saaks sossile külge tänapäevase keskjooksu ja crankseti ?

--
Kristjan

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas Soobel » 06. 05. 2009. 10:13

Vaatasin siin naisele tuunitud uunikumjalgratta üle, millele sai miski vana Turisti keskjooksu rumm sisse keevitatud - mäletasingi valesti, sellel ei ole lääne laagrikausse sees, Turisti omad on. Seega ei julge pead anda, kas need vindid vene ratastel ja tänapäeva omadel ühilduvad või ei. Kindlasti peaks saama panna sinna lääne ratta nelikantvõlli vene kiiludega võlli asemele, nelikandid on standartsed ja saab ka tänapäevased vändad külge panna. Aga sellised keskjooksu võllid kipuvad kesise kvaliteediga olema, kinnine kassett oleks seal kindlasti parem. Aga siis on vaja selgeks teha, kas kasseti ja vene keskjooksu vindid omavahel klapivad.

Ja kuni pole väntadel võlliaugud välja veninud ja keskjooksuvõlli kiilukohad ümmarguseks loksutatud, peavad ka kiiludega keskjooksud suurepäraselt vastu.
mustal taustal helendab must vari

sigma
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 16. 04. 2005. 22:39

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas sigma » 06. 05. 2009. 10:59

Tegelikult ei olegi crankseti vahetamise otsesks põhjuseks võlli kulumine vaid hoopis praeguse hammasrataste ja väntade kõverus (krt teab miks). Samas kui sossi kausside vahele kannataks panna tänapäevase kandiliste otstega (vms) võlli siis see oleks isegi kehva võlli kvaliteedi puhul sobiv lahendus. Ma eeldan, et isegi kehva kaasaegse võlliga saab parema lahenduse kui praegune süsteem.

EDIT: ahjaa väntade vahetamise üheks põhjuseks on ka veel tänapäevaste pedaalide installimise soov. Pedaalid ootavad nukralt sahtlis oma aega.

August87
Rattur
Postitusi: 19
Liitunud: 22. 08. 2007. 11:18

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas August87 » 09. 05. 2009. 07:18

Kunagi, ca 15 aastat tagasi, kui tüdinesin oma Turistil crängi pidevast sättimisest: küll kerisid kausid ennast lahti, küll andis võll järgi, küll avastasin, et mõni kuul oli "karvaseks" muutunud jne, läksin ühe kolhoosi treiali juurde. Rääkisin mure ära ja sain abi. Mees võttis mingisuguse hõõritsa, tõmbas raami sees keermed peaaegu maha, tõi kolhoosi laost kaks kinnist kuullaagrit, pani miski mögina raami ja laagrite vahele, pressis pressiga laagrid raami sisse ning valmis see oligi. Ja on valmis tänase päevani. Kunagi tegin selle rattaga oma esimesed triatloni võistlused ja täna käib üks nüüdseks pensipõlve pidav härra selle rattaga iga päev 7km tööle ja tagasi. Kõik muu on vahetatud aga raam ja cränk on samad, mis kunagi ratast üle andes :D

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas Soobel » 10. 05. 2009. 20:13

Sellist kiiludega väntvõlli ühes kahe kinnise masinalaagriga nägin viimati rattapoes Pirita Linnavalitsuse hoones (West sport oli äkki?) Keskjooksukassett ukraina moodi :D
mustal taustal helendab must vari

kalev
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas kalev » 10. 05. 2009. 20:20

Soobel kirjutas:Sellist kiiludega väntvõlli ühes kahe kinnise masinalaagriga nägin viimati rattapoes Pirita Linnavalitsuse hoones (West sport oli äkki?) Keskjooksukassett ukraina moodi :D
Pakun, et hoopis Jalgrattakeskus...

Kasutaja avatar
peeterplaaster
Rattur
Postitusi: 113
Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas peeterplaaster » 11. 05. 2009. 14:07

Mul endal tekkis paar päeva tagasi sama küss, kuna keerasin oma sossil keskjooksu lahti, ja kuigi tallates oli kõik kobe, siis vaatlusel ilmnes, et laagrikaussidest ühel on "sein" peaaegu läbi. Mul juba oli eelmise omaniku poolt sinna nelikant keskvõll koos shimano väntadega pandud, aga keskjooksukausid on ilmselt originaalid. Kuna enamik, kelt küsinud räägivad, et keermekausse vanematele ratastele sobiva keermevalemiga ei saa, siis mõtlesin ise, et laseks ehk üle freesida ja lääne mõõtu keermega kausid panna. Sellist teenust pakub näiteks Veloplus. Ise pole veel teinud, aga perspektiivi huvides on igaljuhul kavas.
p.s. hea kuulda, et vanemat rauda järjest enam elustatakse.

vootele
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 04. 10. 2004. 12:20

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas vootele » 01. 08. 2009. 12:43

Kas mitte Sport Shossel ei olnud nelikant otstega crank?

lepsik
Rattur
Postitusi: 60
Liitunud: 16. 04. 2004. 12:42

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas lepsik » 01. 08. 2009. 13:35

Otsi vanasid kampa kausse, nõuka ajal tegid campa vennad stardika keermele neid ka. Tehti neid siis kui NSV sõitis kuulsaks sellise rattamargi nagu colnago.

Ps ma võin sulle anda nelikant võlli, mis peaks sobima ka kiilvõlli kaussidele. Ehk siis sport shosse võlli. Ma täpselt ei mäleta, kas läks või mitte, aga vist läks, nende campa kaussidega läks kindlasti.

sigma
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 16. 04. 2005. 22:39

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas sigma » 02. 08. 2009. 23:33

mis asjad on campa kausid ?

lepsik
Rattur
Postitusi: 60
Liitunud: 16. 04. 2004. 12:42

Re: Sossile tänapäevane crankset

Postitus Postitas lepsik » 03. 08. 2009. 07:05

Campagnolo keskjooksu kausse mõtlesin. Mitte mingi pakett, kinnine keskjooks.
Vaid kõige tavalisem. Kus kuulid võll ja kausid kõik eraldi on.

Vasta

Mine “Jupid”