Ketaspiduri kolvid kinni?
Ketaspiduri kolvid kinni?
Mitmes siinses teemas mainitud erinevaid ketaspidurite probleeme, s.h. et kui klotsid vastu rootorit käivad siis ühe põhjusena võivad kolvid kinni olla, s.t. et peale pidurdamist ei liigu nad oma algasendisse tagasi. Kahjuks aga ei leidnud abi selles osas et kuidas kolvid siis kergelt liikuma saada, nii et nad kergelt ja tõrgeteta oma algsesse asendisse tagasi liiguksid. Ise kah nimelt kaldun arvama et enda ratta piduritel (Shimano) just selline probleem on. Kuidas kolbe kergelt liikuma saada?
Re: Ketaspiduri kolvid kinni?
Lahti võttes, ära puhastades ja määrides?
Re: Ketaspiduri kolvid kinni?
Kolvid on puhtad, sadulad kenad ja puhtad. Minu küsimus pigem see et kui klotsid saastamise vältimiseks välja võtta ning kolvi libisemispinnale näiteks wd40 panna üks sutsakas? Või oleks mõni muu õli vähe parem?
Re: Ketaspiduri kolvid kinni?
Kui sul kõik puhas ja kena on siis peaksid nad ju liikuma, või mis? Ilmselt silindri seintel ikkagi mingit paska vahel, seega võta lahti ja puhasta ära. Või kui ise ei julge siis lase kusagil hooldada. Kui nad tõesti sul kinni on siis ei piisa mõne sutsu õli vahele laskmisest.
Võid panna mingisugust värtnaõli või ka tavalist mootoriõli. Peaasi et see oleks vedel, puhas ja teda oleks õhkõrn kiht.
Võid panna mingisugust värtnaõli või ka tavalist mootoriõli. Peaasi et see oleks vedel, puhas ja teda oleks õhkõrn kiht.
Re: Ketaspiduri kolvid kinni?
Karmid mehed, kes soovitavad sadula molekulideks võtta ja kolvid välja lüüa ning silindreid peos puhastama asuda. Marcola - kas oled kunagi mõnd lihtsamat st kaheosalist hüdrosadulat avanud nt deoret? kui jah, siis kuidas poolitatud sadula pärast hermeetiliseks saad?Marcola kirjutas:Ilmselt silindri seintel ikkagi mingit paska vahel, seega võta lahti ja puhasta ära. Või kui ise ei julge siis lase kusagil hooldada..
kuniks Marcola vastab, soovitan Intzul võtta/leida surveÕHUpuhur, klotsid eemaldada, vahele panna ca 3-4mm paksune misiganes piiraja,klotsid ettevaatlikult piirajani pumbata, piiraja eemaldada ja kõrgsurvega kolbide ümbrus üle lasta. Kui kõrgsurvet lubada ei saa, ajab asja ära vana hambahari, mida pead tiba kohandama/disainima, et ta sadula vahele(milles üks kolb min ja teine max) vahele mahuks. Määrimiseks sobib parimal juhul sama piduriõli,mis pidurites kasutusel, hädapärast sobib silikoonõli. Õli tuleb pärast kolbide liikuma hakkamist kindlasti ära pühkida. Masina-, värtna- ja bunsliõli võiks vältida, kuna pole teada kuis see kolvitihenditele mõjub.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Ketaspiduri kolvid kinni?
Ei ole ühtegi ratta ketaspiduri sadult kunagi lahti võtnud, seda nüüd küll, kuid see peaks teoorias olema üsna sarnane mis tahes silindri-kolvi süsteemile. Hermeetiliseks saad ta jälle hermeetikuga. Või on see täiesti välistatud?
Muidugi on sinu pakutud versioon tööst hulga lihtsam ja ohutum, kuid kuna minul see know-how puudus, siis pakkusin lihtsalt välja oma teadmistele vastava variandi.
Muidugi on sinu pakutud versioon tööst hulga lihtsam ja ohutum, kuid kuna minul see know-how puudus, siis pakkusin lihtsalt välja oma teadmistele vastava variandi.
Re: Ketaspiduri kolvid kinni?
Lahti ma neid võtma ei hakanud. Koos töökoha tehase mehaanikutega sai riiulilt üles otsitud Würthi seeriast selline asi nagu http://wueko.wuerth.com/cgi-bin/wu_prod ... 0266974326
ehk siis avamis ja kaitseõli. Kuna see on samamoodi mineraalse õli baasil nagu Shima enda pidurisüsteem siis ehk läks õnneks, samuti ei peaks see tihenditele kuidagi halvasti mõjuda. Igaljuhul sai kolvid suht välja pumbatud, pehme riidega puhastatud, seda aerosooli sutsakas ja tundub et kolvid hakkasid liikuma kergelt ja kiirelt. Pidur sai nagu teise hingamise. Eks siis ole näha kas ja mismoodi see neile pikemas ajas mõjuma hakkab ja kas tuleb poodi uue komplekti järele minna või mitte.
ehk siis avamis ja kaitseõli. Kuna see on samamoodi mineraalse õli baasil nagu Shima enda pidurisüsteem siis ehk läks õnneks, samuti ei peaks see tihenditele kuidagi halvasti mõjuda. Igaljuhul sai kolvid suht välja pumbatud, pehme riidega puhastatud, seda aerosooli sutsakas ja tundub et kolvid hakkasid liikuma kergelt ja kiirelt. Pidur sai nagu teise hingamise. Eks siis ole näha kas ja mismoodi see neile pikemas ajas mõjuma hakkab ja kas tuleb poodi uue komplekti järele minna või mitte.
Re: Ketaspiduri kolvid kinni?
See poolakate link ei tööta enam. Ehk saaks selle toote kohta vihjet näiteks siit http://www.wuerth.ee/pdf/tooted/Kemikaalid.pdf
Re: Ketaspiduri kolvid kinni?
Olen teinud nii:
1.Jooks alt ära, klotsid välja.
2.Koonusevõti ketta asemele suporti sisse.
3.Pumpad mõlemad kolvid võtmeni.
4.Kaablivitsaga link vastu lenksu.
5.Pisikese lapiga väljaulatuv osa kolvist puhtaks.
6.Tilk ketiõli kolvidele.
7.Lõikad kaablivitsa katki, püüad kukkuva koonusevõtme kinni, pressid kolvid algasendisse ja puhastad kogu suporti õlist ja sinna jäänud mustusest.
1.Jooks alt ära, klotsid välja.
2.Koonusevõti ketta asemele suporti sisse.
3.Pumpad mõlemad kolvid võtmeni.
4.Kaablivitsaga link vastu lenksu.
5.Pisikese lapiga väljaulatuv osa kolvist puhtaks.
6.Tilk ketiõli kolvidele.
7.Lõikad kaablivitsa katki, püüad kukkuva koonusevõtme kinni, pressid kolvid algasendisse ja puhastad kogu suporti õlist ja sinna jäänud mustusest.