"Pofabori" vastse keskjooksuvõlli 217 kilomeetrit
"Pofabori" vastse keskjooksuvõlli 217 kilomeetrit
Muidugi oli hea sõita!
Aga ükskord Kadriorus kõvemini kiirendades liikus vasak vänt ettepoole. Umbes nii nagu vajutaks jalaga auto rattamutrile viimast vinti peale. Mõtlesin, et võllil defekt sees, et kohe murdub ära, et kas veab koju välja. Vedas küll, isegi üle 30 läks vahepeal välja.
Selline näeb välja olukord siis, kui öeldakse, et "Pedaalid on kella seitsmes."
Sai süsteem taas lahti harutatud - ei mingeid pragusid ega defekte, võll oli puhtalt vintis nagu plastiliinimakaron (valujoonelt on näha).
200 km sõitnud laagrikael.
Mis materjal see olla võiks? Näeb välja hall ja plastiline nagu see silumiin, millest "Vasar" lukusüdamikke teeb, samas magnet ikka kisub külge. Peaks õue vihma kätte viskama ja vaatma, kas see rooste ka läheb. Ei usu hästi.
Tekkis tahtmine selliste detailide tootjatele Gestapo lendsalk kallale saata, praegu aga läks järgmine sarnane võll rattale alla. Nüüd vaatan, kas mõnel fanatil kuskil mõnd Schweinfurtis toodetud ja 70aastat õlipaberis vedelend võlli ei leidu, peaks vist lõpuks oma treipingi juurde kah vajaliku kolmefaasilise juhtme vedama.
(Sarnaste võllidega juba kaua sõidetud, aga tavaliselt peavad nad ikka 2000, mitte 200 km vastu, selline elamus mind siia kirjutama ajendas)
Aga ükskord Kadriorus kõvemini kiirendades liikus vasak vänt ettepoole. Umbes nii nagu vajutaks jalaga auto rattamutrile viimast vinti peale. Mõtlesin, et võllil defekt sees, et kohe murdub ära, et kas veab koju välja. Vedas küll, isegi üle 30 läks vahepeal välja.
Selline näeb välja olukord siis, kui öeldakse, et "Pedaalid on kella seitsmes."
Sai süsteem taas lahti harutatud - ei mingeid pragusid ega defekte, võll oli puhtalt vintis nagu plastiliinimakaron (valujoonelt on näha).
200 km sõitnud laagrikael.
Mis materjal see olla võiks? Näeb välja hall ja plastiline nagu see silumiin, millest "Vasar" lukusüdamikke teeb, samas magnet ikka kisub külge. Peaks õue vihma kätte viskama ja vaatma, kas see rooste ka läheb. Ei usu hästi.
Tekkis tahtmine selliste detailide tootjatele Gestapo lendsalk kallale saata, praegu aga läks järgmine sarnane võll rattale alla. Nüüd vaatan, kas mõnel fanatil kuskil mõnd Schweinfurtis toodetud ja 70aastat õlipaberis vedelend võlli ei leidu, peaks vist lõpuks oma treipingi juurde kah vajaliku kolmefaasilise juhtme vedama.
(Sarnaste võllidega juba kaua sõidetud, aga tavaliselt peavad nad ikka 2000, mitte 200 km vastu, selline elamus mind siia kirjutama ajendas)
mustal taustal helendab must vari
Re: "Pofabori" vastse keskjooksuvõlli 217 kilomeetrit
Masendus tuleb peale raisk. Algata või juba järgmine teema ""Pofabori" vastse väntvõlli 8 kilomeetrit". Sest kuskil sellisel kilometraazil Liivalaia tänaval foori tagant kiirendades tundsin jälle vasaku jala all nõksakat. Õnneks seekord ta päris seitsmesse ei väändunud, edaspidi püüan ettevaatlikumalt sõita, kuni realiseerin keskjooksus totaalselt uue lahenduse...
mustal taustal helendab must vari
Re: "Pofabori" vastse keskjooksuvõlli 217 kilomeetrit
aga trei või lase treida miskist korralikumast materjalist uus võll.Soobel kirjutas:
Masendus tuleb peale raisk. Algata või juba järgmine teema ""Pofabori" vastse väntvõlli 8 kilomeetrit". Sest kuskil sellisel kilometraazil Liivalaia tänaval foori tagant kiirendades tundsin jälle vasaku jala all nõksakat. Õnneks seekord ta päris seitsmesse ei väändunud, edaspidi püüan ettevaatlikumalt sõita, kuni realiseerin keskjooksus totaalselt uue lahenduse...
Re: "Pofabori" vastse keskjooksuvõlli 217 kilomeetrit
Sul kiiluga võll, nagu pildilt näha. Mine küsi kuskilt vanast rattabaasist endale üks selline võll. Kui ei taha küsida, siis mul ka kuskil vedeleb, selline, koos kaussidega, aga seda peab siis veidi aega otsima.
Re: "Pofabori" vastse keskjooksuvõlli 217 kilomeetrit
Oluliselt pikaajalisem lahendus oleks loobuda perepizza mõõdus hammakatest, tõsta kadentsi ja kasutada käiguvahetust.
Re: "Pofabori" vastse keskjooksuvõlli 217 kilomeetrit
Tartust saab väga häid keskjooksuvõlle Anne turult. Mingi väike pood on seal, kus vene ratastele jupid saadaval on ja igasuguseid muid juppe on ka.
Kasuta ikka korralikku laagrimääret ka. Mul omal on 3000km sõitnud keskjooks (Nõukogude toodang, 1990 Desna peal). Laagreid olen korra vahetanud aga kui uus Eesti aeg tuli, siis hakkas korralikku määret liikuma, ei pidanud enam kasutama litooli ja solidooli. Valvoline määrdega (multi purpose vms) olen nüüdseks sõitnud natuke üle 1500km selle keskjooksuga aga ei ole seal kulumisest märkigi. Vanasti pidid 1000km peal laagreid vahetama, võll kestis 5 korda kauem. Tänapäevase määrdega aga ei kulu liikuad sõlmed nii ruttu, kestavad kordades kauem. No tutikas Desna peaks tänapäevse määrdega vast 5000km ikka vastu pidama, ilma et peaks kätt külge panema.
Kasuta ikka korralikku laagrimääret ka. Mul omal on 3000km sõitnud keskjooks (Nõukogude toodang, 1990 Desna peal). Laagreid olen korra vahetanud aga kui uus Eesti aeg tuli, siis hakkas korralikku määret liikuma, ei pidanud enam kasutama litooli ja solidooli. Valvoline määrdega (multi purpose vms) olen nüüdseks sõitnud natuke üle 1500km selle keskjooksuga aga ei ole seal kulumisest märkigi. Vanasti pidid 1000km peal laagreid vahetama, võll kestis 5 korda kauem. Tänapäevase määrdega aga ei kulu liikuad sõlmed nii ruttu, kestavad kordades kauem. No tutikas Desna peaks tänapäevse määrdega vast 5000km ikka vastu pidama, ilma et peaks kätt külge panema.
Re: "Pofabori" vastse keskjooksuvõlli 217 kilomeetrit
No väikeste hammasratastega siputades ma kaugele ei jõua, katseliselt kindlaks tehtud. Käike kasutan ka. Ja seni on võllid ikka tuhandeid kilomeetreid kestnud, kuni laagrid on ära kulunud. Vaid nüüd need kaks viimast võlli on erandlikult sitad olnud. Selle viimasega ma praegu sõidan ilmselt hooaja lõpuni, vändad pool seitsmes ja püüan kõvematest raiumistest hoiduda.
Tuttuusi vene võlle on mul ka paar tükki, aga ei sobi alla - vene võll on jämedam ja laagrid on laiemad.
Ja üleüldse - on lootus Pofakas pensile saata, sest pööninguheintest tuli välja hulk tema originaaljuppe (rattad, jupp porilauda) ja komplektsus on seega sellisel tasemel, et tasub originaaliks restaureerima hakata.
Asemele tuleb vähe vihasem relv, millele on kaks keskjooksuvõlli olemas - terasest ja kulumata ja 30-datel KRUPP-is treitud
Tuttuusi vene võlle on mul ka paar tükki, aga ei sobi alla - vene võll on jämedam ja laagrid on laiemad.
Ja üleüldse - on lootus Pofakas pensile saata, sest pööninguheintest tuli välja hulk tema originaaljuppe (rattad, jupp porilauda) ja komplektsus on seega sellisel tasemel, et tasub originaaliks restaureerima hakata.
Asemele tuleb vähe vihasem relv, millele on kaks keskjooksuvõlli olemas - terasest ja kulumata ja 30-datel KRUPP-is treitud
mustal taustal helendab must vari
Re: "Pofabori" vastse keskjooksuvõlli 217 kilomeetrit
Pofabori uus keskjooksulahendus
Ehk et siis tuli osta kassett (mis sobis raami vintidesse, nagu olnuks originaal), siis rauast vändad (peale 25min selgitustööd Pirita Hawaii Expressis, et miks ikka just rauast väntasid ikka vaja on ja kuidas ikka nii ei saa ja miks ikka nii ei saa jne). 44-hambaline hammasratas eraldus vändast peale paari 8kg vasarahoopi, suurem töö oli 56-se hammasratta kinnitussõlme eraldamine kiiluga vändast, mille ise vanasti sinna külge keevitasin. Kinnitussõlm keevitati nüüd rauast nelikant vända külge ja - GO!
Ehk et siis tuli osta kassett (mis sobis raami vintidesse, nagu olnuks originaal), siis rauast vändad (peale 25min selgitustööd Pirita Hawaii Expressis, et miks ikka just rauast väntasid ikka vaja on ja kuidas ikka nii ei saa ja miks ikka nii ei saa jne). 44-hambaline hammasratas eraldus vändast peale paari 8kg vasarahoopi, suurem töö oli 56-se hammasratta kinnitussõlme eraldamine kiiluga vändast, mille ise vanasti sinna külge keevitasin. Kinnitussõlm keevitati nüüd rauast nelikant vända külge ja - GO!
mustal taustal helendab must vari