Track/fixed-gear jalgrattad

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kasutaja avatar
tarmik
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 18. 05. 2006. 15:11

Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas tarmik » 08. 05. 2008. 19:01

Tere,

Viskan kohe alguses mõned pildilingid üles:
http://a761.ac-images.myspacecdn.com/im ... b5e378.jpg
http://a551.ac-images.myspacecdn.com/im ... 366e46.jpg
http://a64.ac-images.myspacecdn.com/ima ... 8367ef.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3169/245 ... 2926c0.jpg
http://farm1.static.flickr.com/21/33458 ... ff.jpg?v=0
http://farm2.static.flickr.com/1129/130 ... bab1_b.jpg

Nüüd küsiks, kas keegi on näinud Eestis track jalgrattaid müügil ja kas kellelgi on olnud nendega mingit kokkupuudet? Ehk oskab keegi nõu anda, kust neid saada võib (kasvõi naaberriikidest) või on parem ise kokku komplekteerida?!

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1118
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas siim_s » 08. 05. 2008. 19:08

Tartus riia tn velospetsi poes oli viimati üks singlespeed hõbedane bianchi kui ma õigesti mäletan. väga hea nägi välja igatahes. hind oli 10 000 ja 15 000 vahepeal.
surfhouse kaudu peaks olema võimalik seda tellida: http://konaworld.com/08_paddywagon_w.htm

edit:
see Bianchi oli ilmselt Pista ja nägi välja selline: http://www.roadcyclinguk.com/news/images/PistaUSA.jpg

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas UrmasL » 08. 05. 2008. 19:35

Olen isegi innustunud sellest teemast:

viewtopic.php?f=5&t=16477

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Villem T » 22. 12. 2008. 10:26

Fixie-meestele ja -naistele tasuta ajakiri Fixed Magazine, hetkel 2 esimest numbrit pdf-ina allalaetavad. Sisu on pigem triki- kui trekimeestele. Ilus ja silmaringi avardav.

Kasutaja avatar
Bon
Rattur
Postitusi: 167
Liitunud: 01. 10. 2007. 20:50

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Bon » 27. 12. 2008. 17:17

Igaks juhuks küsin siin teema all, et keegi ehk on kevadel huvitatud 58cm. suuruse raamiga Fixed gear rattast Trek T1...see pole mitte konkreetne müügikuulutus vaid nn. "luure"

A89
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 08. 11. 2008. 00:31

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas A89 » 28. 12. 2008. 15:27

Bon kirjutas:Igaks juhuks küsin siin teema all, et keegi ehk on kevadel huvitatud 58cm. suuruse raamiga Fixed gear rattast Trek T1...see pole mitte konkreetne müügikuulutus vaid nn. "luure"
Oleks ikka huvi. Eks numbrid panevad asja lõplikult paika.

Ryan Angelos
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 18. 12. 2008. 15:01

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Ryan Angelos » 29. 12. 2008. 14:31

Nõuka ajal kutsuti selliseid elukaid "Gluhar"`ideks. Nendeks olid kinnise jooksuga trekirattad, millele sai siis pidurid juurde lisatud (Trekiratastel teatavasti pidurid puuduvad).

Niisuguseid rattaid kasutasid sprinterid finishiteravuse treeninisel maanteel.

Kiiruslike omaduste tõstmiseks on selline vahend väga efektiivne.

Kunagi ei tohiks aga unustada siiski seda, et n.ö. "vabajooksuga laskmine" võib lõppeda põõstastes - läbielatud variant :D

Päris igapäevaseks maanteesõiduks on spetsiaalsed trekirattad meie teedel siiski nõrgavõitu, sest nad on ehitatud siiski sõiduks ideaalselt sileda kattega trekkidel.

arnea
Rattur
Postitusi: 1244
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas arnea » 29. 12. 2008. 15:23

OT: mis suurusega see raam võiks küll olla? Vaadates kui kõrgel on ülemine toru ja kui kõrgel on sadul, oletaks, et see on mingi 2.20 mehe ratas?

Arne

A89
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 08. 11. 2008. 00:31

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas A89 » 03. 01. 2009. 20:32

Ryan Angelos kirjutas:Nõuka ajal kutsuti selliseid elukaid "Gluhar"`ideks. Nendeks olid kinnise jooksuga trekirattad, millele sai siis pidurid juurde lisatud (Trekiratastel teatavasti pidurid puuduvad).

Niisuguseid rattaid kasutasid sprinterid finishiteravuse treeninisel maanteel.

Kiiruslike omaduste tõstmiseks on selline vahend väga efektiivne.

Kunagi ei tohiks aga unustada siiski seda, et n.ö. "vabajooksuga laskmine" võib lõppeda põõstastes - läbielatud variant :D

Päris igapäevaseks maanteesõiduks on spetsiaalsed trekirattad meie teedel siiski nõrgavõitu, sest nad on ehitatud siiski sõiduks ideaalselt sileda kattega trekkidel.
Näed, ajad on muutunud. Nüüd pimbitakse sellised ratatd ülese ja sõidetakse linnas poodi piimajärgi ja naistele külla. Sport jääb kooli aega. Pidurid on nõrkadele ja põõsast saab ka loodetavasti välja.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Soobel » 04. 01. 2009. 18:54

Hakkas asi huvitama jälle. Mitte muidugi selles mõttes, et omale trekiratast osta.

Küll aga selles mõttes, et kas käiguvahetajata ratta liikumisomadused teatud kiirusvahemikus on käiguvahetajaga ratta omadest paremad või mitte. Nimelt sattus aastal 1990 minu kätte prantsuse tsaariaegne sportratas "LeFuran," mille ma siis ilusti ära puhastasin, üle värvisin ja sõitma panin. Oli selline tagurpidi lenksu ja 56/19 hammasratastega meestekas. Ja oli, kuidas liikus! Turistide ja Sputnikutega polnud mõtet seda püüda. Mõtlesin siis, et ehitame käigud ka külge, saab veel hullema püssi. Ja nii sai sellest mu esimene tuuning - tsaariaegne ratas ja Turisti käiguvahetajad-heeblid-tirrid.
Aga pidin pettuma! Minek muutus oluliselt töntsimaks ja energiakulukamaks. Ei tea, kas oli asi lihtsalt käikudes või Turisti käikudes? Et kui oleks kultuurtehaste juppe kasutanud, oleks effekt positiivne olnud?

Sarnast vahet olen ka Liivalaia tänaval täheldanud: Käikude ja uhkete kummidega "Pofabori" vean sealt 20-25 km/h üles, vene pasteldega roostes Peletis oma ainsa 56/19 käiguga läheb seal 30-ga üles. Veel tuleb aastate tagant meelde juhus Tartust, kus sõitsin ühe teise 56/19 meestekaga üle Dvigateli plekist silla Laia tänava otsas. Minust kihutas mööda miski jõmm maastikurattal, näitas vist veel keskmisi asjandusi ka mulle. Aga mõnesaja meetri pärast algas Narva mnt tõus ja seal see maastikurattavend pani aga oma tigukäigu peale ja siputas ülespoole, mina põrutasin temast mööda nagu sittuvast kassist.

Ei tea, kas asi on ratastes või alateadvuses, et kui on käikudega ratas, siis oled rahulik nende tõusude pärast, krutid aga käike ja lähed koormusega, mis parasjagu meeldib. Aga kui käike ei ole ja mägi on ees, siis pead endast miski poolspontaanse energaipursatuse leidma, mille laineharjal end mäest üles virutada?

Äkki targemad kodanikud oskavad seda vahet kommenteerida, mulle igatahes tundub, et teatud võlu neis (kiiretes)ühekäigulistes ratastes ikkagi on.

PS Ilma piduriteta kinnise käiguga ratas on surmariist! Tänavale küll ärge minge, läbiproovitud asi.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas UrmasL » 04. 01. 2009. 23:27

Soobel kirjutas:Ei tea, kas asi on ratastes või alateadvuses, et kui on käikudega ratas, siis oled rahulik nende tõusude pärast, krutid aga käike ja lähed koormusega, mis parasjagu meeldib. Aga kui käike ei ole ja mägi on ees, siis pead endast miski poolspontaanse energaipursatuse leidma, mille laineharjal end mäest üles virutada?
Umbes nii ongi! SS rattaga õpib efektiivselt edasiviivat momenti kasutama. Eriti annab tunda lühematele tõusudel.

sk8erboi
Rattur
Postitusi: 96
Liitunud: 18. 01. 2008. 11:14

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas sk8erboi » 30. 01. 2009. 23:09


Kasutaja avatar
Hundwa
Rattur
Postitusi: 25
Liitunud: 28. 07. 2008. 12:12

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Hundwa » 31. 01. 2009. 00:08

Soobel kirjutas:

PS Ilma piduriteta kinnise käiguga ratas on surmariist! Tänavale küll ärge minge, läbiproovitud asi.
Miks sind nii hirmsasti see piduriteta fixie hirmutab? Ei saa pidama? Kinnine käik ongi juba pidur ise. Töötab nii, et kallutad keha taga ratta pealt ära ja pedaalid seisma, tagumine ratas lohiseb ja hakkad keha taha poole kallutama selle piirini, kus jõuad pedaale veel fikseeritult hoida. Vajab natuke harjutamist, aga mingi imega ka nüüd tegemist pole.
Kui pidurdamisel aega ning kummi kulutada ei raatsi, siis lihtsalt aeglustad pedaalidega, jättes teatud lihased kasutamata (mida sa väntamisel kasutaksid) ja pingutades teisi (mida väntamisel ei kasuta).

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Soobel » 02. 02. 2009. 12:31

Nojah, kui mõtlema hakata miskist kergest tänapäevasest riistast. Minu kogemus piirdub esialgu 1903-da aasta kardaanülekandega Dürkopp Dianaga, see oli ikka tummisest rauast tükk, vaata, et punnvõrri kaaluga, see elukas lihtsalt vedas pedaale kaasa ja läks, kuniks hoogu jätkus. Samas ei usu, et nüüd selle pidurdamisteemaga miskit vahet on tänapäevasega, lihtne füüsika ütleb, et pidama saab temaga samakiiresti, kui sa hoo üles saad. Hoogu üles saades väntad edasi, pidurdades töötad sama jõuga pedaalidele vastu. Ehk et siis pidurdusmaa on samapikk kui kiirendusmaa ehk siis palju-palju pikem, kui klotside või kasvõi jalgpiduriga pidurdatud maa. Oleneb muidugi ka ülekandearvust...
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Hundwa
Rattur
Postitusi: 25
Liitunud: 28. 07. 2008. 12:12

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Hundwa » 03. 02. 2009. 02:09

http://www.youtube.com/watch?v=F0AFpq6j ... re=related
Selles videos näha enam vähem näha, kui hästi või halvast pidama saab.
Noh, pidama saab pigem ikka halvasti. Aga kui selle rattaga sõidad ja tead, et pidama saab halvasti, siis vaatadki rohkem ette.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas mart » 03. 02. 2009. 12:35

Ryan Angelos kirjutas:Nõuka ajal kutsuti selliseid elukaid "Gluhar"`ideks. .
Gluharidel on isegi oma kodukas:
http://gluhar.org/index.php?option=com_ ... e&Itemid=1
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
tarmik
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 18. 05. 2006. 15:11

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas tarmik » 03. 02. 2009. 22:00

mart kirjutas:
Ryan Angelos kirjutas:Nõuka ajal kutsuti selliseid elukaid "Gluhar"`ideks. .
Gluharidel on isegi oma kodukas:
http://gluhar.org/index.php?option=com_ ... e&Itemid=1
Väga tore leid!
Hundwa kirjutas:
Soobel kirjutas: PS Ilma piduriteta kinnise käiguga ratas on surmariist! Tänavale küll ärge minge, läbiproovitud asi.
Miks sind nii hirmsasti see piduriteta fixie hirmutab? Ei saa pidama? Kinnine käik ongi juba pidur ise. Töötab nii, et kallutad keha taga ratta pealt ära ja pedaalid seisma, tagumine ratas lohiseb ja hakkad keha taha poole kallutama selle piirini, kus jõuad pedaale veel fikseeritult hoida. Vajab natuke harjutamist, aga mingi imega ka nüüd tegemist pole.
Kui pidurdamisel aega ning kummi kulutada ei raatsi, siis lihtsalt aeglustad pedaalidega, jättes teatud lihased kasutamata (mida sa väntamisel kasutaksid) ja pingutades teisi (mida väntamisel ei kasuta).
Just nii ongi, aga tallinnas on nii jube asfalt, et sul peavad ikka eriti tugevad jalad olema, et autoteel tagumine ratas blokki panna. Kõnniteedel, kus teed on siledamad, on lihtsam, kuid ikkagi paras jõupingutus, mis pikema aja peale retsib põlved ära.

Kui rääkida pidurdusmaast, siis see on üllatavalt pikk. Oleneb muidugi millise pinnase peal sa pidurdad ja kas viskad külje ka ette või lased lihtsalt sirgelt edasi (kui kasutad tagaratta blokeerimisvõtet). Tavaliselt pean ka esipiduri kasutusele võtma, muidu lõpetaks kraavis. Hetkel ei kujuta end ette, et sõidaks ilma esipidurita; arvatavasti jääks juba teisel ristmikul auto alla. Eks see pidurdamistehnika arendamine vajab kõvasti harjutamist ja palju Fastum Geli.

EDIT: sõitsin viimased paar nädalat ilma piduriteta ja polud hullu midagi. Taguratta blokeerimine nõuab natuke harjutamist, kuid kui süsteem käpas, siis on lihtne - lihasmass ei ole oluline määraja ja fastum geli ei lähe vaja. Ning minu üllatuseks on autoteed libedamad kui kõnniteed (ehk sellepärast, et autoteedel pole liiva ega kruusa, mis lisatakistust tekitada võivad. Eks näeb, milline seis on siis, kui tänavad saastast puhtaks tehakse). Kahjuks pidin esipiduri tagasi panema, sest ilma selleta on linnas suurte kiirustega kihutades üliohtlik.
Viimati muutis tarmik, 02. 04. 2009. 22:56, kokku muudetud 2 korda .

melter
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 21. 06. 2005. 12:14

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas melter » 02. 04. 2009. 19:48

See sõltub nüüd üsna palju sellest, et mis kiirusega liigud - kui sulle on oluline kellegile pitsa kohale viimiseks oma eluga riskida kusagil san francisco tänavatel, siis küll. Kui tegeleda fixed-geariga kui triki, mitte kiirusspordiga, siis on pidurdamine hoopis väiksem probleem.

Tõsi on see, et silmad peavad koguaeg lahti olema, kui autoliikluses olla - esimesed 1-2 kuud seda ei soovitaks kohe kindlasti teha, kui terve elu oled vabajooksuga ratastega kokku puutunud.

eerik.mikroob
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas eerik.mikroob » 03. 04. 2009. 12:14

Lihtsam variant "fixed" ratta puhul on siiski pidurid alles jätta, või installeerida ikkagi esipidur. Endal ohutum, teistest rääkimata.

Seljataga ka endal esimesed fixie eksperimendid... Seda küll maanteel, aga ikka unustad mingi hetk väntamise, ning siis on jälle tükk tegemist et pedaalid kinni püüda (pole veel rattakingi jalga ajanud...).
Aga jah, päris huvitav on fikseeritud käiguga sõita, ravib "tirrilaskmist" päris hästi ;).

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Etsike » 24. 04. 2009. 17:48

Ladusin ka omale paraja single-gear tüüpi püssi kokku, raamiks sai üks hiigelsuur Hercules'e nime kandva linnaratta raam, 28" jooksud all ja hetkel 48/18 ülekandega, mis tuleb ära vahetada sest praegune ei luba veel piisavalt kiiret minekut, maksimum kiirus tuleb kerge vaevaga kätte, lihtsalt jalgu ei jõua enam kiiremini siputada, kuigi jõudu lihastes jagub veel küll ja veel.
Edit: vahetasin tagumise ära, nüüd on 48/16, märksa parem, 14 hambalise ostsin kah kui peaks tekkima vajadus veel väiksema järgi.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

melter
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 21. 06. 2005. 12:14

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas melter » 28. 04. 2009. 19:19

Olen mõne aja katsetanud 28″ veeremist ja nüüd tekkis huvi uue raami vastu - turist hakkab vaikselt otsasid andma. Kahvli osas olen endale üsna selgeks teinud, et mõtekas on kasutada MTB-le mõeldud amorti asendavat jäika kahvlit, mis on sama kõrge kui amort. Täna sai proovitud - 28″ mahub täpselt väikse varuga vahele.

Raamist rääkides - oleks vaja midagi, mis vastu peaks. Selge on see, et turist peaks ka vastu, kui ta tehasesoe oleks. Praegune raam on päris mitmest kohast mõlkis ja roostes, aga kuidas ja miks teab vaid Jeebus taevas.

Kui keegi targem räägiks natuke, et kust ja mida tellida, siis oleksin ülimalt tänulik.
Ei ole üldse kursis, kust eestisse kaupa saadetakse ja kus hinnad on soodsad - äkki keegi valgustab?
Raami vastupidavuse all pean silmas trikke nagu 180 või 360 flätis (tasapinnal) näiteks.

Praegune agregaat on selline, trikk oli tagarattal 360 keerutamine kallakul - spetsiifilist nime ei tea:
Pilt

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Villem T » 28. 04. 2009. 19:48

melter kirjutas:trikk oli tagarattal 360 keerutamine kallakul
360 või 180?

Inglaste Charge ja Surly on kuidagi meelde jäänud. Charge'i peaks saama wiggle.co.uk-st ja meenub nagu et-bike Tarmo oleks reklaaminud et Surly't saaks tema kaudu. Kindlasti pole otseselt "odav", aga ehk kestavad kaua?

Kasutaja avatar
tarmik
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 18. 05. 2006. 15:11

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas tarmik » 28. 04. 2009. 19:55

UK ebayst võid ka midagi leida. Tseki nt http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trks ... Categories

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Soobel » 29. 04. 2009. 11:40

Imestama paneb, et Turist üldse sellisele valule vastu peab - mäletan, et 80-date lõpus olid nad sedavõrd pasasest materjalist, et kui poodi limonaadi ostma läksid ja Turist poe seina najalt külili kukkus, läks ta juba kõveraks. 70-date Sputnikud-Sport'id olid kõvemad ja tugevamad.
Kui miskit tuttuut raami ei taha osta, siis mina vaataks humanitaarabi tunturite jne poole - soomlased-rootslased armastasid neid korralikust terasest teha, juba pätsuajast saati. Ainult et nad kasutavad sageli jabura mõõduga sadulatorusid ja keskjookse.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
tarmik
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 18. 05. 2006. 15:11

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas tarmik » 29. 04. 2009. 12:17

Tunturi on tõesti väga kvaliteetne, aga neid on Eestis juberaske leida. Meil Velokuuris (Koidu 82) peaks Sport'i ja võib-olla isegi Sputniku raame olema. Kui huvi on võid läbi astuda ja uudistada (sel laupäeval oleme suletud).
http://www.uusmaailm.ee/velokuur/

melter
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 21. 06. 2005. 12:14

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas melter » 30. 04. 2009. 00:09

Villem T kirjutas:
melter kirjutas:trikk oli tagarattal 360 keerutamine kallakul
360 või 180?
Kui järgi mõelda, siis tegelikult 290 kraadi. Raam peab hästi vastu, aga esimese kahvli saatsin juba õhtale, õnneks oli üks korralik käepärast. Kusjuures, kui mitte hüpata vaid nö spinnida tagarattal siis ma ei näe põhjust miks raam peaks järgi andma - kahvel saab siiski põhi löögid enda kanda. Turisti ja üldse 80ndate ja vanema tehnika kahvlid on ikka sigavedelad - see mille kõveraks sõitsin väänasin käte vahel banaaniks.

Tänud linkide eest, homme sobran läbi - hetkel vajub silm looja.

wagner
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 30. 04. 2009. 08:28

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas wagner » 30. 04. 2009. 08:34

Kui on huvi raami vastu, siis võin ära anda teras(kaalu järgi hinnates pigem tina)raamiga Tunturi võiduka, asub Tartu lähedal. Huvi korral saan ka pilte saata.

melter
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 21. 06. 2005. 12:14

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas melter » 30. 04. 2009. 19:19

Vinge! Kui leiad aega, tee mõni pilt ja saada PSi :)

wagner
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 30. 04. 2009. 08:28

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas wagner » 30. 04. 2009. 22:30

Lähemal vaatlusel selgus et ratas on endiselt alles, kaalub koos kõige pildilolevaga 16.0 kg, sadulatoru pikkus 60 cm, ei ole ei sõidukorras ega hästi säilinud välimusega. Pildid leiab siit.

melter
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 21. 06. 2005. 12:14

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas melter » 01. 05. 2009. 15:47

Keskjooks on usa mõõdus vist?

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Villem T » 17. 05. 2009. 18:34


Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Etsike » 29. 07. 2009. 10:16

Vuras täna Tartus Rüütli tänavas üks võõras fiksi olemisega aparaat vastu, ei jõudnud pikalt põrntseda kuna tuhisesin üsna hoogsalt vastassuunas, tundemärgid olid tume sinine (või tume lilla) raam ja hästi lühike ja sirge lenks (oli vist hoopis puust, vähemasti värv paistis selline). Kes meist seda aparaati väntab?
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

Kasutaja avatar
larz_lazer
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 12. 05. 2009. 10:06

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas larz_lazer » 31. 08. 2009. 00:20

hi, unfortunately i don't understand most of the posts, but at least I figured it is about fixed gear bikes. I am living in tartu now for a couple of months and built my own with parts I brought along from germany. So I thought I share :D

for now i mostly use it for commuting, going down Riia hill is quite exciting :mrgreen:

however, i am also interesting in at least trying some freestyling with it. though doing this alone should be rather boring. anyone here with a fixed gear bike up for some embarrassing backwards pedalling exercises?

Pilt

the fixing of the gear is solved very clever. the hub is actually a mtb front disc hub just that there is no disc attached but a cog has been screwed to the hub. this avoids problems with fucking up the thread of the hub by the powers working on the cog, especially when blocking the wheel. (http://www.velosolo.co.uk/shopdisc.html)

Pilt

konn
Rattur
Postitusi: 1
Liitunud: 21. 09. 2009. 23:34

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas konn » 21. 09. 2009. 23:39

Kas keegi saaks öelda vana vene turisti Pilt
tagarummu laiuse?
Tänan.

j4lgr477ur
Rattur
Postitusi: 175
Liitunud: 05. 10. 2009. 14:48

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas j4lgr477ur » 23. 12. 2009. 11:14

Ma tõmbasin alles endale filmi FIxed-gear ratastest. Nimi oli Mash SF

E30
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 12. 04. 2009. 22:04

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas E30 » 11. 03. 2010. 13:16

Vana teema kaevan nüüd üles..

Tekkisid mõned küsimused fixie kohta
Plaan ehitada ultra low budget fixie, ehk siis vene mnt ratta raamile.

Idee on toppida esi mtb ketaspiduri rumm taha, et saavutada fixed gear( vastava hammasrattaga). Eeldusel, et midagi muud odavamt kätte ei satu.
1.Kumba eelistada, kas 32 või 36 kodarat? Rohkem=tugevam?
2.Kus on hea valik odavad 28" velgi?
3.Mis hakkab turri raamil järgi andma? Meenub kohe valus kogemus, kuidas kunagi turriga täiskiirusel vänt pooleks läks :roll:
4.Miks oleks ideaalne ülekanne (linnas ntx) ?
5.Turrile mingi kaasaegne odav keskjooks ka istub?

Märt K
Rattur
Postitusi: 82
Liitunud: 13. 09. 2009. 19:26

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Märt K » 11. 03. 2010. 13:30

E30 kirjutas:Vana teema kaevan nüüd üles..

Tekkisid mõned küsimused fixie kohta
Plaan ehitada ultra low budget fixie, ehk siis vene mnt ratta raamile.

Idee on toppida esi mtb ketaspiduri rumm taha, et saavutada fixed gear( vastava hammasrattaga). Eeldusel, et midagi muud odavamt kätte ei satu.
1.Kumba eelistada, kas 32 või 36 kodarat? Rohkem=tugevam?
2.Kus on hea valik odavad 28" velgi?
3.Mis hakkab turri raamil järgi andma? Meenub kohe valus kogemus, kuidas kunagi turriga täiskiirusel vänt pooleks läks :roll:
4.Miks oleks ideaalne ülekanne (linnas ntx) ?
5.Turrile mingi kaasaegne odav keskjooks ka istub?
Jõud.

Lendasin algul ka teemale peale vana "SPORT" raamiga... suhteliselt kiiresti sai selgeks, et head nahka ei saa. Aga see pole teema.
Kui elad Tallinnas, siis soovitan kohe kindlasti sammud VeloPlussi poole seada. Seal resideerub härra nimega Andres Lekko, kes oskab
sulle kõigile nendele küsimustele vastata ja lahendused leida. Kui ei julge kohe minna, astu http://www.velodroom.ee/foorum/-ist läbi.

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas oldmoped » 11. 03. 2010. 13:41

Minusuguse teema- ja rattakauge nohiku arvamus oleks, et ...

5) Keskjooksu leidmine suht vähelevinud keermete pärast keeruline. Kui originaal tundub edasiseks kasutamiseks mittekõlbulik, siis mugavaimaks ultralowbudget alternatiiviks oleks kasutada mitte keermestatud vaid sobiva läbimõõduga sissepressitavat kasetti - näiteks http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=1341 (pildil küll kiiludega pedaalidele aga olen ka kantvõlliga näinud). Eks see paras porno ole, aga igatahes parem, kui praegu poes müügis olevad vene uustoodangu võllid, mida ei ole mingi eriline vaev kõveraks või vinti peale (peadaale omavahel nihkesse) keerata.

3) Raam on üldiselt suht pehme ja ei kannata agressiivset sõitu - lihtsalt paindub läbi/tudiseb. Mõeldud ikka rohkem lihtsalt kulgemiseks.

1) Kui kerge bling on lowbudgeti juures ka oluline, siis mina võtaks 36 kodaralise ja laoks 3 leading - 3 trailing skeemi.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee

E30
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 12. 04. 2009. 22:04

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas E30 » 11. 03. 2010. 14:48

Tegelikult vast tundub mõtekam, teha enamvähem korralik komplektne tagaratas ja kui turri raam vasta ei pea, siis saab tagaratta hiljem paremale raamile toppida.

Jooksu ladumine on umbes 200.- per velg nagu ma aru olen saanud? Värviliseid kodaraid ka Eestis saada on? :)

Esialgu vaja leida, siis 16T hammakas ja ketaspiduri rumm.
Oskab keegi aidata
http://www.velosolo.co.uk/shopdisc.html-st hammaka tellimisega? 1/8" on nö standartkett?
Kasutatud rummu vast leiab Eestist.

Või noh ideaalne oleks kui leiaks Eestis valmisrummu, aga sellele lootma ei jää.

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Etsike » 11. 03. 2010. 15:00

1.Kumba eelistada, kas 32 või 36 kodarat? Rohkem=tugevam?

Väga vahet pole, vaata kumba sorti rumm/velg kätte satub ja nii tee.

3.Mis hakkab turri raamil järgi andma? Meenub kohe valus kogemus, kuidas kunagi turriga täiskiirusel vänt pooleks läks :roll:

Raamil endal midagi vast niisama järgi ei annagi, lihtsalt pehme ja raske on.

4.Miks oleks ideaalne ülekanne (linnas ntx) ?

Oleneb mitmetest teguritest. Peaasjalikult personaalne, pane miski keskmine asi peale ja tee proovi. Aeglane oled vaheta tagahakkamat väiksema vastu, pidurdada (skiddida) ei jaksa siis taha suuremat vaja. Eks nende kahe vahel pead ise tasakaalu leidma. Ideaalset ülekannet pole olemas. Mitte miski mitte kuskil mitte kunagi pole ideaalne.

Kui juhtub olema miskine ülekande suhe, mille puhul esi ja tagahammaka hammaste suhe jagub hästi, siis tähendab see seda, et alati kui pidurdad ja kummi kulutad, siis on samad kohad vastu maad ja nii kulub see väga ebaühtlaselt.
Seletan, näiteks on sul ees 32 ja taga 16 hammast, ehk ülekanne on 2:1. See siis tähendab, et kui väntadega teed ühe täisringi teeb tagaratas kaks täisringi. Ehk iga kord kui näiteks parem pedaal jõuab alumisse pidurdamise asendisse on alati rehv sama kohaga vastu teed ja lohiseb sama koha peal ja kulutab sealt rehvi.
Näiteks 36:17 ei jagu omavahel hästi ja seeläbi ei käi vändad ja tagaratas niimoodi sünkroonis.

Jooksu ladumine õpi ise ära, selles pole mingit raketiteadust.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

eerik.mikroob
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas eerik.mikroob » 11. 03. 2010. 16:31

Turisti keskjooks...oehh...
Turisti keskjooks on nn šveitsi mõõdus 35x1 parem/vasak keere. Odavaid otse külge istuvaid keskjookse sellele pole olemas (juba 20 aastat...). Sulle jääb üle 3 varianti:

a) paned vene keskjooksu kausid ja välismaa 4-kant võlli - odav, uued vene (hiina) kausid 45 kronu, võll +laagrid ka miski 100 otsa. Hea valik võlle internetis on http://stores.shop.ebay.co.uk/STARCYCLE ... ec0Q2em322
Puudusteks on see, et aeg ajalt pead hooldama -määret vahetama, kardab vett jne. Probleeme võib tulla ka võlli valikuga - kuna turisti kausid on paksema seinaga, siis mõõda igaks juhuks võlli laagripesade omavaheline kaugus üle...

b)Venemaal tihti keeratakse originaalkeere "üle" levinud inglise mõõdus keermega - seda ei pea tegema isegi spets tööriistaga (kuigi see on igati soovitav) vaid ka vana tüüpi 1,37x24 tpi keskjooksu kauss ajab asja ära. Osad keermeniidid lähevad küll kuradile, aga siiski peab see keere veel piisavalt kinni tavalisi shimano keskjookse.

c) paned "keermevaba keskjooksu" - natuke rohkem "advanced" versioon kui oldmopedi soovitatu.
http://cgi.ebay.co.uk/New-YST-Threadles ... 56395a3dfd
probleem selles, et siis on vaja ka raamile 45 kraadi faasid sisse lõigata...
Paremaid seda tüüpi keskjookse on ka, aga 60$ +post ameerikast (veloorange.com)...
*YST kvaliteet pidi ka muidugi olema, eee... pigem sinna pahemasse poolde...

Kokkuvõtteks võib sul mingi hetk juhtuda, et odavam on siiski miski mõistlikum raam orgunnida... Ehk mida varem seda teed seda odavamalt pääsed...;)

*Lisaks loe läbi ka see kohalik teema viewtopic.php?f=6&t=26755&p=212309#p212309
See variant oleks veel selles mõttes hea, et sa pole enam piiratud mingite vanade raamide kasutamisega, vaid see DIY "ektsentrik" lahendus töötab sisuliselt iga raami peal - saad ketti pingutada ka ilma pikkade "dropoutideta". Ega see fixie miski imemasin ka pole -kergema raamiga on fixiga ka mõnusam sõita, kui suvalisest vene rauast kokku keeratud "turistiga"...

eerik.mikroob
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas eerik.mikroob » 11. 03. 2010. 17:00

Veel...

Kui ehk ka vene keelt mõistad, siis on allpool üks vene ratta "upgrade" link:http://konstantin.shemyak.com/cycling/Start/

Kui ei mõista, siis pealkirja tõlge oleks "Kirvesupp, ehk Start-shosse upgrade"...;)

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas andresle » 11. 03. 2010. 20:35

Tere, trekimehed. Kuna minu nimi käis läbi, siis pidasin ka vajalikuks mõned sõnad lisada.
Turisti raami kõige nõrgem koht on kahvel. Sellele soovitaks leida igal juhul asenduse. Mees on oma kumeruse kohas juba surnult sündinud, lisa veel kaele keere, mis nõuab jälle nõuka kaelu ja oledki low-budgetist midagi sootuks erinevat saanud. Lisaks on sodi-kohad ka tagumise piduri kinnitus, kuid enamik fixie-mehi vist sellist asja ei tarvita nagunii.
Keskjooksust. Olen seni kõigil minu käe alla sattunud fixie-projektidest vene tehnikal keskjooksu üle keermestanud. Hind koos juba inglise standardis keskjooksu paika keeramisega on... noh lepime telefoni teel või PM. Igal juhul ei ole veel olnud meest, kes mulle oleks öelnud, et ei saanud hea ja kes oleks öelnud, et liiga kirvega antud oleks.
Jooksu ladumine on täiesti iseõpitav, kui on soovi. (ise sain asjaga hakkama 13-selt ja enne rattatrenni minemist).
Rummu soovitan pigem 32, sest eeldusel et tarvitad maantee pöida on hiljem lihtsam leida vajadusel uut. Muidugi 28 kodaraga jooksu saaks edevama väljanägemisega, Ron võib kinnitada.
MTB esirummu kasutamisel lahkud Sa jälle low-budgetist(pead ju netist sebima spetsiaalse tagavõlli ning veel pole keegi selle esijooksu rummust tehtud tagajooksuga kaua sõitnud, ei tea kaua kestavad 4,75 mm kuulid ning koonused odava rummu sees). Õige oleks kasutada tavalist tagumist rummu, mille tirrisüdamik oleks kinni tuunitud. Hiljem oleks võimalik leida miljon hammakat haljaavalt sinna kasseti nuutidesse.
Ülekannetest kirjutasid juba linna-fixie-mehed. Ma panen muidu offtopicut ja ütlen, et jälituses 53:16 ja punktisõidus 50:15 :lol:

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas Etsike » 11. 03. 2010. 21:20

See 53:16 on mahe pähkel kangutamiseks linna-fixie-meestele :lol:
Las see jääda ikka trekile, huvi pärast proovisin korra ringi kangutada 53:14 ülekandega, ei aitäh, uuesti ei proovi, tunne oli nagu ühe siinse foorumi kasutaja avataril ratta seljas oleval vanaonul. :lol:
Kohaltvõtt ja kiirendus oli midagi sellist. "vaaaaaaaaaaaaasak paaaaaaaaaarem vaaaaaaaasak paaaaaaaaarem vaaasak paaaarem" ja siis hakkas juba normaliseeruma.
Viimati muutis Etsike, 11. 03. 2010. 21:23, muudetud 1 kord.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

E30
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 12. 04. 2009. 22:04

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas E30 » 11. 03. 2010. 21:22

Tänud tarkade vihjete eest, ise oleks päris puusse pannud :) .
Low budgetist ei tule ilmselt suurt välja.Esialgu keskjooksu näppima ei hakka.
Ühesõnaga odavaim (ehk ka õigem?) lahendus tundub olema see:
http://cgi.ebay.co.uk/NoLogo-track-fixe ... _648wt_958


Kokku ~600.-

Või selliseid jookse peaks eestis ka leidma? Hammakas eraldi 120 eek + vaja leida siis lockring.

Edit: kas selline ratas ka sobiks, või on liiga lahja?
http://www.okidoki.ee/item/170279/

eerik.mikroob
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas eerik.mikroob » 12. 03. 2010. 08:14

E30 kirjutas:Tänud tarkade vihjete eest, ise oleks päris puusse pannud :) .
Low budgetist ei tule ilmselt suurt välja.Esialgu keskjooksu näppima ei hakka.
Ühesõnaga odavaim (ehk ka õigem?) lahendus tundub olema see:
http://cgi.ebay.co.uk/NoLogo-track-fixe ... _648wt_958


Kokku ~600.-

Või selliseid jookse peaks eestis ka leidma? Hammakas eraldi 120 eek + vaja leida siis lockring.

Edit: kas selline ratas ka sobiks, või on liiga lahja?
http://www.okidoki.ee/item/170279/
See "Charlie The BikeMonger" rumm on ilmselt OK, aga isiklike kurbade kogemuste najal ma soovitaks võimalikult kaugele hoida taolistest odavatest hammasratastest - pildil olev stantsitud-kroomitud "junn", see võib su rummu keerme juba esimese 100 meetriga hävitada. Rummu pealt võid ju kokku hoida, aga hammasratas tasub ikka võimalikult hea (kallis) osta, eestis saad ehk et-bike-st Miche adapteriga tagahammaka, see on juba üsna hea.
Taolisi odavaid taiwani rumme leiab muidu parema hinnaga siit :http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/O ... r_231.html Saadavad eestisse ka.

See "okidoki" ratas võiks üsna sobiv olla, isegi sarved on sel päris huvitavad ;). Ainus oht, mis sind teoreetiliselt võib ähvardada, on see, et ratas on prantsuse mõõtudes (ilge vaev vastavaid juppe leida..). Kuidas kindlaks teha - lihtsaim variant on supler (nihik) kaasa võtta - kui stem (see toru mille küljes sarved on) on 22 mm, siis mõtle, kui 22,2 (inglise mõõt), siis on juppe lademes. Keskjooksu vaevalt sul üle vaadata ilma vändatõmmitsata sul vaevalt õnnestub. Aga 300 eek eest on seal ratast igal juhul.

E30
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 12. 04. 2009. 22:04

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas E30 » 12. 03. 2010. 11:05

Kuidas Miche treki hammakas peaks kinnituma rummu külge?Pildi järgi otsustades ei taipa ma kuidas see sinna keerme peale kindlalt kinni peaks jääma. :D

link: http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id=112

kalev
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas kalev » 12. 03. 2010. 11:13

E30 kirjutas:Kuidas Miche treki hammakas peaks kinnituma rummu külge?Pildi järgi otsustades ei taipa ma kuidas see sinna keerme peale kindlalt kinni peaks jääma. :D

link: http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id=112
Michel kasutatakse spets adapterit, mis tuleb reeglina hammakaga kaasa: http://www.worldclasscycles.com/miche_cog_carrier.jpg
Selle uba on lihtsustada hammaka vahetust - piisab lukustusringi maha keeramisest ja saab hammaka kohe kätte, ilma, et seda omakorda maha peaks keerama.
Muidugi, kui tahab kasutada vahepeal mitte Miche hammakat, siis tuleb ikkagi kogu krempel ära kruttida.

eerik.mikroob
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas eerik.mikroob » 12. 03. 2010. 11:28

Kalev jõudis ette ;)

et-bike pildil puudub adapter:
http://www.miche.it/en/catalogo/catalog ... supporto-2
Minu arvates peaks see hinda vaadates ikka ka kaasa tulema. Adapter on selles mõttes hea, et saad hammasratast ilma suuremate jamadeta vahetada - lockring lahti ja uus peale. Mina kasutasin adapterit 2000 km kõva sõitu- siis veel loksu (adapteri ja hammasratta vahel) ei olnud. Lisaks saad hammaka tagurpidi pöörata ja läbisõidu 2x teha.
Ma isegi alustasin ka sellise odav-rummuga - muidu talutav kvaliteet, aga keermed on üsna pehmed. Kui ühe poole oma double fixil olin maha sõitnud (odav hammasratas, ei istunud täpsel keermesse!!), siis teise poolde panin loctite 2701 (kõige kõvem keermeliim) abil miche adapteriga hammasratta. Siis pole hirmu, et kuskil keerme maha sõidad. Ning endiselt saad hammakat vahetada (miche enda vastu muidugi).
Praegu on all miche flip-flop rumm - ega sellises keskmises hinnaklassis muud peale miche polegi võtta (40 Euri wiggle.co.uk-s).

Ülekanded - mina olen kasutanud 39/14, 42/13 (raske), aga praegu on ees 42 ja taga flip/flop 15 fixed ja 16 freewheel. Kui teele mägesid jääb, siis soovitan 42/16. Eks fixi üks mõte ongi see, et õpetab sind korralikult "kerima" - eriti allamäge;)

aleksv
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 17. 06. 2004. 11:58

Re: Track/fixed-gear jalgrattad

Postitus Postitas aleksv » 13. 03. 2010. 09:26


Vasta

Mine “Jalgrattad”