keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Tervist,seoses tugeva majandussurutisega tuleb autoga vähem liikuma hataka ja pyksirihma koomal tõmmata:D. Sai siis sõbra käest vana rattarisu veetud,lühikesi otsi kylavahel liiguks parema meelega jalgrattaga,eriti kui ilm ka soodne on.Varasemalt on mul mitu ratast rotti lastud ja paraku ei olegi hetkel midagi paremat. Niisiis esiteks mismoodi sellise http://img411.imageshack.us/img411/7736/phto0062.jpg süsteemiga keskjooksu kinnipoole keerata saaks(hetkel lõtk sees korralik). Keegi kunagi vist seletas,et seal seda pingutatakse kuidagi koomalepeksmisega(loodan et loll jutt) või ehk keegi teab täpsemalt rääkida. Teine häda veel,eelmine omanik rääkis et pedaalid puru ja need pulgad ainult alles seal.Ja need pidid nii kõvasti kinni olema,et keeras mutrivõtmeid puru vms. Pilt ka http://img231.imageshack.us/img231/3761/phto0061.jpg . Et kas seal keere ikka nn standard või peab hoopis vastupäeva lahti keerama. Ja ise pole enam aastaid rattamees olnud,seega võiks keegi rääkida kuskohast Tartus või Jõgeval odavalt rattajuppe saaks,st ketti oleks kindlalt uut vaja. Piltide kvaliteet kehv,aga vast saab hakkama. Igatahes ootan hyva abi:).
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Kõigepealt, antud piltide puhul ei kehti ütlus, et "Üks pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna". Tänapäeval maksab aeg rohkem kui ei kunagi varem. Seega soovitan sul oma "risu" kuskile töökotta viia, kus on olemas õppind mehed ja rootsi riistad. Säästad aega ja tervist!
Aga kui tahad ise nokitseda, siis keskjooksu jaoks on sul tarvis kahte spets tööriista: vändatõmmits ja keskjooksuvõti. Mõlemad leiad hästivarustatud rattapoodidest ja maksavad suure tõenäosusega rohkem, kui sinu probleemi lahendamine töökojas. Pedaalivõlli lahti saamiseks tuleks alustada sellest, et mõlemad pedaalid käivad lahti vastupidiselt sõidusuunale. Kui juba mutrivõtmeid puruks keeratud, siis jällegi abiks spetsiaalne pedaalivõti mis maksab ligikaudu 800.-. On sellised summad seda üritust väärt? Mina arvan, et ei ole, sest tulevikus sa vaevalt neid võtmeid igapäevaselt kasutama hakkad, et nad sind mõne ajaga tasa teeniksid.
Aga kui tahad ise nokitseda, siis keskjooksu jaoks on sul tarvis kahte spets tööriista: vändatõmmits ja keskjooksuvõti. Mõlemad leiad hästivarustatud rattapoodidest ja maksavad suure tõenäosusega rohkem, kui sinu probleemi lahendamine töökojas. Pedaalivõlli lahti saamiseks tuleks alustada sellest, et mõlemad pedaalid käivad lahti vastupidiselt sõidusuunale. Kui juba mutrivõtmeid puruks keeratud, siis jällegi abiks spetsiaalne pedaalivõti mis maksab ligikaudu 800.-. On sellised summad seda üritust väärt? Mina arvan, et ei ole, sest tulevikus sa vaevalt neid võtmeid igapäevaselt kasutama hakkad, et nad sind mõne ajaga tasa teeniksid.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Pildid kehvad tõesti,aga sealt saab aru küll,millise süsteemiga seal tegu pingutamise osas.See ratas väärt 4packi ja ei vea kuskile hooldusesse seda:D. Omal ajal sai neid teise systeemiga keskjookse laiali võetud küll,see systeem siis,kus keerasid selle trumli jura peale ning selle peenikese poldi keerasid samuti fikseerimiseks peale. Ja hetkel ma ei tahaks keskjooksu laiali võtta vaid lihtsalt lõtku koomale keerata.St kas see seal keermestatud ikka? keskjooksul oli küll keere vastupidine.Originaalvõtme asemel saab vast ka mingi käepäerast vahendit ja haamrit kasutada.Selle rattaga hooldusesse minek ei ole absoluudselt arvestatav.Ehk keegi oskab siis ka Tartu odavaid rattajuppide kaulpusi nimetada.Homme asun arvatavasti lammutama ja eks paistab siis kaugele jõuan:)veloman32 kirjutas:Kõigepealt, antud piltide puhul ei kehti ütlus, et "Üks pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna". Tänapäeval maksab aeg rohkem kui ei kunagi varem. Seega soovitan sul oma "risu" kuskile töökotta viia, kus on olemas õppind mehed ja rootsi riistad. Säästad aega ja tervist!
Aga kui tahad ise nokitseda, siis keskjooksu jaoks on sul tarvis kahte spets tööriista: vändatõmmits ja keskjooksuvõti. Mõlemad leiad hästivarustatud rattapoodidest ja maksavad suure tõenäosusega rohkem, kui sinu probleemi lahendamine töökojas. Pedaalivõlli lahti saamiseks tuleks alustada sellest, et mõlemad pedaalid käivad lahti vastupidiselt sõidusuunale. Kui juba mutrivõtmeid puruks keeratud, siis jällegi abiks spetsiaalne pedaalivõti mis maksab ligikaudu 800.-. On sellised summad seda üritust väärt? Mina arvan, et ei ole, sest tulevikus sa vaevalt neid võtmeid igapäevaselt kasutama hakkad, et nad sind mõne ajaga tasa teeniksid.
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
millegipärast kahtlen, et seda keskjooksu saab peale keerata. jättes endale väikese eksimisvaru arvan pildi põhjal, et tegu kinnise padruniga, mille laagrid on õhtul ja tuleb täiega välja vahetada. vajalikud veloka poolt nimetatud tööriistad. vasara ja mingi junniga jõuad ilmselt niikaugele, et keskjooksu kättesaamiseks tuleb see tükkideks puurida.
ja pedaaliga on ka täpselt nagu velokas ütles. on veel MacGuyveri tüüpi võimalusi, aga kuna sa ise nende peale pole tulnud, siis on ilmselt mõttetu õpetada.
ratta vasakul küljel olevad pedaali- ja keskjooksukeermed on vasakkeermed.
keskjooksupadruni kättesaamiseks tuleb kõigepealt vasakul keerata lahti lukustusrõngas ja siis padrun paremalt poolt välja. uue keskjooksu võlli pikkus peab olema sama kui vanal.
ja pedaaliga on ka täpselt nagu velokas ütles. on veel MacGuyveri tüüpi võimalusi, aga kuna sa ise nende peale pole tulnud, siis on ilmselt mõttetu õpetada.
ratta vasakul küljel olevad pedaali- ja keskjooksukeermed on vasakkeermed.
keskjooksupadruni kättesaamiseks tuleb kõigepealt vasakul keerata lahti lukustusrõngas ja siis padrun paremalt poolt välja. uue keskjooksu võlli pikkus peab olema sama kui vanal.
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Keskjooksu ja pedaalide keermed peaksid olema vastupidised - vasakul pool pedaalil vasakkeere, keskjooksul paremkeere, paremal pool vastupidi.
seen
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
jah, panin segast.seen kirjutas:Keskjooksu ja pedaalide keermed peaksid olema vastupidised - vasakul pool pedaalil vasakkeere, keskjooksul paremkeere, paremal pool vastupidi.
õpetus http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=94
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Ahh pekki,see sara ei ole väärt muidu kuskile spetsi kätte viimist. Haige systeem igal juhul selle keskjooksuga,pealekeeratav oleks 100 korda asjalikum,aga noh ju selle jaoks ongi aretatud,et mingi isehakkaja kuuri all ei saaks naljalt hakkama,vaid ikka teenust kasutaks:D.Homme hindan seda lõtku ja tõenäoliselt lasen lõtkuga ringi.
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Mingi aja ikka sõita saab...kuidagimoodi. Siis tuleb jälle 4pack eest uus muretseda
6pack eest peaks vähe kobedama saama
6pack eest peaks vähe kobedama saama
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Ei ole sellisel keskjooksulahendusel häda midagi. Kui uue ostad, võid arvestada, et mõneks aastaks, sõltuvalt läbisõidust, võid keskjooksu asukoha unustada. Pealegi tehakse tavalise lahendusega keskjooksu detaile tänapäeval nii pasast materjalist, et neid iga kuu vahetades tuleks sul igal juhul kokkuvõttes kallim, kui korralik kassett panna. Vandumist ka rohkem. Pedaalid pole nii tähtsad ja tundlikud loksude suhtes - mul Peletisel pole mingeid pedaalilaagreid, lihtsalt on miskid katkised nende pulkade otsas töllerdamas, pulkade otstes miskid mutrid ja kontramutrid vist ka (pole ammu vaadand, pole meeles). Kui aga neist pulkadest kahju ei ole ja uued pedaalid ootamas, siis - käia selle pulga jämedam laagriosa lapikuks, litsu kruustangide vahele, vända ümber pane paras pikk toru - ja tuleb! Ainult et ära unusta - hammasrattata vända vint on tagurpidi.
Njah, selleks pead sa soenduseks vändad sealt kätte saama... Nii et lase ikka meistrimeestel asi korda teha. Ketti küll ära uut osta - üsna kindlalt peadd siis ka hammasrattad ostma, vastasel juhul saad tõenäoliselt palju ropendada ja vanduda.
(PS enda keskjooksu kassetivõtme tegin miskise katkiläinud koduextra relaka võtmest, tihvtid oli vaja poolkuudeks käiata ja istusid täpselt keskjooksukasseti sisehammaste laiematesse vahedesse)
Njah, selleks pead sa soenduseks vändad sealt kätte saama... Nii et lase ikka meistrimeestel asi korda teha. Ketti küll ära uut osta - üsna kindlalt peadd siis ka hammasrattad ostma, vastasel juhul saad tõenäoliselt palju ropendada ja vanduda.
(PS enda keskjooksu kassetivõtme tegin miskise katkiläinud koduextra relaka võtmest, tihvtid oli vaja poolkuudeks käiata ja istusid täpselt keskjooksukasseti sisehammaste laiematesse vahedesse)
mustal taustal helendab must vari
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Nojah,keskjooksu jätan siis arvatavasti selle lõtkuga,ega see teglikult nii mega suur olegi,aga üldiselt on ebamugav kui lõtk sees. Pedaalid pidid endisel omanikul uued olemas olema,lihtsalt ei saanud vanu kätte ja nõnda jäid needki vedelema.Eile lasin õli keerme vahele vanadele pulkadele,varsti lähen proovin väänata neid.Ja kett tuleb kindlalt uus panna.See täiesti välja veninud ja pillub yle.Keskjooksu hammasratastest väikseim on täiesti pekkis,keskmise mõõdu ja suuremal hammakal on ainult tipud ära tapnud,üle ei tohiks need igatahes pilduda uue ketiga. Tagamistest hammasratastest ilma kaasa aitamata paar kolm väikseimat hakkavad uue ketiga kindlalt yle loopima.Ma olen neid uusi kette pannud küll kasutatud hammasratastele:D. Omal ajal sai trellile vist saeviili jupp otsa pantud ning väheke järsemaks neid hammasrataste tõuse lastud ning läks uuele ringile kenasti:). Eks vaatan kas sellega viitsin sedasi jännata,kui kaks väiksemat taga yle pilluvad,siis ei viitsi jamama hakata,võin ka 5nda hmmasrattaga sõita.Igatahes oleks vaja siis uut odavat ketti,teab keegi kuskohast Tartust leiaks? Kunagi oli vist anneturul miski odavmyyk suht,aga kas enam eksisteerib?Soobel kirjutas:Ei ole sellisel keskjooksulahendusel häda midagi. Kui uue ostad, võid arvestada, et mõneks aastaks, sõltuvalt läbisõidust, võid keskjooksu asukoha unustada. Pealegi tehakse tavalise lahendusega keskjooksu detaile tänapäeval nii pasast materjalist, et neid iga kuu vahetades tuleks sul igal juhul kokkuvõttes kallim, kui korralik kassett panna. Vandumist ka rohkem. Pedaalid pole nii tähtsad ja tundlikud loksude suhtes - mul Peletisel pole mingeid pedaalilaagreid, lihtsalt on miskid katkised nende pulkade otsas töllerdamas, pulkade otstes miskid mutrid ja kontramutrid vist ka (pole ammu vaadand, pole meeles). Kui aga neist pulkadest kahju ei ole ja uued pedaalid ootamas, siis - käia selle pulga jämedam laagriosa lapikuks, litsu kruustangide vahele, vända ümber pane paras pikk toru - ja tuleb! Ainult et ära unusta - hammasrattata vända vint on tagurpidi.
Njah, selleks pead sa soenduseks vändad sealt kätte saama... Nii et lase ikka meistrimeestel asi korda teha. Ketti küll ära uut osta - üsna kindlalt peadd siis ka hammasrattad ostma, vastasel juhul saad tõenäoliselt palju ropendada ja vanduda.
(PS enda keskjooksu kassetivõtme tegin miskise katkiläinud koduextra relaka võtmest, tihvtid oli vaja poolkuudeks käiata ja istusid täpselt keskjooksukasseti sisehammaste laiematesse vahedesse)
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Üks nipp on veel üleloopimise vastu: keera hammasrattad tagurpidi nii, et veo ajal hakkab kett sikutama neid kulumata külgi, mis olid ennist teisel pool. Ainult et käiguvahetus muutub niimoodi kehvemaks. Isegi olen neid omal ajal tagurpidi keeranud või järele käianud.
mustal taustal helendab must vari
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Ära pahanda poiste peale, las müttavadKuldar kirjutas:merde!
Samajutuvennad ka mujal, kes sõidavad tagalitrid ümmarguseks ja keti poole pikemaks ning ikka rahul.
http://forum.biketime.ee/viewtopic.php?f=14&t=1481
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
mina olen konstruktiivne, ma pakun lahendusi:)mart kirjutas:Ära pahanda poiste peale, las müttavadKuldar kirjutas:merde!
Gravity is a Bitch
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Krt,mu eelmine post ei jõudnudki siia ma vaatan:S. Ühesõnaga uus kett annelinna turult soetatud 110 eegu eest.Hammasrattad ikka ysna väsinud,eest pilluvad kaks väiksemat üle ja tagant kõik põhimõtteliselt,kui jõuga pressida:D. Ette oleks parem hammakas olemas,aga ei viitsi seda vana sealt minema peksta,arvatavasti teen kerget kaasaaitavat viilimist.Avastasin veel,et klotsid läbi ja metall väljas,esivelje läbi söönud yhe koha pealt,aga saab kasutada küll ma usun,kuiuued klotsid kylapäält sebin:D.Siin räägiti,et saab hammasrattaid teistpidi keerata,st kas see on võimalik tagamiste hammasrataste puhul? Kui on,siis võiks keegi lähemalt rääkida,kuida sneed hammakad laiali saada.
Re: keskjooks,pedaalid,räbal ratas vajab remonti:)
Njh,ise küsi ise vastan. Kiskusin siis aja täiteks tagumised hammasrattad maha(teie keeli kassett wist) Peal oli keermega splint,sain hammakad ykshaaval kätte kõik.Teistpidi ei kannata neid paraku keerata kuna sees vastav muster ja ymber timmimine oleks suur töö. Võtsin siis saeviili ja:D enamus hammakaid said kenasti timmi,eelviimane ketas oli nii hirmsasti kulunud,et sellest eriti elulooma ei saanud.Kui kett kulub vähe,siis ehk kannatab ka sellega sõita. Pidurid vaja veel sebida ja kodaraid,et tagarehv päris vastu raami ei käiks ja säästuaja liiklusvahend olemas:D.