Tubeleless pauguga pöialt ära
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Tubeleless pauguga pöialt ära
Ei saa olla, et päevas ainult kõik hea oleks. Sain täna peale 3 kuud ootast Rademarist vajalikud jullad et lõpuks RR tubelessid alla kruvida. Esimesega pold probleemi, haakis hästi ja sain kuskil 3,6 BAR-i juures plaksuga mõlema randi taha pidama.
Tagumine pidas ka hästi õhku, aga kuskil 3,2 BAR-i juures käis pauk ning uus RR-st sai prügimäekaup. ka kompressoriga ei võta nüüd enam õhku sisse ning viskab üle pöia ääre. Visuaalselt korras.
Ütlen ette, et mul ei ole mingisugust kogemust tubelessiga varasemast ajast. Pöiaks bontrager race + bontrageri TL pöiapale, bontrageri ventiil. Kummi panin seebiga peale, vaeva nägin aga sain hakkama, heebleid ei kasutanud, mudisin kergelt läbi, et kumm vabalt peal oleks ja hakkasin põrandapumbaga pumpama. Väga hästi võttis õhku sisse, ei pidand kiiresti pumpama. Mõtsin, et löön 4 sisse (max) et siis vajalikule tasemele langetada. Vaikselt pumbates (kardan igasugu max rõhke, sest paar korda sisekummiga ennast korralikult ehmatanud) pumpasin nats üle kolme kui käis ilmatu kõmakas ja valmis. Sama kumm oli ka kevadel mul korra all, siis ma mälu järgi nii palju sisse vist ei pumpand, aga kuna ventiil ei pidand ning pöiapael oli vale, siis läbisin ainult 1 trenni ning Saku 100 ja kumm jäi riiulisse imet ootama.
Siit küsmus, et mida ma võisin valesti teha?
Tagumine pidas ka hästi õhku, aga kuskil 3,2 BAR-i juures käis pauk ning uus RR-st sai prügimäekaup. ka kompressoriga ei võta nüüd enam õhku sisse ning viskab üle pöia ääre. Visuaalselt korras.
Ütlen ette, et mul ei ole mingisugust kogemust tubelessiga varasemast ajast. Pöiaks bontrager race + bontrageri TL pöiapale, bontrageri ventiil. Kummi panin seebiga peale, vaeva nägin aga sain hakkama, heebleid ei kasutanud, mudisin kergelt läbi, et kumm vabalt peal oleks ja hakkasin põrandapumbaga pumpama. Väga hästi võttis õhku sisse, ei pidand kiiresti pumpama. Mõtsin, et löön 4 sisse (max) et siis vajalikule tasemele langetada. Vaikselt pumbates (kardan igasugu max rõhke, sest paar korda sisekummiga ennast korralikult ehmatanud) pumpasin nats üle kolme kui käis ilmatu kõmakas ja valmis. Sama kumm oli ka kevadel mul korra all, siis ma mälu järgi nii palju sisse vist ei pumpand, aga kuna ventiil ei pidand ning pöiapael oli vale, siis läbisin ainult 1 trenni ning Saku 100 ja kumm jäi riiulisse imet ootama.
Siit küsmus, et mida ma võisin valesti teha?
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Proovi õhukummiga. kui max rõhuga peale/püsima jääb, on randi kevlarnöör terve. Siis arutame edasi.Gunnar kirjutas:3,2 BAR-i juures käis pauk ning tutikast RR-st sai prügimäekaup. ka kompressoriga ei võta nüüd enam õhku sisse ning viskab üle pöia ääre. Visuaalselt korras.
Siit küsmus, et mida ma võisin valesti teha?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Üle 2,5 Bar-i ei julgend. Tegu on ikka totaalse banaaniga nüüd.Ei "mullita" kuskilt, aga osaliselt on kumm täiesti lääpas kas ühele või teisele poole. Pole ühtegi niru sisekummi ka käepärast mida puruks raatsiks pumbata.
ise arvan, et Aramid "vöö" läks, sest märgatavalt kergemalt läks asi peale pärast seda ning maha samuti.
ise arvan, et Aramid "vöö" läks, sest märgatavalt kergemalt läks asi peale pärast seda ning maha samuti.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
PS. rohkem sisse ei pumpand aga pärast 4 tundi autos olemist oli sisekumm välja kargand ja ribadeks lendand. Vist hea, et see sõidu aeg ei juhtunud, oleks ehk rooliga paar kiiremat liigutust teinud.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
lateksiga sisekumm oleks hea valge paugu teinud.
Gravity is a Bitch
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Panin kaks nädalata tagasi uue (eelmine mudel, kuid kasutamata) RR peale. Pumpasin 60 psi-d sisse ja jätsin ööseks seisma. Hommikuks oli kumm pooleldi maas ja kevlar serv ja osa riiet täiesti nähtavalt katki. Temperatuur üle ühe kraadi kõikuda ei saanud (mul on garaaziz temperatuuri ja niiskuse logger) ja analoogselt olen tubelesse peale pannud juba kolm aastat (alles hommikul lasen rõhu maha). Ega ööseks maximumi lähedase rõhu sissejätmine ei ole hea praktika, kuid kaldun arvama, et RR toodangus on ka praaki.
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Kui rehvi peal kirjas, et 4 bar-i, siis tähendab see seda, et võid selle 4 bariga ka vajadusel rattaralli läbida ilma probleemideta. Enda juhtumi puhul kaldun samuti eeldama, et praak toode lihtsalt.Oliver kirjutas: Ega ööseks maximumi lähedase rõhu sissejätmine ei ole hea praktika, .....
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Ma olen siin kunagi kindlasti kirjutanud, aga 2004 aastal Tahkosse sõites tegime kusagil bensukas peatuse. Mõtlesin, et kasutan juhust ja lasen kompressoriga norm rõhu sisse. Eriti ei jõudnudki püstolit pigistada kui siuke laks käis, et lõi ühe kõrva tummaks. Crossmax XL oli ja Hutchinson Python. Peale laksu oli üks serv maas ja ventiili korpus katki. Sellest hoolimata jäi kumm pidama ja isegi ventiil töökorda. Hea tahtmise juures võis märgata, et kummi keskvöö veidike viskas. Sõitsin veel poolteist hooaega selle setiga.
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Sai ka minu tagajooksu RR hakkama täna vembuga ja viskas end totaalselt külili ja püsti tõusta enam ei suvatsenud. Kummi serv mahaviskamise kohast oli märgatavalt muutunud (peaaegu muteerunud) ja see ei meenutanud küll ühestki asendist ülejäänud kummi serva. Teab keegi, kust võiks kiirelt Tallinnast või selle lähiümbrusest uue isendi rabada?
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
3 päeva tagasi oli Tallinnas,Fixus és 26X2,25 täitsa saadaval.
(ilma reklaamita) Tallinn,Mustamäe tee 18
Tartu, Rebase 16
Jõhvi,Tartu mnt.32
(ilma reklaamita) Tallinn,Mustamäe tee 18
Tartu, Rebase 16
Jõhvi,Tartu mnt.32
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
ja kui nati reklaami teha, siis Fixuses on Schwalbe hinnad konkurentsitult head.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Kui head on head hinnad? Kas ust-i ka pakuvad (RR, FF)?
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Pakuvad ka ust-i.Mine kohale ja .....Nongrata kirjutas:Kui head on head hinnad? Kas ust-i ka pakuvad (RR, FF)?
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Mõnikord ikka juhtub, et sama reha tabab mitu korda nina. Täna võtsin lahtimonteeritud ratast autost välja ja tagaratta RR (1 hooaeg vana) oli üle ääre karanud ning osa stansi kah ilusti katte peale voolanud. Autosse pistes oli rõhk 1,6-1,8bari, ehk tugevalt alla minimumi. Testisin - üle ~1,5 bari enam sees ei hoia ja ainult kompressoriga saab õhku pidavaks selle RR-i nüüd, st. prügimäekaup jälle kuigi lootsin ikka selle hooaja veel sellega sõita. Kurat võtaks Schwalbet ja tema praaki.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
jaa, nii ongi. Praegu eesti kaupmehe poolt (v.a. netipoed, neist ei tea rääkida) pakutavad R.Ralph ja R.Ron on paksult praaki täis. Viimasel ajal ei pea enam ükski kumm kauem kui paar tundi vastu. Ja garantiikorras asemele saadud sama kummi võib otse prügikasti visata, 90% tõenäosusega lendab see muidu ise õhku.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
ma nüüd ei mõista, on see mingi varjatud iroonia või ongi asi nii ull? Või kerge tubelessi disainis ongi töökindlusele lõivu makstud?
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Minu 460gr tubelessid on ca 140gr veel Sinu mainitutest kergemad. Seni on vastu pidanud - juba mitu nädalat. Velomani andmete järgi pean vist üliõnnelik olema.Gunnar kirjutas:ma nüüd ei mõista, on see mingi varjatud iroonia või ongi asi nii ull? Või kerge tubelessi disainis ongi töökindlusele lõivu makstud?
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee
http://www.ccrotamobilis.ee
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Ei ironiseeri, nii hull asi ongi! Pigem on probleem kummiservas, milles olev kevlar ei ole sellele partiile sattunud just kõige kvaliteetsem. Ise sõidan möödunud aastal soetatud kummidega ja need peavad ilusti.Gunnar kirjutas:ma nüüd ei mõista, on see mingi varjatud iroonia või ongi asi nii ull? Või kerge tubelessi disainis ongi töökindlusele lõivu makstud?
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
mul ka kahest uuest RR-is üks õhku ei pea, kaks-kolm päeva seisab ja pöid on vastu maad
2007 ja vanemate RR-idega ei olnud abs mingit probleemi, pumpasin ca kord kuus
2007 ja vanemate RR-idega ei olnud abs mingit probleemi, pumpasin ca kord kuus
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Ostsin endale mõned nädalad tagasi Schwalbe Furious Fred UST. Panin õhtul alla ja lõin maksimumrõhu sisse. Mõtlesin, et hommikul lasen normaalse rõhu peale. Kahjuks aga rehid ei oodanud, ning öösel kella 2 ajal käis voodi kõrval niuke litakas, et hoia ja keela... Elukaaslane värises sõna otseses mõttes suurest šokist hommikuni: tahtis mind tõsimeeli koos ratastega keldrisse asumisele saata (elan kortermajas) ...
Kuna mulgi oli see esimene kokkupuude UST rehvidega, siis ei teagi, kas viia poodi tagasi või mitte... Enda arust midagi valesti nagu ei teinud. Praegu rehv aga puhas prügimäekaup. Teine rehv ei paugutanud, kuid õhku sellegipoolest ei pea. Rõuges oli rõhk stardis 2,5, finišis aga juba 1,9.
Kuna mulgi oli see esimene kokkupuude UST rehvidega, siis ei teagi, kas viia poodi tagasi või mitte... Enda arust midagi valesti nagu ei teinud. Praegu rehv aga puhas prügimäekaup. Teine rehv ei paugutanud, kuid õhku sellegipoolest ei pea. Rõuges oli rõhk stardis 2,5, finišis aga juba 1,9.
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Ma ei saa aru miks üritatakse mingitel piirväärtustel asju katsetada.
Ok, tootja on peale kirjutanud mingi suure numbri, kuid seda pole ju otseselt tarvis.
Ma isiklikult kasutan RR ja vaid pealepaneku hetkel löön momendiks ca 4at sisse, et kumm endale korralikult pesa leiaks. Seejärel aga lasen kohe üleliigse rõhu välja ning reaalselt sõidan kuskil 2,0 - 2,5 rõhuga.
Sõltuvalt maastikuiseloomust/võistlusest.
Kuigi ka minu kogemus on peale aastast kasutamist selline, et hooaeg ja kummipaar. Nimelt eelmise hooaja sõitnud RR '08 kummidest üks peab õhku umbes 1-2 päeva, teine vaid 2h - no see on ilmselgelt miski auguga.
Ostsin see kevad uued RR'08 ning pumpama pean 1-2 nädalase vahega.
Ok, tootja on peale kirjutanud mingi suure numbri, kuid seda pole ju otseselt tarvis.
Ma isiklikult kasutan RR ja vaid pealepaneku hetkel löön momendiks ca 4at sisse, et kumm endale korralikult pesa leiaks. Seejärel aga lasen kohe üleliigse rõhu välja ning reaalselt sõidan kuskil 2,0 - 2,5 rõhuga.
Sõltuvalt maastikuiseloomust/võistlusest.
Kuigi ka minu kogemus on peale aastast kasutamist selline, et hooaeg ja kummipaar. Nimelt eelmise hooaja sõitnud RR '08 kummidest üks peab õhku umbes 1-2 päeva, teine vaid 2h - no see on ilmselgelt miski auguga.
Ostsin see kevad uued RR'08 ning pumpama pean 1-2 nädalase vahega.
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Olles tehnikainimene, siis tean, et ükski tootja ei kirjuta ühelegi tootele peale tugevuse piirväärtust vaid 100% garanteeritud väärtust. Piirväärtus tähendab üldjuhul seda, millest üle minnes läheb asi suht kindlasti korrast ära, ehk siis katki.
Seega kui kummil on kirjas, et peab vastu 4 bar, siis on tootja suht kindel, et peab vastu ka 5 bar või lausa 8, aga vat seda ta meile igaks juhuks ei ütle vaid ütleb, et 4 bar võid sisse pumbata silmagi pilgutamata ja tagajärgede pärast muretsemata.
Ja pealegi ei lahenda see probleemi, kus aramid vöö ka 1,7 bari juures katkeb :(
Kuna kasutan latexit, siis kummi enda õhupidavust ei oska objektiivselt kommenteerida.
Seega kui kummil on kirjas, et peab vastu 4 bar, siis on tootja suht kindel, et peab vastu ka 5 bar või lausa 8, aga vat seda ta meile igaks juhuks ei ütle vaid ütleb, et 4 bar võid sisse pumbata silmagi pilgutamata ja tagajärgede pärast muretsemata.
Ja pealegi ei lahenda see probleemi, kus aramid vöö ka 1,7 bari juures katkeb :(
Kuna kasutan latexit, siis kummi enda õhupidavust ei oska objektiivselt kommenteerida.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Varemalt olen ka sisekummidega versioonid ikka max väärtuseni täis pumbanud, kui asvaldil või rullikutel sõitnud olen. Ei kujuta eriti ette, et 2 bar´ise rõhuga rullikutele roniksin... eriti hästi ei pruugi see vist lõppeda...
Kuid ma ei jõudnud ju jooksusid rattale allagi panna, rääkimata rattaselga ronimisest. Panin rehvid pöiale peale, pumpasin täis ja mõtlesin et lasen veidi seista... Kuna aga olin oma toimetustega öö peale jäänud, siis seetõttu jäigi rõhk alla laskmata. Ei osanud uneski näha, et UST nii kapriisne võiks olla...
Eks peab uurima, mis kaupmehed sellepeale kostavad... et kas ja milles minu süü seisneb?
Kuid ma ei jõudnud ju jooksusid rattale allagi panna, rääkimata rattaselga ronimisest. Panin rehvid pöiale peale, pumpasin täis ja mõtlesin et lasen veidi seista... Kuna aga olin oma toimetustega öö peale jäänud, siis seetõttu jäigi rõhk alla laskmata. Ei osanud uneski näha, et UST nii kapriisne võiks olla...
Eks peab uurima, mis kaupmehed sellepeale kostavad... et kas ja milles minu süü seisneb?
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
veloman32 kirjutas:jaa, nii ongi. Praegu eesti kaupmehe poolt (v.a. netipoed, neist ei tea rääkida) pakutavad R.Ralph ja R.Ron on paksult praaki täis. Viimasel ajal ei pea enam ükski kumm kauem kui paar tundi vastu. Ja garantiikorras asemele saadud sama kummi võib otse prügikasti visata, 90% tõenäosusega lendab see muidu ise õhku.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
Lihtsalt info korras, et sattus täna kätte jooksu Crossmax SLR infosheet ning seal oli lugeda kummi pealepaneku õpetust, kus muuhulgas on kirjad:
MIN 2 BAR / 30PSI
MAX 4 BAR / 60 PSI
MIN 2 BAR / 30PSI
MAX 4 BAR / 60 PSI
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
SEpp kirjutas:RR-ga pole just kõige mugavam rullikutel
Mina ei ole RR sõnagi rääkinud.
Mul õnnestus oma Furious Fred UST´id igatahes välja vahetada. Üks oli siis see esmasel pealepanekul pauguga maha lennanud rehv ja teine see mis õhku ei pidanud (uuest peale). Vanni pannes selgus, et sel teisel oli veerepind väikseid augukesi kogu rehvi ulatuses täis. Ja seda oli ta juba uuest peale...
Tahaks loota, et vahetusena saadud rehvid oleksid tiba töökindlamad. Esimesel 100-l km-il probleeme pole igatahes täheldanud. Samas olen max rõhust heaga eemal hoidnud.
Re: Tubeleless pauguga pöialt ära
UST rehvid on tundlikud ka kulunud V-pidur pöidadele. V-pidur kulutab pöia läbi ja ajab pehmeks, mispeale vajub pöid laiali.
Lihtne näide eelmisel nädalal tuli klient oma UST RR-e peale panema, kuna ta oli 2tk ise juba pealt maha lasknud.
Pöid oli V-piduri poolt kenasti läbi näritud. Esimese panin peale ja lasin 1,5bari sisse ning jätsin seisma - PAUK!Teise panin esmalt uhiuue CROSSTRAIL-i (CT) peale ja lasin 1,5bari sisse, seniks kui paugu teinud rehvi maha kisun. CT peal olnud rehv ei teinud rõhu suurendades 4bar-ni teist nägugi. Proovisin siis paugu teinud RR kah CT peale panna ja ime mis ime püsima jäi (juu ei lõhkunud 1,5bari rehvi ära). Panin siis paugu teinud RR-i taas kulunud pöiale ning 2bari osutus seekord rehvile saatuslikuks.
Teist RR-i ei hakkanud me neil pöidadel ära lõhkuma.
NIng see klient pole ainus.. aastas ikka paari kulunud UST pöidadega klienti kohtab.
Kõik mis liigub kulub!!!
Lihtne näide eelmisel nädalal tuli klient oma UST RR-e peale panema, kuna ta oli 2tk ise juba pealt maha lasknud.
Pöid oli V-piduri poolt kenasti läbi näritud. Esimese panin peale ja lasin 1,5bari sisse ning jätsin seisma - PAUK!Teise panin esmalt uhiuue CROSSTRAIL-i (CT) peale ja lasin 1,5bari sisse, seniks kui paugu teinud rehvi maha kisun. CT peal olnud rehv ei teinud rõhu suurendades 4bar-ni teist nägugi. Proovisin siis paugu teinud RR kah CT peale panna ja ime mis ime püsima jäi (juu ei lõhkunud 1,5bari rehvi ära). Panin siis paugu teinud RR-i taas kulunud pöiale ning 2bari osutus seekord rehvile saatuslikuks.
Teist RR-i ei hakkanud me neil pöidadel ära lõhkuma.
NIng see klient pole ainus.. aastas ikka paari kulunud UST pöidadega klienti kohtab.
Kõik mis liigub kulub!!!