Kett pooleks, kas reaalne oht?
Kett pooleks, kas reaalne oht?
Et siis vastake. ise kahtlen, et see tegevus nii massiline on, kui vahest foorumit lugedes tundub.
(ei taht seda jubinate foorumisse risuks kirjutada)
(ei taht seda jubinate foorumisse risuks kirjutada)
Re: Kett pooleks, kas reaalne oht?
Ma ei saa aru - kas sa ei usu, et kett saab pooleks minna????Gunnar kirjutas:Et siis vastake. ise kahtlen, et see tegevus nii massiline on, kui vahest foorumit lugedes tundub.
(ei taht seda jubinate foorumisse risuks kirjutada)
Ära pahanda, aga naljakas
Re: Kett pooleks, kas reaalne oht?
igal võistlusel on vastu kõndinud 1-3 selli kel kett puruGunnar kirjutas:Et siis vastake. ise kahtlen, et see tegevus nii massiline on, kui vahest foorumit lugedes tundub.
(ei taht seda jubinate foorumisse risuks kirjutada)
Kuna 9k kett on peenem, siis on see ka nõrgem. Kui raske rauaga sõita, siis võib jõud päris suur olla ja keti puruks tõmmata. Ma pole uurinud, et mis kohast kett tavaliselt katki läheb. Igatahes ka uue keti pidavat saama puruks astuda, niiet asi pole alati ainult kulumises.
Mõni mees arvab, et kruustange pole ka võimalik puruks keerata, aga ma olen lapsepõlves 2 tk. igavestele roostemaadele saatnud ja teistel on sama juhtunud. Seeing is believing!
Mõni mees arvab, et kruustange pole ka võimalik puruks keerata, aga ma olen lapsepõlves 2 tk. igavestele roostemaadele saatnud ja teistel on sama juhtunud. Seeing is believing!
eip, loomulikult usun, et see on võimalik, kuulu järgi purunevad ka sadulatorud, vändad ja lenksud ( kui jumal karistab, siis ka raamid), a noh lihtsalt mõte selles, kas keti iga 500 km järgne vahetamine tõesti efekti annab või on see nagu selline "loogiline" oletus, millele kindalt tõestust pole.
(see, et ka uusi kette purustatakse, panebki mind keti tiheda vahetamise tarbekuses nati kahtlema)
(see, et ka uusi kette purustatakse, panebki mind keti tiheda vahetamise tarbekuses nati kahtlema)
No sellest oli ju ka kusagil eespool juttu, et asi pole mitte ainult keti purunemises, vaid ka hammakate hoidmises. Kulunud kett kulutab ka hammakaid rohkem ja kui lõpuks ketti vahetad, siis avastadki et viskab üle. Seda kogesin kunagi ise Turistiga, läbisõite ei mäleta. Eks igaüks ise teab, kuidas oma asju hoiab. Ka autoga on võimalik ilma õlivahetuseta 50 või ka 100 tuhat sõita. Kallad ainult vahest õli peale.
Oddo
Jep, kulunud kett käitub, nagu libe uss peos st võid teda käikari abil suunata soovitud hammakale (tagavahetus on tundlikum, kui esivahetus), aga vahetus on tuim/pikaldane ja nõuab meelitamist. Minu kogemustel, uuematel/vingematel lenksuvahetajatel meelitamist kasutada ei saa - teevad klõps ja hüppavad ülejärgmisele käigule , kui hüppavadErmo kirjutas: kulunud kett ei ole sama jäik kui uus ja seetõttu ei toimu käiguvahetus sama hästi. .
erikr kirjutas:st enam-vähem oma viga. mullu läks eestikatel Massal sõit vett vedama mehanni vea tõttu kuna litter lahkus....fwdfreak kirjutas:ei ole suutnud ketti katki sõita aga täna sõitsin ntx vahetaja litri kyljest ära
no litter saab "lahkuda" ju ainult siis kui polt lahti on jäänud...see on küll väga suur hooletus nii kõva mehe meeskonnas
enda trennirattal deore lingiga peab üles vahetades kaks astet vajutama ja siis ühe alla tagasi et asi normaalselt käima hakkaks,mart kirjutas:Jep, kulunud kett käitub, nagu libe uss peos st võid teda käikari abil suunata soovitud hammakale (tagavahetus on tundlikum, kui esivahetus), aga vahetus on tuim/pikaldane ja nõuab meelitamist. Minu kogemustel, uuematel/vingematel lenksuvahetajatel meelitamist kasutada ei saa - teevad klõps ja hüppavad ülejärgmisele käigule , kui hüppavadErmo kirjutas: kulunud kett ei ole sama jäik kui uus ja seetõttu ei toimu käiguvahetus sama hästi. .
aga panin tähele asjaolu(selleks alustasin ka teemat trossidekõride teemas) et kui trossi korralikult ära puhastan ja määrin (kasutan motipi teflonit) siis asi sujub hästi, kuid väga ruttu väsib jälle ära s.t peab vahetama uuesti kahe klõpsuga.
ma oen ka sellel seisukohal nagu AndreK mainis. Lisaks veel et käiguvahetus õigel momendil peab ka käpas olema.AndreK kirjutas:Kui sa keti õigel ajal ära vahetad, siis on 95% kindel, et see ei lähe pooleks.
ise olen ainult ühe keti suutnud puruks tallata. see oli üle 2000 km sõitnud pc59 ja ma lausa ootasin millal ta pooleks läheb. läkski lõpuks, keilas, ühel pisikesel künkal.
Rikkad mehed siin, kes iga 500km järel ketti vahetavad(Mtb'l ja kes veel MTB'ga trenni ka teevad) Kas siis kuus läheb nii 1-3 ketti endal maanteerattaga uue ketiga üle 1100km sõidetud ja 2x sama palju saan veel. Ketimõõtja näitas praegu 0.25 vaevalt. Ja kett tuleb vahetusse lasta kui on üle 0.75. olen vist kettidega kokkuhoidlik Ja ühtegi ketti pole veel pooleks ,,astunud''. Baigiga ikka üle 1000km läheb ikka üks kett.
eile sai käidud ja kett ning kassett ära vahetatud. Mõlemaga sõidetud u 3500km (pc69 ja R9). Kett oli 100% välja veninud. Olenemata pingutustest ei õnnestunud ketti kuidagi katki astuda Käiguvahetus on nüüd muidugi hoopis teisest puust Kui enne käis shifteris klõps, siis taga tegi kõrra-kõrra-kõrra klõps klõps, siis nüüd kui käib ees klõps, käib ka taga klõps ja käik on vahetatud
Keti puruksastumisest
Keti puruksastumisest.
Lugesin, et asi selles, et 9k kett on painde suhtes tundlik. Katki astutakse siis, kui vahetuse (downshifting) ajal on jõud taga. Oli mingi kettide test, kus raske tüüp pandi ratta selga ja tõusul käike vahetama. Prooviti 7 erinevat mudelit uut ketti ja tüüp astus need kõik puruks.
Teine lugu on iseneeditud kohad - need olla nõrgemad. Seepärast soovitatakse ühenduslülisid kasutada.
Lugesin, et asi selles, et 9k kett on painde suhtes tundlik. Katki astutakse siis, kui vahetuse (downshifting) ajal on jõud taga. Oli mingi kettide test, kus raske tüüp pandi ratta selga ja tõusul käike vahetama. Prooviti 7 erinevat mudelit uut ketti ja tüüp astus need kõik puruks.
Teine lugu on iseneeditud kohad - need olla nõrgemad. Seepärast soovitatakse ühenduslülisid kasutada.