Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Kummidele kohe oma foorum ;-)
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Pierre
Rattur
Postitusi: 197
Liitunud: 16. 06. 2004. 16:02

Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Pierre » 29. 09. 2004. 12:02

Olen kohanud mehi kes ise omale talveks naelkumme väga edukalt valmistavad. 8) ..räägitakse imeväiksestest poltidest, seibidest, augu puurimisest jne. On siin keegi, kes on omale ise teinud ja oskab peensusteni lahti seletada need tööetapid? :roll:

Kasutaja avatar
profit4
Rattur
Postitusi: 413
Liitunud: 30. 07. 2003. 11:22

Postitus Postitas profit4 » 29. 09. 2004. 12:08

Lapsepõlves sai neid metallkonstruktori poltide ja mutritega rattakumme täiendatud :lol:, kui nüüd nii hädasti neid naelkumme vaja siis tasub ikkagi uued ja orginaal naelkummid osta, kaldun arvama et see ise sahmine on liigne peavalu :roll:
cycling is fun, but...it`s deem hard work.

ati
Rattur
Postitusi: 12
Liitunud: 23. 02. 2004. 20:26

Postitus Postitas ati » 29. 09. 2004. 13:11

Kunagi st. lapsepõlves sai mitu talve neid asju ise treitud vanadest kummidest ja puidukruvidest

Viimane variant, mis hetkel alles on ja mida ei häbeneks praegugi alla panna sai tehtud Kenda kummide peale. Esi- ja tagakummis kummaski ca. 250 "okast".

Tehnoloogia siis järgmine:
Sai ostetud piisav kogus puidukruvisid (mõõt 2,5x13 vms.) ja välja mõeldud mingi skeem, kuidas neid võiks kummile paigutada. Siis väliskumm pahupidi ja mustri poole pealt naaskliga õigesse kohta auk ette, sealt kus naaskel välja tuli, keerasin kruvi sisse jne. Aega läeb selleks u. kaks õhtupoolikut (silma nurgast telekat vahtides). Seejärel pöörasin kummi õiget pidi ja "vooderdasin" seest poolt ehituspoes müüdava klaaskiud võrguga (iseliimuv :) ) ja selle peale kiht klaaskiudriiet (kapist leitud vana laborikittel) siis jälle võrku ja riiet - selline vooderdus on täiesti piisav, et õhukummi ei kahjustaks. Lõpuks panin kummi rattale, lõin õhu sisse ning lihvisin kruvid parajaks (ca. 1 mm). Ongi kõik

Kaal tuli viimasel tehtud kummil mingi 850 g.
Veeretakistus ei kannata muidugi kriitikat + asfaldil sõites on soovitav kõrvaklappe kanda :wink:
Kuid jääväljadel ja kõval lumel on rõõmu väääga palju.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 29. 09. 2004. 13:28

kasutatakse ka varianti kus kasutatakse isepuurivaid plekikruvisid, väljastpoolt pannakse õige seib vastu ja keeratakse kummimustri nublu kruvi ja seibi vahele.
netis on piisavalt neid isetegemise õpetusi, mingeid linke on vist ajaloo jooksul ka foorumisse postitatud.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 29. 09. 2004. 13:30

ati kirjutas:Kunagi st. lapsepõlves sai mitu talve neid asju ise treitud vanadest kummidest ja puidukruvidest.......
need kruvid kuluvad ju päris kiiresti.
kas keermeosa väljast kummi lõhkuma ei hakanud?

ati
Rattur
Postitusi: 12
Liitunud: 23. 02. 2004. 20:26

Postitus Postitas ati » 29. 09. 2004. 14:22

Rom kirjutas:need kruvid kuluvad ju päris kiiresti.
kas keermeosa väljast kummi lõhkuma ei hakanud?
kruvid kuluvad jah kiiresti. tõsisemalt sõites üle ühe talve ei kesta (eriti linnas). kuid hind - u. 50-60 eek kumm - ja võimalus vanad pastlad ära kasutada tasuvad kaalumist. ning ei maksa ka tegemise rõõmu ära unustada.

Keermeosa tundub olevat kummi päris hästi fikseeritud ja loksumise-lagunemise märke pole küll ilmnenud. erinevalt naeltest, mis ühel kaasvõitlejal koos mustriklotsiga välja lendasid :D.

Kasutaja avatar
Pierre
Rattur
Postitusi: 197
Liitunud: 16. 06. 2004. 16:02

Postitus Postitas Pierre » 02. 10. 2004. 11:18

haaa..... vaatan et nendest õpetustest ma vist mingi variandi kokku panengi, :) Igal juhul tuhat tänu teile, meeskond ! :D

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 02. 10. 2004. 13:13

ati kirjutas: Keermeosa tundub olevat kummi päris hästi fikseeritud ja loksumise-lagunemise märke pole küll ilmnenud. erinevalt naeltest, mis ühel kaasvõitlejal koos mustriklotsiga välja lendasid :D.
jaa... päris vahva vaade oli

minu monstrum kummis oli metalli üle 350 tükikese ja kummist ulatus välja 1,5mm keskelt, 3mm äärtest. Kaal oli meeletu - üle 1,5 kg (1,95 kummi laius).
haakuvus oli vapustav, peegelsile jää ei pakkunud mittemingisugus lootustki pikalilendamiseks, selleks tuli pingutada lausa. Nõmme nõlvad mis kelgutajate poolt ära poleeriti oli naudinguks nii üles kui alla sõiduks.

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Postitus Postitas P » 02. 10. 2004. 17:45

:lol: Pusin ise kah juba vaikselt vana pastla kallal. Ma tänan samuti soovituste eest. Kui valmis saan, panen pildi kah ehk (kui meelde tuleb).

Kasutaja avatar
mmetalh
Rattur
Postitusi: 26
Liitunud: 30. 07. 2008. 10:06

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas mmetalh » 06. 11. 2009. 23:23

Jälle on saabunud ootamatu tali, seega on talvekummid vägagi aktuaalne teema. Plaan endalgi üks kasutuskõlblik kodune naelrehv valmistada. Kas panna naast esimese või tagumise ratta alla? Ühele neist jääb alla tavaline mingi tavalise kärnaga 26x1.95. Tundub, et tagumisel kui 'vedaval sillal' oleks naast efektiivsem. Aga samas olen ise vähe sõitnud libeda ja lumega, seega ootaks kogenumate arvamisi.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2498
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas AndreK » 06. 11. 2009. 23:58

mmetalh kirjutas:Tundub, et tagumisel kui 'vedaval sillal' oleks naast efektiivsem. Aga samas olen ise vähe sõitnud libeda ja lumega, seega ootaks kogenumate arvamisi.
Mis sa teed hästi vedava sillaga, kui esiots läheb sinna, kuhu jumal juhatab?

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Villem T » 07. 11. 2009. 09:08

Kui esiratas alt läheb on enamasti ka oluliselt valusam kui tagaratta altminek.

Kasutaja avatar
mmetalh
Rattur
Postitusi: 26
Liitunud: 30. 07. 2008. 10:06

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas mmetalh » 07. 11. 2009. 16:16

Lumes müttamine näitas, et esiratas lähebki sinna, kuhu jumal juhatab (juhatamiseks seda nimetada on väga väär tglt) ja külgsuunas kilometraaž oli tunduvalt suurem kui otse liikumisel :D

Niiet jah, karjuv praktika toetab esirattale naela versiooni vajalikumaks kui tagumisele.

j4lgr477ur
Rattur
Postitusi: 175
Liitunud: 05. 10. 2009. 14:48

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas j4lgr477ur » 08. 11. 2009. 15:05

Hakkasin ka kruve kummi sisse laskma ja umbes tund aega peale tegutsemist avastasin, kui loll ma olen. Nimelt lasin ma kruvid hoopis väljapoolt sisse :oops:

Kasutaja avatar
m6mm
Rattur
Postitusi: 377
Liitunud: 13. 04. 2005. 14:23

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas m6mm » 08. 11. 2009. 20:50

Vene ajal sai esirattale talveks ka kett ümber pandud. Ehk siis kogud vanad ketid kokku, teed õige pikkusega ringi, lased kummi tühjemaks, kett peale, täis ja sõitma! Toimib nagu kiil, pidurdada ei saa aga külglibisemist ei teki.

Kasutaja avatar
andre170
Rattur
Postitusi: 260
Liitunud: 04. 03. 2008. 16:59

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas andre170 » 09. 11. 2009. 00:32

Mõned näited:
PiltPiltPilt

j4lgr477ur
Rattur
Postitusi: 175
Liitunud: 05. 10. 2009. 14:48

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas j4lgr477ur » 09. 11. 2009. 17:08

andre170 kirjutas:Mõned näited:
PiltPiltPilt
See teine variant tundub põnev. Mida seal kasutatud on?

mumuu2009
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 24. 12. 2008. 18:45

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas mumuu2009 » 12. 11. 2009. 21:30

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Sai kah kunagi 1 rehv tehtud.Kohati pidas kuid enamus aega takistas veeremist.
Viimati muutis mumuu2009, 05. 02. 2011. 17:56, kokku muudetud 3 korda .

Morris
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 22. 04. 2009. 10:29

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Morris » 13. 11. 2009. 00:01

See teine ja kolmas on (vist) tehase toodang.
http://www.icebike.org/Equipment/tirechains.htm
(Ise üritan homme oma edevale linna rattale Shwalbe Marathon winterid 700x40 alla saada. Eile õhtul ostsin. täna ei olnud aega, käisin jala ja homseks on lumi kindlasti juba ärasulanud... :)
andre170 kirjutas:Mõned näited:
PiltPiltPilt

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Etsike » 13. 11. 2009. 03:34

Olen ka selline linnaratta sõitja, Schwalbe Marathonid (622x32) on all, neist tagumine slick'iks kulunud (piduriks ainult tagumine jalgpidur). Rahuliku sõidu juures täitsa sõidetav, rallitada muidugi ei saa, egas talvel paksus vammuses ei tahagi, hakkab hingamisteedele ja ajab naha märjaks.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

Viljar
Rattur
Postitusi: 63
Liitunud: 06. 06. 2003. 11:44

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Viljar » 16. 11. 2009. 13:50

Minu versioon.
http://seiklus.blogspot.com/2009/01/kui ... dasin.html
Kruviotsad lõikasin pildi pealt nähtavast pärast ikka tublisti lühemaks. Nii 1-2mm jäi turritama.
Sisse panin lõpuks ikkagi polsterduseks katki lõigatud vana sisekummi, sest muidu hakkasid kruvipead õigele sisekummile liiga tegema. Toimib hästi, aga täiesti kiilaka peal on ikka tunne, et võiks rohkem kruve sees olla.
Rattaga või rattata, selles on küsimus...

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Villem T » 16. 11. 2009. 13:58

Viljar kirjutas:Toimib hästi, aga täiesti kiilaka peal on ikka tunne, et võiks rohkem kruve sees olla.
Väike vihje: maastikumustriga naastrehvidel on ligi 300 naastu. Nt Nokianide mudelinimedes see number on naastude arv.

mumuu2009
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 24. 12. 2008. 18:45

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas mumuu2009 » 16. 11. 2009. 21:01

Nende kruvidega tekib veel ka see häda ,et kui nad sõidu ajal rehvi sees viltu vajuvad toimib kruvi keere nagu uisu tera ja pidamine kaob ära.Selle asemel,et terava otsaga külmunud pinnasesse tungida hakkab kruvi hoopis oma keerme peal liugu laskma.Aga muidu pole väga viga.Ise lähen ikka see talv üle korralikule naelrehvile!

Schwalbe Ice Spiker.
Pilt

Pilt
Viimati muutis mumuu2009, 05. 02. 2011. 17:54, muudetud 1 kord.

Ando
Rattur
Postitusi: 45
Liitunud: 20. 09. 2008. 08:21

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Ando » 24. 01. 2010. 22:40

Naelte teemasse sekka vahelduseks küsimus, kas lamelltalirehve ka rattale on?
tervisesport om umbõle hää

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Etsike » 24. 01. 2010. 22:43

Otseselt sellise nimega mitte, pole vajadust. Kui tavaline vähe karmima mustriga rehv talvel piisavalt ei pea siis järgmine samm ongi naeltega rehv.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Villem T » 25. 01. 2010. 09:18

Ando kirjutas:Naelte teemasse sekka vahelduseks küsimus, kas lamelltalirehve ka rattale on?
Jää peal võivad äkki hoopis Hookwormid jms imepeene mustriga rehvid hästi pidada?

Tunnel
Rattur
Postitusi: 17
Liitunud: 25. 04. 2009. 20:44

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas Tunnel » 25. 01. 2010. 21:21

Üks varjant veel selline: http://www.best-grip.eu/ kuigi suht kallis vist.

mrmrmr
Rattur
Postitusi: 120
Liitunud: 20. 07. 2008. 01:18

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas mrmrmr » 26. 01. 2010. 16:39

Ise enesest on olemas Rollspeed W aastringsed rehvid, mis oma sõiduomadustelt on lamelli käitumisega.
Green Oil because i care and we need clean environment!
Meile Meeldib Stiilselt Erineda!

j4lgr477ur
Rattur
Postitusi: 175
Liitunud: 05. 10. 2009. 14:48

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas j4lgr477ur » 29. 12. 2010. 11:38

Delfis oli üks põnev variant veel:
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=37441359

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas erikr » 29. 12. 2010. 15:38

j4lgr477ur kirjutas:Delfis oli üks põnev variant veel:
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=37441359
Lollidele nende raha alles jätta on kuritegu. (Mark Twain)
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7996
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas KaupoR » 29. 12. 2010. 16:41

Jalgratta rehvidele kette ümber ei tõmba,
Loll jutt. Tõmbab küll ja kuidas veel. Lapsepõlves sai Viljandi järvel käidud rattaga sõitmas - lasid õhukummi tühjaks, panid ümber jooksu parajaks tehtud vana rattaketi, lõid uuesti õhu sisse ja jääkõlbulik masin oligi valmis.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
j6ukur
Rattur
Postitusi: 660
Liitunud: 28. 04. 2009. 16:29

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitus Postitas j6ukur » 29. 12. 2010. 17:53

Väärt olid ka Bela (valgevene naistekas?) kummist läbilöödud klambrid (tavaline paberiklammerdaja). Nõudsid küll rehvi palistamist seestpoolt, kuid jääl olid päris asjalikud :D

Vasta

Mine “Kummid”