Raami keevitus+värvimine
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Raami keevitus+värvimine
Plaan on Cr-Mo raami tagahark ümber keevitada, et oleks horisontaalne dropout. Sigle-Speed projekti tarvis. Raamiks senine talveratas Trek 800. Kas on firmat/teenusepakkujat kes ühtlasi saaks korrektse saagimise/keevitusega hakkama ja hiljem ka raami puhastaks ja värviks? Või kui keegi mõlemat korraga ei tee, siis araldi pakkujad. Samuti on teretulnud inf selle kohta, kust saaks selle horisontaalse dropout'ga "jupi" mida asemele keevitada.
Re: Raami keevitus+värvimine
http://www.benscycle.net/index.php?main ... th=188_228
http://www.hubjub.co.uk/etc/etc.htm
http://www.paulcomp.com/dropouts.html
Ise rabaks viimase kuna sellel ketipingutid ka olemas ja näeb üldse viisakam välja. Samas kui nii kalliks pole plaanis projekti ajada, siis peaks see hubjub'i pakutav ka asja edukalt ära ajama. Laos neil hetkel ei näi küll olevat aga saada neile kiri. Olen sealt muidu paaril korral tellimusi teinud.
http://www.hubjub.co.uk/etc/etc.htm
http://www.paulcomp.com/dropouts.html
Ise rabaks viimase kuna sellel ketipingutid ka olemas ja näeb üldse viisakam välja. Samas kui nii kalliks pole plaanis projekti ajada, siis peaks see hubjub'i pakutav ka asja edukalt ära ajama. Laos neil hetkel ei näi küll olevat aga saada neile kiri. Olen sealt muidu paaril korral tellimusi teinud.
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Raami keevitus+värvimine
Tere
Põhjanaabritelt DIY variant - see on küll jootmisega, aga keevitamisega peaks ka hakkama saama:
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=345
Kui ise teha ei saa, siis taolisi "track dropout"-e müüakse eraldi ka (Surly, Paul Components jne.).
Eerik
PS. Kui sa teed vabajooksuga single-speedi, siis pole keevitama mõtet hakata, vaid installid miski lihtsama ketipingutaja.
Aga kui fikseeritud ülekannet tahad teha, siis on muidugi ümberehitus üsna vajalik.
Põhjanaabritelt DIY variant - see on küll jootmisega, aga keevitamisega peaks ka hakkama saama:
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=345
Kui ise teha ei saa, siis taolisi "track dropout"-e müüakse eraldi ka (Surly, Paul Components jne.).
Eerik
PS. Kui sa teed vabajooksuga single-speedi, siis pole keevitama mõtet hakata, vaid installid miski lihtsama ketipingutaja.
Aga kui fikseeritud ülekannet tahad teha, siis on muidugi ümberehitus üsna vajalik.
Re: Raami keevitus+värvimine
Tartus saan mina raamide värvimisega abiks olla.
Re: Raami keevitus+värvimine
Fikseeritud ülekande jaoks pole samuti midagi vaja ümber ehitada.eerik.mikroob kirjutas:Tere
PS. Kui sa teed vabajooksuga single-speedi, siis pole keevitama mõtet hakata, vaid installid miski lihtsama ketipingutaja.
Aga kui fikseeritud ülekannet tahad teha, siis on muidugi ümberehitus üsna vajalik.
Rahakamad inimesed soetavad ja kõik töötab.
Mitteniirahakad panevad kokku lego poest saadaolevatest osadest lisades juurde natuke mõne kohaliku metallitöökoja tegevust ja saavad kokkuvõtteks ka toimiva variandi
aif
eat more, fat needed for workout
Re: Raami keevitus+värvimine
Kogu tekstiga nõus, aga tuletaksin meelde, et tegu ikkagi suhteliselt rattaehitusprofiga (Olli Erkkilä), tea kui paljud on üldse võimelised seda DIY järgima.eerik.mikroob kirjutas:Tere
Põhjanaabritelt DIY variant - see on küll jootmisega, aga keevitamisega peaks ka hakkama saama:
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=345
Kui ise teha ei saa, siis taolisi "track dropout"-e müüakse eraldi ka (Surly, Paul Components jne.).
Eerik
PS. Kui sa teed vabajooksuga single-speedi, siis pole keevitama mõtet hakata, vaid installid miski lihtsama ketipingutaja.
Aga kui fikseeritud ülekannet tahad teha, siis on muidugi ümberehitus üsna vajalik.
Muidu keevitamise kohta: tavaline elektrood- või elekterkeevitus põletab suht kindlalt torud läbi ja ei saa tugevat ning sõitu kannatavat ühendust. Vaja korralikku MIG/MAG riistapuud ja rohkelt oskust õhukeste torude keevituskogemust.
Siit ka väike PS: kui kellelgi on vana atsetüleen-hapniku põletit (sisuliselt gaasilõikuskomplekti) soodsalt pakkuda, võib minuga ühendust võtta
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Raami keevitus+värvimine
*Noh... Eks see konkreetne Treki raam on ka keevitatud, palju neid kokku joodetud raamiga rattaid ikka tänapäev tehakse. Ning kui tehakse, siis teab mis taskukohase kaubaga tegemist pole.
CO2/argooni keskkonnas traadiga 4130 sulami keevitamisega hakkama saavaid keevitajaid võiks eestis ikka mõni ka veel alles olla...Kavoris äkki (seal kus kunagi vormeleid tehti?).
*White Industries ektsentrilised rummud on küll igati head asjad, kuid ka heale asjale vastava hinnaga . Ning lisaks tuleb kasutada spetsiaalseid hammakaid, a´50 EUR tk.
*Aga see DIY ekstentriline rumm pakub küll huvi...
1. Kas kasutad miskit bolt-on esirummu (ei ole tavalise võlliga)?
2. Ratas on siis all 4-poldiga - 2xpolti hoiavad ekstsentrikuid rummu küljes ja 2 polti kogu kupatust raami vahel. Mis mõõdus polte kasutad? Läbi ei paindu?
Või kui pole omalooming, on ehk linki?
CO2/argooni keskkonnas traadiga 4130 sulami keevitamisega hakkama saavaid keevitajaid võiks eestis ikka mõni ka veel alles olla...Kavoris äkki (seal kus kunagi vormeleid tehti?).
*White Industries ektsentrilised rummud on küll igati head asjad, kuid ka heale asjale vastava hinnaga . Ning lisaks tuleb kasutada spetsiaalseid hammakaid, a´50 EUR tk.
*Aga see DIY ekstentriline rumm pakub küll huvi...
1. Kas kasutad miskit bolt-on esirummu (ei ole tavalise võlliga)?
2. Ratas on siis all 4-poldiga - 2xpolti hoiavad ekstsentrikuid rummu küljes ja 2 polti kogu kupatust raami vahel. Mis mõõdus polte kasutad? Läbi ei paindu?
Või kui pole omalooming, on ehk linki?
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Raami keevitus+värvimine
teooria: võtad ketaspiduriga esirummu, ketta 6 poldikoha peale paned hammasratta 6 poldiga ja voila valmis. samas esirummud on kitsamad vist nii et peab raami painutama.
Ärge näkku lööge! [/OT]
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Raami keevitus+värvimine
Nii lihtne see ka pole... MTB 135 mm tagaharki 100 mm (esirumm) peale painutada on isegi terasraamile liig. Tegelikult on siin ikka hulka tööd - Shimano 6-polt koonustega esirummule (9mm võll) paned tagarummu 10 mm võlli ja koonused, ning spaceritega ajad ketiliini (chainline) ja laiuse paika (www.velosolo.co.uk). Pildil olev rumm on ilmselt kinniste laagritega "bolt-on" rumm, mille puhul on vaja selliseid ümberehitusi, mida põlve otsas kodus ei tee. Ning silma järgi pole rumm ka veel päris tsentris...(jooks tuleb "dished" (eestikeelne vaste?) laduda).pärnu rattur kirjutas:teooria: võtad ketaspiduriga esirummu, ketta 6 poldikoha peale paned hammasratta 6 poldiga ja voila valmis. samas esirummud on kitsamad vist nii et peab raami painutama.
Ma ootaks ikka tegija kommentaare.
Mis Trek 800 raami puutub, siis pole raamil häda midagi, ning Eesti üsna kahtlase kvaliteediga teedel on pisut jämedamad MTB rehvid igati õigustatud. Ma olen oma 28x700 rehvidega fixiga ikka aeg-ajalt kruusale sattunud - kas põrutab hambad suust, või saan "snakebite"... Ning suurt midagi jämedamat MNT raami vahele ei aja ka.
PS. Ameerikamaal, kus sedalaadi kaherattalisi ikka hulka müüakse on paljudel tootjatel (Scwinn ja Mongoose) ka eriti säästuversioonid (Hi-Ten, ehk tavaterasest raamiga) fixed rattad müügil. Noh, midagi fixed/free Ukraina tüüpi...
Re: Raami keevitus+värvimine
Kõik on lihtne kui sa tead kuidas ...eerik.mikroob kirjutas:*Aga see DIY ekstentriline rumm pakub küll huvi...
1. Kas kasutad miskit bolt-on esirummu (ei ole tavalise võlliga)?
2. Ratas on siis all 4-poldiga - 2xpolti hoiavad ekstsentrikuid rummu küljes ja 2 polti kogu kupatust raami vahel. Mis mõõdus polte kasutad? Läbi ei paindu?
Või kui pole omalooming, on ehk linki?
Esiteks komponendid:
20mm kukun-ratta-katki-kettaga-esirumm ja velonia's toodetud prototüüp disc-cog
20mm dummy koos 10mm avaga tavalise võlli jaoks ja 2 puksi mis on tehtud vanadest tagajooksu koonustest
ja voplaa ... vertikaalse dropoudiga mtb-raamiga säästu-fix
aif
eat more, fat needed for workout
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Raami keevitus+värvimine
Tänud!aif kirjutas:Kõik on lihtne kui sa tead kuidas ...eerik.mikroob kirjutas:*Aga see DIY ekstentriline rumm pakub küll huvi...
1. Kas kasutad miskit bolt-on esirummu (ei ole tavalise võlliga)?
2. Ratas on siis all 4-poldiga - 2xpolti hoiavad ekstsentrikuid rummu küljes ja 2 polti kogu kupatust raami vahel. Mis mõõdus polte kasutad? Läbi ei paindu?
Või kui pole omalooming, on ehk linki?
Esiteks komponendid:
20mm kukun-ratta-katki-kettaga-esirumm ja velonia's toodetud prototüüp disc-cog
20mm dummy koos 10mm avaga tavalise võlli jaoks ja 2 puksi mis on tehtud vanadest tagajooksu koonustest
ja voplaa ... vertikaalse dropoudiga mtb-raamiga säästu-fix
aif
Kuldaväärt idee. Nüüd jääb üle ainult mõtiskleda, kus kohast mõistliku hinnaga 20 mm 6-bolt esirumm organiseerida...
PS. Kas see uus 20 mm võll (võlli pesa?) on alumiiniumist?
Re: Raami keevitus+värvimine
freedown.ee foorumi ostumüügiteema aitab odava rummu osas kindlasti. Näites toodud DaBomb on pärit hyppan-kukun-rataste poest mis Tondi Selveri majas pesitses. Väga viisakas rumm, natu kallis küll.eerik.mikroob kirjutas:Kuldaväärt idee. Nüüd jääb üle ainult mõtiskleda, kus kohast mõistliku hinnaga 20 mm 6-bolt esirumm organiseerida...
PS. Kas see uus 20 mm võll (võlli pesa?) on alumiiniumist?
Võll tehti terasest, materjal mis mehel kohe võtta oli, kaalunälgijatele see arvatavasti ei sobi.
Kui on võimalik lasta treida mingi pisipartii siis joonestan uuesti ja paremini, praegusel on asymmeetilisuse kontroll kehvasti lahendatud. Ketti pinget ei saa võtme vms. reguleerida. Kui vaja siis tirid käega jooksust pinget peale, hoiad ühe käega jooksu ja teisega üritad võlli kinni muterdada.
Disc-cog on Velonial täiesti välja pandud ja olemas.
aif
eat more, fat needed for workout
Re: Raami keevitus+värvimine
eerik.mikroob kirjutas: Nüüd jääb üle ainult mõtiskleda, kus kohast mõistliku hinnaga 20 mm 6-bolt esirumm organiseerida...
Selline on V+ täitsa olemas (ainult 36auku) ja maksab kõigest ~490.-
Re: Raami keevitus+värvimine
Plaan on Cr-Mo raami tagahark ümber keevitada, et oleks horisontaalne dropout. Sigle-Speed projekti tarvis. Raamiks senine talveratas Trek 800. Kas on firmat/teenusepakkujat kes ühtlasi saaks korrektse saagimise/keevitusega hakkama ja hiljem ka raami puhastaks ja värviks? Või kui keegi mõlemat korraga ei tee, siis araldi pakkujad. Samuti on teretulnud inf selle kohta, kust saaks selle horisontaalse dropout'ga "jupi" mida asemele keevitada
Kaugel sa oma projektiga oled?(jutt on ikka singel-speedist)
Kaugel sa oma projektiga oled?(jutt on ikka singel-speedist)
Re: Raami keevitus+värvimine
Ilmselt loobun TREK 800 modimisest ja alustan tühjalt kohalt. Praegu uurin kus kohast sobilik raam leida. Siis vaatab edasi.tiku kirjutas:Kaugel sa oma projektiga oled?(jutt on ikka singel-speedist)
Re: Raami keevitus+värvimine
Üks alumiinium raam vajab keevitust umbes paari sentimeetri jagu,või väike lapp peale. Palun andke teavet.Aitäh.
Re: Raami keevitus+värvimine
http://www.metagrupp.ee/pezz kirjutas:Üks alumiinium raam vajab keevitust umbes paari sentimeetri jagu,või väike lapp peale. Palun andke teavet.Aitäh.
Re: Raami keevitus+värvimine
Millise keevitusega siis cr-mo raami keevitama peaks?
-
- Rattur
- Postitusi: 53
- Liitunud: 05. 10. 2011. 18:06