Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Natuke võhiklik ja ebamäärane küsimus (ma saan aru, et LX ja XT jupid erinevad ka aastakäiguti), aga nii üldiselt, et kas neil on vahe ennekõike kaalus või ka töökindluses?
On plaanis suurem upgrade - uus rumm, käikar, heebel, kassett, kett paratamatult kõik korraga. Kui oleks ainult üks vigur võtaks XT, aga suurema komplekti juures hakkad põdema, et igalt jupilt mõni sada kokkuhoidu teeb kokku pärispalju kokkuhoidu. Tegemist on nö. matkarattaga, st suht rahulik, aga pikk ja kohati võrdlemisi koormatud sõit, nii et paarsada grammi juppide kaalult kokkuhoidu ei ole oluline, küll aga tahaks, et nad tõrgeteta koormust kannataks.
On plaanis suurem upgrade - uus rumm, käikar, heebel, kassett, kett paratamatult kõik korraga. Kui oleks ainult üks vigur võtaks XT, aga suurema komplekti juures hakkad põdema, et igalt jupilt mõni sada kokkuhoidu teeb kokku pärispalju kokkuhoidu. Tegemist on nö. matkarattaga, st suht rahulik, aga pikk ja kohati võrdlemisi koormatud sõit, nii et paarsada grammi juppide kaalult kokkuhoidu ei ole oluline, küll aga tahaks, et nad tõrgeteta koormust kannataks.
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
võta see vahepealne siis...
SLX
SLX
tervisesport om umbõle hää
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
LX on tänapäeval tasase maa suunitlusega ning endine LX on uus SLX. Kui valida XT või SLX, siis on väga raske põhjendada, miks on vaja võtta kallimat XT-d. Vahe on sinu jaoks ainult kaalus, piirsituatsioonides võib mõni kellassepp ka töökindluses vahet märgata.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Täpsemalt ringi vaadates räägivad neti avarused samuti LX-i kasuks, ma lihtsalt pimesi vaatasin, millised komponendid rahakotist välja pigistada annaks, aga täna poodi asja täpsemalt uurima minnes surus kaupmees LX juppidele mille peale mul läks juhe vähe kokku ja võtsin mõtlemis aega...
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Vaata ka kohalike e poodide pakkumised üle, müüvad üksikult ja terve grupi.Morris kirjutas: aga täna poodi asja täpsemalt uurima minnes surus kaupmees LX juppidele mille peale mul läks juhe vähe kokku ja võtsin mõtlemis aega...
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Tule kõnni veel mõnes rattapoes. Mina haibiksin Sulle igatahes XT-d, vähemalt rummude ja käigukasti osas. Nimelt on minu käe alt läbi käinud mitu Metsiku Lääne matkajate ratast ja need mis on tarvitanud Eestisse jõudmiseks XT juppe, on kohalejõudes palju paremas seisus. Kindlasti on üheks põhjuseks rohkem vett pidavaid kummitihendeid juppide sees, kaitstes vee ja muidu niiskuse eest, mis matkamisel ei ole väheoluline süsteemide lõhkuja.
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Aga kuidas umbes selline komplekt tunduks:
rumm: LX, sest ei LX ega XT ole hooldusvabad ja LX väideavalt lihtsam hooldada. XT-l ebamäärased iseärasused, nagu kuskil miski 14mm kuuskant polt. Kuigi samas see iseärasus on vististi tõepoolest tingitud parematest tihenditest (polt fikseerivatki väidetavalt mingit tihendit) ja seda, et vesi on tõesti tõsine probleem võin kinnitada. Praegustel rummudel pole üldse tihendeid ja linnasõidu tingimustes (ilma talvise sõiduta) olen 5 aasta jooksul kaks korda äralagunenud rummuga tee äärde jäänud (hoolimata sellest, et käsin ikka ilusti kevadeti hoolduses), õnneks mitte rohkem kui 200 meetrit kodust . Kusjuures see kuidas jooks vihmaga kovhiveskiks muutus oli mitte ainult kõrvaga kuulda, vaid ka füüsiliselt tunda. Linnarattal siis laps pakiraamil koormaks.
Peab LX ja XT rummu vastanduses veel natuke surfama.
Käiguvaheti: XT. Letis oli üks vanem XT mis oli soodushinnaga 100 EEKu odavam kui SLX. Visuaalselt oli põhiline erinevus uue ja vana XT vahel selles osas millega käikar raami külge kinnitub. Uutel on see õhuke, et hoobi korral läheks kõveraks käikar mitte raami "kõrv". Aga mul on vana raam millel enesel ei olegi käikari kõrva vaid käikar käib eraldi adapter claw-ga, mille kõveraks minemine on veel oluliselt väiksem mure kui käikari kõverdumine, nii et tegelikult ma peaks juba seetõttu eelistama seda vanemat XT käikarit LX-ile? (Lisaks veel soodne hind, kuigi ta oli ka nii natuke kallim kui LX)
Käiguvahetus heeblid: XT. See oli komponent kus suutsin netile toetudes tuvastada ausaadava erinevuse. XT heeblid toimivad laagrite peal, samas kui LX on miskite plastik julladega, uuest peast ei olevat vahet, aga XT puhul on eluiga ja kestev töökindlus tõenäolisemad.
Kassett Deore ja Kett XT? Kas võiks loota, et XT keti eluiga on pikem kui nt. Deore keti iga? Loogika oleks siis selles, et kuivõrd kett muutub igal juhul enne probleemiks kui kassett, siis rõhuks maksimaalselt heale ketile ja võtaks pigem keskpärase kasseti, sest see läheb nagunii koos ketiga vahetusse (vähemalt siiani olen lasknud end veenda, et nii saab ikkagi parima tulemuse).
Nii et kokkuvõttes kisub ikkagi vägisi XT-ks ja mitte kaalu pärast...
rumm: LX, sest ei LX ega XT ole hooldusvabad ja LX väideavalt lihtsam hooldada. XT-l ebamäärased iseärasused, nagu kuskil miski 14mm kuuskant polt. Kuigi samas see iseärasus on vististi tõepoolest tingitud parematest tihenditest (polt fikseerivatki väidetavalt mingit tihendit) ja seda, et vesi on tõesti tõsine probleem võin kinnitada. Praegustel rummudel pole üldse tihendeid ja linnasõidu tingimustes (ilma talvise sõiduta) olen 5 aasta jooksul kaks korda äralagunenud rummuga tee äärde jäänud (hoolimata sellest, et käsin ikka ilusti kevadeti hoolduses), õnneks mitte rohkem kui 200 meetrit kodust . Kusjuures see kuidas jooks vihmaga kovhiveskiks muutus oli mitte ainult kõrvaga kuulda, vaid ka füüsiliselt tunda. Linnarattal siis laps pakiraamil koormaks.
Peab LX ja XT rummu vastanduses veel natuke surfama.
Käiguvaheti: XT. Letis oli üks vanem XT mis oli soodushinnaga 100 EEKu odavam kui SLX. Visuaalselt oli põhiline erinevus uue ja vana XT vahel selles osas millega käikar raami külge kinnitub. Uutel on see õhuke, et hoobi korral läheks kõveraks käikar mitte raami "kõrv". Aga mul on vana raam millel enesel ei olegi käikari kõrva vaid käikar käib eraldi adapter claw-ga, mille kõveraks minemine on veel oluliselt väiksem mure kui käikari kõverdumine, nii et tegelikult ma peaks juba seetõttu eelistama seda vanemat XT käikarit LX-ile? (Lisaks veel soodne hind, kuigi ta oli ka nii natuke kallim kui LX)
Käiguvahetus heeblid: XT. See oli komponent kus suutsin netile toetudes tuvastada ausaadava erinevuse. XT heeblid toimivad laagrite peal, samas kui LX on miskite plastik julladega, uuest peast ei olevat vahet, aga XT puhul on eluiga ja kestev töökindlus tõenäolisemad.
Kassett Deore ja Kett XT? Kas võiks loota, et XT keti eluiga on pikem kui nt. Deore keti iga? Loogika oleks siis selles, et kuivõrd kett muutub igal juhul enne probleemiks kui kassett, siis rõhuks maksimaalselt heale ketile ja võtaks pigem keskpärase kasseti, sest see läheb nagunii koos ketiga vahetusse (vähemalt siiani olen lasknud end veenda, et nii saab ikkagi parima tulemuse).
Nii et kokkuvõttes kisub ikkagi vägisi XT-ks ja mitte kaalu pärast...
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Tore, et sa ennast veenda oled suutnud :), see ongi kõige tähtsam.
Kas sa püüad oma Merida Tour 6 linnaratast tuunida? Sinna peale on SLX küll väga lagi, millest rohkem panna on nagu sapakale spoiler küge keevitada. Siinjuures ma ei tee maha mitte ratast vaid selle tuunimist.
Rummud - ülesehitus väga sarnane, aga jah, XT-l on 14mm võll ja SLX-il 10mm, see ühest küjest vajab tõesti raskesti leitavat 14mm kuuskanti, aga muudab ka rummu palju jäigemaks.
Käiguvaheti: Vanem XT vs uus SLX.. maitse asi, võtaks ka odavama,aga see on suur pullikaka, et uute käikarite juures on tehtud käikar sedavõrd õhemaks, et säästa raamikõrva. Raamikõrva ainuke eesmärk ongi õnnetuse korral kõveraks minna, et säästa raami ja käikarit. Käikar maksab 600kr, raamikõrv 50-200kr.
Kas sa püüad oma Merida Tour 6 linnaratast tuunida? Sinna peale on SLX küll väga lagi, millest rohkem panna on nagu sapakale spoiler küge keevitada. Siinjuures ma ei tee maha mitte ratast vaid selle tuunimist.
Rummud - ülesehitus väga sarnane, aga jah, XT-l on 14mm võll ja SLX-il 10mm, see ühest küjest vajab tõesti raskesti leitavat 14mm kuuskanti, aga muudab ka rummu palju jäigemaks.
Käiguvaheti: Vanem XT vs uus SLX.. maitse asi, võtaks ka odavama,aga see on suur pullikaka, et uute käikarite juures on tehtud käikar sedavõrd õhemaks, et säästa raamikõrva. Raamikõrva ainuke eesmärk ongi õnnetuse korral kõveraks minna, et säästa raami ja käikarit. Käikar maksab 600kr, raamikõrv 50-200kr.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Ei tegelikult olen ma endiselt nagu eesel kahe heinakuhja vahel. Põhiline mis ma kardan, et võtan odavama jupi ja siis pärast jäle kirun, et no kurat oli vaja koonerdada…
Aga selleks, et Merida Tour 6-t kannataks linnarattaks nimetada oli teda samuti vaja kõigepealt tuunida Keskjooks lagunes esimesel suvel ära, sai odav kinnine trummel asemele. Tehases pandud pidurid olid lihtsalt liiklusohtlikud – panin Deore ja mingid lihtsamad Shimano heeblid. SIS käikuvahetaja sundis pähe mõtte degradeerida ratas püsikäiguliseks, aga Tourney töötab tõrgeteta. Ja noh komplekti kuulunud lenksud olid tõeliselt õudsa ergonoomikaga, millest ei saanud enne aru, kui nad tõsise tõusu ja natuke tahakeerduvate linnalenksude vastu vahetasin. Tulemuseks sai tõeliselt uhke härrasratas .
Aga probleem on selles, et mul majapidamises teine Tour 6 veel .
Paremaid komponente kokku ajades on silme ees Suur plaan, et need jupid saavad mingi hetk uuele raamile ületõstetud. Helesinises unenäos on tegemist selle raamiga:
http://surlybikes.com/frames/long_haul_trucker_frame/
Aga selleks, et Merida Tour 6-t kannataks linnarattaks nimetada oli teda samuti vaja kõigepealt tuunida Keskjooks lagunes esimesel suvel ära, sai odav kinnine trummel asemele. Tehases pandud pidurid olid lihtsalt liiklusohtlikud – panin Deore ja mingid lihtsamad Shimano heeblid. SIS käikuvahetaja sundis pähe mõtte degradeerida ratas püsikäiguliseks, aga Tourney töötab tõrgeteta. Ja noh komplekti kuulunud lenksud olid tõeliselt õudsa ergonoomikaga, millest ei saanud enne aru, kui nad tõsise tõusu ja natuke tahakeerduvate linnalenksude vastu vahetasin. Tulemuseks sai tõeliselt uhke härrasratas .
Aga probleem on selles, et mul majapidamises teine Tour 6 veel .
Paremaid komponente kokku ajades on silme ees Suur plaan, et need jupid saavad mingi hetk uuele raamile ületõstetud. Helesinises unenäos on tegemist selle raamiga:
http://surlybikes.com/frames/long_haul_trucker_frame/
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
XT asemel SLX-i võtmine pole koonerdamine vaid ratsionaalne käitumine, SLX mitte poeskäimise jaoks mõeldud vaid täiesti konkurentsivõimeline ka igasugustel rattavõistlustel. Pikemale perspektiivile mõeldes võid ju rumudesse rohkem investeerida ja võtta XT, aga samas võiks ju hoopis võtta hooldusvabamad kinnistel laagritel tooted, nagu näiteks DT Swiss 370, või kärutada ikkagi selle Tour 6-ga ringi kuni finantsid võimaldavad Surly raami tellida ja alles siis edevamaid juppe ostma hakata.
Helesinine unistus on sul täitsa aus, ise olin mõni aeg tagasi Cross Checki raami ümber ratast ehitamas, aga juppidena mõtesin pigem shimano 105 ehk siis maanteesõidu juppe, mitte LX-XT.
Helesinine unistus on sul täitsa aus, ise olin mõni aeg tagasi Cross Checki raami ümber ratast ehitamas, aga juppidena mõtesin pigem shimano 105 ehk siis maanteesõidu juppe, mitte LX-XT.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Võta XTR ja sa ei kahetse.
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
metslase vastus meenutas Lev Tolstoi mitteilmunud aabitsat, kus oli jutuke -Morris kirjutas: saan aru, et LX ja XT jupid erinevad ..võtaks XT, ..Tegemist on nö. matkarattaga...et tõrgeteta koormust kannataks.metslane kirjutas:Võta XTR ja sa ei kahetse.
Küsiti pimedalt. miks ta pimedas tõrvikut kannab, kui ta niikuinii ei näe.
Pime vastas - selleks , et nägijad mulle otsa ei jookseks.
Laiendus - mida teeb Morris XTR-ga, mida ta on soetanud kahetsemata (sest metslane on soovitanud), aga tarbib toda matkarattal eesti oludes. Ma ei leia argumenti, et matkarattal tagakäikari kaiguvahetuse murdosasekundi vahetuse kiirus kaaluks üle deore, lx-i või xt omahinna ja töövälba.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Siis võiks ju altuse panna pohhui mis seal taga on ega ise ju ei sõida
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Ja sõnum on? Kas altus või xtr? või lihtsalt niisama pritsid? lihtlausega ja mittemidag ütlevas kõneviisis.metslane kirjutas:pohhui mis seal taga on ega ise ju ei sõida
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Sõnum on ilmselt see, et skaala ühest otsast on lust osta, teisest kasutada, kus mingi asi mingi teise asja üles kaalub on väga subjektiivne.mart kirjutas:Ja sõnum on? Kas altus või xtr? või lihtsalt niisama pritsid? lihtlausega ja mittemidag ütlevas kõneviisis.
Tuleks osta nii kallist kui vähegi võid endale lubada, muidu hakkab pärast kriipima. Raha saab alati uue teenida, aga kehva varustuse kirumisele kulunud aega tagasi ei saa.
-
- Rattur
- Postitusi: 251
- Liitunud: 09. 05. 2009. 06:41
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Sellega peaks küll kõik öeldud olema.Villem T kirjutas:Sõnum on ilmselt see, et skaala ühest otsast on lust osta, teisest kasutada, kus mingi asi mingi teise asja üles kaalub on väga subjektiivne.mart kirjutas:Ja sõnum on? Kas altus või xtr? või lihtsalt niisama pritsid? lihtlausega ja mittemidag ütlevas kõneviisis.
Tuleks osta nii kallist kui vähegi võid endale lubada, muidu hakkab pärast kriipima. Raha saab alati uue teenida, aga kehva varustuse kirumisele kulunud aega tagasi ei saa.
Re: Deore LX vs XT kas ainult kaalu vahe?
Et teema esilagu kokkuvõtta - said ikkagi LX komponendid. Ainult tagumine käikar on XT, sest oli hetkel soodukaga saada.
Ühe auruga sai ära uutatud ka vändad ja boonusena ette käiguvaheti . Heebliteks võtsin käiguvaheti ja piduri ühend varjandi. Mõtlesin küll algul, et võiksid olla eraldi, aga mul on veidrad nö. "liblika" kujulised lenksud, kus küll palju ruumi ja võimalusi kätele, aga vähe juppide paigutamiseks, nii et läkisn ökonoomia teed.
Tagumiseks veljeks sai Alexrims Crostini T 1.1 (tagant järgi olen aru saanud, et teoreetiliselt oleks pidanud 1.2 velge nõudma, aga no mis teha, kui kunagi esimese velje vahetamiseks läheb, siis püüab ümber tõsta).
Ühe auruga sai ära uutatud ka vändad ja boonusena ette käiguvaheti . Heebliteks võtsin käiguvaheti ja piduri ühend varjandi. Mõtlesin küll algul, et võiksid olla eraldi, aga mul on veidrad nö. "liblika" kujulised lenksud, kus küll palju ruumi ja võimalusi kätele, aga vähe juppide paigutamiseks, nii et läkisn ökonoomia teed.
Tagumiseks veljeks sai Alexrims Crostini T 1.1 (tagant järgi olen aru saanud, et teoreetiliselt oleks pidanud 1.2 velge nõudma, aga no mis teha, kui kunagi esimese velje vahetamiseks läheb, siis püüab ümber tõsta).