Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Kas praeguse aja juhtmevabad rattakompuutrid on õige paigalduse ja mõistliku kasutamise juures sama töökindlad ja hooldusvabad kui juhtmega isendid kui mitte arvestada tihemat pataka vahetust?
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
ütleks, et vähemalt sama töökindlad. Üks eelis on näiteks see, et juhe ei saa läbi kuluda ega muud moodi katki minna kuna seda lihtsalt pole signaali levimise probleeme pole Sigma kompuutril täheldanud.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Endal Polari wireless kadensi ja kiiruse anduritega.
Tihti ei olegi enam juhtmega variante saadagi.
Juhtme eelised:
- vähem signaalide katkemist, lenksul õige koha otsimist ja andurite segi minemist (kiirused >200km/h);
- vähem jamamist erinevate andurite patareide vahetamisega,
- juhe töötab ka julgestusvahendina, juhtmeta andurid kaovad kergesti ja jäädavalt.
Loomulikult on juhtmel ka puuduseid ja wirelessil plusse, aga ise kasutaks juhtmega andureid hea meelega.
Tihti ei olegi enam juhtmega variante saadagi.
Juhtme eelised:
- vähem signaalide katkemist, lenksul õige koha otsimist ja andurite segi minemist (kiirused >200km/h);
- vähem jamamist erinevate andurite patareide vahetamisega,
- juhe töötab ka julgestusvahendina, juhtmeta andurid kaovad kergesti ja jäädavalt.
Loomulikult on juhtmel ka puuduseid ja wirelessil plusse, aga ise kasutaks juhtmega andureid hea meelega.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Juhtmega versiooni puhul olen täheldanud lolliks minemist liigse vihma või vee tõttu (vesi satub kontaktklemmide vahele). Juhtmevabad võiksid sellest veast priid olla (pole omanud juhtmevaba versiooni)
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Sama kergesti ja jäädavalt võib ka stemm kaduda, kui sa seda korralikult ei kinnita. Ma pole ca 7 aasta jooksul ühtegi andurit suutnud kaotada (ka mitte vääääga raputavates tingimustes). Küll olen enne seda paar juhet ära lõhkunud. Oma lollus muidugi, oleks võinud juhet osavamalt ja paremini kinnitada.andre170 kirjutas: - juhe töötab ka julgestusvahendina, juhtmeta andurid kaovad kergesti ja jäädavalt.
Odavamate ja vanemate juhtmeta kompuutrite miinus on see, et kipuvad ka kõrval sõitja andurist tuleva signaali ära lugema (juhul, kui kõrval on sama põlvkonna isend). Sellega saad rõõmsalt läbisõite ja kiiruseid kordistada (taksojuhtide unelm). Uuemad, kahjuks ka kallimad aparaadid kasutavad kodeeritud andureid (Suunto, Polari W.I.N.D jne). Kõik need miinused ei suuda vähemalt minul muuta seda koledat juhet ilusaks. Seega annan hääle juhtmeta kompuutrile.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Tänan vastuste eest.
Juhtmevaba näikse korralikult töötavat. Sellegi poolest veel uurin mis tüüpi kompuutirit endale valida. Enda jaoks on juhtmevaba muidugi viisakam lahendus aga juhtmevaba andur on sisseehitatud saatja tõttu tunduvalt suurem ja kobakam ja seega on väljanägemisel mõlemal omad miinused. Suunto esiratta kinnitusse ehitatud andur on küll hea väljanägemisega aga kuigi sellega kokkusobiv kell mul olemas on ei ole seda triathlon bar'iga MNT lenksule eriti kuhugi kinnitada. Ja Suunto kiirusandur tuleb kallis ka, hind oli üle 900.-.
Hooajani veits aega jõuab uurida.
Juhtmevaba näikse korralikult töötavat. Sellegi poolest veel uurin mis tüüpi kompuutirit endale valida. Enda jaoks on juhtmevaba muidugi viisakam lahendus aga juhtmevaba andur on sisseehitatud saatja tõttu tunduvalt suurem ja kobakam ja seega on väljanägemisel mõlemal omad miinused. Suunto esiratta kinnitusse ehitatud andur on küll hea väljanägemisega aga kuigi sellega kokkusobiv kell mul olemas on ei ole seda triathlon bar'iga MNT lenksule eriti kuhugi kinnitada. Ja Suunto kiirusandur tuleb kallis ka, hind oli üle 900.-.
Hooajani veits aega jõuab uurida.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Kui sa lenksu peal kätt näed siis proovi selle külge.mtm kirjutas:sellega kokkusobiv kell mul olemas on ei ole seda triathlon bar'iga MNT lenksule eriti kuhugi kinnitada.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Tänan, nii lihtsa lahenduse peale ise ei tulegi. Suunto tundubki kõige mõistlikum lahendus: kiirusandur on viisakas ja pulsokas on niikuinii alati käel. Sihverplaati vaatamiseks peab kätt keerama aga ega pidevalt seda vaadata ei ole vajagi.Villem T kirjutas:Kui sa lenksu peal kätt näed siis proovi selle külge.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Suuntol on pakkuda ka spetsiaalsed bike mountid ,et lenksule kella kinnitada. Hawaii -s hinnaga 159.-(vist).
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Suunto T6 istub kenasti ka polari lenksukinnitusele.slinki kirjutas:Suuntol on pakkuda ka spetsiaalsed bike mountid ,et lenksule kella kinnitada.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Suunto Road Bike Pod'il on kaasas adapter kella kinnitamiseks lenksu külge (komplekti pilt: http://www.zappos.com/multiview/7373186/3 ). Probleem on selles, et kui triatloni pulgad lenksu küljes ei ole seal kellale enam ruumi ja kella randmel hoidmine tundub kõige mõistlikum lahendus olema. Proovinud veel ei ole kuigi täna (20.03) nägin juba esimest ratturit Tallinnas üle Pärnu mnt viadukti sõitmas.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Ise kasutan Sigma BC 2006 --> http://www.sigmasport.com/en/produkte/b ... t=featuressiim_s kirjutas: signaali levimise probleeme pole Sigma kompuutril täheldanud.
Ratas V piduritega ning ühenduse saamiseks pidi amordi küljes oleva anduri võimalikult ülesse liigutama. praktiliselt vastu piduri kinnitust. Peale seda on ilusti töötanud. kui liigutada saatjat 5 cm alla poole, siis ei anna enam signaali edasi. Vastuvõtja on paigutatud nagu juhendis kirjas.
Kas asi on selles, et V piduri konstruktsioon jääb signaalile täpselt ette? ketaspidurite korral oleks saatjal ja vastuvõtjal otsenähtavus. Praegu seda ei ole.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Vastne Polar CS200 omanik, odavast väljamüügist ostsin ja olin üliõnnelik uue vidinaga koju tulles...
Paigaldades hakkas selguma, et tehniliselt on võimatu esiamordiga rattale kiiruseandurit paigaldada nii, et see vastaks Polari tingimustele - max anduri ja kompuutri vahemaaa 50 cm. Nikerdasin mis ma nikerdasin, sõites näitas poole ajast aiateibaid. Vähemalt pulssi paistis õigesti lugevat.
Loo moraal ei ole selles, et juhtmeta andur ei kõlba, vaid selles, et isegi tuntud kaubamärki ostes peaks ikka enne kõik tehnilised andmed läbi lugema ja üle kontrollima.
Paigaldades hakkas selguma, et tehniliselt on võimatu esiamordiga rattale kiiruseandurit paigaldada nii, et see vastaks Polari tingimustele - max anduri ja kompuutri vahemaaa 50 cm. Nikerdasin mis ma nikerdasin, sõites näitas poole ajast aiateibaid. Vähemalt pulssi paistis õigesti lugevat.
Loo moraal ei ole selles, et juhtmeta andur ei kõlba, vaid selles, et isegi tuntud kaubamärki ostes peaks ikka enne kõik tehnilised andmed läbi lugema ja üle kontrollima.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Kui odavast väljamüügist, siis kui vana ta on, äkki patarei kiiruseanduris hapuks läinud?
Mul on S720 ja 3 erinevat ratast eri aaegadel ja allikatest hangitud anduritega. Kiiruse lugemisega pole kunagi probleemi olnud kui vahemaa magneti ja anduri vahel paika timmitud. Anduri kaugus lenksul olevast kellast pole veel kunagi probleemiks olnud.
Mul on S720 ja 3 erinevat ratast eri aaegadel ja allikatest hangitud anduritega. Kiiruse lugemisega pole kunagi probleemi olnud kui vahemaa magneti ja anduri vahel paika timmitud. Anduri kaugus lenksul olevast kellast pole veel kunagi probleemiks olnud.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Polari foorum kirjutas:Hi,
In CS200 sensors you don't have an indication light to check sensor battery status. What you can do is to take the Cycling Computer closer to the sensor while passing the magnet back and forth to see if you get a reading then. A shortened range indicates that the battery is wearing out in the sensor. You cannot replace the battery for the sensors. If the battery is dead, please contact your local retailer to get a new sensor.
As a side note, if you feel you're not getting answers fast enough here at the forum from me or Chris, please remember that we do have many helpdesks (select your country in 'contact us') that are there to give you guidance. The forum is more geared toward you seeking help from the Polar community, to exchange ideas between yourselves, rather than functioning as yet another helpdesk. Thanks for understanding.
BR,
mico
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
See info anduri toite kohta on kõik õige. Teema aga selles, et CS200 juhendis on mustvalgel kirjas, et anduri ja kompuutri vahe võib olla max 50 cm. Kui ma poon aga anduri kahvli küljes sisuliselt vastu piduri kinnitust (kõrgemale ehk kompuutrile lähemale ei ole enam füüsiliselt võimalik), siis ongi nippa-nappa 50 cm piiri peal. Ja sõites näitas osa aega korralikult, osa aega näitas aga suvalist jama... ehk siis kiirust 4...7 km/h. Ehk siis selline ebaühtlane side, nagu levi piiril tekib.
Masendusse ajab see, et uurid need tehnilised andmed läbi (no nagu mälumaht ja treeningtsoonide arv jne), teed oma jaoks mingi näitajate ja hinna kompromissi ja siis selgub, et oleks pidanud ka sellisele näitajale tähelepanu pöörama. Krdi Polari vennad oleks võinud ju siis toote hinnale 10 euri otsa panna ja kasvatada selle range'i 70 cm peale, oleks iga rattaga korras...
Masendusse ajab see, et uurid need tehnilised andmed läbi (no nagu mälumaht ja treeningtsoonide arv jne), teed oma jaoks mingi näitajate ja hinna kompromissi ja siis selgub, et oleks pidanud ka sellisele näitajale tähelepanu pöörama. Krdi Polari vennad oleks võinud ju siis toote hinnale 10 euri otsa panna ja kasvatada selle range'i 70 cm peale, oleks iga rattaga korras...
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Sain sama kogemuse osaliseks talvel. Toas käega ratast ringi ajades töötas spido kenasti. Väljas natuke aega ka, kuid siis ilmselt miinuskraadid avaldasid ka oma mõju ja enam järsku 53cm kaugusel asunud kiiruseanduri signaal pärale ei jõudnud.
Tõstsin 6cm kõrgemale ja rohkem pole probleeme olnud.
Tõstsin 6cm kõrgemale ja rohkem pole probleeme olnud.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Mina sain abi kui tegin kompuutri aluse ringi ja panin ta mitte lenksu peale, vaid ette.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Ehk Eesti nokitsebRoad 2 kirjutas:Mina sain abi kui tegin kompuutri aluse ringi ja panin ta mitte lenksu peale, vaid ette.
p.s.
Vahetasin kiiruse anduris ja vastuvõtjas patarei ära ja nüüd annab signaali ilusti edasi. Enne seda oli Sigma BC2006-ga signaali kättesaamisel jamasid.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Õudsalt suur rõõm tõdeda et Eesti ka mõelda oskab...
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Seda lugedes meenub juhus, kus juhtmevaba Sigmaga vend oli pärast kaht aastat sõitmist patareisid vahetanud, kuid kompu lõpetas ikka näitamise pärast mõnd minutit sõitu. Omanik oli juba valmis leppima, et saatja-vastuvõtja kutu, raius veel vastu, et patareid vahetatud ja tolku ei miskit. Kui küsisin, mitu patareid ta vahetas (1 tk vastuvõtjas ja 2tk saatjas), selgus, et saatjas all olev patarei oli jäänud vahetamata. Niiet saatja küll kontrolltuld vilgutas, aga pikemat võhma tal polnud.Lapeteus kirjutas:Sigma
Ehk Eesti nokitseb
p.s.
Vahetasin kiiruse anduris ja vastuvõtjas patarei ära ja nüüd annab signaali ilusti edasi. Enne seda oli Sigma BC2006-ga signaali kättesaamisel jamasid.
Jutt siis sellest parempoolsest vidinast
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Tuttav lugu. Ise müdistasin samas ämbris. Avastasin selle siis, kui mingil muul põhjusel ratta tagurpidi maha seisma panin. Ei tulnud kuidagi selle peale, et mingil asjal võiks olla kaks erinevat patarei pesa.mart kirjutas:Kui küsisin, mitu patareid ta vahetas (1 tk vastuvõtjas ja 2tk saatjas), selgus, et saatjas all olev patarei oli jäänud vahetamata.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Oskab keegi öelda, miks mu Trek Incite 8i'l auto start/stop funktsioon ei tööta? Alati pean enne sõitma hakkamist spido nupuliigutusega aktiveerima
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Lugedes neid leviprobleeme tuleb meelde, et ühes väljamaa foorumis soovis üks "elektroonik" lausa antenni kompuutrile ehitada. Ilmselt näeks meil lisaantenniga lausa Soomet (vbl isegi Tahko tulemusi)
Omades väikseid kogemusi Sigma BC 2006-ga tundus asi küll lootusetu. Kui patakad täis, siis vahetevahel juhtus isegi levi olema, aga seda sai vaid paar kuud nautida kuni patakad jällegi tühjaks imes. Vaevalt see levi minu halva aurapärast vilets oli .
Hiljem aga kuulsin ühe õpetajakäest kes olevat kuskilt kuulnud, et keegi kusagil oli kunagi rääkinud, et VDO juhtmeta spidokad olevat hää leviga - ja nii ongi. Omades VDO Z3 PC-Link versiooni on selle levi ligi 10m ja patakad pole aastase kasutusega veel tühjaks saanudki. Mitteüht halba sõna VDO-le.
Omades väikseid kogemusi Sigma BC 2006-ga tundus asi küll lootusetu. Kui patakad täis, siis vahetevahel juhtus isegi levi olema, aga seda sai vaid paar kuud nautida kuni patakad jällegi tühjaks imes. Vaevalt see levi minu halva aurapärast vilets oli .
Hiljem aga kuulsin ühe õpetajakäest kes olevat kuskilt kuulnud, et keegi kusagil oli kunagi rääkinud, et VDO juhtmeta spidokad olevat hää leviga - ja nii ongi. Omades VDO Z3 PC-Link versiooni on selle levi ligi 10m ja patakad pole aastase kasutusega veel tühjaks saanudki. Mitteüht halba sõna VDO-le.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Tulebki ilmselt antenne ehitada, kui muu ei aita. Sai ju pikki aastaid omatehtud antennidega soomet vahitud...
Uurides pisut Polari foorumeid tuli aga selline lahendus, et pulsialarm (see piiksumine) tuleks välja lülitada. Et kui aparaat piiksuma hakkab, tuleb tal süsteemis mingi pingelang ja siis ei püüa enam nii hästi signaali.
Imede ime, aga lülitasingi piiksu välja ja tänasel sõidul aparaat mind enam ei nöökinud, kiiruse näit ilusti ühtlane ja hinnanguliselt ka küllalt tõepärane.
Aga kivi Polari kapsaaeda siiski jääb - mille hea pärast ometi peab see levi nii lühikese maa taha ulatuma!?
Uurides pisut Polari foorumeid tuli aga selline lahendus, et pulsialarm (see piiksumine) tuleks välja lülitada. Et kui aparaat piiksuma hakkab, tuleb tal süsteemis mingi pingelang ja siis ei püüa enam nii hästi signaali.
Imede ime, aga lülitasingi piiksu välja ja tänasel sõidul aparaat mind enam ei nöökinud, kiiruse näit ilusti ühtlane ja hinnanguliselt ka küllalt tõepärane.
Aga kivi Polari kapsaaeda siiski jääb - mille hea pärast ometi peab see levi nii lühikese maa taha ulatuma!?
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Selleks, et anduri patarei kauem kestaks.jyrkki kirjutas:Aga kivi Polari kapsaaeda siiski jääb - mille hea pärast ometi peab see levi nii lühikese maa taha ulatuma!?
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
See maa võiks olle isegi veel lühem, või õigemini kitsam. Sõbraga koos maanteel kerides sätime end koguaeg nii, et andurid jääks mõlemil nö. kahvli välimise külje külge. Vastasel korral on 100% kindel, et hakkab üksteisele naabrilt tuleva anduri signaali sisse viskama ja seda ikka väga tihti. S700 seeriatel veel rattaanduri ja kella vahel kodeeritud andmesidet pole.jyrkki kirjutas:Aga kivi Polari kapsaaeda siiski jääb - mille hea pärast ometi peab see levi nii lühikese maa taha ulatuma!?
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
mure järgmine. iga vana hea sigma BC2006. kell ei saanud vöölt enam pulsi signaali kätte ja tundus, et patareid hakkavad õhtale minema. vahetasin patareid nii vööl kui ka kellas ära, aga ikka ei midagi. ratta kiirust näitab, aga pulssi mitte.
sama kella matka komplektis kasutades näitab pulssi puhke olekus 200 ja üle ja siis ei näita üldse. peale 30 minutit jooksmist hakkas aga jälle korralikult signaali andma.
ühesõnaga 25% juhtudest signaal vöö ja kella vahel toimib, sellest omakorda pool on pulsi näit ebaloomulikult kõrge.
kas võib olla, et vöö on kuidagi kannatada saanud? komplekt on kasutusel eelmise aasta sügisest.
sama kella matka komplektis kasutades näitab pulssi puhke olekus 200 ja üle ja siis ei näita üldse. peale 30 minutit jooksmist hakkas aga jälle korralikult signaali andma.
ühesõnaga 25% juhtudest signaal vöö ja kella vahel toimib, sellest omakorda pool on pulsi näit ebaloomulikult kõrge.
kas võib olla, et vöö on kuidagi kannatada saanud? komplekt on kasutusel eelmise aasta sügisest.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Kas sa vöö veidi märjaks teed enne rinnale asetamist ? Tasub korra ka vööl patarei klemmid üle vaadata/puhastada.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
ma olen kerge higistamisega ja seni on alati ilma klemme niisutamata õiget pulssi näitama hakanud. samas proovisin ka süljega neid niisutada, aga ei midagi. lihtsalt random kas töötab või mitte.
patareid vahetades hõõrusin kruvika otsaga natuke ka vaskkontakte ja ühe klemmi painutasin veits lähemale, et parem kontakt oleks.
praegu enne suusatama minemist panin pulsoka peale. näitas 191 ja siis üks hetk hüppas näit 91 peal. hetkel asi töötab. eks paistab mis ta rajal tegema hakkab jälle.
patareid vahetades hõõrusin kruvika otsaga natuke ka vaskkontakte ja ühe klemmi painutasin veits lähemale, et parem kontakt oleks.
praegu enne suusatama minemist panin pulsoka peale. näitas 191 ja siis üks hetk hüppas näit 91 peal. hetkel asi töötab. eks paistab mis ta rajal tegema hakkab jälle.
Re: Juhtmega vs juhtmevaba rattakompuuter
Endal SIGMA 2006 MHR isend, juhtmevaba. Probleem ongi just ainult signaaliga. Peale ostmist (2009 kevadel) 4kuu möödudes, töötab ainult kell, kuigi jah seegi liigub paar minutit kiiremini kuu aja jooksul kui vaja . Nüüd ilmnes kellal selline omadus, et kui lasta rattal niisama veereda, ratast üleval hoides, spido töötab ja näitab kiirust. Aga kui panna ratas nüüd maha ja sõita, kaob kiirus ja üldse signaal, ja tunduks nagu ratas ei liiguks. Müstika.siim_s kirjutas:ütleks, et vähemalt sama töökindlad. Üks eelis on näiteks see, et juhe ei saa läbi kuluda ega muud moodi katki minna kuna seda lihtsalt pole signaali levimise probleeme pole Sigma kompuutril täheldanud.
Pulsivööga sõites, annab selliseid müstilisi andmeid, niiet loobusin ka selle kasutamisest juba esimesel aastal.
Olen vahetanud anduril kui spidol ja vööl patareisid, muutnud asendeid, käinud kellasepa juures, puhastanud, magnetanduri vahetasin, klemme painutanud jne jne..Ei midagi. Nüüd kasutan spidol ainult kella, sest muud ta lihtsalt ei näita
Kui aga kellegil mingi soovitus on kuda asja töökorda saada, siis andku teada.
Terv
Antti