vajan targemate meeste nõu
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
-
- Rattur
- Postitusi: 18
- Liitunud: 28. 01. 2010. 12:34
vajan targemate meeste nõu
tere jõudu mehad
ma olen probleemi ees. olen proovinud ise jagu saada aga pole eriti välja tulnud seega mõtlesin et pöördun siin tarkade poole.
asi on sellest et tahan uut ratast osta. kuna ma eriti medalite ahne pole ja võistluselt võistlusele ei vura siis tahaks ratast millega oleks hea ja mõnus kimada ringi kui vaba aega on. minu pärusmaaks on siiski metsasihid ja muud metsa teed seega ratas peab olema maastiku oma. kui mingisuguse füüsilise vormi saavutan võiks ka minna mingitele võistlustele jne.esimese sammuna aga oleks ratast vaja mis neid vajadusi rahuldaks. ise olen kogu kupatusest välja valinud merida toodangust 2 mudelit
http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... 92&id=1825 (sellekohta isegi leidsin natuke arvustust ühelt lehel ja seal kiideti)
http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... 92&id=2161 (sellekohta ei leidnud midagi)
mõlemil on omad head ja vead(hfs on kergem 1kg jagu,jupid head jne aga mingi hetk peaks ketas pidurid külge toppime jne..... 700 d aga on saand kiita ja kui vahetada deore xt vastu peaks ka väga hea püss olema) aga mis TEIE valiksite ja miks
ps:pidagi silmas et ma pole mingi kirsipuu või keegi...see pole mitte elustiiliks ja rahateenimiseks vaid meelelahutuseks ja trenniks
ette tänades
tarvo
ma olen probleemi ees. olen proovinud ise jagu saada aga pole eriti välja tulnud seega mõtlesin et pöördun siin tarkade poole.
asi on sellest et tahan uut ratast osta. kuna ma eriti medalite ahne pole ja võistluselt võistlusele ei vura siis tahaks ratast millega oleks hea ja mõnus kimada ringi kui vaba aega on. minu pärusmaaks on siiski metsasihid ja muud metsa teed seega ratas peab olema maastiku oma. kui mingisuguse füüsilise vormi saavutan võiks ka minna mingitele võistlustele jne.esimese sammuna aga oleks ratast vaja mis neid vajadusi rahuldaks. ise olen kogu kupatusest välja valinud merida toodangust 2 mudelit
http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... 92&id=1825 (sellekohta isegi leidsin natuke arvustust ühelt lehel ja seal kiideti)
http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... 92&id=2161 (sellekohta ei leidnud midagi)
mõlemil on omad head ja vead(hfs on kergem 1kg jagu,jupid head jne aga mingi hetk peaks ketas pidurid külge toppime jne..... 700 d aga on saand kiita ja kui vahetada deore xt vastu peaks ka väga hea püss olema) aga mis TEIE valiksite ja miks
ps:pidagi silmas et ma pole mingi kirsipuu või keegi...see pole mitte elustiiliks ja rahateenimiseks vaid meelelahutuseks ja trenniks
ette tänades
tarvo
Re: vajan targemate meeste nõu
Mis nõu siin ikka saab anda. Hobidele tuleb panna niipalju raha kui saadaval onturbotarvo kirjutas:ps:pidagi silmas et ma pole mingi kirsipuu või keegi...see pole mitte elustiiliks ja rahateenimiseks vaid meelelahutuseks ja trenniks
ette tänades
tarvo
Mine Veloplusi kohale ja vaata/proovi mis silma jääb ja hea tundub.
"Ostke endale jalgratas. Kui te ellu jääte, siis te kindlasti ei kahetse." (Mark Twain)
Re: vajan targemate meeste nõu
Otsisin sügise lõpus endale uut ratast ning oma kogemusest soovitaksin järgmistele asjadele tähelepanu pöörata:
kui võimalik, valida XT käiguvahetid - super - (eelmisel rattal Deored)-käiguvahetus kiire-konkreetne - olen väga rahul
Ketaspidurid (hüdraul.) - jällegi super võrreldes V-piduritega s.t. palju tõhusamad-saad hiljem pidurdada jne.
Samas see ratta kaalu järgimine on minu meelest imelik (kui just ei ole esimestele kohtadele sõitja) - sinu enda kaal+varustus, mis pikemal sõidul kaasas, nullib kaaluvahe 1kg kindlasti.
Seega mu point oleks, et kui võimalik, vali kindlasti XT vahetid ja ketaspidurid, selle raha eest, mis need väljavaadatud rattad maksavad, peaksid saama küll - praegu peaks rattad heade hindadega olema..
... ja muidugi loeb ka see, mis ratas sulle endale kõige rohkem meeldib
kui võimalik, valida XT käiguvahetid - super - (eelmisel rattal Deored)-käiguvahetus kiire-konkreetne - olen väga rahul
Ketaspidurid (hüdraul.) - jällegi super võrreldes V-piduritega s.t. palju tõhusamad-saad hiljem pidurdada jne.
Samas see ratta kaalu järgimine on minu meelest imelik (kui just ei ole esimestele kohtadele sõitja) - sinu enda kaal+varustus, mis pikemal sõidul kaasas, nullib kaaluvahe 1kg kindlasti.
Seega mu point oleks, et kui võimalik, vali kindlasti XT vahetid ja ketaspidurid, selle raha eest, mis need väljavaadatud rattad maksavad, peaksid saama küll - praegu peaks rattad heade hindadega olema..
... ja muidugi loeb ka see, mis ratas sulle endale kõige rohkem meeldib
Re: vajan targemate meeste nõu
1 kg ratta kaalus = umbes 10 kg sinu kaalus. eriti oluline on pöörlev raskus (jooksud)tt23 kirjutas: Samas see ratta kaalu järgimine on minu meelest imelik (kui just ei ole esimestele kohtadele sõitja) - sinu enda kaal+varustus, mis pikemal sõidul kaasas, nullib kaaluvahe 1kg kindlasti.
-
- Rattur
- Postitusi: 18
- Liitunud: 28. 01. 2010. 12:34
Re: vajan targemate meeste nõu
olgugi et ma sellest enne juttu ei teinud ja seda võrdluses ei olnud aga liisk on langenud ja ma valisin sellise eluka
http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... 92&id=2160
ja ise ma arvan et sellest peaks mule enam kui küll olema. kaal on hea, amort ja muud jupid on ka tasemel. ma tean et arvamusi on seinast seina aga mis TEIE sellest arvate. peaks ma oma otsust muutma veel enne ostu või on see igati aus ratas.
pole kunagi varem sram toodangut omanud aga vaatasin et sram x7 ja x9 on täiesti arvestatavad ja võrdsed shimano xt seerjaga. 'mis hinnagnu te annaksite rattale?
ette tänades
tarvo
loomulikult tänan kõiki kes seni on aidanud ja vasatnud
http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... 92&id=2160
ja ise ma arvan et sellest peaks mule enam kui küll olema. kaal on hea, amort ja muud jupid on ka tasemel. ma tean et arvamusi on seinast seina aga mis TEIE sellest arvate. peaks ma oma otsust muutma veel enne ostu või on see igati aus ratas.
pole kunagi varem sram toodangut omanud aga vaatasin et sram x7 ja x9 on täiesti arvestatavad ja võrdsed shimano xt seerjaga. 'mis hinnagnu te annaksite rattale?
ette tänades
tarvo
loomulikult tänan kõiki kes seni on aidanud ja vasatnud
Re: vajan targemate meeste nõu
Mina sain pealkirjast aru, et siin teemas küsiti "targemate meeste nõu". tt23 etteaste seda kohe kindlasti ei ole. Siin on võrreldud näppu m....ga, lisaks lonkab matemaatika.Samas see ratta kaalu järgimine on minu meelest imelik (kui just ei ole esimestele kohtadele sõitja) - sinu enda kaal+varustus, mis pikemal sõidul kaasas, nullib kaaluvahe 1kg kindlasti.
Kui ratas kaalub 9kg ja rattur koos varustusega kaalub 80kg, siis kokku on 89kg.
Kui ratas kaalub 10kg ja rattur koos varustusega kaalub ikka veel 80 kg, siis kokku teeb see 90kg
Kus kuradi kohas see nullimine siis toimub.
Siinkohal tsiteeriks Edgari klassikat:
Teemasse tagasi: teema algataja saavutas selle, mille poole paljud püüdlevad - rahulolu. See ongi tähtis, et iseendale asi ära põhjendada.-Kui Reformierakond annab pensionäridele 500 krooni ja Keskerakond annab 500 krooni, siis Keskerakond on andnud rohkem kui Reformierakond.
-
- Rattur
- Postitusi: 18
- Liitunud: 28. 01. 2010. 12:34
Re: vajan targemate meeste nõu
mis te siin nii tagasihoidlikud.võte julgesti sõna sest väitluses (vaidluses) peitub ju tõde.ega ma kellegi arvamust hukka ei mõista ega miskit. pigem vastupidi-võtan kõik arvesse. lugesin ise selle viimase ratta osade kohta bike radarist et amort tal täiesti rahuldav ja samuti ka piduri kettad aga sram on natuke ikka kehvem testide järgi kui xt aga eks see on maitse asi vast ja kuna ma pole prof siis....kärab küll ma usun
kui hästi läheb siis ehk mais kohtume kusagil kose või nõmme metsades ja ma saan ise komenteerida oma ratast aga siis juba puhtalt omade kogemuste pealt.
ma kahjuks vähe eetsi ja sellest ajast kui sattun olema on niigi pool talvepoole kalduvad kuud nii et ma ei saa üldse mitte palju ratast pruukida aga mai ja august anna selle eest valu nii et vähe pole.
seniks pidage vastu ja olge terved
tarvo
kui hästi läheb siis ehk mais kohtume kusagil kose või nõmme metsades ja ma saan ise komenteerida oma ratast aga siis juba puhtalt omade kogemuste pealt.
ma kahjuks vähe eetsi ja sellest ajast kui sattun olema on niigi pool talvepoole kalduvad kuud nii et ma ei saa üldse mitte palju ratast pruukida aga mai ja august anna selle eest valu nii et vähe pole.
seniks pidage vastu ja olge terved
tarvo
Re: vajan targemate meeste nõu
Sinu viimases postituses valitud Merida on oleks juppide poolest (arvestades hinda) ka minu soosik. Sram X9 pole kohe kindlasti kehvem, kui Shimano XT. Sram'st teevad SRAM'i keeratavad vahetid, mis on aga puhtalt maitse asi ja sellegi üle on siingi foorumis vaidlusi käinud, et kumb on parem (a'la nagu Nikoni ja Canoni kasutajate "vehkimine") Lõpp kokkuvõttes otsustad mingi emotsiooni tasandil ja valet otsust sa ei tee, sest sõita saad sa kõigi ratastega (mõeldes suht-koht sarnase hinnaklassi isendite peale)
PS. 13K eest saaksid sa ka järelturult igati korraliku ratta.
PS. 13K eest saaksid sa ka järelturult igati korraliku ratta.
Re: vajan targemate meeste nõu
Ratast viib edasi ratturi treenitus, valutaluvus, tehnika töökord ja platseebo effekt. Viimane on teemaalgatajal täitunud, kui ta end sõitma saab, täitub ka tagant teine edasiviiv põhjus. Esimesed kaks on juba ratta valiku välised teemad.axxo kirjutas: teema algataja saavutas selle, mille poole paljud püüdlevad - rahulolu. See ongi tähtis, et iseendale asi ära põhjendada.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: vajan targemate meeste nõu
mäh?turbotarvo kirjutas:mis te siin nii tagasihoidlikud.võte julgesti sõna sest väitluses (vaidluses) peitub ju tõde
kui postituses sisaldab sõna "seerja" või "merida" siis on targem oma nina sinna mitte toppida. Käib mulle ilmselgelt üle jõu.
Gravity is a Bitch
-
- Rattur
- Postitusi: 18
- Liitunud: 28. 01. 2010. 12:34
Re: vajan targemate meeste nõu
kuna keegi mu valikut otseselt ei laida ja kellelgi midagi justkui halba öelda pole selle viimase mudeli kohta siis läheb see lukku.
nüüd ost vaja ära vormistada,juppideks kiskuda,üle värvida et oleks "kodusem" ja siis lahinguväljal kkohtume
tänan kõiki kes raatsisid vastata ja kaasa rääkida
tarvo
nüüd ost vaja ära vormistada,juppideks kiskuda,üle värvida et oleks "kodusem" ja siis lahinguväljal kkohtume
tänan kõiki kes raatsisid vastata ja kaasa rääkida
tarvo
Re: vajan targemate meeste nõu
Kuldar kirjutas:mäh?turbotarvo kirjutas:mis te siin nii tagasihoidlikud.võte julgesti sõna sest väitluses (vaidluses) peitub ju tõde
kui postituses sisaldab sõna "seerja" või "merida" siis on targem oma nina sinna mitte toppida. Käib mulle ilmselgelt üle jõu.
Re: vajan targemate meeste nõu
Seda ma arvasin, et kui oma arvamust julged avaldada, siis keegi "vanadest olijatest" sõidab sulle lihtsalt sisse, süübimata asja sisusse. Sellest oli juttu alajaotuses "RattaFoorum paremaks!"
Aga selgituseks oma väitele, et 1kg kaaluvahe ei tohiks olla määrava tähtsusega (kui just ei ole tippsõitja) et axxo rahulikult magada saaks:
1 kg on täiesti tühine suurus, kui arvestada, sõitja kehakaalu muutumist 2-3h võistluse-treeningu jooksul ning lisades ka kaasasoleva varustuse (1 või 2 täis-tühja joogipudelit, min.tööriistad, varukumm, riietus jne.) hulga varieerumist treeningute-võistluste vahel. (Oma 90kg olen juba ca 1,5h treeninguga kaotanud 1kg kaalust ja võistlusele minnes on kaasasolev varustus minimaalseni viidud, seega kas ratas on 1kg raskem-kergem, kui ta eile näiteks oli, on vaid teoreetiline-arvestuslik)
Point ongi selles, et tippsõitja on viimase peale timmitud oma toitumise, treeningu, võistlemisega ja temale jah on 1kg kaaluvahe juba oluline, kuid teemaalgataja kindlasti ei ole tippsõitja ja tema puhul ei tohiks 1kg ratta kaalu vahe olla määrava tähtsusega valiku tegemisel.
See on minu arvamus ja sorry, kui see kellelegi ei meeldi.
Ja ikkagi ratas peab sõitjale endale meeldima ...
Aga selgituseks oma väitele, et 1kg kaaluvahe ei tohiks olla määrava tähtsusega (kui just ei ole tippsõitja) et axxo rahulikult magada saaks:
1 kg on täiesti tühine suurus, kui arvestada, sõitja kehakaalu muutumist 2-3h võistluse-treeningu jooksul ning lisades ka kaasasoleva varustuse (1 või 2 täis-tühja joogipudelit, min.tööriistad, varukumm, riietus jne.) hulga varieerumist treeningute-võistluste vahel. (Oma 90kg olen juba ca 1,5h treeninguga kaotanud 1kg kaalust ja võistlusele minnes on kaasasolev varustus minimaalseni viidud, seega kas ratas on 1kg raskem-kergem, kui ta eile näiteks oli, on vaid teoreetiline-arvestuslik)
Point ongi selles, et tippsõitja on viimase peale timmitud oma toitumise, treeningu, võistlemisega ja temale jah on 1kg kaaluvahe juba oluline, kuid teemaalgataja kindlasti ei ole tippsõitja ja tema puhul ei tohiks 1kg ratta kaalu vahe olla määrava tähtsusega valiku tegemisel.
See on minu arvamus ja sorry, kui see kellelegi ei meeldi.
Ja ikkagi ratas peab sõitjale endale meeldima ...
Re: vajan targemate meeste nõu
To:tt23
Küsimus ei ole milleski muus kui sinu ebaõiges kaaluvahe käsitluses. See matemaatika on sul vist lapsepõlvest saati ikka üks nõrk külg olnud.
Kui sportimise käigus joovad joogid ja söövad söögid ära nii sportlane kui ka harrastaja, siis ratta kaal on endiselt jääv suurus. 1kg kaaluvahet 10kg-st on 10%. Pole ju vähe. Loe: kui sinu sissetulekut vähendada 10%, siis annab ikka tunda küll.
Fakt on see, et kergemat asja on alati lihtsam liigutada - tuleb äkki füüsikast tuttav ette. Põhjus - liikuma panemiseks on vaja jõudu vähem rakendada. Mida kergem, seda lihtsam, seega ka sõitjale mõnusam. Loomulikult kergem kaal ka maksab aga see on juba "the dark side of the moon".
Pole ju oluline milline korüfee jõudu rakendab - kas Armstrong või tšainik, mõlemal on kergem. Simpel.
Küsimus ei ole milleski muus kui sinu ebaõiges kaaluvahe käsitluses. See matemaatika on sul vist lapsepõlvest saati ikka üks nõrk külg olnud.
Kui sportimise käigus joovad joogid ja söövad söögid ära nii sportlane kui ka harrastaja, siis ratta kaal on endiselt jääv suurus. 1kg kaaluvahet 10kg-st on 10%. Pole ju vähe. Loe: kui sinu sissetulekut vähendada 10%, siis annab ikka tunda küll.
Fakt on see, et kergemat asja on alati lihtsam liigutada - tuleb äkki füüsikast tuttav ette. Põhjus - liikuma panemiseks on vaja jõudu vähem rakendada. Mida kergem, seda lihtsam, seega ka sõitjale mõnusam. Loomulikult kergem kaal ka maksab aga see on juba "the dark side of the moon".
Pole ju oluline milline korüfee jõudu rakendab - kas Armstrong või tšainik, mõlemal on kergem. Simpel.
Re: vajan targemate meeste nõu
Sellisel eesmärgil on ratta kaalus +/-1 kg tõesti olematu näitaja. Enda kogemustest annab ennast tõusul tuntavalt tunda üle 15 kg ratas, alla selle on puhas sõidurõõm.turbotarvo kirjutas:... kuna ma ... võistluselt võistlusele ei vura siis tahaks ratast millega oleks hea ja mõnus kimada ringi kui vaba aega on. minu pärusmaaks on siiski metsasihid ja muud metsa teed ...
Viidatud ratas (http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... 92&id=2160) peaks silma järgi oma 11-12 kiloga olema Turbotarvo otstarbeks väga hea.
Enamus vabaaja ratturitel on kõhupeal ja mujal 10-20 kg rasva, mille arvelt on kõige odavam ja efektiivsem ratta+ratturi kogumassi alandada ja võimsus/kogumass näitajaid tõsta. Hea ratas paistab see MATTS HFS XC 2000-D olema - sõidaks isegi. Ainult rehvid vahetaks ära kas emmakumma Fredi või Rocket-Roni vastu.
Re: vajan targemate meeste nõu
Nagu eelnevalt öeldud, siis ratta (eriti jooksude) kaal on kindlasti oluline, aga harrastaja jaoks on küsimus selles, kust jookseb mõistliku "kilohinna" piir. Mina väga ratta kaalu taga ei aja ja arvan, et kui just Elionis esisajas ei sõida, siis on lihtsam-odavam teha parema tulemuse nimel rohkem trenni kui maksta iga kilo jagu kergema ratta eest X tuhat krooni rohkem.
Valitud Merida tundub aus ratas, aga Crossmarkid tasuks tõesti mõne teise kummi (näiteks RR) vastu lasta vahetada.
Valitud Merida tundub aus ratas, aga Crossmarkid tasuks tõesti mõne teise kummi (näiteks RR) vastu lasta vahetada.
-
- Rattur
- Postitusi: 18
- Liitunud: 28. 01. 2010. 12:34
Re: vajan targemate meeste nõu
tänan südamest kõiki kes siin sõna võtsid ja valikut aitasid lihtsustada.
see hfs 2000 d on nüüd lukus ja sellega olengi ma oma eesmärgi siin saavutanud.tänan veelkord
tarvo
see hfs 2000 d on nüüd lukus ja sellega olengi ma oma eesmärgi siin saavutanud.tänan veelkord
tarvo