Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
Tere kõigile rattasõpradele!
Üks küsimus võhikult: kui palju annaks hübriidrattale (a la Trek 7000 FX) juurde, kui vahetada pedaalid ja kasutada rattakingi + vahetada lenks? Tahaksin eelseisval suvel mõnda rahvatriatloni proovida, aga uue maanteeratta jaoks raha ilmselt ei jätku, nii mõtlengi parasjagu selle peale, mida olemasolevaga annaks ära teha, et sõit natuke elavamaks läheks.
Tänud juba ette!
Üks küsimus võhikult: kui palju annaks hübriidrattale (a la Trek 7000 FX) juurde, kui vahetada pedaalid ja kasutada rattakingi + vahetada lenks? Tahaksin eelseisval suvel mõnda rahvatriatloni proovida, aga uue maanteeratta jaoks raha ilmselt ei jätku, nii mõtlengi parasjagu selle peale, mida olemasolevaga annaks ära teha, et sõit natuke elavamaks läheks.
Tänud juba ette!
Viimati muutis Kofipoiss, 07. 03. 2010. 19:03, kokku muudetud 2 korda .
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Kingad+pedaalid eeldavad seda, et peale rattasõitu peab jalanõusid vahetama. Arvesta ise pealju selleks aega võiks kuluda. Võimalik, et tänu korralkule peadaalile ja kingale old rattasõidul siiski veidi kiirem.
Hoopis olulisem on aerodünaamiline sõiduasend ja spets lenks annab sellele kõvasti juurde. Hübriidil sirge lenksu oinasarvede vastu vahetamine eeldab shifterite vahetust. Soovitaks muretseda "clip on" eraldistardi sarved ja panna need olemasoleva sirge lenksu peale. Samuti on osadel hübriididel reguleeritav stemm. Selle peaks kindlasti üsna alla laskma, et korralik sõiduasend saada.
Hoopis olulisem on aerodünaamiline sõiduasend ja spets lenks annab sellele kõvasti juurde. Hübriidil sirge lenksu oinasarvede vastu vahetamine eeldab shifterite vahetust. Soovitaks muretseda "clip on" eraldistardi sarved ja panna need olemasoleva sirge lenksu peale. Samuti on osadel hübriididel reguleeritav stemm. Selle peaks kindlasti üsna alla laskma, et korralik sõiduasend saada.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
kui distants on arvestatava pikkusega, saad minekut juurde ka kummide vahetamisega maanteekummide vastu. kitsam kumm ja suurem rõhk tagavad väiksema veeratakistuse.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Õige tähelepanek! Lisaksin siia juurde ühe "aga".erikr kirjutas:kui distants on arvestatava pikkusega, saad minekut juurde ka kummide vahetamisega maanteekummide vastu. kitsam kumm ja suurem rõhk tagavad väiksema veeratakistuse.
Kummirõhku vali vastavalt teekattele. Kui on pinnatud/krobeline asfalt, siis maksimumi pole mõtet sisse panna. Olenevalt kummi võimalustest 100psi näiteks. Mul on rumal kogemus eelmise aasta Viitna triatloni olümpiadistantsist. Sebisin omale laenuks tubularid ja lõin maks rõhu sisse. Mingi 160psi. Soojendusel tegin tiiru siledal asfaldil ja väga hea oli. Samas distants viis edasi pinnatud teele ja seal viskas sellise vibra sisse, et kiirest sõidust ei tulnud midagi välja....
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Aitäh kiiretele vastajatele!
Kui hästi mõtlema hakata, siis olen nii algaja harrastaja, et kingadel pole vist tõesti mõtet, koperdan neid vahetades ilmselt kauem, kui ma rattarajal suudaksin nende abiga aega võita. Pealegi - esimene eesmärk on ju ikka mõni pisidistants lõpuni läbi teha
Aga ma esitan nüüd oma võhiku-küsimusi edasi. Mis asjad on need eraldistardi clip-on sarved ja millega neid süüakse? Äkki oskab keegi mõne lingi anda, kust saaks nende kohta lugeda?
Ja kummide vahetamine on hea mõte küll, aga ma ei tea, kas praegustest kummidest peenematega saab minu suvisel igapäevasel tiirudel sõita - seal on mõni kilomeeter kruusateed ka sees ja peaaegu kogu ülejäänud trajektoor on pinnatud asfalt. Ehkki, võistluse tarvis võiks ju "ägedamat" kummi ka proovida.
Kui hästi mõtlema hakata, siis olen nii algaja harrastaja, et kingadel pole vist tõesti mõtet, koperdan neid vahetades ilmselt kauem, kui ma rattarajal suudaksin nende abiga aega võita. Pealegi - esimene eesmärk on ju ikka mõni pisidistants lõpuni läbi teha
Aga ma esitan nüüd oma võhiku-küsimusi edasi. Mis asjad on need eraldistardi clip-on sarved ja millega neid süüakse? Äkki oskab keegi mõne lingi anda, kust saaks nende kohta lugeda?
Ja kummide vahetamine on hea mõte küll, aga ma ei tea, kas praegustest kummidest peenematega saab minu suvisel igapäevasel tiirudel sõita - seal on mõni kilomeeter kruusateed ka sees ja peaaegu kogu ülejäänud trajektoor on pinnatud asfalt. Ehkki, võistluse tarvis võiks ju "ägedamat" kummi ka proovida.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Päris huvitav oleks proovida! Sellised riistapuud tahavad muidugi kõvasti harjutamist saada, et esimese kivikese peale kohe ninali asfalti ei lendaks Ei tea, mille järgi seda kuju valida (mispidi kurviline sarv võiks olla)?
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Kingad/pedaalid annavad ikka kõvasti tunnetust ja kindlust juurde, mis tõstab oluliselt rattakontrolli, jõudu tõusudel, vastupidavust ja ennekõike sõidunaudingut. Ainuüksi sellepärast on nad väärt investeering. Palju nad otsest kiirust juurde annavad, seda ma ei tea, ei märganud küll, et osuti kuhugi hüpand oleks, aga niisama trenniks tehtud ringide ajad paranesid küll. Kas tänu pedaalidele või oma paremale vormile, seda ei tea.
Clip-on lenskud / aerokad muide on grupisõidus keelatud, sellegipoolest näeb pea igal suuremal maanteevõistlusel mõnda aerokaga hübriidivenda. Võta siis kinni, kas neile pigistatakse silm kinni lihtsalt?
Samuti nägin poes ühte odavama otsa aerokat mis maksis 600 eeku. Proovimisel osutus too tunduvalt mugavamaks kui mitmed "sportlikud" aerokad mida proovitud sai.
Clip-on lenskud / aerokad muide on grupisõidus keelatud, sellegipoolest näeb pea igal suuremal maanteevõistlusel mõnda aerokaga hübriidivenda. Võta siis kinni, kas neile pigistatakse silm kinni lihtsalt?
Samuti nägin poes ühte odavama otsa aerokat mis maksis 600 eeku. Proovimisel osutus too tunduvalt mugavamaks kui mitmed "sportlikud" aerokad mida proovitud sai.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Niipalju kui ma aru olen saanud, siis eraldistardi lenksude eesmärk number üks on ikkagi aerodünaamilise asendi pakkumine, mugavuse jaoks on teistsugused lenksud, mida võib näha näiteks linnaratastel. aga kui eraldistardi lenks on lisaks aero efektile ka mugav, on see muidugi meeldiv lisaboonus.Cly/Suva kirjutas:Samuti nägin poes ühte odavama otsa aerokat mis maksis 600 eeku. Proovimisel osutus too tunduvalt mugavamaks kui mitmed "sportlikud" aerokad mida proovitud sai.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
No kui sa ikka selle peal 5 tundi järjest lamad, siis võiks ikka vähemalt minimaalne mugavus olemas olla. Aga selliseid asju on raske soovitada, õige aerobar'i leidmine ja omale kohendamine on täppisteadus.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Jah, grupisõidus keelatud. Kuid triatlonis, nagu teemaalgataja neid kasutada soovib, lubatud.Cly/Suva kirjutas:Clip-on lenskud / aerokad muide on grupisõidus keelatud, sellegipoolest näeb pea igal suuremal maanteevõistlusel mõnda aerokaga hübriidivenda. Võta siis kinni, kas neile pigistatakse silm kinni lihtsalt?
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Oih, see triatloni asi jäi kahe silma vahele. Siis kindlasti, korralikud kingad, pedaalid, aerokas, kitsad slickid (hübriidile vast 28 - 25 kannatab panna ilma velge vahetamata).
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Jah, mõtlesin tõesti, et prooviks esialgu oma maanteel-metsas-linnas-külavaheteel sõitnud ratta natuke üles pumbata, et paaril rahvatriatlonil jõudu katsuda. Ja suurema osa võistluste puhul tundub, et sarved on täiesti lubatud, seda enam et tuulessõit on keelatud
Aga nüüd siis kingade ja pedaalide juurde: arvestades et üks kavas olev triatlonike sõidetakse maastikul ja teine maanteel (aga mitmeid saapaid, kahte ratast jne pole raha osta), siis milliseid papusid tasuks vaadata? Oskab keegi mõnda hääd, võimalikult universaalset ja algajale (ühtlasi ka hinna poolest) sobivat mudelit soovitada?
Aga nüüd siis kingade ja pedaalide juurde: arvestades et üks kavas olev triatlonike sõidetakse maastikul ja teine maanteel (aga mitmeid saapaid, kahte ratast jne pole raha osta), siis milliseid papusid tasuks vaadata? Oskab keegi mõnda hääd, võimalikult universaalset ja algajale (ühtlasi ka hinna poolest) sobivat mudelit soovitada?
Re: Hübriidratta "tuunimine"
nüüd läheb keeruliseks.
kingad (mnt või mtb) vali selle järgi, kas tahad üldiselt kingadega sõita asfaldil või maastikul.
valmistaja ja mudel vali juba hinna ja jalgasobivuse järgi.
kingad (mnt või mtb) vali selle järgi, kas tahad üldiselt kingadega sõita asfaldil või maastikul.
valmistaja ja mudel vali juba hinna ja jalgasobivuse järgi.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Kus draftimine on keelatud seal on aero varustus lubatud ja vastupidi. Maastikusõidus ei tee sa aga aerokaga küll suurt midagi, aga ega ta vast tüli ka ei tee kui peal on. Maastikul samuti soovitaks panna mingid tsükloka kummid, ise kasutasin racing ralphe, väga kiired ja üllatavalt hea haakuvusega.
Mingi kirjutamata seadus paistab olema, et hübriidile pannakse SPD pedaalid. Kõige odavam mudel nendest on need, mis maksavad kõigest 300 krooni ringes. Olen nendega mõnituhat kilti sõitnud läbi muda, lume ja jää, korduvalt vastu kivisid põrutanud, aga töötavad ikka sama hästi kui siis kui nad muretsesin. SPD on ka hea kompromiss kui sa ratast ka muul ajal kui sellel triatlonisõidul kasutada tahad. Muidugi võib ka kiigata teisti maastikupedaale nagu Time Atac ja Crank Brothers eggbeaters. Need on küll rohkem hardcore maastikusõitjatele orienteeritud.
Kingade kohta väga tarka juttu ei oska puhuda. Neid on igat masti saada. Hinnad algavad umbes 1000 kroonist, mõistlikumad võistluskingad alates 2000 kroonist. Oluline on, et hoiaks korralikult jala ümbert kinni, kuid ei oleks liiga kitsas nii, et veresooned kinni pigistab. Samuti jäigem tald annab parema jõuülekande ja tunnetuse. Tasub vaadata, et tald ka asfaldi peal haagiks, osad maastikukingad on kõva pinnase peal väga libedad. Eks see kõik rohkem proovimise asi ole.
Mingi kirjutamata seadus paistab olema, et hübriidile pannakse SPD pedaalid. Kõige odavam mudel nendest on need, mis maksavad kõigest 300 krooni ringes. Olen nendega mõnituhat kilti sõitnud läbi muda, lume ja jää, korduvalt vastu kivisid põrutanud, aga töötavad ikka sama hästi kui siis kui nad muretsesin. SPD on ka hea kompromiss kui sa ratast ka muul ajal kui sellel triatlonisõidul kasutada tahad. Muidugi võib ka kiigata teisti maastikupedaale nagu Time Atac ja Crank Brothers eggbeaters. Need on küll rohkem hardcore maastikusõitjatele orienteeritud.
Kingade kohta väga tarka juttu ei oska puhuda. Neid on igat masti saada. Hinnad algavad umbes 1000 kroonist, mõistlikumad võistluskingad alates 2000 kroonist. Oluline on, et hoiaks korralikult jala ümbert kinni, kuid ei oleks liiga kitsas nii, et veresooned kinni pigistab. Samuti jäigem tald annab parema jõuülekande ja tunnetuse. Tasub vaadata, et tald ka asfaldi peal haagiks, osad maastikukingad on kõva pinnase peal väga libedad. Eks see kõik rohkem proovimise asi ole.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Tõesti-tõesti... Eks vist peab mõned poed läbi käima ja proovima-katsuma.erikr kirjutas:nüüd läheb keeruliseks.
Aga muuseas, mida sellest asjandusest arvata: http://www.ezridesystem.com/en/ez-ride-wanderer.aspx ? Hobisport müüb neid, aga kas kellelgi kogemust on? On need rohkem sellised lustisõidu-asjad?
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Maanteepedaalid ikka pigem siis võtta kui sõidad AINULT asfaldil, mis ei ole hetkel keiss.
EZ Ride pole võistlemiseks mõeldud süsteem, see on jah rohkem selline pühapäeva sõitja värk või matkamiseks. Korra sai neid ka uuritud, aga ei jätnud väga head muljet kuigi ise ka pigem pühapäevasõitja. (Muideks EZ Ride kingad pole SPD ega muude maastikusõidu pedaalidega kokkusobivad ega vastupidi.)
EZ Ride pole võistlemiseks mõeldud süsteem, see on jah rohkem selline pühapäeva sõitja värk või matkamiseks. Korra sai neid ka uuritud, aga ei jätnud väga head muljet kuigi ise ka pigem pühapäevasõitja. (Muideks EZ Ride kingad pole SPD ega muude maastikusõidu pedaalidega kokkusobivad ega vastupidi.)
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Vaatasin jah, et nendega sobiks pigem pühapäeval kirikusse ja sealt pärast kõrtsi sõita
Kui ma peaks SPD pedaalide kasuks otsustama, kas siis võib eeldada, et enamik maastikukingi sobivad nendega kokku?
Ja kui siin juba kummidest juttu oli, siis OK, maastiku jaoks sain juba hea vihje, aga milliseid maanteekumme tasuks proovida? Ja kas maanteekumm kannatab natuke kruusateed ka või üldse mitte?
Kui ma peaks SPD pedaalide kasuks otsustama, kas siis võib eeldada, et enamik maastikukingi sobivad nendega kokku?
Ja kui siin juba kummidest juttu oli, siis OK, maastiku jaoks sain juba hea vihje, aga milliseid maanteekumme tasuks proovida? Ja kas maanteekumm kannatab natuke kruusateed ka või üldse mitte?
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Hei! Kui Sul on plaan võistelda siis samas hinnaklassis soovitan pigem neid kingi. Telli ära. Pedaalid ka. Kui kodus selgub, et tellitud number ei sobi, siis nii nagu tavaline pood vahetab ka korralik netipood need kingad ringi.Kofipoiss kirjutas:Tõesti-tõesti... Eks vist peab mõned poed läbi käima ja proovima-katsuma.
Aga muuseas, mida sellest asjandusest arvata: http://www.ezridesystem.com/en/ez-ride-wanderer.aspx ? Hobisport müüb neid, aga kas kellelgi kogemust on? On need rohkem sellised lustisõidu-asjad?
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Ikka sobivad, klotsid on erinevad.Kofipoiss kirjutas: Kui ma peaks SPD pedaalide kasuks otsustama, kas siis võib eeldada, et enamik maastikukingi sobivad nendega kokku?
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Päris 23 mm asju ei üritaks ma hübriidile alla panna. Peast ei mäleta mis antud rattal originaalvelgede laius oli, aga 23mm jaoks jääb see AFAIK laiaks.
Üks mis mulle kunagi silma jäi mingil põhjusel olid Contintental Grand Prix 4 season, sellest siis 28mm versioon. See täiesti slick pole, ja peaks ka kruusal sõita kannatama täiesti edukalt. Ise proovinud pole ja ma täpselt ka ei mäleta miks see mulle üldse meelde jäi, seega ära seda soovitust puhta kullana võta.
Suht kõik maastikukingad sobivad SPD pedaalidega kokku (va erisüsteemid nagu EZ Rider), klotsid mis pedaalide alla kruvitakse tulevad koos pedaalidega, ja neid saab ka eraldi juurde osta kui sul on mitu paari kingi või klotsid ära kuluvad. Samuti kui teist tüüpi pedaalid muretsed saad kingade all olevad klotsid lihtsalt välja vahetada ja edasi sõita.
Üks mis mulle kunagi silma jäi mingil põhjusel olid Contintental Grand Prix 4 season, sellest siis 28mm versioon. See täiesti slick pole, ja peaks ka kruusal sõita kannatama täiesti edukalt. Ise proovinud pole ja ma täpselt ka ei mäleta miks see mulle üldse meelde jäi, seega ära seda soovitust puhta kullana võta.
Suht kõik maastikukingad sobivad SPD pedaalidega kokku (va erisüsteemid nagu EZ Rider), klotsid mis pedaalide alla kruvitakse tulevad koos pedaalidega, ja neid saab ka eraldi juurde osta kui sul on mitu paari kingi või klotsid ära kuluvad. Samuti kui teist tüüpi pedaalid muretsed saad kingade all olevad klotsid lihtsalt välja vahetada ja edasi sõita.
Viimati muutis Cly/Suva, 12. 02. 2010. 19:55, muudetud 1 kord.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
SPD kliidid (klotsid) sobivad iga maastikukinga alla.Kofipoiss kirjutas:Vaatasin jah, et nendega sobiks pigem pühapäeval kirikusse ja sealt pärast kõrtsi sõita
Kui ma peaks SPD pedaalide kasuks otsustama, kas siis võib eeldada, et enamik maastikukingi sobivad nendega kokku?
Ja kui siin juba kummidest juttu oli, siis OK, maastiku jaoks sain juba hea vihje, aga milliseid maanteekumme tasuks proovida? Ja kas maanteekumm kannatab natuke kruusateed ka või üldse mitte?
Kumme metsas sõitmiseks vaata siit. Maanteel sõitmiseks siit. Soovitan Sulle Conti Grand Prix 4 Season-eid. Nendega on mnt kummidest kruusal kõige mugavam.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Teema algatajale: Hakka sõiduasendist pihta. Ilmselt on su hübriidil liigendiga lenksupikendus, hakka sellega allapoole mängima ja sõida ka sadulaga ettepoole. Võibolla jääb lenksupikendus lühikeseks? Kui madalat sõiduasendit sa üldse kannatad? Sõiduasend on kunn ja otsustav, palju jõudu jalgadesse rattasõiduks antakse ja palju hilisemaks jooksuks veel alles jääb, igasugu vidinaid jõuad ka kindlasti külge kruvida, aga nende hind võib osutuda kasutatud maanteeka hinnaga võrdseks...
Selge see, et lukk-pedaalid koos kingadega ja kitsamad kummid on tegijad, aga alusta ikkagi "maanteeliku" sõiduasendi otsingutest, siis tekib ka ettekujutus milliseid sarvi, sadulat, lenksu jne. vajad.
PS. Mul on matkarattaks terasraamiga Specialized Crossroads 99' hübriid ja asfaldi-matkadeks lükkan ikka päris madala asendi talle peale, mida mõni aasta tagasi poleks veel kannatanud.
Selge see, et lukk-pedaalid koos kingadega ja kitsamad kummid on tegijad, aga alusta ikkagi "maanteeliku" sõiduasendi otsingutest, siis tekib ka ettekujutus milliseid sarvi, sadulat, lenksu jne. vajad.
PS. Mul on matkarattaks terasraamiga Specialized Crossroads 99' hübriid ja asfaldi-matkadeks lükkan ikka päris madala asendi talle peale, mida mõni aasta tagasi poleks veel kannatanud.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
ma uuriks ikka SPD kõrvale muid süsteeme ka. üks oluline erinevus on, et teised süsteemid (crankbrothers ja vist ka time) lubavad jalale natuke liikumist (float). maitse asi, aga mina näiteks ei taha eriti nii sõita, et jalg täitsa jäigalt ühes asendis. ei ütleks ka, et time või crankbrothersi süsteemid ainult hardcore maastikusõitjaile mõeldud on. ise lasin ka linnas tavajalatsite ja CB smarty pedaalidega vabalt ringi.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Jah, ega see otsuste tegemine kerge ei ole... Kui kokku lüüa, mu natuke roostes hübriidi "tuunimiseks" sobilike juppide hind, siis saab juba enam-vähem kokku sama summa, millega HE pakub müüa Scwinni maanteeratast: http://www.hawaii.ee/index.php?id=8815&product=1170
Ei tea, miks ta enamikust teistest nii palju odavam on? Jupid nii palju kehvemad?
Ei tea, miks ta enamikust teistest nii palju odavam on? Jupid nii palju kehvemad?
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Selline Author oli ka 7500.- peale alla hinnatud: http://www.author.ee/2008/a3300.htm
Kuidas see tundub võrreldes Schwinniga?
Kuidas see tundub võrreldes Schwinniga?
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Ostu müügi osakonnas kahh kindlasti mitmeid pakkumisi. Üldjuhul paremad komponendid, samas natukene pruugitud. Kui ratast ilusti hooldatud ei ole tal ka peale paarikümmet tuhandet kilomeetrit häda midagi. Endalgi plaan eraldistardi ratas kokku panna ja aluseks võtan arvatavasti just pruugitud maanteka.
Edit: Nagu näen siis oled juba ostu müüki vaadanud, et hilised soovitused
Edit: Nagu näen siis oled juba ostu müüki vaadanud, et hilised soovitused
Gravitatsioon teeb oma töö kiirelt ja korralikult!
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Jah, eks ma teen siin tõesti palavikuliselt eeltööd, sest pea see kevad ei tule
Nüüd leidsin Veloplusi kodukalt veel sellise ratta: http://veloplus.ee/index.php?show=toote ... 66682b5362
No tee või tina, ei oska seda eelnevatega võrrelda, haridus nii puudulik
Nüüd leidsin Veloplusi kodukalt veel sellise ratta: http://veloplus.ee/index.php?show=toote ... 66682b5362
No tee või tina, ei oska seda eelnevatega võrrelda, haridus nii puudulik
Re: Hübriidratta "tuunimine"
No ratta küljes olevaid komponente Shimano puhul saad võrrelda näiteks selle järgi:
* Dura-Ace 7900 (10 speed)
* Ultegra 6700 (10 speed)
* 105 (10 speed)
* Tiagra (9 speed)
* Sora (8 and 9 speed)
* 2300 (8 speed)
Ehk siis mida kõrgemal seda paremad jubinad. Paremust tunnetad sõites ja käike näppides
Selle koha pealt vast võrdlemist hea alustada. Järgmised võrdlused tulevad kinlasti jooksudega, seal juba keerulisem
* Dura-Ace 7900 (10 speed)
* Ultegra 6700 (10 speed)
* 105 (10 speed)
* Tiagra (9 speed)
* Sora (8 and 9 speed)
* 2300 (8 speed)
Ehk siis mida kõrgemal seda paremad jubinad. Paremust tunnetad sõites ja käike näppides
Selle koha pealt vast võrdlemist hea alustada. Järgmised võrdlused tulevad kinlasti jooksudega, seal juba keerulisem
Gravitatsioon teeb oma töö kiirelt ja korralikult!
Re: Hübriidratta "tuunimine"
järelturul liigub kindlasti veel mitmeid aastaid DA, Ultegra ja 105 rattaid, mis on 9-speed. Kaugemast minevikust pigistab ilmselt 8-speedi ka välja.alkonoom kirjutas:No ratta küljes olevaid komponente Shimano puhul saad võrrelda näiteks selle järgi:
* Dura-Ace 7900 (10 speed)
* Ultegra 6700 (10 speed)
* 105 (10 speed)
Kasutatud 105 juppidega ratas on täitsa tegija juba.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Kui ma peaks leidma sobiva hinnaga (odavama otsa uue või paremate juppidega kasutatud) maanteratta, siis kas selle puhul on sama jutt? Et kruusal võiksid need kummid kõige mugavamad ja vastupidavamad olla?riho kirjutas:[Soovitan Sulle Conti Grand Prix 4 Season-eid. Nendega on mnt kummidest kruusal kõige mugavam.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Täpselt nii.Kofipoiss kirjutas:Kui ma peaks leidma sobiva hinnaga (odavama otsa uue või paremate juppidega kasutatud) maanteratta, siis kas selle puhul on sama jutt? Et kruusal võiksid need kummid kõige mugavamad ja vastupidavamad olla?riho kirjutas:[Soovitan Sulle Conti Grand Prix 4 Season-eid. Nendega on mnt kummidest kruusal kõige mugavam.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Aru ma ei saa, miks inimene alustab teemat, et tahab atv-st vormelit vormida ja siis jätab atv soiku. Et nagu arenes vahepeal ja leidis uue suuna. Pigem tegu virtuaalratturiga, kes pole siiani mõistnud, et sõidab mees, mitte ratas. Kui võtta seesama hübriid Trek ja lasta tal esiots madalamale ja kruvida külge clip-pedaalid, siis oleks juba ratast küll ja küll. Aga neid soovitusi ju teemaalgataja ei jaga, vaid muliseb miskist mnt püssist, mida tal veel pole ja arvatavalt ka ei tule. Et aastas kolm rahvatriatloni läbi teha ei anna sügavat põhjust mnt ratta suunas mõelda. Tee need Trekiga ära ja siis mõtiskle,kas tulemus sõltus mehest või rattast. Minu jaoks on teema pealkiri ära lörtsitud. kuna tegelt on lisaks eelkirjutajatele veel miljon varianti kuis tollest Trekist saaks kiirelt liikuva püssi.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Vabandust, kui ma kellegi tundeid oma seinast-seina mõlgutustega riivanud olen. Saan aru, et olen algsest teemast kõrvale kaldunud, aga asi lihtsalt jõudis oma loomulikku rada pidi kõhkluse juurde, kas on mõtet praegust (kunagi ilma igasuguste eelteadmisteta ostetud ja nüüdseks mõne koha pealt natuke roostet näinud) ratast arendama hakata, kui see tõotab peaaegu sama kalliks minna kui odavama klassi uus või kasutatud maanteeratas.
Eks ma püüan edaspidi siin foorumis loogilisemalt käituda, aga antagu algajale mõned eksimused siiski andeks
Eks ma püüan edaspidi siin foorumis loogilisemalt käituda, aga antagu algajale mõned eksimused siiski andeks
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Uus ja vinge ratas on paljudele harrastajatele ikkagi suureks motivaatoriks sellega rohkem sõita. Nii, et pole see nii "mõtetu ega ebavajalik" midagi....
Sõidan siis kui tahan...
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Et siis julgustad rahvast misiganes pealkirja all misiganes teemat arendama. Ja kui peaks olema vajadus kunagi hiljem nt mnt gruppide loetelu leida , siis tuletad meelde, et aastal 2010 teema "hübriidratta tuunimine" all oli sellest juttu.anryo kirjutas:Uus ja vinge ratas on paljudele harrastajatele ikkagi suureks motivaatoriks sellega rohkem sõita. Nii, et pole see nii "mõtetu ega ebavajalik" midagi....
Teema pealkirja all tahaks ikka pigem sellist infot leida:
http://www.sheldonbrown.com/deakins/handlebars.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
mart, ära ole pahur
kui sulle tõesti ei sobi, siis äkki saad paluda teema algatajal (kes muide paistab väga lahke ja viisakas olema) teema pealkirja muuta, näiteks "ratas triatloniks: hübriidi tuunimine vs maanteka ost".
kui sulle tõesti ei sobi, siis äkki saad paluda teema algatajal (kes muide paistab väga lahke ja viisakas olema) teema pealkirja muuta, näiteks "ratas triatloniks: hübriidi tuunimine vs maanteka ost".
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Julgustan tuunima, kuid julgustan ka läbi mõtlema, kas alati on tuunimine rahaliselt mõtekas. Vahel on mõttekam hoopis uue asja soetamine.
Aga nüüd olen mina küll teemast juba möödas - ja seda ma ei julgusta. Seega OT lõpp.
Aga nüüd olen mina küll teemast juba möödas - ja seda ma ei julgusta. Seega OT lõpp.
Sõidan siis kui tahan...
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Muutsin pealkirja ära, nüüd peaks pisut parem olema.mart kirjutas:kuna tegelt on lisaks eelkirjutajatele veel miljon varianti kuis tollest Trekist saaks kiirelt liikuva püssi.
Ja küsin huvi pärast, et kas saaks nendest miljonist variandist veel paar-kolm teada saada - et oleks enne kevadet võimalikult palju mõtteainet, millest enne lõplike valikute tegemist lähtuda.
Re: Hübriidratta "tuunimine"
Pilti vaadates tuleb esmalt pähe: lenks sirgeks ja kitsaks ,stem ühekstükiks ja madalaks, sadulapost jäigaks, sadul kitsaksKofipoiss kirjutas: kas saaks nendest miljonist variandist veel paar-kolm teada saada - et oleks enne kevadet võimalikult palju mõtteainet, millest enne lõplike valikute tegemist lähtuda.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
Jah, no nüüd palun jälle vabandust, et sai alguses natuke erinev mudel kirja pandud - mu praegune on TREK 7000 FX. Sellel on natuke kitsam sadul kui pildilt näha võib ja sadulapost on jäik. Stemmi saab natuke allapoole lasta, aga mingeid erilisi regullivõimalusi see minu arust ei paku. Eks ma pean katsuma siinse foorumi eri teemade alt säädistuste kohta uurida: õige passatka jne.
No ja siis kingad+pedaalid muidugi, see annab esialgu aimu, kui heaks asi saab praeguse massinaga minna.
Üks järjekordne "tark" küsimus veel, millele ma varasematest teemadest põhjalikku vastust ei leidnud: kui oluline on, et maanteel oleks maanteeking ja maastikul teistsugune king? Ma saan aru, et maanteekingaga mööda metsa ja mäest üles eriti hästi ei jookse. Aga kui maanteel on jalas MTB king, mis siis halvemaks läheb?
No ja siis kingad+pedaalid muidugi, see annab esialgu aimu, kui heaks asi saab praeguse massinaga minna.
Üks järjekordne "tark" küsimus veel, millele ma varasematest teemadest põhjalikku vastust ei leidnud: kui oluline on, et maanteel oleks maanteeking ja maastikul teistsugune king? Ma saan aru, et maanteekingaga mööda metsa ja mäest üles eriti hästi ei jookse. Aga kui maanteel on jalas MTB king, mis siis halvemaks läheb?
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
Sellest on siin pedaali-kingateemades juttu olnud.Kofipoiss kirjutas:Üks järjekordne "tark" küsimus veel, millele ma varasematest teemadest põhjalikku vastust ei leidnud: kui oluline on, et maanteel oleks maanteeking ja maastikul teistsugune king? Ma saan aru, et maanteekingaga mööda metsa ja mäest üles eriti hästi ei jookse. Aga kui maanteel on jalas MTB king, mis siis halvemaks läheb?
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
Võib-olla ma siis ei leidnud. Oli neid, kes kasutavad mõlema rattaga samu kingi+pedaale, aga erinevuste kohta väga selget sotti ma ei saanud. Püüan veel otsida.erikr kirjutas:Sellest on siin pedaali-kingateemades juttu olnud.
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
Hurraaa!!! Leidsiin!!! Kui mõni minusugune kollanokk seda juttu siin loeb ja tahab ka teada, kust MNT ja MTB pedaalide pro et contra kohta lugeda, siis see oli siin:
viewtopic.php?f=6&t=27260&p=214815&hilit=king#p214815
viewtopic.php?f=6&t=27260&p=214815&hilit=king#p214815
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
I'd say, kui ühe rattaga kavatsed nii maantee kui maastiku sõidud ära teha siis võta kindlasti maastikukingad. Maanteekingadega maastikul pole suurt midagi teha. Ja maanteekinga eelised vaevalt, et väga välja tulevad kui sa hübriidiga sõidad enivei, seega ma arvan, et leiaks rohkem kohti kuhu raha ennem investeerida kui mitu komplekte pedaale/kingi osta. (MTB ja MNT klotsid on erineva kinnitusega, seega kingad pole ristkasutatavad).
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
Enamus kingi ise siiski on ristkasutatavad - kuid klotsid ei ole. St. peaks iga kord enne sõitu MNT või MTB'ga kingadel klotsid ringi vahetama. Aga tõesti, unviversaalsemad on just MTB kingad, kuna neil on talla all mustrit ka, mistõttu on nad ka käimiskõlbulikud natuke. MNT kingad on väga sileda (= libeda) põhjaga. Miks? Sest mustrit pole tarvis, kui jalgu maha panna pole vaja ja on kergemad ka.Cly/Suva kirjutas: (MTB ja MNT klotsid on erineva kinnitusega, seega kingad pole ristkasutatavad).
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
Seda ainult juhul kui klotsid küprokikruvidega alla keerad. Ehk siis tegelikult mitte. Vaata kasvõi siia.anryo kirjutas:Enamus kingi ise siiski on ristkasutatavad
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
Okei - et olla siis peensusteni korrektne, väidan. et MÕNEDEL kingadel on augud nii MNT kui ka MTB klotside kasutamiseks.
Nt. need Gaerne omad, mis mul omal kasutusel. Praegu aga ei suutnud pilti leida nii kiiresti.
Nt. need Gaerne omad, mis mul omal kasutusel. Praegu aga ei suutnud pilti leida nii kiiresti.
Sõidan siis kui tahan...
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
"Enamuse" ja "mõnede" vahe ei ole "peensus" kullake..
Reeglina on maastikul on pisike klots (ilmselt selleks et mustrile ruumi jätta) ja maanteel suur (ilmselt selleks et ei tekkiks suuri õlgu klotsi väänamisele kui jõud taha panna) ning mida vähem materjali jalatalla ja pedaali võlli tsentri vahel seda parem. Sellest ka erinevad kingad.
Reeglina on maastikul on pisike klots (ilmselt selleks et mustrile ruumi jätta) ja maanteel suur (ilmselt selleks et ei tekkiks suuri õlgu klotsi väänamisele kui jõud taha panna) ning mida vähem materjali jalatalla ja pedaali võlli tsentri vahel seda parem. Sellest ka erinevad kingad.
Re: Ratas triatloni tarvis: hübriidi tuunimine vs maanterata ost
kaheks-kolmeks triatloniks ei ole vaja kingi osta. St kui sa nendega ei treeni, siis ära osta. Kui sa ei oska (või ei õpi) kingaga õieti sõita, siis pole neist ka suuremat tolku. Kinga eelis on see, et saad nii vajutada kui ka tõmmata. Kui sa kavatsed ka trenni teha ja neist paariks triatloniks valmistuda, siis algatuseks mingi MTB king+pedaal kulub ära. Kinga võid ju osta ka sellise "matkakinga" vms, siis saad sellega oma rattaga ka vabalt "poes piima järel käia" ja keegi ei saa aru, et sul rattakingad jalas
Aga tuunimise osa on muidu piisavalt ära vastatud: lenks madalamaks ja TT-lenksud kruvid külge, jäigem-kitsam sadul, sobilikud kummid ja TULD Kui tahad veel eriti aero olla, siis teibi kiivril õhuavad ka kinni.
Aga tuunimise osa on muidu piisavalt ära vastatud: lenks madalamaks ja TT-lenksud kruvid külge, jäigem-kitsam sadul, sobilikud kummid ja TULD Kui tahad veel eriti aero olla, siis teibi kiivril õhuavad ka kinni.
If everything's under control, you're going too slow!