Kokkupandav ratas e. kokukas
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kokkupandav ratas e. kokukas
Ilm on ilus ja hea meelega teeks autovabu päevi. Majapidamises juba 2xMTB ja üks MNT ratas aga töö juures panipaika pole, kuhu täisverelist ratast panna, seega lisarattana tuleks kõne alla ainult kokukas.
Huvitab, kas kellelgi on värskeid kogemusi 20" kokukaga linnaliikluses. Enda kogemused on ammused, isal oli ja sai sellega ka väiksena sõidetud, aga mingi X aastat tagasi enne ratta utiliseerimist sai sellega veelkord sõidetud ja tundsin ennast üllatavalt ebakindlalt selle "kitse" otsas.
Ise mõtlen nii, et kuna asun Tallinnas, siis ronimiskäike pole vaja ja ega Tallinnasiseselt need korraga läbitavad vahemaad nii üüratud ei ole, et tingimata 26"/28" vaja. Rohkem huvitab, et kui stabiilne see ratas on, st manööverdamisel, näiteks autodevoolus liigeldes vaja mõnest takistusest kõrvale põigata või jalakäiate vahel laveerida, et ega selline kõrge asend ratast vänderdama ei pane? Teiseks, kui suureks probleemiks võivad olla ~10cm äärekivid maha ja peale sõites? Ja kui keegi teab, siis milline on nende rataste rahulik kulgemiskiirus.
Tean, et on olemas ka täissuuruses kokukaid, aga need huvi ei paku.
Huvitab, kas kellelgi on värskeid kogemusi 20" kokukaga linnaliikluses. Enda kogemused on ammused, isal oli ja sai sellega ka väiksena sõidetud, aga mingi X aastat tagasi enne ratta utiliseerimist sai sellega veelkord sõidetud ja tundsin ennast üllatavalt ebakindlalt selle "kitse" otsas.
Ise mõtlen nii, et kuna asun Tallinnas, siis ronimiskäike pole vaja ja ega Tallinnasiseselt need korraga läbitavad vahemaad nii üüratud ei ole, et tingimata 26"/28" vaja. Rohkem huvitab, et kui stabiilne see ratas on, st manööverdamisel, näiteks autodevoolus liigeldes vaja mõnest takistusest kõrvale põigata või jalakäiate vahel laveerida, et ega selline kõrge asend ratast vänderdama ei pane? Teiseks, kui suureks probleemiks võivad olla ~10cm äärekivid maha ja peale sõites? Ja kui keegi teab, siis milline on nende rataste rahulik kulgemiskiirus.
Tean, et on olemas ka täissuuruses kokukaid, aga need huvi ei paku.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Kokkupandav ratas e. kokukas
Tegelikult on see "kõrge" ja "kipakas" asend suht silmapete. Teljevahe kui selline on suht sama, mis "suurel" rattal, samuti lenksu ja sadula kõrgus maapinnast. Sõidavad täitsa hästi, äärekivid pole ka suureks takistuseks.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Kokkupandav ratas e. kokukas
Väga mõnus on sõita. Ja tänapäeva käikudega variandid on väga mugavad ka. Astu läbi, tule proovi ja vaata.
Oyama.eu lehelt näed mudeleid ja Metropolitan on meil ka kohapeal olemas.
Martin (tel 5128080) aitab meelsasti. Näha saab Peterburi tee 56 Jetsoni kontoris, aga helista igaks juhuks ette.
Hinnad leiate rattad.com või jetson.ee lehelt.
Oyama.eu lehelt näed mudeleid ja Metropolitan on meil ka kohapeal olemas.
Martin (tel 5128080) aitab meelsasti. Näha saab Peterburi tee 56 Jetsoni kontoris, aga helista igaks juhuks ette.
Hinnad leiate rattad.com või jetson.ee lehelt.
Re: Kokkupandav ratas e. kokukas
Ei ole mugav
Oli ka probleem ja ostsin Sarda koguka, mille sai kodus kapi otsa panna, kuna suuremad jalgrattad varastati mujalt pidevalt ära. Arvan et kokkupandav sobib hästi vaid linnavahel keerutamiseks ja aeglaseks kulgemiseks lyhis¨oitudel. Mind häiris peamiselt liig tundlik juhitavus. Pikemaid otsi tehes kurnab vibelev roolimine. Ega pisikesed rattad veere ka kuigi kergelt, eriti konarlikumal teel.
Oli ka probleem ja ostsin Sarda koguka, mille sai kodus kapi otsa panna, kuna suuremad jalgrattad varastati mujalt pidevalt ära. Arvan et kokkupandav sobib hästi vaid linnavahel keerutamiseks ja aeglaseks kulgemiseks lyhis¨oitudel. Mind häiris peamiselt liig tundlik juhitavus. Pikemaid otsi tehes kurnab vibelev roolimine. Ega pisikesed rattad veere ka kuigi kergelt, eriti konarlikumal teel.
Re: Kokkupandav ratas e. kokukas
Kui ma nüüd teemaalgataja postitusest õigesti aru sain, siis ta otsib ju ratast argipäevadel linnas kulgemiseks, mitte kilometraaži kogumiseks.ahtoj kirjutas: Arvan et kokkupandav sobib hästi vaid linnavahel keerutamiseks ja aeglaseks kulgemiseks lyhis¨oitudel.
Ma arvan ise küll, et see oleks nii väikse linna, nagu meie Tallinn on, küll hea lahendus. Üsna palju inimesi liigub ju kesklinnas kokukatega ringi ja neid arvatavasti ei toodetaks ka kui nad juhitavuse poolest kellelegi ohtlikuks võiksid saada.
Re: Kokkupandav ratas e. kokukas
Ma ostaks ikkagi mingi tavalise, odavama otsa ratta linna vahel laaberdamiseks. Korraliku lukuga aia, posti, puu või millegi muu sellise külge kinni ja kärab küll.
Re: Kokkupandav ratas e. kokukas
Veneaegsele kokukale pole juhitavuse osas küll midagi ette heita, see oli omal ajal ainus riist, millega kannatas hüppeid, vigursõitu jm trikke teha. Äärekividel keksimiseks ja solgikaevu luukide vahel laveerimiseks on see hea riist küll. Aga pikemat teed sõita oli piin, ei aidanud ka 64/13 ülekanne, need väiksed rattad lihtsalt ei läinud edasi.
Ja ei usu ma, et tänapäeva kokukad neist selles osas märgatavalt erineksid. Ainult et ei pea vändakiile sisse taguma, pooletoobiste vintidega mutreid pingutama ega vanduma. Mõne kilomeetri jaoks ideaalne riist, aga kui on vaja näiteks Piritalt kesklinna tulla, hakkad Maarjamäel juba manteerattast unistama. Mina küll ei kannatanud pikal igaval asfaldil aeglast kulgu ja kiiret siputamist, tekkis tunne, et ei jõuagi kohale.
Ja ei usu ma, et tänapäeva kokukad neist selles osas märgatavalt erineksid. Ainult et ei pea vändakiile sisse taguma, pooletoobiste vintidega mutreid pingutama ega vanduma. Mõne kilomeetri jaoks ideaalne riist, aga kui on vaja näiteks Piritalt kesklinna tulla, hakkad Maarjamäel juba manteerattast unistama. Mina küll ei kannatanud pikal igaval asfaldil aeglast kulgu ja kiiret siputamist, tekkis tunne, et ei jõuagi kohale.
mustal taustal helendab must vari
Re: Kokkupandav ratas e. kokukas
Sõidan nüüd juba kuu aega iga päev Piritalt kesklinna tööle ja tagasi Oyamaga ja kui aus olla, siis ei taha enam seda maad MTB'ga kuidagi sõita.
Kuidagi mõnus ja rahulik sõit on sirge seljaga, rapsimata ja naeratus näol. Jah, kindlasti oleks linnarattaga veel mugavam ja kindalsti saaks mõne teise rattaga kiiremini, kuid nii 25-30km/h kulgemine on väga mõnus ja rahulik.
Mis kõige tähtsam - kui ilm keerab päevapeale kehvaks, võin rahulikult mõne naabri käest küüti küsida, visates ratta pagasiruumi ning kodus ladustamine on ülimugav.
Pealegi ei oska vargapoisid selliseid rattaid (nõudluse vähesuse tõttu) eriti himustada. Enne võetakse kõrvalt mõni muu elukas.
Ja selle kiire (ilma lenksupikenduseta) roolimisega harjub küll ära ning manööverdada on väga mõnus.
Kes aga tahab sporti teha, see vaadaku ikkagi mõnd teist liiki ratast, kuid linnavahel kuni 10km vahemaid sõites on parim lahendus, mida lihtne ladustada ja alati puhkuselgi kaasa võtta.
Kuidagi mõnus ja rahulik sõit on sirge seljaga, rapsimata ja naeratus näol. Jah, kindlasti oleks linnarattaga veel mugavam ja kindalsti saaks mõne teise rattaga kiiremini, kuid nii 25-30km/h kulgemine on väga mõnus ja rahulik.
Mis kõige tähtsam - kui ilm keerab päevapeale kehvaks, võin rahulikult mõne naabri käest küüti küsida, visates ratta pagasiruumi ning kodus ladustamine on ülimugav.
Pealegi ei oska vargapoisid selliseid rattaid (nõudluse vähesuse tõttu) eriti himustada. Enne võetakse kõrvalt mõni muu elukas.
Ja selle kiire (ilma lenksupikenduseta) roolimisega harjub küll ära ning manööverdada on väga mõnus.
Kes aga tahab sporti teha, see vaadaku ikkagi mõnd teist liiki ratast, kuid linnavahel kuni 10km vahemaid sõites on parim lahendus, mida lihtne ladustada ja alati puhkuselgi kaasa võtta.
Re: Kokkupandav ratas e. kokukas
Böhh, jah, kuule k666n, see oli nüüd küll vist kommertstekst, eks? Kui nii, siis palun lisa see märkus edaspidi juurde.