Ühes tükis käiguvahetuskõride kinnitamine

Remont ja hooldus
Vasta
arnea
Rattur
Postitusi: 1244
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Ühes tükis käiguvahetuskõride kinnitamine

Postitus Postitas arnea » 25. 05. 2010. 22:03

Raamil on klambrid jupitatud käiguvahetuskõride tarvis. Mõtlesin et veaks kõrid ühes tükis käigukangist vahetajani. Kaablisidemetaga kõride kinnitamine oleks kole. Mõte oli need olemasolevad klambrid läbi puurida nii, et sealt kõrid läbi vedada annaks. Ega see väga vale mõte pole?

Arne

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Ühes tükis käiguvahetuskõride kinnitamine

Postitus Postitas Rivo » 25. 05. 2010. 22:49

Ei ole. Nii tunnike tagasi just lõpetasin puurimise ja kõri paigaldamise jne. Tulemus jäi ilus ja loodetavasti ka märkimisväärselt hooldevabam/oluliselt pikenev vajadus uute trosside-kõride vahetamiseks. Tähendab see muidugi seda, et edaspidi on keerulisem tulla tagasi klassikalise lahenduse juurde, kus on kõrisid kolm jupikest (tagumise vahetaja puhul)
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Ühes tükis käiguvahetuskõride kinnitamine

Postitus Postitas Etsike » 25. 05. 2010. 23:36

Mina olen jälle vastupidise koolkonna esindaja. Ideaalis ei oleks üldse trosse-kõrisid või need ei paistaks. Praktikas neid niisama naljalt olematuks ei tee, ega ära peida. Üks pikk kõri on halvim variant minu silmis. Oma rattal, mille ainus tross liigutab rummusisest käiguvahetust pole ühtegi kõri, tross jookseb raamitorul olevat hoovalt keskjooksu alt läbi otse tagarummu. Nüüd tahaks mugavuse mõttes hoova lenksule tuua ja calliper tüüpi esipiduri paigaldada, seega tekib kaks kõri, mida oleks tarvis peita või vähemärgatavaks teha, et need lenksust kaugel miskeid suuri ringe ei teeks. Mõte on kasutada pidurilinke, millest tross koos kõriga jookseb välja võimalikult lenksu lähedalt (selline käiguvaheti hoob on juba olemas) ja lenks lenksuteibiga üle käia.

Pole küll päris teemasse jutt, aga mõtlesin, et ütlen välja, ehk kellelgi on miskeid asjalikke ideid.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Ühes tükis käiguvahetuskõride kinnitamine

Postitus Postitas mart » 26. 05. 2010. 08:36

Mitmel trossi/kõri tootjal on nn kinnised lahendused pakkuda, ilma et raami puurima hakata:
Nokon
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... -set-32757

Alligator I-link
http://www.brainfartsofabiketart.com/Re ... ilink.html

Gore ride on
http://www.bikerumor.com/2009/08/02/bik ... on-cables/

Kõigi nende ühine lahendus on, et tross on täispikkuses teflontorus.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Ühes tükis käiguvahetuskõride kinnitamine

Postitus Postitas erikr » 26. 05. 2010. 08:48

Olen Gore Ride On süsteemi kasutanud ca 2004 aastast.
Kestab päris mitu hooaega.
Julgen soovitada.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
T6nu
Rattur
Postitusi: 501
Liitunud: 15. 05. 2009. 08:08

Re: Ühes tükis käiguvahetuskõride kinnitamine

Postitus Postitas T6nu » 26. 05. 2010. 10:26

Kasutan ise puuritud varianti ja alt keskjooksu juurest "julgestuseks" on kiirkinnitusega ka kinni pandud. Ise puurisin kinnituskohad läbi just selle mõttega, et niikuinii ei hakka varasemat versiooni kunagi enam kasutama. Kui ikkagi peaks tekkima vajadus kõrisid ja/või trosse vahetada, ostan täis pikkuses uue kõri ja trossi ning vahetan ära lihtsalt- ei ole just kallis.

Siiamaani olen sõitnud aasta ära ja kehvemaks ei ole kasutus mitte kuskilt läinud. Mudaga ka ratast loputatud ning mingit vahet pole- töötab sama hästi ikka edasi. Soovitan (y)

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Ühes tükis käiguvahetuskõride kinnitamine

Postitus Postitas Soobel » 26. 05. 2010. 14:27

Ise sai ka lahendusi otsitud, kuidas retrorattale kõrisid raami külge saada nii, et rõve välja ei näeks ja ei peaks raami keevitades rikkuma hakkama. Ühed päris ajastutruud kõrihoidikud on 60-datel levinud nikeldatud pumbahoidjad, mis vitsaga ümber raami olid. Neil oli vaja vaid pumba auku käiv kooniline osa maha saagida, alles jäi täpselt kõri läbimõõduga plekkrõngas. Ühel rattal sai kõrid raami külge kinnitatud rattakoti rihmadega. Sobisid kah hästi.
mustal taustal helendab must vari

Vasta

Mine “Hooldus”