Ketaspiduri reguleerimine
Ketaspiduri reguleerimine
Tere!
Mul on rattal XT ketaspidurid, aga ei saa neid kuidagi nii reguleeritud, et rootor ei käiks vastu klotse. Kuidagi ikka sahistab. On võimalik kuidagi klotse kaugemale reguleerida või on klotside vahel olev vedru väsinud ja ei lükka silindreid piisavalt sisse tagasi?
Mul on rattal XT ketaspidurid, aga ei saa neid kuidagi nii reguleeritud, et rootor ei käiks vastu klotse. Kuidagi ikka sahistab. On võimalik kuidagi klotse kaugemale reguleerida või on klotside vahel olev vedru väsinud ja ei lükka silindreid piisavalt sisse tagasi?
Re: Ketaspiduri reguleerimine
Kõige lihtsam ja kindlam on ratas veeretada hooldemeestele... aga... keerad sadula pool-lahti, hoiad pidurit kekmise tugevusega all ja teed rattaga paar tiiru. Nüüd peaks olema ketas paika liikunud ja ongi aeg suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata. See aitab juhul kui ketas just kõver pole.
Samas tuleks ka vahel surveõhuga tänavatolm välja peksta.
Samas tuleks ka vahel surveõhuga tänavatolm välja peksta.
Re: Ketaspiduri reguleerimine
Painuta vedru natuke ise näpudega laiemaks tagasi
Re: Ketaspiduri reguleerimine
No mina loen juba päris mitu korda aga ei suuda aru saada, kas siin on mingit töövõtet kirjeldatud, asjade kinnikeeramise järjekorda või on väike typo sees kuskil
slinki kirjutas:...suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata...
Re: Ketaspiduri reguleerimine
Hoiad pidurit peal ja keerad sadula kinni - humala õige järjekord.Toonio kirjutas:No mina loen juba päris mitu korda aga ei suuda aru saada, kas siin on mingit töövõtet kirjeldatud, asjade kinnikeeramise järjekorda või on väike typo sees kuskilslinki kirjutas:...suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata...
Re: Ketaspiduri reguleerimine
Piduri sadul on vooliku otsas. Sinna sisse kuuluvad klotsid ja sealt käib rootor läbi.
Re: Ketaspiduri reguleerimine
enamusele oleks kodusem ilmselt "link vastu lenksu"slinki kirjutas: suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata.
PM sadul kipub vahest kruvi pingutamise ajal vaikselt liikuma, eriti kui seibi kruvi all pole.
Sellisel juhul tuleb väikest sadula asendi eelkorrektsiooni enne pingutamist kasutada.
Re: Ketaspiduri reguleerimine
Sadul kipub liikuma kui koonuseibid on paigaldatud valesti või üldse puuduvad.
Paigaldatakse need kõige viimasena ennem poldipead.
Paigaldatakse need kõige viimasena ennem poldipead.
Re: Ketaspiduri reguleerimine
Minu väga tagasihoidlik kogemus on see, et Shimano SLX sadulaid oli hea lihtne paika saada aga Aviditega sain ikka mitu-setu ringi mässata enne, kui ketas kenasti pilu keskelt käis.
Arne
Arne
Re: Ketaspiduri reguleerimine
üldinfo:charlie kirjutas:Tere!
Mul on rattal XT ketaspidurid, aga ei saa neid kuidagi nii reguleeritud, et rootor ei käiks vastu klotse. Kuidagi ikka sahistab. On võimalik kuidagi klotse kaugemale reguleerida või on klotside vahel olev vedru väsinud ja ei lükka silindreid piisavalt sisse tagasi?
Klotse kaugemale reguleerida ei saa, kauguse määravad püsivalt/automaatselt ära kolbide tihendi tagastussüsteem.
Klotsi vedru ei lükka kolbe laiemaks, vaid hoiab klotse kolbide küljes/vastas.
veel üks sahistusvõimalus:
Kui rummulaagrites loks sees, siis hakkab rootor samuti vastu klotse sahistama.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Ketaspiduri reguleerimine
Vot seda ma kahtlustasin. Pmõtselt oleks sellest rutska jutust ka aru saanud aga t asemel pandud d (vastu mida -> rutskat) hakkas segama. Ja eebel tundus mingi kavala tuulina, mis sadulat veel lisaks kettale paigal hoiab - teada ju, et kinni keeramisel võib sadul ka nihkuda - ketas ise paindub ju natuke läbierikr kirjutas:enamusele oleks kodusem ilmselt "link vastu lenksu"slinki kirjutas: suruda eebel mööda rutskad ning sadul kinni keerata.
Re: Ketaspiduri reguleerimine
No.. palju kära ühest trükiveast..
Re: Ketaspiduri reguleerimine
ma lihtsalt põhjendasin, millest selline küsimus üldse tekkis. Tegelen ise ka vahest XT sadula asendi timmimisega ning sellise segase lausekatke nägemine pani lootma, et keegi avaldab saladuse mismoodi sellest tülikast tuunimisest vabaneda... aga see selleks.slinki kirjutas:No.. palju kära ühest trükiveast..
TLÜs korraldatud loengusarja viimases osas rääkis hr Kukk ka sellest klotside vastu käimise probleemist natuke. Soovitus oli võll selliselt märgistada, et iga kord ratast eemaldades oleks võimalik see täpselt samamoodi tagasi panna. Ratta kasutamise tulemusena istub võll oma pesasse (värvikihi v suisa metalli või mõne muu materjali sisse) , võib olla ka deformeerub mingis suunas ning teises asendis tagasi pannes võib jääda kogu jooks tiba teise nurga alla. See aga omakorda võib viia ketta klotsiga kontakti.
Ma ei tea kui õige või vale see siin kellelegi tundub, kuid selline asi mulle loengust kõrva jäi ja hetkel tundus täiesti asjakohase kommentaarina antud teemas.