maanteekummi rõhk?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
maanteekummi rõhk?
aidake algajat palju mnt kummi rõhku panema pean? panin esimesel korral 7 atti. veeres hästi küll, aga äkki pannakse rohkem?
Mida sellisel juhul arvata, kui kummile on peale kirjutatud soovituslik rõhk 100psi-d ja max 150 psi-d ainult WITH HOOK BEAD RIM ? Palju võiks sinna sisse rõhku panna? 110 psid?? Mida üldse arvata sellisest kummist nagu Panaracer Stradius Pro (ZCG-Dura Compound)? See kumm tuli mulle Author A5502-ga kaasa.
Viimati muutis Peeter, 21. 08. 2003. 14:19, kokku muudetud 2 korda .
siinkohal on paslik veelkord meelde tuletada, et mul on pakkuda kumme, mis 150 psi taluvad. pidavuse kohta ei tea miskit öelda ja samas sein on kuidagi paksuvõituja, raske tundub ka raibe olevat, a kui lubatav rõhk sisse lüüa siis peaks veerema mis kolepriidik kirjutas:Ma panen alati lubatud max rõhu või hoopis 10% rohkem. Nt. Conti GP 3000 ja Michelin Axial Pro lubavad 8.5 aga 9 kannatavad ka ära. Odavamad kummid nt. Conti GP Classic läheb juba 8.5 juures ballooniks.
conti supersport ultra 20, mingi 250ga annaks ära, kolm tükki on, nii et kiirustage, seltsimehed.
"hook bead rim" on randiga velg. ehk siis vist iga tänapäevane velg kvalifitseerub...Peeter kirjutas:Mida sellisel juhul arvata, kui kummile on peale kirjutatud soovituslik rõhk 100psi-d ja max 150 psi-d ainult WITH HOOK BEAD RIM ? Palju võiks sinna sisse rõhku panna? 110 psid?? Mida üldse arvata sellisest kummist nagu Panaracer Stradius Pro (ZCG-Dura Compound)? See kumm tuli mul Author A5502-ga kaasa.
mina paneks 150, mida rohkem seda uhkem - veereb paremini ja on läbilöökide tõenäosus väiksem. aint põrutab tagumikku ja käsi rohkem.
ja kui liiga palju rõhku on, siis võib traadi juurest servast puruks kiskuda. aga sel juhul oli kehv kumm niikuinii
mul on kaks kummi niimodi servast ajaviiteks katki läinud - tavaliselt ultravastupidavad michelin kevlar actic-ud, praktiliselt kulumata mustriga veel.
Paar päeva tagasi maadlesin netis pool tundi erinevate rõhuühikute teisendamisega SI-süsteemi. Täna avastasin Nokia Roadie mnt. kummi pealt sõnumi: inflate to 7,7 bar ( 110psi). Seega, kui minu jalapumbaga (0...7 bar) viimase piirini lüüa, siis minu kehakaalule 74 kg peaks paras olema. Samas Schwalbe sisekummiga pakendis kaasa tulnud mõõtmisjunn näitab siis 90...95 psi.
Ole hea, räägi teistele (mulle) ka, mis siis välja rehkendasid ja teada said. Mul ka alati mõistus otsas, kui psisid ja barre pean sisse lööma, et palju see atm'ides teeb. Viimastest füüsikatundidest tugevalt pea 20 a möödas.tavaline jobu kirjutas:Paar päeva tagasi maadlesin netis pool tundi erinevate rõhuühikute teisendamisega SI-süsteemi.
Mittesüsteemsete ja SI-süsteemi rõhuühikute teisendamine:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=61#7
viimane veerg: rõhk
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=61#7
viimane veerg: rõhk
Tufo pakub väliskumme, mis on nn randiga balloonid (tubular clintcher)
MNT kummid kannatavad kuni 15 bar/220 psi
http://www.tufo.com/index.php?lg=en&mn=1&id=39
põnevad on ka balloonid:
Tufo 26?, tubulars for cycle-ball, artistic cycling, wheelchair sports
http://www.tufo.com/index.php?lg=en&mn=5&id=35
MNT kummid kannatavad kuni 15 bar/220 psi
http://www.tufo.com/index.php?lg=en&mn=1&id=39
põnevad on ka balloonid:
Tufo 26?, tubulars for cycle-ball, artistic cycling, wheelchair sports
http://www.tufo.com/index.php?lg=en&mn=5&id=35
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Mina panen alati maksimumi, mis kummil lubatud, on siis tegemist võistluse või treeninguga. Olen täheldanud, ja seda eriti kevadel liiva ja pasaga, et kui on näiteks 8 asemel 7, siis on tõenäosus kummi purunemisele oluliselt suurem. Mul, kui kumm läheb, on olnud peaaegu alati olnud väiksem rõhk, kui peab. Muidugi, on erandeid ja on läinud ka muul põhjusel...
Neid tahaks küll proovida. Ainult tekkis küsimus, et kus kohast antud kumme saaks? Mõni asjalik netipood? Eestist neid leida võib ainult unes vistmart kirjutas:Tufo pakub väliskumme, mis on nn randiga balloonid (tubular clintcher)
MNT kummid kannatavad kuni 15 bar/220 psi
http://www.tufo.com/index.php?lg=en&mn=1&id=39
USA/Kanada/Puerto Rico edasimüüjad. Euroopast pole veel poode leidnud, kuigi tegu Tsehhi firmaga.kalev kirjutas:Neid tahaks küll proovida. Ainult tekkis küsimus, et kus kohast antud kumme saaks? Mõni asjalik netipood? Eestist neid leida võib ainult unes vist
Hinnad hakkavad ~50 taalast, ühte kohta kiikasin sisse...
Signature sucks!
ei saa aru miks te kummid nii täis lööte???
oli vist 2001 aasta kui Jacky Durand käis tartu tänavasõidul ja rattarallil esimest korda. käisin seda tänavasõitu vaatamas ja kuna olin eelmisel päeval oma esimese mnt ratta ostnud, siis huvi pärast peale sõitu (kus Durand sai vist kolmanda koha) lükkasin sõrmed läbi võrkaia Durandi ratta tagakummile.. rõhku oli tal tagakummis ca 35-40 psi-d. keerasin siis enda rattal ka ventiilid lahti ja lasin rohkem kui poole rõhku kummidest välja
ja sama rattaga, ilmselt ka sama tagajooksu ja kummirõhuga võitis Durand järgmisel päeval ka rattaralli ära
oli vist 2001 aasta kui Jacky Durand käis tartu tänavasõidul ja rattarallil esimest korda. käisin seda tänavasõitu vaatamas ja kuna olin eelmisel päeval oma esimese mnt ratta ostnud, siis huvi pärast peale sõitu (kus Durand sai vist kolmanda koha) lükkasin sõrmed läbi võrkaia Durandi ratta tagakummile.. rõhku oli tal tagakummis ca 35-40 psi-d. keerasin siis enda rattal ka ventiilid lahti ja lasin rohkem kui poole rõhku kummidest välja
ja sama rattaga, ilmselt ka sama tagajooksu ja kummirõhuga võitis Durand järgmisel päeval ka rattaralli ära
40 pounds per square inch = 2.72183856 atm
Sellise rõhuga on sobilik MTB-ga sõita, kummil on suurem õhuruum ja ei teki snakebite.
Maanteel saad üsna varsti sisekummist lahti ja kui "lotoga" näkkab, võid velje kah maha kanda. Eriti mööda Eestimaa maanteid tiirutades.
Durand on vana kala, tegi konkurentidele väikse triki või siis lihtsalt oli kummil auk sees.
Sellise rõhuga on sobilik MTB-ga sõita, kummil on suurem õhuruum ja ei teki snakebite.
Maanteel saad üsna varsti sisekummist lahti ja kui "lotoga" näkkab, võid velje kah maha kanda. Eriti mööda Eestimaa maanteid tiirutades.
Durand on vana kala, tegi konkurentidele väikse triki või siis lihtsalt oli kummil auk sees.
Signature sucks!
sõitsin alguses koguaeg väikese rõhuga, umbes 40 psi-d. ratas veereb sellise rõhuga tegelikult paremini, eriti mitte väga siledal asfaldil. ainus miinus on see, et lahtised killustikukivid võivad kummi vastu pöida suruda ja kumm läheb katki, aga seda ei juhtu üldse nii tihti! kummirõhk sõltub suuresti ka kehakaalust, aga Durandil oli tagakumm küll kahtlaselt tühi. arvan siiski, et ta sõitis sellega niimoodi terve sõidu. viimasel ajal sõitsin 60-70 psi-ga.. üle selle hakkab ratas juba värisema teel ja ei veere enam hästi. vähemalt minu 70 kg kaalu juures.vaikija kirjutas:Kas Sa Ruve oledki nüüd aastast 2001 alates sõitnud maanteerattaga umbes 3bar kummirõhuga?
Korralik põrandapump ja mure murtud. Saadaval pea igas rattapoes. Maksavad nii 500 ringis.HUS kirjutas:Ei hakanud uut teemat tegema aga kus te pumpate oma kumme? MTB-ga hea, saab bensiinijaamades hakkama aga tavaliselt need üle 6-7 ei taha anda rõhku. Või teate mõnda võimsama kompressoriga jaama näiteks Mustamäe-Õismäe piirkonnas? Või uhate käsipumbaga? Raskeks ei lähe? Või on mingi kolmas moodus?
teinekord tee uus teema.HUS kirjutas:Ei hakanud uut teemat tegema aga kus te pumpate oma kumme? MTB-ga hea, saab bensiinijaamades hakkama aga tavaliselt need üle 6-7 ei taha anda rõhku. Või teate mõnda võimsama kompressoriga jaama näiteks Mustamäe-Õismäe piirkonnas? Või uhate käsipumbaga? Raskeks ei lähe? Või on mingi kolmas moodus?
kevadel oli pikk targutus sel teemal, otsi ajaloost.
põrandapumbaga.
Re: maanteekummi rõhk?
Siin üks MNT kummirõhu tabel, mis arvestab 2 tegurit > Kummi laius ja ratturi+ratta kaal.
Tabelis näide, et 200lb/90kg kogukaalu puhul tuleb sisse lüüa: 32mm kummil 57psi/4 bar ja 18mm kummil 134psi/9,3bar.
http://www.precisiontandems.com/photos_ ... echart.jpg
konvertida saab siin:
kg> lb
http://www.convert-me.com/en/convert/weight
psi> bar
http://www.convert-me.com/en/convert/pressure
Tabelis näide, et 200lb/90kg kogukaalu puhul tuleb sisse lüüa: 32mm kummil 57psi/4 bar ja 18mm kummil 134psi/9,3bar.
http://www.precisiontandems.com/photos_ ... echart.jpg
konvertida saab siin:
kg> lb
http://www.convert-me.com/en/convert/weight
psi> bar
http://www.convert-me.com/en/convert/pressure
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: maanteekummi rõhk?
ma kasutan seda meetodit, et vaatan kummi küljelt, palju max rõhk on lubatud ja pumpan siis selle numbri kummi sisse. seni pole pidanud pettuma.
Re: maanteekummi rõhk?
Kaalun umbes 70kg ja ma ei näe ühtegi põhjust, miks peaks üksinda trenni tehes üle 5 ati kummi lööma. Palju vähem põrutab meie halbadel teedel ja löökaukudesse ma ei sõida. Grupitrennis on võimalus, et ei näe löökauku ja sõidad sisse, siis võib läbi lüüa.
Võistlusel on muidugi maksimaalne veeremine oluline ja siis pumpan niipalju, kui rehv lubab.
Võistlusel on muidugi maksimaalne veeremine oluline ja siis pumpan niipalju, kui rehv lubab.
Re:
Lisaboonusena võivad need ei-tea-mitu-korda-maha-kukkunud manomeetrid täiesti aiateibaid näidata. Osta põrandapump (hädapärast käiks ka manomeetriga minipump aga sellega võid käed üle treenida).HUS kirjutas:saab bensiinijaamades hakkama aga tavaliselt need üle 6-7 ei taha anda rõhku.