Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Kummidele kohe oma foorum ;-)
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Rings
Rattur
Postitusi: 53
Liitunud: 30. 07. 2003. 21:21

Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Rings » 22. 09. 2006. 20:58

Võib-olla rumal küsimus või lihtsalt halb õnn aga igaks juhuks küsin ära.

Minu hübriidrattal on 700x32 mõõduga kummid. Ritchey Speedmax Cross väljas, suvaline sobivat mõõtu sisekumm sees. Pöiaks on RST Aero OCR. Pärast poest kaasa tulnud sisekummi katkiminekut olen olnud hädas sellega, et ükski ise allapandud sisekumm ei kesta. Ostsin korraga varuks Nokiani, CST ja Specialized'i sisekummi, kõik mõõdule 700x25/32. Kõigiga on juhtunud sama lugu - olen kummi hoolikalt sisetingimustes alla pannud ja peale nappi paarikümmend kilomeetrit sõitu tühja kummiga teele jäänud.

Esimene, Nokiani vahetuskumm läks vblla kruvikeerajaga pealepaneku nahka aga viimase kahe kummi pealepanekuks olen kasutanud kummiheebleid, pöia ja väliskummi tervise olen iga kord maniakaalse tähelepanuga üle käinud, veendunud ka, et neis mingit saasta poleks, rõhku olen pannud 4.5at, mis peaks asfaldisõiduks OK olema.

Mida ma valesti teen? Kas peaksin vaatama sisekummi suuremale mõõdule? Äkki see, mis on mõeldud 700x25 ja 700x32 sobib justkui esimesele näidatud mõõdule, aga mitte teisele? Mida valida, kas 700x35? Või on need 700x25 mõõdu kummid mingid maanteerataste omad ja seega eriti õhukesed või õrnad või ei sobi kruusale/metsateedele?

See ei tohiks justkui raketiteadus olla, ometi pean peale tänast 200 viimase sõidukilomeetri kohta viienda sisekummi alla keerama.
Viimati muutis Rings, 22. 09. 2006. 21:09, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 22. 09. 2006. 21:08

alustaks sealt, et kustkohast ja mismoodi need kummid sul katki on.
kas on samast kohast või erinevatest? kas tühjenevad aeglaselt või hetkega?
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7996
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 22. 09. 2006. 21:09

Oled sa jälginud, et kas sisekumm läheb alati ühest ja samast kohast katki? Kui ei ole, siis teinekord kui jälle puru, jäta meelde kus auk nt. ventiili suhtes asus. Kui on sama koht kogu aeg, siis peab mingi jama kas pöias või mantlis olema!
If everything's under control, you're going too slow!

Rings
Rattur
Postitusi: 53
Liitunud: 30. 07. 2003. 21:21

Postitus Postitas Rings » 22. 09. 2006. 21:12

Tühjenevad aeglaselt. S.t. pärast kummi tühjaksminekut võib selle veel paaril korral tugevalt täis pumbata ja mõne kilomeetri sõitagi.

Tegelikult tuhningi just prügikastis, et vana kummi üles leida - kui mõlemad on ühe koha pealt katki, on selge, et miski hõõrub või torgib. Samas imelik, et veljest ja väliskummist silma/käega üle libistades pole aru saanud. :oops:

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 22. 09. 2006. 23:16

No prügikastist väljatuhnitud kummist sa abi ei leia. Velje suhtes saad sa küll augu asukoha teada, aga väliskumm, milles probleem peitub, võib peale kummivahetust täiesti suvalises asendis olla.

Pakun, et sõitsid lihtsalt üle klaasikillu, selle tipp jäi väliskummi sisse ja see kratsib paarikümne kilomeetri jooksul sul iga sisekummi katki, mis alla paned. Vaata lihtsalt väliskummi sisepind hoolikalt üle. Klaasikahjustuse leiab kergesti üles, sest reeglina on augukoha peal väljaspool päris suur haav.

Endal on mitu korda esinenud kummiparandamise ülesandeid edasijõudnutele - kui kummi on katki torganud 0.1mm jämedune 5mm pikk terastraadi või harja tükk. Kust küll need tänavale tekkivad?
mustal taustal helendab must vari

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 22. 09. 2006. 23:47

Soovitan ka kontrollida pöiapaela. Siin juba ammu läbikäidud teema.
Sageli uutel ratastel tehase pael plastikust ja selle servad "saevad" vaikselt sisekummi. Augud imepisikesed ja seetõttu sageli kestab tühjenemisprotsess (keeruline sõna :oops: ) pikemalt. Ühe augu lapid ja kõrval juba teine ootel!
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Nero
Rattur
Postitusi: 85
Liitunud: 13. 03. 2004. 19:55

Postitus Postitas Nero » 23. 09. 2006. 13:41

Kõige lihtsam, vaheta väliskumm ja veljeteip(see kummiriba, mis velje peale käib) On olnud juhtumeid, kus on väliskummil defekt ja see "närib" õhukummi läbi. Samuti võib veljeteip sigadusi tega, kui on kuskilt kahekorra, või viltu või lihtsalt praak.

Nero

Kasutaja avatar
tsimpa
Rattur
Postitusi: 213
Liitunud: 14. 08. 2003. 10:32

Postitus Postitas tsimpa » 27. 09. 2006. 10:20

Soobel kirjutas:No prügikastist väljatuhnitud kummist sa abi ei leia. Velje suhtes saad sa küll augu asukoha teada, aga väliskumm, milles probleem peitub, võib peale kummivahetust täiesti suvalises asendis olla.
just seda viimast asjaolu tuleb kummi mahavõtmisel jälgida.
tuleb lahti võtta ainult üks väliskummi serv - seega jääb väliskumm velje suhtes ju paigale.
või no kui muidu ei saa siis tee kas või kriidiga veljele-kummile jutt peale et pärast kokku viia asend.

ma pakuks ka, et tõenäoline on peenike klaasikild.
kui oled veekausi meetodil sisekummi augu tuvastanud, siis saad paarisentimeetrise täpsusega teada ka vastava kohta veljel ning väliskummil. hoolikalt uurides või sõrmega kombates ehk õnnestub pahatekitaja leida.

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 27. 09. 2006. 21:10

tsimpa kirjutas:
Soobel kirjutas:No prügikastist väljatuhnitud kummist sa abi ei leia. Velje suhtes saad sa küll augu asukoha teada, aga väliskumm, milles probleem peitub, võib peale kummivahetust täiesti suvalises asendis olla.
just seda viimast asjaolu tuleb kummi mahavõtmisel jälgida.
tuleb lahti võtta ainult üks väliskummi serv - seega jääb väliskumm velje suhtes ju paigale.
või no kui muidu ei saa siis tee kas või kriidiga veljele-kummile jutt peale et pärast kokku viia asend


Soovitus interneti avarustelt - kui teed endale (välis)kummi ühes asendis pealepaneku reegliks, siis ei tohiks väliskummi katkise koha leidmine raske olla. Minul on alati firmatähise esimene täht ventiiliga kohakuti.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 27. 09. 2006. 21:17

mart2 kirjutas:Soovitus interneti avarustelt - kui teed endale (välis)kummi ühes asendis pealepaneku reegliks, siis ei tohiks väliskummi katkise koha leidmine raske olla. Minul on alati firmatähise esimene täht ventiiliga kohakuti.
Täiendaks seda soovitust sellega, et ventiili kohale sättida hoopis see koht, kus on psi'd ja/või bar'id. On topelt kasulik. Ei pea pumpamisel spikrit otsima.
Viimati muutis Külaline, 28. 09. 2006. 08:27, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 27. 09. 2006. 21:29

kisub vägisi offtopicuks kuid ei saa mainimata jätta, et
professionaalse suhtumisega tegija tunneb ära sellest, et peamine värviline kiri paikneb sümmeetriliselt ventiili vastaskaarel.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3638
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 27. 09. 2006. 22:32

erikr kirjutas:kisub vägisi offtopicuks kuid ei saa mainimata jätta, et
professionaalse suhtumisega tegija tunneb ära sellest, et peamine värviline kiri paikneb sümmeetriliselt ventiili vastaskaarel.
tallan OT-t edasi -
eksisteerib ka teine koolkond asjaarmastajaid, kes panevad kirjud jutud just ventiili kohale, mitte vastasküljele. Kunagi lähiminevikus, kui kummid kirevamaks läksid, oli sellel isegi ratsionaalne iva - et uut sisekummi toppides kiirelt (näiteks võistlusolukorras) ventiiliaugu pöias üles leiaks. Noh et nagu tead et ta seal peab olema, kui väliskummi ei keeruta.
Tänapäeval olen ma tõsistes raskustes, näituseks Maxxis Crossmark on kirju nagu mustlase seelik.
pidurdan OT.
Gravity is a Bitch

Jaaguar
Rattur
Postitusi: 271
Liitunud: 02. 05. 2006. 13:19

Postitus Postitas Jaaguar » 09. 04. 2007. 15:51

Kas ratta liigud tegid ikka korralikud??? Vahel mõjub ka see...vbl... :)
Stardis on alati tunne, et täna teen kõigile pähe, aga läheb nagu tavaliselt

ross
Rattur
Postitusi: 1
Liitunud: 22. 03. 2006. 14:45

Postitus Postitas ross » 19. 04. 2007. 22:43

jätkan natuke OT'd:
samuti küsimus edasijõudnutele: kuidas on võimalik sõita 4 50mm puidukruvi(praktiliselt ühes reas) väliskummist läbi?
töötan nimelt velotaksos, ning 2 päeva tagasi kutsuti kummi parandama.
üllatus oli jahmatav( another one for the books ;) )

Raunz
Rattur
Postitusi: 65
Liitunud: 20. 02. 2007. 21:40

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Raunz » 01. 05. 2007. 13:34

Rings kirjutas:Võib-olla rumal küsimus või lihtsalt halb õnn aga igaks juhuks küsin ära.

Minu hübriidrattal on 700x32 mõõduga kummid. Ritchey Speedmax Cross väljas, suvaline sobivat mõõtu sisekumm sees. Pöiaks on RST Aero OCR. Pärast poest kaasa tulnud sisekummi katkiminekut olen olnud hädas sellega, et ükski ise allapandud sisekumm ei kesta. Ostsin korraga varuks Nokiani, CST ja Specialized'i sisekummi, kõik mõõdule 700x25/32. Kõigiga on juhtunud sama lugu - olen kummi hoolikalt sisetingimustes alla pannud ja peale nappi paarikümmend kilomeetrit sõitu tühja kummiga teele jäänud.

Esimene, Nokiani vahetuskumm läks vblla kruvikeerajaga pealepaneku nahka aga viimase kahe kummi pealepanekuks olen kasutanud kummiheebleid, pöia ja väliskummi tervise olen iga kord maniakaalse tähelepanuga üle käinud, veendunud ka, et neis mingit saasta poleks, rõhku olen pannud 4.5at, mis peaks asfaldisõiduks OK olema.

Mida ma valesti teen? Kas peaksin vaatama sisekummi suuremale mõõdule? Äkki see, mis on mõeldud 700x25 ja 700x32 sobib justkui esimesele näidatud mõõdule, aga mitte teisele? Mida valida, kas 700x35? Või on need 700x25 mõõdu kummid mingid maanteerataste omad ja seega eriti õhukesed või õrnad või ei sobi kruusale/metsateedele?

See ei tohiks justkui raketiteadus olla, ometi pean peale tänast 200 viimase sõidukilomeetri kohta viienda sisekummi alla keerama.
Kui sa sisekummi vahetad ja pärast väliskummi peale paned, kontrolli ega sisekumm väliskummi vahele ei jäänud!

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Soobel » 10. 05. 2008. 11:02

Meenus, et kunagi sai proovitud kummi lappida SuperAttakiga. Lappida oli küll hea, vaata et aitas, kui augukesele tilk peale lasta ja valmis. Või siis panna sõrmeküüne suurune täkike StartSosse sisekummi peale.

Aga peale mõndasadat kilomeetrit hakkas kumm vussu kaotama, kuna SuperAtaki kiht oli kale ja pragunes ja hakkas õhku läbi laskma.

Nüüd aga reklaamitakse miskit SuperAtaki PowerGeeli, mis reklaami järgi olla elastne. Huvitav, kuda see liim kummiparandusse sobib?
mustal taustal helendab must vari

surfdude
Rattur
Postitusi: 26
Liitunud: 24. 03. 2004. 11:33

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas surfdude » 10. 05. 2008. 11:07

Schwalbe Marathon Plus rehvid abiks sulle, torkekindlad,sõidad ja kilomeetrid kogunevad muretult.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Soobel » 10. 05. 2008. 20:41

surfdude kirjutas:Schwalbe Marathon Plus rehvid abiks sulle, torkekindlad,sõidad ja kilomeetrid kogunevad muretult.
Kas äärekivikindlad ka? :twisted:

Torkeaugud ja klaasikillud kummi sees kadusid, kui panin alla Continentali võidusõidukummid, Nüüd olen pidanud kumme lappima vaid liiga uljaste äärekiviületuste pärast, meil teadupärast asfalditasaseid äärekivisid ei tunnistata, erinevalt muust maailmast.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Villem T » 11. 05. 2008. 11:20

Äärekivi-snakebite vastu on bunnyhop. Umbes selline asi:
Pilt

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Soobel » 13. 05. 2008. 14:07

Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm :P
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Villem T » 13. 05. 2008. 21:12

Soobel kirjutas:Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm :P
Tehtud. Ja ega need äärekivid NII kõrged ka pole.

kaarelk
Rattur
Postitusi: 337
Liitunud: 29. 05. 2006. 04:57

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas kaarelk » 14. 05. 2008. 09:00

Soobel kirjutas:Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm :P
OT aga : millisel rattal üldse nii meeletu teljevahe olla saab ? vana meestekas ? mõõtsin hetkel huvi pärast oma 59cm raamiga maantekat ja ei saanud isegi meetrit täis.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Villem T » 14. 05. 2008. 09:11

kaarelk kirjutas:
Soobel kirjutas:Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm :P
OT aga : millisel rattal üldse nii meeletu teljevahe olla saab ? vana meestekas ? mõõtsin hetkel huvi pärast oma 59cm raamiga maantekat ja ei saanud isegi meetrit täis.
DH rattal.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Soobel » 14. 05. 2008. 21:47

kaarelk kirjutas:
Soobel kirjutas:Tee seda ka rattaga, mille teljevahe on 130cm :P
millisel rattal üldse nii meeletu teljevahe olla saab ? vana meestekas
Jah, meestekas 30-date keskpaigast. Käigud, topeltveljed ja 22mm Continentalid on tal rohkem selline tuuninguvärk.

Üldiselt: ega see kumm nii pidevalt katki ka pole, kui pealkirjas kirjas, lihtsalt ei hakanud uut teemat tegema. Ja katki on seni ta läinud ikka rohkem isiklikust hooletusest äärekividel. Uue SuperAtaki proovin ka millaski ära, kui näppu sattub.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
AllarA
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 08. 10. 2009. 07:48

Re: kummis imepisike traaditükk?

Postitus Postitas AllarA » 11. 07. 2010. 16:22

Soobel kirjutas:Endal on mitu korda esinenud kummiparandamise ülesandeid edasijõudnutele - kui kummi on katki torganud 0.1mm jämedune 5mm pikk terastraadi või harja tükk. Kust küll need tänavale tekkivad?
Mul on sama mure. Üsna uskumatu on, et mitu korda järjest sama tüüpi asi kummi katki teeb. Mõte liigub ikka pigem sinnakanti, et ehk ei pea väliskumm valule vastu ja ajab kiudu? Ma ise 105kg, laps istmes 14kg, ehk selline koormus panebki kummi traati ajama? Väliskumm on miski noname, millele on rattatootja nimi peale joonistatud, st. ilmselt odav.

Kasutaja avatar
Cly/Suva
Rattur
Postitusi: 326
Liitunud: 20. 07. 2009. 10:11

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas Cly/Suva » 11. 07. 2010. 17:02

Ma olen ka seda peenikest traati kummi püüdnud mitmel korral. Täpselt ei tea kust see pärit on, aga üks teooria oli, et see on tänavapuhastusauto küljest, teine teooria, et autokummi seest. Enda rattal pole kummide sees üldse mingeid traate, seega ta ei saanud ka sealt pärit olla.
Twitter | Remixta | Blog
"Soovitaks kasutada 0,5 l spordijooki, mannerguga piima kaasa tassimine kipub nats tülikas olema jah"

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Kumm pidevalt katki, mida valesti teen

Postitus Postitas pärnu rattur » 11. 07. 2010. 19:05

Mingid rullnokad on oma BMW kummidel traadid välja sõitnud ja ei jõua uusi osta...
Ärge näkku lööge! [/OT]

Vasta

Mine “Kummid”