pole ka kunagi sellest kõva kahvli teemast aru saanud...SL kirjutas:Sauseri kommentaar “rigid” ratturitele oli konkreetne – pange amort ette ja normaalse laiusega lenks ka ning sellel rajal olete minut ringil kiirem. Lisas, et maratoni võitmine kõva rattaga oleks raskeks osutunud. Sest mööda siledat kruusa ühtlasel kiirusel liikudes võib kaalu olla mõni gramm rohkem. Sest see pole mägironimine, kus ka veepudelid ära visatakse. Aga hoida kõva ratast augulisel kivisel kruusal kontrolli all on lisa energia kulu. Lisaks veel otsesed mättalised / kivised lõigud, mis ikka on maratonil ka sees. Kui oled tehniliselt keskmisel (et mitte öelda kehval) tasemel, siis kõva ratas ainult võimendab niigi kehva sõiduoskust.
MTB Port of Tallinn GP 2010
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Mulle meeldis see lõik:
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Pigem mõtlen mingeid kitsamaid ühisüritusi äärmiselt tehnilistel lõikudel, põhimõttel, et harjutamine teeb meistriks, ühisharjutamine aga veelgi suuremaks meistriks.trc kirjutas:Kada kirjutas:XCO päevakud? Minusugune vanamees tuleks isegi kaema ja proovima
XCO päevakud on ju Kolma- näol olemas. Kui mina vana inimene meenutama hakkan siis olid ka ju Maximus ja TV3 kunagi. Ja ega see osavõtjate arv nii väga väike polnudki…
Proovisin Nõmme zikaanil poole pealt rattale hüpata, ei soovita... ratas lendas kuhugi kaugele sügavikku. Poole pealt on tasakaalu leidmine väga raske.Veiko V kirjutas:või sõidad alguses need niiöelda rasked kohad poolepealt.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
See uus laskumine mis oli järsu tagasipöördega, see oli ka Sauseri lemmik koht on jah raske poolelt peale minna aga teostatav.Kada kirjutas:
Proovisin Nõmme zikaanil poole pealt rattale hüpata, ei soovita... ratas lendas kuhugi kaugele sügavikku. Poole pealt on tasakaalu leidmine väga raske.
Niiöelda Sigvardi S tehtav
Suusasillajuurest 2`l erineval moel harjutatav.
Lossi kõrvalt trepikas mitmel erineval moel harjutatav.
Tagumise trepi laskumine 2 puuvahelt on üks ja ainus reegel, mida rohkem pidurdad hoogu maha seda raskem on (proovitud erinevad võimalused) ja ei tohi liiga ees olla sadul kõhule ja anna minna.
Eks vist enne lossijuurde tulemist see ,kus kõige rohkem kukuti see tahab kainet mõistus ja mis on vist kõige rohkem tekkinud sellist poleemikat. Sellest ka see aasta sai see koht ka tehtud teismoodi kui eelmine aasta.
Olen ise ka sealt kukkunud kordi 10 vist aga sellegi poolest lähen tagasi ja harjutan seda edasi, kuniks selgeks saab.
Ütleme, et mua on augustis rajal tagasi siis heameelega võtaks kellegi punti, kellaga harjutada erinevaid kohti.
Tiguliikur
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
kesse mua on? ja kust ta tagasi tuleb? Kuhu ta pärast läheb?
Gravity is a Bitch
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
A makeup artist (MUA) is an artist whose medium is the human body, applying makeup[1][2] and prosthetics for theatrical, television, film, fashion, magazines and other similar productions including all aspects of the modeling industry. Awards given for this profession in the entertainment industry include the Academy Award for Makeup[3] and even several entertainment industry awards such as the Emmy awards[4][5] and the Golden Globes[6] to name a few. In the United States as well as the other parts of the globe, professional licenses are required by agencies in order for them to hire the MUA. Bigger production companies[7] have in-house makeup artists on their payroll although most MUA’s generally are freelance[8] and their times remain flexible depending on the projects. Other MUA work[9] for specific brands such as MAC or Bobbi Brown.Kuldar kirjutas:kesse mua on? ja kust ta tagasi tuleb? Kuhu ta pärast läheb?
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Ma arvasin ka nii enne. Ja olen tulnud sealt alati maksimum kiirusega alla. Ning siis pidurid põhja ja pärast posti tagasi. Aga suurmeister (ma ühest videost natuke nägin) tuli oluliselt tasemini, pidurdas pikalt enne posti hoo maha (ehk koheselt pärast laskumise lõppu) tegi peaaegu kohapeal 180 kraadi pöörde ning kohe üles. Kokku võitis vähemalt kuni 5 sekundit ma arvan. Need, kes kohapeal olid võiksid kommenteerida, kas see oli iga ring nii. Kui jah, siis oleme jälle targemad natuke.Veiko V kirjutas:Tagumise trepi laskumine 2 puuvahelt on üks ja ainus reegel, mida rohkem pidurdad hoogu maha seda raskem on (proovitud erinevad võimalused) ja ei tohi liiga ees olla sadul kõhule ja anna minna.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Seda saab teha siis kui oled kogemsutega, mitte algaja sõitja. Hetkel jutt rohkem raja raskusest ja võtsin nõuks jagada kuidas sealt alla tulla algaja silmist vaadatuna.SL kirjutas:Veiko V kirjutas: Aga suurmeister (ma ühest videost natuke nägin) tuli oluliselt tasemini, pidurdas pikalt enne posti hoo maha (ehk koheselt pärast laskumise lõppu) tegi peaaegu kohapeal 180 kraadi pöörde ning kohe üles. Kokku võitis vähemalt kuni 5 sekundit ma arvan. Need, kes kohapeal olid võiksid kommenteerida, kas see oli iga ring nii. Kui jah, siis oleme jälle targemad natuke.
Teiseks sealt on FS rattaga ikka lihtsam kui HT`ga alla tulla, kunas olen omanud mõlemat ja mäletan erinevusi rattastes. Videos on ka näha, et ka Loo liikus kaugemale, kui Sauser.
Tüüpiliselt keegi ei jaga kahjuks, kuidas sõita ja mismoodi. Samas tean ühte head inimest, kes teeb seal kandis pidevalt trenne ja tasapisi hakkab neid julgemaid tulema juurde
Olen ise neid seal mõned korrad näinud ja asi on seda väärt.
Tiguliikur
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Veiko ära nüüd pahanda, aga mis ajast oled sina laskumiste ja tehniliste radade spetsialist?
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Ma ei olegi ega peagi ennast selleks ega hakka ka. Siin Eestis on kordades kõvemaid mehi ja ka naisi tehnilise osapealt aga vast ainuke kes midagi öelda julgeb või tahaks, et saaks rohkem julgemaid sõitjaid, kui ainult MNT confis MTB lendurid.AndreK kirjutas:Veiko ära nüüd pahanda, aga mis ajast oled sina laskumiste ja tehniliste radade spetsialist?
Her. Andre kui arvad, et pahandan siis eksid rängalt, pole põhjust kuskil või on kui SA oled siis jaga teistele õpetusi ??? Samas täiega puusse pannes või valet juttu kirjutades, kuidas algaja saaks harjutada neid kohti siis väga vabandust, ise olen nii õppinud vähemalt. Me kõik alustame kunagi kuskilt või eksin Kolmapäevakud räägivad sellest juba ise (Eriti Kakumäe etapp) aga puudu on veel selline osa ja siis hakkab vaikselt tulema ka neid tahtjaid, kes ka sellisele sõidule ennast kirja paneks. Kogu minu mõte ongi selles ja sinna see jääb.
Eks siis hoian suu kinni kui see rahvast häirib ja Härrad ebamugavust tunnevad.
Minupoolt on teema out nüüdseks.
Tiguliikur
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Ära nüüd kaant maha viska. See oli lihtsalt küsimus.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Ei viska, pigem ootaks just rohkem argumenteerimist ja kogemuste jagamist kuidas oleks parem ja mismoodi arendada kogu värki edasi. Eriti eespool sõitjad harrastajad, ehk seeriks kama.AndreK kirjutas:Ära nüüd kaant maha viska. See oli lihtsalt küsimus.
Tiguliikur
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Njaaa. Teema on juba ammu kiskunud OT-ks . Veel enam, natuke isiklikuks on mindud. On's seda vaja? Arutaks siiki pealkirjas nimetet sõidust ja rajast. Täna põgusalt ühe osalejaga vesteldes (kes stabiilselt liigub EEC 100 sees) sai selgeks, et kõnealuse võistluse trass on midagi muud võistluse ajal ja treeningul. Kui juba Saurus ütleb, et rada on raskusastmelt võrreldav MK etapiga siis tavalise Eesti harrastaja jaoks peabki antud rada olema võistlustingimustes ülejõu käiv kui sõidetav. Kõik on kindlast võimelised sõitma WRC autoga võistlustrassil. Aga kui tavaline karvakäsi peaks seda tegema eliidi kiirusel, siis järgmine loogiline istumiskoht oleks kas ratastool või lebamine puusärgis. Eesti harrastajaskonna tase on äärest äärde ja vabandust väga, aga vaid vähesed on võimelised antud rada läbima edukalt rattaseljas ja 1,5h pärast finisheerima ilma ühegi kaduta (tervis ja tehnika, vaimust rääkimatta). Mis noortesse puutub, siis eesti rattaspordi järelkasvu kasvatatakse vaid maanteesõiduks, sest sellega on mujal maailmas rohkem võimalus läbi lüüa. Eesti lamedal maastikul XCO sõitjaks ei ole lihtsalt võimalik kasvada. Seekord olid stardis kainelt mõtlevad eliit ja harrastusratturid, kes tunnevad enda võimeid ja siis veel näpuotsaga ka seiklejaid kelle jaoks antud rajad olid midagi uut ja ulmelist. Nende kainelt mõtlejate jaoks sobibki aastas üks säherdune meie mõistes hard core võistlus, mitte aga tervet sarja. Nii väikse osalejaskonnaga ei kata kohe kuidagi kõikki üritusega kaasnevaid kulusid ja nö omast taskust ja ala populariseerimise mõttes kannatabki vaid "pealemakstes" korraldada vaid ühe võistluse. Ehk antud võistluse trass paneb kukalt kratsima seni end EEC-l ja Kolmapäevakutel XC kunnina tundva karvajala. Ei kahtle, et sisimas tahaksime kõik MTB sõitjad elada maal, kus karme laskumisi ja tapvaid tõuse oleks sama palju kui liikmeid Keskerakonnal. Paraku elame Eestis, kus mõõdupuuks on EEC ja julgust jagub vaid niipalju, kui tehnika lõhkumise alla panna suudame. Antud rajal harjutades saame vaid selle trassi heaks läbijaks, tõmmates sellise rasskusastmega raja maha kuskil mujal Maarjamaal, oleks olukord sama - kõik suudavad raja treeningtempos läbida aga võistlussituatsioonis...
Pakun, et enne 3-4 aastat XCO sarja ei korralda. kokku 35-40 ratturi jaoks ei ole seda pointi lihtsalt korraldada. Kui, siis vaid stardimaksuga, mis igale osalejale jääks selgeks röövimiseks. Naudime antud actioni korra aastas edasi - kutsume vaatemängu pakkuma oma parimad sõitjad ja lisana ehk õnnestub veel mõni ilmaäss kohale tarida. Erinevus võiks vaid olla selles, et iga aasta korraldatakse võistlus erinevas Eesti otsas, et avastada ja tutvustada tarbijale uusi kohti ja võimalusi.
NB! Kui praegu kurdavad enda sportimist ise kinni maksvad harrastajad, et tehnika ülapidamine on kallis ja jupid kiirelt kuluma, siis ausalt, 1200 tõusumeetrit korra kuus tehnilisel ja lühikesel võistlusrajal kulutab käigukasti kiiremini, kui me oodatagi oskame. Muidugi plaksutaks kaupmees selle peale vaid käsi, aga seda vaid esimesel aastal, kuni meie niigi vaene rattur saab selgeks, et majanduslikult ei ole võimalik antud võistlust tihti läbima. Pigem võetaksegi aastas ette kuni paar võistlust ilma eelneva harjutamiseta. Ja nende paari võistlusega ja olematu harjutamiseta ei saa heaks raske XCO sõitjaks!
Pakun, et enne 3-4 aastat XCO sarja ei korralda. kokku 35-40 ratturi jaoks ei ole seda pointi lihtsalt korraldada. Kui, siis vaid stardimaksuga, mis igale osalejale jääks selgeks röövimiseks. Naudime antud actioni korra aastas edasi - kutsume vaatemängu pakkuma oma parimad sõitjad ja lisana ehk õnnestub veel mõni ilmaäss kohale tarida. Erinevus võiks vaid olla selles, et iga aasta korraldatakse võistlus erinevas Eesti otsas, et avastada ja tutvustada tarbijale uusi kohti ja võimalusi.
NB! Kui praegu kurdavad enda sportimist ise kinni maksvad harrastajad, et tehnika ülapidamine on kallis ja jupid kiirelt kuluma, siis ausalt, 1200 tõusumeetrit korra kuus tehnilisel ja lühikesel võistlusrajal kulutab käigukasti kiiremini, kui me oodatagi oskame. Muidugi plaksutaks kaupmees selle peale vaid käsi, aga seda vaid esimesel aastal, kuni meie niigi vaene rattur saab selgeks, et majanduslikult ei ole võimalik antud võistlust tihti läbima. Pigem võetaksegi aastas ette kuni paar võistlust ilma eelneva harjutamiseta. Ja nende paari võistlusega ja olematu harjutamiseta ei saa heaks raske XCO sõitjaks!
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Sattusin juhuslikult pealtvaatajate sekka ja peab tõdema, et ei uskunud oma silmi kui rada nägin - vägev. Meeldiv oli näha ka seda, et kohalikud sõitjad ei ole nõrgad vaid lihtsalt kasina sõidutehnikaga mis on vabalt omandatav. Selle raja jaoks ka veidra konfiguratsiooniga rattaid oli palju.
Mis värk selle jäiga kahvliga on? Huvipärast ka seda kas mõni sentimeeter sadulat madalamaks lasta ei oleks mõistlik, saaks ju ratta seljas pisut elavamalt tunda ja rajaga koostööd teha?
Tegelikult teie omavahelised sõidutehnilised tähelepanekud on täiesti asjakohased suuresosas aga tegelikult ärge kartke arutleda nendel teemadel "tatikatega" kohalikel nõlvadel kellel on peas suur kiiver ja vedrusid rattal rohkem kui üks sest nad on laskumiste peal tegelikult päris kõvad kärbsed.
PS! Big Airist on ikkagi kahju.
Mis värk selle jäiga kahvliga on? Huvipärast ka seda kas mõni sentimeeter sadulat madalamaks lasta ei oleks mõistlik, saaks ju ratta seljas pisut elavamalt tunda ja rajaga koostööd teha?
Tegelikult teie omavahelised sõidutehnilised tähelepanekud on täiesti asjakohased suuresosas aga tegelikult ärge kartke arutleda nendel teemadel "tatikatega" kohalikel nõlvadel kellel on peas suur kiiver ja vedrusid rattal rohkem kui üks sest nad on laskumiste peal tegelikult päris kõvad kärbsed.
PS! Big Airist on ikkagi kahju.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Foorumis heietades ei saa vist tehnikat paika? Pakun, et selleks, et rattaga sõitta, tuleb rattaga sõitta?
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Eksid rängalt. Foorumis saab käiguvahetaja korda, sõidutehnika lakke ja põlvehädadest ka lahti!AndreK kirjutas:Foorumis heietades ei saa vist tehnikat paika? Pakun, et selleks, et rattaga sõitta, tuleb rattaga sõitta?
If everything's under control, you're going too slow!
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
sul on tuline õigus! õnneks pole keegi ka vastupidist väitnudAndreK kirjutas:Foorumis heietades ei saa vist tehnikat paika? Pakun, et selleks, et rattaga sõitta, tuleb rattaga sõitta?
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Sulevil on mootorrattal palju häid mõtteid/küsimusi tekkinud ja tekkis tahtmine ka sõna sekka öelda. Ilmselt olen üks taoline harrastja, kes oleks Elioni tulemuste põhjal kvalifitseerunud ja kes aeg-ajalt kirub liiga lihtsaid radasid ja keda korraldajad koos paljude teistega starti oleks oodanud.
Stardinimekirja vaadates oli korraldajatest natuke kahju- harrastajaid, kellele võistlust tehti oli stardis vaid tõsine käputäis. Mis seal salata, vähkresin õhtuti voodis ja mõtlesin kas osaleda või mitte. Lõpuks jäid peale vastuargumendid ja osalema ei tulnud. Miks? Kartsin!
Olin rada proovinud ja tundsin selgelt, et see rada ei vasta minu tänastele võimetele. Puudu jääb oskustest ja ka füüsisest. Elionil võin 100 hulgas sõita, aga sellest ei piisa sellel rajal võistlemiseks. Tõusud olid minu jaoks nii rängad, et kõik ülejäänud rajaosad pidin taastumisega tegelema. Ei olnud lõbus.
Treeningtempos sõites sain enamus laskumistest alla, aga nautida ei suutnud. Kui Rõuge tuuril naudin nii laskumisi kui ka tõuse, siis Nõmme rada on hoopis teistsugune. Selline, mida ma pole harjunud sõitma ja millel ma pole harjunud võistlema.
Aste Elioni kihutamiselt Nõmme rajale, mis olevat isegi raskem kui mõned MK rajad, on harrastaja jaoks liiga suur. Puudu on see loogiline trepp, kus saaks samm-sammult areneda õppida ja harjuda. Ma ei ole seda tüüpi harrastaja, kellele meeldib üksi Nõmme või Harku metsas raskeid lõike harjutamas käija.
Ilmselt hirmutas mind ka see, et kõik, kes üles olid antud, olid minust taseme poolest kõvasti üle ja nimekirja vaadates paistis, et kellegagi pole võidu sõita. Pisut häiris ka see litsentsi ja klubi nõue. Ei ole mul ei klubi ega litsentsi ja harrastaja jaoks, kes tahab vahest rattaga sõita tundub see kuidagi ebavajalik.
Mis puudutab seda kitsa lenksu ja kõva kahvli kultust, siis siin tuleks vist eelkõige vaadata meie rattaässade otsa. Minu arvates on just eliit selle trendi looja ja harrastaja sörgib ju eliidi sabas. Kui ikka Kirsipuu või Oras on kõva kahvliga stardis, siis järelikult on nii parem. Mida lihtsamaks lähevad rajad, seda rohkem harrastajaid soetab kõva kahvli ja lõigatud lenksu. Ja seda evolutsiooni toetavad selgelt täna Eestis korraldatavad võistlused, kus osalevad massid.
Lahe, et korraldajad püssi põõsasse ei viska ja XCO seemet edasi külvavad. Edu!
P.S Sulev, miks sa ise ei osalenud, oleks üks startija juures:)? Kas mootorratas võistlejate ees on UCI nõue?
Stardinimekirja vaadates oli korraldajatest natuke kahju- harrastajaid, kellele võistlust tehti oli stardis vaid tõsine käputäis. Mis seal salata, vähkresin õhtuti voodis ja mõtlesin kas osaleda või mitte. Lõpuks jäid peale vastuargumendid ja osalema ei tulnud. Miks? Kartsin!
Olin rada proovinud ja tundsin selgelt, et see rada ei vasta minu tänastele võimetele. Puudu jääb oskustest ja ka füüsisest. Elionil võin 100 hulgas sõita, aga sellest ei piisa sellel rajal võistlemiseks. Tõusud olid minu jaoks nii rängad, et kõik ülejäänud rajaosad pidin taastumisega tegelema. Ei olnud lõbus.
Treeningtempos sõites sain enamus laskumistest alla, aga nautida ei suutnud. Kui Rõuge tuuril naudin nii laskumisi kui ka tõuse, siis Nõmme rada on hoopis teistsugune. Selline, mida ma pole harjunud sõitma ja millel ma pole harjunud võistlema.
Aste Elioni kihutamiselt Nõmme rajale, mis olevat isegi raskem kui mõned MK rajad, on harrastaja jaoks liiga suur. Puudu on see loogiline trepp, kus saaks samm-sammult areneda õppida ja harjuda. Ma ei ole seda tüüpi harrastaja, kellele meeldib üksi Nõmme või Harku metsas raskeid lõike harjutamas käija.
Ilmselt hirmutas mind ka see, et kõik, kes üles olid antud, olid minust taseme poolest kõvasti üle ja nimekirja vaadates paistis, et kellegagi pole võidu sõita. Pisut häiris ka see litsentsi ja klubi nõue. Ei ole mul ei klubi ega litsentsi ja harrastaja jaoks, kes tahab vahest rattaga sõita tundub see kuidagi ebavajalik.
Mis puudutab seda kitsa lenksu ja kõva kahvli kultust, siis siin tuleks vist eelkõige vaadata meie rattaässade otsa. Minu arvates on just eliit selle trendi looja ja harrastaja sörgib ju eliidi sabas. Kui ikka Kirsipuu või Oras on kõva kahvliga stardis, siis järelikult on nii parem. Mida lihtsamaks lähevad rajad, seda rohkem harrastajaid soetab kõva kahvli ja lõigatud lenksu. Ja seda evolutsiooni toetavad selgelt täna Eestis korraldatavad võistlused, kus osalevad massid.
Lahe, et korraldajad püssi põõsasse ei viska ja XCO seemet edasi külvavad. Edu!
P.S Sulev, miks sa ise ei osalenud, oleks üks startija juures:)? Kas mootorratas võistlejate ees on UCI nõue?
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Veiko sõnavõtud ja kogemused just kinnitavadki seda, et antud rada on läbitav ja sõidetav ka temale. Veikole kes ei ole vähemalt paljude arvates XO radade spetsialist.
Kui on rattureid, kes tahaksid selle raja muuta endale sõidetavaks, siis piisab elementaarsete eelduste korral ca 10-20x käia koos mõne asjast natuke rohkem jagava inimesega metsas ja see rada saab sõidetavaks.
Konkreetselt toimuvad ühes spordiklubis välirattatreeningud, kus iga tund (iga nädal) käsitletakse erinevat sõidutehnilist teemat. Käisin koos selle seltskonnaga vahetult enne rada vaatamas ning ca pooled sõitjad said enamusega rajast hakkama.
Me ei proovinud ainult "Pajuri laskumist" aga kõik muud kohad sai ära sõidetud.
Tegemist on inimestega, kes alles hiljuti on hakanud rattaga sõitma ja Elionis veel 200 sisse pole sõitnud.
Seega kõik on võimalik. Aga natuke on vaja vaeva näha.
Lisaks need jutud, et sõidan ennast tõusul pildituks ja siis ei saa mäest alla
Vat see on üks nipp ja kavalus, et ei tohi sõita ennast pildituks. Rattasõit ei ole päris nii, et panen alguses kohe täiega minema, sest pärast enam niikuinii ei jõua enam.
Kui on rattureid, kes tahaksid selle raja muuta endale sõidetavaks, siis piisab elementaarsete eelduste korral ca 10-20x käia koos mõne asjast natuke rohkem jagava inimesega metsas ja see rada saab sõidetavaks.
Konkreetselt toimuvad ühes spordiklubis välirattatreeningud, kus iga tund (iga nädal) käsitletakse erinevat sõidutehnilist teemat. Käisin koos selle seltskonnaga vahetult enne rada vaatamas ning ca pooled sõitjad said enamusega rajast hakkama.
Me ei proovinud ainult "Pajuri laskumist" aga kõik muud kohad sai ära sõidetud.
Tegemist on inimestega, kes alles hiljuti on hakanud rattaga sõitma ja Elionis veel 200 sisse pole sõitnud.
Seega kõik on võimalik. Aga natuke on vaja vaeva näha.
Lisaks need jutud, et sõidan ennast tõusul pildituks ja siis ei saa mäest alla
Vat see on üks nipp ja kavalus, et ei tohi sõita ennast pildituks. Rattasõit ei ole päris nii, et panen alguses kohe täiega minema, sest pärast enam niikuinii ei jõua enam.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Motikas on jah, UCI nõue. MK-del on isegi kaks motikat - ees ja taga. Ning peale selle see on fun. Seepärast, et kogu see värk tervikuna on fun ma seda teengiRain kirjutas:P.S Sulev, miks sa ise ei osalenud, oleks üks startija juures:)? Kas mootorratas võistlejate ees on UCI nõue?
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Eilne paduvihm on Nõmme nõlval päris korralikult kurja teinud. Paar lõiku rajast on laupäevase võistluse ja eilse vihmavee koosmõjul võrreldes nädalataguse ajaga tundmatuseni muutunud.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Ca kolmel või neljal korral sõitis nagu kõik teisedki suure parinaga lõppu ja neljal korral SL'i poolt viidatud meetodil.SL kirjutas:Veiko V kirjutas:Aga suurmeister (ma ühest videost natuke nägin) tuli oluliselt tasemini, pidurdas pikalt enne posti hoo maha (ehk koheselt pärast laskumise lõppu) tegi peaaegu kohapeal 180 kraadi pöörde ning kohe üles. Kokku võitis vähemalt kuni 5 sekundit ma arvan. Need, kes kohapeal olid võiksid kommenteerida, kas see oli iga ring nii. Kui jah, siis oleme jälle targemad natuke.
trc. Performance, it's the name of the game!
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Glehni lossi juurest on läinud 3 meetrit nõlva nii, et kanalisatsioonitorud on pikalt õhus rippumas. See ei ole võistlusest tingitud, vaid sealt on ikka konkreetne kosk alla lennanud.kalari kirjutas:Eilne paduvihm on Nõmme nõlval päris korralikult kurja teinud. Paar lõiku rajast on laupäevase võistluse ja eilse vihmavee koosmõjul võrreldes nädalataguse ajaga tundmatuseni muutunud.
Tuubi tõus on muidugi valus laks, sealt ei sõida praegu ei alla ega üles enam mingi valemiga.
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee
http://www.ccrotamobilis.ee
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Pigem on see ikka lihtne erosiooni valem - lahti sõidetud pinnas + vesi.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Meie meeskond läheb rajale korrastustöid tegema E, 12.07.
On selge, et selline vihm liigitub eriliste sündmuste lahtrisse, tegemist polnud tavalise vihmaga. Siseruumid ujusid, tänavad ummistusid, samuti voolas nõlvadelt vett alla oluliselt rohkem ja oluliselt tugevamalt, kui tavaliselt.
Kuid teeme rajal mis vaja, et taastada võistluseelne olukord.
On selge, et selline vihm liigitub eriliste sündmuste lahtrisse, tegemist polnud tavalise vihmaga. Siseruumid ujusid, tänavad ummistusid, samuti voolas nõlvadelt vett alla oluliselt rohkem ja oluliselt tugevamalt, kui tavaliselt.
Kuid teeme rajal mis vaja, et taastada võistluseelne olukord.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Milleks motikas hea on? Et keegi kuskilt valesti ei sõidaks? Kas motikas esimestele paha haisu ja vingugaasi näkku ei aja?SL kirjutas:Motikas on jah, UCI nõue. MK-del on isegi kaks motikat - ees ja taga. Ning peale selle see on fun. Seepärast, et kogu see värk tervikuna on fun ma seda teengiRain kirjutas:P.S Sulev, miks sa ise ei osalenud, oleks üks startija juures:)? Kas mootorratas võistlejate ees on UCI nõue?
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Valesti sõitmise pärast seda küll nagu vaja poleks, vastasel korral peaks ju iga võistleja ees motikas olema, sest silmside kaob sellel rajal ruttu. Pigem ikka fun:)Nongrata kirjutas:Milleks motikas hea on? Et keegi kuskilt valesti ei sõidaks? Kas motikas esimestele paha haisu ja vingugaasi näkku ei aja?SL kirjutas:Motikas on jah, UCI nõue. MK-del on isegi kaks motikat - ees ja taga. Ning peale selle see on fun. Seepärast, et kogu see värk tervikuna on fun ma seda teengiRain kirjutas:P.S Sulev, miks sa ise ei osalenud, oleks üks startija juures:)? Kas mootorratas võistlejate ees on UCI nõue?
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Motika piloot peab ilmselt jälgima, et rada korras oleks. Muidu tuleb liider pea lenksu all ja üllatub. Kui motikas viimase kätte saab, siis tuleb maha?
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
UCI rules 4.2.056 The organiser shall provide a motorcycle to mark the front of the race (“lead bike“), and a motorcycle to mark the rear of the race (“sweep bike“). For Olympic format events, the lead bike must display on its front the number of laps remaining in the race.
Et siis mitu asja
a) näitab kus on liider, kes on liider
b) ajab publiku laiali, tõstab publiku tähelepanu
c) näitab lõppu
d) kui vaja näitab rada ka loomulikult
e) kui midagi on rajal juhtunud, teatab nn staapi
Tavaliselt sõidetakse ca 30 sek-1 min ees, et heitgaasid / tolm ei segaks. Väga tehnilisi sektsioone välditakse, et mitte ette jääda.
Et siis mitu asja
a) näitab kus on liider, kes on liider
b) ajab publiku laiali, tõstab publiku tähelepanu
c) näitab lõppu
d) kui vaja näitab rada ka loomulikult
e) kui midagi on rajal juhtunud, teatab nn staapi
Tavaliselt sõidetakse ca 30 sek-1 min ees, et heitgaasid / tolm ei segaks. Väga tehnilisi sektsioone välditakse, et mitte ette jääda.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
PS - ma pole kunagi varjanud, et fun mängib ka oma osa. See ongi kõige parem, kui fan ja kohustused kokku lähevad.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Nüüd võib Tallinna Sadama GP 2010 lugeda lõppenuks: http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 9774721933
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Lõpuks on pildid ka ProKlubi galeriis.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Üks kahest rootslasest on oma kodulehele üles pannud väikeses kokkuvõtte Eesti reisist. Mõned mõtted, tema kirjatükist:
Emmy siiatuleku põhjus oli UCI punktide kogumine.
Keeruline oli leida võistluskeskust, kuna väljas polnud ühtegi silti rattavõistluse kohta.
Rajaga tutvudes leidsid eest sileda valgustusega suusaraja, aga peatselt avastasid, et esmamulje lihtsast rajast oli petlik.
Ma pole kunagi nii raskel rajal sõitnud! Kõik laskumised olid ekstreemselt tehnilised. Esimest laskumist harjutasime ca pool tundi. Ja lõpuks loobusime ning sõitsime edasi- ei saanud kordagi ülevalt alla sõidetud.
6,4 km pikkuse ringi läbimiseks kulutasime ca 2,5h. Kogu pärastlõuna juurdlesin raja raskemate kohtade üle ja ei suutnud otsustada kas sõita alla ja loota, et õnnestub või alla anda ja joosta?
Võistlus algas hästi aga kukkumine esimesel laskumisel ja edaspidi langetasid tüdruku neljandaks. Räägib, et võistluse lõppedes oli ta keha täis kriimustusi ja sinikaid, kuna ei suutnud rattal püsida. Kukkusin ja rullusin (ei tea kui palju kordi) kogu võistluse jooksul. Siiski pean ütlema, et sain väga palju kogemusi. Rootsi rajad tunduvad tänu sellele kogemusele väga lihtsad.
Kalevipoja maratonist ka pisut:
Oli 27 kraadi sooja ja stardis oli väga kitsas, aga mul õnnestus slaalomit sõites teha hea start. Tundsin end tugevana kogu sõidu jooksul ja seetõttu oli hea meel et võitsin. See oli Eesti suurim rattavõistlus (kes talle sellist jama küll rääkis?) ja nii populaarne, et seal isegi filmiti. Igaljuhul võitsin ma auhinnaks survepesuri ja hokimängu. Ärge küsige kuidas see meil autosse ära mahtus.
Pean tunnistama, et Eesti ületas minu ootusi. Inimesed polnudki jobud. Korraldajad olid tublid. Osta oli odav. Jama oli see, et suur vahe on rikastel ja vaestel. Majade esiküljed on ilusad, aga tagahoovid, seal kus turiste pole on räpased. Pean veel lisama, et Eestis on rattasõit snoobide spordiala.
http://emmythelberg.com/
Ja nüüd snoobid, marss trenni!
Emmy siiatuleku põhjus oli UCI punktide kogumine.
Keeruline oli leida võistluskeskust, kuna väljas polnud ühtegi silti rattavõistluse kohta.
Rajaga tutvudes leidsid eest sileda valgustusega suusaraja, aga peatselt avastasid, et esmamulje lihtsast rajast oli petlik.
Ma pole kunagi nii raskel rajal sõitnud! Kõik laskumised olid ekstreemselt tehnilised. Esimest laskumist harjutasime ca pool tundi. Ja lõpuks loobusime ning sõitsime edasi- ei saanud kordagi ülevalt alla sõidetud.
6,4 km pikkuse ringi läbimiseks kulutasime ca 2,5h. Kogu pärastlõuna juurdlesin raja raskemate kohtade üle ja ei suutnud otsustada kas sõita alla ja loota, et õnnestub või alla anda ja joosta?
Võistlus algas hästi aga kukkumine esimesel laskumisel ja edaspidi langetasid tüdruku neljandaks. Räägib, et võistluse lõppedes oli ta keha täis kriimustusi ja sinikaid, kuna ei suutnud rattal püsida. Kukkusin ja rullusin (ei tea kui palju kordi) kogu võistluse jooksul. Siiski pean ütlema, et sain väga palju kogemusi. Rootsi rajad tunduvad tänu sellele kogemusele väga lihtsad.
Kalevipoja maratonist ka pisut:
Oli 27 kraadi sooja ja stardis oli väga kitsas, aga mul õnnestus slaalomit sõites teha hea start. Tundsin end tugevana kogu sõidu jooksul ja seetõttu oli hea meel et võitsin. See oli Eesti suurim rattavõistlus (kes talle sellist jama küll rääkis?) ja nii populaarne, et seal isegi filmiti. Igaljuhul võitsin ma auhinnaks survepesuri ja hokimängu. Ärge küsige kuidas see meil autosse ära mahtus.
Pean tunnistama, et Eesti ületas minu ootusi. Inimesed polnudki jobud. Korraldajad olid tublid. Osta oli odav. Jama oli see, et suur vahe on rikastel ja vaestel. Majade esiküljed on ilusad, aga tagahoovid, seal kus turiste pole on räpased. Pean veel lisama, et Eestis on rattasõit snoobide spordiala.
http://emmythelberg.com/
Ja nüüd snoobid, marss trenni!
Viimati muutis Rain, 22. 07. 2010. 14:11, muudetud 1 kord.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Selle jättis ta kirja panemata, et peale järjekordset matsu laskumisel vasakule küljele lõi tal tagajooksu kiirkinniti hoova (eriline weightweenie versioon) pidurisadula alt läbi pidurikettasse kinni.
Läheduses juhtus olema paar mitte eriti jobu eestlast, kellest ühel leidus taskus sobilik tööriist ja teisel viitsimine pidurisadul maha keerata, hoob tagasi painutada ja pidurisadul tagasi panna.
Läheduses juhtus olema paar mitte eriti jobu eestlast, kellest ühel leidus taskus sobilik tööriist ja teisel viitsimine pidurisadul maha keerata, hoob tagasi painutada ja pidurisadul tagasi panna.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
ja selle, kuidas ta pärast Nõmme spordikeskuse majade varjus kateloki peal pastat keetiserikr kirjutas:Selle jättis ta kirja panemata, et ...
If everything's under control, you're going too slow!
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Kui hästi läheb on Emmy ka järgmine aasta uuesti stardis, kui kalender ja ajastus sobib
Loodame parimat eks.
Loodame parimat eks.
Tiguliikur
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Mõtlesin, et kirjutan talle. Umbes nii, et täname Teid väga, arenenud inimesed, et andsite meie rahvale rahuldava hinde. Et ootame Teid järgmisel aastal huviga starti, eriti aga ootame inimarengu aruannet pärast Estlandi reisi. Tegelikult see rootslaste arvamus ise-endast on ikka hämmastav.Rain kirjutas:Pean tunnistama, et Eesti ületas minu ootusi. Inimesed olid polnudki jobud.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Kus kuradi Potjomkini külas ta huvitav käis. Läheks vaataks ise kah neid ilusate fassaadidega koledate tagumikega maju.Rain kirjutas:Pean tunnistama, et Eesti ületas minu ootusi. Inimesed olid polnudki jobud. Korraldajad olid tublid. Osta oli odav. Jama oli see, et suur vahe on rikastel ja vaestel. Majade esiküljed on ilusad, aga tagahoovid, seal kus turiste pole on räpased. Pean veel lisama, et Eestis on rattasõit snoobide spordiala.
http://emmythelberg.com/
Ja nüüd snoobid, marss trenni!
[/quote] Mõtlesin, et kirjutan talle. Umbes nii, et täname Teid väga, arenenud inimesed, et andsite meie rahvale rahuldava hinde. Et ootame Teid järgmisel aastal huviga starti, eriti aga ootame inimarengu aruannet pärast Estlandi reisi. Tegelikult see rootslaste arvamus ise-endast on ikka hämmastav.[/quote]
Noh… Eks iga rahvus on enda meelest parim. Iseasi kui korrektne sellist iba on ühel sportlasel oma blogis kirjutada.
trc. Performance, it's the name of the game!
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Äkki ta mõtles seda Kuremaa asulakest. Et noh seal oli paar sellist maja mille võiks kokku lükata või nii. Aga muidu küll päris julged välja ütlemised.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Kusjuures silma on jäänud veel analoogseid sõnavõtte naissoost tippsportlaste poolt kes Eestis on käinud. Mingi trend?
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Kui nüüd enda saba liputamine ja selle saba peale astuja kõrvale jätta, siis kas te seda panite tähele, et sportlasel oli raskusi võistluspaiga üles leidmisega. Kas see ei ütle korralduse kohta natuke midagi? Kõik maailmas ei tea, kus nõmme spordikeskus asub. Ürituse reklaam oli siin foorumis ja Facebookis (vabandan kui midagi on kahe silma vahele jäänud) - isegi kolmapäevakutel on oma netisait kogu info, protokollide, piltide ja muu teabega olemas. Isegi Proklubi kodukal olevas kalendris on Tallinna Sadama GP passiivselt üks võistlus teiste vahel, mitte ei ole lingina nagu on Aerobike või kolmapäevakud või EMS või isegi Marimetsa Cup. Mõtlemiskoht?
PS. Õigus - Sportinfos oli ka info üleval, nii palju kui seda seal on (nt. inglise keelses juhendis ei ole viidet Nõmme Spordikeskuse kodulehele nagu seda on eesti keelses juhendis, aadressi ka pole).
PS. Õigus - Sportinfos oli ka info üleval, nii palju kui seda seal on (nt. inglise keelses juhendis ei ole viidet Nõmme Spordikeskuse kodulehele nagu seda on eesti keelses juhendis, aadressi ka pole).
If everything's under control, you're going too slow!
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Ehk kas saab paremini teha? Jah, loomulikult saab paremini teha. Alati saab paremini teha. Euroopas toimuvatest mtb võistlustest ei peaks siis üldse rääkima. Mingi korralik mandaat või mingi esindajate koosolek. Misasja. Katsu leida Val di sole world cupi kohta adekvaatne ingliskeelne koduleht. Jne. Aga ma sellest ei rääkinud. Ma rääkisin hoopis teisest asjast. Ja ma ei rääkinud enda saba liputamisest.KaupoR kirjutas:Kui nüüd enda saba liputamine ja selle saba peale astuja kõrvale jätta, siis kas te seda panite tähele, et sportlasel oli raskusi võistluspaiga üles leidmisega. Kas see ei ütle korralduse kohta natuke midagi? Kõik maailmas ei tea, kus nõmme spordikeskus asub. Ürituse reklaam oli siin foorumis ja Facebookis (vabandan kui midagi on kahe silma vahele jäänud) - isegi kolmapäevakutel on oma netisait kogu info, protokollide, piltide ja muu teabega olemas. Isegi Proklubi kodukal olevas kalendris on Tallinna Sadama GP passiivselt üks võistlus teiste vahel, mitte ei ole lingina nagu on Aerobike või kolmapäevakud või EMS või isegi Marimetsa Cup. Mõtlemiskoht?
PS. Õigus - Sportinfos oli ka info üleval, nii palju kui seda seal on (nt. inglise keelses juhendis ei ole viidet Nõmme Spordikeskuse kodulehele nagu seda on eesti keelses juhendis, aadressi ka pole).
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Tõsi, väga paljude Euroopa sõitude kodulehed on kohalikus, st prantsuse, saksa või itaalia keeles, kuid see on ka arusaadav massi tõttu ja kuidagi nende keeltega ikka hakkama saab. Point selles, et vähemalt on leht olemas!SL kirjutas:... Katsu leida Val di sole world cupi kohta adekvaatne ingliskeelne koduleht. Jne...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Antud juhul pole point siiski ka selles, kas koduleht on või pole, või mis keeles ta on. Kordan end, et jah, alati saab paremini ja koduleht ja suunaviidad ja mustmiljon asja veel teevad kokku veel parema võistluse. Üritame, püüame. Aga point siiski oli hoopis muus.Mati kirjutas:Tõsi, väga paljude Euroopa sõitude kodulehed on kohalikus, st prantsuse, saksa või itaalia keeles, kuid see on ka arusaadav massi tõttu ja kuidagi nende keeltega ikka hakkama saab. Point selles, et vähemalt on leht olemas!SL kirjutas:... Katsu leida Val di sole world cupi kohta adekvaatne ingliskeelne koduleht. Jne...
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
IMHO peaks imelihtne olema maps.google.com otsingusse kirjutada Nõmme Spordikeskus. Pigem see iseloomustab järjekordselt seda, et geograafia-arvutiõpetuse tunni asemel on trennis oldud. Ma arvan, et paljud spordihuvilised eestlased teavad ja/või suudavad vajadusel lihtsalt leida, kus asub näiteks Allianz Arena.KaupoR kirjutas:Kui nüüd enda saba liputamine ja selle saba peale astuja kõrvale jätta, siis kas te seda panite tähele, et sportlasel oli raskusi võistluspaiga üles leidmisega. Kas see ei ütle korralduse kohta natuke midagi? Kõik maailmas ei tea, kus nõmme spordikeskus asub.
Ning mis majade esikülge puudutab, siis ilmselt ei ole ta Malmö eeslinnades, kus elavad sõbralikud immigrandid, rattaga kruiisimas käinud
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Rain, kas räägid ise rootsi keelt? Või kust tõlke võtsid? Google tõlgib selle "jobud" kui "scary". Leida, et kohalikud polnudki nii hirmuäratavad on ju suht ok seisukoht.
Arne
Arne
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Malmö asub Härnösandist umbes täpselt sama kaugel kui Varssavi asub Tallinnast. Ise ka ei viitsiks 1000 km Varssavisse sõita et seal kruiisida:)LauriA kirjutas:Ning mis majade esikülge puudutab, siis ilmselt ei ole ta Malmö eeslinnades, kus elavad sõbralikud immigrandid, rattaga kruiisimas käinud
Jah, räägin. Jobud kindlasti ei ole parim viis seda mõtet edasi anda. Kõlab ilmselt pisut halvustavamalt, kui tema mõte. Hirmutav, kummaline, pelglik, õudust tekitav oleks õigem tõesti. Vabandan möödapaneku pärast.
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Vabandan, et julgesin natuke kriitiliselt sõna võtta. Kuigi ma ei mõelnud midagi paha, olin ise ka raja ääres ja nautisin võistlust. Lihtsalt püüdsin üleüldises eufoorias natuke teist vaatenurka avada. Eks me siis peame edaspidi lootma, et maailma staarid leiavad guugelmäpsi kaudu tee Nõmmele. Ma leian, et me ei peaks võtma eeskuju mitte halbadest näidetest (siin mainitud Val Di Sole) vaid hoopis headest (nt. http://www.tehvandi.ee/mk/index.php?id=50). Jah ma tean, et rahasummad EJL (või õigemini Proklubi) ja ESL käsutuses ei ole ilmselt võrdsed ... Igatahes soovin korraldajatele jõudu ja jaksu
If everything's under control, you're going too slow!
Re: MTB Port of Tallinn GP 2010
Nu loodame, et Rootsi tädi meid päris neandertallasteks ei pidanud
Eks me teame kõik, kui palju võib muutuda paari sõna tähendus, kui neis kasvõi rõhu asetustki muuta ! Ehk ta ikka päris nii (südames) ikka ei mõelnud, nagu kirjapildis välja kukkus ?1?!
Aga, vähemalt räägib ta kohalikele ässadele, et mitmetest laskumistest tuli ta alla kas jalgsi või külili/selili/kõhuli Igaljuhul jäi tal rajast positiivne emotsioon ja tahe enda tehnilisi oskusi lihvida !
PS. Kuidas kohale tulla - eks natuke võiks jah, kodutööd teha. Kindlasti on korraldajatel mõtteainet, mida teha järgmisel aastal paremini. Proffesionaalse kriitika ja heade ideede koha pealt on kõik oodatud oma arvamust avaldama Kui siin, avalikult, ei soovi kommenteerida, siis kasutaja SL'le saatke julgelt mõtteid ja ideid !
Eks me teame kõik, kui palju võib muutuda paari sõna tähendus, kui neis kasvõi rõhu asetustki muuta ! Ehk ta ikka päris nii (südames) ikka ei mõelnud, nagu kirjapildis välja kukkus ?1?!
Aga, vähemalt räägib ta kohalikele ässadele, et mitmetest laskumistest tuli ta alla kas jalgsi või külili/selili/kõhuli Igaljuhul jäi tal rajast positiivne emotsioon ja tahe enda tehnilisi oskusi lihvida !
PS. Kuidas kohale tulla - eks natuke võiks jah, kodutööd teha. Kindlasti on korraldajatel mõtteainet, mida teha järgmisel aastal paremini. Proffesionaalse kriitika ja heade ideede koha pealt on kõik oodatud oma arvamust avaldama Kui siin, avalikult, ei soovi kommenteerida, siis kasutaja SL'le saatke julgelt mõtteid ja ideid !