Spidoka paigaldamine

Pulsokast computrainerini
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
saltaan
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 14. 08. 2010. 11:11

Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas saltaan » 14. 08. 2010. 11:51

Teema on siin foorumis kindlasti läbi nämmutatud, kuid ma ei ole siiani siiski suutnud saada vastust oma küsimusele. Ka netis leiduvad materjalid on kõik ühte auku ja ammendavat vastust pole saanud.

Probleem on selles, et minu hinnangul näitab spidokas ikka väga valesti kui ta paigaldada nii, nagu kõik õpetavad ja nagu juhis ette näeb. Kilomeetri postide järgi vaadates valetab ta umbes 150 meetrit ühe kilomeetri kohta e. kui 100 km sõidad siis 15km saad petta. GPS'd ju teevad oma arvutusi km. postide järgi, nii et väga valesti nad ei saa olla. Ja mis moodi sa siis veel teada saad, et spidokas õigesti näitab.

Tegemist tavalise maastikurattaga ja kui maanteel sõites ikka 32-37 km pidevalt liigud, siis seegi ei tundu reaalne.

Ühesõnaga, tegin ma seda, et 26" (õige mõõt) asemel sisestasin kompuutrisse 21" ja nüüd on km postide järgi vaadates kõik õige ja ka kiirused tunduvad reaalsed - umbes 25kmh maanteel.

Aru ei saa ma sellest, et kuidas pole vahet sellel kui kõrgele sa anduri paned - kui panen allapoole, siis käib ta ju kiiremini ja näitab ka suuremat kiirust ja kui ülessepoole, siis näitab vähem.

Minu loogika ütleb seda, et tuleb mõõta vahemaa andurist maani, mis minul, antud juhul umbes 20-21 tolli ja see number sisestada kompuutrisse, siis on asi õige. Ei saa aru, mida annab ratta ümbermõõdu sisestamine kui pole teada, kus andur asub.

Kompuuter on VDO C3.

Paluks asjatundjate kommentaari :)

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas Road 2 » 14. 08. 2010. 12:14

Loe hoolega läbi kõik paberid mis kaasa said. Oled totaalselt valesti asjast aru saanud.

Kasutaja avatar
slinki
Rattur
Postitusi: 352
Liitunud: 16. 03. 2010. 09:13

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas slinki » 14. 08. 2010. 12:20

saltaan kirjutas: Aru ei saa ma sellest, et kuidas pole vahet sellel kui kõrgele sa anduri paned - kui panen allapoole, siis käib ta ju kiiremini ja näitab ka suuremat kiirust ja kui ülessepoole, siis näitab vähem.Ei saa aru, mida annab ratta ümbermõõdu sisestamine kui pole teada, kus andur asub.
Võta nüüd ratas silme ette ja vaata ,et mis põhimõttega see kiiruseandur töötab... pane magnet rummu juurde ja mõõda aega millega ta teeb täispöörde... ja tee sama velje juures...

Ega rumm veljest ja kodaratest kiiremini väga ei keerlegi ju... :shock:

seen
Rattur
Postitusi: 155
Liitunud: 21. 11. 2006. 17:15

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas seen » 14. 08. 2010. 13:11

Spido loeb pöördeid ja korrutab tulemuse sisestatud ratta ümbermõõduga. Magneti ja anduri asukohal pole mingit tähtsust kui vahekaugus on õige. Ratas pöörleb ometi ühes tükis.
seen

saltaan
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 14. 08. 2010. 11:11

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas saltaan » 14. 08. 2010. 13:34

Tänud!

Point õige, ratas keerleb ühe kiirusega igaltpoolt. Aga mismoodi seletada seda, et kui ma õige mõõdu sisestan, siis km postid valetavad kõvasti. Kui GPS'ga vaadata, siis on postid täitsa õiges kohas ja need samad postid on ju üleüldine vahemaade arvutamise alus. Kumb siis nüüd õige on, kas spido või postid. A la kui postide järgi Pärnusse 120 km, siis minu spidoka järgi tuleb ju üle 130 km kõvasti. Arusaamatu, mõõt on ju õige, 26 tolli, aga miskit on paigast ära.

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas Road 2 » 14. 08. 2010. 13:43

Võtad ratta välisläbimõõdu. Korrutad 3.14. Saadud neljakohalise arvu sisestad kompuutrisse. 26" on natuke "jäme" mõõt.
Ja muide, ratas ei pöörle ühe kiirusega igalpool. Joonkiirus on väljaspool suurem. Tähtis on et andurilt tuleb üks impulss ühe ringi kohta. Pole mõõtmistäpsuse kohalt vahet kas magnet on vastu kodaraniplit või rummu.

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas Gunnar » 14. 08. 2010. 14:53

nagu ma aru saan, siis sisestasid ratta ümbermõõdu lahtrisse algselt 26 või 2600, seda on tõesti väga palju ja seejärel proovisid 21 või 2100, mis on päris lähedal tegelikule ratta ümbermõõdule. Nüüd võid siis mõõta ära, mitu cm su ratas täispöördega läbib ja selle numbri sinna lahtrisse panna.
Ratas on minu hobi, mitte elu

Kasutaja avatar
slinki
Rattur
Postitusi: 352
Liitunud: 16. 03. 2010. 09:13

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas slinki » 14. 08. 2010. 15:59

Su spidomeetri õpetuses on selgelt kirjas...
26x1.9 kummile sisesta kood 2089
26x2,0 kummile sisesta kood 2114

Natukene vaadata vaja ainult..

prot
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 28. 08. 2011. 12:12

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas prot » 12. 09. 2011. 20:03

Ei hakka uut teemat tegema, aga küsimus läheb pealkirjaga kokku. Nimelt sooviks ideid, et kuidas tavalist spidomeetrit maanteerattale panna. Hetkel on nii, et see vidin, mis kodarakülge käib ja see vidin, mis kahvliküljes on, kui mõlemad panna nii nagu nad peaksid olema, siis käivad nad lihtsalt üksteisele vastu... isegi mitte ei käi, vaid ikka mööda ei mahugi. Esimene lahendus, mida praegu kasutan on selline, et kahvli küljes olev vastuvõtja ei ole mitte kahvli keskel vaid võimalikult ääres ja kodara küljes olev andur on üldse teistpidi keeratud. Hetkel küll ideepoolest toimib, kuid nii kui midagi ära nihkuma peaks, siis ei anna nad omavahel ühendust.. Ideid?

Tegemist tüüpilise sigma kinnitusega.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas pärnu rattur » 12. 09. 2011. 20:07

Kui kahvli ja kodarate vahel vähemalt 5mm ruumi on, siis peaks saama panna küll igale rattale.

Pilt
Ärge näkku lööge! [/OT]

prot
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 28. 08. 2011. 12:12

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas prot » 12. 09. 2011. 20:11

pärnu rattur kirjutas:Kui kahvli ja kodarate vahel vähemalt 5mm ruumi on, siis peaks saama panna küll igale rattale.

Pilt
Ai kurja, aitäh. Nii pidi ma ei proovinud, et kodara vidin õigetpidi on ja vastuvõtja kahvli eesmise külje peal. Loll küsimus sai kiirelt lahenduse :)

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas pärnu rattur » 12. 09. 2011. 20:50

Olenevalt mudelist ja margist saab ka/tuleb paigaldada hoopis tagumisele küljele. Kontakteeru manuaaliga :D
Ärge näkku lööge! [/OT]

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas serxx » 12. 09. 2011. 21:30

pärnu rattur kirjutas:Olenevalt mudelist ja margist saab ka/tuleb paigaldada hoopis tagumisele küljele. Kontakteeru manuaaliga :D
Aga tead, miks ei paigaldata tahapoole?
Mõtle mis juhtub, kui andur on tagapool ja saab väikse kõksu, mille tulemusena liigub kodarate pihta?
Ja nüüd mõtle, mis juhtub siis, kui andur on paigaldatud ettepoole?

Tahapoole paigutatu võib kehvemal juhul ka mõne kodara kaasa võtta, andurist endast oled ilmselt ilma. Ettepoole paigutatuga ei juhtu suurt midagi, lükatakse väljapoole tagasi.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas pärnu rattur » 12. 09. 2011. 21:47

Aga mõtle, mis juhtub aerodünaamika ja esteetilise väljanägemisega kui ettepoole paigutada :D. Pole hullu. Isa rääkis mulle, kuidas ta klassivennal Turisti pidurilink lenksult ära kukkukus kodaratesse ja selle tulemusena nipli tegi ning raami krussi keeras. Kõike võib juhtuda.
Korralikult kinnitatud asjadel ei tohi olla võimalustki kuidagi kodaratesse lennata.
Ärge näkku lööge! [/OT]

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas serxx » 12. 09. 2011. 22:09

pärnu rattur kirjutas:Aga mõtle, mis juhtub aerodünaamika ja esteetilise väljanägemisega kui ettepoole paigutada...
Õigus. Kangesti tahaks tahapoole paigaldada, aga kindluse mõttes ei hakka riskima. Enne võtan juhmega kompuutri, sellel hea väike andur :)

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas Road 2 » 13. 09. 2011. 06:26

VÕib panna ka vasaku haru külge. Ettepoole.

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas metslane » 13. 09. 2011. 07:39

Mina sinu asemel võtaks mõõdulindi ja läheks mõõdaks need kilomeetri postid ära :) Mine tea kui täpne vend need sinna sutskas.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas pärnu rattur » 13. 09. 2011. 08:09

Ma millegipärast kahtlustan, et need pandi selle veoauto odoka ärgi, mille kastis märgid olid :D
Ärge näkku lööge! [/OT]

maxspeed
Rattur
Postitusi: 397
Liitunud: 24. 12. 2003. 09:03

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas maxspeed » 13. 09. 2011. 11:27

See kõik on üsna huvitav lähenemine. Samas pole päris kindel, kas spidoka numbikombinatsioon vastab tegelikule kummi ümbermõõdule. Ise oman kogemust, kus kahel erineval spidokal tuli ühesuguse ümbermõõdu sisestamisel erinev tulemus? Seda siis identsete kummide ja rõhkude juures. Tegelikult vast kõige parem on täpse gps abil, mis täpsusega max. 10 meetrit, mõõta üks pikem maa, vastavalt sõitja võimetele ja võrrelda spidoka näiduga, mis näiliselt õige. Sealt edasi teha vajalikud korrektuurid. Vajadusel protseduuri korrata. Iseasi muidugi siis, kui spido võimaldab kõigest 1cm täpsusega seadistust, siis pole täppisteadusel mõtet. Kui edasi arutleda, siis võiks ju küsida, kust me teame et mõõdulint üldse täpne on? :lol:

Kasutaja avatar
meetodimees
Rattur
Postitusi: 143
Liitunud: 04. 08. 2008. 17:12

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas meetodimees » 13. 09. 2011. 11:50

maxspeed kirjutas:See kõik on üsna huvitav lähenemine. Samas pole päris kindel, kas spidoka numbikombinatsioon vastab tegelikule kummi ümbermõõdule. Ise oman kogemust, kus kahel erineval spidokal tuli ühesuguse ümbermõõdu sisestamisel erinev tulemus? Seda siis identsete kummide ja rõhkude juures. Tegelikult vast kõige parem on täpse gps abil, mis täpsusega max. 10 meetrit, mõõta üks pikem maa, vastavalt sõitja võimetele ja võrrelda spidoka näiduga, mis näiliselt õige. Sealt edasi teha vajalikud korrektuurid. Vajadusel protseduuri korrata. Iseasi muidugi siis, kui spido võimaldab kõigest 1cm täpsusega seadistust, siis pole täppisteadusel mõtet. Kui edasi arutleda, siis võiks ju küsida, kust me teame et mõõdulint üldse täpne on? :lol:

Sul on ka asjale päris hea lähenemine :)
Rentida carbon raamiga "L"" suurus võistlusrattad: MTB Scott Scale; Scott Spark ja MNT Scott Foil ning rentida MTB rattakohver "Scicon". Info tel. 56 41 3OO

Kasutaja avatar
j6ukur
Rattur
Postitusi: 660
Liitunud: 28. 04. 2009. 16:29

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas j6ukur » 13. 09. 2011. 12:05

Erinevus tuleb mõnikord spidoka käivitumisloogikast - nt VDO ei hakka distantsi lugema esimesest klemmide kontaktist vaid alles mitmest järjestikusest pöördest. Erinevatel tootjatel on erinev delay. Kuid selline erinevus peaks siiski jääma <10m piiresse.

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas serxx » 13. 09. 2011. 12:11

Erinev näit võib tulla ka sellest, et andur ja magnet on üksteisest liiga kaugel ja signaal nõrk, mis võib põhjustada erinevaid anomaaliaid.

Erinevatel spidokatel võivad ka sisestatavad numbrid olla erinevad. Valdav enamus tahab ratta ümbermõõtu millimeetrites (seega seadistustäpsus 1mm), kuid on ka teisi variante.
http://sheldonbrown.com/cyclecomputer-calibration.html

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1141
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas Prommar » 13. 09. 2011. 14:37

Ja et asja veel huvitavamaks teha, tuleks sisse tuua veel rehvirõhk, millest oleneb rummu telje kõrgus maapinnast, ehk jooksu effektiivne raadius. Seda eriti MTB puhul.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas Mati » 13. 09. 2011. 15:02

On sel tähtsust kas läbitud distants on 10km või 10,5km? Trenni kontekstis on oluline eelkõige aeg jne. Distantsi mõõda kasvõi kilomeetriviitade ja postide järgi.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas pärnu rattur » 13. 09. 2011. 15:34

Mati kirjutas:On sel tähtsust kas läbitud distants on 10km või 10,5km? Trenni kontekstis on oluline eelkõige aeg jne. Distantsi mõõda kasvõi kilomeetriviitade ja postide järgi.
Aga ikka selleks, et teemasse "MAX kiirus!!??" aus tulemus postitada ja et ei tekiks poste, kus keegi väidab, et sõidab MTBga 40km keskmisega 35-45km/h :D
Ärge näkku lööge! [/OT]

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas veiko » 13. 09. 2011. 16:08

Prommar kirjutas:Ja et asja veel huvitavamaks teha, tuleks sisse tuua veel rehvirõhk, millest oleneb rummu telje kõrgus maapinnast, ehk jooksu effektiivne raadius. Seda eriti MTB puhul.
Kunagi mingis teemas ma arvutasin välja, kui palju või vähe ±5mm 100km peale protsentuaalselt distantsi mõjutab. Igaljuhul pole mõtet nii peeneks minna, sellega ei saavuta oluliselt midagi. KM postide järgi spidoka kalibreerimine - nii ei tee te spidokat täpsemaks vaid korrigeerite oma ebaühtlast sõidujoont. On vana nali, et kõrtsi on lühem tee, kui kõrtsist tagasi. Sama teeb ka GPS. Ehk silub enamuse jõnkse ja vänderdamisi, kuna ta oletab, et kahe mõõtepunkti vahelise tee läbisid sirglõiguna (+lisaks signaali tugevusest jms tekkivad nihked). Sestap ei tasu muretseda, kui "tavalise" spidoka ja super spidoka näidud erinevad. Absoluutse läbisõidu osas on õieti seadistatud 'vanakooli' spidokas täpsem, kui GPS.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1141
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas Prommar » 13. 09. 2011. 17:57

Ega ma päris tõsiselt ei mõelnudki seda rõhuvärki, juba teema algataja andis kerge huumorivarjundi kogu asjale. :wink:

Kasutaja avatar
stw
Rattur
Postitusi: 81
Liitunud: 20. 07. 2011. 18:57

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas stw » 16. 09. 2011. 16:50

Tee kuskile märge maha, siis istu ratta peale ja liigu nii kaua edasi, kuni ratas on teinud täispöörde. Mõõda saadud vahemaa ära ja toksi spidokasse.

alaru
Rattur
Postitusi: 1
Liitunud: 28. 04. 2015. 09:59

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas alaru » 28. 04. 2015. 10:08

Tere,

Tõstan üles vana teema, aga kattub veidi minu küsimusega. Nimelt spidomeetri paigaldamisel on mure selles, et kiiruseanduri ja magneti vaheline kaugus on liiga suur. Kasutusjuhendi järgi lubatud kuni 5 mm, minul seal julgelt 20..30 mm (juhtmega andur) ja spido ei saa signaali. Kas kellelgi on olnud sarnast probleemi ja kuidas olete lahendanud? Kas panna mingi vahetükk vms, millega saaks anduri kodaratele lähemale (kahvlist eemale)? Magneti liigutamine pikki kodaraid üles/ alla anduri vahelist kaugust oluliselt ei muuda.

Kasutaja avatar
dh
Rattur
Postitusi: 709
Liitunud: 22. 03. 2005. 14:14

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas dh » 28. 04. 2015. 10:12

alaru kirjutas:Kas panna mingi vahetükk vms, millega saaks anduri kodaratele lähemale (kahvlist eemale)?
Täpselt nii ma ühe oma rattaga tegingi - penoplasti tükike anduri ja kahvli vahele.

Indreq
Rattur
Postitusi: 419
Liitunud: 08. 09. 2012. 13:59

Re: Spidoka paigaldamine

Postitus Postitas Indreq » 28. 04. 2015. 16:03

Selle meetodi häda on selles et ratast alt ära võttes on suurem oht pöiaga andurile pihta minna. Ma esmalt prooviks panna võimalikult rummule lähemale kus kodarad laiemalt, siis pääseks väiksema vahetükiga.

Vasta

Mine “Treeningu tehnilised abivahendid”