Jalgrattateemad meedias
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Mina tegin ilma ühegi abiautota eile 55,81 km/h, ainult kerge taganttuul oli.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
Üks vend tegi nalja ära ja tuli 70km/h keskmisega riiast tallinna (4 tunniga)pärnu rattur kirjutas:Mina tegin ilma ühegi abiautota eile 55,81 km/h, ainult kerge taganttuul oli.
http://ko-kr.connect.facebook.com/notes ... 4007907013
Tee järgi. Hoia kah oma 55,81km/h keskmist 300km jutti
Re: Jalgrattateemad meedias
Veoauto taga.
Parajalt närvesööv kogemus kindlasti.
Parajalt närvesööv kogemus kindlasti.
Re: Jalgrattateemad meedias
Kaubiku taga.Prommar kirjutas:Veoauto taga.
Parajalt närvesööv kogemus kindlasti.
Tegelikult trennivendade jaoks bussi taga sõitmine on tavaline treeningelement.
Kahepoolne side juhiga peab toimima.
Kõige ulmelisem on see, et sõideti baigiga, 48/11 129 rpm.
4 tundi keskmisega 129 rpm!
Jutt ja pildid http://priitsalumae.blogspot.com/ , hetkel veel esilehel.
Re: Jalgrattateemad meedias
Sõideti siiski rekka taga, too kaubik mis pildil on, oli saateautoks.erikr kirjutas:Kaubiku taga.Prommar kirjutas:Veoauto taga.
Parajalt närvesööv kogemus kindlasti.
Aga seda juttu lugedes on ikka küll hämming. Segased vennad need lätlased on.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
ma ei leidnud sobivamat teemat, seega läheb siia.
Bikeradar tegi väikese uudise TRM'st: http://www.bikeradar.com/news/article/t ... thon-27664
pilt on muidugi juurde väga sobiv valitud - saab kohe aru, et tegu ikkagi MTB grupisõidu distsipliiniga.
Bikeradar tegi väikese uudise TRM'st: http://www.bikeradar.com/news/article/t ... thon-27664
pilt on muidugi juurde väga sobiv valitud - saab kohe aru, et tegu ikkagi MTB grupisõidu distsipliiniga.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Ringvaate talvekummide test. Kuna spidomeetrit neil polnud, siis ühikud on muidugi umbkaudsed. Selgelt on näha aga kuidas suvekumm jääl külje ette tõmbab.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
Täpsed vennad jah nael alla ja kohe pidurdus testi tegema Ei mingit sissesõitu.
Väga huvitav tehnika oli velospetsi mehannil esiratta kinnitamidel Palju õnne.
Väga huvitav tehnika oli velospetsi mehannil esiratta kinnitamidel Palju õnne.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Mehaaniku tehnika oli jah huvitav. Kiirkinniteid keeratakse ikka ratta/kahvli poole (mitte nagu mutrivõtit ).
Aga kas nendel kummidel üldse mingit sissesõitu on vaja(endal puudub kogemus)? Kui paned mudakummi alla, siis see haagib ju kohe mudasse kinni, mitte ei pea enne asfaldil õpetama.... Antud naistekal olid vist päris slikilaadsed ka all...
Aga kas nendel kummidel üldse mingit sissesõitu on vaja(endal puudub kogemus)? Kui paned mudakummi alla, siis see haagib ju kohe mudasse kinni, mitte ei pea enne asfaldil õpetama.... Antud naistekal olid vist päris slikilaadsed ka all...
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
Kuskilt on nagu meelde jäänud, et sissesõiduks on neil vaja 300 km asfalti. Mõte pidi selles seisnema, et tutikatel kummidel on naelad täiesti jäigalt kummis kinni, aga et nad korralikult toimima hakkaksid, pidid nad oma pesades teatud määral loksuma. Väärib märkimist, et testis olnud naistekal ei näind nagu esipidurit. Ja see jutt, et pidamine on nagu asfaldil, ei kannata ka kriitikat. Tegelikkuses annavad naelad lihtsalt nii mõnegi lolluse või ootamatuse andeks, jäätunud rattajälg näiteks ei kisu ratast alt, kui ületad seda diagonaalis. Asfaldi pidavusest on asi ikkagi väga kaugel.
mustal taustal helendab must vari
Re: Jalgrattateemad meedias
Korraliku naelaga lausjääl muidugi põlv maas kurvi ei võta aga mööda jääd võib nendega krõbistada suht muretult. Mõistan täiesti Rene esimese emotsiooni najal toodud võrdlust.Soobel kirjutas:Ja see jutt, et pidamine on nagu asfaldil, ei kannata ka kriitikat. Tegelikkuses annavad naelad lihtsalt nii mõnegi lolluse või ootamatuse andeks, jäätunud rattajälg näiteks ei kisu ratast alt, kui ületad seda diagonaalis. Asfaldi pidavusest on asi ikkagi väga kaugel.
Re: Jalgrattateemad meedias
See polnud üksi kummi teema. Panna võrdlusesse topelt pöiapiduriga ratas ja ainult tagumise trummelpiduriga ratas on hea mõte. Pidurdamisel oleks neil selge vahe olnud ka võrdsete kummide korral.pärnu rattur kirjutas:... Selgelt on näha aga kuidas suvekumm jääl külje ette tõmbab.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Ei nohh nael on muidugi tore asi(ma mõtlen kallima otsa naelu)Tuleb ikka vaeva näha et ratas käest läheks. Paksu lume sees muidugi nael jääni ei ulata ja siis pole tast tolku.Asfaldi peal veereb miinus kraadidega hästi aga soojema ilmaga pidurdab vägevalt. Õige naela aeg tuleb kevadel,siis kui päike sulatama hakkab ja teed nagu klaas libedad.
Re: Jalgrattateemad meedias
Kas te ei leia, et kritiseerides esimese jooksu kinnitust ja trummelpiduri olemust, panete te teema pointist suure kaarega mööda? Oluline on ju see, et naelaga on talvel kordades turvalisem sõita. Eeskujulikult oli Vilbrel ka tuluke lenksul.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Naela eelistest lausjää peal pole muidugi mõtet rääkidagi. See on ka põhjus, miks ma omale sellised ostsin. Lume peal ta tõesti karvasemat sorti mustriga tavakummist märkimisväärselt ei erine.
mustal taustal helendab must vari
Re: Jalgrattateemad meedias
Jalgrattateemad meedias. Ju.KaupoR kirjutas:Kas te ei leia, et kritiseerides esimese jooksu kinnitust ja trummelpiduri olemust, panete te teema pointist suure kaarega mööda
Re: Jalgrattateemad meedias
http://uudised.err.ee/index.php?06220517
Autod teeservast minema ja rattaparklad asemele
Autod teeservast minema ja rattaparklad asemele
Re: Jalgrattateemad meedias
Täna extremespordis (TV) selline saade nagu Mägiratta sõidujuhend
The essential mountain bikers show featuring x-country, trials and downhill action on awesome terrain across the globe.
Algusega kell 18.00. Pole õrna aimugi, millega täpsemalt tegu aga tundub asjalik. Kui jama, siis õhtu päästab 19.00 Paris-Nice Eurospordist
The essential mountain bikers show featuring x-country, trials and downhill action on awesome terrain across the globe.
Algusega kell 18.00. Pole õrna aimugi, millega täpsemalt tegu aga tundub asjalik. Kui jama, siis õhtu päästab 19.00 Paris-Nice Eurospordist
Training always works best when it’s built around your life, not the other way around.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Ma olen seda näinud(Guide to Mountainbiking vms.). Seal on kokkuvõtte mingi aasta suurematest(ekstreemsematest) MTB võitslustest. Päris tore vaatamine.
Paris-Nice'l peaks Taaramäegi esinema ju.
Paris-Nice'l peaks Taaramäegi esinema ju.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
See on Ride-Guide. Paras bullshit 2008 aasta videod, sõidukohad jms. Ühe korra võib vaadata, rohkem kordasi on paras pask.Genry kirjutas:Täna extremespordis (TV) selline saade nagu Mägiratta sõidujuhend
The essential mountain bikers show featuring x-country, trials and downhill action on awesome terrain across the globe.
Algusega kell 18.00. Pole õrna aimugi, millega täpsemalt tegu aga tundub asjalik. Kui jama, siis õhtu päästab 19.00 Paris-Nice Eurospordist
Ja need samad osad juba mitu aastat jooksevad selle kanali peal.
Team Vänt
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Lõpuks ometi julges keegi mõistliku sõnavõtu teha kiivrite teemal. Tõeliselt hea meel oli seda artiklit lugeda. See on iga ühe oma asi, kas ta kannab kiivrit või mitte. Maanteel pole ma kunagi ilma kiivrita sõitnud, aga linnas sõites pole kordagi pähe pannud.minisvami kirjutas:http://www.postimees.ee/?id=462478
Re: Jalgrattateemad meedias
Lapsed-lapsed, árge nüüd selle kiivri teema üle jálle kaklema minge. Kumbki pool nagunii ei vóida.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Jalgrattateemad meedias
Aga kas sina, noormees, sõidad liinapiirini, kiiver lenksu küljes rippumas ja alles peale asula lõpu silti paned selle pähe?Monty kirjutas:Lõpuks ometi julges keegi mõistliku sõnavõtu teha kiivrite teemal. Tõeliselt hea meel oli seda artiklit lugeda. See on iga ühe oma asi, kas ta kannab kiivrit või mitte. Maanteel pole ma kunagi ilma kiivrita sõitnud, aga linnas sõites pole kordagi pähe pannud.minisvami kirjutas:http://www.postimees.ee/?id=462478
Ainus mõistlik jutt selles artiklis on liiklusseaduse teemadel, et miks on alla 16-aastastel kiiver kohustuslik ja vanematel ei ole. Kas kolju on siis kõvem?
Muus osas on artikkel paras jama....miks kutsuda inimesi ajakirjanduse vahendusel üles oma eluga riskima???
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Jalgrattateemad meedias
Oh ei, mind kutsuti praegu oma eluga riskima ! Ma pigem tunnen headmeelt, et keegi vahel ütleb ka, et on okei, kui ma ei kanna kiivrit ja ei määgi ühes suures kooris.holden kirjutas:Monty kirjutas:Muus osas on artikkel paras jama....miks kutsuda inimesi ajakirjanduse vahendusel üles oma eluga riskima???minisvami kirjutas:http://www.postimees.ee/?id=462478
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Mul on kõige lihtlabasem ja igapäevasem näide kiivri kasulikkusest - Niidu metsa vahel sõites ei tao oksad vastu pead ega kriimusta lõhki(y) . Ja seal peaks ka hr Monty kiivrit kandma, kuigi see mets/park asub täitsa Pärnu linna piiri sees .
Nõud muidugi selle koha pealt, et igaühe enda (au)asi. Kui tahad pea lõhki kukkuda, kes sind keelab.
Ja see pole mingi argument, et kiivrit ei pea kandma, kuna auto sõidab su nii kui nii ribadeks. Khm! Khm! Ka lihtsast külili kukkumisest(sõidad vastu kõnnitee äärt liiga libamisi vms.) võib pea lõhki kukkuda ja sellises olukorras aitab kiiver küll päris hästi terveks jääda.
Nõud muidugi selle koha pealt, et igaühe enda (au)asi. Kui tahad pea lõhki kukkuda, kes sind keelab.
Ja see pole mingi argument, et kiivrit ei pea kandma, kuna auto sõidab su nii kui nii ribadeks. Khm! Khm! Ka lihtsast külili kukkumisest(sõidad vastu kõnnitee äärt liiga libamisi vms.) võib pea lõhki kukkuda ja sellises olukorras aitab kiiver küll päris hästi terveks jääda.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
Ega ma arvasingi, et siuke tore vastukaja tuleb siit foorumist, aga no mis sa teed ära. Kiiver on ebamugav ja kinno või poodi sõites ma otseloomulikult kiivrit ei kanna. Niisama ringi kruiisides samuti ei kanna. Mulle meeldib ilma sõita, tuul käib mõnusalt juustest läbi ja pea saab hingata. Mõneti uskumatu, kui tulihingelised kiivrikaitsjad siin foorumis on. Ma saan aru, et see ajab närvi, kui pimedal ajal keegi ilma tagatuleta sõidab, aga kiivri kandmine on küll igaühe vaba valik ja see ei tee kellelegi liiga, kui ma linnas seda ei kanna. See on muidugi tore, kui kõik teised kannavad linnas sõites kenasti kiivrit, selle vastu pole mul midagi.
Öelda siin foorumis, et ma linnas kiivrit ei kanna, tundub olema sama kui öelda BMW foorumis, et bemar pole auto. Igal juhul sain oma väitele kinnitust. Eks ma olen varem ka neid kiivriteemalisi vaidlusi siin lugenud, aga pidin ikka ise ka ikka ära proovima
Öelda siin foorumis, et ma linnas kiivrit ei kanna, tundub olema sama kui öelda BMW foorumis, et bemar pole auto. Igal juhul sain oma väitele kinnitust. Eks ma olen varem ka neid kiivriteemalisi vaidlusi siin lugenud, aga pidin ikka ise ka ikka ära proovima
Re: Jalgrattateemad meedias
nii, proovisid ära ja nüüd on hea tunne?Monty kirjutas:Ega ma arvasingi, et siuke tore vastukaja tuleb siit foorumist, aga no mis sa teed ära. Kiiver on ebamugav ja kinno või poodi sõites ma otseloomulikult kiivrit ei kanna. Niisama ringi kruiisides samuti ei kanna. Mulle meeldib ilma sõita, tuul käib mõnusalt juustest läbi ja pea saab hingata. Mõneti uskumatu, kui tulihingelised kiivrikaitsjad siin foorumis on. Ma saan aru, et see ajab närvi, kui pimedal ajal keegi ilma tagatuleta sõidab, aga kiivri kandmine on küll igaühe vaba valik ja see ei tee kellelegi liiga, kui ma linnas seda ei kanna. See on muidugi tore, kui kõik teised kannavad linnas sõites kenasti kiivrit, selle vastu pole mul midagi.
Öelda siin foorumis, et ma linnas kiivrit ei kanna, tundub olema sama kui öelda BMW foorumis, et bemar pole auto. Igal juhul sain oma väitele kinnitust. Eks ma olen varem ka neid kiivriteemalisi vaidlusi siin lugenud, aga pidin ikka ise ka ikka ära proovima
sama meelt olen, et sõitku see H. Alla + teised kasvõi trussikute väel, üldse ei huvita.. enda mure. Kuid miks ei või teha erinevaid kampaaniaid, mis suurendaksid kiivrikandjate arvu? Kui seda 16 a seadust ei tuleks, kas sa laseks oma väikestel(kui on) jõnglastel ilma kiivrita ringi tuisata?
Re: Jalgrattateemad meedias
Tore, ära kanna. Aga ära siis ka teistele kuuluta, et sa ei kanna. Lihtsalt ära kanna.Monty kirjutas:..aga kiivri kandmine on küll igaühe vaba valik ja see ei tee kellelegi liiga, kui ma linnas seda ei kanna.
Kõlab kuidagi täpselt nii nagu nende kapi tegelastega. Tehku oma asju kapis, aga ärgu kuulutagu lippude lehvides kogu ühiskonnale, et näete, meie teeme seda kapis!
Re: Jalgrattateemad meedias
Oma tervis on igaühe enda asi, nõus - oma kõrvits, ise tead kui ära lõhud. Samas ei ole ka nõus krt, mina ju maksan oma maksudest sed alappimist. Või on kiivripõlguritel kõigil eraldi kindlustus?
Mis mulle kui lapsevanemale kindlasti ei meeldi on see, kui laps teatud vanuses (no kui enam väga sõna kuulata ei taha) viitab, et näed need suured sõidavad ju ka ilma. Vot siis muutub teema personaalseks. Sellest need palju noorkotkastest põlgurid siin muidugi aru ei saa, pole veel tegude ikka jõudnud. Vanematest põlguritest aga ei saa lihtsalt aru või pole neil tausta adumiseks võimalust antud.
Eks siis tuleb teatud kontingendil õppida läbi kogemuse, sest ega seda siin või seal "veegudel" sisse kellelegi ei kodeeri. Kuigi, avalik selgitustöö on siiski põhjendatud. Miskipärast ei ole seda probleemi väga tugevama rattakultuuriga riikides - skandinaavia, madalmaad jne. Jo nad siis zombistunud hall mass kõik.
Mis mulle kui lapsevanemale kindlasti ei meeldi on see, kui laps teatud vanuses (no kui enam väga sõna kuulata ei taha) viitab, et näed need suured sõidavad ju ka ilma. Vot siis muutub teema personaalseks. Sellest need palju noorkotkastest põlgurid siin muidugi aru ei saa, pole veel tegude ikka jõudnud. Vanematest põlguritest aga ei saa lihtsalt aru või pole neil tausta adumiseks võimalust antud.
Eks siis tuleb teatud kontingendil õppida läbi kogemuse, sest ega seda siin või seal "veegudel" sisse kellelegi ei kodeeri. Kuigi, avalik selgitustöö on siiski põhjendatud. Miskipärast ei ole seda probleemi väga tugevama rattakultuuriga riikides - skandinaavia, madalmaad jne. Jo nad siis zombistunud hall mass kõik.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Hakkasin eelnevalt kirjutama, kuid jätsin pooleli. Nüüd siiski teen proovi. Minu arust ei ole küsimus mitte kas kiivrit kanda või mitte, vaid selle sõnumis. Kanna kiivrit või saad surma - kas see kutsub rattaga sõitma? Samal ajal kiivri kandmisega võiks ikka autojuhte ka koolitada. Mitte ainult turvavöö kandmisest, vaid ka kiirusepiirang, telefoniga rääkimine sõidu ajal, suunatuled. Propageeriks rahulikumat ja normaalset liiklust, aga meil autojuhte ei pea õpetama, sest teed on mõeldud neile ja teised pangu vajalik varustus selga.
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Jalgrattateemad meedias
Mis mind selle aktiivse kiivrireklaamimise foonil ärritab ongi fakt, et nii on suurem võimalus see kõigile kohustuslikuks teha. Ja kui kiiver oleks ka täisealisel kohustuslik, siis ma sõidaks veloga poole vähem. Ja mul tekib veidi küsimus, et kas mõni 16 a. endast hästi arvav puberteet kannab kiivrit või pigem ei sõida üldse? Mina poleks elusees 16 a. kiivrit kandnud. fakt. Ja ma ei ütle, et kellegi teise lapse kaalikas ei võiks kaitstud olla. minugipoolest. aga kuskilt läheb see äkki "vähemusele" juba rusuvaks, kui keegi oma kaitsejuttu ajab. Tee kodus õpetustööd, löö arbuus puruks ja näita lapsele, mis juhtub; aga mina teen ikka tänavanurgal suitsu ja kuskil on minu vabadus ka! Ja ma maksan ka makse, nii et mingi ühekülgne propageerimine pole vastus. See on juba veits totalitaarsuse maiguga, stiilis "me kõik teame mis on hea". wtf
Re: Jalgrattateemad meedias
Ma ei saa hästi nendest juttudest aru, et kiiver on ebamugav või piirab vaatevälja. Siis ei ole kiiver pea järgi. Mul ei ole küll mingi imekallis kiiver, pigem alla keskmise, kuid kiiver istub pähe nii, et ei sega midagi ega loksu midagi. Eks see rohkem harjumise küsimus - ise olen kogu aeg kandnud (kohe esimesel nädalal oli linnas 2 nipa-napa olukord, kus natuke veel ning kiivri tugevus oleks ära testitud) ja ilma kiivrita kodunt välja ei lähe.
Re: Jalgrattateemad meedias
Alla 16 aastased peaksid tõesti kiivrit kandma, olen päri. Väikesed lapsed kukuvad rohkem ja nad ei tunne end ratta seljas nii kindlalt(vähemalt need mitte, kellega mina olen koos sõitnud). Olen ise käinud 6-aastase lapsega koos sõitmas ja tal pole veel küsimust tekkinud, kas ta ikka peab kiivri pähe panema. Ta on esimestest sõitudest saati kiivrit kandnud ja tema jaoks on kiiver kujunenud jalgrattasõidu lahutamatuks osaks. Nii et ma endiselt ei usu, et see kellelegi liiga teeb, kui ma ilma sõidan. Minul muutub linnas sõites kiiver äärmiselt tüütuks. Tundub lihtsalt, et need tulihingelised pooldajad rattaga poodi, kinno jms ei sõida.
Kiiver mu vaatevälja küll kuidagi ei piira. Mugav pole ta juba selle pärast, et pea ei saa hingata ja ega õhuaugud ei päästa midagi.
Kiiver mu vaatevälja küll kuidagi ei piira. Mugav pole ta juba selle pärast, et pea ei saa hingata ja ega õhuaugud ei päästa midagi.
Re: Jalgrattateemad meedias
sõidan rattaga ka tööle, poodi jne. kiiver alati peas. no ei häiri kuidagi.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Rattaga käin ka poes ja kiiver ei sega kuidagi. Ega sa ometi karda, et keegi või aru saada, et sa rattur oled, kui kiiver peas?
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
Kui kiivrikandmise soov on nii suur, siis ei jää see loomulikult kusagil ette. Mina näiteks pole ühtegi ostlejat näinud, kel kiiver oleks näpus või peas olnud. Ju ma olen siis valedes poodides käinud... Igal juhul siin on raske oma seisukohta kiivrist avaldada. Tore, et üks julge astus välja ja tegi seda avalikult, sest Tartu linnapildis sõidavad pooled ilma kiivrita. Mustvee linnapildis näed heal juhul paari kiivriga ratturit, rääkimata siis teistest Peipsi äärsetest linnadest. Eestis oleks kiivri kohustuslikuks tegemine kõigile üsna võimatu. Oleks veider küll, kui külavahel tuleks mõni Ukrainaga vanamees kiiver peas vastu. Ei mahu kohe pähe. Ilmselgelt on inimeste arusaamad kiivrist ja selle kasulikusest väga erinevad, nii et kõigile seda peale suruda ei õnnestu nii või naa.
Re: Jalgrattateemad meedias
Inimesed on üldse väga erinevad. Kindlasti paljud pole sellegagi kursis, et heaks ratturiks saamiseks tuleb foorumites kolada ja targutada jne vaid nad lihtsalt istuvad rattale ja sõidavad. Rattaga sõitmine pole neile midagi püha, vaid lihtsalt viis ühest kohast vähema jalavaevaga (ja kuluga) teise saada. Oh ignorantsust.Monty kirjutas:Ilmselgelt on inimeste arusaamad kiivrist ja selle kasulikusest väga erinevad, nii et kõigile seda peale suruda ei õnnestu nii või naa.
Re: Jalgrattateemad meedias
Nüüd ma sain siis teada, et näiteks Hiina, India ja Vietnam on nõrga jalgrattakultuuriga riigid. Eriti Vietnam, kus võid jätta oma ratta ilma lukuta rahulikult kaupluse ette või randa ning ei pea põdema, et keegi selle ära virutaks. Erinevalt Taanist või Rootsist.Mati kirjutas:Oma tervis on igaühe enda asi, nõus - oma kõrvits, ise tead kui ära lõhud. Samas ei ole ka nõus krt, mina ju maksan oma maksudest sed alappimist. Või on kiivripõlguritel kõigil eraldi kindlustus?
Mis mulle kui lapsevanemale kindlasti ei meeldi on see, kui laps teatud vanuses (no kui enam väga sõna kuulata ei taha) viitab, et näed need suured sõidavad ju ka ilma. Vot siis muutub teema personaalseks. Sellest need palju noorkotkastest põlgurid siin muidugi aru ei saa, pole veel tegude ikka jõudnud. Vanematest põlguritest aga ei saa lihtsalt aru või pole neil tausta adumiseks võimalust antud.
Eks siis tuleb teatud kontingendil õppida läbi kogemuse, sest ega seda siin või seal "veegudel" sisse kellelegi ei kodeeri. Kuigi, avalik selgitustöö on siiski põhjendatud. Miskipärast ei ole seda probleemi väga tugevama rattakultuuriga riikides - skandinaavia, madalmaad jne. Jo nad siis zombistunud hall mass kõik.
Arvestades rahvastiku tihedust Indias, Hiinas ja Vietnamis peaks seal olema asfalt linnatänavatel pidevalt punane - sest a la 2 täiskasvanut ja 2 last per roller on tavaline. Äkki seal õpetatakse erinevalt Eestist lapsi paremini oma kaherattalisi valitsema ning mitte foorumites kurtma, et "autojuht on jobu, andis mu taga sõites signaali"... Muidugi, alati on võimalus, et nad loodavad lihtsalt õnnele.
Lauri, kannab kiivrit.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: Jalgrattateemad meedias
Lauri, sa muidu nende mainitud riikide õnnetuste statistikaga oled tutvunud?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Oled sa Indias, Hiinas ja Vietnamis käinud? Ise ei näinud oma reiside raames ühtegi intsidenti, võrreldes näiteks kahenädalaste Euroopa reisidega (iga kord Poolas ja Baltikumis vähemalt 1 õnnetus, Saksamaal 2 päeva jooksul kiirteel 3 tõsisemat avariid). Samuti ei näinud Jaapanis ühtegi ratturit, kes oleks kiivrit kandnud.Mati kirjutas:Lauri, sa muidu nende mainitud riikide õnnetuste statistikaga oled tutvunud?
Aga eks asiaatidele ole imelik see, et valged ratturid ei kanna respiraatorit . Võib-olla nende jaoks on SARS vms hullem variant võrreldes vigastustega, mida kiivrita õnnetus võib põhjustada.
Eks neid, kes oma võimeid üle hindavad, leidub kahjuks igal pool. Kui Eestis peaks mõni rullnokk oma autoga bussipeatusesse lajatama, siis Eesti puhul on ohvrite arv väiksem tänu väiksemale rahvaarvule. Saksamaalgi on iga aasta kiirteel õnnetusi, kus osaleb kümneid autosid - isegi nemad ei suuda õppida, kui pikk on pidurdusteekond kiirusega 130km/h. Erinevalt Aasia riikidest peetakse Eestis jobuks sellist autojuhti, kes kehvade teeolude tõttu sõidab 90 km/h alas 60 km/h ...
IMHO Eestis toimuvad igasugu tervisekaitse kampaaniad eelkõige sellepärast, et vastavat kraami turustavatel organisatsioonidel on vaja müük ära teha. Mind isiklikult häirib suhtumine, et kui kiivrit ei kanna ning hepatiidi vastu vaktsineeritud ei ole, siis elu ripub juuksekarva küljes.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: Jalgrattateemad meedias
Ise kuulun sellesse klassi, kes kartis, et kiiver on palav, ebamugav ja muidu paha. Õnnestus lõpuks sobiva suurusega kiiver leidagi ja oh imet - uskumatult mugav on!
Kiiver läheb lihtsalt tasapisi massidesse.
Võib veel paralleeli tuua: pole kümmetki aastat möödas ajast, kui siin Pofabori näitasin ja langesin sellega üldise põlastuse ja ilkumise ohvriks. Nüüd aga ei häbene keegi enam sarnast tegevust viljeleda, tehakse pätsuaegsele raamile singlespeede kuni Turisti raamil fixiedeni välja, kõik taasvärvitud sõjaväerattad ja lilleliseks disainitud humanitaarabitunturid vahepeale.
Kiiver läheb lihtsalt tasapisi massidesse.
Võib veel paralleeli tuua: pole kümmetki aastat möödas ajast, kui siin Pofabori näitasin ja langesin sellega üldise põlastuse ja ilkumise ohvriks. Nüüd aga ei häbene keegi enam sarnast tegevust viljeleda, tehakse pätsuaegsele raamile singlespeede kuni Turisti raamil fixiedeni välja, kõik taasvärvitud sõjaväerattad ja lilleliseks disainitud humanitaarabitunturid vahepeale.
mustal taustal helendab must vari
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Jalgrattateemad meedias
Mulle ka väga ei meeldi kiivrit kanda - kuid 1-2 korda aastas rattaga liigeldes ikka juhtub, et mõni autojuht üritab sind "manala teele" saata, või isiklik vääratus sunnib tänavat/teed "nuusutama"...
Üleeile just üks maasturimees (-naine) üritas mind kabeli poole saata, tehes parempöörde otse mu nina eest- miski 20 cm jäi puudu. Ei jõudnud isegi ehmatada või vihastada, numbrit ka ei jõudnud vaadata. Ei tea mis säherdused juhid mõtlevad - ilmselt suurt miskit...
Peale selliseid "elamusi" ilma kiivrita ikka sõitma ei roni...
Aga jah - kui autojuhid vähe kainemalt mõtleksid, siis iga rattur linnas - maanteel tähendab neile (autodele) rohkem ruumi sõitmiseks ja parkimiseks - ehk ratturid ei ole ainult saatanast
Üleeile just üks maasturimees (-naine) üritas mind kabeli poole saata, tehes parempöörde otse mu nina eest- miski 20 cm jäi puudu. Ei jõudnud isegi ehmatada või vihastada, numbrit ka ei jõudnud vaadata. Ei tea mis säherdused juhid mõtlevad - ilmselt suurt miskit...
Peale selliseid "elamusi" ilma kiivrita ikka sõitma ei roni...
Aga jah - kui autojuhid vähe kainemalt mõtleksid, siis iga rattur linnas - maanteel tähendab neile (autodele) rohkem ruumi sõitmiseks ja parkimiseks - ehk ratturid ei ole ainult saatanast
Re: Jalgrattateemad meedias
...ja liiklustihedus mängib ka palju rolli. Kusagil Mustvees või mujal kõrvalises väikelinnas ei kannaks ise ka kiivrit. Aga Tallinna kesklinnas, eriti, kui eelistad kõnniteid pidi rattamärkide otsimise asemel autoteel kulgeda, on kiiver tungivalt soovitatav. Maanteesõit on nii ja naa: kiirused seal hoopis suuremad, kui auto alla jääd, oled niikuinii laip, kiivriga või ilma.
mustal taustal helendab must vari