Nipid treeninguks paar päeva enne võistlust
Ermole lisaks veel niipalju et vbla oled kuskil üle teinud. Nii väikse mahu juures koormab liiga sagedane intensiivne treening organismust. Oled liiga sageli metsas turninud?
Kle, ja ole rahul et see sul hooaja lõpus ilmneb. See on norm. Ma sõitnud pea 12k ja ikkagi on praegu vorm 3x kehvem kui suvel-kevadel. Ja nii iga aasta. Hull on siis kui mõõnad hooaja keskel kimbutavad - arvan et siis on kindlalt vähene trenn või treeningvead. Praegune ilmselt jah sügisest ja aastaajast-sõltuv moraali allakäik.
Kle, ja ole rahul et see sul hooaja lõpus ilmneb. See on norm. Ma sõitnud pea 12k ja ikkagi on praegu vorm 3x kehvem kui suvel-kevadel. Ja nii iga aasta. Hull on siis kui mõõnad hooaja keskel kimbutavad - arvan et siis on kindlalt vähene trenn või treeningvead. Praegune ilmselt jah sügisest ja aastaajast-sõltuv moraali allakäik.
Viimati muutis priidik, 11. 09. 2003. 12:53, muudetud 1 kord.
Metsas ainult turningi asfalti nühin ainult kevadel ja enne Talinna RR. Treening on 3 x nädalas keskm umbes 80% max pulsi sagedusest. Mõni trenn ka madalama pulsiga. Kevadel ka loomulikult madalamaga. Olen samuti lugenud kõiksugu kirjandust, aga vastust sellise seisundi tekkele pole leidnud.priidik kirjutas:Ermole lisaks veel niipalju et vbla oled kuskil üle teinud. Nii väikse mahu juures koormab liiga sagedane intensiivne treening organismust. Oled liiga sageli metsas turninud?
Kle, ja ole rahul et see sul hooaja lõpus ilmneb. See on norm. Ma sõitnud pea 12k ja ikkagi on praegu vorm 3x kehvem kui suvel-kevadel. Ilmselt jah sügis ja aastaajast-sõltuv moraali allakäik.
AndreK kirjutas:Ma tean, et 3000 on vähe. Kahjuks lihtsal ei jõua rohkem ajaliselt sõitta. Ma pakun et 5000 oleks kuskil optimaalne. Järgmne hooaeg üritan 5k graafikus olla. Ei tea ainult kas sellest mifdagi paremaks läheb
Mahu kasvatamisele lisaks vaata üle ka treeningkava (kui on selline asi olemas). Mahu kasvatamine annab kindlasti mingi edasimineku - 5k on ju 3k-ga võrreldes enam kui 50% tõus!!! Aga sügisel oled väsinud-tüdinud sama moodi. Selles suhtes vaevalt et midagi paremaks läheb.
Noh jah, eks ma ole üritanu ikka hooaja alguses pikemaid otsi ja madalama pulsiga ja hooaja lõpu poole lühemaid ja intensiivsemaid trenne teha. Nagu isegi arvata võid 100% treening plaanist ei saa kunagi kinni pidada. Üleväsimust hooaja jooksul pole olnud. Olen ikka üritanud korralikult välja puhata.
Eelmise aasta TRM aegu oli sama seis. TRM alguses virutasin kõvasti, oli kuskil 100 piirimail, siis saabus sajandi paneel. Rongid ainult vurasid kahelt poolt mööda. Iga väiksemgi tõusnukk valmists selliseid raskusi, et tahtsin jalga maha panna. Tundub, et selle aastal kordub kõik uuesti
Eelmise aasta TRM aegu oli sama seis. TRM alguses virutasin kõvasti, oli kuskil 100 piirimail, siis saabus sajandi paneel. Rongid ainult vurasid kahelt poolt mööda. Iga väiksemgi tõusnukk valmists selliseid raskusi, et tahtsin jalga maha panna. Tundub, et selle aastal kordub kõik uuesti
OK, tänud. Üritan tagasi vormi tõusta.Ermo kirjutas:ei pruugi. ära ratast pühapäevani puutu ( st. tee korda , seadista ja õlita aga sõitmist väldi ). Söö normaalselt pastat, mett, banaane jms. aga ära üle pinguta ! Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.AndreK kirjutas:Noh jah, eks ma ole üritanu ikka hooaja alguses pikemaid otsi ja madalama pulsiga ja hooaja lõpu poole lühemaid ja intensiivsemaid trenne teha. Nagu isegi arvata võid 100% treening plaanist ei saa kunagi kinni pidada. Üleväsimust hooaja jooksul pole olnud. Olen ikka üritanud korralikult välja puhata.
Eelmise aasta TRM aegu oli sama seis. TRM alguses virutasin kõvasti, oli kuskil 100 piirimail, siis saabus sajandi paneel. Rongid ainult vurasid kahelt poolt mööda. Iga väiksemgi tõusnukk valmists selliseid raskusi, et tahtsin jalga maha panna. Tundub, et selle aastal kordub kõik uuesti
Ja siis starti ja tuld ! Peaks OK olema
Ära söömist unusta, banaanid, müsli-barid jms. eelmine õhtu ja pühapäeva hommikul. Paneel on tavaliselt tingitud ebapiisavast söömisest.
Soovitused on erinevad. Ma soovitaks täna sul teha kerge kerimise maanteel pulsiga u. 120 l/min ja sinna vahele need kiirendused, kokku kuskil 1h. Laupäeval võiks teha sellise 1 tunnise soojendustreeningu pulsiga kuskil 130 l/min. Ma ei saa täpselt aru kui augus sa oled aga kõrgemat intensiivsust ja pikemat trenni omaltpoolt ka ei soovitaks. Kui üldse ratta selga ei istu saad pühap kohe stardist paneeli kätte.Ermo kirjutas: ära ratast pühapäevani puutu ( st. tee korda , seadista ja õlita aga sõitmist väldi ). Söö normaalselt pastat, mett, banaane jms. aga ära üle pinguta ! Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.
soovitused on tõesti individuaalsed ja tuleb enda peal järele katsetada milline eelnevate päevade treeningmeetod on sinu jaoks parim, et võistlusstardis ennast hästi tunda. ise teen samuti nö. priidiku stiilis, vahe on selles, et kiirendused 2 või 3 x 30 sek teen stardieelsel päeval. siis "käivitun" võistluse alguses kiiremini.priidik kirjutas:Soovitused on erinevad. Ma soovitaks täna sul teha kerge kerimise maanteel pulsiga u. 120 l/min ja sinna vahele need kiirendused, kokku kuskil 1h. Laupäeval võiks teha sellise 1 tunnise soojendustreeningu pulsiga kuskil 130 l/min. Ma ei saa täpselt aru kui augus sa oled aga kõrgemat intensiivsust ja pikemat trenni omaltpoolt ka ei soovitaks. Kui üldse ratta selga ei istu saad pühap kohe stardist paneeli kätte.Ermo kirjutas: ära ratast pühapäevani puutu ( st. tee korda , seadista ja õlita aga sõitmist väldi ). Söö normaalselt pastat, mett, banaane jms. aga ära üle pinguta ! Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.
vahel kui nädalavahetusel on ainult 1 võistlus, siis teen võistluseelsel päeval 1 kuni 1,5 tunnise treeningu pulsiga 75 - 78% maxist. endale mõjub see väga hästi, tunnen ennast järgmine päev väga energiliselt. aga seda ei julge siiski kellelegi teisele soovitada, sest mõnele võib efekt olla vastupidine - väsitab end õhtul ära, ei taastu ja stardis on "kumm tühi".
mida püüan iga hinna eest vältida, on minna võistlema nii, et eelneval päeval pole ratta seljas olnud. siis tunnen end võistlusel kehvasti ehk tunne on selline nagu sõidaks soojendust, mitte võistlust
head katsetamist
Vot-vot hakkab tulema. Asi läheb minu jaoks huvitavaks. Ma panen siis lihtsalt võrdluseks oma näite. Tavaliselt teen viimased lõigud jah kuskil 48h enne starti - kui hea vorm siis 2-3 sellist 60-90 sek nätakat reeglina alla tuult või alla mäge maantekaga kuskil 50-60 km/h et saada kiirust (pulss ronib siis 185-188 l/min, max pulss on 198) ja u. 5 lühemat 15-30 sek surakat. Kui vorm nii hea ei ole siis piirdun lühikestega. Ajaliselt kuskil 1.5 h või 40 km. Seega pead ise jõudma tõeni mis sulle hästi-halvasti mõjub.tarmo kirjutas:soovitused on tõesti individuaalsed ja tuleb enda peal järele katsetada milline eelnevate päevade treeningmeetod on sinu jaoks parim, et võistlusstardis ennast hästi tunda. ise teen samuti nö. priidiku stiilis, vahe on selles, et kiirendused 2 või 3 x 30 sek teen stardieelsel päeval. siis "käivitun" võistluse alguses kiiremini.priidik kirjutas:Soovitused on erinevad. Ma soovitaks täna sul teha kerge kerimise maanteel pulsiga u. 120 l/min ja sinna vahele need kiirendused, kokku kuskil 1h. Laupäeval võiks teha sellise 1 tunnise soojendustreeningu pulsiga kuskil 130 l/min. Ma ei saa täpselt aru kui augus sa oled aga kõrgemat intensiivsust ja pikemat trenni omaltpoolt ka ei soovitaks. Kui üldse ratta selga ei istu saad pühap kohe stardist paneeli kätte.Ermo kirjutas: ära ratast pühapäevani puutu ( st. tee korda , seadista ja õlita aga sõitmist väldi ). Söö normaalselt pastat, mett, banaane jms. aga ära üle pinguta ! Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.
vahel kui nädalavahetusel on ainult 1 võistlus, siis teen võistluseelsel päeval 1 kuni 1,5 tunnise treeningu pulsiga 75 - 78% maxist. endale mõjub see väga hästi, tunnen ennast järgmine päev väga energiliselt. aga seda ei julge siiski kellelegi teisele soovitada, sest mõnele võib efekt olla vastupidine - väsitab end õhtul ära, ei taastu ja stardis on "kumm tühi".
mida püüan iga hinna eest vältida, on minna võistlema nii, et eelneval päeval pole ratta seljas olnud. siis tunnen end võistlusel kehvasti ehk tunne on selline nagu sõidaks soojendust, mitte võistlust
head katsetamist
Päev varem teen nn. "soojendustreeningu" (so. ametlik termin mõnes rattaõpikus) natuke kõrgema pulsiga kui tavatreeningul (tarmo pandud 75-78% maxHr oleks mul 148-153, mis on mulle selgelt liiga kõrge, tavaliselt piirdun kuni 140-145 l/min - Andrele panin 130 sest kui ta augus on siis võib 140-150 juba liiga kõva olla). Ajaliselt selline treening kuskil 2h või 60-70 km.
Mul on ka nagu tarmolgi väga suur vahe - kui teen soojendustreeningu on reeglina enesetunne stardis hea, kui teen tavatreeningu siis ka stardis poolkõva tunne, kui päev varem üldse ei sõida siis on stardist kohe pulss punases tsoonis ja kehva.
Olen teinud lõike ka soojendustreeningu sees aga tavaliselt võtab see nats kiirust maha. Olen jõudnud arusaamisele et mul on lihas mis tahab üheltpoolt saada sellist väga kõrget intensiivsust (lõigud max Hr üle 90-95%) ja teiselt poolt palju mahtu madala intensiivususega ja korraliku puhkust. Sellised poolintensiivsed treeningud ei istu üldse. Võimalik et siin on vahe ka selles et üks on seni rohkem MTB profiiliga mees ja teine MNT profiiliga ja sellest ka vähe erinevad vajadused ettevalmistuses võistlusteks.
Viimati muutis priidik, 12. 09. 2003. 09:13, kokku muudetud 2 korda .
kuna on teada, et peale pingutust taastub kõige kiiremini lühiajaline kiirus, siis nö. jõuvastupidavuskiirus ning seejärel põhivastupidavus(mõnel alles nädal peale rasket võistlust), siis tasuks arvestada, et enne pikka ja kurnavat võistlust (a la rakke maraton), ei tasuks teha väga pikka soojendustreeningut.
kui teed liiga pika soojendustreeningu, mis on tegelikult sinu energiavaru kulutanud rohkem kui vaja(sulle teadmata), siis saame võistluspäeval efekti, mida paljud kogenud on - stardist kõva laksuga minema, enesetunne ok(kiirus on ju taastunud!) ja 10 - 15 km pärast hakkab asi ikalduma, kehvema toitumisega saabub veel paneel ka ja oled out of game
ja mainin taas - kõik kirjapandu on järeldatud omadest kogemustest ja ei pruugi kõigile sobida.
kui teed liiga pika soojendustreeningu, mis on tegelikult sinu energiavaru kulutanud rohkem kui vaja(sulle teadmata), siis saame võistluspäeval efekti, mida paljud kogenud on - stardist kõva laksuga minema, enesetunne ok(kiirus on ju taastunud!) ja 10 - 15 km pärast hakkab asi ikalduma, kehvema toitumisega saabub veel paneel ka ja oled out of game
ja mainin taas - kõik kirjapandu on järeldatud omadest kogemustest ja ei pruugi kõigile sobida.
Andsite nõu, et teha 45-60 min sooja - minul nii pikalt soojategemise kogemus puudub - kas see juba väsitama ei hakka? Loomulikult on intensiivsus väga madal, kuid siiski. Sooja tegemist olen alati püüdnud võtta tõsiselt (ohverdanud nii mõnedki head stardikohad), kuna mul võtab suht kaua aega, et end käima saada (ikka on sõidu esimesed 25 min sõidu kõige raskemad), kuid üle 20-25 min pole nagu julgenud teha (+ venitused peale).
Ma olen küll lugenud, et igasugune kiirus taastub just kõige aeglasemalt Aga noh, vahet pole, see on teooria ja niipalju kui ma neid raamatuid lugenud olen kujuneb tegelik praktiga omasoodu ja on küllalt individuaalne.tarmo kirjutas:kuna on teada, et peale pingutust taastub kõige kiiremini lühiajaline kiirus, siis nö. jõuvastupidavuskiirus ning seejärel põhivastupidavus(mõnel alles nädal peale rasket võistlust), siis tasuks arvestada, et enne pikka ja kurnavat võistlust (a la rakke maraton), ei tasuks teha väga pikka soojendustreeningut.
kui teed liiga pika soojendustreeningu, mis on tegelikult sinu energiavaru kulutanud rohkem kui vaja(sulle teadmata), siis saame võistluspäeval efekti, mida paljud kogenud on - stardist kõva laksuga minema, enesetunne ok(kiirus on ju taastunud!) ja 10 - 15 km pärast hakkab asi ikalduma, kehvema toitumisega saabub veel paneel ka ja oled out of game
ja mainin taas - kõik kirjapandu on järeldatud omadest kogemustest ja ei pruugi kõigile sobida.
Et siis jääb ainukeseks mureks välja selgitada milline on paras soojendustreening. Õige märkus selles suhtes. mulle on 60-70 km, kui sõit ise on nt. 120 km, väga pro. Üldjuhul on mul ka sagedamini vastupidist probleemi nagu Ermolgi - stardist alates on n.ö. süüde kuidagi vale ja kõik silindrid ei tööta korralikult ja võistluse teises pooles hakkab alles turbo tööle. Mõtlen selle üle talvel - kui ma aeglaselt käima lähen et kas siis tõsta soojendustrenni intensiivsust paar pügalat.
Viimati muutis priidik, 12. 09. 2003. 09:38, kokku muudetud 2 korda .
tartus on see hea asi et seal saab ennast stardis ilusti juba soojaks sõita.et need vennad kes on tagapool ei saa kohe täiega andma hakata ja saavad esimesed 10km rahulikult sõita.räägin omast kogemustest ja jõudu jätkus eelmine aasta terve sõidu peale.kordagi ei tulnud kangi ega paneeli see aasta olen juba kax stardikoridori eespool ja nyyd vist lääp kiiremini...
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Härrased. Ärge saage valesti aru!!!! Siin pole stardieelsest soojendusest veel juttugi olnud. Praegu käib jutt päev varem tehtava soojendustreeningu ümber.SL kirjutas:Andsite nõu, et teha 45-60 min sooja - minul nii pikalt soojategemise kogemus puudub - kas see juba väsitama ei hakka? Loomulikult on intensiivsus väga madal, kuid siiski. Sooja tegemist olen alati püüdnud võtta tõsiselt (ohverdanud nii mõnedki head stardikohad), kuna mul võtab suht kaua aega, et end käima saada (ikka on sõidu esimesed 25 min sõidu kõige raskemad), kuid üle 20-25 min pole nagu julgenud teha (+ venitused peale).
Ermo kirjutas: "Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.priidik kirjutas:Härrased. Ärge saage valesti aru!!!! Siin pole stardieelsest soojendusest veel juttugi olnud. Praegu käib jutt päev varem tehtava soojendustreeningu ümber.SL kirjutas:Andsite nõu, et teha 45-60 min sooja - minul nii pikalt soojategemise kogemus puudub - kas see juba väsitama ei hakka? Loomulikult on intensiivsus väga madal, kuid siiski. Sooja tegemist olen alati püüdnud võtta tõsiselt (ohverdanud nii mõnedki head stardikohad), kuna mul võtab suht kaua aega, et end käima saada (ikka on sõidu esimesed 25 min sõidu kõige raskemad), kuid üle 20-25 min pole nagu julgenud teha (+ venitused peale).
Ja siis starti ja tuld ! Peaks OK olema"
Selle järgi võtsin, et jutt käib juba stardieelsest asjast...
Nii nagu mina aru sain ja järeldada oskasin on AndreK kindlalt vindi üle keeranud. Me vist tegeleme siin mingil määral esaabi andmisega teadmata mis on tegelikud sümtomid ja kliendi üldine seisund (loe: treenitus). Soovitused põhinevad mingitel kognitiivsetel eeldustel ja isiklikel kogemusel kuid häda on selles et seda juttu loevad väga erineva tasemega vennad - osad kes on TECil 30ne sees võis siis paarsada kohta tagapool. Üks pudru ja kapsad tegelikult.Ermo kirjutas: Nii Tarmo kui Priidu soovitused on väga õiged ja asjakohased. Teen isegi nii, kui kõik on OK. Kuid Andre on vist vindi veidi üle kruvinud ja seeläbi vajab puhkust....
To SL: jah see küll aga see oli ju juba päris ammu. Sa oled põhjalik
minu arvamus AndreK treeningmeetodi kohta on see, et sellise treeninguga ei saa sa korralikku tulemust kunagi. Kõlab võib-olla veits järsult, aga kui turnida metsas 3 x nädalas, siis mida rattur sellega treenib? tehniline osa - laskumine, nikerdamine, juhitavus jne... - peaks hästi selgeks saama. kuid kust tuleb sellise treeninguga põhivastupidavus(ja taastumise paranemine)? vastus - mitte kuskilt. kust tuleb sellise treeninguga jõuvastupidavus(maratonidel ülitähtis!)? vastus - mitte kuskilt. kust tuleb kiirus? kust tuleb väntamisoskus? enamus neid asju tehakse maanteel või kruusal, kel asfalt põhimõtteliselt vastkarva. ja mitte kuu aega enne võistlusperioodi(mai) algust vaid ka selle jooksul.priidik kirjutas:Nii nagu mina aru sain ja järeldada oskasin on AndreK kindlalt vindi üle keeranud.Ermo kirjutas: Nii Tarmo kui Priidu soovitused on väga õiged ja asjakohased. Teen isegi nii, kui kõik on OK. Kuid Andre on vist vindi veidi üle kruvinud ja seeläbi vajab puhkust....
kui sinu eesmärk on võistlustel hästi esineda, siis peaks treeningut oluliselt muutma. kui eesmärk on niisama funida, siis pole vaja midagi muuta. aga siis me ei räägi enam ka treeningust.
Noh jah... oma arust ole ikka võreledes eelmiste aastatega ikka kõva sammu edasi arenenud. Siin ma ei ole veel maninud seda, et varakevadel laksan ma jõusaalis trenazööril ka oma 20 tundi madalama pulsiga (120-140). Ja kuna minu personaal küsimus on arutamisel , siis ise olen oma selle aasta tulemuste/treenitusega rahul. Parim koht TECis on olnud 88. Ma arvan, et selle mahu pealt on see täiesti normaalne koht.tarmo kirjutas:minu arvamus AndreK treeningmeetodi kohta on see, et sellise treeninguga ei saa sa korralikku tulemust kunagi. Kõlab võib-olla veits järsult, aga kui turnida metsas 3 x nädalas, siis mida rattur sellega treenib? tehniline osa - laskumine, nikerdamine, juhitavus jne... - peaks hästi selgeks saama. kuid kust tuleb sellise treeninguga põhivastupidavus(ja taastumise paranemine)? vastus - mitte kuskilt. kust tuleb sellise treeninguga jõuvastupidavus(maratonidel ülitähtis!)? vastus - mitte kuskilt. kust tuleb kiirus? kust tuleb väntamisoskus? enamus neid asju tehakse maanteel või kruusal, kel asfalt põhimõtteliselt vastkarva. ja mitte kuu aega enne võistlusperioodi(mai) algust vaid ka selle jooksul.priidik kirjutas:Nii nagu mina aru sain ja järeldada oskasin on AndreK kindlalt vindi üle keeranud.Ermo kirjutas: Nii Tarmo kui Priidu soovitused on väga õiged ja asjakohased. Teen isegi nii, kui kõik on OK. Kuid Andre on vist vindi veidi üle kruvinud ja seeläbi vajab puhkust....
kui sinu eesmärk on võistlustel hästi esineda, siis peaks treeningut oluliselt muutma. kui eesmärk on niisama funida, siis pole vaja midagi muuta. aga siis me ei räägi enam ka treeningust.
See, et ma metsas sõidan, ei tähenda ainult seda, et ma mägesid ja singlit nühin: esiteks tuleb alati metsa jõuda (see teeb minu puhul asfalti/kruusa treeningu kohta 10 - 25 km) ja eks ma lasen ikka mõned asfaldi ringid ka sinna sekka. Ja see "mets" sisaldab ka pikki laugemaid lõikke.
Soovitusi ja infi on nüüd eelnevate poolt nii palju, et valiku tegemisega läheb päris keeruliseks
nipid enne võistlust
Mõnus ja kasulik jälgida, kui asjatundjad hoogu lähevad... Olen jupp maad targem. Siiani näiteks olin kindel, et 3-4 päeva enne võistlust ei tohi üldse sõita, vaid peab hoopis voodis selili "energiat koguma" - nii on mulle üks isehakanud spets selgeks teinud. Arvata, et mina ei ole ainuke harimatu nendes küsimustes ja paljud saavad targemaks.
Aga misasi see "paneel" on, mis ette tuleb; ja "kang", mida võib saada? Kas sõidetakse ehitusplatsil tööriistade ja ehutusmaterjalide vahel?
Aga misasi see "paneel" on, mis ette tuleb; ja "kang", mida võib saada? Kas sõidetakse ehitusplatsil tööriistade ja ehutusmaterjalide vahel?
Põmmpea = kiivrita rattur
Re: nipid enne võistlust
Minul ntx istubki nüüd hooaja lõpus kõige paremini nii kui kaks päeva enne võistlust puhkan, sest väsimus on sees ja ma ei taastu enam normaalselt ära. Paneel ja kang on lihtsalt väljendid iseloomustamaks enesetunnet sõidu aeg. Selliseid väljendeid on palju. Väljendit kasutatakse seletamaks seda, et sõitsin, sõitsin ja järsku hooga rauges nagu oleks sein vms vastu tulnud.priv kirjutas:Siiani näiteks olin kindel, et 3-4 päeva enne võistlust ei tohi üldse sõita, vaid peab hoopis voodis selili "energiat koguma" - nii on mulle üks isehakanud spets selgeks teinud. Aga misasi see "paneel" on, mis ette tuleb; ja "kang", mida võib saada? Kas sõidetakse ehitusplatsil tööriistade ja ehutusmaterjalide vahel?
I was made for this...
Ja võistlustel jõuad talle järgi, jah? Täna oli treening teil Nõmmel vist? Põikasin just NRPsse kui nägin vist sind ja hiljema vana Krulli.Corrosion kirjutas:Kusjuures praegu u sama seis, trennis ei jõua vanale Krullilegi enam järgi... Mõni nädal tagasi püsisin tal järel suuremate probleemideta. Jalg on nii tuim ja meeleolu langus ka kuidagi..
Meil oligi väike miiting koos veel ühe vennaga, ehk 50 km ränka maastikku nõmmel Täiesti suss olin kui pidi peale pikka nõmme tõusu(see liivane) veel sealt silla juurest ka üles sõitma..God how I hate my front shock, ei tea kas tema märgatavalt suurem kiirus tõusudel on kergemast rattast tingitud(st pole amorti)UrmasL kirjutas:Ja võistlustel jõuad talle järgi, jah? Täna oli treening teil Nõmmel vist? Põikasin just NRPsse kui nägin vist sind ja hiljema vana Krulli.Corrosion kirjutas:Kusjuures praegu u sama seis, trennis ei jõua vanale Krullilegi enam järgi... Mõni nädal tagasi püsisin tal järel suuremate probleemideta. Jalg on nii tuim ja meeleolu langus ka kuidagi..
Sa seal vurasid ka edasi-tagasi, aint et kiivri olid koju unustanud
No Pain No Gain
Re: nipid enne võistlust
väljavõtteid võõrsõnade leksikonistpriv kirjutas: Aga misasi see "paneel" on, mis ette tuleb; ja "kang", mida võib saada? Kas sõidetakse ehitusplatsil tööriistade ja ehutusmaterjalide vahel?
viewtopic.php?t=2082
Ajutine kang/paneel
Kiusaks jätkuvalt targemaid.erikr kirjutas:väljavõtteid võõrsõnade leksikonistpriv kirjutas: Aga misasi see "paneel" on, mis ette tuleb; ja "kang", mida võib saada? Kas sõidetakse ehitusplatsil tööriistade ja ehutusmaterjalide vahel?
viewtopic.php?t=2082
Mis juraga on tegemist, kui näiteks võistluse käigus tekib selline "ajutine paneel/kang", et vahepeal 5/10 minutit minekut ei ole; lihtsalt ei lähe edasi. Seejärel oleks nagu kõik korras ja võiks liikuda, aga kuhu ja kui kiiresti sa üksi (või kaugelt tagant tulnutega) ikka liigud? Ongi tegemist ajutise kangiga?
Krt temaga; aga kas ja kuidas seda ajutist kangi vältida?
Põmmpea = kiivrita rattur
Re: nipid enne võistlust
Krt mehed ärge nüüd jamage - treeni, ära treeni, treeni...... Ma arvasin kah, et paar päev enne võistlust tuleks puhata, aga nüüd loen, et peab hoopis treenima . Käin trennis ära ja loen siis, et peab hoopis puhkama Homme peab vist enne trenni minekut kulli ja kirja viskamatann kirjutas:Minul ntx istubki nüüd hooaja lõpus kõige paremini nii kui kaks päeva enne võistlust puhkan
Re: nipid enne võistlust
Nagu siin tegijad räägivad et asi on väga individuaalne.Peeter kirjutas:Krt mehed ärge nüüd jamage - treeni, ära treeni, treeni...... Ma arvasin kah, et paar päev enne võistlust tuleks puhata, aga nüüd loen, et peab hoopis treenima . Käin trennis ära ja loen siis, et peab hoopis puhkama Homme peab vist enne trenni minekut kulli ja kirja viskama
Ise pole kah enne võistlust lillegi liigutanud ja olen arvanud et nii on hea,
Kuid esimesed 20km maadlen ka endaga et korralikult tööle saada ja pärast seda hakkan sõitma alles.
Re: Ajutine kang/paneel
Milles see asi tingitud on, ei tea. Ere näide oli selle aasta Pärnu Mynthonil kus Erki Kukk pani alguses pikalt eest ära. Juhtis Kodara ja Auliku ees vist lausa paar minutit. Siis järsku ikaldadus. Kodar ja Aulik panid mööda. Müüd oli Kukk neist miski minutiga maas. Aga sai end käima jälle ja vahe enam ei suurenenud. Pärast ei old osanud ise ka seletada mis juhtus.priv kirjutas:Mis juraga on tegemist, kui näiteks võistluse käigus tekib selline "ajutine paneel/kang", et vahepeal 5/10 minutit minekut ei ole; lihtsalt ei lähe edasi. Seejärel oleks nagu kõik korras ja võiks liikuda, aga kuhu ja kui kiiresti sa üksi (või kaugelt tagant tulnutega) ikka liigud? Ongi tegemist ajutise kangiga?
Krt temaga; aga kas ja kuidas seda ajutist kangi vältida?
Re: nipid enne võistlust
Peadki oma leidma. Oleneb sõitja tasemest. Sinu taset ma ei tea. Kui kodanik teeb 20-30 starti hooaja vältel ja sõidab vähemalt 6-8k aastas siis on otstarbekas normaalse enesetunde saavutamiseks enne võistlusi treenida. Kui sõidad oma lõbuks ja stardid 2x aastas massüritustel (TRR, TRM) siis pigem puhka. Kui selline sõidab päev varem 60 km "soojenduseks" võin ta järgmine päev kutu olla. Sõitsin ka aastaid tagasi 2-3k aastas ja 60-70 km oli siis päeva töö. Olge ettevaatlikud.Peeter kirjutas:Krt mehed ärge nüüd jamage - treeni, ära treeni, treeni...... Ma arvasin kah, et paar päev enne võistlust tuleks puhata, aga nüüd loen, et peab hoopis treenima . Käin trennis ära ja loen siis, et peab hoopis puhkama Homme peab vist enne trenni minekut kulli ja kirja viskamatann kirjutas:Minul ntx istubki nüüd hooaja lõpus kõige paremini nii kui kaks päeva enne võistlust puhkan
Re: nipid enne võistlust
Olen päris roheline alles Ratast hakkasin sõitma eelmine suvi (1 võistlus TRM, ls ~2,5K), selle hooaja ls 3,3K ja viimasel 3-l pühapäeval olen võistelnud(Tln RR,Rakvere TEC, Author IV). Enne nimetatud võistlusi olen alati päeva-paar puhanud ja algus on olnud alati suht raske. Seekord katsetan siis teistmoodi ja eks homme siis paistab kas tegin õietipriidik kirjutas: Oleneb sõitja tasemest. Sinu taset ma ei tea.
minu arusaam siis asjast. Ütleme nii, et võistlus on pühap. Esmasp peaks olema taastav sõit (kerge kerimine), kuna pühap on tavaliselt võistluse imitatsioon (või võistlus ise), vaba päev on ka ok. Teisip, kolmap, neljap tuleks teha neid lühikesi intensiivseid sõite nagu priidik ja tarmo juba kirjutasid (ca 60-90s ja 3min puhkust). Neid võiks siis teha kahanevas mahus, et teisip rohkem, kolmap vaähem ja neljap veel vähem. Kindlasti peaks olema peale igat kordust need taastumis minutid, et see trenn väsitavaks ei muutuks. Neljap on ühtlasi ka parim päev rajaga tutvumiseks. Mitte mingil juhul ei tohiks võistlusnädalal jõusaalis käia. Reede võiks olla puhkepäev. Laup oleks hea soojenduse läbitegemiseks (see sama mida pühap enne võistlust teha) võib teha rohkem kui korra Kerimine pole ka halb. Aga kestvus ei tohiks üle 1h30min olla. Minuarust on igatahes kasulikum võimalikult palju rattaseljas olla enne võistlust, just väiksema koormusega. Vastasel juhul unustavad jalad ära milleks nad treenitud olid Kokkuvõtteks võiks öelda, et olenemata treenitusest võiks siis võistlusnädalal koormust vähendada, kuid sõitmist mitte lõpetada. Intensiivsus võiks olla suurem ja ajaline kestvus väiksem
Re: nipid enne võistlust
Asi toimis , tänud õpetajatelePeeter kirjutas:Seekord katsetan siis teistmoodi ja eks homme siis paistab kas tegin õieti
Kui ma nii palju ja intensiivselt treeninks siis istuks kogu aeg augus.indrek kirjutas:Teisip, kolmap, neljap tuleks teha neid lühikesi intensiivseid sõite nagu priidik ja tarmo juba kirjutasid (ca 60-90s ja 3min puhkust). Neid võiks siis teha kahanevas mahus, et teisip rohkem, kolmap vaähem ja neljap veel vähem.
Niisiis, mina kui katse objekt pean nüüd siis vist teada andma, mida siis proovisin ja kuidas oli tulemus.
Laupäeval tegin soojendus treeningu 1h n, tegin kiirendusi ja nühkisin asfalti. Kesk pulss 138 max 170. Enne võistlust tegin kerge soojenduse umbes 15-20 min.
Tulemus: juba laupäeval tundsin (olin 4 päeva puhanud) et saan ka pulssi üles ja kiirus on tagasi. Pühapäeval sõitsin raja läbi 2.07.30, ühtegi surnud punklti polnud.
Ja kes nüüd ütleb, kas ma tegin enne võistlust kõik õigesti või ei
Laupäeval tegin soojendus treeningu 1h n, tegin kiirendusi ja nühkisin asfalti. Kesk pulss 138 max 170. Enne võistlust tegin kerge soojenduse umbes 15-20 min.
Tulemus: juba laupäeval tundsin (olin 4 päeva puhanud) et saan ka pulssi üles ja kiirus on tagasi. Pühapäeval sõitsin raja läbi 2.07.30, ühtegi surnud punklti polnud.
Ja kes nüüd ütleb, kas ma tegin enne võistlust kõik õigesti või ei
seda pead sa ise ütlemaAndreK kirjutas: Ja kes nüüd ütleb, kas ma tegin enne võistlust kõik õigesti või ei
tahtsin täpsustada veel sinu "personaalküsimust" su treeningmeetodi kohta. ma kirjutasin, et tulemust nii treenides ei tule. pigem on mõte selles, et niimoodi jätkates suurt arengut ei toimu, mis on ju otseses seoses tulemutega. sa oled saavutanud teatud taseme, millega sa sel aastal oled vist rahul? edaspidi samamoodi jätkates jääd sa enam-vähem samale tasemele.
Kevadel kui veel ei võistle teen 2x nädalas lõike (ja mitte järjestikustel päevadel vaid ikka 1-2 päeva vahet) ja vahel rohkem kui siin toodud - karmimad trennid on olnud a la 9x Pangodi või Kambja tõusust üles pulsiga 180 l/min. Võistluseelsel nädalal teen tavaliselt 1 intensiivsustreeningu erinevate, pigem lühikeste lõikudega. Siis on treeningu ainukeseks eesmärgiks saavutada võistlusteks normaalne minek. Kõige parem treening on võistlus - ainult võisteldes saan kiirust. Selle vastu olen sel aastal nats eksinud ka - liiga vähe olen võistelnud (eriti MTBs - arvan et oleks eraldistardiks rohkem jõudu saanud). Kui võistlusteks oled väsinud siis kiirus ka ei kasva. Thats all.indrek kirjutas:ega neid pole vaja palju teha. 6 kordust teisip, 5 kolmap ja 3 neljap. Ma nüüd küll ei usu, et see sind auku viiks Aga, ega mina ka täpselt tea. Sul kogemusi kindlasti kordi rohkem. Eks ma siis vigadest õpinpriidik kirjutas:Kui ma nii palju ja intensiivselt treeninks siis istuks kogu aeg augus.
sul on hea lihtne asja planeerida, sest mnt võistlusi võib vist 2 käe sõrmedel üles lugeda eestispriidik kirjutas: Võistluseelsel nädalal teen tavaliselt 1 intensiivsustreeningu erinevate, pigem lühikeste lõikudega.
mtb on olukord teine, igal nädalal 1 või 1 võistlust. sisuliselt on iga nädal võistlusjärgne ja võistluseelne korraga
Nii palju sõrmi mul ei ole. No vaata ise. Ma olen sel aastal siiani teinud 1 MTB stardi ja u. 22-23 MNT starti, kusjuures välja jäid veel veteranide/harrastajate tuurid, teisipäevakud jne. Ma nagu ise rohkem ei tahagi. Kuigi 5 Saaremaa tuuri starti võiks vaadelda 1 stardina nii nagu ka treki 3 ala. No siis tuleb õnnetud 15 starti vist. Ja palju sul siis siiani on? 30-40?tarmo kirjutas:sul on hea lihtne asja planeerida, sest mnt võistlusi võib vist 2 käe sõrmedel üles lugeda eestispriidik kirjutas: Võistluseelsel nädalal teen tavaliselt 1 intensiivsustreeningu erinevate, pigem lühikeste lõikudega.
mtb on olukord teine, igal nädalal 1 või 1 võistlust. sisuliselt on iga nädal võistlusjärgne ja võistluseelne korraga
Ma ükskord huvi pärast arvutasin et kui teha harrastajana kaasa kõik mis MNTs on võimalik siis ainult Eestis sõites tuleks 40-50 starti (kõik eraldistardid ja trekialad sinna sisse). Eliidile on vähem võimalusi sest eliit peaks käima piiri taga. MTB selga ei oleks sisuliselt vajadust istuda kui asi ei huvita - kuigi sel aastal jah jõudsin järeldusele et vist peaks kuna annab siiski jõudu juurde. Järeldus tuleneb sellest et eelmine aasta osalesin ikka mõnel sõidul ja kuigi mootor oli mul kehvem kui sel aastal jõudsin MNTs paremini littida, sel aastal on mootor sees päris hea aga jalg kuidagi ei taha kanda.
võtan sõnad tagasi. mtb kalendrile pühendununa on jäänud mulje et mnt on eestis soiku jäänud, aga paistab et päris nii siiski pole. enda starte pole kokku löönud, kui aega saan siis arvutan kokku.priidik kirjutas:
Nii palju sõrmi mul ei ole. No vaata ise. Ma olen sel aastal siiani teinud 1 MTB stardi ja u. 22-23 MNT starti, kusjuures välja jäid veel veteranide/harrastajate tuurid, teisipäevakud jne. Ma nagu ise rohkem ei tahagi. Kuigi 5 Saaremaa tuuri starti võiks vaadelda 1 stardina nii nagu ka treki 3 ala. No siis tuleb õnnetud 15 starti vist. Ja palju sul siis siiani on? 30-40?
.
järgmisel aastal hakkan ka mnt kalendrile rohkem tähelepanu pöörama